abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 april 2004 @ 13:18:57 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18244453
Ik heb nog niet echt een topic gevonden waarin over anticonceptie wordt gesproken hier in
Ouder(s), daarom toch maar een nieuw topic geopend.

Ik ben nog steeds zoekende naar een juiste methode van anticonceptie. Ik weet heel erg zeker dat ik geen kinderen meer wil krijgen en ik weet ook heel erg zeker dat ik niet meer terug wil naar de pil.
Tot zover mijn zekerheden .

Ik loop nu al heel lang te twijfelen over de vorm van anticonceptie waar ik wel aan wil. Ik twijfel tussen sterilisatie, de mirena en dat staafje in je arm. Ik zal als ik gestopt ben met de borstvoeding een afspraak maken met de huisarts om een en ander door te spreken, maar ik vind het wel prettig als ik voor die tijd zoveel mogelijk ervaringen hoor van gebruikers van verschillende soorten anticonceptie. En daarvoor dus dit topic.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 7 april 2004 @ 13:20:19 #2
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_18244486
die staafjes in je arm zijn niet echt veilig heb ik al verschillende keren gehoord...er worden toch nog mensen zwanger met dat ding.
To infinity…and beyond!
  woensdag 7 april 2004 @ 13:23:33 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18244572
Ja, ik had begrepen dat dat te maken heeft met ondeskundige inbreng. Probleem is natuurlijk dat ik zelf niet kan bepalen of hij deskundig is ingebracht. Ik weet ook niet hoe je daar achter kunt komen. Als hij wel goed wordt ingebracht is hij wel erg veilig, dacht ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 7 april 2004 @ 13:23:58 #4
15285 _oxygen_
Druk Druk Druk
pi_18244587
staafje in je arm werkt heel goed.. mijn vriendin vindt het beter als de pil... het heeft aantal voordelen.. Het hormoon is minder sterk en dus meer zin in sex.. en je hoeft er niet elke dag aan te denken.. Wel is het inzetten van het staafje pijnlijk..
Bizar.. (bit dyslectische)
  woensdag 7 april 2004 @ 13:24:48 #5
15285 _oxygen_
Druk Druk Druk
pi_18244612
quote:
Op woensdag 7 april 2004 13:23 schreef livelink het volgende:
Ja, ik had begrepen dat dat te maken heeft met ondeskundige inbreng. Probleem is natuurlijk dat ik zelf niet kan bepalen of hij deskundig is ingebracht. Ik weet ook niet hoe je daar achter kunt komen. Als hij wel goed wordt ingebracht is hij wel erg veilig, dacht ik.
Klopt.. Deze zwangerschapen waren in het begin toen het staafje pas op de markt was.
Bizar.. (bit dyslectische)
pi_18245220
Ik heb dezelfde zekerheden als jij Livelink... geen kinders meer en liever niet meer aan de pil.

Mijn vriendin zweert bij de mirena... die heeft zij dus ook en ze is nu niet meer ongesteld en de kans van zwangerschap is net zo groot als bij de pil... wordt er gezegd.... ik ken nl mensen die ondanks de mirena TOCH zwanger zijn geraakt.

DAt staafje lijkt mij vrij onbetrouwbaar... helemaal omdat het vrij nieuw is en artsen nog niet zoveel ervaring hebben met het inbrengen.

Sterrilisatie wil ik zelf heel graag maar ik ben nog te jong. Ja dat wordt er gezegd door alle artsen en gynaecologen die ik ondertussen bezocht heb.
Leeftijd moet bij jou geen probleem zijn aangezien je 12 jaar ouder bent dan ik
Het enige nadeel daarvan kan zijn is dat het een veel zwaardere operatie is dan bij de man omdat je ten eerste onder volledige narcose moet en ze je buik moeten vullen met een soort koolzuurgas omdat ze er anders niet bij kunnen.
JE bent iig twee weken zoet ermee met de naweeen van de operatie (nichtje van me heeft het gehad)

Tegenwoordig heb je ook de nuva(o?) ring... das een ring met hormonen die je in je vagina inbrengt en die komt dan om je baarmoederhals te zitten en geeft daar de hormonen af. Kan drie/vier weken blijven zitten meen ik en dan moet je hem verwisselen voor een nieuwe... al dan niet met een menstruatie ertussen. T schijnt een kwestie van even oefenen zijn om hem goed in te brengen, maar is al gauw net zo makkelijk als een tampon.

