Dat is het eerste verschil, waarmee de hele essentie van het type marketing ook direct met elkaar verschilt en de wijze waarop je ermee omgaat.quote:Op maandag 19 april 2004 11:51 schreef -PatrickO- het volgende:
Zoals Kjew al zegt, het enige verschil is de doelgroep.
En daardoor natuurlijk ook de manier van verkoop. Met bedrijven sluit je meestal langdurige contracten af en heb je je aan bepaalde aflever afspraken te houden bijvoorbeeld. Relatie met de klant wordt belangrijker. Verschilt ook wel weer per geval natuurlijk..quote:Op maandag 19 april 2004 11:51 schreef -PatrickO- het volgende:
Zoals Kjew al zegt, het enige verschil is de doelgroep.
I knowquote:Op maandag 19 april 2004 11:47 schreef Kjew het volgende:
Verschillen in welk opzicht?
b2b is in ieder geval handel/communicatie/etc. tussen bedrijven/organisaties/etc.
b2c is tussen bedrijven/organisaties/etc. en consumenten(burgers)
Yep maar je weet nooit he. Misschien dat een fokker een fijne pagina wist waar de concrete verschillen beschreven stonden. Zou mij weer hoop tijd schelen. Maar ik ga me er eens in verdiepenquote:Op maandag 19 april 2004 12:10 schreef apophis4u het volgende:
ik denk dat er niet zomaar ff een pagina is waar het ff op staat. Over de verschilen zijn complete studies en hele boekwerken geschreven en dat zijn maar net de perspectieven van waaruit het wordt bekeken.
Ga toch eens ff wat studeren en ga met google aan de gang:
http://www.google.nl/sear(...)=
Waar haal jij vandaan dat de B2B markt groter is dan de B2C?quote:Op maandag 19 april 2004 12:21 schreef FLipKick het volgende:
Tjah, B2B is zoals je al wist natuurlijk van bedrijven op bedrijven gericht en B2C van bedrijven op normale mensen gericht.
De B2B markt is veel groter en zaken gaan er heel anders aan toe, ik zou niet weten waar je alle verschillen zo een twee drie kan vinden. Die verschillen zijn namelijk niet makkelijk te beschrijven, er zijn hele boekwerken over...
Hij heeft het vast over geldstromen. Bedrijven hebben over het algemeen wat meer uit te geven.quote:Op maandag 19 april 2004 12:23 schreef apophis4u het volgende:
[..]
Waar haal jij vandaan dat de B2B markt groter is dan de B2C?
B2B zijn ongeveer 6 miljoen bedrijven (2 jaar geleden dat ik marketing heb gehad) en B2C hebben we 16 miljoen potentiele afnemers hier in Nederland rondlopen.
Wat is dus groter?
Dat bedoel ik ja, het is maar net hoe je ertegenaan kijkt, maar ik ga ff een voorbeeld dat die grootte maar relatief is.quote:Op maandag 19 april 2004 14:17 schreef Wekko het volgende:
[..]
Hij heeft het vast over geldstromen. Bedrijven hebben over het algemeen wat meer uit te geven.
Ik ken de feiten verder ook niet hoor.
Moet je bij B2B dan geen marketing kosten maken? En wil je daar dan niet je omzet vergroten?quote:Op maandag 19 april 2004 15:20 schreef Bigsmile het volgende:
Eigenlijk zijn er drie dingen fundamenteel anders, bekeken vanuit het bedrijf die een b2c of b2b dienst wil gaan opzetten.
Bij b2c dienst moet je marketing kosten maken, hoop je meer omzet te krijgen en weet je niet van te voren wie de dienst gaat gebruiken.
Bij b2b moet je bedrijfskosten maken (bedrifjsprocessen aanpassen, systemen koppelen etc.), je doel is kosten besparen door efficientere samenwerking met bedrijven en de gebruikers zijn van tevoren bekend, namelijk diezelfde bedrijven waarmee je al samenwerkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |