abonnement Unibet Coolblue
pi_18320597
Hey iedereen, al een tijdje bestaat er op IRC al een kanaal voor R&P waar iedereen een beetje met elkaar kan praten. Het is alleen niet erg druk dus daarom dit topic.

Hoe doe ik dat simpel:
Het makkelijkst is om even naar http://irc.tweakers.net/fok/ te gaan, en daar je nickname in te vullen, en
als channel: r&p en dan onderaan op connect now.

Hoe doe ik dat uitgebreider:
Als je het wat beter aan wilt pakken download en installeer je mIRC van een van de twee linkjes hieronder:
http://whistler.hutmeel.nl/Stuff/Tools/mirc614.exe
http://www.mirc.com/get.html

Zodra je mIRC voor het eerst opstart krijg je het Options venster voor je neus, waar er om
je volledige naam, email, nickname en alternatieve nickname word gevraagd. Dat spreekt allemaal voorzich, even invullen dus. Achternaam wel even weglaten en 'Invisible mode' aanvinken.
Als het goed is ziet dat er ongeveer zo uit dan:


Vervolgens ga je in dat options venster naar connect > servers en druk je op add. Daar krijg je weer zon mooi venster waar je de volgende gegevens in moet vullen (en daarna op add drukken):
* Description: Fok irc server
* IRC Server: irc.fok.nl
* Port(s): Gewoon zo laten staan (op 6667 dus)
* Group: Fok
Als het goed is ziet dat er ongeveer zo uit dan:


Daarna ga je (in options) naar connect > options waar je 4 checkboxjes ziet. De eerste 2 vink je aan, de 3e uit, de 4e laat je gewoon zo staan. In datzelfde venster druk je op de knop Perform, vink je Enable perform on connect aan, kies je uit de Network lijst even Fok en zet je /join #r&p (/join #fok is ook een leuke) erin. Dan druk je op ok.

Hier weer een plaatje om het een en ander iets duidelijker te maken


Nu kan je het options venster wegklikken en bovenaan in de toolbar van mIRC op het eerste icoontje drukken (een soort bliksempje, connect) en off you go .
Dit connecten doet hij zodra je mirc opstart in het vervolg automatisch, want dat heb je als het goed is net ingesteld

Handig commando's zijn:
/nick Nickname (om je nickname te veranderen)
/join #channel (om een ander chatkanaal te joinen)

Alles hieronder is niet verplicht, met de info hierboven kan je dus al je gang gaan!

Ik wil nog even doorspelen met de instellingen
Als je het opties venster al had weggeklikt kan je deze weer krijgen door bovenaan op view te drukken en dan options. Of gewoon alt-o.

Handig is om in de options onder IRC > Highlight, Enable highlighting aan te vinken en daarna op add
klikken. Als je dat venstertje er ongeveer zo uit laat zien als onder en daarna op Ok drukt word je gehighlight als iemand jouw nickname roept. Dat houd in dat de regel waarin je nickname voorkomt de kleur word die jij hebt ingesteld.


Wat de meesten ook doen is onder IRC > Messages even Timestamp events aan te vinken.

Ook handig is om IRC > Logging even zoals het plaatje hieronder in te stellen, dan kan je later altijd even opzoeken wat er ook alweer gezegd is.


Verder stel ik altijd de volgende dingen nog in:




Wil je nog meer weten over irc, bestudeer dan dit topic even:
http://forum.fok.nl/topic/115830 (Je mag ook mij even aanspreken op irc )
De info over mIRC instellen klopt niet helemaal meer, want die is gebaseerd op een oude versie van mIRC

Heb je nog opmerkingen of verbetersuggesties, laat het me even weten dan verander ik het

[ Bericht 0% gewijzigd door Whistler112 op 10-04-2004 19:21:39 ]
pi_18320657

Even voor de duidelijkheid, het IRC kanaal is iets wat totaal losstaat van het forum. Het heeft een eigen policy, eigen moderators. Kortom het enige wat overeenkomt is de naam.
pi_18320684
moet je daar zo sip bij kijken frenkie?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18320697
thanks...
pi_18320730
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 13:58 schreef Frenkie het volgende:

Even voor de duidelijkheid, het IRC kanaal is iets wat totaal losstaat van het forum. Het heeft een eigen policy, eigen moderators. Kortom het enige wat overeenkomt is de naam.
Er chatten juist mensen die hier in R&P posten ...
  zaterdag 10 april 2004 @ 14:03:12 #6
57843 S03P
semi-bikkel
pi_18320756
Samen krassen
  zaterdag 10 april 2004 @ 14:04:29 #7
57843 S03P
semi-bikkel
pi_18320794
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 14:02 schreef cos-micV het volgende:

[..]

