abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 april 2004 @ 09:43:05 #1
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_18462176
jaja! deel 28 alweer

Regels:
  • Als je je eigen site voor het checken aanbiedt, zorg dan voor wat uitleg over die site. Waar je zelf tevreden over bent en waarover juist niet.
  • Hoe lang ben je er mee bezig geweest
  • Wat wil je gechecked hebben (onderdelen van de site/layout/content). Eventueel wat/wie je er mee wilt bereiken.
  • Waarmee heb je je site gemaakt
  • Gebruik je serverside scripting, zo ja: welke, vermeld ook eventueel gebruikte componenten/database omgevingen
  • Alleen eigen gemaakte sites kunnen hier worden aangeboden
  • Het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum, zoals phpBB, IkonBoard heeft geen nut. Dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. Ook niet met een andere layout.
  • Zorg ervoor dat er geen (reclame)popups bij je site openen. De dot.tk banner is bijvoorbeeld gewoon uit te zetten in je registratie.
  • Het wordt zeer op prijs gesteld als men voor/na het plaatsen van een site, ook zelf de moeite neemt om een site te reviewen.
  • Hou er rekening mee dat als je een site plaatst deze commentaar kan krijgen, een pluim is ook mogelijk!
  • Commentaar is oke, afzeiken niet.

    Handige links:
  • http://www.w3c.org/
  • http://www.w3schools.com/
  • http://www.alistapart.com/
  • http://www.glisch.com/
  • http://www.htmlhelp.com/
  • http://meyerweb.com/eric/css/edge/index.html

    History:
    Site Checks deel 1 - aub GEEN spam!
    Site Checks deel 2 - aub GEEN spam!
    Site Checks deel 3 - aub GEEN spam!
    Site Checks deel 4 - aub GEEN spam!
    Site Checks deel 5 - aub GEEN spam!
    Site Checks deel 6 - aub GEEN spam!
    Site Checks deel 7 - aub GEEN spam!
    Site Checks deel XIII - aub GEEN spam!
    Site Checks deel 9 - aub GEEN spam!
    Site Checks deel X - a.u.b. GEEN spam!
    Site Checks deel 11 - a.u.b. GEEN spam!
    Site Checks deel 12 - a.u.b geen spam!
    Site Checks deel 13 - a.u.b geen spam!
    Site checks deel 14 - aub GEEN spam!
    Site checks deel 15 - aub GEEN spam!
    Site checks deel 16 - aub GEEN spam!
    Site checks deel 17 - aub GEEN spam!
    Site checks deel 17 - aub GEEN spam!
    Site Checks deel 18 - aub GEEN spam!
    Site checks deel 19 - aub GEEN spam!
    Site checks deel 20 - aub GEEN spam!
    Site Checks deel 21 - aub GEEN spam!
    Site Checks deel 22 - aub GEEN spam!
    Site Checks deel 23 - aub GEEN spam!
    Site checks deel 24 - aub GEEN spam!
    Site checks deel 25 - aub GEEN spam!
    Site checks deel 26 - aub GEEN spam!
    Site checks deel 27 - aub GEEN spam!
    en nog een oudere die gebruikt werd voor deze topic reeks
    Maak hier reklame voor je eigen internetsite
  •   vrijdag 16 april 2004 @ 09:47:31 #2
    42782 QuietGuy
    opscheppende pats-nerd
    pi_18462237
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 09:40 schreef DeSlager in dit topic het volgende:

    [..]

    http://flashfreakz.com/bo(...)e
    Twee opbouwende kritiekpuntjes:
  • De lettertjes in de navigatie links zijn wmb. te klein, en mogen ook in een donkerder kleurtje. Iemand die moeite heeft met tinten onderscheiden of moeite heeft met kleine letters lezen ziet anders heel de navigatie niet.
  • De bovenste balk (met de tekst bofimex bouwstoffen B.V.) is een stuk langer dan de rest van de pagina waardoor het niet goed meer gecentreerd staat ten opzichte van de rest.
  • pi_18462447
    Ik heb mijn site weer veranderd dwz. Nieuwe onderdelen toegevoegd, oude weg gelaten. de Layout van het gastenboek veranderd, feedback toegevoegd. IK ben benieuwd wat jullie van mijn site vinden je kommentaan mag je hier maar ook in feedback plaatsen!

    alvast bedankt!!!

    de link: http://www.rtenk.nl
    Mess with the best.... Die like the rest!!
    www.fotoservice.tk
      vrijdag 16 april 2004 @ 10:07:13 #4
    90622 DeSlager
    JOIN THE NTCE @ WWW.NTCE.TK
    pi_18462611
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 09:47 schreef QuietGuy het volgende:

    [..]

    Twee opbouwende kritiekpuntjes:
  • De lettertjes in de navigatie links zijn wmb. te klein, en mogen ook in een donkerder kleurtje. Iemand die moeite heeft met tinten onderscheiden of moeite heeft met kleine letters lezen ziet anders heel de navigatie niet.
  • De bovenste balk (met de tekst bofimex bouwstoffen B.V.) is een stuk langer dan de rest van de pagina waardoor het niet goed meer gecentreerd staat ten opzichte van de rest.
  • maar wat is je algemene indruk?
    ik ben de mensen slager!!!!!
    pi_18462732
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 10:07 schreef DeSlager het volgende:

    [..]

    maar wat is je algemene indruk?
    Ik vind hem er netjes uit zien. Ik zou alleen de titel niet met hoffdletters doen. Staat een beetje raar als je op vorige klikt, en dan diet welke pagina je terrug gaat. Ziet er niet zo netjes uit
    Mess with the best.... Die like the rest!!
    www.fotoservice.tk
    pi_18462800
    uitgebreide expertise.
    Filosofie

    klopt niet helemaal.... maar zal wel opvultekst zijn eerst
    Mess with the best.... Die like the rest!!
    www.fotoservice.tk
    pi_18463037
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 09:59 schreef Master_R het volgende:
    Ik heb mijn site weer veranderd dwz. Nieuwe onderdelen toegevoegd, oude weg gelaten. de Layout van het gastenboek veranderd, feedback toegevoegd. IK ben benieuwd wat jullie van mijn site vinden je kommentaan mag je hier maar ook in feedback plaatsen!

    alvast bedankt!!!

    de link: http://www.rtenk.nl
    wees eens iets consequenter in je styles. Je titels zien er hetzelfde uit als je hyperlinks (blauw bold), maar in het fotoboek gebruik je weer gewone lelijke blauwe lijntjes. In de lanintro zijn hele stukken bold? Daar lijkt het ook alsof die list met die 4 streepjes hyperlinks zijn. Is dus weer niet zo.

    Over mijzelf: Gaaaaaaaaaaaaaaaap.. maak er iets leuks van of haal het weg

    Aanmelden: linker kolom de font wit maken en een andere maat. Typishc gevalletje vergete mee te stylen. Wederom daar ook die komsiche eerste alinea bold.

    Inschrijvingen: misschien iets meer mee doen? Weet niet of er teams zijn ofzo; of dat je misschien mensen een usericon kan laten invoeren. Dat verhoogt de herkenbaarheid van verschillende inschrijvingen duidelijk, omdat het nu maar een anoniem stukje opsomming is, wat eigenlijk net zo interessant is als de gemiddelde wibra-advertentie in de plaatselijke huis-aan-huis.

    Foto's: Typisch gevalletje van valign="top" vergeten in te voeren in de cellen. Dat maakt de uitlijning sneu en door die blauwe lijntjes is het allemaal een beetje matigjes. Als je dan zo'n gallerij aanklikt is er voor iets totaal grafisch als een gallerij eigenlijk bar weinig met styling gedaan. Gewoon niets eigenlijk. Zit zelfs nog een border om de volgende pagina knop....

    Links: teveel tekst. Mensen komen daar om naar andere sites te gaan, niet om ellenlange verhalen te lezen waar de links niet zichtbaar uit zijn door de brakke styling. Wie verzint er nou dat de titel een hyperlink is? Je verwacht urls. Zet dan gewoon aan het einde van elke blokje gewoon de kale url neer; http://www.fok.nl/
    Dat is duidelijk een url/link en daar komt men voor. Don't make them think!

    Commentaar: Dat is gewoon een plain old gastenboek, alleen je noemt het niet zo. Wat is het verschil tussen commentaar en feedback? Tenminste, wat wil je dat men denkt als men je menu doorleest. Een bezoeker denkt "He ik wil wel een berichtje sturen, welke zal ik nemen" Commentaar/Gastenboek/Feedback.. Wordt ze niet makkelijk gemaakt zo.

    Radio: Open die dan ook in een gewone popup, ipv van in een volledige layout. Beetje loos.

    Ik merk meteen dat als ik terugkom van de radio popup dat dan de hyperlink in het menu dus donkerblauw is met een zwarte tekst.. Nee ja. duidelijk.... :S

    Wistjedatjes. Totaal onduidelijk. Doe dan op 1 regel die tijdsongein en dan op de tweede regel hetgeen er gebeurt. Wordt er al moe van als ik er alleen naar kijk.

    Gastenboek: ik kan lege berichten invullen. html heb je wel afgevangen dus dat is okee. Emailadres lijkt ook redelijk save. Je moet het ding wel even opschonen nu

    Feedback: mja.. ik zou het niet invullen persoonlijk. Bugs misschien melden, maar voor de rest niets. Had ook via het gastenboek gekund of via commentaar.

    Adminlogin hoort natuurlijk daar niet. Daar maak je maar een fav van ofzo.

    Statistieken rechts kan niemand behalve jou wat schelen.

    Dat Gothica tekstje is onduidelijk omdat je weereens overbodig veel met bold speelt. Maakt het onduidelijk.

    Je logo heeft een andere kleur dan de achtergrond van de header.

    Verzin nog even een catchy phrase die je in de titel erbij kan zetten/. Dat mensen weten wat ze moeten doen op die site. "Mijn persoonlijke testsite ofzo" meer kan ik er niet van maken.

    Verder zijn er nog wat dingen als: waarom hebben je menu-items andere titels dan de teksten waar ze bijhoren? Je wil graag verwarring creeeren?

    Misschien wat meer hyperlinks ertussen? Onderaan info kan makkelijk een directe link naar aanmelden of het bekijken van de inschrijvingen. Dat maakt het duidelijker en er ontstaan een soort paden door je website waarbij je de bezoeker ietwat meer helpt dan met "hier heb je het menu, have fun".

    Trouwens die hele info tekst is bagger natuurlijk. Het zal weinigen kunnen boeien dat jij bepaalde plannen hebt. Het gaat erom dat je ze hier probeert te verwezenlijken, niet dat je ze hebt. Al dat zenuwachtige "Ik loop al geruime tijd met het idee" en "Nou, ik ben benieuwd of er animo voor is hier in de buurt", "Om nu te kijken of dit jullie leuk lijkt" DAT is toch onzin?? Je gaat toch geen site bouwen omdat je benieuwd bent of er mensen zijn die animo hebben om je site te bezoeken Je hebt de site gebouwt, neemt dan ook het initiatief om er een iets meer wervende tekst op te zetten enz enz. Want dit komt erg schuchter en oninteressant over moet ik zeggen.

    tot zover.
    pi_18463191
    (Y) Joehoee bedankt!! Ik kan me wel vinden in je commentaar!! Dit is nog eens feedback!! Ik ga eens even kijken wat ik allemaal veranderen ga. Nogmaals bedankt!!!!

    -> gaat druk bezig
    Mess with the best.... Die like the rest!!
    www.fotoservice.tk
    pi_18463259
    Hallo allemaal,

    Ik heb mijn eigen forum een tijdje terug opgezet.

    http://problemen.creative-vision.biz

    Ben er al even mee bezig, vrijwel iedere week een aantal aanpassingen.
    De lay-out vind ik zelf mooi, maar is niet zelf ontworpen.
    De Portal is overzichtelijk en niet te groot.