Ik zelf wil us als boven gezegd heel graag een sterrilisatie oa om de volgende redenen, spiraaltje kan ik niet tegen omdat ik last heb van endometriose en dat grandioos veel zeer doet als dat ding aan het wiebelen is... dat staafje (implanon) vind ik nog niet veilig genoeg, prikpil zijn te veel hormonen in een keer en daar wordt ik doodziek van... Ik heb nu nl een hele lichte pil waar ik ook al wat last van heb, maar goed dat is te overzien.
Alleen die nuva(o?) ring zou nog een optie zijn, maar eigenlijk wil ik gewoon van al die hormonen af en ook gewoon niet meer zwanger worden.

Tja dan zouden mensen zeggen dan stop je toch met de pil en ga je condooms gebruiken, maar buiten het feit dat ik het ondingen vind, heb ik ook nog eens een latexallergie en kan dus niet tegen condooms. Ook heb ik het geld gewoon niet om latexvrije condooms continue te betalen + dat die krengen kraken net als boterhamzakjes!!!!!

pi_18245500
Nuvaring Angel22
Die heb ik nl. gebruikt, zal later nog wel mijn ervaringen hiermee vertellen.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 7 april 2004 @ 13:59:09 #8
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18245506
Angel, ik denk dat het bij mij ook richting sterilisatie zal gaan. Daar zal ik zelf in ieder geval het meest op aansturen bij de huisarts. En ik denk dat ik er inderdaad wel voor in aanmerking zal komen, ja. Ik vind trouwens dat jij daar ook gewoon voor in aanmerking moet komen, maar dat is weer een andere discussie.
Toch wil ik voor alle zekerheid toch ook nog wat meer horen over de Mirena en het staafje. Ik heb namelijk het vermoeden dat mijn huisarts toch ook die kant op zal gaan, dus ik wil gewoon met goede argumenten komen. En wie weet, hoor ik zulke goede verhalen over (één van) beide, dat ik toch zoiets wil.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 7 april 2004 @ 14:02:13 #9
30488 coolbabe
My little pwny
pi_18245564
Ik heb lang getwijfeld; het spiraal durf ik niet omdat ik al eens een baarmoederontsteing heb gehad. De pil wil ik niet slikken omdat ik daar altijd veel van aan ben gekomen. Implanon vind ik maar niks, de plaatsing zal wel meevallen maar als ze dat ding weer uit je moeten halen moeten ze gaan snijden in je *brrr*
Ik heb nu Evra in gedachten, ga het er binnenkort eens over hebben met de huisarts.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_18245762
Ik heb een staafje in mijn arm en zou nooit meer iets anders willen.
Het is fjin, je hoeft nooit meer na te denken van owja ik moet mn pil slikken.
Het is hartstikke betrouwbaar mits hij goed gelpaatst is. Mijn dokter heeft het gecontroleerd en ik kon hem zelf voelen. Hij moet recht zitten en vlak onder je huid. ik heb gevraagd hoe het zit waarom veel mensen zeggen dat hij niet betrouwbaar is maar dan word hij niet goed geplaatst en gecontroleerd.

Het staafje staat zeg maar strak gespannen op die spuit en dan als je te snel bent springt hij eraf en ligt hij op de grond terwijl de dokter denkt dat hij in je arm zit. en het dus blijkbaar niet gecontroleerd heeft.

Sommige dokters durven hem niet te plaatsen. Maar je krijgt een verdoving in je arm. even een prikje en daarna voel je niks meer. De 1e dag doet het een beetje pijn modat het wondje nog open is en het staafje er tegen aan komt maar zodra het wondje dicht is voel je er niks meer van. OOk als iemand je bij je arm pakt ofzo heb je er geen last van. Het staafje kan drie jaar blijven zitten.

Kortom ben er blji mee!
BlaBlaBla
pi_18245900
hoe zit het met de hevigheid van de menstruatie??

Ikzelf ga geen kinderen krijgen, wil liever niet te lang de pil slikken (vind de hormonen op den duur geen fijn idee) maar vind mezelf en mijn man te jong voor sterilisatie....

Ik ben dus op zoek naar iets anders dan de pil, maar ik wil zo min mogelijk last hebben van mijn menstruatie... (heb altijd enorm veel klachten gehad en door de pil is het zo goed als weg allemaal, ook de periode zelf)

Dat staafje heb ik zulke enge verhalen over gehoord, onverwachte zwangerschappen is echt een nachtmerrie voor me, een spiraaltje zijn weer hormonen en het inbrengen lijkt me eng, evenals het idee dat er iets in je lijf zit (staafje is weer anders dan je arm, ja raar he?)....

*zucht*

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkElf op 07-04-2004 14:44:09 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18246459
ja als ik een alternatief voor de pil zou zoeken zou ik ook liever niet iets nemen waar toch weer hormonen in zitten. die hormonen zijn nl. de enige reden dat ik liever niet meer aan de pil zou gaan eigenlijk. dus een 'gewoon' spiraaltje lijkt me dan het meest voor de hand liggend.
pi_18246632
maar idd een spiraaltje (geen koper) geeft goede bescherming tegen zwangerschap, het zijn wel hormonen maar je menstrutie schijnt erg licht te zijn.....

Maar wat ik me afvraag: van de pil is bekend dat de lust naar sex minder wordt door de hormonen is dat nu ook zo bij een spiraaltje of minder?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18246837
Ook hier de twijfels wat te gaan gebruiken/doen.
Vorig jaar heb ik 3 maanden de nuvaring gebruikt. Het leek me ideaal, 1x in de 3 weken inbrengen.
Alleen was het bij mij dus zo dat de ring de 1e week goed zat, ik hem de 2e week af en toe terug moest duwen omdat hij iets zakte, en de 3e week moest ik dat wel een paar keer per dag doen. Dat schoot dus niet echt op. Verder was mijn menstruatie veel heftiger dan normaal. (Nu heb ik normaal een vrij lichte menstruatie van een dag of 3). Ik vond het dus voor mezelf dus niet zo'n succes hoewel het voor anderen misschien wel een goede optie is. Het voordeel ten opzichte van de pil is nl. dat de hormonen niet door heel je lichaam hoeven, maar direct ter plaatse zijn.

Hierna heb ik 3 maanden de pil geslikt, maar die wil ik eik niet meer. Ben er nu dus mee gestopt. De optie hier is dat mijn man zich dus laat steriliseren ook omdat wij het bij 1 kind willen houden. Hij is het daar opzich wel mee eens en is nu dus aan het idee aan het wennen.
Voorlopig doen wij dan maar aan geheelonthouding eeeh condooms dus
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_18246876
maar als je man zich laat steriliseren, en jij gaat dus geen pil meer slikken wordt de menstruatie dan niet heftiger?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 april 2004 @ 15:03:41 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18247152
Van Evra had ik nog nooit gehoord, zo leer je nog eens wat.
Het grote nadeel van de pil vind ik dat mijn zin in sex er door verdween. Ik hoop dat dat met anticonceptie met minder hormonen meevalt. Ik doe op het moment trouwens wel bijna aan geheelonthouding, omdat de angst voor het weer zwanger worden bij mij overheerst.
Ik hoor hier trouwens wel enthousiaste verhalen over de Implanon, die is dus wel het overwegen waard.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_18247582
quote:
Op woensdag 7 april 2004 14:53 schreef DarkElf het volgende:
maar als je man zich laat steriliseren, en jij gaat dus geen pil meer slikken wordt de menstruatie dan niet heftiger?
Was deze vraag aan mij gesteld?
quote:
Op woensdag 7 april 2004 14:51 schreef easy-going het volgende:
(Nu heb ik normaal een vrij lichte menstruatie van een dag of 3).
Dit is dus als ik niets gebruik.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_18247644
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:20 schreef easy-going het volgende:

