abonnement Unibet Coolblue
pi_18180949
hoi,

Kan iemand mij vertellen hoe het weer in Peru is in het regen seizoen. Dan doel ik meer op regent het de hele dag of regent het een paar uur per dag ?
pi_18181696
ik vraag me af of hij naar peru gaat bedoel ik er eigenlijk mee tezeggen want ik ken iemand die heeft uitwisseling gehad en die ging naar peru heen kijken hoe ze daar leven

als je daar naartoe gaat moet je je wel voorberijden op de armoede!
pi_18182056
quote:
Op zondag 4 april 2004 22:35 schreef Tiempie het volgende:
als je daar naartoe gaat moet je je wel voorberijden op de armoede!
Dat zal wel goed komen Tiempie. Ik heb ook al een paar keer een tijdje in Azie rond gelopen en daar waren ze ook niet echt rijk....
  maandag 5 april 2004 @ 14:37:48 #4
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_18192755
ik ga aankomende zomer ook van juli tot oktober naar peru... over het regen seizoen valt het volgens mij wel mee... helemaal als je de winter in nederland kan overleven... uiteraard is peru wel errug groot en zijn de klimatologische omstandigheden verschillend... in de helft van het land (zuidelijke woestijnachtige gebieden) regend het nooit dus das makkelijk... hoe verder je noordelijk gaat zal het meer regenen in de winter (hier zomer)... ik ga zeker ook naar de amazone en daar regent het vast wel tijdens het regenseizoen (tropisch REGENwoud?)..
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_22337758
Weet er iemand een leuk en betrouwbaar hotel in Lima?

Daar mee bedoel ik niet het duurste hotel van de stad, maar wel een beetje een verzorgd hotel in een redelijke buurt. Dus niet in een of andere ghetto.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 3 oktober 2004 @ 16:59:42 #7
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22375505
Wat je een ghetto noemt is ook een rekbaar begrip natuurlijk...
Veel mensen verblijven in Lima in Miraflores. Dat is meer een buitenwijk met veel hotels, winkels een ook wat uitgaansleven. Veel mensen zitten daar omdat ze het centrum als "onveilig" ervaren.
Ik heb het altijd wat vreemd gevonden. Miraflores vind ik ok, maar een beetje saai (vergelijkbaar met ieder shopping-centre in iedere grote stad). Het centrum heeft veel stijl, prachtige oude gebouwen en leuke eettentjes (maar wel meer Peruaans). Ik heb me er ook werkelijk nóóit onveilig gevoeld, ook niet 's avonds laat!

Anyway, ik heb altijd in Hostel España verbleven, enkele blokken van de Plaza de Armas. Het is een groot hostel (dus niet echt een hotel), maar ze hebben ook redelijk nette kamers voor 1 of twee personen, ook met eigen douche en toilet. Er is een klein barretje waar je films kunt kijken en ontbijten en een internetcafé. Het gebouw is ook erg leuk en de lokatie is ideaal.
Kan het van harte aanbevelen (ben er een keer of 4 geweest, dat doe ik niet als het niets is).
ferratur@terra.com.pe
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22379528
Op http://www.vluchtzoeker.nl heb je hotels vanaf USD10. Er staan plaatjes bij zodat je kan zien hoe het er een beetje uitziet en omgevingsinfo.

Veel plezier.
BOWNY BOWNY BOWNY BOWNY BOWNY
pi_22389648
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 16:59 schreef Hik het volgende:
Wat je een ghetto noemt is ook een rekbaar begrip natuurlijk...
Veel mensen verblijven in Lima in Miraflores. Dat is meer een buitenwijk met veel hotels, winkels een ook wat uitgaansleven. Veel mensen zitten daar omdat ze het centrum als "onveilig" ervaren.
Ik heb het altijd wat vreemd gevonden. Miraflores vind ik ok, maar een beetje saai (vergelijkbaar met ieder shopping-centre in iedere grote stad). Het centrum heeft veel stijl, prachtige oude gebouwen en leuke eettentjes (maar wel meer Peruaans). Ik heb me er ook werkelijk nóóit onveilig gevoeld, ook niet 's avonds laat!

Anyway, ik heb altijd in Hostel España verbleven, enkele blokken van de Plaza de Armas. Het is een groot hostel (dus niet echt een hotel), maar ze hebben ook redelijk nette kamers voor 1 of twee personen, ook met eigen douche en toilet. Er is een klein barretje waar je films kunt kijken en ontbijten en een internetcafé. Het gebouw is ook erg leuk en de lokatie is ideaal.
Kan het van harte aanbevelen (ben er een keer of 4 geweest, dat doe ik niet als het niets is).
ferratur@terra.com.pe
Je hebt gelijk. Wat de een een leuke buurt noemt, is voor de ander een ghetto. Wat ik met een ghetto bedoel zijn de echte achterbuurtjes. Buurten waar je beter niet kan komen. Een centrum waar af en toe wat kleine criminaliteit is vind ik niet zo'n probleem.

Miraflores is in de ogen van veel bezoekers van de stad de veiligste wijk, maar er is ook weinig te doen. Dan zit ik liever in het centrum vanwege de dingen die daar te zien en te doen zijn. Eettentjes vind ik altijd leuk, met name eettentjes waar je eens iets kan eten wat je hier niet kan eten. Peruaans eten dus.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 08:26:58 #10
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22413420
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 08:31 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Eettentjes vind ik altijd leuk, met name eettentjes waar je eens iets kan eten wat je hier niet kan eten. Peruaans eten dus.
Ceviche!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22439819
Hoewel ik zelf er nooit geslapen heb (aangezien ik zelf een woning had in Lima) kan ik ook het hostel España aanbevelen. Ik heb nog geen slechte ervaring over dat hostel gehoord en je kan er op het dakterras in ieder geval ook prima ontbijten. En centrum Lima is uiteraard veel leuker dan het nette, moderne, maar saaie Miraflores. Een andere wijk vlakbij Miraflores, Barranco, is wel interessant om uit te gaan en ook qua gebouwen interessanter dan Miraflores, maar ik heb geen idee of daar veel hotellen zijn.
pi_22516630
Miraflores hoor ik weinig positiefs over. Een wijk om te mijden dus.

Met welke maatschappij zijn jullie naar Lima gevlogen? Ik denk er over om met Continental Airlines te vliegen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 16:39:36 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22599842
Ik ben ook Continental gevlogen toen. En Delta terug. Allebei prima.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22698633
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:39 schreef Hik het volgende:
Ik ben ook Continental gevlogen toen. En Delta terug. Allebei prima.
Vanaf Brussel of vanaf Amsterdam?

Echt een verschil qua kwaliteit is er dus niet tussen Continental en Delta?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:01:42 #15
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22700263
Vanaf Amsterdam. Ik vond geen schokkende verschillen zitten tussen die twee. Delta heeft een overstap in Atlanta, wat wel leuk is voor mij omdat ik daar een vriendin heb wonen. Continental vloog geloof ik via New York, wat voor de gemiddelde reiziger misschien wel leuk is (ik kan me iets herinneren dat ik op de terugweg een volledige dag zou hebben en das op zich wel leuk in NY natuurlijk, alleen heb ik dat ticket dus laten verlopen).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22700483
New York of Atlanta maakt me niet zo veel uit. Je moet toch een tussenstop maken en dan het liefst als de reis wat verder gevorderd is. Dus niet in Madrid, zoals met Iberia.

Vanaf Brussel vliegen scheelt wel ¤ 200,00 geloof ik. Alleen heb je wel keuze uit veel minder data, tenminste dat is mijn idee nadat ik wat gekeken heb op Internet. Ik moet het nog precies navragen bij het reisbureau.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 18 oktober 2004 @ 14:32:12 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22700841
Overstap maakt alleen wat uit als je ergens lang vastzit. Ik heb ook (2e keer Peru) op de terugweg een dag in Atlanta gezeten, zónder vriendin en dat is gewoon weinig boeiend. Je kunt naar CNN. Of het Coca Cola Museum Dan heb ik toch liever een dag NY! Maargoed, dat geldt allemaal pas als de kosten gelijk zijn natuurijk!
Brussel weet ik niet. Dat is eigenlijk alleen te doen als je niet afhankelijk ben van OV.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22700983
Ik kijk er wel naar dat ik niet al te lang ergens moet zitten. Waar ik zit maakt me niet uit. NY is wel leuk, maar als je er 8 uur zit dan kan je er nog weinig doen, terwijl het wel lang is om te wachten. Overstappen in Sao Paulo was ook een optie, moet ik nog even kijken hoe het precies zit met de wachttijden en de prijzen. Het zal wel een beetje de gulden middenweg worden. Het hoeft niet het goedkoopste van het goedkoopste te zijn, maar ik wil ook geen hele dag zitten te suffen in Sao Paulo of Atlanta.

Brussel scheelde toen ik keek ¤ 200,00, misschien wel meer. De prijs voor een retourtje met Air France of Continental was iets tussen de 500 en 600 euro. Hier betaal je al gauw 800 voor een retourtje met Continental. Ik ben niet afhankelijk van OV en Brussel of Amsterdam maakt niet zo gek veel uit voor mij, dus dan is het wel te overwegen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22753644
Tequila Rock, is dat een leuke uitgaansgelegenheid?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 22:43:23 #20
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22759984
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 18:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tequila Rock, is dat een leuke uitgaansgelegenheid?
Nooit van gehoord... Het klinkt in elk geval niet erg Peruaans!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22761122
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 22:43 schreef Hik het volgende:

[..]

Nooit van gehoord... Het klinkt in elk geval niet erg Peruaans!
het ligt in Lima, Miraflores om precies te zijn. Er is een website van, zal de link eens vragen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22833979
Het is naast het Sheraton(of een ander internationaal hotel) en het begint een beetje te leven rond een uur of 4 en later. Gelukkig komen er helemaal geen mooie vrouwen en is het er geen feest.
http://www.tequilarock.com.pe/1/Photosg.htm

De leukste mensen zitten in de Irish Pub waar ik de naam niet van ken, maar de naam Irish pub kennen alle Taxistas.

CMT, met je budget moet je het Shraton pakken, dan zit je zeker goed en betaal je ongeveer 50 euro per nacht.
http://www.expedia.nl/pub(...)&itty=&from=f&shtl=1
quote:
Dat is meer een buitenwijk met veel hotels, winkels een ook wat uitgaansleven.
Ahum. Ik denk dat je nog een keer terug moet om Lima te gaan verkennen at night want als je ooit voor een uur of zeven weer op je kamer bent heb je iets verkeerds gedaan.

En slapen doe je maar als je in het vliegtuig zit (of tussen 8 uur 's avond en 2 uur 's nachts, maar ik had Peru zowiezo nauwelijks slaap nodig)

P.S. Er is verder nog een heel leuk hotel wat net buiten Miraflores ligt en volgens mij Walker of zo iets dergelijks heet. Ik betaalde in 2002 ongeveer 50 euro per nacht en dat is in iedergeval goed en veilig. Verder kon je ook voor 10 dollar een bubbelbad nemen wat heel relaxt was
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_22846596
Sheraton? Weet je zeker dat het 50 euro per nacht is? Heb even gekeken bij Best Western en die vragen ook iets in die koers. Sheraton is wel een stuk luxer dan.

Dat Walker hotel zou ik eens navraag moeten doen. Als het maar een goed en schoon hotel is dan vind ik het allang best. Elke minuut op je hotel is een verspilde minuut op vakantie.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22846660
Al werk gevonden?
pi_22855060
quote:
Elke minuut op je hotel is een verspilde minuut op vakantie.
Er is juist niks fijner dan een lekker hotel.

Lekker filmpje kijken met je vriendin, beetje sport of het nieuws kijken, lekker in bad liggen, 's avonds roomservice bestellen als je honger hebt of zin hebt. Een lekker bed. 's Morgens als je wakker wordt gaan zwemmen en daarna gaan sporten.

Bovendien kun je van pak hem beet 8 uur 's avonds tot 2 uur 's nachts toch weinig doen in Lima en dan is het fijn om wat te rusten of een filmpje te kijken.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 25 oktober 2004 @ 09:04:32 #26
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22859126
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 18:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Elke minuut op je hotel is een verspilde minuut op vakantie.
Helemaal mee eens!
Wat ik overigens ook een nadeel vind aan zo'n Best-Western-achtig hotel is dat het vaak echt zo'n clean (ik bedoel iets anders dan "schoon" ) keten-hotel is. Ik breng altijd weinig tijd door op m'n hotelkamer, maar vind het wel leuk als de rest van het hotel "iets" heeft. Het liefste sliep ik in Peru in pensiones/casas de familia, waar je de kans hebt een beetje met de familie/vrouw des huizes te praten en soms wat mee te maken van het familieleven. In Lima ben ik dat soort tentjes alleen niet echt tegen gekomen (wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze er niet zijn). Persoonlijk heb ik het een beetje gehad met het echte 'backpackers'-gebeuren (lees: mensen die zeggen dat ze op een culturele vakantie gaan maar ondertussen gewoon zitten te zuipen met een rugzak op ). España heeft wat mij betreft net genoeg charme (meer dan een "hotel-hotel"), je loopt er ook vaak nog wel wat leuke mede-reizigers tegen het lijf, maar er hangt niet zo'n ontzettende party-sfeer (behalve op sommige dorms dan). Heb ook de indruk dat de gemiddelde leeftijd er wat hoger ligt dat in veel andere hostels...

Favoriete bezigheid in Lima trouwens: beetje rondhangen op de Plaza de Armas, de wereld voorbij zien trekken ( ) en een beetje kletsen met wat er zoal voorbij komt. En veel, héél veel "interviews" geven aan de lokale jeugd die daar, voor hun huiswerk Engels, verplicht bandjes moeten maken van gesprekken met buitenlanders!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_23861401


Is dit hotel iets?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23861453
Eerste look is goed, maar je moet gewoon goed kijken in de hal dan weet je al met wat voor hotel je te maken hebt.

