het is soms het geval dat er veschillende treinstellen wel aan elkaar kunnen koppelen, maar dan kan er echter maar een soort tractie leveren, dit omdat de techniek steeds verder gaat en dit ook doorgevoerd wordt in de treinen, en dus ook in de koppeling. dus door de vooruitgang in de techniek is het dan onmogelijk om met elkaar te communiseren (elkaar aansturen).quote:Op woensdag 5 mei 2004 13:26 schreef Fixers het volgende:
Vraag me af waarom niet al die automatische koppelingen hetzelfde zijn. Lijkt me toch eenvoudiger met reserveonderdelen en reparaties. En als het nodig is kunnen ze ook verschillende typen combineren.
http://nieuws.fok.nl/nieuws/40497quote:Op dinsdag 4 mei 2004 12:20 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ach ja, auto's. Elke debiel mag daarin rijden en de veiligheid daar is ZO slecht geregeld. Zeker in vergelijking met het spoor waar alles 20-voudig veilig moet zijn. Probeer maar eens een automatische auto-beinvloeding te installeren en let dan eens op de reacties. Kom niet aan auto's, want dan kom je aan de vrijheid. De veiligheid op het spoor is gewoon belachelijk.
Ik heb me ooit eens door een machinist laten vertellen dat Mat '64 een maximum van 10 bakken per trein heeft. Ik heb er ook wel eens eentje zo lang gezien, toen er vorig jaar een defecte combinatie Plan V + Plan T door een andere Plan T vanaf Zandvoort werden gesleept.quote:Op woensdag 5 mei 2004 14:49 schreef mvt het volgende:
[..]
Aha, ik dacht dat er een soort technisch maximum was, maar het is dus meer praktisch ( te lang voor stations). Iets wat dacht ik bij DDar we weer was (maximaal 2 treinstellen achter elkaar)
Af en toe rijden ze met 10 bakken, ja... . Weet niet of dat het maximum is.quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb me ooit eens door een machinist laten vertellen dat Mat '64 een maximum van 10 bakken per trein heeft. Ik heb er ook wel eens eentje zo lang gezien, toen er vorig jaar een defecte combinatie Plan V + Plan T door een andere Plan T vanaf Zandvoort werden gesleept.
Hé, mij weer even herinneren aan dat zon-uit-trauma .quote:Op woensdag 5 mei 2004 19:24 schreef sweek het volgende:
[..]
Af en toe rijden ze met 10 bakken, ja... . Weet niet of dat het maximum is.
Volgens mij gebeurt het wel eens in de spits tussen Geldermalsen en Utrecht.
[afbeelding]
Ik had geen idee! .quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:49 schreef Lucske het volgende:
[..]
Hé, mij weer even herinneren aan dat zon-uit-trauma .
.
Ik telde die krengen vroeger altijd, maar ondanks ik het niet zeker weet denk ik dat ze bij ons weleens langer dan 10 bakken waren, vooral in de spits. En dat zal me helemaal niets meer verbazen aangezien ze tegenwoordig in de spits met 2*4 DDAR rijden en er 6 baks regiorunners rijden (spitstrein A'dam - Eindhoven)quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb me ooit eens door een machinist laten vertellen dat Mat '64 een maximum van 10 bakken per trein heeft. Ik heb er ook wel eens eentje zo lang gezien, toen er vorig jaar een defecte combinatie Plan V + Plan T door een andere Plan T vanaf Zandvoort werden gesleept.
Ik was een jaar of 10 , weet het ondertussen ookal nietmeerquote:Op woensdag 5 mei 2004 23:13 schreef MREn het volgende:
Ik geloof niet dat ze ooit langer dan 10 bakken zijn geweest in de reizigersdienst,
heb ik gelukkig niet mee te maken. Mijn trein gaat maar tot A'dam (woon bij bkg)quote:2*DDAR komt door het te korte spoor in Utrecht momenteel waardoor er geen plan V past.
