Dat is niet erg, dan kom je wel gewoon via Utrecht .quote:Op vrijdag 16 april 2004 19:56 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Of je eindigt op een immens rangeerterrein van Hoogovens Corus .
Ja dat had ik gister ook. Alleen was het ons niet gegund om na 10-15 seconden weer weg te rijden. Bleven 20 minuten staan. 2 minuten van station Arnhem af!quote:Op vrijdag 16 april 2004 19:27 schreef Dizzee het volgende:
vandaag weer kutdag voor NS.
vertrek ik om half 3 uit Amsterdam CS, om pas om kwart over 5 aan de komen in Deventer?!?!?!
volgens conducteur veel storingen.
wat betekent trouwens : HC ACB ofzo....trein maakte volgens mij een noodstop, toen ik dit door de intercom hoorde. trein reed na 10/15 sec. wel weer gewoon verder
viel me al op dat die trein wel erg snel reedquote:Op vrijdag 16 april 2004 19:56 schreef Lucske het volgende:
[..]
HC ATB, dat betekėnt "hoofdconducteur, dit was een ATB-remming." De ATB (automatische treinbeļnvloeding) bewaakt de snelheid en het remgedrag en wanneer daar iets fout gaat grijpt deze in en zet een noodremming in.
Dat kan, is een reden voor de ATB om in te grijpen. Gebeurd hier op weg naar Enschede ook wel eens: daar liggen de snelheden wat lager omdat het een kopstation is.quote:Op vrijdag 16 april 2004 23:48 schreef Dizzee het volgende:
[..]
viel me al op dat die trein wel erg snel reed
wie regelt de snelheid dan?quote:Op zaterdag 17 april 2004 01:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat kan, is een reden voor de ATB om in te grijpen. Gebeurd hier op weg naar Enschede ook wel eens: daar liggen de snelheden wat lager omdat het een kopstation is.
De machinist inderdaad, totdat hij harder rijdt dan op een bepaald traject is toegestaan, dan grijpt de trein (door middel van ATB) zelf in.quote:Op zaterdag 17 april 2004 12:40 schreef Dizzee het volgende:
[..]
wie regelt de snelheid dan?
gewoon de machinist toch, of heb ik het helemaal verkeerd?
zozo...dus de trein weet wat de maximum snelheid is.....nooit geweten..quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:34 schreef Dante_A het volgende:
[..]
De machinist inderdaad, totdat hij harder rijdt dan op een bepaald traject is toegestaan, dan grijpt de trein (door middel van ATB) zelf in.
Dat geeft de ATB dus door.quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:55 schreef Dizzee het volgende:
[..]
zozo...dus de trein weet wat de maximum snelheid is.....nooit geweten..
Omdat het nodig was om ander materieel in te zetten. Er kunnen zo veel redenen zijn om dat te doen en die redenen zijn echt niet vaak bekend.quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:51 schreef Alexxxxx het volgende:
En Utrecht is op dit moment ook niet alles
Ik zag gisterochtend trouwens zo'n oude dubbeldekker (motortuig, 4 stellen) in Heerenveen.. Voor het eerst dat daar iets anders reed dan een koploper zonder dat er een grote storing is voor zover ik weet.. Weet ieman dwaarom dit was of zou kunnen zijn?
Klopt, de mat '46 had een ritje.quote:Op zaterdag 17 april 2004 21:59 schreef mvt het volgende:
Ik zat vandaag rond half 7 in de trein naar Enkhuizen te wachten op vertrek en toen zag ik weer een groene trein langsrijden, maar wat ik zo snel door de hekken van de trap door zag leek het haast wel zo eentje [afbeelding]
Loccen hebben zandbakken waarmee ze zand voor de wielen kunnen strooien. Dit wordt gebruikt bij het optrekken (slip). De zandlopers hebben een voorraadtank zand, die ze tijdens het rijden continu kunnen strooien.quote:Op zondag 18 april 2004 14:46 schreef Fixers het volgende:
Nog twee vraagjes:
Ik kwam onlangs de "Zandloper" tegen. Toen ze ermee kwamen deden ze net alsof het nieuw was zand voor je willen strooien voor extra wrijving tussen wielen en spoor. Dit hebben ze toch al zolang er zware locs/treinen rijden. Of werdt dit alleen toegepast op zwaar goederenmaterieel?
Vanuit Enschede: neem de stoptrein van 8 minuten later en je aansluitingen zijn perfect.quote:Op dinsdag 20 april 2004 15:03 schreef Thetallguy het volgende:
Hengelo is ruk. klote overstap altijd van de intercity's op de stoptreinen.
Het probleem daar is dat het geen officiele aansluiting betreft, vraag me niet waarom. Waarschijnlijk omdat de overstaptijd op de 3600 naar Arnhem/Roosendaal te krap is. Meestal wordt er wel gewacht trouwens.quote:Op dinsdag 20 april 2004 15:53 schreef Thetallguy het volgende:
Vandaag maar blijven zitten in de stoptrein om te kijken hoe het is om via Zutphen te gaan (moest naar Utrecht, normaal naar Den Haag) dus Oldenzaal-Zutphen-Arnhem-Utrecht. Fijn dat je dan ook in Zutphen een overstap van iets te weinig minuten hebt, zeker als je al binnenkomt met vertraging
kan er niks over vinden op connexxion.nlquote:Op dinsdag 20 april 2004 16:19 schreef MREn het volgende:
Volgens mij rijdt op Hengelo-Oldenzaal nog altijd Connexxion.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |