abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 april 2004 @ 22:10:43 #1
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_18403841
Hallo,

Zoals sommige users weten heb ik autisme, en het is voor mij vaak moeilijk om hiermee om te gaan. Omdat het de laatste tijd minder goed gaat, ben ik eens gaan informeren, wat ik nog meer kan doen naast de therapieën en behandelingen die ik nu al heb.
Via een tip van een van mijn behandelaars kwam ik terecht op een site over het Gluten en Caseïnevrij dieet. Met dit dieet zijn veel mensen met autisme (en andere ziekten of aandoeningen) vooruitgegaan of zijn zich minstens beter gaan voelen.
Zijn er users op Fok! die ervaringen hebben met dit dieet? Hieronder een aantal links voor de mensen die niet weten wat het precies inhoudt:

Amerikaanse site over GFCFdieet
Site over GFCFdieet en autisme

Daarnaast vond ik nog een ander dieet: Specific Carbohydrate Diet, ook wel het "Specieke Koolhydraten Dieet" genoemd. Ook hier zijn goede resultaten mee geboekt.

Nederlandse site over SCD
Site over SCD en autisme

Er is een heleboel informatie te vinden, maar ik zou liever wat ervaringsverhalen horen van mensen die het zelf volgen, of die mensen kennen die deze of een soortgelijk dieet volgen. Op de sites die ik heb gevonden staan nl. alleen maar zeer positieve verhalen. Vooral de praktische zaken rondom koken en boodschappen zou ik graag weten.

Alvast bedankt.

Oxymoron.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  zaterdag 29 mei 2004 @ 21:24:01 #2
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_19501657
Jammer dat er nog niemand heeft gereageerd.. in een ander topic kwam ik wel iemand tegen die glutenvrij at maar wie?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_19503584
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ken wel de produkten van Glutafin. Zijn o.a. te koop bij AH en via de website van Nutricia kun je o.a. een startpakket en kookboeken bestellen.
http://www.nutricia.nl/pa(...)id=3321&status_id=36
Mind the gap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')