[..]

Was deze vraag aan mij gesteld?
[..]

Dit is dus als ik niets gebruik.
Ja sorry was idd tegen jou.

Ok dus zonder pil is het goed te doen voor je.

Voordat ik de pil ging gebruiken (nu 15 jaar geleden) was ik verschrikkelijk ongesteld, enorme rugpijn en buikpijn en was soms twee dagen uitgeschakeld, dat wil ik dus niet terug hebben nu....
Nu ben ik bijna nooit meer ongesteld, errug handig

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkElf op 07-04-2004 15:32:40 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 april 2004 @ 15:31:56 #19
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18247897
DarkElf, voordat ik de pil ging gebruiken was ik ook zo vreselijk ongesteld en was ik ook echt twee dagen ziek. Toen ik echter weer stopte met de pil is die menstruatie niet meer zo heftig teruggekomen. Het is echt een normale menstruatie geworden. Daarvoor had ik altijd hele erge buikpijn en daar is een lichte hoofdpijn voor in de plaats gekomen.
Ik weet niet of het komt door mijn pilgebruik of omdat de menstruatie misschien sowieso lichter zou zijn geworden, maar ik ben er wel erg blij mee. Anders zou ik waarschijnlijk toch weer terug zijn gegaan naar de pil.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_18247938
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:31 schreef livelink het volgende:
DarkElf, voordat ik de pil ging gebruiken was ik ook zo vreselijk ongesteld en was ik ook echt twee dagen ziek. Toen ik echter weer stopte met de pil is die menstruatie niet meer zo heftig teruggekomen. Het is echt een normale menstruatie geworden. Daarvoor had ik altijd hele erge buikpijn en daar is een lichte hoofdpijn voor in de plaats gekomen.
Ik weet niet of het komt door mijn pilgebruik of omdat de menstruatie misschien sowieso lichter zou zijn geworden, maar ik ben er wel erg blij mee. Anders zou ik waarschijnlijk toch weer terug zijn gegaan naar de pil.
Kijk dat geeft hoop

Ik ga toch maar eens een afspraak maken met een arts, even van gedachten wisselen.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † woensdag 7 april 2004 @ 15:41:45 #21
43556 miss_dynastie
pi_18248239
quote:
Op woensdag 7 april 2004 14:45 schreef DarkElf het volgende:
Maar wat ik me afvraag: van de pil is bekend dat de lust naar sex minder wordt door de hormonen is dat nu ook zo bij een spiraaltje of minder?
Ik kan je wel vertellen dat bij de Nuvaring de lust naar sex is als vanouds
Toen ik de pil slikte, had ik amper of eigenlijk helemaal geen zin
pi_18248292
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik kan je wel vertellen dat bij de Nuvaring de lust naar sex is als vanouds
Toen ik de pil slikte, had ik amper of eigenlijk helemaal geen zin
ook goed nieuws
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18248315
Oja, DarkElf, het enige waar ik last van heb is op het moment van doorbreken is een zeurderige buikpijn da's waar ook, ff vergeten . Maar dan neem ik altijd een tabletje femapirin in en is het binnen 5 minuten over.
en ik schijn wat kribbiger te zijn tegen mijn man, maar ach, die heeft de zwangerschapshormoonbuien overleefd, dus hier kan hij nu ook wel tegen.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_18248353
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:43 schreef easy-going het volgende:
Oja, DarkElf, het enige waar ik last van heb is op het moment van doorbreken is een zeurderige buikpijn da's waar ook, ff vergeten . Maar dan neem ik altijd een tabletje femapirin in en is het binnen 5 minuten over.
en ik schijn wat kribbiger te zijn tegen mijn man, maar ach, die heeft de zwangerschapshormoonbuien overleefd, dus hier kan hij nu ook wel tegen.
oh daar kan de mijne ook wel tegen hoor, tenminste als ik mijn geschiedenis even bekijk zo... ja dat moet dus lukken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † woensdag 7 april 2004 @ 15:46:38 #25
43556 miss_dynastie
pi_18248416
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:43 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ook goed nieuws
Voor mister_d wel ja
  woensdag 7 april 2004 @ 17:01:15 #26
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_18250891
Ik zit er ook wel eens over na te denken. Voor mij hoeft het niet iets definitiefs te zijn, want ik denk wel dat we na BabyS No.1, wrs. ook wel een BabyS No. 2 willen..
Iemand ervaring met die Diane pil (ivm overbeharing ook)?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_18252132
Ik slik de Dianepil. Heb totaal geen last gehad van gewichtstoename of wat dan ook...prima dus! Tja...wat betreft overbeharing...ik merk zelf niet echt dat ik nu minder haar heb op bijv. m'n benen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
  woensdag 7 april 2004 @ 18:45:17 #28
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18253696
Ik begin eigenlijk steeds meer de balen te krijgen van De Pil. Eigenlijk zoiezo van alle soorten hormonen. Het is dat ze geen sterilisatie toelaten op mijn leeftijd, anders zou ik het laten doen.
Eigenlijk wil ik gewoon helemaal af van die kutpil en het liefst ook van alle hormonen, maar
dat gaat ws niet. Kan ik dan 't beste ook zo'n staafje laten zetten en wordt dat tegenwoordig
ook al vergoed door 't ziekenfonds?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_18254128
Even mijn ervaringen.

Ik gebruik op het moment voor de tweede keer het staafje in mijn arm. De eerste keer was het voor mijn huisarts zelf de eerste keer dat hij hem zette en toen zat hij ook nog niet in het ziekenfonds. Ik vertrouwde het wel omdat hij een cursus gevolgd had bij implanon en het in neparmen al een keer gezet had. Nu na drie jaar heb ik weer een nieuwe. Ik vind het heel prettig, als bijwerking heb ik onder andere dat ik geen ontrekkingsbloedingen krijg. Ik word dus maar heel soms een heel klein beetje ongesteld. Wel heb ik maandelijks de klachten, buikpijn en puistjes als ik ongesteld zou moeten worden. Ik denk ook dat ik aangekomen ben door deze anticonceptie.

Voor mij was dit een uitkomst, kan ik mijn pil tenminste niet meer vergeten. En ik ben er drie jaar zoet mee, je kunt het wel als je wilt meteen laten verwijderen.
pi_18254192
quote:
Op woensdag 7 april 2004 18:45 schreef SEMTEX het volgende:
Ik begin eigenlijk steeds meer de balen te krijgen van De Pil. Eigenlijk zoiezo van alle soorten hormonen. Het is dat ze geen sterilisatie toelaten op mijn leeftijd, anders zou ik het laten doen.
Eigenlijk wil ik gewoon helemaal af van die kutpil en het liefst ook van alle hormonen, maar
dat gaat ws niet. Kan ik dan 't beste ook zo'n staafje laten zetten en wordt dat tegenwoordig
ook al vergoed door 't ziekenfonds?
Kun je het beste overleggen met je huisarts. Vorig jaar werd het nog vergoed, sinds dit jaar is dat veranderd, dan moet je informeren wat je wel vergoed krijgt.
  woensdag 7 april 2004 @ 19:10:21 #31
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18254430
quote:
Op woensdag 7 april 2004 19:02 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Kun je het beste overleggen met je huisarts. Vorig jaar werd het nog vergoed, sinds dit jaar is dat veranderd, dan moet je informeren wat je wel vergoed krijgt.
Oh bah wat een gezanik. Ik check mijn polis wel ff na. Ik heb trouwens een trut als huisarts
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_18254551
En nog even over het verwijderen van de implanon. Dit is maar een klein sneetje. En viel (vond ik) reuze mee. Ik ben wel een type dat niks van spuiten en pijn moet hebben, dus als het voor mij meeviel. En je hoeft het maar eens in de drie jaar, de nieuwe zetten ze er dan ook meteen in. Ze doen alles onder verdoving. En ik moest daarna nog een dag drukverband dragen en een week een hechtpleister ofzoiets. Het is heel mooi geheeld.
pi_18254587
quote:
Op woensdag 7 april 2004 19:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Oh bah wat een gezanik. Ik check mijn polis wel ff na. Ik heb trouwens een trut als huisarts
Veel succes dan!
pi_18254696
quote:
Op woensdag 7 april 2004 19:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Oh bah wat een gezanik. Ik check mijn polis wel ff na. Ik heb trouwens een trut als huisarts
ruilen? de mijne is een klootzak
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 april 2004 @ 19:19:29 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_18254697
Hier in Hengelo wordt voor de mensen die het niet zo breed hebben de pil vergoed... Ik hoop dat ik daar ook voor in aanmerking kom. Maar eigenlijk vind ik de pil ook heel vervelend. Zo'n staafje lijkt me wel wat, gewoon niet hoeven te denken aan de pil.

Maar.... Hoe zit het dan met mensturatie??? Want ik heb geen zin om weer dagen plat te gaan liggen. Bij mij maakte het niet uit dat ik de pil slikte, ben tijdelijk gestopt geweest en toen was het nog niet zo erg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_18254749
juist das mijn vraag ook, hoe is de menstruatie met al die dingen....
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 april 2004 @ 19:25:39 #37
35189 Troel
scherp en bot
pi_18254894
quote:
Op woensdag 7 april 2004 19:19 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ruilen? de mijne is een klootzak
Grin, pas maar op dat die niet gaan trouwen en kindertjes krijgen, dan krijg je ongeveer de praktijk waar ik zit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_18255085
quote:
Op woensdag 7 april 2004 19:25 schreef Troel het volgende:

[..]

Grin, pas maar op dat die niet gaan trouwen en kindertjes krijgen, dan krijg je ongeveer de praktijk waar ik zit
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18258953
Dag dames

Ik heb een jaar de mirena gehad en ik was er niet en wel tevreden over. Niet omdat ik heel erg veel last kreeg van acné en veel buikpijn had. Wel omdat ik na een aantal maanden gewoon niet meer ongesteld werd overigens zijn er over de mirena wel een aantal topics, even zoeken
Ik ben terug gegaan naar de Diane pil en tot nu toe (ik slik 'm sinds juli of augustus 2003) ben ik toch weer erg tevreden over de pil. Mijn huid is weer een babyhuidje geworden en ik heb lang niet zoveel buikpijn meer als met de Mirena. Het slikken op zich is wel balen, bij de Mirena hoef je nergens meer aan te denken.
En mijn voorgeschiedenis voor de Mirena? Ook pilmoeheid na 12 of 13 jaar pilslikken. Én heel veel last van doorbraakbloedingen (altijd al gehad ook ).

Overigens heb ik onlangs wel ergens een artikel gelezen waarin stond dat de menstruatie het hevigst is bij jonge meisjes tussen 12-18 jaar en dat daarna de menstruatieklachten zoals buikpijn, rugpijn etc. stukken minder worden. Had natuurlijk iets met hormonen te maken maar vraag me niet wat

De Mirena plaatsen deed bij mij ongelooflijk veel pijn, eruithalen was maar een fractie van de inbrengpijn gelukkig. Na het plaatsen van de Mirena ben ik een hele poos goed ziek ervan geweest.
Maar natuurlijk is dat ook persoonlijk; iemand anders kan dit als heel anders ervaren.