    Een minpunt vind ik zelf dat de portal news engels is, die moet ik nog Nederlands maken.

    Als je lid wordt heb je toegang tot extra stukjes van het forum.

    Wat vinden jullie ervan?

    Groetjes

    [ Bericht 6% gewijzigd door RX_Shorty op 16-04-2004 10:48:23 (toevoeging) ]
    Estoy loco...Porque soy la manera que soy...
    pi_18463312
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 10:07 schreef DeSlager het volgende:

    [..]

    maar wat is je algemene indruk?
    Vraag me af hoe die er uit ziet op een groot beeldscherm. Erg wit denk ik.

    Je zet de slogan erg klein neer, terwijl dat toch een erg belangrijk punt is.

    Ze produceren graffiti?

    Logo zou een link naar de beginpagina kunnen/moeten zijn. is bijna conventie tegenwoordig.

    2nd level menu ziet er te weinig grafisch uit voor de rest van het menu. Grijzige met een witte tussenlijn. Je kan er zeker meer mee doen dan je nu gedaan hebt.

    Sowieso; welk menu moet ik nu gebruiken? Die links of die boven??

    Hebben ze ook een emailadres? Ik zie alleen telefoon en fax. Kan ik via de website een infofolder aanvragen ofzo misschien?

    http://flashfreakz.com/bo(...)none&content=contact -> pagina niet gevonden

    Waarom hebben de hoofdmenuitems (Home/Diensten/Producten) geen effect als ik die woorden aanklik? is er geen soort van basispagina over de diensten? ik kan alleen meteen heel specifieke dingen krijgen?

    Dit was mijn eerst indruk terwijl ik de site gebruik. Het kan erg hak op de tak overkomen, maar goed, zo bezoek ik die site nou eenmaal. Ik had veel verwarring welk menu er het belangrijkste was eigenlijk.

    De pagina's:
    Home: Kan je het bedrijfsprofiel misschien ook in steekwoorden doen, of bepaalde woorden dikdrukken? Nu lijkt het alsof het bedrijfsprofiel "Bouwen is mensenwerk" is. Omdat dat het enige dikgedrukte verder is.

    Diensten/Diagnostiek: summiere tekst die gewoon niet uitnodigt tot lezen eigenlijk. Heb ik dus ook niet gedaan. Next!
    Diensten/Advisering: ook weer zo summier? Hebben ze niets te melden ofzo? Lijkt me dat je voorbeelden of casussen kan aanhalen enzo? Resultaten uit het verleden noemen enzo.

    Producten: wat doen die nummers in het menu? Het is onduidelijk dat die titels van de producten hyperlinks zijn. zet er een knop "meer informatie" ofzo neer, of zorg ervoor dat het echt duidelijke links zijn. Ze wit laten worden als je er boven hangt is met deze grijze achtergrond erg irritant. Kan je misschien verpakkingen laten zien? Dan herkennen mensen de producten toch eerder is mijn mening. Dan kan je meteen wat aan de opzet doen. Ik denk dat bijvoorbeeld die 100-serie producten veel beter tot zijn recht zou komen in een 2x3 of 3x2 tabel met in elk vlak een product zeg maar.
    De "header" van die productpagina's is ook uiterst wazig:
    quote:
    2 PRODUKTGROEP
    0 BOFIMEX

    0 GEVELREINIGINGSMIDDELEN
    Ja euh, hoofdstuk 2 productgroep? we hebben 0 bofimex producten en 0 gevelreinigingsmiddelen.. wat staan er dan op de pagina voor producten? is dat dan van een andere producent ofzo??

