abonnement Unibet Coolblue
pi_18563559
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 16:22 schreef MREn het volgende:

[..]

Het probleem daar is dat het geen officiele aansluiting betreft, vraag me niet waarom. Waarschijnlijk omdat de overstaptijd op de 3600 naar Arnhem/Roosendaal te krap is. Meestal wordt er wel gewacht trouwens.

Maar die overstap zal er met Syntus niet beter op zijn geworden, die Lint-krotten kunnen maar 100, terwijl NS er met 130 per uur overeen vloog en toen was de aansluiting al krap bij elke vertraging.
Wat is dat toch met die Lint dingetjes? Ik he zie ze vaak als ik met 140 (of zoiets) langs Gouda raas maar vind ze er wel koel uitizen enzo. (ik heb er overigens nog nooit ingezeten)
pi_18563674


Lint



Lightrail Gouda
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_18563835
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 16:41 schreef Thetallguy het volgende:
[afbeelding]

Lint

[afbeelding]

Lightrail Gouda
I stand corrected. Maar voor de leek lijken ze best wel op elkaar.
  dinsdag 20 april 2004 @ 17:02:48 #79
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_18564213
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 16:22 schreef MREn het volgende:

[..]


Maar die overstap zal er met Syntus niet beter op zijn geworden, die Lint-krotten kunnen maar 100, terwijl NS er met 130 per uur overeen vloog en toen was de aansluiting al krap bij elke vertraging.
En een drukkere bezetting van het enkelspoorsbaanvak. Maar volgens mij kunnen die Lintjes toch 120? Dat had ik gelezen. Dat is zeker op Winterswijk - Zp een probleem, omdat het daar gedeeltelijk 140 is gemaakt voor de halfuursdienst.
For great justice!
  dinsdag 20 april 2004 @ 17:03:10 #80
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18564225
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 16:36 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat is dat toch met die Lint dingetjes? Ik he zie ze vaak als ik met 140 (of zoiets) langs Gouda raas maar vind ze er wel koel uitizen enzo. (ik heb er overigens nog nooit ingezeten)
Lint ziet er leuk uit, maar is alleen geschikt voor mensen van maximaal 1m50 en voor stukjes van een kwartier. Lange stukken als Hengelo-Zuthen of Arnhem-Winterswijk zijn een ramp.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 20 april 2004 @ 17:12:14 #81
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18564472
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 17:02 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

En een drukkere bezetting van het enkelspoorsbaanvak. Maar volgens mij kunnen die Lintjes toch 120? Dat had ik gelezen. Dat is zeker op Winterswijk - Zp een probleem, omdat het daar gedeeltelijk 140 is gemaakt voor de halfuursdienst.
Je hebt gelijk, lint is max 120, buffel max 140.

Verder vind ik dat de regio Twente zich gruwelijk heeft laten naaien met die zooi: er werd speciaal de eis gesteld aan de leeftijd van het mat., zodat NS niet kon blijven rijden met hun Buffels. Syntus heeft toen nieuw mat gekocht, maar rijdt zeer regelmatig met te oud materieel (regio Achterhoek). Verder vind ik het ontbreken van een 1e klas op een belanrijk regionaal traject als Hgl-Zp een behoorlijke misser, en voor mij een reden om om te reizen over Utrecht of Deventer.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_18565500
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 17:12 schreef MREn het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, lint is max 120, buffel max 140.

Verder vind ik dat de regio Twente zich gruwelijk heeft laten naaien met die zooi: er werd speciaal de eis gesteld aan de leeftijd van het mat., zodat NS niet kon blijven rijden met hun Buffels. Syntus heeft toen nieuw mat gekocht, maar rijdt zeer regelmatig met te oud materieel (regio Achterhoek).
Kwatsj. Er zijn een stuk of zes stellen DM '90 aanwezig, tegen een ong. twintig stellen Lint voor de Achterhoek. "Zeer regelmatig" is wel wat overdreven, aangezien de Linten volop worden ingezet. Daarnaast verbaast het mij niks als dat officieel zelfs mag, DM '90 inzetten.
  dinsdag 20 april 2004 @ 17:58:37 #83
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18565575
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 17:55 schreef Lucske het volgende:

[..]

Kwatsj. Er zijn een stuk of zes stellen DM '90 aanwezig, tegen een ong. twintig stellen Lint voor de Achterhoek. "Zeer regelmatig" is wel wat overdreven, aangezien de Linten volop worden ingezet. Daarnaast verbaast het mij niks als dat officieel zelfs mag, DM '90 inzetten.
Le-zen: het gaat hier om de regio Twente.

Lint-stellen voor de achterhoek zijn (evenals DM'90) te oud voor deze concessie, maar worden toch volop gebruikt op Odz-Zp.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:03:07 #84
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_18565689
Leeftijdsbullshit, DM'90 is een stuk fijner dan een Lint. . Die lui van de Regio Twente hebben er echt compleet geen verstand van. .
For great justice!
pi_18565865
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 17:03 schreef MREn het volgende:

[..]