En als je het niet vertrouwt eventueel vragen of je de kamer mag zien
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23862664
Kan het ook boeken voor 3 nachten en daarna verder zien...al scheelt het wel nogal wat in prijs als je voor alle dagen tegelijk boekt natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24152616
Nog een leuk hotel gevonden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 23 december 2004 @ 19:38:28 #31
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24164639
dat ziet er wel erg chique uit.. en meestal (uitzonderingen daargelaten) staat chique gelijk aan ongezellig. Denk hier aan de afschuwlijke hilton/sheraton/meriotts/meridien hotels.. Het lijkt me dat je in peru voormax 10 euro per nacht wel een eenvoudig, maar goed hotel moet kunnen boeken. De tip van hik lijkt me wel wat, heb je nog geen lonely planet verder?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 23 december 2004 @ 19:42:16 #32
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24164722
ct is allang weg toch trouwens??
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24164806
quote:
Denk hier aan de afschuwlijke hilton/sheraton/meriotts/meridien hotels..
10 keer liever dan een stinkende hostal met vieze wc's, geen bad en een smerige douche
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 24 december 2004 @ 09:01:33 #34
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24174469
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

10 keer liever dan een stinkende hostal met vieze wc's, geen bad en een smerige douche
How would you know....
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24177278
quote:
How would you know....
Beide uitgeprobeerd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24224118
quote:
Op donderdag 23 december 2004 19:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat ziet er wel erg chique uit.. en meestal (uitzonderingen daargelaten) staat chique gelijk aan ongezellig. Denk hier aan de afschuwlijke hilton/sheraton/meriotts/meridien hotels.. Het lijkt me dat je in peru voormax 10 euro per nacht wel een eenvoudig, maar goed hotel moet kunnen boeken. De tip van hik lijkt me wel wat, heb je nog geen lonely planet verder?
Ik was al weg inderdaad. Het hotel was chic, maar het was wel degelijk een gezellig hotel met vriendelijk personeel. Het viel me niets tegen voor dat geld.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24229689
quote:
Het hotel was chic, maar het was wel degelijk een gezellig hotel met vriendelijk personeel
Ooit een niet vriendelijke P¤ruaan tegengekomen dan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24229702
quote:
Op maandag 27 december 2004 03:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ooit een niet vriendelijke P¤ruaan tegengekomen dan?
Jawel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24229714
Niet veel in iedergeval

Zelfs je proberen te overvallen (meestal zijn ze niet slim genoeg) doen ze met een lach
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24229743
Oke, de meeste zijn vriendelijk. Echter, niet allemaal.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 27 december 2004 @ 12:45:42 #41
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24233674
50 euro per nacht lijkt me echt extreem duur en decadent in een land als Peru! Voor pak hem beet 10 euro per nacht moet je toch een een flink luxe hotel kunnen krijgen lijkt me!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 27 december 2004 @ 12:49:56 #42
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24233752
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
New York of Atlanta maakt me niet zo veel uit. Je moet toch een tussenstop maken en dan het liefst als de reis wat verder gevorderd is. Dus niet in Madrid, zoals met Iberia.

Vanaf Brussel vliegen scheelt wel ¤ 200,00 geloof ik. Alleen heb je wel keuze uit veel minder data, tenminste dat is mijn idee nadat ik wat gekeken heb op Internet. Ik moet het nog precies navragen bij het reisbureau.
als je in Zuid Nederland woont is Brussel makkelijker dan Amsterdam.. Het enige dat je wel in je achterhoofd moet knopen is dat lang parkeren op zaventem vele malen duurder is dan op schiphol! dus als je je auto op het vliegveld wilt neerzetten, moet je niet naar Brussel gaan.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24234908
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
50 euro per nacht lijkt me echt extreem duur en decadent in een land als Peru! Voor pak hem beet 10 euro per nacht moet je toch een een flink luxe hotel kunnen krijgen lijkt me!
Nee, dat lukt je niet. De luxe hotels in Lima downtown, San Isidro en Miraflores kosten minimaal 60 dollar per nacht. Er zijn wel hotels voor 10 euro per nacht, maar dat zijn hostals en die zijn niet zo heel erg luxe.

In Pisco heb ik één nacht geslapen in een hotel voor 30 soles. Dat was een schoon hotel, maar wel erg gehorig, lawaaiierig en erg basic.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24234943
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

als je in Zuid Nederland woont is Brussel makkelijker dan Amsterdam.. Het enige dat je wel in je achterhoofd moet knopen is dat lang parkeren op zaventem vele malen duurder is dan op schiphol! dus als je je auto op het vliegveld wilt neerzetten, moet je niet naar Brussel gaan.
Brussel of Amsterdam maakt niet zo veel uit voor mij. Amsterdam is misschien net iets dichterbij, maar veel scheelt het niet. Ik laat me wegbrengen, parkeren voor een paar weken op de luchthaven vind ik zonde van mijn geld. Een grote afzetterij is het, dat parkeren op een vliegveld.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24235230
http://www.peru-hotels.com/lima.htm

Dit zijn een beetje de prijzen. Voor 10 euro boek je geen 5 sterrenhotel, geen 4 sterrenhotel en zelfs geen 3 sterrenhotel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24270599
quote:
Een grote afzetterij is het, dat parkeren op een vliegveld.
Nee daarvan wordt iemand die stukken slimmer is dan jij flink rijk van. Het meest rendabele stukje Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 29 december 2004 @ 12:35:45 #47
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24274058
quote:
Op maandag 27 december 2004 14:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
http://www.peru-hotels.com/lima.htm

Dit zijn een beetje de prijzen. Voor 10 euro boek je geen 5 sterrenhotel, geen 4 sterrenhotel en zelfs geen 3 sterrenhotel.
waarom moet je een hotel met sterren, mijn ervaring is dat sterren geen bal zeggen, een zgn 4 sterrenhotel kan veel slechter zijn dan een hotel zonder "sterren".. Die sterren worden er vaak zelf opgeplakt. Ik heb in Brazilie helemaal geen hotels met sterren gehad en toch hadden de meeste prima kamers met ontbijt voor 20-35 real per nacht (6-10 euro per nacht)

Nu zal peru wellicht iets duurder zijn dan Brazilie(ik weet het niet eik) maar dan nog lijkt me 50 euro exorbitant veel, dat is zelfs voor een hotel in Nederland al veel, laat staan in een ontwikkelingsland als Peru.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24278520
50 Euro is veel in Nederland?

Dan wil ik niet weten in wat voor krotjes je slaapt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24280067
50 euro is niet veel voor een 4 sterrenhotel in Lima. In Amsterdam betaal je voor een krakkemikkig hostel al 30 euro voor een nacht.

Sterren zeggen niet alles, maar zeggen wel iets.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24283459
Trouwens, de hotels zonder sterren die ik heb gezien daar zou ik nog niet dood in gevonden willen worden. Neem maar van mij aan dat het Sheraton, Marriott, Best Western, Las Americas niet die sterren er zo maar op gaan plakken...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 30 december 2004 @ 14:46:25 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24298172
Het is gewoon duidelijk dat we nogal verschillende manieren van reizen hebben hier. Wat sommige mensen hier een krot noemen vind ik prima te doen (en geloof me, ik slaap ook niet meer in hetzelfde dan de zooi die ik tijdens interrails nog prima vond ). Ik geef onmiddellijk toe dat ik geen héél hoge eisen stel aan mijn hotelkamer, omdat ik er nu eenmaal weinig tijd in doorbreng. Als het schoon is en er staat een fatsoenlijk bed, vind ik het al prima.
Ik snap ook BHFHs punt wel dat sterren niet veel zeggen, zeker in dit soort landen wordt er écht vaak maar wat opgeplakt. Maar de hotels die CMT opnoemt zijn altijd van hoge kwaliteit natuurlijk... daar heb je niet echt sterren voor nodig om dat duidelijk te maken.
Mij zul je echter niet snel tegenkomen in zo'n hotel. In de eerste plaats voel ik me wat ongemakkelijk om in zo'n land in zo'n hotel te zitten. Natuurlijk zijn de bedragen in onze ogen te verwaarlozen, maar ik vind het toch niet pássen op de een of andere manier. De keren dat ik er wel heb gezeten (niet uit eigen keus), vond ik de mensen die er rondliepen vaak ook een naar publiek (no offence, CMT ), snobby, bla bla... ik weet het niet... niets voor mij iig... Maar ik ben me er ten volle van bewust dat dat zeer subjectief is en dat andere mensen zich hier misschien als een vis in het water voelen.
Een ánder nadeel van die grote hotels (met name diegenen die jij noemt) is dat het vaak gaat om Europese en Amerikaanse ketens. Het voordeel voor de (in dit geval Peruaanse) lokale economie is vaak minimaal: sure, er werken wat lokale bellboys enzo, maar het gros van de winst verdwijnt toch het land uit. En dat vind ik dan wel weer zonde... Als je dan tóch in een (luxe) hotel verblijft, probeer dan iets te zoeken dat in lokale handen is, zodat het geld dat je in zo'n land besteed, daar ook blijft!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 30 december 2004 @ 15:30:29 #52
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24299010
Ik ben het met je eens, op één punt na.. en dat is dat de prijzen te verwaarlozen zouden zijn.. Ik vind 50 euro per nacht echt enorm veel geld! reken maar uit, als je er een maand zou zitten wat je dan aan hotelkosten kwijt zou zijn. dat is 3x zoveel als je in Nederland gemiddeld aan huur betaalt!

Ik ben er altijd op uit om in een hotel te zitten waar je als je het oer maand berekent , minder kwijt bent aan hotel kosten als je aan huur in Nederland kwijt zou zijn, dat is ongeveer mijn maximum prijs. Dus dat zou betekenen dat je max 17 euro per nacht gemiddeld aan een hotel mag uitgeven. Zeg nou zelf , op maandbasis is dat nog een substantieel bedrag!

Ik ben het ook verder helemaal eens met de sfeer in grote hotelketens. Die is kil en de gasten die er komen zijn vaak pafferige zakenlui met veel te veel geld op zak. Het gaat mij altijd om een A: dak boven je hoofd voor zo weinig migelijk en B: is het veilig.. (loop je niet de kans op je kamer beroofd te worden) C: Gezellige sfeer.. ook al ben je niet veel in het hotel doorgaans, is het toch wel leuk als je er gelijkgestemden kan ontmoeten en die kans is in budget hotels ook vele malen groter dan in zakenhotels..

Ook wel een goed punt van jou, vind ik dat geld van de snobberige ketens niet in het land blijft.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24304293
De mensen die in en hilton en dergelijke zitten maken natuurlijk niet veel meer geld op dan de backpackers HIK?

Ik weet wel wie de Peruaanse regering het liefst hebben en de Peruaanse dames ook.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 30 december 2004 @ 20:32:35 #54
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24304403
ja en waaraan, pafferige zakenlui en vadsige toeristen gaan niet met de stadsbus ,maar met een protserige airco taxi naar een decadent resort en gaan dan met een airco bus een paar attracties langs met de grote camera's en bloemenshirts.. met de lokale bevolking willen ze niks te maken hebben, want die zijn vies ... hup weer snel de air-con bus in en op naar de kaviaar en het bubbelbad in het resort tussen de andere in zelfgenoegzaamheid uitdeiende decadentie en corrupte mafioso.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24305612
quote:
ja en waaraan, pafferige zakenlui en vadsige toeristen gaan niet met de stadsbus ,maar met een protserige airco taxi naar een decadent resort en gaan dan met een airco bus een paar attracties langs met de grote camera's en bloemenshirts.. met de lokale bevolking willen ze niks te maken hebben, want die zijn vies ... hup weer snel de air-con bus in en op naar de kaviaar en het bubbelbad in het resort tussen de andere in zelfgenoegzaamheid uitdeiende decadentie en corrupte mafioso.
Je hebt je ogen in je zak gehad die 18 dagen.

Maar de rechtvaardiging van Hik is op niks gebasseerd en bovendien onwaar.

Hotels van grote Amerikaanse of Spaanse ketens betalen gewoon VPB allleen zal de overige winst naar het hoofdkantoor gesluisd worden maar dat is ook logisch aangezien de aandeelhouders ook de investeringen doen in ondermeer Peru.

Verder heeft een internationaal hotel waar Hik zo op af geeft vaak een lokaal management en veel meer personeel dan een lokale hostal in Callao bij de familie Díaz waar alleen de familie Díaz van profiteert en die hoogstwaarschijnlijk geen of een fractie van de belasting betaalt van wat ze zouden moeten doen.

Maar waar zou de Braziliaanse economie het meest aan hebben aan mijn 2 oudste broers die met 6 grote ondernemers(lees klanten en klantenbinding 10 dagen naar Brazilie gaan of aan BHFH die het als een persoonlijke nederlaag ziet als hij meer dan 10 euro voor zijn hotel uitgeeft en meer dan 30 euro per dag uitgeeft?


"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24305773
Ik begrijp je punt wel Hik, maar backpackers zijn ook niet altijd even gezellig. Deze keer zaten er in mijn 4 sterrenhotel heel gezellige mensen. Het is maar net wie je treft en met wat voor mensen je overweg kan.

Overigens ben ik ook met de stadsbus geweest en ben ik meer met de lokale bevolking opgetrokken dan welke backpacker ook.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24325436
In Lima regent het nooit, alleen wat miezer.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24340665
En ik ga het hier nog maar een keer proberen

Ik ben inmiddels bezig om een vakantie van 3 weken in Peru te plannen. Ik begin in Lima om vervolgens vliegend naar Arequipa te gaan en dan door de Colca vallei in Puno te komen. Vanuit Puno per bus of trein naar Cuzco en daar te beginnen aan de twee daagse (korte) Inca trail. Overnachten in Aguas Calientes om vervolgens door de Sacred Valley te eindigen in Urumba.

Om dit te doen heb ik waarschijnlijk zo'n 2 weken nodig, dus heb ik nog een week om een van de volgende activiteiten te doen:
- Trujillo en Ica en Nazca
- Iquitos
- Tambopeta Reseqarch Centre.

Ik ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met bovenstaande gebieden heeft en wat aanraders zijn. Trujillo doe ik denk ik een andere keer, want dan heb ik gelijk een goed excuus om een keer naar Ecuador te gaan en vandaaruit af te zakken naar Lima (of verder richting Bolivia )

Ik kan eigenlijk alleen niet kiezen tussen Iquitos en Tambopeta Research Centre. Voirig jaar ben ik in Venezuela naar Caimana geweest, dit was best mooi maar ik wil toch wat dieper eigenlijk de jungle in. Op zoek naar exotische dieren!

Ook vind ik de vraag van TS wel interessant. Is er sprake van seizoenen in Peru? Of alleen van een nat/droog seizoen?
pi_24340889
Waarom ga je maar 2 dagen naar Cuzco? Als je allemaal wilt doen wat je hier zegt (wat me zeker erg leuk lijkt overigens) dan zou ik proberen 3 of 4 weken te gaan als ik jou was. Dan kun je overal wat meer de tijd voor nemen in plaats van te moeten haasten.

Over het klimaat van Peru valt weinig te zeggen, het ligt puur aan de plaats waar je heengaat omdat de klimaatverschillen in Peru nogal groot zijn. Je hebt junglegebieden, Lima (waar het nooit regent), woestijn en berggebieden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24343952
Iquitos is iniedergeval super vet, alleen kan je er alleen met het vliegtuig komen.