    Markt/Civiel techniek: deze pagina heeft geen titel. in de tekst bedoel ik. Voor de rest is de tekst totaal onoverzichtelijk. maak er iets netjes gestructureerd van ofzo. Ik wordt al gek van de letters door er alleen even overheen te gaan.
    Markt/Nieuwbouw: zelfde als hierboven. ook geen titel trouwens
    Markt/Renovatie: ditto
    Markt/restauratie: you get the picture
    Dan nog zoiets.. wat in hemelsnaam moet ik me voorstellen bij het woord "MARKT" ??
    Bedoel je daar de doelgroep mee? Of de locatie waar ze een winkel hebben?

    Vervolgens na het gebruik van contact, wordt er op een of andere manier telkens "menu=none" meegegeven.. Waarom is dat? Mijn linker menu dat ik nog wilde bekijken is weg en ik krijg hem niet meer terug, want als ik bij de url alles na het vraagteken weghaal krijg ik een "pagina niet gevonden" (wat wat mij betreft een totaal zwaktebod is. stuur ze dan naar een nette pagina ipv zo'n kaal geval met als ongeschreven tekst "Zoek het lekker zelf maar uit")

    tot zover
    pi_18463365
    tot zover roonaan@dit topic
      vrijdag 16 april 2004 @ 10:57:36 #12
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_18463507
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 10:47 schreef RX_Shorty het volgende:
    http://problemen.creative-vision.biz
    Tja, wat is dit nou eigenlijk? Een kant en klare template van een kant en klaar systeem? Wat van je eigen werk wil je laten checken?

    Nouja, ti's een stuk beter dan creative-vision.biz natuurlijk. .
    Ik ga naar huis.
    pi_18463609
    kreeg stuiptrekkingen toen ik die link aanklikte.. is dat problemen.creative-vision.biz nu gemaakt voor als je ze hebt, of voor als je juist graag medische klachten wilt krijgen?
    pi_18463710
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 11:02 schreef Roönaän het volgende:
    kreeg stuiptrekkingen toen ik die link aanklikte.. is dat problemen.creative-vision.biz nu gemaakt voor als je ze hebt, of voor als je juist graag medische klachten wilt krijgen?
    Nou het is eigenlijk gedaan omdat ik in de buurt waar ik woon ontzettend veel wordt gebeld als mensen computer problemen hebben, dus dacht ik laat ik eens een computer problemen forum opzetten...

    Kunnen de mensen hun problemen posten en kan ik thuis antwoorden in plaats van al dat gebel.
    Ook heb ik dan een soort naslagwerk...
    Estoy loco...Porque soy la manera que soy...
    pi_18463765
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 10:57 schreef nietzman het volgende:

    [..]

    Tja, wat is dit nou eigenlijk? Een kant en klare template van een kant en klaar systeem? Wat van je eigen werk wil je laten checken?

    Nouja, ti's een stuk beter dan creative-vision.biz natuurlijk. .
    Ja hehe creative-vision.biz was ook voor mijn tante, dat ze het zelf bij kan houden dus frontpage

    Wat ik wou laten checken is eigenlijk een paar dingen die ik zelf heb veranderd, zoals de oplichtende knoppen zoals: new post...

    Maar ik heb dit alleen werkend gekregen in Internet Explorer, is dit ook mogelijk voor Mozilla based browsers?
    Estoy loco...Porque soy la manera que soy...
      vrijdag 16 april 2004 @ 11:12:11 #16
    62944 STFU
    Blain (NTCE Chaingunner)
    pi_18463776
    quote:
    @ Ronaan: BOFIMEX sitecheck
    menu=none heb ik tijdelijk neergezet omdat de pagina nog niet af was met de links, deze zullen allemaal moeten worden aagepast naar menu=links.
    De opdrachtgeven heeft er voor gekozen een behoorlijk plat design in de site te verwerken.
    Dus het is allemaal geel/grijs/wit.
    Het gebruik van shadows/bevels en wat extra grafische looks in de layout of het menu mocht niet worden toegepast.
    Vandaar dat het allemaal wat plat oogt.
    Inhoudelijk:
    de produktgroepen/texten worden door de opdrachtgever aangeleverd, en die waren tot op heden goedgekeurd.
    We moesten alleen zijn spelfouten corrigeren.
    Hank Evans: Well fuck my ozone.
    Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
      vrijdag 16 april 2004 @ 11:13:56 #17
    90622 DeSlager
    JOIN THE NTCE @ WWW.NTCE.TK
    pi_18463819
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 10:50 schreef Roönaän het volgende:

