abonnement Unibet Coolblue
pi_18274750
quote:
Studenten willen school aanklagen

Een aantal eerstejaars studenten van de School voor Journalistiek in Utrecht willen een proces aanspannen tegen hun school omdat ze te weinig te doen hebben. "Toen mijn buurvrouw laatst vroeg hoe het op school ging, heb ik haar verteld over de situatie op deze school. Zij stelde toen voor om de school aan te klagen. Tegen de Hogeschool Diemen is dat ook gedaan en dat proces is door de aanklagers gewonnen", zegt eerstejaars student Jeroen Soeterik.

Volgens de eerstejaars hebben ze te weinig les en is de stof te makkelijk. "Ik heb op het moment maar drie vakken, dat is zes uur les per week", zegt Soeterik. Ze hadden meer verwacht, zo zegt ook Jonathan Post Uiterweer. "Ik heb een dag in de week les en de stof die we krijgen, is te simpel. Ik had ook meer praktijk verwacht. Voor mensen die journalistiek al beter zijn is hier niet veel meer te leren. Zij raken alleen maar gedemotiveerd."

De school heeft wel een oplossing gezocht voor het probleem. Zo heeft directeur Han Smits gezegd dat er extra vakken te volgen zullen zijn. Ook komen er thema-avonden met documentaires en kopstukken, zoals Paul Witteman, uit de Nederlandse Journalistiek. Post Uiterweer betwijfelt of dit initiatief voldoende is. "Naar mijn gevoel heb ik al driekwart jaar verspild op deze opleiding."
Bron: Fok.nl

Een greep uit de reacties:
quote:
Door The_Crow - donderdag 8 april 2004 @ 11:54

Het landstede in Harderwijk kan er ook wat van hoor. Kutschool.
Aanklagen die hap! keihard geld eisen en meer!
POWER TO THE PEOPLE!
quote:
Door Soushkin - donderdag 8 april 2004 @ 11:56

Leuk hoor studeren ... een paar uur college per week en verder zoek je het maar uit ... en daar betaal je een behoorlijke hap centen voor. En dit is niet allen bij de School voor Journalistiek ... aan de andere kant ... ben je student Journalistiek en verveel je je ? Meld je aan bij de FOKcrew ?
quote:
Door Skull-splitter - donderdag 8 april 2004 @ 11:58

even rekenen, voor de opleiding betaal je bijna 1600 per jaar, zonder enige boeken erbij...
als je 6 uur per week krijgt dan is dat 240 uur les per jaar, wat weer een prijs per les van 6,67 opleverd. Een beetje prijzig op zich...
quote:
Door MonoSynth - donderdag 8 april 2004 @ 11:58

Landstede Zwolle (opleiding ict) idem dito
Ik zit nu op het HBO, en heb ook amper 6 uur per week les. Maar ik kan niet echt zeggen dat ik niets te doen heb....
quote:
Door rpm78 - donderdag 8 april 2004 @ 12:03

tja, ik de heao Utrecht, mER gevolgd en dat was ook nietr echt heel erg de moeite waard, zonde van geld en toekomst, aanklagen!!!!!!!!!
quote:
Door dealahz - donderdag 8 april 2004 @ 11:58

Dit is op Hogeschool in Holland in Diemen ook het geval.
Deze mensen zijn niet bezig met onderwijs, maar met geld verdienen.
Dit soort scholen trekken het niveau v/h hbo onderuit.
Die scholen moet je aanpakken.
Wel toevallig dat H in H ook betrokken is bij het subsidie schandaal.
quote:
Door McHenk - donderdag 8 april 2004 @ 12:09

Als hier wat uit komt moet Landstede (Harderwijk) inderdaad erg oppassen.
Jammer dat er toch zo veel geprutst wordt, terwijl er wordt gezecht dat Nederland een "kenniseconomie" is. Ik geloof er niks meer van.
quote:
Door NoBB - donderdag 8 april 2004 @ 12:14

Studenten studeren aan een universiteit!
Op een (hoge)SCHOOL zitten scholieren! Daarnaast is HBO-journalistiek natuurlijk een aanfluiting van de eerste orde. Je krijgt er voor de grootste onzin studiepunten, zoals fotocollages en commissiewerk bij verenigingen.
Journalistiek is inderdaad je tijd verdoen; de getrokken conclusie is juist.
quote:
Door merdeka - donderdag 8 april 2004 @ 12:59

Dat was op mijn hogeschool wel anders. Hoog niveau, veel colleges en veel opdrachten.
Ik sta helemaal achter die studenten. Je wilt toch uitdaging in je opleiding, bovendien hoor je tegenwoordig over InHolland hogescholen zoveel negatief nieuws dat ik de indruk heb dat het een echte bagger-HBO is.

Als ik van die flutlesjes zou hebben gekregen, zou ik aan de aansluiting op de universiteit een zware dobber hebben gehad. Nu was dat erg gemakkelijk, maar je kunt het dus slecht treffen.

Sowieso heb ik de indruk dat de gemiddelde HTS of HAS qua niveau en studielast flink uitstijgt boven andere HBO-opleidingen. Hoewel de uitzondering natuurlijk de regel bevestigt (en je mag hopen dat deze hogeschool een uitzondering is!)
quote:
Door EsoxHunter - donderdag 8 april 2004 @ 13:05

Friese Poort in Drachten net zo, 3 jaar werd er van alles beloofd, 3 jaar werd er niks gedaan!!
quote:
Door JohnDDD - donderdag 8 april 2004 @ 13:14

Ik heb dat ook!