Je kan daar voor weinig geld een boottocht maken van een halve dag of zo op de amazone rivier en je kan langs allerlei vreemde beesten gaan en wat inheemse stammen gaan.

Toen ik er was in 2002 was het nog niet commericieel maar dat kan nu helaas anders zijn. Verder is het klimaat super en is het gewoon een geweldige stad waar je voor wat geld met een motor taxi heel Iquitos door kunt scheuren en die zijn ook erg leuk

Dus ik zou zeggen 2 of 3 dagen Iquitos, ik vind het jammer dat ik er maar een dag was
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24344014
Cuzco is overschat vind ik. Daar moet je inderdaad niet langer dan 2 dagen blijven

Wel leuk stappen overigens
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24344033
Ik heb vernomen dat je toch minstens 4 dagen moet uittrekken voor Cuzco, wil je daar veel kunnen zien. Overschat? De foto's en film die ik heb gezien zagen er goed uit. Kan onmogelijk tegenvallen daar.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24344084
Consider the source. Als je niks gewend bent is Cuzco het einde
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24344096
Als je de inca trail wil gaan lopen wel natuurlijk overigens
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24344112
Dat zat er de afgelopen keer dus absoluut niet in, aangezien ik herstellende was van een operatie.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24344198
Gewoon een dag uittrekken voor Cuzco en een voor MM dat is meer dan voldoende vind ik
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24344285
Vier dagen lijkt me dan toch beter. Kan je er 2 of 3 uittrekken voor MP en 1 of 2 voor Cuzco, plus dat je nog kan reizen in die vier dagen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24349705
Eerste dag vliegen, 2e dag Cusco, 3e dag MM, 4e dag terugreizen. Eventueel kun je het ook in 2 of 3 dagen doen.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24373968
Wow!!! Als ik ooit eens in Lima/Peru kom, dan ga ik zeker naar de Tequila Rock

tevens tvp
2005: de ommekeer?
  dinsdag 4 januari 2005 @ 09:22:57 #70
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24386863
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik begrijp je punt wel Hik, maar backpackers zijn ook niet altijd even gezellig. Deze keer zaten er in mijn 4 sterrenhotel heel gezellige mensen. Het is maar net wie je treft en met wat voor mensen je overweg kan.
Nogmaals: ik ben ook geen liefhebber van backpackhostels. Schreef ik al eerder ergens geloof ik. Die vage ongewassen lui die alleen maar zitten te zuipen heb ik niets mee. (Om maar even lekker kort door de bocht te gaan ). In España heb ik echter (ook) een hoop leuke, verschillende mensen ontmoet. Het kán wel. Meestal voor mij echter een familie-hotel. Maar ieder zijn meug, inderdaad...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 09:33:59 #71
39128 S_
Shame on you
pi_24386960
Ik ben bij elkaar denk ik ook 4 dagen in Cusco geweest en ik heb me geen minuut verveeld. Ik vond Cusco een van de mooiste steden van Peru, ook qua hisotie is er ontzettend veel te doen.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 09:36:30 #72
39128 S_
Shame on you
pi_24386988
Ik wil wel tegen iedereen zeggen die naar Peru gaat en meestal doet iedereen toch dezelfde reis, onderschat de hoogte niet!!!

Ik ging binnen week een pas over van 4900 m (Colca Canyon) en dat is eigenlijk te snel. Ook al denk je dat het allemaal wel aan kan (zoals ik) ga dan geen enorme wandeltochten maken.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 11:15:40 #73
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24388257
Ik ben dik twee weken in Cusco geweest. Uiteindelijk ging ik er weg met een grondige hekel aan de stad, maar dat lag meer aan de afgrijselijke happy-hours en de groep toeristen die er alleen maar komen om volslagen dronken en stoned te worden. Nare sfeer, hier en daar. De stad zelf vond ik heel mooi en zodra je buiten het centrum komt kun je hele leuke markten en wijken vinden. Ook de dorpjes rondom Cusco zijn de moeite waard. Niet in het weekend gaan, wanneer iedereen de markten platloopt daar, maar doordeweeks met kleine lokale hobbelbusjes en te voet de bergen in. Ik ben zelf niet zo'n hiker, maar dat is echt erg leuk!

Peru heeft niet zozeer de seizoenen die wij kennen, alswel vreselijk verschillende landschappen met verschillende klimaten: jungle, woestijn, hoogland, etc. Het hoogland (bij Cusco dus) kan in hun winter (juni/juli) overdag in je shirtje prima te doen zijn (wel goed smeren, op die hoogte!), maar wordt 's nachts bitter koud (onder nul).

Ik blaat het in ieder topic: neem-je-tijd!
Er is vreselijk veel te doen en te zien in Peru en het is (in mijn ogen) zonde om van sight naar sight te crossen zonder écht het land te zien. Neem een aantal dagen om de grotere steden te verkennen, breng de nacht door in die kleine dorpjes, zit een paar uur op een pleintje om met mensen te kletsen (of er alleen maar naar te kijken)... Dán krijg je er echt wat van mee...

Ik houd wel van Trujillo. Juist omdat er niet veel te dóen is, is het ultiem voor rondhangen en genieten...

Maar als ik drie weken had zou ik het lekker bij het zuiden houden... Je route is al vrij pittig!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24394265
quote:
Ook al denk je dat het allemaal wel aan kan (zoals ik) ga dan geen enorme wandeltochten maken.
Op dit hoogte val je dan vanzelf om en dan is je wandeltocht voorbij.

Coca thee en rusten helpt wel goed overigens.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24394855
Spanje trekt ook ander volk over het algemeen dan in pak hem beet Peru en heeft een Hostal een andere status
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24397458
Volgens mij bedoelt hik Hotel España in het centrum van Lima.

Ik ben niet bepaald een liefhebber van backpackhostels, sowieso zit het vol rare klaplopers meestal. Er zullen ook wel aardige mensen tussenzitten, maar in elk hotel zitten wel aardige mensen. Van het goedkoopste hostel tot het Marriott hotel in Miraflores.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24400451
Met grote hoogteverschillen moet je sowieso opletten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24402223
Hik, ben je er al achter dat mensen die in een Sheraton, Hilton of Mariott zitten veel meer betekenen voor de economie van Peru dan stinkende backpackers of low-budget reizigers?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24405798
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 00:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hik, ben je er al achter dat mensen die in een Sheraton, Hilton of Mariott zitten veel meer betekenen voor de economie van Peru dan stinkende backpackers of low-budget reizigers?
Goh, nu begin ik me toch af te vragen in welk opzicht dat is. Leg eens uit Diego.
pi_24405866
Omdat ze meer te besteden hebben.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:08:10 #81
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24406274
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 19:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Volgens mij bedoelt hik Hotel España in het centrum van Lima.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 22:30:30 #82
39128 S_
Shame on you
pi_24472543
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 16:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Op dit hoogte val je dan vanzelf om en dan is je wandeltocht voorbij.

Coca thee en rusten helpt wel goed overigens.
Dat was dus ook mijn ervaring. Ik was er in de zomer, dus het was er om 17.00 uur donker, dus ik moest ook nog eens door lopen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 januari 2005 @ 08:04:21 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24497443
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 09:22 schreef Hik het volgende:
In España heb ik echter (ook) een hoop leuke, verschillende mensen ontmoet.
Ja España in central Lima roeleert en kost geen drol
Ik kots inderdaad ook op hippies maar hier heb ik wel wat gave lui ontmoet.

Ik heb daar trouwens meestal op de dormitory gelegen. Wat een bende! Maar wel gezellig.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 januari 2005 @ 08:12:17 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24497483
Ik vind trouwens in z'n algemeenheid: hoe goedkoper het hotel, deste leuker het meestal is.
'Goede' hotels is meestal geen pest te beleven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24497596
Je moet eens met mij meegaan dan maak je nog eens een keer het echte Lima mee

En dan zit je wel in een middenklasse hotel in Miraflores of daar in de buurt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 januari 2005 @ 08:46:00 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24497671
quote:
Op maandag 10 januari 2005 08:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je moet eens met mij meegaan dan maak je nog eens een keer het echte Lima mee

En dan zit je wel in een middenklasse hotel in Miraflores of daar in de buurt
Ik heb ook weleens in Miraflores verbleven hoor.
In een kast van een huis bij een vriendinnetje thuis
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24497684
Das niet verkeerd.

Maar Zuid Amerika is veel te gevaarlijk voor mannen met een relatie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 januari 2005 @ 09:10:42 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24497877
Cuzco en omgeving zijn inderdaad mooi en je kunt er makkelijk een paar dagen blijven zonder je te vervelen, mede omdat er veel uitstapjes mogelijk zijn.

Verder is Cuzco de party city van Peru. Rijke Peruanen gaan daar ook naartoe om te feesten.
De keerzijde is natuurlijk de enorme hoeveelheid (kut)toeristen. Dat menukaarten in veel restaurants in het Hebreeuws zijn zegt denk ik genoeg

Sacsayhuaman, op loopafstand van central Cuzco:






(excuses voor de brakke scanner)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24499656
Als je je gewoon weet te gedragen is er niets aan de hand.

Hoe was je etentje gisteren in Buenos Aires? Heb je het nog laat gemaakt?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator maandag 10 januari 2005 @ 11:36:08 #90
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24499706
Jullie hebben al een SC topic over netjes gedragen in Buenos Aires. Ga dan niet offtopic hier in het topic over Lima.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24505056
quote:
Verder is Cuzco de party city van Peru. Rijke Peruanen gaan daar ook naartoe om te feesten.
De keerzijde is natuurlijk de enorme hoeveelheid (kut)toeristen. Dat menukaarten in veel restaurants in het Hebreeuws zijn zegt denk ik genoeg
En de toevoer van golddiggers die een ´rijke´ Gringo aan de haak willen slaan.

Dat park is overigens veel mooier dan Machu Pichu en vele malen goedkoper
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24514722
Dank voor de interessant tips. Na deze week het een en ander over peru te hebben gelezen heb ik besloten om ruim een maand naar Peru te gaan. Nu alleen hopen dat ik dat zoveel vrij kan krijgen. Maar goed dat zien we dan wel! Ik heb besloten om naar Iquitos te gaan ipv Tampopeta.

Langzaam maar zeker heb ik wel meer het gevoel dat ik weet wat ik wil doen en wat ik kan verwachten. Maar ik hou jullie op de hoogte van mijn plannen!
pi_24518078
Ik neem aan dat de jungle bezoeken de reden om richting Iquitos te gaan. Nu is dat prima te doen vanuit Iquitos, maar bedenk wel dat dat enige tijd kost, tenminste als je echte jungle wilt zien. In een straal van rond de 50 km om Iquitos heb je geen echte jungle, dus je zal verder weg moeten en aangezien het met de boot toch allemaal wat langzamer gaat dan over de weg, zou ik zelf aanraden om of er minimaal 5 dagen te zitten of er niet naar toe te gaan. Iquitos is zelf wel een aardige stad, maar, afgezien van het feit dat je er alleen met boot of vliegtuig kan komen, verder in ieder geval voor mij niet zo bijzonder. Vanuit Pucallpa schijn je ook erg goed de jungle in te kunnen, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee.
pi_24520497
Ik weet niet wat jij onder jungle verstaat maar volgens mij ligt Iquitos toch echt midden in de jungle
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 12 januari 2005 @ 10:07:29 #95
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24528818
Ik weet ook dat veel mensen vanaf Cuzco de jungle in gaan, in Parque Manú. Ben ik zelf niet geweest, dus heb geen idee. Maar als je weinig tijd hebt en toch perse de jungle in wil, is het misschien makkelijker dan Iquitos.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24543936
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 19:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet niet wat jij onder jungle verstaat maar volgens mij ligt Iquitos toch echt midden in de jungle
Uiteraard ligt Iquitos in de jungle, maar het is een grote stad. En doordat er veel mensen wonen is de natuur in een straal van zo'n 50 km rondom Iquitos zoveel door mensen beinvloedt dat je het niet echt meer jungle kan noemen. Ongerepte jungle, die ook nog enigszins te bereiken is, is sowiezo moeilijk te vinden, relatief in de buurt van Iquitos heb je het Pacaya-Samiria park, wat nog geheel ongerept schijnt te zijn. Een bezoek aan dit park is niet echt goedkoop, maar schijnt wel de moeite waard te zijn. Maar zoals Hik al zei, Manu schijnt ook erg mooi te zijn en ook over Puerto Maldonado heb ik goede verhalen gehoord en deze plaatsen zijn relatief dichtbij Cuzco.
pi_24553254
Uiteraard ligt Iquitos in de jungle, maar het is een grote stad. En doordat er veel mensen wonen is de natuur in een straal van zo'n 50 km rondom Iquitos zoveel door mensen beinvloedt dat je het niet echt meer jungle kan noemen. Ongerepte jungle, die ook nog enigszins te bereiken is, is sowiezo moeilijk te vinden, relatief in de buurt van Iquitos heb je het Pacaya-Samiria park, wat nog geheel ongerept schijnt te zijn. Een bezoek aan dit park is niet echt goedkoop, maar schijnt wel de moeite waard te zijn. Maar zoals Hik al zei, Manu schijnt ook erg mooi te zijn en ook over Puerto Maldonado heb ik goede verhalen gehoord en deze plaatsen zijn relatief dichtbij Cuzco.
---------------------------------------------------------------------------


Ik heb toen ik daar was een boot gehuurd met schipper en ben toen samen met een Peruaanse vriend( en een meisje wat ik daar had opgedaan ) gaan varen. We zijn toen een paar keer aan land geweest en ik vond het toch redelijk ongerept, maar ik ben natuurlijk geen natuurkenner en het zal best een stuk ongerepter zijn nog verder stroom opwaarts
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_24559617
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 11:33 schreef Liejannuh het volgende:
Heej nirvana! Nog steeds in Peru?
Helaas niet, maar als het goed is binnenkort weer wel, ik zit al weer een aantal maanden in Nederland. Hmm, misschien moet ik mijn reisverslag eens gaan afmaken, hoewel er sowiezo al wel een behoorlijk aantal gaten inzaten. Ik zie dat ik vlak voor Iquitos het laatste stukje hier heb geschreven. Daarna nog in Colombia, Venezuela, Brazilie en de Guyana's (inc. Suriname) geweest, maar goed, misschien schrijf ik dat nog wel eens.
pi_24570037
Ik ben in Peru geweest
Super mooi land ik ben verlieft geworden op Cusco.
Ook naar een voetbalwedstrijd gaan is leuk, Lima is trouwens erg saai en dom
[14.gif]
pi_24570554
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 10:57 schreef nirvana het volgende:

[..]

Helaas niet, maar als het goed is binnenkort weer wel, ik zit al weer een aantal maanden in Nederland. Hmm, misschien moet ik mijn reisverslag eens gaan afmaken, hoewel er sowiezo al wel een behoorlijk aantal gaten inzaten. Ik zie dat ik vlak voor Iquitos het laatste stukje hier heb geschreven. Daarna nog in Colombia, Venezuela, Brazilie en de Guyana's (inc. Suriname) geweest, maar goed, misschien schrijf ik dat nog wel eens.
Ik ben wel heel benieuwd naar het vervolg van je reisverslag.
Hoe lang ben je uiteindelijk weggeweest?
  zaterdag 15 januari 2005 @ 10:14:17 #101
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24577119
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:30 schreef Chen het volgende:
Lima is trouwens erg saai en dom
Klinkt ontzettend gefundeerd...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24578827
Ach, smaken verschillen. Als hij Lima niet leuk vindt, dan blijft hij er weg voortaan. Ik kan er niet wakker van liggen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24621277
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 10:14 schreef Hik het volgende:

[..]

Klinkt ontzettend gefundeerd...
Achja, er zullen vast ook leuke dingen aan Lima zijn maar mijn eerste indruk daar was dat ik het niet zo leuk vond erg groot, dat wel. Maar ook het klimaat, zo een beetje mistig vond ik niks en dan de stad zelf ook niet.
[14.gif]
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:00:54 #104
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24621415
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:52 schreef Chen het volgende:

[..]

Achja, er zullen vast ook leuke dingen aan Lima zijn maar mijn eerste indruk daar was dat ik het niet zo leuk vond erg groot, dat wel. Maar ook het klimaat, zo een beetje mistig vond ik niks en dan de stad zelf ook niet.
Als je altijd afgaat op de eerste indruk zul je heel erg veel mooie dingen missen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24624165
Ja, maar ik ben ook wel in de stad geweest.
[14.gif]
pi_25406399
Lima downtown ben je zo uitgekeken inderdaad.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 7 maart 2005 @ 02:26:15 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25406680
Lima roeleert best wel.
Om te beginnen zijn er een paar prachtige musea, een interessante binnenstad en is het een leuke stad om een beetje rond te struinen. Verder wonen er leuke chickas.

In het algemeen geldt voor reizen dat je de leukste dingen ziet/ meemaakt op plaatsen waar "niks te zien is" en niet op de geijkte toeristen spots. Dat geldt zeker voor Lima.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_25407100
Daar ben ik het wel mee eens. De Limeñas zijn erg vriendelijk en er is wel wat te zien, alleen moet je dan wegblijven van de traditionele toeristische plekken. Het national museum ga ik nog zien, Real Felipe ben ik al geweest en ik ga nog naar `n ander museum.

Morgen even naar downtown, een kerkdienst bijwonen. Verder vind ik het heerlijk om door Lima te wandelen. Gevaarlijk is het totaal niet, als je maar oplet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25407163
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 21:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon een dag uittrekken voor Cuzco en een voor MM dat is meer dan voldoende vind ik
Ik ben er 5 dagen geweest en dan heb je alles wel gezien. In het Amazone gebied is overigens een Inca-stad die Machu Pichu vele malen schijnt te overtreffen.

Lake Titicaca lijkt me ook erg de moeite waard. Ik ga nu eind deze week naar Huanuco.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35053928
Iemand advies om van Lima naar Santiago de Chile te geraken?
pi_35065988
LAN PERU, LAN CHILE, Bus
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 14 februari 2006 @ 09:02:12 #112
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_35066550
quote:
Op maandag 7 maart 2005 05:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
bla bla..
CMT? dat onderschrift... dat komt toch niet van el chino si cumple hoop ik...
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
  dinsdag 14 februari 2006 @ 09:06:33 #113
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_35066606
quote:
Op maandag 13 februari 2006 21:13 schreef Bowny het volgende:
Iemand advies om van Lima naar Santiago de Chile te geraken?
Volgens mij ik het goedkoopste met de bus naar Tacna, grens oversteken naar Arica en vanaf daar met het LanChile, (LanChile national is veel goedkoper van LanPeru nationaal) hoewel ik het zelf helemaal met de bus zou doen... Lima, Tacna, Arica; Santiago, met een dag je relexen op het strand in Arica of Iquique mischien

/ftbstrd
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 14 februari 2006 @ 12:40:10 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35071976
Ik zou ook met de bus gaan.
Veel leuker, je ziet meer etc.
Tenzij je geen tijd hebt, maar als je geen tijd had was je wel rechtstreeks naar Santiago gevlogen neem ik aan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 14 februari 2006 @ 16:09:43 #115
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35078510
Bussen is ok. Als je de kans hebt tussendoor te stoppen is dat wel prettig, maar als het niet anders kan is in een keer doorkachelen ook te doen. Ik ben destijds in één keer doorgegaan van Atacama naar Lima (wel een paar keer bus wisselen onderweg). Was wel behoorlijk gaar, maar het was wel te doen.
Atacama is trouwens een mooie stop onderweg (howel niet helemaak op de route). Arequipa is dat ook.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_35081153
IQQ is cool en Arequipa redelijk.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35152720
Vlieg al erg veel voor het werk, dus ik denk dat de bus misschien wel een optie is. Hoeveel tijd neemt de hele rit in beslag en hoeveel kost het?

De tip om bij de grens met LAN Chile te gaan neem ik zeker in optie! Sowieso een prachtige maarschappij

edit: Zie dat ik al Arica-Santiago v.v. kan boeken voor 165 euro, schappelijk voor een vlucht van 3hr+.

KLM heeft een webaward naar Lima voor 35k

[ Bericht 27% gewijzigd door Bowny op 16-02-2006 15:00:00 ]
pi_35163004
Van Lima naar Santiago ben je zo'n 45 uur kwijt, van Lima naar Tacna is ongeveer 18 uur, van Tacna naar Arica kost een uurtje en van daaruit is het zo'n 28 uur naar Santiago. Uiteraard moet dan alles wel aansluiten, of je moet een directe bus hebben van Lima naar Santiago, hoewel met grote bussen het wat langer duurt aan de grens. En uiteraard is het beter om wat te stoppen onderweg, er zijn genoeg mooie plekken op deze route.
pi_35163434
Dank je nirvana. Dat is iets te lang voor mij, wordt denk ik toch een vlucht nemen. Tenzij ik in 2 stukken met de bus naar Arica ga en daar op een kist stap.

Hoe is het eten daar in Peru?
pi_35165067
En je moet coche-cama nemen als je lang in de bus wil zitten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 19 februari 2006 @ 08:17:42 #121
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35246999
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:45 schreef Bowny het volgende:

Hoe is het eten daar in Peru?
Ze hebben daar lekkere salades met vis enzo !
(naam vergeten)

Voor de rest veel papas fritas con pollo

Hik is hier trouwens de expert
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 19 februari 2006 @ 13:18:16 #122
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35251601
Ceviche... mjum!

Je kunt heel aardig eten in Peru. Vis en schelpdieren zijn erg goed (aan de kust) en in het binnenland heb je veel gerechten met cuy (cavia) en alpaca (soort llama).
Nadeel is wel dat de dagelijkse kost vooral veel en (soms) vet is. Aan groenten wordt niet veel gedaan, koolhydraten daarentegen zijn het helemaal. Heel veel aardappels, friet, brood, yuca, etc...

Zie ook mijn verhaaltje: http://annewashere.blogsp(...)islas-y-comidas.html
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 19 februari 2006 @ 13:21:18 #123
78918 SeLang
Black swans matter
pi_35251712
quote:
Op zondag 19 februari 2006 13:18 schreef Hik het volgende:
Ceviche... mjum!
Dat was het
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 21 februari 2006 @ 08:05:35 #124
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_35317404
quote:
ceviche
mja lekker! helemaal als je het op straat koopt voor een paar soles... dan heb ceviche zonder citroen (en met zoutzuur of een ander zuur)
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
  dinsdag 21 februari 2006 @ 08:17:30 #125
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_35317479
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 19:45 schreef Bowny het volgende:

Hoe is het eten daar in Peru?
het gerecht lomo saltado moet je proberen , er zijn tal van restaurants die een kwart, halve of hele kip met friet op het menu hebben (en niks anders) deze restaurants zijn populair bij locals, er zijn veel chinese restaurants (chifas in het peruaans) die gigantische hoeveelheden goed chinees voedsel aanbieden voor weinig. voor de rest zul je niet makkelijk een lekker stokbroodje of een croissant krijgen... het bier is over het algemeen ok (mijn favoriet is pilsen trujillo)
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:56:12 #126
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35333110
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 08:05 schreef PhatBastard het volgende:

[..]

mja lekker! helemaal als je het op straat koopt voor een paar soles... dan heb ceviche zonder citroen (en met zoutzuur of een ander zuur)
Zóutzuur?!

Ceviche wordt altijd gemaakt met citroen of limoen. Er zitten soms wat éxtra zaken bij, maar limoen is de basis...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 22 februari 2006 @ 10:40:56 #127
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_35358277
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:56 schreef Hik het volgende:

[..]

Zóutzuur?!

Ceviche wordt altijd gemaakt met citroen of limoen. Er zitten soms wat éxtra zaken bij, maar limoen is de basis...
ja das iig wel de bedoeling ja, maar ja ik zou niet zo snel een ceviche kopen op straat in piura of trujillo of zo... daar wordt af en toe een scheutje zuur ingegooid als de limas of limones op zijn ... in een restaurant zal je dat neem ik aan niet tegenkomen...

anyway...
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_35479577
Ja, wel van el chino. Pilsen Trujillo is overigens ook mijn favoriete bier, dat hebben we dan wel weer gemeen.

In Trujillo vond ik het eten tegenvallen in vergelijking met Lima. De ceviche in Rosa Torro is echt wel beter dan waar dan ook in Trujillo...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35479681
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 08:05 schreef PhatBastard het volgende:

[..]

mja lekker! helemaal als je het op straat koopt voor een paar soles... dan heb ceviche zonder citroen (en met zoutzuur of een ander zuur)
Een paar soles? De lekkerste ceviche die ik ooit heb gegeten heeft me 1,5 sol gekost.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 27 februari 2006 @ 08:35:24 #130
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_35534111
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, wel van el chino.
tja jammer dat ie niet mee mag doen he...
quote:
Pilsen Trujillo is overigens ook mijn favoriete bier, dat hebben we dan wel weer gemeen.

In Trujillo vond ik het eten tegenvallen in vergelijking met Lima. De ceviche in Rosa Torro is echt wel beter dan waar dan ook in Trujillo...
Ik vond het eten vaak juist beter in trujillo... maar jah ik woon der niet dus jij zal het wel weten...
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
  maandag 27 februari 2006 @ 10:21:56 #131
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_35535507
Ik heb ook de beste ceviche gegeten in Trujillo. Maar het scheelt ook als je er iemand kent die de betere tentjes weet natuurlijk. Mijn ex-vriendje kwam er vandaan. Ceviche de cochas negras staat zonder meer in de top 3 van beste vis-gerechten ever!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_36809109
Het eten in Trujillo vond ik echt niet veel. Meer een kwestie van smaak. Het lekkerste eet ik toch bij mensen thuis.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36860662
Niemand ooit ziek geworden van Cerviche?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_36863798
Nee, nooit eigenlijk. Zelfs niet als ik het in een achterbuurt op straat eet. Wel ooit van een broodje kip wat ik bij MP at.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_37420933
Gewoon Rimac tegenwoordig.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 30 april 2006 @ 11:12:46 #136
78918 SeLang
Black swans matter
pi_37421716
Ontopic:
Ik heb het nog eens teruggekeken in mijn administratie, maar ik heb in Lima nog nooit meer dan 30 Soles betaald voor een hotel. Het goedkoopste en leukste hostal was de al genoemde Espana ( 8 soles ). Dat is echter al wel een paar jaar geleden, maar de sterk gestegen euro is in ons voordeel.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 22 mei 2006 @ 17:02:53 #137
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_38089898
Hoi allemaal!

Ik wil in oktober voor een paar maanden (4 of 5 waarschijnlijk) naar Zuid-Amerika gaan om Spaanse lessen te volgen (heb in NL al twee cursussen gedaan en wil het graag beter leren), vrijwilligerswerk te doen en uiteraard ook wat te reizen.

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren en dit is hoever ik nu ben:

Ik wil waarschijnlijk naar Peru, al twijfel ik ook nog een klein beetje over Bolivia (Sucre). In Peru zou ik dan waarschijnlijk naar Arequipa gaan, al behoort Cuzco ook nog steeds tot de mogelijkheden.
Het idee is om ongeveer 4 weken taallessen te volgen, daarna 2 of 3 maanden vrijwilligerswerk en daarna wat te reizen. Als ik besluit naar Peru te gaan zal tijdens dat reizen Bolivia nog wel aan bod komen, of andersom natuurlijk.

Om mijn keuzes definitief te maken vraag ik jullie graag om hulp. Ik probeer namelijk op internet veel info over de landen en steden te vinden, maar ik zoek nog echte ervaringsdeskundigen.

Als ik zeg maar twijfel tussen Cuzco, Arequipa en Sucre, wat zijn dan voor- vs. nadelen van deze steden (en landen)? Nogmaals: ik heb nog een paar weken om te reizen en kan dus alles sowieso gezien hebben; het gaat meer om waar ik beter voor een langere periode kan zitten. Daarbij kan ik alvast zeggen dat ik wel van mooi weer hou (maar zo heel veel verschillen deze 3 steden toch niet? hoogstens een paar graden als ik het goed heb gezien). Verder hoeft het niet te toeristisch te zijn (maar mag wel) en is het uiteraard handig als ik leuke weekendtripjes kan maken.

Overigens kom ik bij deze steden uit als ik bij Spanish-Language-Travels.com wil boeken, maar er zijn nog wel meer organisaties en wellicht ook steden om uit te pluizen.

Alvast bedankt!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_38092716
Je gaat in de zomer dus het weer is overal wel goed. Al zijn in alle plaatsen de nachten wel redelijk koud.

Ik zou overigens gaan voor taallessen in plaats A en vrijwilligerswerk in plaats B.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 22 mei 2006 @ 18:23:40 #139
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_38092959
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je gaat in de zomer dus het weer is overal wel goed. Al zijn in alle plaatsen de nachten wel redelijk koud.

Ik zou overigens gaan voor taallessen in plaats A en vrijwilligerswerk in plaats B.
En waarom? Omdat je dan nog meer plaatsten/mensen leert kennen?
Ik las bijvoorbeeld over de mogelijkheid om in Araquipa lessen te volgen en vrijwilligerswerk te doen in het kleine plaatsje Chivay (4 uur rijden van Araquipa). Dat leek me wel wat, al is het altijd afwachten of er daar nog hulp nodig is natuurlijk. Overigens ga ik het vrijwilligerswerk toch daar regelen. Tenminste, ik heb gehoord/gelezen dat dat makkelijker is.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_38093069
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:23 schreef Foeske het volgende:
Omdat je dan nog meer plaatsten/mensen leert kennen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 23 mei 2006 @ 02:07:54 #141
78918 SeLang
Black swans matter
pi_38110619
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:23 schreef Foeske het volgende:
en vrijwilligerswerk te doen in het kleine plaatsje Chivay (4 uur rijden van Araquipa).
Wat voor vrijwillerswerk kun je daar dan doen ?
Ze hebben daar wel een mooie hotspring met prachtig uitzicht op de omliggende bergen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_38489692
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je gaat in de zomer dus het weer is overal wel goed. Al zijn in alle plaatsen de nachten wel redelijk koud.

Ik zou overigens gaan voor taallessen in plaats A en vrijwilligerswerk in plaats B.
In de zomer is het weer juist niet goed, want dan is het het regenseizoen in Cuzco en Arequipa vanaf ongeveer december. Sucre weet ik niet zeker, maar ik gok dat ook daar het vanaf december het regenseizoen is.
Het is trouwens niet nodig om een taalcursus vanaf Nederland te regelen, dat kan makkelijk ter plekke. Ook vrijwilligerswerk is ter plekke normaal gesproken makkelijk te vinden, ook in andere steden dan Cuzco, Arequipa en Sucre. Mocht je interesse hebben dan zou ik wat kunnen vragen over mogelijkheden bij bekenden in Ayacucho (Peru) en/of Cochabamba (Bolivia). Ook daar zal het trouwens vanaf december het regenseizoen zijn.
Chivay is trouwens wel een leuk plaatsje, je zult er wel veel toeristen tegenkomen omdat het aan het begin van de Colca canyon ligt. Het zal er wel koud zijn, aangezien het op ongeveer 3600 meter ligt. Overdag zal het prima te doen zijn, maar 's avonds is het dan vrij koud en de kans dat je verwarming tegenkomt is klein...
  donderdag 8 juni 2006 @ 11:03:19 #143
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_38649492
Maar hoe moet ik me dat regenseizoen precies voorstellen? Ik denk namelijk wel dat ik heel graag naar Arequipa wil...

Wat ik heb gelezen moet je dan rekening houden met minstens 1 flinke regenbui per dag, maar betekent dat dat het het grootste gedeelte van de dag zonnig en droog is? Want dan is het nog wel prima uit te houden

Eventueel andere tips voor plaatsten waar het leuk zou zijn om de taallessen te doen? Ik ga idd het vrijwilligerswerk en reizen naderhand van daaruit plannen, maar ik wil wel wat zekerheid als ik daarheen vlieg, dus ik denk dat ik de lessen + gastgezien alvast vast wil leggen.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:05:35 #144
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_38852020
Regenseizoen stelt in de meeste delen van Zuid-Amerika weinig voor, zeker vergeleken met Afrika (en zelfs met Midden Amerika). Zolang je niet echt diep onbewoond gebied ingaat, of de jungle in zal het met de regen we meevallen. Echt zonnig is het meestal niet dan: gewoon een beetje bewolkt, maar niet zo grauw als bij ons. Is vaak wel prettig, zeker op die hoogte.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:41:17 #145
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_39794546
quote:
Op maandag 22 mei 2006 17:02 schreef Foeske het volgende:
Hoi allemaal!

Ik wil in oktober voor een paar maanden (4 of 5 waarschijnlijk) naar Zuid-Amerika gaan om Spaanse lessen te volgen (heb in NL al twee cursussen gedaan en wil het graag beter leren), vrijwilligerswerk te doen en uiteraard ook wat te reizen.
.
.
.
.
Alvast bedankt!
Voor mij geld zo'n beetje hetzelfde kijk onder aan bij Spaans leren in vakantie dus iemand tips !!??
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  woensdag 20 september 2006 @ 13:32:27 #146
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_41981368
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:41 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Voor mij geld zo'n beetje hetzelfde kijk onder aan bij Spaans leren in vakantie dus iemand tips !!??
Oke, een paar maanden later en nu dus een ticket geboekt. Oktober lukte niet meer, m'n scriptie is nog niet af , maar in januari ga ik nu, in eerste instantie naar Arequipa dus.

Wat ik vooral aan jullie wilde vragen, omdat me dat weer een consult scheelt, welke inentingen zijn aan te raden/noodzakelijk voor 5 maanden Zuid-Amerika? (de mogelijkheid bestaat dat ik niet alleen Peru ga verkennen, maar ook omliggende landen).

Ik ben al 3 maanden naar Zuid-Afrika geweest en heb dus al vanalles in m'n lichaam zitten. DTP, Hepatitis A en B en rabies heb ik al. Tegen buiktyfus wordt ook aangeraden, dus die zal ik ook maar nemen neem ik aan? Verder dus de gele koorts vaccinatie sowieso.

En wat raden jullie aan met betrekking tot Malaria? Ik zag op malaria.nl dat het alleen voorkomt ten noorden van cuzco, zo rond het Titicacameer, klopt dat? Wel handig om te weten hoeveel malariapillen ik mee zal nemen.
En zijn er speciale middelen aan te raden ter bescherming van muggesteken, of volstaan de standaard middeltjes met deet?

Alvast bedankt!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_42857062
Voor malaria zijn er zeer tegenstrijdige berichten, maar ik ben er al meerdere keren geweest zonder de pillen. Hangt er natuurlijk wel vanaf waar je juist naar toe wil reizen, maar als je in Arequipa en meer in het algemeen de drogere regionen heb je er weinig van te vrezen. Als je langere tijd naar het oerwoud (amazone) zou gaan, dan is het een andere zaak. Veel hangt ook af van je manier van reizen: avontuurlijk of iets "toeristischer". Veel info vind je op www.itg.be (sorry ben nog nieuw en de linkjes lukken nog niet helemaal zoals ik zou willen).

Ik weet niet waar je juist plant vrijwilligerswerk te doen, maar als je ietsje buiten de stad terechtkomt heb ik een kleine tip uit eigen ervaring: pas op voor de vlooien!! Er lopen overal losse honden rond en spijtig genoeg hebben ook veel mensen en kinderen vlooien. Een ritje in een overvolle bus kan al genoeg zijn om benen vol beten te hebben staan. Een middeltje om in dat geval je kleren terug vlo-vrij te krijgen is dan een geschenk uit de hemel.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 11:23:45 #148
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_42915899
Foeske, ik zou toch even naar de GGD gaan hoor, zeker als je zo lang gaat. Zo'n consult kost misschien twee tientjes, maar ik zou nooit afgaan op het random advies van mensen hier. Het heeft namelijk nogal wat te maken met hoe lang je gaat, waarheen precies, wat je gaat doen en in welke volgorde.... In het "handige links" topic staan een heel stel linkjes waarvan het havenziekenhuis een goede site heeft met "basisinfo". Maar het aantal pillen en de soort kun je veel beter even overleggen met iemand die daarvoor is opgeleid!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 19:42:02 #149
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_42931197
Net terug van een vakantie in Afrika besloten om volgend jaar naar Peru te gaan. Ik lees hier veel leuke dingen & tips, maar ik zie weinig foto's. Iemand een goede site waar wat aardige foto's & reisverhalen staan?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 12:28:58 #150
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_42949247
Reisverhalen vind je onder mijn homepage-knop, maar ik heb niet erg veel foto's daar. Wel een paar.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 29 oktober 2006 @ 13:13:16 #151
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_43033241
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 11:23 schreef Hik het volgende:
Foeske, ik zou toch even naar de GGD gaan hoor, zeker als je zo lang gaat. Zo'n consult kost misschien twee tientjes, maar ik zou nooit afgaan op het random advies van mensen hier. Het heeft namelijk nogal wat te maken met hoe lang je gaat, waarheen precies, wat je gaat doen en in welke volgorde.... In het "handige links" topic staan een heel stel linkjes waarvan het havenziekenhuis een goede site heeft met "basisinfo". Maar het aantal pillen en de soort kun je veel beter even overleggen met iemand die daarvoor is opgeleid!
Dankje Hik, je hebt inderdaad gelijk. Ik ben in Zuid-Afrika geweest en had daarvoor ook Malariapillen nodig, maar het soort pillen kan natuurlijk per land en continent verschillen...

Nog een vraagje aan Peru-experts: zijn er bepaalde hotels in Lima aan te raden, bij voorkeur dicht bij het vliegveld?
Ik moet er namelijk een nacht doorbrengen op mijn reis van Amsterdam naar Arequipa. Nu ga ik wel zoeken op internet, maar ervaringsdeskundigen zijn meer dan welkom! Het moet bij voorkeur een hotel/hostel zijn die een ophaal/wegbrengservice hebben naar het vliegveld, ook op rare tijden (ik moet 's morgens om 04:30u ofzo op het vliegveld zijn). Mag in de goedkoopste prijsklasse zijn, 't is toch maar voor een paar uur

Alvast bedankt!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  woensdag 1 november 2006 @ 15:14:08 #152
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_43138149
Vlakbij het vliegveld zou ik zo even niets weten. Vind zelf het eerder besproken Hotel España erg leuk, maar dat is helemaal in het centrum en dat is niet zo handig met de tijd. Ik zou eens kijken op www.hostelworld.com
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_43183050
Incabier is lekker, gemaakt van paarse mais.

Verder is het leuk om, wanneer je geen toeristen tegen wilt komen, naar Paucartambo te gaan met het Fiesta Virgin del Carmen. Dan maak je daar zo'n traditioneel volksfeest mee. Je bent dan echt compleet in een andere wereld beland. De reis er naartoe is stoffig en vies. Voor degene die stoffig en vies erg leuk vind gaat gewoon nog 5u verder met 20 mensen in een minibus en je bent in Tres Cruces, een kale grasvlakte op een berg aan de rand van de jungle. Van hieruit kun je over het oerwoud de zon op zien komen terwijl je 2 broeken en 3 truien aan hebt. Heerlijk!

(bovenstaand staat ook in de lonely planet maar is lastig bereikbaar, dus vandaar het gebrek aan toeristen)
  zondag 31 december 2006 @ 00:37:19 #154
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44877369
Even een vraagje. Heb vandaag een mailtje gekregen van Tunafish dat mijn vluchttijden veranderd zijn. Ik kom nu 's avonds om 23:00u in Lima aan. Ik had eigenlijk een hostel geregeld in Lima om te overnachten, want de volgende ochtend vlieg ik naar Arequipa. Maar dan vertrek ik al om half 7, oftewel: ik moet al rond een uur of half 5 op het vliegveld zijn. Daarnaast moet ik die binnenlandse vlucht nog herbevestigen, dat schijnt nogal nodig te zijn in Peru.

Wat ik me nu afvroeg: is het niet net zo handig om die paar uur op het vliegveld (Jorge Chavez) door te brengen? Ik heb totaal geen idee wat ik van het vliegveld moet verwachten als het gaat om veiligheid, mogelijkheid om je te vermaken (al heb ik in principe aan een stoel genoeg, maar wat winkels zou leuk zijn) en vooral mogelijkheid om wat te eten en te drinken te kopen. Wat zouden jullie aanraden? Toch gewoon naar het hostel of die paar uur maar daar blijven.

Als het wat voorzieningen en veiligheid betreft goed te doen is blijf ik namelijk net zo lief denk ik. Scheelt een hoop gedoe, zeker omdat ik opgehaald zou worden door iemand van het hostel, maar ik niet precies weet waar ik hoe laat zal zijn na het herbevestigen van m'n vlucht enzo. Graag jullie adviezen!

En verder: ik neem al wat geld in dollars mee, maar kan ik op het vliegveld meteen de Sol uit de pinautomaat halen? Of kan ik echt overal met de dollar terecht?

Alvast hartelijk bedankt!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 31 december 2006 @ 03:16:49 #155
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44881082
Dat herbevestigen daar is inderdaad geen overbodige luxe. Ik heb dat wel gehad dat ik 2 dagen nadat ik had geboekt al van de lijst was geschrapt. Als je dan komt herbevestigen kom jij weer terug op de lijst en in jouw plaats schoppen ze dan iemand anders eraf
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_44885524
Je kunt daar gewoon pinnen en óók op veel plekken met dollars terecht, dus betalen gaat wel lukken
  zondag 31 december 2006 @ 12:21:53 #157
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44885623
Oke, bedankt. Maar ook adviezen wat betreft het 'overnachten' op het vliegveld?
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 1 januari 2007 @ 14:01:26 #158
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_44912979
Jorge Chavez is een internationaal vliegveld maar je moet er geen schiphol of JFK bij voorstellen.

Om het vliegveld binnen te komen moet je je tickets laten zien dus er zullen niet veel dieven rondlopen maar ik zou gedurende die uren wel wakker blijven, om te voorkomen dat er van je gejat wordt

/fb
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
  dinsdag 2 januari 2007 @ 10:39:28 #159
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44935729
quote:
Op maandag 1 januari 2007 14:01 schreef PhatBastard het volgende:
Jorge Chavez is een internationaal vliegveld maar je moet er geen schiphol of JFK bij voorstellen.

Om het vliegveld binnen te komen moet je je tickets laten zien dus er zullen niet veel dieven rondlopen maar ik zou gedurende die uren wel wakker blijven, om te voorkomen dat er van je gejat wordt

/fb
Bedankt! Maar er zijn misschien ook wel kluisjes om tijdelijk m'n spullen in te bewaren? En hoe zijn de voorzieningen wat betreft eten en drinken? Zal ik het wat dat betreft een nacht volhouden daar? Iberia schijnt namelijk ook niet van de flinke maaltijden enzo te zijn. Nou ja, 't zal vast allemaal wel meevallen maar ik weet gewoon echt niet wat ik moet verwachten In ieder geval bedankt, want de veiligheid vind ik het belangrijkste en nu weet ik dat ik het hostel maar gewoon ga annuleren.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:00:17 #160
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_44936091
Ik zou inderdaad gewoon op het vliegveld blijven. Echt een pretje zal het niet zijn, maar je bent toch wel even onderweg vanaf het vliegveld naar de stad en v.v. Al met al houd je dan wel heel weinig "slaaptijd" over en ben je voornamelijk aan het sleuren met bagage.