Lint ziet er leuk uit, maar is alleen geschikt voor mensen van maximaal 1m50 en voor stukjes van een kwartier. Lange stukken als Hengelo-Zuthen of Arnhem-Winterswijk zijn een ramp.
En nauwelijks bagagerekken en weinig prullebakken wat inhoudt dat het ook al snel een zooi wordt
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_18566640
Waar ik hier AM86 zei bedoelde ik trouwens AM62, foutje...

Heb nu ook een interieurfoto ervan:
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 20 april 2004 @ 22:52:21 #87
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_18573718
[newbievraag]

Ik kan mij herinneren dat er een jaar of 3 geleden in de kranten werd aangekondigd dat de NS maar liefst 250 nieuwe treinen gekocht had en volgens mij zouden die zo in 2003/2004 oid geleverd gaan worden. Zijn dat net zulke treinen als die (tot nu toe?) nieuwste modellen dubbeldekker en zo ja is de levering al begonnen? Zo nee: wanneer komt die rommel deze kant op?

Die Lint-trein in Hengelo staat er trouwens al tijjjjjjden. Zal wel voor de onderdelen gebruikt gaan worden ofzo.
Life is too short don't stress every day
pi_18574082
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 22:52 schreef Kolkie het volgende:
[newbievraag]

Ik kan mij herinneren dat er een jaar of 3 geleden in de kranten werd aangekondigd dat de NS maar liefst 250 nieuwe treinen gekocht had en volgens mij zouden die zo in 2003/2004 oid geleverd gaan worden. Zijn dat net zulke treinen als die (tot nu toe?) nieuwste modellen dubbeldekker en zo ja is de levering al begonnen? Zo nee: wanneer komt die rommel deze kant op?
Ja, dat zijn de "nieuwe" dubbeldekkers.
quote:
Die Lint-trein in Hengelo staat er trouwens al tijjjjjjden. Zal wel voor de onderdelen gebruikt gaan worden ofzo.
Daar wordt het stel al tijden voor gebruikt inderdaad.
  dinsdag 20 april 2004 @ 23:10:31 #89
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_18574195
De levering is al bijna afgelopen zelfs

En dat waren 250 bakken, geen treinen.
For great justice!
  woensdag 21 april 2004 @ 00:18:32 #90
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18575689
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 23:10 schreef QyRoZ het volgende:
De levering is al bijna afgelopen zelfs

En dat waren 250 bakken, geen treinen.
het is maar hoe je 'bijna' definieerd natuurlijk, duurt nog wel minumaal een jaartje voor alles er is. Minstens 15 VIRM3-VI's en nog iets van 6 drietjes en nog een mij onbekend aantal viertjes moeten nog verlengd worden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_18578499
quote:
Op woensdag 21 april 2004 00:18 schreef MREn het volgende:

[..]

het is maar hoe je 'bijna' definieerd natuurlijk, duurt nog wel minumaal een jaartje voor alles er is. Minstens 15 VIRM3-VI's en nog iets van 6 drietjes en nog een mij onbekend aantal viertjes moeten nog verlengd worden.
Volgens mij zelfs nog wat meer VI'en . Levering zou tot begin 2005 duren.
pi_18614131
Ritje naar A'pen.

Heb ook even interieurfoto's van de andere tweede klas, en de eerste klas gemaakt van de AM66.


Komt dit nog uit de tijd van drie klassen ofzo?

Het zelfs nu nog erg mooie Antwerpen Centraal






Loc met nieuwe dubbeldeksrijtuigen (M8 geloof ik)


Belgische dieseltreintjes... ze koppelen er echt ontzettend veel aan elkaar vaak.


En trammetjes, die ook onder de grond gaat en dan prémetro heten.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18615861
Ik ben wat dichter bij huis gebleven voor mn Belgische treinenfoto.. Amsterdam CS.. Het was de bedoeling om in Enkhuizen treinenfoto's te maken, maar ik heb in Lelystad de bus over de dijk gemist, en ik had geen zin om 2 uur te wachten op de volgende bus, dus ik heb de trein naar Amsterdammaar gepakt
Maar de foto's:


Belgische loc, nederlnadse wagons en stuurstand

Voor het eerst de groene mat '64 gezien Leuk contrast naast zo'n ICE, maar jammer dat ie zo ver weg stond

De sprinter zn nieuwe jas ook voor het eerst gezien Apart dat de deuren van dat ding telkens dicht gaan.. en elke keer als er weer een deur spontaan dichtgaat rent er wel iemand in paniek naar de trein omdat hij of zij denkt dat ie em mist...

