Wat is dat toch met die Lint dingetjes? Ik he zie ze vaak als ik met 140 (of zoiets) langs Gouda raas maar vind ze er wel koel uitizen enzo. (ik heb er overigens nog nooit ingezeten)quote:Op dinsdag 20 april 2004 16:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Het probleem daar is dat het geen officiele aansluiting betreft, vraag me niet waarom. Waarschijnlijk omdat de overstaptijd op de 3600 naar Arnhem/Roosendaal te krap is. Meestal wordt er wel gewacht trouwens.
Maar die overstap zal er met Syntus niet beter op zijn geworden, die Lint-krotten kunnen maar 100, terwijl NS er met 130 per uur overeen vloog en toen was de aansluiting al krap bij elke vertraging.
I stand corrected. Maar voor de leek lijken ze best wel op elkaar.quote:Op dinsdag 20 april 2004 16:41 schreef Thetallguy het volgende:
[afbeelding]
Lint
[afbeelding]
Lightrail Gouda
En een drukkere bezetting van het enkelspoorsbaanvak. Maar volgens mij kunnen die Lintjes toch 120? Dat had ik gelezen. Dat is zeker op Winterswijk - Zp een probleem, omdat het daar gedeeltelijk 140 is gemaakt voor de halfuursdienst.quote:Op dinsdag 20 april 2004 16:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Maar die overstap zal er met Syntus niet beter op zijn geworden, die Lint-krotten kunnen maar 100, terwijl NS er met 130 per uur overeen vloog en toen was de aansluiting al krap bij elke vertraging.
Lint ziet er leuk uit, maar is alleen geschikt voor mensen van maximaal 1m50 en voor stukjes van een kwartier. Lange stukken als Hengelo-Zuthen of Arnhem-Winterswijk zijn een ramp.quote:Op dinsdag 20 april 2004 16:36 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die Lint dingetjes? Ik he zie ze vaak als ik met 140 (of zoiets) langs Gouda raas maar vind ze er wel koel uitizen enzo. (ik heb er overigens nog nooit ingezeten)
Je hebt gelijk, lint is max 120, buffel max 140.quote:Op dinsdag 20 april 2004 17:02 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
En een drukkere bezetting van het enkelspoorsbaanvak. Maar volgens mij kunnen die Lintjes toch 120? Dat had ik gelezen. Dat is zeker op Winterswijk - Zp een probleem, omdat het daar gedeeltelijk 140 is gemaakt voor de halfuursdienst.
Kwatsj. Er zijn een stuk of zes stellen DM '90 aanwezig, tegen een ong. twintig stellen Lint voor de Achterhoek. "Zeer regelmatig" is wel wat overdreven, aangezien de Linten volop worden ingezet. Daarnaast verbaast het mij niks als dat officieel zelfs mag, DM '90 inzetten.quote:Op dinsdag 20 april 2004 17:12 schreef MREn het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, lint is max 120, buffel max 140.
Verder vind ik dat de regio Twente zich gruwelijk heeft laten naaien met die zooi: er werd speciaal de eis gesteld aan de leeftijd van het mat., zodat NS niet kon blijven rijden met hun Buffels. Syntus heeft toen nieuw mat gekocht, maar rijdt zeer regelmatig met te oud materieel (regio Achterhoek).
Le-zen: het gaat hier om de regio Twente.quote:Op dinsdag 20 april 2004 17:55 schreef Lucske het volgende:
[..]
Kwatsj. Er zijn een stuk of zes stellen DM '90 aanwezig, tegen een ong. twintig stellen Lint voor de Achterhoek. "Zeer regelmatig" is wel wat overdreven, aangezien de Linten volop worden ingezet. Daarnaast verbaast het mij niks als dat officieel zelfs mag, DM '90 inzetten.
En nauwelijks bagagerekken en weinig prullebakken wat inhoudt dat het ook al snel een zooi wordtquote:Op dinsdag 20 april 2004 17:03 schreef MREn het volgende:
[..]
Lint ziet er leuk uit, maar is alleen geschikt voor mensen van maximaal 1m50 en voor stukjes van een kwartier. Lange stukken als Hengelo-Zuthen of Arnhem-Winterswijk zijn een ramp.