Er chatten juist mensen die hier in R&P posten ...
Ach, Frenkie is nou eenmaal een kortzichtige kneus.
pi_18321413
Gelukkig is het op de chat een stuk gezelliger
pi_18321443
nou en zo druk...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18321483
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 14:35 schreef DarkElf het volgende:
nou en zo druk...
meer mensen dan in dit topic zijn geweest
kom even versterken dan anders

vroeger was het trouwens stuk drukker regelmatig
  † In Memoriam † zaterdag 10 april 2004 @ 15:25:36 #11
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_18322511
Netjes!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_18326993
Even de plaatjes iets kleiner gemaakt (png ipv jpg) en paar kleine dingen verbeterd
En meteen een schopje
  zaterdag 10 april 2004 @ 19:24:10 #13
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_18327016
dat was dan het laatste schopje
  zaterdag 10 april 2004 @ 20:46:41 #14
39059 QOnline
Jolijt alom
pi_18329258
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 19:24 schreef Frenkie het volgende:
dat was dan het laatste schopje
¿Que? Wat is er nou mis met een chatkanaal voor R&P
pi_18329287
Ga je daar zelfmoordtaktieken met anderen bespreken? .
pi_18330014
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 20:47 schreef SuperUli het volgende:
Ga je daar zelfmoordtaktieken met anderen bespreken? .
als daar behoefte aan is
voorlopig zitten we gezellig te praten over ermm de lotto
pi_18330045
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 21:13 schreef Whistler112 het volgende:

[..]

als daar behoefte aan is
voorlopig zitten we gezellig te praten over ermm de lotto
Goh, leuk, heeeeeee.
pi_18331366
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 19:24 schreef Frenkie het volgende:
dat was dan het laatste schopje
sjees zeikerd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18353271
hoi,

ff een vraagje.
Wat betekenen die tekentjes die voor een naam staan ?
pi_18353675
welke tekentjes ?
jah, het is wat!
pi_18353706
quote:
Op zondag 11 april 2004 20:50 schreef cos-micV het volgende:
hoi,

ff een vraagje.
Wat betekenen die tekentjes die voor een naam staan ?
dat is niet zo lastig:

@ = operator, die kan mensen kicken, bannen, topic (titel van het kanaal) veranderen, etc etc
% = half-operator, die kunnen behalve @'s zelf bannen hetzelfde als de @'s
+ = voiced, dat houd over het algemeen weinig in. het enige leuke is als het kanaal moderated (+m)
je dan kan praten, samen met de %'s en de @'s

nu denk jij natuurlijk weer van wat is dat +m
op een irc kanaal kunnen verschillende modes zitten, waar +m er 1 van is, en dus inhoud dat alleen de mensen met die tekentjes kunnen praten. hieronder even een lijstje (geleend van de algemene irc faq, en iets uitgebreid) met de meest voorkomende mode's

T : Topiclock, alleen de %'s en de @'s kunnen dan een topic zetten.
N : No external messages, je kan dan niet indien je buiten het kanaal bent een berichten naar aan kanaal sturen.
S : Secret, je kan dan niet zien dat het kanaal bestaat, en je kan niet zien wie er in dat kanaal zitten, tenzij je zelf in het kanaal zit.
I : Invite only, je kan alleen het kanaal in als je door iemand in het kanaal uitgenodigd wordt.
P : Private, hetzelfde als secret maar dan kan je ook niet door middel van een whois zien of iemand in een kanaal zit, ookal zit je zelf in dat kanaal.
L : User limit, zo kun je instellen dat er bijvoorbeeld maar 10 users in een kanaal kunnen en zijn er 10 users in, dan kan er niemand meer bij.
K : Keyword, zo kan je aan een kanaal meegeven dat je alleen met een wachtwoord in het kanaal kan komen.
R : Als het kanaal +R is houd dat in dat je eerst je nickname moet registeren voordat je naar binnen kan, dit word voornamelijk gebruikt als er mensen komen om te kloten.
c : +c houd in dat je geen kleurtjes mag gebruiken

zo zijn er nog wel wat mode's, maar dit zijn de belangrijksten wel

snap je dat ongeveer?
pi_18353747
dat is wel een aparte vraag van iemand die operator is ?
jah, het is wat!
pi_18353821
quote:
Op zondag 11 april 2004 21:09 schreef martax het volgende:
dat is wel een aparte vraag van iemand die operator is ?
jah dat heb ik haar gegeven, mensen gaan anders zo raar kijken

edit: en nu ik toch aan het uitleggen ben, als je iemand zijn/haar nickname vervelend vind, probeer eens de eerste (paar) letter(s) van die persoon in te tikken en dan op tab te drukken.

als je bijvoorbeeld wh[tab] doet maakt ie er automatisch Whistler van.
als er toevallig 2 zijn die met wh beginnen, dan pakt ie de 1e keer tab degene die als eerste komt in de lijst, en als je voor de 2e keer op tab drukt de 2e persoon.
en dat gaat zo maar door ook al zijn er 20 personen met een nick die met wh begint
pi_18353906
oke, ik snapte het al niet
jah, het is wat!
  Admin maandag 12 april 2004 @ 21:59:22 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_18378761
Geweldig gedaan Whistler,
netjes uitgelegd, ik wens jullie er veel succes mee!!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')