Zover ik weet zijn er ook nog koplopers die als spitstrein rijdenquote:en reden alle spitstreinen (serie 3500) maar met IRM, ik heb vaak genoeg in een V gezeten van Ut to Ehv
Ja, 1 treinenpaar per dag... maar ach als binnenkort ICRm-A zn intrede doet in de 3600 ga ik daar wel doorquote:Op woensdag 5 mei 2004 23:32 schreef mvt het volgende:
Zover ik weet zijn er ook nog koplopers die als spitstrein rijden
Rede die niet al (deels) op dat traject?? In combinatie met ICR en ICK en dan 2 locsquote:Op woensdag 5 mei 2004 23:35 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja, 1 treinenpaar per dag... maar ach als binnenkort ICRm-A zn intrede doet in de 3600 ga ik daar wel door
Omdat alle sporen die niet aan een perron liggen ook een nummer hebben... En dat zijn er heel wat in Nijmegen. Ik denk dus dat het gewoon echt het 35ste spoor is wat daar werd neergelegd.quote:Op donderdag 6 mei 2004 11:44 schreef Larry101 het volgende:
Ik heb even een vraagje.
Ik kom nu regelmatig in Nijmegen op het station en daar hebben ze een spoor 35. Ik heb hier ooit eens een verhaal over gehoord waarom dit zo is, maar kan het helaas niet meer terugvinden en ook op internet kan ik het niet vinden.
Weet iemand hier waarom spoor 35 zo heet?
In de dagen na 19 mei mag je ergens heel kort genieten van ICRm A. Proefbedrijf.quote:Op donderdag 6 mei 2004 00:03 schreef MREn het volgende:
Nee, in de 3600 (Rsd-Zl) rijdt alleen ICRm-B en ICR-A, dus geen ICRm-A ICK heeft er nog nooit gereden.
Ja, dat zou kunnen, maar er zijn genoeg andere stations waar ook in een later stadium sporen aan toe zijn gevoegd. Als dit goed doorgezet zou zijn, dan zou je op meer stations sporen moeten hebben met niet opvolgende en hoge nummers en die ken ik zo niet.quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:00 schreef sweek het volgende:
[..]
Omdat alle sporen die niet aan een perron liggen ook een nummer hebben... En dat zijn er heel wat in Nijmegen. Ik denk dus dat het gewoon echt het 35ste spoor is wat daar werd neergelegd.
[afbeelding]
In Sittard hebben de sporen 1, 2, 3, en 20 een perron.quote:Op donderdag 6 mei 2004 13:59 schreef Larry101 het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen, maar er zijn genoeg andere stations waar ook in een later stadium sporen aan toe zijn gevoegd. Als dit goed doorgezet zou zijn, dan zou je op meer stations sporen moeten hebben met niet opvolgende en hoge nummers en die ken ik zo niet.
Daarnaast staat me er ergens iets van bij dat hier een verhaal achter zit.
Er staat mij bij dat er vroeger wel een spoor 6 op Utrecht CS was. Of ben ik nu in de war?quote:Op donderdag 6 mei 2004 17:27 schreef Lucske het volgende:
Utrecht C. heeft 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 17, 18 en 19 als perronsporen, 6 bestaat niet en 10, 13 en 16 als middensporen.
spoor 6 is het toiletquote:Op donderdag 6 mei 2004 18:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
Er staat mij bij dat er vroeger wel een spoor 6 op Utrecht CS was. Of ben ik nu in de war?
Het kan zijn dat 1 het eerste was en dat vanaf daar alles genummerd is richting westen. Daarna spoort 1 verlengd waardoor ook aan de oostzijde (waar het stationsgebouw ophiel) gestopt kon worden door treinen. Omdat nummers 1 t/m 34 al ingebruik waren, is het logische nummer 35 omdat dat het eerste is dat vrij is.quote:Op donderdag 6 mei 2004 17:55 schreef Larry101 het volgende:
ok, dat van sittard wist ik niet, maar zoals hier boven wordt gezegd is het in zowel Amsterdam als Utrecht redelijk logisch allemaal. En in Nijmegen is het 1, 3, 4 en 35 een perron. De logica ontgaat me dus. Maar als jullie zeker weten dat er geen verhaal achter zit en het gewoon nu eenmaal zo is, dan wil ik dat ook aannemen hoor...
Kilinkt logisch.quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:51 schreef MREn het volgende:
[..]
Het kan zijn dat 1 het eerste was en dat vanaf daar alles genummerd is richting westen. Daarna spoort 1 verlengd waardoor ook aan de oostzijde (waar het stationsgebouw ophiel) gestopt kon worden door treinen. Omdat nummers 1 t/m 34 al ingebruik waren, is het logische nummer 35 omdat dat het eerste is dat vrij is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |