abonnement Unibet Coolblue
pi_18440073
Ik heb de Opleiding Systeembeheerder MKB, Netwerkbeheerder en Applicatiebeheerder gedaan!
Door omstandigheden heb ik vrij laat mijn diploma's gekregen vrij laat gekregen was 23.
Ben nu bezig met MCSE opleiding, heb nu bijna 2 certificaten.
Het probleem is nu ik zoek al maanden werk, wat er eigenlijk niet is, er zit namelijk meer dan 15000 thuis.
Ben op dit momenten hopeloos, moet ik doorgaan met MSCE of misschien een HBO Informatica gaan doen, of moet ik nu tijdelijk iets anders blijven doen?

Wie kan mij helpen?
pi_18440190
Systeembeheerders teveel? dacht altijd dat er een tekort aan was...
pi_18440206
Zelfmoord.
pi_18440220
als ik jouw was zou ik hbo gaan doen, zowiezo ben je dan beter opgeleid en heb je meer kennis en tegen de tijd dat je klaar bent met die opleiding ligt de banenmarkt misschine wel helemaal anders ... dus als je dan toch thuis zit om nix te doen kan je beter gaan studeren om je kansen te vergroten lijkt mij
Hoezo dat mag niet ?!
pi_18440258
Pak er snel een verkorte HBO opleiding achteraan. Dan trekt de markt weer aan en sta jij ook gelijk beter in de markt om een baan te krijgen.
het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
pi_18440287
Systeembeheerders kunnen wel solliciteren, ook bij de grotere IT bedrijven (Pink, Sogeti, Logica/CMG etc.), maar daar verdien je feitelijk erg weinig. Heb je daarentegen HBO informatica, dan kun je ingezet worden als consultant, en dan verdien je wel een goed salaris.

Anderzijds, als je het risico durft te nemen, en je bent een beetje handig in het benaderen van bedrijven, kun je ook voor jezelf beginnen. Dat is nog lucratiever dan doorstuderen. Maar dan kijk ik puur naar het financiele aspect. Het gaat er uiteindelijk om, dat jij je bij het werk dat je doet prettig voelt... En dat is een keuze die alleen jij kunt maken...
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_18440429
Hoe veel tijd denk je nog nodig te hebben om MCSE af te maken?

Ik zou daar voorlopig op gokken, iedereen roept wel dat ie windows netwerken kan beheren, maar MCSE certificatie heeft echt niet iedereen op zak.

Ach, er is veel werkloosheid, maar daar moet je je niets van aantrekken. Doe vooral wat je leuk vind om te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door aphx op 15-04-2004 12:19:59 (typo) ]
tabula rasa
  donderdag 15 april 2004 @ 12:28:44 #8
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_18440653
quote:
Op donderdag 15 april 2004 12:12 schreef -PatrickO- het volgende:
Systeembeheerders kunnen wel solliciteren, ook bij de grotere IT bedrijven (Pink, Sogeti, Logica/CMG etc.), maar daar verdien je feitelijk erg weinig. Heb je daarentegen HBO informatica, dan kun je ingezet worden als consultant, en dan verdien je wel een goed salaris.
Yeuh, dan ben je blij... heb je een HBO diploma, gericht op de praktijk mag je in de ruimte gaan blaten... of bedoel je met HBO Informatica Bedrijfskundige Informatica?
* LEiPiE is Ing. in de informatica na 't behalen van de HIO Enschede, maar heeft 't niet zo op consultancy, net als vele medestudenten
Heb me altijd al voorgenomen dat zo gauw ik niet meer zelf iets kan maken/ontwerpen ik 't niks vind... ik ben geen hardcore progger of zo, maar al dat gezemel op management niveau moet ik vrij weinig van hebben, vooral omdat de gemiddelde beslissingsnemer niets weet van de code en/of de mogelijkheden (als 't maar veel kan, er mooi uit ziet en zo snel mogelijk af is... code reuse of standaarden zijn onzin tenslotte, dat je dan vervolgens na een maand een wijziging moet doorvoeren en dat dat dan net zoveel tijd kost, sja dan kun je dat altijd nog op incompetentie van de progger gooien )
(heb default software engineer frustraties)
quote:
Anderzijds, als je het risico durft te nemen, en je bent een beetje handig in het benaderen van bedrijven, kun je ook voor jezelf beginnen. Dat is nog lucratiever dan doorstuderen. Maar dan kijk ik puur naar het financiele aspect.
Weet niet of voor je zelf beginnen op dit moment zo snugger is? Moet je heel wat in huis hebben denk ik. Aan de andere kant: als je nu een goede start maakt dan zit je gebakken wanneer de sector eindelijk weer flink aantrekt
quote:
Het gaat er uiteindelijk om, dat jij je bij het werk dat je doet prettig voelt... En dat is een keuze die alleen jij kunt maken...
Mee eens!
pi_18440655
Schrijf jezelf in voor een Unix/ Linux cursus.

