abonnement Unibet Coolblue
pi_18476102
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 19:56 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Of je eindigt op een immens rangeerterrein van Hoogovens Corus .
Dat is niet erg, dan kom je wel gewoon via Utrecht .
  vrijdag 16 april 2004 @ 23:16:43 #52
82456 teig
oh my gow
pi_18480311
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 19:27 schreef Dizzee het volgende:
vandaag weer kutdag voor NS.
vertrek ik om half 3 uit Amsterdam CS, om pas om kwart over 5 aan de komen in Deventer?!?!?!

volgens conducteur veel storingen.

wat betekent trouwens : HC ACB ofzo....trein maakte volgens mij een noodstop, toen ik dit door de intercom hoorde. trein reed na 10/15 sec. wel weer gewoon verder
Ja dat had ik gister ook. Alleen was het ons niet gegund om na 10-15 seconden weer weg te rijden. Bleven 20 minuten staan. 2 minuten van station Arnhem af!
pi_18481046
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 19:56 schreef Lucske het volgende:

[..]

HC ATB, dat betekėnt "hoofdconducteur, dit was een ATB-remming." De ATB (automatische treinbeļnvloeding) bewaakt de snelheid en het remgedrag en wanneer daar iets fout gaat grijpt deze in en zet een noodremming in.
viel me al op dat die trein wel erg snel reed
  zaterdag 17 april 2004 @ 01:57:20 #54
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18483193
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 23:48 schreef Dizzee het volgende:

[..]

viel me al op dat die trein wel erg snel reed
Dat kan, is een reden voor de ATB om in te grijpen. Gebeurd hier op weg naar Enschede ook wel eens: daar liggen de snelheden wat lager omdat het een kopstation is.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_18487367
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 01:57 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat kan, is een reden voor de ATB om in te grijpen. Gebeurd hier op weg naar Enschede ook wel eens: daar liggen de snelheden wat lager omdat het een kopstation is.
wie regelt de snelheid dan?
gewoon de machinist toch, of heb ik het helemaal verkeerd?
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:34:23 #56
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_18488390
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 12:40 schreef Dizzee het volgende:

[..]

wie regelt de snelheid dan?
gewoon de machinist toch, of heb ik het helemaal verkeerd?
De machinist inderdaad, totdat hij harder rijdt dan op een bepaald traject is toegestaan, dan grijpt de trein (door middel van ATB) zelf in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dante_A op 17-04-2004 13:43:43 ]
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  zaterdag 17 april 2004 @ 13:38:54 #57
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18488460
Stroomstoring Zwolle vanochtend (08:30-09:30) door het doorknippen van de verkeerde kabels bij werkzaamheden *zucht*

Waardoor de huidige stroomstoring is veroorzaakt is nog niet bekend, maar het zal me weer wat zijn met die prutsaannemers, danwel van de instantie (naam is me even ontschoten) die alle kabels en buizen in de bodem op kaart heeft en aanlevert mij dergelijke werkzaamheden.

En dat voor het het Utrecht belangrijkste spoorwegknooppunt van het land...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_18488631
En Utrecht is op dit moment ook niet alles

Ik zag gisterochtend trouwens zo'n oude dubbeldekker (motortuig, 4 stellen) in Heerenveen.. Voor het eerst dat daar iets anders reed dan een koploper zonder dat er een grote storing is voor zover ik weet.. Weet ieman dwaarom dit was of zou kunnen zijn?
pi_18488709
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:34 schreef Dante_A het volgende:

[..]

De machinist inderdaad, totdat hij harder rijdt dan op een bepaald traject is toegestaan, dan grijpt de trein (door middel van ATB) zelf in.
zozo...dus de trein weet wat de maximum snelheid is.....nooit geweten..
pi_18492401
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:55 schreef Dizzee het volgende:

[..]

zozo...dus de trein weet wat de maximum snelheid is.....nooit geweten..
Dat geeft de ATB dus door.
pi_18492439
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:51 schreef Alexxxxx het volgende:
En Utrecht is op dit moment ook niet alles