De trein de me vanuit Lelystad naar Amsterdam voerde

Mn hele trienreis heb ik trouwens telkens dezelfde conductrice gehad.. Ze heeft me gecontroleerd in Almere, vlak bij Amsterdam en tussen Steenwijk en Wolvega Het rondje om de kerk gaat voor haar blijkbaar niet op?
pi_18616304
Deuren die steeds dichtgaan, gaat dat automatisch bij de nieuwe sprinters of zat er iemand met de knopjes te spelen?

Afgelopen week 2 keer lol gehad met de trein van Utrecht naar Den Haag.

Dinsdagochtend een foutje van de verkeersleiding, de IC naar rotterdam stond ook op spoor 7 ipv 8. Buiten de spits rijden die twee treinen tussen zwolle en utrecht gecombineerd. Maar in de spits zijn ze dan te lang. Dus nu stond de helft van het haagse gedeelte nog een eind buiten het perron. Ja wat doen we dan? het heeft 10 minuten geduurd voor ze de ic naar r'dam een stukje verder naar achter reden. En al dat volk als een kip zonder knop rondlopen, op het knopje drukken en in paniek raken als die deur maar niet open wil.

Vanmorgen stonden de conducteurs en machinist luidkeels te roepen welk deel er naar r'dam ging (het treinaanwijsbord vertoonde kuren). Dat ging zo:
"Rrrroterrrdam, alleen staanplaatsen, geen korrrting!!"
Volgens mij hebben ze hun roeping als marktkoopman gemist.

Overigens iedere dag pret op Utrech CS met die verherbouwing. Het tijdelijke perron 18 een houten stiger met in het midden een groot blok beton.
  donderdag 22 april 2004 @ 19:31:51 #95
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18616429
quote:
Op donderdag 22 april 2004 19:25 schreef Fixers het volgende:
Deuren die steeds dichtgaan, gaat dat automatisch bij de nieuwe sprinters of zat er iemand met de knopjes te spelen?
Gebeurd idd automatisch als er enige tijd niemand meer ingestapt is. Zit ook in de Lint's van Syntus, en recentelijk in enkele Citypendels.
quote:
Dinsdagochtend een foutje van de verkeersleiding, de IC naar rotterdam stond ook op spoor 7 ipv 8. Buiten de spits rijden die twee treinen tussen zwolle en utrecht gecombineerd. Maar in de spits zijn ze dan te lang. Dus nu stond de helft van het haagse gedeelte nog een eind buiten het perron. Ja wat doen we dan? het heeft 10 minuten geduurd voor ze de ic naar r'dam een stukje verder naar achter reden. En al dat volk als een kip zonder knop rondlopen, op het knopje drukken en in paniek raken als die deur maar niet open wil.
Dat kotm door het tekort aan perrons wegens werkzaamheden te Utrecht, daarom worden treinen de los reden nu vaak gekoppeld op het perron gezet, waarmee er nu (schijnbaar) ook treinen met 16 bakken ICM reden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_18617695
quote:
Op donderdag 22 april 2004 19:02 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Voor het eerst de groene mat '64 gezien Leuk contrast naast zo'n ICE, maar jammer dat ie zo ver weg stond
Stel heeft minimaal onderhoud gehad en gaat nog wat wegleerritten rijden binnenkort.
pi_18621279
quote:
Op donderdag 22 april 2004 20:28 schreef Lucske het volgende:

[..]

Stel heeft minimaal onderhoud gehad en gaat nog wat wegleerritten rijden binnenkort.
Toch nog?
Beter, kan ik um nog een keer op de gevoelige plaat vastleggen
Helaas toen de 419 naar Bd ging dat het gezeik was met de havenspoorlijn enzo, hij reed niet of tot ergens anders.
Maar Lucske, weet jij meer van de wegleerritten, welke data enzo?
pi_18622930
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:53 schreef RubberDuckey het volgende:

[..]

Toch nog?
Beter, kan ik um nog een keer op de gevoelige plaat vastleggen
Wie weet, afhankelijk van het weer e.d. ga ik er misschien ook nog wel eens een dagje achteraan.
quote:
Helaas toen de 419 naar Bd ging dat het gezeik was met de havenspoorlijn enzo, hij reed niet of tot ergens anders.
Meer het gezeik bij Barendrecht, de havenlijn had daar niet direct mee te maken.
quote:
Maar Lucske, weet jij meer van de wegleerritten, welke data enzo?
Nee, want qua exacte inzet is nog niks bekend.
  vrijdag 23 april 2004 @ 01:09:55 #99
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18624222
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:53 schreef RubberDuckey het volgende:


Maar Lucske, weet jij meer van de wegleerritten, welke data enzo?
Dat komt tzt op http://www.nvbs.com/419/419.htm die zitten achter de schilderactie.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 23 april 2004 @ 01:38:27 #100
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18624466
Nog wat nachtplaatjes uit Zwolle:


  • Met uitsterven bedreigde Railhopper.


  • ICM4+3 baant zich een weg door de Zwolse wissels.
  • "Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')