Het vliegveld van Lima is niet bijzonder en de vraag is inderdaad of er iets open is 's nachts waar je wat kunt eten (en of je dat wilt is een tweede: van die pizza-slices die al drie dagen onder een warme lamp liggen zijn, meer dan voedsel van straat of van de markt, de perfecte manier om nog even snel een diarree-aanval op te wekken ). Het eten van Iberia is bagger, maar ze zullen je niet laten verhongeren. Bovendien kun je altijd een stel muesli-repen meenemen ofzo.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 11:07:11 #161
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44936185
Dat was ik al van plan inderdaad, zelf wat eten in m'n tas stoppen. Verder kwam ik via andere links op Fok uit bij http://www.sleepinginairports.net/casa/lima.htm en na daar de ervaringen gelezen te hebben weet ik zeker dat ik die paar uur gewoon daar door zal brengen. Bedankt voor alle tips!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_44951112
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 11:07 schreef Foeske het volgende:
Dat was ik al van plan inderdaad, zelf wat eten in m'n tas stoppen. Verder kwam ik via andere links op Fok uit bij http://www.sleepinginairports.net/casa/lima.htm en na daar de ervaringen gelezen te hebben weet ik zeker dat ik die paar uur gewoon daar door zal brengen. Bedankt voor alle tips!
Op wat bankjes naast de fontein (binnen) liggen altijd wel wat backpackers te slapen en de beveiliging komt regelmatig langs. Prima voor een paar uurtjes, ook de herrie valt mee.
  zondag 7 januari 2007 @ 09:14:41 #163
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_45101951
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 20:08 schreef DeStedebouwer het volgende:

[..]

Op wat bankjes naast de fontein (binnen) liggen altijd wel wat backpackers te slapen en de beveiliging komt regelmatig langs. Prima voor een paar uurtjes, ook de herrie valt mee.
Ik ben er nu! Ik ga toch m´n ogen maar niet dicht doen, maar er is genoeg leven en vooral met het internetcafe kom ik mijn uren wel door
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:41:00 #164
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_45833829
Ik heb het hele topic even doorgelopen en ben wel wat wijzer geworden. Komend jaar staat Peru en waarschijnljk daarbij Bolivia in de planning. 4 weken die kant op. Mijn vriendin en ik zijn ervaren backpackers (India, China, Thailand, Zuidelijk Afrika etc) en gaan alles sowieso zelf doen. Vliegen op Lima (waarschijnlijk slapen in Espana, want de verhalen & foto's bevallen) en dan verder wat hoogtepunten meepakken van beide landen.

Wat wij meestal in een vakantie zoeken is een mix van natuur, cultuur en relaxen. Nu zit het met cultuur volgensmij wel goed, natuur is er ook wel (jungle, ongeacht hoe we daar gaank omen) maar relaxen.....Brengt mij op een paar vraagjes:

- Wat is 'de' relaxplek van Peru? En dan denk ik aan plaatsjes zoals Chiang Mai, Yangshuo of Goa-achtige dingen. Niet met 3 miljoen toeristen maar de kleine schattige plaatsjes waar wel wat te doen is maar ook wat 'westerse' faciliteiten zijn (snapt u het nog? :-D)

- zonder me verder ECHT verdiept te hebben (en de nieuwe LP nog niet binnen te hebben): welke dingen moet ik zeker zien in Peru, behalve MP?

- Rijden er treinen en zo ja, nachttreinen, en zijn die comfortabel? Ik geef de voorkeur aan treinen boven bussen.. ik kan NIET slapen in bussen.

- Wat zijn de prijzen voor de Inca trail zo ongeveer? Want wat ik HIER lees vind ik wel exceptioneel hoog!

- Als ik Peru en Bolivia wil gaan doen, welke tussenstops/volgorde raden jullie aan?

- Iquitos ligt, als je op Lima vliegt en Bolivia ook wil doen, redelijk uit de route. Andere opties voor wat goede natuur?

Veel vragen, maybe kan iemand mij wat helpen!

Als ik hardlop ga denken is het vliegen op Lima, daar 3-4 dagen rondbrengen en dan richting Cuzxo (evnetueel via Nazca, of is dat overrated) en dan de Inca Trail. Dan door naar Lake Titicaca en oversteken naar La Paz. Uyuni en Sucre meepakken, dan maybe vliegen naar Iquitos. Of mis ik dan echt wat zaken cq. 5 weken tijd?

[ Bericht 6% gewijzigd door SnuggLe op 30-01-2007 19:52:11 ]
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:38:17 #165
166479 Fancypancy
Live and let live.....by me!
pi_45838556
Allereerst:

WAUW WAUW wat ben ik jaloers op degene die binnenkort naar Peru gaan!! het is een land om nooit meer te vergeten!!!!! Siempre contigo: te amo Peru!! Zelf ben ik half jaar geweest in 2004 en afgelopen zomer terug geweest om mn vrienden op te zoeken en toen ikop Lima landen had ik meteen weer het FEEL HOME gevoel!!!
Al die vertrouwde dingen weer terug: stratencircus van Lima, de vriendelijke mensen, hostal Home Peru in miraflores (lima), de straatkinderen, de nieuwsgierige mensen, de toeterende autos, de spaanse taal, de geuren en geluiden, de INKA COLA, ceviche, de zand(duinen)bergen, de Andes ....zucht. ...
Hoezo Illegaal? Ik mag toch wel in mijn eigen wereld leven!!
Siempre contigo......Te amo Peru!!!!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:46:12 #166
166479 Fancypancy
Live and let live.....by me!
pi_45841318
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:41 schreef SnuggLe het volgende:

- Wat is 'de' relaxplek van Peru?
Huaraz!! een mooi bergstadje in de Andes! waar je eengeweldig hostal heb: Hostal Benkawasi en de meest relaxte buitenbar: The Garden Club en beste bar Xtreme en waar je in de omgeving de mooiste trekkings heb. Daarnaast kun je ook een ander hostal nemen, wat meer gericht is op eco-toerisme en waarbij je echt naar de campesinos ( boeren) kan gaan om mee te maken hoe zij leven www.yachaquiwayi.org
quote:
welke dingen moet ik zeker zien in Peru, behalve MP?
HUARAZ!!! ICA ( sandboarding van zandduinen, zo groot als bergen!!!), Cusco!! Arequipa!!
quote:
- Rijden er treinen en zo ja, nachttreinen, en zijn die comfortabel? Ik geef de voorkeur aan treinen boven bussen.. ik kan NIET slapen in bussen.
Rijden er treinen hahahhhaa er rijdt een trein van Puno naar Cusco! en dan boemeltreintje naar MP.
quote:
- Wat zijn de prijzen voor de Inca trail zo ongeveer? Want wat ik HIER lees vind ik wel exceptioneel hoog!
Sastravel is echt hele goede!!!!! vergeet niet de porter erbij te regelen want dat heb je echt nodig!! Ik heb ook via SAStravel inca trail gedaan en eten was echt goed!!!!! je krijgt het ook niet echt goedkoper, want heeft te maken met tijd van het jaar en mogen maar bepaald aantal toeristen per jaar de ytrail lopen... Maar het is echt de moeite waard!!!!
quote:
- Iquitos ligt, als je op Lima vliegt en Bolivia ook wil doen, redelijk uit de route. Andere opties voor wat goede natuur?
ben zelf niet in jungle van Peru geweest omdat deze erg duur is, schijnt wel erg mooi te zijn! Maar ik benin Rurrenabaque geweest in Bolivia, mooie prijs en super gaaf!

ben echt super jaloers dat jijdie kant op gaat!!! maar enjoy it!!!!!
Hoezo Illegaal? Ik mag toch wel in mijn eigen wereld leven!!
Siempre contigo......Te amo Peru!!!!
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:28:14 #167
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_45859484
Thanks voor de antwoorden Daar kan ik wat mee!
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:32:37 #168
166479 Fancypancy
Live and let live.....by me!
pi_45859645
Graag gedaan

Wanneer ga je die kant op?
Hoezo Illegaal? Ik mag toch wel in mijn eigen wereld leven!!
Siempre contigo......Te amo Peru!!!!
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:24:17 #169
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_45866417
Augustus, september. Alle tijd...
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:55:12 #170
166479 Fancypancy
Live and let live.....by me!
pi_45901184
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:24 schreef SnuggLe het volgende:
Augustus, september. Alle tijd...
oke! is een mooie tijd om daar heen te gaan. Is weliswaar 'winter' maar dat betekent overdag nog 18/20 graden. In de bergen kan het saovonds dan wel flink afkoelen, maar een lekker dikke llama wollig truitje aan doet wonderen hahah
Het is winter, maar ik heb daar toch in bikini aan het strand gelegen ( mancora!!!!!!!! erg mooi strand!), de locals kijken alleen een beetje raar...
Mijn spaanse lerares antwoordde op onze vraag hoe koud het hier in de winter kan worden: jaa het kan toch ECHT wel 5 graden worden.....woehoe dus maar ff gezegd dat het bij ons -5 kan worden....alhoewel dat deze winter ver te zoeken is...
Kan ook overgang naar regenseizoen worden,.... maar over het algemeen is dat geoon de zomer en eind van de dag een flinke regenbui.... maar absoluut goed te doeN!!!

oh ja bezienswaardigheid: AREQUIPA, de colca de cañon: El condor spotten!!!!!!amazing!!!!!!

chau chau
Hoezo Illegaal? Ik mag toch wel in mijn eigen wereld leven!!
Siempre contigo......Te amo Peru!!!!
  vrijdag 2 februari 2007 @ 07:17:58 #171
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_45907236
Dus strand is ook een optie? Mancora? Mooizo, even in het achterhoofd houden.
Relaxen aan het einde van de vakantie is altijd fijn.
  vrijdag 2 februari 2007 @ 13:11:10 #172
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_45914347
Voor de mensen die de grens over gaan bij Arica en Tacna, neem de trein!
Kost nog geen US$ en het is een hele ervaring!

Ik ga vanavond naar Peru toe, heel cliche matig richting Cuzco. Vanuit Santiago, lekker lang reizen dus. Vanaf hier is het ongeveer 48 uur. (gezien alle drukte met bussen momenteel) Vliegen is geen optie want voor een Europeaan die concurrentie gewend is op de markt zijn de vliegprijzen ín Zuid-Amerika achterlijk duur. Bussen is wel leuk en redelijk goed qua prijs (meer in Peru dan hier in Chili )

Het is overgens vanaf Tacna naar Santiago een slordige 26+ afhankelijke welke maatschappij en methode, express of stop (ala Tur-Bus / Pullman)

Na Cuzco en Machu Picchu (geen Incatrail want die is gesloten in februari) ga ik door naar lake Taticaca en door naar Bolivia om te eindigen in Chili.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:33:55 #173
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_46107943
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 22:24 schreef SnuggLe het volgende:
Augustus, september. Alle tijd...
Almost same here, wij gaan in augustus......'k heb d'r zin an, even topic doorlezen
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  donderdag 8 februari 2007 @ 17:05:26 #174
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_46111443
He, ik ben ook een achterhoekert :p
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:40:06 #175
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_46147900
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 17:05 schreef SnuggLe het volgende:
He, ik ben ook een achterhoekert :p
't nog leuker als we elkaar in Peru tegenkomen en dan tot de conclusie komen dat we beide in het mooiste stuk van Nederland wonen
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  zondag 11 februari 2007 @ 01:45:18 #176
167723 sanni
Acima de seu
pi_46192817
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:38 schreef Fancypancy het volgende:
Allereerst:

WAUW WAUW wat ben ik jaloers op degene die binnenkort naar Peru gaan!!
het is een land om nooit meer te vergeten!!!!! Siempre contigo: te amo Peru!!
Zelf ben ik half jaar geweest in 2004 en afgelopen zomer terug geweest om mn vrienden
op te zoeken en toen ikop Lima landen had ik meteen weer het FEEL HOME gevoel!!!
Al die vertrouwde dingen weer terug: stratencircus van Lima, de vriendelijke mensen,
hostal Home Peru in miraflores (lima), de straatkinderen, de nieuwsgierige mensen,
de toeterende autos, de spaanse taal, de geuren en geluiden, de INKA COLA, ceviche,
de zand(duinen)bergen, de Andes ....zucht. ...
Ik zie hier dus nog een tevreden Peru-ganger. Ben er een tijd terug ook geweest
en het is een mooi land. Tis wel geen Argentinie maar wel het moeite van een bezoek waard.
Je kan trouwens in mijn fotoboek een foto zien van een tapijt wat ik daar op de markt heb gekocht.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:40:17 #177
166479 Fancypancy
Live and let live.....by me!
pi_46275540
quote:
Op zondag 11 februari 2007 01:45 schreef sanni het volgende:

[..]

Ik zie hier dus nog een tevreden Peru-ganger. Ben er een tijd terug ook geweest
en het is een mooi land. Tis wel geen Argentinie maar wel het moeite van een bezoek waard.
Je kan trouwens in mijn fotoboek een foto zien van een tapijt wat ik daar op de markt heb gekocht.
tevreden peru- ganger....correctie: UBER SUPER TEVREDEN peru ganger
Maar argentinie staat op het lijstje van volgende trip, dus dan kan ik zelf oordelen welk land ik het mooist, leukst, gaafst etc vindt!!
gaat zeker ff je kleedje bekijken...ik heb een kleedje over mijn bank
Hoezo Illegaal? Ik mag toch wel in mijn eigen wereld leven!!
Siempre contigo......Te amo Peru!!!!
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:22:32 #178
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_47054150
Nieuwe LP is in de pocket.

Prijzig zeg, die trekkings in Huaraz danwel de jungle in rond Manu...
  zaterdag 10 maart 2007 @ 00:12:18 #179
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_47113237
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:22 schreef SnuggLe het volgende:
Nieuwe LP is in de pocket.

Prijzig zeg, die trekkings in Huaraz danwel de jungle in rond Manu...
Inderdaad. Eerste staat niet op mijn lijstje, maar de jungle wel. Ben op dit moment aan het bedenken of ik naar Iquitos ga of in het gebied in/in de buurt van Manu. Prijs zal zeker invloed hebben! Maar dat ik erheen ga is zeker, lijkt me een geweldig bijzondere ervaring.

Wanneer wil je gaan Snuggle?
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  zaterdag 10 maart 2007 @ 08:54:14 #180
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_47117593
Manu zit ik ook naar te kijken ja, dat is wat makkelijker bereikbaar dan Iquitos.
We gaan rond september. Einde van het seizoen.