Ik zag gisterochtend trouwens zo'n oude dubbeldekker (motortuig, 4 stellen) in Heerenveen.. Voor het eerst dat daar iets anders reed dan een koploper zonder dat er een grote storing is voor zover ik weet.. Weet ieman dwaarom dit was of zou kunnen zijn?
Omdat het nodig was om ander materieel in te zetten. Er kunnen zo veel redenen zijn om dat te doen en die redenen zijn echt niet vaak bekend.
  zaterdag 17 april 2004 @ 21:59:20 #62
17061 mvt
blame Canada
pi_18499296
Ik zat vandaag rond half 7 in de trein naar Enkhuizen te wachten op vertrek en toen zag ik weer een groene trein langsrijden, maar wat ik zo snel door de hekken van de trap door zag leek het haast wel zo eentje
We were to understand there would be pie and punch?
  zaterdag 17 april 2004 @ 22:51:40 #63
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18500875
Ben gisteren met een paar vrienden naar Keulen geweest, wat een geweldige stad om treinen te spotten, je word er doodgegooid met ICE's en Thalys treinen.

Om te spotten 1 superplek ondekt, namelijk de Frankenplatz (in de rode cirkel op het kaartje)



Makkelijk te bereiken door in het station naar spoor 1 te gaan, en dat perron af te lopen richting de brug, op een gegeven moment zit er een doorgang naar buiten, dan linksaf en je dan loop je nog een beetje verder richting de brug en vlak voor die brug kun je achter een hek recht naast het spoor staan waar de ICE en Thalys treinen op een arm lengte afstand voorbij komen.

Mooi trouwens om het generatie verschil te zien tussen de ICE's die daar binnen komen.

Als ik tijd heb plaatst ik binnenkort wel wat foto's

[ Bericht 2% gewijzigd door Klonk op 17-04-2004 23:25:52 ]
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_18514168
Ik moets laatst weer eens terug denken aan leuke ervaring toen je nog catering in de intercity's had:

Dagelijks reis ik van Houten naar Den Haag (doe ik nu al bijna 5 jaar). Ooit lang geleden lieper er zo'n albron figuur met z'n karretje van achter naar voren om in Den Haag vlot uit te kunnen stappen. Op het moment dat hij mijn coupe binnenkomt gaat de mcn vol in de remmen (waarschijnlijk bijna voorburg vergeten). Ik heb nog nooit iemand zo hard achter zo'n karretje aan zien rennen.

Nog twee vraagjes:
Ik kwam onlangs de "Zandloper" tegen. Toen ze ermee kwamen deden ze net alsof het nieuw was zand voor je willen strooien voor extra wrijving tussen wielen en spoor. Dit hebben ze toch al zolang er zware locs/treinen rijden. Of werdt dit alleen toegepast op zwaar goederenmaterieel?

Zijn de beelden van de camera's die op Utrecht staan ook op het web te bekijken (webcam)? Er staan nu naast het grote blauwe vertrekbord een paar schermen waarop je kan zien wat ze aan het doen zijn.
pi_18515383
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 21:59 schreef mvt het volgende:
Ik zat vandaag rond half 7 in de trein naar Enkhuizen te wachten op vertrek en toen zag ik weer een groene trein langsrijden, maar wat ik zo snel door de hekken van de trap door zag leek het haast wel zo eentje [afbeelding]
Klopt, de mat '46 had een ritje.
pi_18515415
quote:
Op zondag 18 april 2004 14:46 schreef Fixers het volgende:
Nog twee vraagjes:
Ik kwam onlangs de "Zandloper" tegen. Toen ze ermee kwamen deden ze net alsof het nieuw was zand voor je willen strooien voor extra wrijving tussen wielen en spoor. Dit hebben ze toch al zolang er zware locs/treinen rijden. Of werdt dit alleen toegepast op zwaar goederenmaterieel?
Loccen hebben zandbakken waarmee ze zand voor de wielen kunnen strooien. Dit wordt gebruikt bij het optrekken (slip). De zandlopers hebben een voorraadtank zand, die ze tijdens het rijden continu kunnen strooien.
pi_18523187
Wat foto'tjes van een klein reisje naar Moenchengladbach:

Getrokken mat met ICK rijtuigen in Venlo


De RegionalExpress van Venlo naar Hamm, met prachtige rijtuigen...




En het interieur... dan denk je van Plan W af te zijn, kom je dit tegen.

Maar gelukkig ook wel wat modernere rijtuigen:




De omgeving is ook niet slecht, daar...


En dezelfde (soort) trein terug.



Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18543565
Vorige week vrijdag naar zwolle geweest.
Laatste spots geweest met m`n camera, hij is helaas overleden
Niet alle foto`s zijn mooi gelukt, maar hopelijk gaat de timing met m`n nieuwe cam wat beter....






Eindelijk de Mendini op de gevoelige plaat gekregen:








  dinsdag 20 april 2004 @ 00:28:24 #69
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18551664
Wel naar Zwolle, maar geen SM90 op de foto?



Verder heden ochtend te Zl:


En eerder deze week nog wat terzijde staand mat te Hgl, voornamelijk mat'64, uit de serie V1t/m3, alsmede een Lint (botsinkje met tractor, laat duidelijk zien hoe stevig zo'n Lint is) en een DH1 van Connexxion (overnachten/onderhoud te Hgl).


"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_18561127
Hengelo is ruk. klote overstap altijd van de intercity's op de stoptreinen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 20 april 2004 @ 15:32:02 #71
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18561868
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 15:03 schreef Thetallguy het volgende:
Hengelo is ruk. klote overstap altijd van de intercity's op de stoptreinen.
Vanuit Enschede: neem de stoptrein van 8 minuten later en je aansluitingen zijn perfect.
Vanuit het westen: stap in Almelo over op de stoptrein, is minder lang wachten dan in Hengelo.
Vanuit Amersfoort: reis via Zwolle of met de internationale trein, heb je nog bier ook.

Trouwens: Oldenzaal (daar zal het wel over gaan) is ook redelijk snel per bus vanuit zowel Hengelo als Enschede te bereiken, geen idee goed de overstap daarop in Hengelo is, in Enschede heb je 8 minuten.

Moet je de andere stoptreinen hebben:
-naar Delden, Goor, Lochem: via Zuthpen reizen.
- naar Drienerlo: via Enschede, daar trein terug of bus 1. Vanuit Hengelo bus 3.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_18562442
Hmm ik dacht dat Hengelo-Oldenzaal iig geen bus meer reed sinds de overname van de spoorverbinding door Syntus. en als ik dan via Enschede ga ben ik volgens mij langer onderweg dan als ik die 20-25 minuutjes wacht
In Almelo op de stoptrein overstappen wordt dan weer rennen in Hengelo, en het perron lijkt dan opeens altijd nog langer als normaal

Vandaag maar blijven zitten in de stoptrein om te kijken hoe het is om via Zutphen te gaan (moest naar Utrecht, normaal naar Den Haag) dus Oldenzaal-Zutphen-Arnhem-Utrecht. Fijn dat je dan ook in Zutphen een overstap van iets te weinig minuten hebt, zeker als je al binnenkomt met vertraging

Maar ik heb mijn vriendin inmiddels ook geimporteerd naar Den Haag dus mijn reisjes richting Twente zijn van 4-6x in de maand teruggebracht tot hoogstens 1x
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 20 april 2004 @ 16:19:15 #73
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18563082
Volgens mij rijdt op Hengelo-Oldenzaal nog altijd Connexxion.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 20 april 2004 @ 16:22:49 #74
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18563184
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 15:53 schreef Thetallguy het volgende:


Vandaag maar blijven zitten in de stoptrein om te kijken hoe het is om via Zutphen te gaan (moest naar Utrecht, normaal naar Den Haag) dus Oldenzaal-Zutphen-Arnhem-Utrecht. Fijn dat je dan ook in Zutphen een overstap van iets te weinig minuten hebt, zeker als je al binnenkomt met vertraging
Het probleem daar is dat het geen officiele aansluiting betreft, vraag me niet waarom. Waarschijnlijk omdat de overstaptijd op de 3600 naar Arnhem/Roosendaal te krap is. Meestal wordt er wel gewacht trouwens.

Maar die overstap zal er met Syntus niet beter op zijn geworden, die Lint-krotten kunnen maar 100, terwijl NS er met 130 per uur overeen vloog en toen was de aansluiting al krap bij elke vertraging.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_18563503
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 16:19 schreef MREn het volgende:
Volgens mij rijdt op Hengelo-Oldenzaal nog altijd Connexxion.
kan er niks over vinden op connexxion.nl

en een uur in een Lint zitten is ook bagger zeg, vind 10 minuutjes altijd al lang zat in zo'n liliputterding
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')