En over het staafje heb ik gehoord dat het ook niet zo safe schijnt te zijn, maar ik heb er verder geen ervaring mee.

Lijkt me in ieder geval goed om te overleggen met een huisarts of gynaecoloog, wie weet zijn er wel alweer nieuwe ontwikkelingen.
#geen
  woensdag 26 mei 2004 @ 17:09:47 #40
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_19424908
Ik ben dan eindelijk naar de huisarts geweest om het te bespreken. Vooraf had ik eigenlijk mijn keuzes verkleind naar Implanon of sterilisatie. Mijn huisarts kwam nog met de Mirena en de Nuvaring, maar ik vind het idee dat ik permanent iets in mijn baarmoeder of vagina heb zitten niet zo prettig. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Implanon, dan heb ik nog 3 jaar de tijd om eens goed na te denken over sterilisatie. De Implanon is safe mits hij maar goed wordt ingebracht. Nu zit ik in een huisartsenpraktijk en één van de huisartsen heeft zich er in gespecialiseerd, dus dat zit gelukkig wel goed. Ik zal blij zijn als het allemaal achter de rug is en ik er voorlopig voor 3 jaar vanaf ben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_19437346
Heb sinds begin van dit jaar Implanon, ingebracht door de gyneacoloog.
Vond ik zelf eerlijk gezegd wel zo prettig. Sindsdien nog maar een keer ongesteld geworden (vind ik persoonlijk geen enkel probleem).
Inbrengen was niet pijnlijk (plaatselijk verdoofd), pleister erop en klaar. Ik vind het tot nu toe een aanrader, geen last van bijwerkingen maar die heb ik met het pilgebruik ook nooit gehad.
  donderdag 27 mei 2004 @ 09:03:50 #42
15285 _oxygen_
Druk Druk Druk
pi_19438728
Mijn vriendin heeft ook een staafje en die vindt het nog steeds heel prettige.. Wel iets meer last van acne en puistjes maar voor de rest een hoop voordelen..
Bizar.. (bit dyslectische)
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:41:58 #43
3542 Gia
User under construction
pi_19440501
quote:
Op woensdag 7 april 2004 17:01 schreef LadyS het volgende:
Ik zit er ook wel eens over na te denken. Voor mij hoeft het niet iets definitiefs te zijn, want ik denk wel dat we na BabyS No.1, wrs. ook wel een BabyS No. 2 willen..
Iemand ervaring met die Diane pil (ivm overbeharing ook)?
Ik heb de Diane pil, i.v.m. een vorm van acné. (Lijkt op steenpuisten, maar is volgens de huidarts een chronische vorm van acné)
Diane helpt wel. Klachten zijn sinds ik die heb een stuk minder erg.

Wat betreft overbeharing. Heb ik ook wel een beetje, op mijn onderbenen, maar kan niet zeggen of het minder is geworden sinds de diane pil. Misschien wordt het wel meer als ik er mee zou stoppen. (Gebruik die pil al een jaar of negen)
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:46:09 #44
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_19440621
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb de Diane pil, i.v.m. een vorm van acné. (Lijkt op steenpuisten, maar is volgens de huidarts een chronische vorm van acné)
Diane helpt wel. Klachten zijn sinds ik die heb een stuk minder erg.