    blalalalala
    thnx voor de feedback
    ik ben de mensen slager!!!!!
    pi_18463874
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 11:12 schreef STFU het volgende:
    knip
    Nee, het 2nd level menu valt weg tegen de grapics die er achter liggen (Die foto's) dat bedoelde ik. en dat moet toch op te lossen zijn binnen de door de opdrachtgever gestelde context.
    pi_18463983
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 09:43 schreef QuietGuy het volgende:
    jaja! deel 28 alweer

    Regels:

  • Het plaatsen van een niet zelf gemaakt forum, zoals phpBB, IkonBoard heeft geen nut. Dit heb je zelf geinstalleerd en wordt niet als eigen gemaakte site gezien. Ook niet met een andere layout.
  • Dit snap ik dus niet helemaal, begrijp niet verkeerd maar...
    Als je een forum maakt (net als ik) en je wilt mods en lay-out veranderingen die je zelf maakt laten zien en keuren waar moet je dat dan doen?

    Dit is toch een algemene site-check? Ik weet er worden er op dit moment iedere dagen hondereden van die forums uit de grond geduwd maar toch.

    Mensen die zelf bezig zijn geweest met modificaties mogen toch wel om een mening vragen?

    Groetjes,

    rx_shorty
    Estoy loco...Porque soy la manera que soy...
    pi_18464046
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 11:22 schreef RX_Shorty het volgende:
    mogen ze best. alleen niet hier. zou het zelfde zijn als iemand zijn ministeck kunsten laten beoordelen in LIT.
      vrijdag 16 april 2004 @ 11:27:21 #21
    62944 STFU
    Blain (NTCE Chaingunner)
    pi_18464125
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 11:16 schreef Roönaän het volgende:

    [..]

    Nee, het 2nd level menu valt weg tegen de grapics die er achter liggen (Die foto's) dat bedoelde ik. en dat moet toch op te lossen zijn binnen de door de opdrachtgever gestelde context.
    wat bedoel je precies... dat het menu achter de foto's schuift of dat het menu onoverzichtelijk oogt omdat de foto's erachter zitten?
    Hank Evans: Well fuck my ozone.
    Hank Evans: Hey, Ringworm! Yeah I'm talking to you, you toxic waste of life. You gonna pick up that butt or do I have to glue it to my shoe and stick it up your big pimply a-hole.
    pi_18464163
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 11:27 schreef STFU het volgende:

    [..]

    wat bedoel je precies... dat het menu achter de foto's schuift of dat het menu onoverzichtelijk oogt omdat de foto's erachter zitten?
    het 2e inderdaad.
    pi_18464164
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 11:24 schreef Roönaän het volgende:

    [..]

    mogen ze best. alleen niet hier. zou het zelfde zijn als iemand zijn ministeck kunsten laten beoordelen in LIT.
    Jaja die termen???
    Maar waar kan je het dan laten beoordelen?
    Estoy loco...Porque soy la manera que soy...
      vrijdag 16 april 2004 @ 11:30:11 #24
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_18464178
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2004 11:22 schreef RX_Shorty het volgende:
    Mensen die zelf bezig zijn geweest met modificaties mogen toch wel om een mening vragen?


    Dit is de template die je gebruikt hebt?

    Sorry, maar ik wil hetgeen je gedaan hebt niet echt 'modificeren' noemen. Als je nou helemaal zelf een nieuw template had opgebouwd was het wat anders, maar nu zie ik bijna geen verschil.
    Ik ga naar huis.
    pi_18464179
    LIT = literatuur forum

    gewoon wat van je vriendjes vragen, of op het forum van de software die je gebruikt hebt.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')