abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 mei 2004 @ 15:08:12 #226
86072 thatsme
and That's you!
pi_18905502
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 13:26 schreef Fixers het volgende:
Vraag me af waarom niet al die automatische koppelingen hetzelfde zijn. Lijkt me toch eenvoudiger met reserveonderdelen en reparaties. En als het nodig is kunnen ze ook verschillende typen combineren.
het is soms het geval dat er veschillende treinstellen wel aan elkaar kunnen koppelen, maar dan kan er echter maar een soort tractie leveren, dit omdat de techniek steeds verder gaat en dit ook doorgevoerd wordt in de treinen, en dus ook in de koppeling. dus door de vooruitgang in de techniek is het dan onmogelijk om met elkaar te communiseren (elkaar aansturen).
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 5 mei 2004 @ 18:19:59 #227
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18909986
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 12:20 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ach ja, auto's. Elke debiel mag daarin rijden en de veiligheid daar is ZO slecht geregeld. Zeker in vergelijking met het spoor waar alles 20-voudig veilig moet zijn. Probeer maar eens een automatische auto-beinvloeding te installeren en let dan eens op de reacties. Kom niet aan auto's, want dan kom je aan de vrijheid. De veiligheid op het spoor is gewoon belachelijk.
http://nieuws.fok.nl/nieuws/40497

De 19-jarige inwoner van Blerick die dit weekend zwaargewond raakte toen hij op de snelweg uit zijn auto stapte om mee te rennen, is overleden aan zijn verwondingen. De jongeman zette op de A67 de cruise-control van zijn auto op 35 kilometer per uur. Toen hij uitstapte om mee te rennen kwam hij ten val; daarbij raakte hij zwaar gewond aan zijn hoofd.
Vandaag is hij in een ziekenhuis in Eindhoven overleden ten gevolge van het ernstige hersenletsel dat hij opliep.

Om maar eens een kneus te noemen...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Moderator woensdag 5 mei 2004 @ 18:57:45 #228
42184 crew  DaMart
pi_18910634
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:49 schreef mvt het volgende:

[..]

Aha, ik dacht dat er een soort technisch maximum was, maar het is dus meer praktisch ( te lang voor stations). Iets wat dacht ik bij DDar we weer was (maximaal 2 treinstellen achter elkaar)
Ik heb me ooit eens door een machinist laten vertellen dat Mat '64 een maximum van 10 bakken per trein heeft. Ik heb er ook wel eens eentje zo lang gezien, toen er vorig jaar een defecte combinatie Plan V + Plan T door een andere Plan T vanaf Zandvoort werden gesleept.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_18911149
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 18:57 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik heb me ooit eens door een machinist laten vertellen dat Mat '64 een maximum van 10 bakken per trein heeft. Ik heb er ook wel eens eentje zo lang gezien, toen er vorig jaar een defecte combinatie Plan V + Plan T door een andere Plan T vanaf Zandvoort werden gesleept.
Af en toe rijden ze met 10 bakken, ja... . Weet niet of dat het maximum is.
Volgens mij gebeurt het wel eens in de spits tussen Geldermalsen en Utrecht.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 5 mei 2004 @ 20:04:16 #230
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18912103
Afgelopen koninginnedag zag ik ook 5V's achter elkaar vertrekken vanuit Asd.

Maar idd: in de spits tussen Ut en Gdm rijden ze. Nu even 2*DD-AR ivm werkzaamheden Utrecht.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_18914966
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 19:24 schreef sweek het volgende:

[..]

Af en toe rijden ze met 10 bakken, ja... . Weet niet of dat het maximum is.
Volgens mij gebeurt het wel eens in de spits tussen Geldermalsen en Utrecht.
[afbeelding]
Hé, mij weer even herinneren aan dat zon-uit-trauma .

.
pi_18915555
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 21:49 schreef Lucske het volgende:

[..]

Hé, mij weer even herinneren aan dat zon-uit-trauma .

.
Ik had geen idee! .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:07:34 #233
17061 mvt
blame Canada
pi_18917287
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 18:57 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik heb me ooit eens door een machinist laten vertellen dat Mat '64 een maximum van 10 bakken per trein heeft. Ik heb er ook wel eens eentje zo lang gezien, toen er vorig jaar een defecte combinatie Plan V + Plan T door een andere Plan T vanaf Zandvoort werden gesleept.
Ik telde die krengen vroeger altijd, maar ondanks ik het niet zeker weet denk ik dat ze bij ons weleens langer dan 10 bakken waren, vooral in de spits. En dat zal me helemaal niets meer verbazen aangezien ze tegenwoordig in de spits met 2*4 DDAR rijden en er 6 baks regiorunners rijden (spitstrein A'dam - Eindhoven)
We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:13:28 #234
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18917433
Ik geloof niet dat ze ooit langer dan 10 bakken zijn geweest in de reizigersdienst, ik meen dat er wel eens een lange sleep is geweest in het midden/noorden van het land, maar dat kunnen ook de hondekoppen zijn geweest, weet ik zo niet meer.

2*DDAR komt door het te korte spoor in Utrecht momenteel waardoor er geen plan V past.

en reden alle spitstreinen (serie 3500) maar met IRM, ik heb vaak genoeg in een V gezeten van Ut to Ehv
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:32:59 #235
17061 mvt
blame Canada
pi_18917895
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 23:13 schreef MREn het volgende:
Ik geloof niet dat ze ooit langer dan 10 bakken zijn geweest in de reizigersdienst,
Ik was een jaar of 10 , weet het ondertussen ookal nietmeer
quote:
2*DDAR komt door het te korte spoor in Utrecht momenteel waardoor er geen plan V past.
heb ik gelukkig niet mee te maken. Mijn trein gaat maar tot A'dam (woon bij bkg)
quote:
en reden alle spitstreinen (serie 3500) maar met IRM, ik heb vaak genoeg in een V gezeten van Ut to Ehv
Zover ik weet zijn er ook nog koplopers die als spitstrein rijden
We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:35:25 #236
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18917939
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 23:32 schreef mvt het volgende:

Zover ik weet zijn er ook nog koplopers die als spitstrein rijden
Ja, 1 treinenpaar per dag... maar ach als binnenkort ICRm-A zn intrede doet in de 3600 ga ik daar wel door
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:46:39 #237
17061 mvt
blame Canada
pi_18918152
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 23:35 schreef MREn het volgende:

[..]

Ja, 1 treinenpaar per dag... maar ach als binnenkort ICRm-A zn intrede doet in de 3600 ga ik daar wel door
Rede die niet al (deels) op dat traject?? In combinatie met ICR en ICK en dan 2 locs
We were to understand there would be pie and punch?
  donderdag 6 mei 2004 @ 00:03:20 #238
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18918497
Nee, in de 3600 (Rsd-Zl) rijdt alleen ICRm-B en ICR-A, dus geen ICRm-A ICK heeft er nog nooit gereden.

Deel van de stammen rijdt idd met 2 locs (trek-duw, multitractie) de rest van de stammen heeft een stuurstandrijtuig.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 mei 2004 @ 11:44:47 #239
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_18926483
Ik heb even een vraagje.

Ik kom nu regelmatig in Nijmegen op het station en daar hebben ze een spoor 35. Ik heb hier ooit eens een verhaal over gehoord waarom dit zo is, maar kan het helaas niet meer terugvinden en ook op internet kan ik het niet vinden.

Weet iemand hier waarom spoor 35 zo heet?
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
pi_18926919
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 11:44 schreef Larry101 het volgende:
Ik heb even een vraagje.

Ik kom nu regelmatig in Nijmegen op het station en daar hebben ze een spoor 35. Ik heb hier ooit eens een verhaal over gehoord waarom dit zo is, maar kan het helaas niet meer terugvinden en ook op internet kan ik het niet vinden.

Weet iemand hier waarom spoor 35 zo heet?
Omdat alle sporen die niet aan een perron liggen ook een nummer hebben... En dat zijn er heel wat in Nijmegen. Ik denk dus dat het gewoon echt het 35ste spoor is wat daar werd neergelegd.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18928746
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 00:03 schreef MREn het volgende:
Nee, in de 3600 (Rsd-Zl) rijdt alleen ICRm-B en ICR-A, dus geen ICRm-A ICK heeft er nog nooit gereden.
In de dagen na 19 mei mag je ergens heel kort genieten van ICRm A. Proefbedrijf.
  donderdag 6 mei 2004 @ 13:59:20 #242
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_18929821
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 12:00 schreef sweek het volgende:

[..]

Omdat alle sporen die niet aan een perron liggen ook een nummer hebben... En dat zijn er heel wat in Nijmegen. Ik denk dus dat het gewoon echt het 35ste spoor is wat daar werd neergelegd.
[afbeelding]
Ja, dat zou kunnen, maar er zijn genoeg andere stations waar ook in een later stadium sporen aan toe zijn gevoegd. Als dit goed doorgezet zou zijn, dan zou je op meer stations sporen moeten hebben met niet opvolgende en hoge nummers en die ken ik zo niet.

