abonnement Unibet Coolblue
pi_18726649
quote:
Op maandag 26 april 2004 19:28 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Hier een foto van de laatste rit over het Deventer straatspoor waar ik bij was:

[afbeelding]
haha daar heb ik op school gezeten! kom ik zomaar zo'n foto hier tegen .

dat spoor word idd niet meer gebruikt. aan de achterzijde v/d fotograaf is een kruispunt, waar ze dat spoor hebben weggehaald, en opnieuw geasfalteerd omdat er een knik in zat.

weet nog wel toen ik daar zat, dat die trein er elke morgen langs kwam. met zo'n man die dan d.m.v vlaggen het hele kruispunt lam legde.
  dinsdag 27 april 2004 @ 23:12:40 #152
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_18733505
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 19:24 schreef Lucske het volgende:
Voor de SM '90-, ICK- en plan V-freaks:
De actueelste plannen zijn dat 1/3 van het ICK-park in de reserves gaat, SM '90 na de zomerdienst uit de dienst verdwijnt en er nog eens elf stellen plan V extra terzijde gaan.
Dat die dingen zo onbetrouwbaar zijn . Ik heb er 4 jaar lang bijna dagelijks mee gereisd en het is me nooit echt opgevallen dat ze zo onbetrouwbaar zijn. Ik denk dat het op 1 hand te tellen is dat ze echt bleven staan ... magoed dat komt misschien ook omdat ik de boemel almelo-marienberg gewend was . Dat spul was op het laatst volgens mij 49 (!!) jaar oud....
Life is too short don't stress every day
  woensdag 28 april 2004 @ 00:04:08 #153
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18734691
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:12 schreef Kolkie het volgende:

[..]

Dat die dingen zo onbetrouwbaar zijn . Ik heb er 4 jaar lang bijna dagelijks mee gereisd en het is me nooit echt opgevallen dat ze zo onbetrouwbaar zijn. Ik denk dat het op 1 hand te tellen is dat ze echt bleven staan ...
Ik vind het nu ook wel meevallen. Ik kom vrij vaak in Zwolle en de laatste tijd zie er er zeer weinig aan de kant staan.

Blijft het probleem dat kleine series duur zijn in onderhoud (kennis, onderdelen). Al blijft het zonde natuurlijk, want ik vind het prachttreinen die heerlijk rijden.
quote:
magoed dat komt misschien ook omdat ik de boemel almelo-marienberg gewend was . Dat spul was op het laatst volgens mij 49 (!!) jaar oud....
Yep, bouwjaar 1954.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_18746265
Vast onder de noemer vr maakt de 419 nu twee slagen Zl-Gbg. Eerste rit vertrok om 14.05 uit Zwolle, de tweede zo'n 4,5 uur later.
  woensdag 28 april 2004 @ 15:55:57 #155
24341 JMT
Hrmz...
pi_18746904
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:30 schreef Lucske het volgende:
Vast onder de noemer vr maakt de 419 nu twee slagen Zl-Gbg. Eerste rit vertrok om 14.05 uit Zwolle, de tweede zo'n 4,5 uur later.
Vanmorgen op OVL:
"Een nogal hectische rit van de 419 tot nu toe en zometeen. Vanwege
noodzakelijk vertrek uit de Wgm via Diemen Zuid liep de 417 zijn
laatste zelfstandige kilometers voorop naar Arnhem. In Arnhem is
vannacht de 813 spontaan door de deuren van de washal gereden en dit
stel wordt nu met de 419 meegegevne naar Zwolle. Verder is zojuist de
428 uit de rijdende dienst gehaald (Zutphen - Nijmegen) en voorop
bijgeplaatst, zodat ook dit stel vanmorgen zijn laatste kilometers
zal rijden: het gaat onttakeld worden in Zwolle. Samenstelling Ah -
Zl dus 428 + 419 + 813, vertrek om ca. 12.30"
Pomtiedomtiedom...
  woensdag 28 april 2004 @ 16:04:00 #156
24341 JMT
Hrmz...
pi_18747114
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:30 schreef Lucske het volgende:
Vast onder de noemer vr maakt de 419 nu twee slagen Zl-Gbg. Eerste rit vertrok om 14.05 uit Zwolle, de tweede zo'n 4,5 uur later.
Oh en een nieuwer bericht:
"Thans (14.15 uur) is de 419 op weg van Zwolle naar Gramsbergen voor
het ophalen van een jubilaris. Wordt vanavond herhaald voor het
terugbrengen: Zwolle v. 18.30, Gbg v. 19.35 uur ongeveer."
Khad nog niet verder gelezen, oeps
Pomtiedomtiedom...
pi_18747274
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:04 schreef JMT het volgende:

[..]