Daar zit meer toekomst in. Is wel net ietsje moeilijker dan windhoos shit
i remember it well the first time that i saw
your head ‘round the door 'cause mine stopped working
i remember it well there was wet in your hair
you were stood in the stair and time stopped moving (Damien Rice)
pi_18441467
quote:
Op donderdag 15 april 2004 12:28 schreef LEiPiE het volgende:

[..]

Yeuh, dan ben je blij... heb je een HBO diploma, gericht op de praktijk mag je in de ruimte gaan blaten... of bedoel je met HBO Informatica Bedrijfskundige Informatica?
LEIPIE is Ing. in de informatica na 't behalen van de HIO Enschede, maar heeft 't niet zo op consultancy, net als vele medestudenten
Heb me altijd al voorgenomen dat zo gauw ik niet meer zelf iets kan maken/ontwerpen ik 't niks vind... ik ben geen hardcore progger of zo, maar al dat gezemel op management niveau moet ik vrij weinig van hebben, vooral omdat de gemiddelde beslissingsnemer niets weet van de code en/of de mogelijkheden (als 't maar veel kan, er mooi uit ziet en zo snel mogelijk af is... code reuse of standaarden zijn onzin tenslotte, dat je dan vervolgens na een maand een wijziging moet doorvoeren en dat dat dan net zoveel tijd kost, sja dan kun je dat altijd nog op incompetentie van de progger gooien )
(heb default software engineer frustraties)
Zelf heb ik inderdaad BI gedaan, en ik ging ervan uit (gezien het feit dat TS met systeembeheer bezig is) dat TS ook die kant op wilde. Doe je inderdaad HIO, dan kun je altijd ontwikkelaar worden (zowel van code, als van FO/TO).
Beslissingsnemers hebben meestal weinig verstand van code, dat hebben ze ook niet nodig... Zij moeten een visie hebben, en een BI-er moet dit vertalen naar de praktijk van de HIO-er.
En consultant is een grote vergaarbak waaronder alles valt (zeker binnen Logica/CMG). Een consultant kan dan een ontwikkelaar zijn, een tester, een ontwerper, een informatieanalist of een businessadviseur, en alles wat daar tussen ligt.

Gezien het feit dat er momenteel veel geoutsourced en geoffshored wordt, lijkt het me ook verstandiger om de BI kant te kiezen, dan de HIO kant, maar dat is persoonlijk.
quote:
[..]

Weet niet of voor je zelf beginnen op dit moment zo snugger is? Moet je heel wat in huis hebben denk ik. Aan de andere kant: als je nu een goede start maakt dan zit je gebakken wanneer de sector eindelijk weer flink aantrekt
Hij moet zich ook niet richten op grote ondernemingen als Philips, KPN, Vodafone e.d., maar op de kleine zelfstandige, die wel onderhoudt wil, maar daar weinig tijd voor heeft, en weinig geld voor over heeft. Daar kun je een contract mee opstellen, voor een bepaald aantal uren per jaar op afroep, of gewoon een onderhoudsinterval van eens per maand en verder op afroep, met vaste prijzen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan CopyShops... Die hebben vaak computers staan, soms zelfs in een netwerkje, en je wilt niet weten wat voor troep daar op komt. Door een image te maken kun je die dingen vrij gemakkelijk schoon houden... Ik denk dat er zeker een markt voor is. Een vriend van me doet dit al (en heeft een grotere auto, duurder huis, meer cash, mooiere vriendin etc.), en een andere vriend is daar vier jaar geleden mee gestart en is twee jaar geleden aan zijn eigen succes ten onder gegaan. Hij had namelijk zoveel werk, dat hij eigenlijk extra mensen moest aannemen. Hij vondt echter geen geschikte kandidaten, en zijn partner vond het niet leuk dat hij 80 uur per week werkte, 7 dagen in de week... Dus het kan zeker...

[ Bericht 0% gewijzigd door -PatrickO- op 15-04-2004 13:27:13 ]
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')