Ik studeer Religie en Levensbeschouwing aan de VU. Het is echt vreselijk moet ik zeggen. Leuke studie maar ongelooflijk simpel en absoluut niet bezighoudend. Ik heb 6 "harde" lesuren in de week maar door de enorme pauzes daartussen (en mijn relatief grote reistijd) ben ik daar twee volle dagen in de week mee bezig.

De lessen verworden vaak tot monologen van de docent die óf vreselijk oninteressante dingen vertelt óf dingen die al in het boek staan. Huiswerk heb ik nog niet gemaakt dit jaar. Ik heb echter al wel 24 punten van de dit jaar maximaal 60 te halen punten. Bovendien heb ik ook nog eens de laatste twee tentamens niet gehaald, omdat ik volledig gedemotiveerd ben. Voor het ene tentamen had ik een 5 na 1 uur een stencil doorgelezen te hebben en het boek niet aangeraakt te hebben (ik had 'm zelfs niet gekocht). Het andere vak heb ik maar niet gedaan omdat de lessen zo saai waren dat ik niet geweest ben.

Ik ben volledig gedemotiveerd!

En tsja dan kun je er wel vakken bijnemen e.d. maar het voldoet niet aan mijn verwachtingen. Die Bachelor-Master structuur is echt het slechtste wat er gebeuren kon.
quote:
Door El_Grave - donderdag 8 april 2004 @ 13:19

NhL Leeuwarden opleiding multimedia... euh in 3 jaar 1 tentamen gehad en euh 2e jaar maar 15 uur les in totaal in een jaar. Hoogstens. Zou ze ook moeten aanklagen
Zoveel signalen over de slechte kwaliteit van het Nederlandse onderwijs zijn niet normaal. Vandaar even wat polletjes:

Poll: Scholendirecties weten niet wat er onder studenten speelt.
  • Eens.
  • Oneens.
  • Neutraal.
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    Poll: Kritiek van studenten word nauwelijks serieus genomen.
  • Eens.
  • Oneens.
  • Neutraal.
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    Poll: Scholen behandelen studenten meer als klant dan als mens.
  • Eens.
  • Oneens.
  • Neutraal.
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    Poll: De huidige manier van onderwijs is een zinkend schip.
  • Eens.
  • Oneens.
  • Neutraal.
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    Poll: Het onderwijs kan veel dynamischer en interessanter.
  • Eens.
  • Oneens.
  • Neutraal.
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    Poll: De overheid moet broodnodig meer investeren in onderwijs.
  • Eens.
  • Oneens.
  • Neutraal.
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  •   donderdag 8 april 2004 @ 14:40:34 #2
    7817 Gstar
    JUST THE PRODUCT
    pi_18275150
    tja
    pi_18275358
    pberends, heb je naast een FOK account ook een leven
      donderdag 8 april 2004 @ 14:56:12 #4
    37252 Miwe
    Wat mot je?
    pi_18275530
    En ik dacht dat de Haagse Hogeschool niets voorstelde. Als ik dit zo lees heb ik nog een hele aardige opleiding gehad (ben nu aan het afstuderen )
    pi_18279921
    Die polls doen het ergste vrezen. Moeten studenten meer invloed krijgen in scholen?
    pi_18287186
    quote:
    Op donderdag 8 april 2004 17:42 schreef pberends het volgende:
    Die polls doen het ergste vrezen. Moeten studenten meer invloed krijgen in scholen?
    Het educatieve doel van scholen moet eerder meer invloed krijgen. Dus veel meer stof, zodat je je niet meer totaal nutteloos voelt.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_18297640
    quote:
    Op donderdag 8 april 2004 22:33 schreef Wackyduck het volgende:

    [..]

    Het educatieve doel van scholen moet eerder meer invloed krijgen. Dus veel meer stof, zodat je je niet meer totaal nutteloos voelt.
    De stof moet met de huidige manier niet omhoog. Het is zo fucking verschrikkelijk saai namelijk. De stof kan wel veel meer omhoog als het dynamischer en interessanter wordt gebracht.
    pi_18301241
    quote:
    Op vrijdag 9 april 2004 12:50 schreef pberends het volgende:

    [..]

    De stof moet met de huidige manier niet omhoog. Het is zo fucking verschrikkelijk saai namelijk. De stof kan wel veel meer omhoog als het dynamischer en interessanter wordt gebracht.
    Het is inderdaad een (verschrikkelijke) combinatie van beiden. Zowel de kwaliteit als de kwantiteit moet stijgen.
    Alle eendjes zwemmen in het water. :)
    Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
    pi_18302794
    Ik heb het idee dat het nieuws een beetje te sensationeel gebracht is. Meestal doe je op een opleiding vakken en projecten. Projecten nemen veel tijd in beslag. Je kan dan rekenen op een belasting van 20 uren per week. Twee of drie vakken tegelijk is vrij normaal in het Hoger Onderwijs. Bij het bepalen van studiebelasting ga je natuurlijk niet alleen kijken naar de collegeduur. 3 vakken geven, in het minste geval, inderdaad 6 uur belasting. Bij praktische vakken heb je daar echter nog eens 6 uur practica bij. Dat moet je ook allemaal voorbereiden wat zo'n 8 uur kost. Dan zit ik toch echt op een gemiddelde van 40 uur. Dat er studenten zijn die het sneller doen en in 30 uur klaar zijn en studenten die er wat trager in zijn 50 uur de tijd nodig hebben zal je blijven houden.
    Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')