Oh en een nieuwer bericht:
"Thans (14.15 uur) is de 419 op weg van Zwolle naar Gramsbergen voor
het ophalen van een jubilaris. Wordt vanavond herhaald voor het
terugbrengen: Zwolle v. 18.30, Gbg v. 19.35 uur ongeveer."
Khad nog niet verder gelezen, oeps
Ook goedemorgen, daarover post ik toch .
pi_18749712
Weet iemand trouwens goed wanneer de regiorunners rijden in de 800/900 reeks?
Misschien zijn er nog meer mensen die er vaak in zitten...
Ik weet niet echt in hoeverre ik er van uit mag gaan dat een trein bij het eindpunt niet wordt gewisseld, dus of ik echt gewoon logisch kan doortrekken weet ik niet. Ook splitst 'ie af en toe van twee naar éé regiorunner volgens mij.

Het gele hier ben ik best zeker van, omdat ik er zelf redelijk vaak in zit... grijs zijn logische gevolgen, maar zullen wel niet echt kloppen in verband met het splitsen van de treinen enzo.
http://users.pandora.be/sweek/misc/treinen/Reeks%20800-900.xls
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 28 april 2004 @ 18:36:00 #159
24341 JMT
Hrmz...
pi_18751043
quote:
Op woensdag 28 april 2004 17:38 schreef sweek het volgende:
Weet iemand trouwens goed wanneer de regiorunners rijden in de 800/900 reeks?
Misschien zijn er nog meer mensen die er vaak in zitten...
Ik weet niet echt in hoeverre ik er van uit mag gaan dat een trein bij het eindpunt niet wordt gewisseld, dus of ik echt gewoon logisch kan doortrekken weet ik niet. Ook splitst 'ie af en toe van twee naar éé regiorunner volgens mij.

Het gele hier ben ik best zeker van, omdat ik er zelf redelijk vaak in zit... grijs zijn logische gevolgen, maar zullen wel niet echt kloppen in verband met het splitsen van de treinen enzo.
http://users.pandora.be/s(...)s
Ik heb hem ooit gehad via OVL maar kan hem niet meer vinden dus ik zal hem wel gedeleted hebben, sowwy, maar heb wel nog een overzichtje van de eerste drie BDs-trek/duwstammen die in de 800/900 ingezet zullen worden. Let wel: pas per 13 juni! Iemand daarin wel interesse? Dan post ik hem wel
Pomtiedomtiedom...
pi_18751094
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:36 schreef JMT het volgende:

[..]

Ik heb hem ooit gehad via OVL maar kan hem niet meer vinden dus ik zal hem wel gedeleted hebben, sowwy, maar heb wel nog een overzichtje van de eerste drie BDs-trek/duwstammen die in de 800/900 ingezet zullen worden. Let wel: pas per 13 juni! Iemand daarin wel interesse? Dan post ik hem wel
Ben benieuwd! .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 28 april 2004 @ 18:50:23 #161
24341 JMT
Hrmz...
pi_18751369
quote:
Op woensdag 28 april 2004 18:38 schreef sweek het volgende:
[..]
Ben benieuwd! .
Oke, onder voorbehoud:

