abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 april 2004 @ 15:51:42 #201
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18276986
quote:
Op donderdag 8 april 2004 14:49 schreef StrikeAnywhere het volgende:
7seconds - The crew is idd briljant, en Beans heb ik 1 keer mogen aanschouwen, vond het toen echt vet, vond het wel een beetje op Rancid lijken.

nou goeie nachtrust..
Ja, bedankt
En wat betreft dat downloaden van pun/hardcorenummers: je mist natuurlijk de teksten, artwork en steunt hiermee de band zelf niet. Als je dan toch de platenmaatschappijen wilt boycotten (Maar waarom zou je behalve Victory, Lost and Found, Epitaph en dergelijken platenmaatscappijen willen boycotten), kun je dan niet beter gewoon alleen nog maar D.I.Y. plaatjes kopen?

Zelf download ik helemaal niet omdat ik vooral vinylliefhebber ben en cd's alleen gebruik voor in de discman in de trein, maar als ik dan mensen hoor klagen over de kwaliteit van de MP3's van MIHOEN! vraag ik me af waar het met de punk naartoe moet, die singeltjes kosten nog geen 3 euro.
  donderdag 8 april 2004 @ 15:55:20 #202
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18277087
quote:
Op donderdag 8 april 2004 15:42 schreef Bazzel het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat t beste album van youth of today is? Ik wil s n poging wagen met stoeremannenhardcore luisteren...
Can't close my eyes, is eigenlijk geen album maar een singel, dit is zeker de beste in mijn ogen al vinden veel mensen "we're not in this alone" beter. Meer ik vind deze plaat het echte YOT geluid hebben.
pi_18277097
quote:
Op donderdag 8 april 2004 15:46 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

ik vind het misbruiken van een medium als soulseek alleen voor eigen gewin zonder het belonen van de band best wel ruk, maar zoals ik boven al zei, het is vaak niet de band die je benadeelt, maar de platenmaatschappij en laten we eerlijk zijn, die kunnen we vaak missen als kiespijn.
[..]
Dingen van DIY bands koop ik echt wel, en andere grote bands die ik echt goed vind, en die hun cd's/vinyl redelijk prijzen, dat koop ik ook wel orgineel. Maar ik heb echt geen geld om alles wat ik luister orgineel te kopen, en bovendien vind ik het vaak het geld niet waard + is het moeilijk/niet te krijgen. De meeste hardcore bands (de diy wel te verstaan) hebben ook helemaal niets tegen soulseek denk ik.
  donderdag 8 april 2004 @ 16:01:24 #204
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_18277264
quote:
Op donderdag 8 april 2004 15:51 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Ja, bedankt
En wat betreft dat downloaden van pun/hardcorenummers: je mist natuurlijk de teksten, artwork en steunt hiermee de band zelf niet. Als je dan toch de platenmaatschappijen wilt boycotten (Maar waarom zou je behalve Victory, Lost and Found, Epitaph en dergelijken platenmaatscappijen willen boycotten), kun je dan niet beter gewoon alleen nog maar D.I.Y. plaatjes kopen?
Ben ik voor een deel met je eens, ware het niet dat ze van mij niet weg hoeven, maar gewoon eens wat meer ingaan op de marktwerking, ipv de marktwerking kunstmatig gaan bepalen.

en het gaat me niet om die maatschappij-en hoor, vooral om de grote maatschappij-en van popartiersten.
quote:
Op donderdag 8 april 2004 15:51 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Zelf download ik helemaal niet omdat ik vooral vinylliefhebber ben en cd's alleen gebruik voor in de discman in de trein, maar als ik dan mensen hoor klagen over de kwaliteit van de MP3's van MIHOEN! vraag ik me af waar het met de punk naartoe moet, die singeltjes kosten nog geen 3 euro.
Ik download wel, maar ik koop er veel ook gewoon op vinyl inderdaad. ik heb een behoorlijk cd-kast die er naast staat...

mp3's md's en cd's hebben maar 1 voordeel: handiger in het gebruik.

De platen wil ik toch hebben vanwege het artwork (soms mooi, vaak niet maar goed) en de teksten die erbij zitten.

en over YOT ben ik het niet helemaal met je eens maar goed, smaken verschillend. overigens vind ik het eerdere shelterwerk ook erg goed en de laatste YOT single ook erg goed.

zie ook: allmusic.com
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  donderdag 8 april 2004 @ 16:06:54 #205
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18277380
quote:
Op donderdag 8 april 2004 16:01 schreef Arma_Angelus het volgende:
Ben ik voor een deel met je eens, ware het niet dat ze van mij niet weg hoeven, maar gewoon eens wat meer ingaan op de marktwerking, ipv de marktwerking kunstmatig gaan bepalen.

en het gaat me niet om die maatschappij-en hoor, vooral om de grote maatschappij-en van popartiersten.
Marktwerking? We hadden het over punk, toch? Je wil dat ze de albums van impopulaire bandjes goedkoop maken en van populaire bands duurder ofzo? Ik hoop dat ik je niet goed begrijp.

En waarom zou je punk downloaden als je tegen de grote platenmaatschappijen bent, behalve Earth Crisis en Blink 182 ken ik maar weinig punk/hardcore bands die bij zo'n maatschappij zitten
  donderdag 8 april 2004 @ 16:09:40 #206
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18277460
Een hoop punkbands gebruiken internet juist om bekender te worden en stimuleren het downloaden juist.

Bands verdienen uiteindelijk toch meer van verkopen van merchandise en cd's bij concerten, dan wat via winkels wordt verkocht.