Ja, dat zijn de "nieuwe" dubbeldekkers.quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:52 schreef Kolkie het volgende:
[newbievraag]
Ik kan mij herinneren dat er een jaar of 3 geleden in de kranten werd aangekondigd dat de NS maar liefst 250 nieuwe treinen gekocht had en volgens mij zouden die zo in 2003/2004 oid geleverd gaan worden. Zijn dat net zulke treinen als die (tot nu toe?) nieuwste modellen dubbeldekker en zo ja is de levering al begonnen? Zo nee: wanneer komt die rommel deze kant op?
Daar wordt het stel al tijden voor gebruikt inderdaad.quote:Die Lint-trein in Hengelo staat er trouwens al tijjjjjjden. Zal wel voor de onderdelen gebruikt gaan worden ofzo.
het is maar hoe je 'bijna' definieerd natuurlijk, duurt nog wel minumaal een jaartje voor alles er is. Minstens 15 VIRM3-VI's en nog iets van 6 drietjes en nog een mij onbekend aantal viertjes moeten nog verlengd worden.quote:Op dinsdag 20 april 2004 23:10 schreef QyRoZ het volgende:
De levering is al bijna afgelopen zelfs
En dat waren 250 bakken, geen treinen.
Volgens mij zelfs nog wat meer VI'en . Levering zou tot begin 2005 duren.quote:Op woensdag 21 april 2004 00:18 schreef MREn het volgende:
[..]
het is maar hoe je 'bijna' definieerd natuurlijk, duurt nog wel minumaal een jaartje voor alles er is. Minstens 15 VIRM3-VI's en nog iets van 6 drietjes en nog een mij onbekend aantal viertjes moeten nog verlengd worden.
Gebeurd idd automatisch als er enige tijd niemand meer ingestapt is. Zit ook in de Lint's van Syntus, en recentelijk in enkele Citypendels.quote:Op donderdag 22 april 2004 19:25 schreef Fixers het volgende:
Deuren die steeds dichtgaan, gaat dat automatisch bij de nieuwe sprinters of zat er iemand met de knopjes te spelen?
Dat kotm door het tekort aan perrons wegens werkzaamheden te Utrecht, daarom worden treinen de los reden nu vaak gekoppeld op het perron gezet, waarmee er nu (schijnbaar) ook treinen met 16 bakken ICM reden.quote:Dinsdagochtend een foutje van de verkeersleiding, de IC naar rotterdam stond ook op spoor 7 ipv 8. Buiten de spits rijden die twee treinen tussen zwolle en utrecht gecombineerd. Maar in de spits zijn ze dan te lang. Dus nu stond de helft van het haagse gedeelte nog een eind buiten het perron. Ja wat doen we dan? het heeft 10 minuten geduurd voor ze de ic naar r'dam een stukje verder naar achter reden. En al dat volk als een kip zonder knop rondlopen, op het knopje drukken en in paniek raken als die deur maar niet open wil.
Stel heeft minimaal onderhoud gehad en gaat nog wat wegleerritten rijden binnenkort.quote:Op donderdag 22 april 2004 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Voor het eerst de groene mat '64 gezien Leuk contrast naast zo'n ICE, maar jammer dat ie zo ver weg stond
Toch nog?quote:Op donderdag 22 april 2004 20:28 schreef Lucske het volgende:
[..]
Stel heeft minimaal onderhoud gehad en gaat nog wat wegleerritten rijden binnenkort.
Wie weet, afhankelijk van het weer e.d. ga ik er misschien ook nog wel eens een dagje achteraan.quote:Op donderdag 22 april 2004 22:53 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]
Toch nog?
Beter, kan ik um nog een keer op de gevoelige plaat vastleggen
Meer het gezeik bij Barendrecht, de havenlijn had daar niet direct mee te maken.quote:Helaas toen de 419 naar Bd ging dat het gezeik was met de havenspoorlijn enzo, hij reed niet of tot ergens anders.
Nee, want qua exacte inzet is nog niks bekend.quote:Maar Lucske, weet jij meer van de wegleerritten, welke data enzo?
Dat komt tzt op http://www.nvbs.com/419/419.htm die zitten achter de schilderactie.quote:Op donderdag 22 april 2004 22:53 schreef RubberDuckey het volgende:
Maar Lucske, weet jij meer van de wegleerritten, welke data enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |