abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:28:26 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18226888
Omdat mijn "oude" Sharp combi-magnetron het heeft begeven heb ik zojuist een nieuwe combi-magnetron gekocht. Helaas ongeveer de duurste want daar zat in elk geval een Crisp-functie op. Op dit moment staat er gelijk een pizza in, dus ik ben benieuwd.

Een vraagje: in de handleiding van m'n oude combi-magnetron stond hoe je moest voorverwarmen als je de magnetron op de "oven-stand" gebruikte. Dat kan ik echter in de handleiding nergens vinden. Weet iemand hoe dat zit? Hoeft dat uberhaupt niet meer bij de nieuwere combi-magnetrons? Of is m'n pizza nu langzaam naar de klote aan het gaan?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_18227008
voorverwarmen op de oven functie is altijd noodzakelijk
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:35:28 #3
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18227031
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 18:34 schreef wouter37 het volgende:
voorverwarmen op de oven functie is altijd noodzakelijk
Maar hoe moet dat dan? Er staat werkelijk NIETS in de handleiding over. Heb jij een Whirlpool toevallig?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_18227076
Alle ovens moet je voorverwarmen, anders heb je geen gelijke verwarming van de producten (begin kamertemperatuur enzo) waardoor de bereidingstemperatuur niet meer klopt.
Gebruik je de crisp functionaliteit - dat is magnetron, grill en oven (oventemperatuur op 200 graden) dan hoef je niet voor te verwarmen, het bereidingsproces wordt door de magnetron opgestart. Een heel groot voordeel: je producten zijn veel sneller klaar. Ik heb ook een whirlpool combi, en voor een gemiddelde pizza heeft de oven slechts 5 minuten nodig (zonder te ontdooien).
pi_18227105
op het aantal graden zetten dat je wilt hebben een een minut of 10 oid aanzetten zo verwarm ik hier thuis voor sommige combi's slaan bij een bepaalde temperatuur af maar die van mij niet
pi_18227197
Oh ja, het voorverwamen doe je door gebruik te maken van het knopje "Quick heat".
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:42:00 #7
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18227206
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 18:37 schreef C0mput3rn3rd het volgende:
Alle ovens moet je voorverwarmen, anders heb je geen gelijke verwarming van de producten (begin kamertemperatuur enzo) waardoor de bereidingstemperatuur niet meer klopt.
Gebruik je de crisp functionaliteit - dat is magnetron, grill en oven (oventemperatuur op 200 graden) dan hoef je niet voor te verwarmen, het bereidingsproces wordt door de magnetron opgestart. Een heel groot voordeel: je producten zijn veel sneller klaar. Ik heb ook een whirlpool combi, en voor een gemiddelde pizza heeft de oven slechts 5 minuten nodig (zonder te ontdooien).
Ik kan je niet volgen. Op de doos van de pizza staat dat je hem bijvoorbeeld 16 minuten moet verwarmen in een oven van 200 graden. DUS... wat moet ik doen?

Zonder voorverwarmen 5 minuten?
5 minuten voorverwarmen?
??
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 april 2004 @ 18:43:57 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_18227249
Is ook niks voor oma's hè, al die nieuwerwetse vindingen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:44:37 #9
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_18227263
Ik heb een vrij nieuwe combi-magnetron (wel Sharp overigens) en die moet je gewoon voorverwarmen hoor.
5 minuutjes maar voor 250 graden ofzo, maar wel eventjes.
Bij mij moet je eerst de temperatuur intoetsen en dan op start drukken, dan gaat hij voorverwarmen.
Als ik alleen op start druk dan gaat hij 1 minuut op 250 graden bakken (zonder voorverwarmd te zijn., dus echt warm is het niet).
Snap je?
Maar bel anders morgen even het nummer van de fabrikant ofzo.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_18227523
Als je een pizza op crisp-mode bakt, dan hoef je em niet voor te verwarmen. Dan moet je alleen maar op de doos kijken hoe zwaar de pizza is, en dan de bijbehorende tijd te kiezen bij het auto-crisp menu. Dit staat allemaal in de handleiding.
pi_18229123
er zit als het goed is een draaiknop voor de tijdsinstelling. Als je de gewenste temperatuur heb ingesteld en de draaiknop daarna een tikje naar links draait, zie je een grill-symbooltje verschijnen naast de temperatuur op je display. Als je dan op start drukt, gaat de oven voorverwarmen. Zodra de oven op de juiste temperatuur is geeft ie vanzelf een piepje (je kan de voortgang zien door de streepjes op het display).
Als je dan je spul in de oven heb gezet, draai je aan de knop, totdat je de juiste baktijd heb en druk je weer op start...

Verder is het een prima combi-magno!

overigens kan je pizza zonder voor te verwarmen klaarmaken met de crisp functie.
Je doet de (bevroren) pizza op je crisplaat in de magnetron en je gaat met de autocrisp knopjes naar standje 2 (de symbooltjes staan aan de binnenrand als je het deurtje opentrekt als het goed is). Dan stal je het gewicht in van je pizza en drukt op start. Binnen 10 minuten ongeveer heb je een heerlijk knapperige pizza
  dinsdag 6 april 2004 @ 21:35:51 #12
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18232252
Thanks iedereen! Ik begin het langzaam te snappen. Ik had m'n pizza dus zonder voorverwamen 18 minuten op Crisp gezet. Hij was wel redelijk knapperig, maar niet geweldig warm. Maar het is in elk geval al 10x beter dan die ouwe Sharp, daar was de binnenkant na 25 minuten (en dan was 'ie ook al voorverwarmd) nog koud.

Binnenkort ga ik 'n appeltaart bakken!!
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  dinsdag 13 april 2004 @ 19:11:15 #13
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18398734
NOG EEN EXTRA VRAAG!

Langzaam begin ik het te begrijpen, na een pizza compleet te hebben verkoold heb ik vandaag een heerlijke pizza gemaakt. Echt ongelooflijk, 3 minuten voorverwarmd, en 7 minuten later heb je een grote pizza heerlijk knapperig en warm.

So far so good. Voor wat betreft pizza's. Want kennelijk klopt de tijd dus helemaal niet met hetgeen op de doos staat. Hoe moet het nu met andere (oven)recepten??? De helft van de aanbevolen tijd nemen ofzo?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  dinsdag 13 april 2004 @ 21:36:47 #14
49204 BrainFuel
no pain...no gain...
pi_18402847
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 19:11 schreef JeOma het volgende:
NOG EEN EXTRA VRAAG!

Langzaam begin ik het te begrijpen, na een pizza compleet te hebben verkoold heb ik vandaag een heerlijke pizza gemaakt. Echt ongelooflijk, 3 minuten voorverwarmd, en 7 minuten later heb je een grote pizza heerlijk knapperig en warm.

So far so good. Voor wat betreft pizza's. Want kennelijk klopt de tijd dus helemaal niet met hetgeen op de doos staat. Hoe moet het nu met andere (oven)recepten??? De helft van de aanbevolen tijd nemen ofzo?
Nee....lees de gebruiksaanwijzing eens zou ik zeggen...het is heel simpel...
0: ik verwarm nooit voor....staat volgens mij ook niet in de handleiding
1: pleur de bevroren pizza op de crisp plaat
2: duw twee keer op de auto crisp knop (programma 2..?)
3: draai aan het wieltje totdat het gewicht van je pizza op je scherm zit.
4: duw op start.

Dit alles even uit mijn hoofd...maar ik gebruik die functie wel vaker
Je hoeft dus alleen het gewicht van de pizza van de doos te lezen.

Voor andere recepten gebruik je niet vaak de crisp (ik niet althans) en kun je dus gewoon de verpakking aanhouden.
  donderdag 15 april 2004 @ 18:56:01 #15
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18449332
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 21:36 schreef BrainFuel het volgende:

[..]

Nee....lees de gebruiksaanwijzing eens zou ik zeggen...het is heel simpel...
0: ik verwarm nooit voor....staat volgens mij ook niet in de handleiding
1: pleur de bevroren pizza op de crisp plaat
2: duw twee keer op de auto crisp knop (programma 2..?)
3: draai aan het wieltje totdat het gewicht van je pizza op je scherm zit.
4: duw op start.

Dit alles even uit mijn hoofd...maar ik gebruik die functie wel vaker
Je hoeft dus alleen het gewicht van de pizza van de doos te lezen.

Voor andere recepten gebruik je niet vaak de crisp (ik niet althans) en kun je dus gewoon de verpakking aanhouden.
Bij deze genomineerd voor meest-nuttige-reply-van-2004! Thanks!
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_18796103
Ik heb ook een Whirlpool magnetron, en het voorverwarmen heb ik dankzij dit topic ook door. Alleen wil ik iets in de oven opwarmen op 185 graden. Maar dit gaat niet omdat mijn magnetron/oven in stappen van 25 graden gaat, dus van 175 naar 200 graden. Weet iemand hoe (en of) ik hem op 185 graden kan instellen?
pi_18798013
kan niet...
Ik stel hem meestal op de hogere temperatuur in, op de een of andere manier wordt het toch allemaal wat minder snel gaar in zo'n combi.
pi_18809180
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 20:48 schreef octopussy het volgende:
kan niet...
Ik stel hem meestal op de hogere temperatuur in, op de een of andere manier wordt het toch allemaal wat minder snel gaar in zo'n combi.
Oh, wel jammer. En een beetje raar ook
pi_34577556
'k Heb dus geen Whirlpool, maar een LG combi-geval, zo'n 'light oven'.

Wanneer ik daar broodjes oid in afbak, verwarm ik op goed geluk ca 10 minuten voor.
Maar zou je ook een soort van thermometer kunnen gebruiken om te zien of 't ding wellicht na 5 minuten al warm genoeg is?

Hij zou gewoon netjes een piep-signaal moeten geven als ie warm genoeg is.
Waarom wordt dáár nou niet over nagedacht door zo'n ontwerp-afdeling? .
pi_34578905
Goeie topickick
Gaat er ook geen lampje uit o.i.d.??
pi_34579364
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:00 schreef Bluezz het volgende:

Goeie topickick
'k Vond 'm via Google. .
quote:
Gaat er ook geen lampje uit o.i.d.??
Nope, en in de (slechte) handleiding vind ik ook weinig.

Serieus, bij zóveel producten tegenwoordig heb ik de gedachte "Geef mij het prototype 2 maanden op proef en ik weet veel verbeterpunten te noemen..."
  zondag 29 januari 2006 @ 14:17:53 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34579517
Meestal gaat er een lampje uit. Maar mijn persoonlijke ervaring is dat meestal 10 minuten voor verwarmen voldoende is ook al is het lampje nog niet uit.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34579674
Misschien moet ik er om te testen maar eens zo'n dingetje in zetten:

pi_34597639
de whirlpool combi die ik heb piept wel als hij op de ingestelde temperatuur is. Voor het voorverwarmen moet je de draaiknop (voor de tijd) 1 tikje naar links draaien ipv rechts (nadat je de temperatuur heb ingesteld). Je ziet dan dat de grill en de hetelucht tegelijk aangaan om zo snel mogelijk op temperatuur te komen.
Hij is overigens op deze manier binnen 3 minuten op 250 graden, dus ik doe meestal broodjes ed gewoon een paar minuten langer zonder voor te verwarmen. Dat werkt prima.
Maar dit is de Whirlpool, dus mensen met een ander merk zullen hier niet zo veel aan hebben
  maandag 30 januari 2006 @ 12:55:32 #25
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_34610211
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:22 schreef DennisMoore het volgende:
Misschien moet ik er om te testen maar eens zo'n dingetje in zetten:

[afbeelding]
Jah, maar dan niet op "crisp" zetten hè
I follow you......but not on Twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')