Ik download me rot, maar koop bij optredens ook vaak cd's en shirts. En dat geld gaat tenminste meteen naar de band.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  donderdag 8 april 2004 @ 16:13:52 #207
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_18277565
het gaat met niet alleen om punk bands. (en ja, voor mij zijn victory en consorten ook gewoon majors)

ik denk dat we langs elkaar heenpraten.

De vraag naar bands is iets anders als een markt creeeren voor bands. door bijv. een aanbod heel beperkt te houden. (dit doen grote maatschappij-en erg veel)

specifiek over punk: als je alleen de mp3's van punkbands download en niemand koopt er ook wat van, dan gaat een underground scene daaraan kapot omdat ze niet steunen op allerlei andere bands die wel altijd verkopen.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_18277579
Zat Boysetsfire ook niet op een groter label tegenwoordig?

En het zelfde als Jimmy hier.
pi_18277588
Op epitaph hebben ze z'n demo hoek, ik meen dat Friday star er eens instond die ik daardoor heb gevonden
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_18277743
En had Rancid niet een deal met Warner gesloten? meen me zoiets te kunnen herinneren....
  donderdag 8 april 2004 @ 16:23:08 #211
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18277780
Rancid heeft wel ooit een deal met dat label van Madonna afgeslagen.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  donderdag 8 april 2004 @ 16:23:24 #212
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18277786
Ja, en hatebreed zit toch ook bij Universal? Ach, zolang de kwaliteit van de muziek er niet onder lijd.... Cd's koop ik dan wel tijdens concerten, direct van de band en goedkoper.
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
pi_18277806
Scheelt minstens 5 euro idd.
  donderdag 8 april 2004 @ 16:24:13 #214
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18277811
Ik zie op allmusic in elk geval dat het laatste album onder Hellcat is uitgebracht, en in eem Limited Edition ook door Warner.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18277873
quote:
Op donderdag 8 april 2004 16:24 schreef Jimmy het volgende:
Ik zie op allmusic in elk geval dat het laatste album onder Hellcat is uitgebracht, en in eem Limited Edition ook door Warner.
Euh? ook door Hellcat bedoel je...

Weet nog wel dat er zo'n relletje was ontstaan toen ze het meldden over dat Warner gebeuren.
Ik bedoel, Hellcat heeft best vette bands ook... en tis Armstrongs eigen label for fucks sake.
  donderdag 8 april 2004 @ 16:26:49 #216
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18277879
Ja, welke bands zijn er nou echt muzikaal op achteruit gegaan sinds ze bij een major zijn gegaan/ hebben gezeten? Blink nie, sick of it all nie, ryker's nie, hatebreed nie, bad religion nie etc.
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
  donderdag 8 april 2004 @ 16:28:22 #217
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18277915
quote:
Op donderdag 8 april 2004 16:26 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Euh? ook door Hellcat bedoel je...

Weet nog wel dat er zo'n relletje was ontstaan toen ze het meldden over dat Warner gebeuren.
Ik bedoel, Hellcat heeft best vette bands ook... en tis Armstrongs eigen label for fucks sake.
belangenverstrengeling heet dat toch, vandaar dat Nofx ook alles op Epitaph uitbrengt
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
pi_18277956
quote:
Op donderdag 8 april 2004 16:28 schreef headfirsttohell het volgende:

[..]

belangenverstrengeling heet dat toch, vandaar dat Nofx ook alles op Epitaph uitbrengt
BEHALVE War on Terrorism!!

WAAROM?!

Geen idee. Ik kreeg het idee dat Epitaph zoiets niet uit durft te brengen...


lol
  donderdag 8 april 2004 @ 16:31:06 #219
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18277990
errorism
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  donderdag 8 april 2004 @ 16:31:53 #220
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18278016
quote:
Op donderdag 8 april 2004 16:29 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

BEHALVE War on Terrorism!!

WAAROM?!

Geen idee. Ik kreeg het idee dat Epitaph zoiets niet uit durft te brengen...
O dat wist ik nie en ik zou niet weten waarom Epitaph zoiets niet zou uitbrengen? Hoewel er weinig politiek getinte bands bij epitaph zitten...
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
pi_18278029
quote:
Op donderdag 8 april 2004 16:31 schreef Jimmy het volgende:
errorism
iets te enthousiast getypt
  donderdag 8 april 2004 @ 16:32:25 #222
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18278030
ff gezocht met google, schijnt een soort marketing deal te zjin tussen Hellcat en Warner.

De plaat wordt gewoon onder het Hellcat imprint uitgebracht, maar dankzij Warner zal die plaat waarschijnlijk wel op veel meer plekken te kopen zijn.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18278055
quote:
Op donderdag 8 april 2004 16:31 schreef headfirsttohell het volgende:

[..]

O dat wist ik nie en ik zou niet weten waarom Epitaph zoiets niet zou uitbrengen? Hoewel er weinig politiek getinte bands bij epitaph zitten...
Mwoah jawel hoor. Meer dan je denkt eigenlijk... maar het komt er allemaal niet zo uit...
  donderdag 8 april 2004 @ 16:34:18 #224
46360 japis
Errare humanum est
pi_18278081
Wat vinden jullie van Ten Foot Pole?

Lekkere simpele punk. Ideaal voor in de oto.
Vanitas vanitatum et omnia vanitas
pi_18278089
quote:
Op donderdag 8 april 2004 16:34 schreef japis het volgende:
Wat vinden jullie van Ten Foot Pole?

Lekkere simpele punk. Ideaal voor in de oto.
Kletz geilt daarop.

Vind t zelf ook wel lekker klinken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')