Wat betreft overbeharing. Heb ik ook wel een beetje, op mijn onderbenen, maar kan niet zeggen of het minder is geworden sinds de diane pil. Misschien wordt het wel meer als ik er mee zou stoppen. (Gebruik die pil al een jaar of negen)
dank je
Ik kan het natuurlijk altijd proberen (al heb ik veel ergere overbeharing als jij armen, benen gezicht enz enz)

Als het niet helpt ga ik wel onder de laser
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_19442380
Na een jaar of 6 de pil (Microgynon 30) ben ik bijna 5 jaar geleden overgestapt op de Mirena. Ik vond het niet meer kunnen vergeten van de pil, de kleinere hoeveelheid hormonen en het mogelijk verminderen van de menstruatie grote voordelen hebben. Ik ben er ook erg blij mee. Het inbrengen vond ik pijnlijk. Ik word wel iedere maand ongesteld, maar heel licht, heb in de eerste paar dagen 2 tampons nodig op de hele dag, dus dat stelt niets voor. Ik denk dat ik iets meer zin in sex heb, maar dat is moeilijk te beoordelen, aangezien er teveel veranderd is in mijn situatie en met mezelf. Ik merk geen invloed op puistjes, want die heb ik nog steeds wel eens en ook niet op mijn gewicht. Mijn huisarts vertelde mij dat de Mirena net zo veilig is als sterilisatie bij de vrouw, oftewel heel veilig, maar geen 100%. Dat haal je alleen bij onthouding.
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:51:52 #46
3542 Gia
User under construction
pi_19442641
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:43 schreef CNF het volgende:
Ik word wel iedere maand ongesteld, maar heel licht, heb in de eerste paar dagen 2 tampons nodig op de hele dag, dus dat stelt niets voor.
Weet je wel dat het heel ongezond is om zo weinig de tampon te vervangen. Lees de bijsluiter van de tampons maar eens door. Je kunt er een of andere ziekte van krijgen.

Als jij al zegt in het begin maar 2 tampons per dag nodig te hebben, wat doe je dan de laatste paar dagen? De hele dag met maar 1 tampon?
pi_19444134
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:51 schreef Gia het volgende:

Weet je wel dat het heel ongezond is om zo weinig de tampon te vervangen. Lees de bijsluiter van de tampons maar eens door. Je kunt er een of andere ziekte van krijgen.
TSS: Het toxisch schoksyndroom ('toxic shock syndrome' in het Engels) is een niet erg vaak voorkomende, maar soms fatale ziekte, die voornamelijk bekend is als neveneffect bij menstruerende vrouwen die tampons gebruiken. Wie verstandig met tampons omspringt, loopt weinig risico.

Zie http://213.160.218.190/mens/index.cfm/A100.htm
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 mei 2004 @ 14:22:49 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_19446503
Weet iemand of je Implanon ook kunt/mag gebruiken als je overgewicht hebt? In die zin, dat de hoeveelheid hormonen sterk genoeg is? Ik slik Marvelon, en hoewel ik op zich daar niet ontevreden over ben, zou ik eigenlijk wel zonder de pil willen (ik heb hem een jaar of 2 niet geslikt en achteraf gezien was dat toch erg prettig - de zin in sex was ook groter ). Heeft iemand misschien een gebruiksaanwijzing en wil je eens voor me kijken of er iets over vermeld wordt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_19453667
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 14:22 schreef Rewimo het volgende:
Weet iemand of je Implanon ook kunt/mag gebruiken als je overgewicht hebt? In die zin, dat de hoeveelheid hormonen sterk genoeg is? Ik slik Marvelon, en hoewel ik op zich daar niet ontevreden over ben, zou ik eigenlijk wel zonder de pil willen (ik heb hem een jaar of 2 niet geslikt en achteraf gezien was dat toch erg prettig - de zin in sex was ook groter ). Heeft iemand misschien een gebruiksaanwijzing en wil je eens voor me kijken of er iets over vermeld wordt?
Er wordt niets gezegd over overgewicht in de bijsluiter.

En ik moet zeggen geen pil slikken is vrij prettig. Kan me voorstellen dat je eraf wilt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 mei 2004 @ 19:19:51 #50
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_19453775
Ik ga het eens aan mijn huisarts vragen, tnx
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')