dagelijks:
821/834/947/960/873

ma/vr:
817/830/943/956/869/882,
822/935/948/861/874/987

za:
825/838/951/964/877
920/833/846/959/972/885

zo:
830/943/956/869/882
838/951/964/877
Pomtiedomtiedom...
pi_18751535
Hmm, ziet er goed uit. .
Wist niet dat er zo veel BDs'en zijn gemaakt...
Dit kan er wel voor zorgen dat de kans dat de vertraging "doorstroomt" naar de volgende rit kleiner is. Ik kom niet vaak in Heerlen of Haarlem, maar in Maastricht zie ik wel vaak dat de trein met een kwartier vertraging vertrekt, gewoon omdat ze de loc nog moeten laten omlopen bij het vertrek. Kunnen ze niet een stam in elkaar zetten met een van de vele locs en wat rijtuigen daar, die ze kunnen inzetten op zo'n moment?
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 28 april 2004 @ 19:35:15 #163
24341 JMT
Hrmz...
pi_18752445
Lijkt me ook, maar jah, je weet, NS = Pruts0r
Overigens zijn er al zo'n stuk of 15 BD's-sen als ik het goed heb, ze rijden al op de 3600, in ieder geval heb ik 2 keer in de 3651 gezeten van Dv tot Ht. Verder staan er o.a. in Mt en Wgm nog zo een bakje met een loc voor instructie.
Pomtiedomtiedom...
pi_18752792
In de 3600 heb je geloof ik geen getrokken mat zonder BDs meer... in het begin gebeurde het wel eens dat er aan de BDs nog een loc zat ook, omdat het blijkbaar nog niet helemaal werkte... maar ook dat merk ik nooit meer.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18754214
quote:
Op woensdag 28 april 2004 19:35 schreef JMT het volgende:
Lijkt me ook, maar jah, je weet, NS = Pruts0r
Maar goed dat niet NSR de stammen daar in elkaar knutselt.
quote:
Overigens zijn er al zo'n stuk of 15 BD's-sen als ik het goed heb, ze rijden al op de 3600, in ieder geval heb ik 2 keer in de 3651 gezeten van Dv tot Ht. Verder staan er o.a. in Mt en Wgm nog zo een bakje met een loc voor instructie.
In Mt staat er al een aantal weken geen en Wgm waag ik ook te betwijfelen. Eentje staat er op Asd.
  woensdag 28 april 2004 @ 21:41:13 #166
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18756170
Het BDs'en paradijs blijft nog altijd Zwolle, binnen rijden vanuit Amf en weer verder richting Mp en je kunt er her en der nog wel een stuk of vijf zien.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_18757702
quote:
Op woensdag 28 april 2004 21:41 schreef MREn het volgende:
Het BDs'en paradijs blijft nog altijd Zwolle, binnen rijden vanuit Amf en weer verder richting Mp en je kunt er her en der nog wel een stuk of vijf zien.
Vind je dat gek als Zl de enige plaats is van waaruit ze worden ingezet ?
pi_18770617
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 10:24 schreef Lucske het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet "zomaar". De rijtijden bij getrokken mat. zijn niet erg ruim en je moet ook rekening houden met het feit dat je dan tot aan Zwolle en Roosendaal toe later aankomt en daar aansluitingen wegvallen.
Nou dat die trein ri. Zwolle iets later in Deventer aan zou komen maakt niet zoveel uit aangezien mensen die nu van Apeldoorn naar Zwolle willen best vaak hun aansluiting in Deventer missen! Toen ik een keer naar Zwolle moest reed de sneltrein net weg toen mijn intercity binnenliep
  donderdag 29 april 2004 @ 14:41:02 #169
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_18771479
quote:
Op donderdag 29 april 2004 14:07 schreef rubinio het volgende:

[..]

Nou dat die trein ri. Zwolle iets later in Deventer aan zou komen maakt niet zoveel uit aangezien mensen die nu van Apeldoorn naar Zwolle willen best vaak hun aansluiting in Deventer missen! Toen ik een keer naar Zwolle moest reed de sneltrein net weg toen mijn intercity binnenliep
Ja, ik ken het principe... Heb ook al een aantal keer kunnen zwaaien naar mijn aansluiting richting Zwolle. 1x zelfs toen de deuren niet open gingen en ik de aansluiting aan de andere kant van het perron de deuren zag sluiten..

Maar ja, die trein sluit in Zwolle weer aan op treinen naar Groningen en Leeuwarden, dus die aansluiting moet natuurlijk ook gehaald worden. De aansluiting op de trein naar Kampen is nu ook al krap btw... Zeker sinds ze de aankomst vanuit Deventer (en vertrek) hebben verplaatst naar Perron 7, moet je soms hard rennen.
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
pi_18773171
Raad het materieel:

Staat in de Myx van deze maand.
  donderdag 29 april 2004 @ 17:15:18 #171
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_18775032
Een Plan U. Ik zie geen panto's.
For great justice!
pi_18775337
quote:
Op donderdag 29 april 2004 17:15 schreef QyRoZ het volgende:
Een Plan U. Ik zie geen panto's.
Die zie je bij een plan V/T ook niet zo vooraan op de bak. Het moet doorgaan voor een plan V/T, zie de ruimte rond de koppeling.
pi_18777119
[stripliefhebber]het is de Myxx, met 2 x-en.. Mensen met 1 x hebben te weinig [/stripliefhebber]

En ik denk niet dat de tekenaar gericht een trein na heeft getekend.... Of ten minste niet met de gedachte "laat ik Dirk Jan eens in een Plan V afbeelden"
pi_18777485
quote:
Op donderdag 29 april 2004 18:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[stripliefhebber]het is de Myxx, met 2 x-en.. Mensen met 1 x hebben te weinig [/stripliefhebber]

En ik denk niet dat de tekenaar gericht een trein na heeft getekend.... Of ten minste niet met de gedachte "laat ik Dirk Jan eens in een Plan V afbeelden"
Ik had even een erbij moeten zetten. Dat raad het materieel was niet echt zereneus (maar dat had iedereen hier wel door natuurlijk). Het ging mij meer gewoon om de droge/flauwe* grap.
* Doorhalen wat niet van toepassing is.
  Moderator donderdag 29 april 2004 @ 19:22:22 #175
42184 crew  DaMart
pi_18777674
Weet iemand trouwens wat de 1781 bij de werkplaats Haarlem doet ? Ik ben er de laatste weken meerdere malen langsgereden en elke keer stond die loc daar. Staat hij daar defect (in dat geval: ik dacht dat Tilburg alle locreparaties deed) of als 'testloc' voor nieuwe BDs'en ?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')