Idee is nu iets van Lima, Arequipa (mountainbiken), Cuzco, Macchu PIccu (zonder trail, trekking doe ik wel op mooiere plekken), Puno, Titicaca, La Paz, Zoutmeer... en dan houdt het op. Bolivia is nog even de grote onbekende.

Weet dat dit wel gewoon DE toeristische plekken zijn, maar ik moet de LP nog wat beter gaan lezen :-)
pi_47133878
Heb praktisch heel toeristisch Argentinië gezien in 6 weken, ben slechts 2 weken in Bolivia geweest (hele westkant, van Tupiza tot Copacabana) en 4.5 week in Peru. Mocht je nog wat Peru/Bolivia/Argentinie-tips nodig hebben, kun je dus natuurlijk altijd mijn thread of website bekijken
pi_47146390
Ik wil meT mijn Vriendin in sePtember ook naar Peru gaan. Goede tips staan hier in. Iemand nog tips voor goedkope tickets? Is er iemand bekend met outsighttravel, of een soortgelijke aanbieder van dit soort 'blok'reizen?
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  zondag 11 maart 2007 @ 11:03:06 #183
167723 sanni
Acima de seu
pi_47148194
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 20:40 schreef Knakker het volgende:
Heb praktisch heel toeristisch Argentinië gezien in 6 weken, ben slechts 2 weken in Bolivia geweest (hele westkant, van Tupiza tot Copacabana) en 4.5 week in Peru. Mocht je nog wat Peru/Bolivia/Argentinie-tips nodig hebben, kun je dus natuurlijk altijd mijn thread of website bekijken
Nou dat zal ik dan even doen want iemand die al die steden heeft bezocht is het bezoeken wel waard
dacht ik sow.
  zondag 11 maart 2007 @ 15:05:42 #184
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_47155408
quote:
Op zondag 11 maart 2007 04:35 schreef ser het volgende:
Ik wil meT mijn Vriendin in sePtember ook naar Peru gaan. Goede tips staan hier in. Iemand nog tips voor goedkope tickets? Is er iemand bekend met outsighttravel, of een soortgelijke aanbieder van dit soort 'blok'reizen?
Goede vraag, wil dezeflde tijd die kant op.
Dus...idd, goedkope tickets zijn mooi meegenomen.
  zondag 11 maart 2007 @ 15:19:31 #185
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_47155988
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 20:40 schreef Knakker het volgende:
Heb praktisch heel toeristisch Argentinië gezien in 6 weken, ben slechts 2 weken in Bolivia geweest (hele westkant, van Tupiza tot Copacabana) en 4.5 week in Peru. Mocht je nog wat Peru/Bolivia/Argentinie-tips nodig hebben, kun je dus natuurlijk altijd mijn thread of website bekijken
Heb je site bekeken en ziet er goed uit!
Ik heb wat vragen over Huaraz & trekken in de Cordilleas. Is dat te doen zonder eigen gear? Wat zijn de kosten en hoe zwaar is het? Zit er namelijk aan te denken om de Inca-trail te skippen & mijn dosis 'wandelen in de natuur' rond Huaraz te doen.
  zondag 11 maart 2007 @ 20:13:05 #186
166479 Fancypancy
Live and let live.....by me!
pi_47166285
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 15:22 schreef SnuggLe het volgende:

Prijzig zeg, die trekkings in Huaraz danwel de jungle in rond Manu...
In Huaraz kun je boekingen doen bij Andean Kingdom bureau!! prima bureau, vraag naar Luciana!!!En doe haar de groeten!!!!
Wat betreft de Jungle, daarom heb ik die jungle tour niet in Manu gedaan, maar in Rurrenabaque in Bolivia..erg gaaF!! Als je toch in Peru naar jungle wilt, kun je ook naar Oxapampa, dat is begin van jungle, een plaatsje iets verder( hmm weet ff niet hoe het heet, kan ikopzoeken) is ook zeker de moeite waard!!
Hoezo Illegaal? Ik mag toch wel in mijn eigen wereld leven!!
Siempre contigo......Te amo Peru!!!!
  zondag 11 maart 2007 @ 20:16:01 #187
166479 Fancypancy
Live and let live.....by me!
pi_47166386
quote:
Op zondag 11 maart 2007 15:19 schreef SnuggLe het volgende:

[..]
mijn dosis 'wandelen in de natuur' rond Huaraz te doen.
Hoezo Illegaal? Ik mag toch wel in mijn eigen wereld leven!!
Siempre contigo......Te amo Peru!!!!
  zondag 11 maart 2007 @ 20:53:51 #188
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_47167823
Wat kosten die trekkings rond Huaraz?
Heb jij antwoord op die vragen die ik stelde FancyPance?

Oftewel: Is dat te doen zonder eigen gear? Wat zijn de kosten en hoe zwaar is het?

Bedankt voor de tip voor de jungle in Bolivia. Even kijken of dat in het schema ligt/past.
  zondag 11 maart 2007 @ 21:29:26 #189
166479 Fancypancy
Live and let live.....by me!
pi_47169327
quote:
Op zondag 11 maart 2007 20:53 schreef SnuggLe het volgende:
Wat kosten die trekkings rond Huaraz?
Heb jij antwoord op die vragen die ik stelde FancyPance?

Oftewel: Is dat te doen zonder eigen gear? Wat zijn de kosten en hoe zwaar is het?

Bedankt voor de tip voor de jungle in Bolivia. Even kijken of dat in het schema ligt/past.
Ik had de luxe daar om onze persoonlijke gids: een nederlander, te ontmoeten die daar woonde en het leuk vond om iedere keer die wandelingen te doen.....
Ik weet alleen dat de hike naar Laguna Churup je zelfstandig kan doen, maar die is wel pittig: langs smalle bergpaadjes..... kijk anders op: www.andeankingdom.com
Hoezo Illegaal? Ik mag toch wel in mijn eigen wereld leven!!
Siempre contigo......Te amo Peru!!!!
  maandag 12 maart 2007 @ 19:50:05 #190
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_47202525
Geweldige site, maar daar staan geen prijzen bij
Kan ook geen 'contact' ofzo zo vinden...
  maandag 12 maart 2007 @ 20:16:14 #191
166479 Fancypancy
Live and let live.....by me!
pi_47203603
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:50 schreef SnuggLe het volgende:
Geweldige site, maar daar staan geen prijzen bij
Kan ook geen 'contact' ofzo zo vinden...
zeg wel goed kijken he! !!! rechtsonderaan staat: contact o contacto.....Ligt aan welke versie je hebt geopend!!! dus via deze weg kun je de prijzen vragen!!!!
succes!
Hoezo Illegaal? Ik mag toch wel in mijn eigen wereld leven!!
Siempre contigo......Te amo Peru!!!!
  woensdag 14 maart 2007 @ 11:54:22 #192
166479 Fancypancy
Live and let live.....by me!
pi_47260144
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 20:40 schreef Knakker het volgende:
Heb praktisch heel toeristisch Argentinië gezien in 6 weken, ben slechts 2 weken in Bolivia geweest (hele westkant, van Tupiza tot Copacabana) en 4.5 week in Peru. Mocht je nog wat Peru/Bolivia/Argentinie-tips nodig hebben, kun je dus natuurlijk altijd mijn thread of website bekijken
Heb je website bekeken....IK WIL TERUG !!!!!!!!!!!!!!!! Naar mijn Huaraz Querido !!!! Zo herkenbaar die verhalen die je schrijft!!!! vooral die buservaringen... hylarisch !!!
Zelf ben ik van plan om weer terug te gaan naar Zuid-Amerika in december... en dan argentinie, chili, brazilie aan te doen, om vervolgens in Peru achter te blijven.....
Dus als jij nog beetje leuke route weet...ik hoor het graag!!!

Veel plezier nog!!! Hoe lang mag je nog genieten van Zuid-amerika???
Chau chau
Hoezo Illegaal? Ik mag toch wel in mijn eigen wereld leven!!
Siempre contigo......Te amo Peru!!!!
pi_48140772
Net ff dit topic ontdekt. Wat geweldig, ik krijg helemaal heimwee naar Peru. Ik heb 7 maanden stage gelopen in Peru en bij een gastgezin gewoond. Zeer veel mooie dingen meegemaakt, maar ook zeer veel shit...Voedselvergiftiging, overvallen etc. etc. Het is gewoon een kwestie van goed opletten daar, maar ook geluk hebben.

Ik heb in het noorden van Peru gezeten, totaal niet toeristisch, en eigenlijk nog totaal onontdekt. Ik lees hier alleen weinig over het noorden van Peru, want daar is wel veel te beleven, mooie stranden, een super avontuurlijke inca trail etc. etc.

Mocht je naar peru gaan, dan is een bezoek aan het noorden een aanrader. De bevolking van het noorden staat bekend in peru om haar gastvrijheid en dat klopt zeker! Mocht je tips willen hebben dan hoor ik het graag....

Huaraz ws ook zeker een topplek, wt is het daar mooi zeg! Arrequipa vond ik ook helemaal geweldig. Cuzco vond ik niet zo denderend, je word daar helemaal gek van die kleine peruaanse opdringerige proppers

Mocht je plannen hebben om naar peru te gaan, dan wens ik je echt een toptijd toe! maar dat zal wel goed komen!
  woensdag 16 mei 2007 @ 04:28:36 #194
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_49429842
Hoi, ik heb een vraagje. Al gesteld in hoe kom ik van A naar B, maar wie weet zijn hier de reacties sneller, vandaar.

Ik wil op zaterdag 9 juni van Arequipa naar Lima vliegen met een aankomst rond 18:00u (vlucht naar Amsterdam om 20:00)

Via apunake.com kan ik met Lan voor 81 dolar vliegen. Met die site heb ik de heenreis geboekt, wel goedkoper toen. In iig betrouwbaar.

Nu zat ik op starperu.com te kijken maar ik snap er niks van. Ik kan zelf een prijs kiezen: 15, 25, 30 of 55 dolar. Inclusief tax enzo komt dat dan op respectievelijk 52, 64 etc. dolar.

Het enige verschil dat ik kan ontdekken is de fare basis: WB-WB30 voor de goedkoopste, WE-WE30 voor eentje duurder etc. Iemand een idee wat dat betekent en of dat ik gewoon de goedkoopste kan boeken en dat dan alles gewoon goed is? Vind het een beetje een raar systeem. De aankomsttijd van starperu is wel relaxter, dus die wil ik eigenlijk wel zo snel mogelijk boeken (is na mijn 4 daagse tour, dus net na het weekend).

Hopelijk kan iemand me helpen!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:12:28 #195
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_49435194
Foeske, misschien ben ik paranoide, maar weet je zeker dat het een goed idee is om op de dag zelf, twee uur voor je terugvliegt (dus op je inchecktijd) pas aan te komen in Lima?!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 16 mei 2007 @ 15:14:23 #196
166479 Fancypancy
Live and let live.....by me!
pi_49444534
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 04:28 schreef Foeske het volgende:
Hoi, ik heb een vraagje. Al gesteld in hoe kom ik van A naar B, maar wie weet zijn hier de reacties sneller, vandaar.

Ik wil op zaterdag 9 juni van Arequipa naar Lima vliegen met een aankomst rond 18:00u (vlucht naar Amsterdam om 20:00)
Houdt er rekening mee dat de binnenlandse vluchten vaak uit kunnen vallen en vertraagd zijn... Wij hadden dit van Cusco naar Lima.... we hadden gewoon een ticket... maar dat maakt daar blijkbaar niet uit ...wij mochten pas de volgende dag mee ( en zelfs toen hebben we nog herrie moeten staan schoppen aande balie dat we bovenaan de wachtlijst waren gezet door de Chief.... gelukkig stak de chief net zijn hoofd om de hoek.... haha hijhoorde vast schreeuwende gringa's.... hahahah

Suerte!
Hoezo Illegaal? Ik mag toch wel in mijn eigen wereld leven!!
Siempre contigo......Te amo Peru!!!!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:28:03 #197
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_49553484
Ow fuck. Mijn vlucht toen ik aankwam, van Lima naar Arequipa, vertrok prima op tijd dus daar heb ik eigenlijk niet bij stilgestaan. Goed dat julile het zeggen.

Kwam er nu alleen achter dat de dochter van mijn gastgezin waar ik heb gezeten, die een eigen travel agency heeft, er al een voor mij heeft geboekt .Terwijl ik alleen om info had gevraagd. Toch maar even vragen of ze die kan wijzigen dan.

En wat raden jullie dan aan? Is vroeg dezelfde dag aankomen wel veilig genoeg denken jullie?
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  zondag 20 mei 2007 @ 11:51:52 #198
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_49564047
Het hangt er vanaf hoeveel mogelijkheden er zijn op één dag om te komen waar je wilt zijn. Zijn er meerdere vluchten op die dag (eventueel van meerdere maatschappijen) of zou je het ook nog redden met een ander vervoermiddel mocht je vlucht gecanceled worden, dan is op dezelfde dag daarheen vliegen geen probleem. Is er maar één vlucht per dag, dan zou ik persoonlijk gokken op een dag van tevoren.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 20 mei 2007 @ 21:10:20 #199
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_49585019
tvp
  maandag 21 mei 2007 @ 23:52:25 #200
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_49629492
quote:
Op zondag 20 mei 2007 11:51 schreef Hik het volgende:
Het hangt er vanaf hoeveel mogelijkheden er zijn op één dag om te komen waar je wilt zijn. Zijn er meerdere vluchten op die dag (eventueel van meerdere maatschappijen) of zou je het ook nog redden met een ander vervoermiddel mocht je vlucht gecanceled worden, dan is op dezelfde dag daarheen vliegen geen probleem. Is er maar één vlucht per dag, dan zou ik persoonlijk gokken op een dag van tevoren.
Mijn hele lieve gastgezinzusje heeft ondertussen een vlucht aan het einde van de ochtend kunnen regelen. Wel 7 uur wachten waar ik dan natuurlijk helemaal geen zin meer in heb (dan wil ik gewoon naar huis), maar goed, beter het zekere voor het onzekere nemen. Ik weet dat andere maatschappijen in ieder geval veel vluchten hebben, dus dat moet dan wel goed komen. Jammer dat het zo moet, maar ja, ben natuurlijk ondertussen wel gewend aan zuid-amerika. (al vertrokken eigenlijk al mijn bussen, tours en vliegtuigen op tijd - *klopt af)

Maar thanx voor de tip in ieder geval!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  dinsdag 22 mei 2007 @ 14:09:19 #201
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_49643991
Fijn, dat het geregeld is!
Had je nog wat van je ouders gehoord eigenlijk?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 18:58:59 #202
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_49797649
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 14:09 schreef Hik het volgende:
Fijn, dat het geregeld is!
Had je nog wat van je ouders gehoord eigenlijk?
Ja, mn moeder was wel blij met de e-mail en ik heb heel veel gebeld en door mijn hele enthousiaste verhalen merkte ze denk ik al wel snel hoe leuk ik het vond hier en dat alles goed ging. En ik heb de eerste week met een Nederlands meisje samen gereisd, dat sscheelt ook. Alles weer helemaal goedgekomen dus!