Daarnaast staat me er ergens iets van bij dat hier een verhaal achter zit.
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
pi_18934744
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 13:59 schreef Larry101 het volgende:

[..]

Ja, dat zou kunnen, maar er zijn genoeg andere stations waar ook in een later stadium sporen aan toe zijn gevoegd. Als dit goed doorgezet zou zijn, dan zou je op meer stations sporen moeten hebben met niet opvolgende en hoge nummers en die ken ik zo niet.

Daarnaast staat me er ergens iets van bij dat hier een verhaal achter zit.
In Sittard hebben de sporen 1, 2, 3, en 20 een perron.
En er zijn heel wat stations waarop je ook bepaalde sporen hebt zonder perron die (meestal ook letterlijk) tussen degenen met perron inliggen. Breda, Utrecht CS of Amsterdam CS bijvoorbeeld.

Ik zou eigenlijk niet echt een voorbeeld weten van een station waarbij een nieuw perron niet gewoon het volgende nummer heeft gekregen.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18935095
Amsterdam C. heeft 1, 2, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 13, 14 en 15 als perronsporen, 3, 6, 9 en 12 als middensporen.
Utrecht C. heeft 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 17, 18 en 19 als perronsporen, 6 bestaat niet en 10, 13 en 16 als middensporen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucske op 06-05-2004 17:55:08 ]
  donderdag 6 mei 2004 @ 17:55:29 #245
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_18935656
ok, dat van sittard wist ik niet, maar zoals hier boven wordt gezegd is het in zowel Amsterdam als Utrecht redelijk logisch allemaal. En in Nijmegen is het 1, 3, 4 en 35 een perron. De logica ontgaat me dus. Maar als jullie zeker weten dat er geen verhaal achter zit en het gewoon nu eenmaal zo is, dan wil ik dat ook aannemen hoor...
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
pi_18935829
Je kunt ook altijd gewoon een perronopzichter ofzo eens aanspreken. .
Kan ook goed zijn dat ze een verhaal zijn gaan verzinnen omdat hun de logica ook ontging gewoon...

Morgen ga ik trouwens een lijntje doen dat ik nog nooit gedaan heb, Utrecht - Baarn. En dan vanuit Baarn de sneltrein naar Amersfoort, waarna ik daar eens in de Eurocity stap, ook nog nooit gedaan. .
Wel hopen dat ik geen vertraging oploop, want die EC kan je nu niet echt ieder half uur nemen.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 6 mei 2004 @ 18:08:51 #247
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_18935894
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 17:27 schreef Lucske het volgende:

Utrecht C. heeft 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 17, 18 en 19 als perronsporen, 6 bestaat niet en 10, 13 en 16 als middensporen.
Er staat mij bij dat er vroeger wel een spoor 6 op Utrecht CS was. Of ben ik nu in de war?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 6 mei 2004 @ 18:44:01 #248
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18936531
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 18:08 schreef Againzender het volgende:

[..]

Er staat mij bij dat er vroeger wel een spoor 6 op Utrecht CS was. Of ben ik nu in de war?
spoor 6 is het toilet

(uit de tijd dat station nog niet zo groot waren).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 mei 2004 @ 18:51:32 #249
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18936689
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 17:55 schreef Larry101 het volgende:
ok, dat van sittard wist ik niet, maar zoals hier boven wordt gezegd is het in zowel Amsterdam als Utrecht redelijk logisch allemaal. En in Nijmegen is het 1, 3, 4 en 35 een perron. De logica ontgaat me dus. Maar als jullie zeker weten dat er geen verhaal achter zit en het gewoon nu eenmaal zo is, dan wil ik dat ook aannemen hoor...
Het kan zijn dat 1 het eerste was en dat vanaf daar alles genummerd is richting westen. Daarna spoort 1 verlengd waardoor ook aan de oostzijde (waar het stationsgebouw ophiel) gestopt kon worden door treinen. Omdat nummers 1 t/m 34 al ingebruik waren, is het logische nummer 35 omdat dat het eerste is dat vrij is.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 6 mei 2004 @ 19:02:10 #250
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_18936902
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 18:51 schreef MREn het volgende:

[..]

Het kan zijn dat 1 het eerste was en dat vanaf daar alles genummerd is richting westen. Daarna spoort 1 verlengd waardoor ook aan de oostzijde (waar het stationsgebouw ophiel) gestopt kon worden door treinen. Omdat nummers 1 t/m 34 al ingebruik waren, is het logische nummer 35 omdat dat het eerste is dat vrij is.
Kilinkt logisch.
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')