La Paz vond ik trouwens ook echt een geweldige stad, 3 dagen was echt te kort. Maar aangezien ik best veel niet heb kunnen zien nu ga ik toch nog wel een keer terug!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_50028097
Samen met mijn vriendin ga ik deze zomer naar Peru, ons voorlopige reisplan ziet er als volgt uit. Zijn er mensen die nog tips hebben?

26 juni - Aankomst Lima, overnachting in Lima
27 juni - bus naar Pisco, overnachting in Pisco
28 juni - Islas Ballestas bezoeken, bus naar Nazca, vlucht over Nazca Lines, overnachten in Nazca
29 juni - bus naar Arequipa
30 juni/4 aug - verblijven bij gastgezin in Arequipa en Spaanse taalcursus doen
4 aug - bus naar Cuzco
4/9 aug - toerist uithangen in Cuzco
10/14 aug - hiking tocht Salkantay met als eindbestemming Machu Picchu
15/16 aug - bijkomen in Cuzco
16 aug - trein naar Puno (overnachten in Puno)
17/18 aug - bus/boot reis over het Titicacameer naar La Paz, daar overnachten
19 aug - bus naar Oruru en vandaar trein naar Uyuni (of rechtstreeks bus van La Paz naar Uyuni)
20/23 aug - Jeeptour over zoutpannen in Bolivia
24 aug - Terug naar La Paz en daar overnachten
25 aug - met vliegtuig van La Paz naar Lima
26 aug - Weer terug naar Nederland
  zondag 3 juni 2007 @ 00:52:59 #204
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_50048848
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:45 schreef JedaiNait het volgende:
Samen met mijn vriendin ga ik deze zomer naar Peru, ons voorlopige reisplan ziet er als volgt uit. Zijn er mensen die nog tips hebben?

REISPLAN
Het is jammer dat je het allerleukste tussen Lima en Arequipa overslaat: de oase Huacachina vlakbij Ica. Als je nog verder niks vast heb liggen zou ik dat in je reis opnemen. In principe is een middag en nacht genoeg in Huacachina (om in dunebuggies te rijden/ te sandboarden), maar het is heerlijk om een dagje langer te blijven.

Weet je al waar je je spaanse lessen gaat volgen? (zo niet dan is het heel makkelijk en zonder extra kosten vast te leggen bij de superleuke talenschool CEICA, en ze hebben superleuke gastgezinnen!)

Je kunt in ieder geval niet over het meer de grens oversteken naar Boliva. Van Puno naar La Paz moet je in ieder geval met de bus. Je kunt vanuit Puno de Islas Flotantes bezoeken (middagje, in de ochtend wellicht naar Sillustani). Vanuit Copacabana kun je naar Isla del Sol. Ben ik zelf niet geweest maar schijnt ook erg de moeite te zijn en ligt op de route van Puno naar La Paz, maar dat ligt een beetje aan je tijdsplanning natuurlijk.

Tot zover mijn ingevingen. Andere vragen mag je altijd stellen (ik ben op Pisco na overal geweest waar jij naartoe gaat - alleen zonder incatrail - en heb 3 maanden in Arequipa gewoond, waar ik nu voor mijn laatste weekje terugben).
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  zondag 3 juni 2007 @ 14:27:58 #205
28497 JedaiNait
lurker :)
pi_50059903
We gaan inderdaad naar CEICA, volgens mij heeft mijn vriendin (Jaurieke) al contact met jou gehad over die talenschool. Bedankt voor de overige tips, we zullen eens kijken of we er wat mee kunnen!
pi_50103163
Bij Arequipa ook ff de Colca Canyon meepikken, afdalen naar de oase en daarna condors kijken. Neem wel de 3 dagen tocht, anders is het nogal haastwerk. Verder is Isla del Sol erg gaaf idd.
pi_50110771
quote:
Op maandag 4 juni 2007 20:13 schreef DeStedebouwer het volgende:
Bij Arequipa ook ff de Colca Canyon meepikken, afdalen naar de oase en daarna condors kijken. Neem wel de 3 dagen tocht, anders is het nogal haastwerk. Verder is Isla del Sol erg gaaf idd.
Dat ben ik dus écht niet met je eens. Je kunt in 10 uur de cañon afdalen, de andere kant omhoog, weer afdalen en dan weer naar waar je begonnen bent, dus als je dat over 2 dagen uitsmeert heb je echt álle tijd. Gewoon de ene dag naar beneden en weer omhoog aan de andere kant, daar overnachten en de volgende morgen vroeg weer afdalen naar de oase en van daaruit weer omhoog.
  dinsdag 5 juni 2007 @ 15:28:25 #208
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50129159
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:45 schreef JedaiNait het volgende:
Samen met mijn vriendin ga ik deze zomer naar Peru, ons voorlopige reisplan ziet er als volgt uit. Zijn er mensen die nog tips hebben?
Belangrijkste tip: Jullie hebben twee volle maanden... waarom in hemelsnaam zo vreselijk strak plannen?! Het leuke van zo'n trip is nu juist dat er onderweg leuke, onverwachte dingen gebeuren: is het weer niks? dan ga je ergens anders heen! kom je leuke mensen tegen? dan ga je met ze mee! word je ergens uitgenodigd? dan blijf je langer!
En wat als er (niet geheel ondenkbaar in LA! ) een staking is, of dat je bus ergens strandt? Dan loopt je hele schema in de war!

Kijk lekker wat je ongeveer wilt doen, vraag vooral tips en verzamel ze, boek je heen- en terugvlucht en misschien een eerste nacht hotel... en laat het verder lekker gebeuren!
Je gaat twee maanden weg uit Nederland: Relajate!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_50185324
We overwegen nu om toch maar om de taalcursus in weekje in te korten en de extra tijd te gebruiken om het rustiger aan te doen. Waarschijnlijk is dat inderdaad wel een goed plan. Een van de redenen dat we zoveel plannen is dat zowel de Salkantay als de Jeeptour in het voren geboekt moeten worden.

Jeroen waar zit jij nu. nog in Colombia? Heb je al plannen om weer naar Nederland te komen?
  donderdag 7 juni 2007 @ 02:51:51 #210
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50188937
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:46 schreef JedaiNait het volgende:
Een van de redenen dat we zoveel plannen is dat zowel de Salkantay als de Jeeptour in het voren geboekt moeten worden.
Welnee! Ik ken die Salkantay-tour niet, maar ik ben geen tour tegen gekomen die je daar ter plaatse niet (meestal goedkoper) kunt boeken. De Salares tour kun je sowieso ter plaatse boeken. Voordeel van ter plaatse boeken is dat je touroperators kunt vergelijken (er zijn er heel veel), soms kunt zien wat voor auto's (en belangrijker nog wat voor gidsen) ze hebben en kunt afdingen. En verder ben je op die manier veel flexibeler in wanneer je waar heen gaat. Misschien is het wel precies takkeweer als jij in de buurt van Cusco bent... dan kun je toch beter eerst iets anders gaan doen en dan pas die tour boeken?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_50194541
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 02:51 schreef Hik het volgende:

[..]

Welnee! Ik ken die Salkantay-tour niet, maar ik ben geen tour tegen gekomen die je daar ter plaatse niet (meestal goedkoper) kunt boeken. De Salares tour kun je sowieso ter plaatse boeken. Voordeel van ter plaatse boeken is dat je touroperators kunt vergelijken (er zijn er heel veel), soms kunt zien wat voor auto's (en belangrijker nog wat voor gidsen) ze hebben en kunt afdingen. En verder ben je op die manier veel flexibeler in wanneer je waar heen gaat. Misschien is het wel precies takkeweer als jij in de buurt van Cusco bent... dan kun je toch beter eerst iets anders gaan doen en dan pas die tour boeken?
De Inca-Trail heeft een max. aan bezoekers per maand. Hierop wordt ook gecontroleerd. Vantevoren reserveren is dus wel aan te raden in de drukke periodes.
pi_50194877
quote:
Op maandag 4 juni 2007 23:00 schreef Knakker het volgende:

[..]

Dat ben ik dus écht niet met je eens. Je kunt in 10 uur de cañon afdalen, de andere kant omhoog, weer afdalen en dan weer naar waar je begonnen bent, dus als je dat over 2 dagen uitsmeert heb je echt álle tijd. Gewoon de ene dag naar beneden en weer omhoog aan de andere kant, daar overnachten en de volgende morgen vroeg weer afdalen naar de oase en van daaruit weer omhoog.
Dag 1: vertrek 's ochtends vanuit Arequipa met de bus. Colca Canyon afdalen, wandelen door de bossen en slapen beneden in de canyon in een of ander primitief dorpje.

Dag 2: lopen van dorpje naar oase. Paar uur in de oase hangen en Colca Canyon uitklimmen, dan is het avond en ben je terug boven bij de Canyon.

Dag 3: Om 8.00u 's ochtends aanrijden met de bus naar de condors kijken die op thermiek uit de canyon omhoog komen.

Als je een beetje wat gezien wilt hebben en je een gemiddelde wandelaar bent is 2 dagen aan de korte kant, zeker wanneer je 's ochtends de condors wilt bekijken en tussendoor nog even van de oase wilt genieten.
pi_50197310
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:16 schreef DeStedebouwer het volgende:

[..]

De Inca-Trail heeft een max. aan bezoekers per maand. Hierop wordt ook gecontroleerd. Vantevoren reserveren is dus wel aan te raden in de drukke periodes.
De Inca-Trail schijnt voor de maanden juli-agustus al geheel vol te zitten. Salkantay is (een van de) alternatieven voor deze tocht.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 00:32:17 #214
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_50258870
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 11:29 schreef DeStedebouwer het volgende:

[..]

Dag 1: vertrek 's ochtends vanuit Arequipa met de bus. Colca Canyon afdalen, wandelen door de bossen en slapen beneden in de canyon in een of ander primitief dorpje.

Dag 2: lopen van dorpje naar oase. Paar uur in de oase hangen en Colca Canyon uitklimmen, dan is het avond en ben je terug boven bij de Canyon.

Dag 3: Om 8.00u 's ochtends aanrijden met de bus naar de condors kijken die op thermiek uit de canyon omhoog komen.

Als je een beetje wat gezien wilt hebben en je een gemiddelde wandelaar bent is 2 dagen aan de korte kant, zeker wanneer je 's ochtends de condors wilt bekijken en tussendoor nog even van de oase wilt genieten.
Eens! Colca Canyon in 3 dagen. Zeker als je net als ik onervaren bent en als je meer wilt genieten van de omgeving.

Verder Salarestour ook vooral gewoon ter plaatse boeken. Ik heb het dan wel vanuit Tupiza gedaan maar in Uyuni heb je nog veel meer touraanbieders. Lekker ter plekke kiezen! En ik kom verder net uit Cuzco en ik heb nog veel aanbiedingen gezien voor IncaTrails. Wel de alternatieven dus, maar daar was gewoon nog plaats voor de volgende dag
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_50501146
TVP. Ben van plan naar Peru te gaan. Nog geen concrete plannen..
Mon 'en!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 22:18:30 #216
183059 WhatTheFuck
Ignorance Is Not An Excuse
pi_50502917
Voor de mensen die Machupicchu willen doen (eigenlijk verplicht als je naar Peru gaat ): Zonder incatrail is het ook zeer de moeite waard!

Het is namelijk ook goed in 1 dag te doen, dit kan dmv een trein die sochtends om 6 uur uit Cuzco vertrekt en savonds om 9 uur weer in Cuzco aankomt. Deze prachtige treinreis zelf duurt 4 uur heen en 4 uur terug. Dan hou je nog ongeveer 6 uur over om daar rond te lopen, fotos maken, etc.
Kosten rond de 140 dollar all-in voor de hele dag.

Ook Nazca kan ik erg aanraden, geweldige stad (dorps), en over de Nazca Lijnen vliegen (40 dollar / 35 minuten) is ook een superervaring geweest.
  zondag 17 juni 2007 @ 10:44:30 #217
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50539199
Als je niet de Inca trail kunt/wilt doen kun je ook de trein nemen en een dagje blijven slapen in Aguas Calientes. Dat heeft als voordeel dat je 's ochtends wel heel vroeg naar boven kunt om de zon te zien stijgen en de wolken langzaam te zien verdwijnen. Je bent er dan voor het echt druk wordt... ook mooi!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 17 juni 2007 @ 14:47:20 #218
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_50545618
quote:
Op zondag 17 juni 2007 10:44 schreef Hik het volgende:
Als je niet de Inca trail kunt/wilt doen kun je ook de trein nemen en een dagje blijven slapen in Aguas Calientes. Dat heeft als voordeel dat je 's ochtends wel heel vroeg naar boven kunt om de zon te zien stijgen en de wolken langzaam te zien verdwijnen. Je bent er dan voor het echt druk wordt... ook mooi!
Ben heel blij dat ik dat zo gedaan heb ja!

En verder vond ik tussen Lima en Arequipa Huacachina een stuk interessanter dan Nazca, maar goed dat is persoonlijk misschien. Nasca vond ik zelf een beetje overgewaardeerd...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 18 juni 2007 @ 10:12:02 #219
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50569061
Huacachina is wel heel grappig natuurlijk, maar misschien niet echt "Peruaanse cultuur"
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_50617602
Kan iemand me vertellen wat voor stekker je nodig hebt in Peru?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:06:05 #221
183059 WhatTheFuck
Ignorance Is Not An Excuse
pi_50628811
Je kunt gewoon de nederlandse (europese) stekkers gebruiken, die met 2 pinnetjes.
Soms zul je de stekker er wel een beetje schuin/ niet helemaal in moeten doen om hem te laten werken. Is een beetje profesorisch maar werkt wel.
  woensdag 20 juni 2007 @ 21:19:11 #222
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_50669097
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:55 schreef JedaiNait het volgende:
Kan iemand me vertellen wat voor stekker je nodig hebt in Peru?
Stekker met twee recht staande, rechthoekige "pootjes" die dichter bijeen staan dan onze stekkers. Soms past je Nederlandse stekker inderdaad in het contact (met wat gewriemel), maar je trekt vaak wel je stekker een beetje uit z'n verband en soms wil het ook gewoon niet (als je een stevige stekker hebt). Een adapter, te koop bij HEMA en Mediamarkt kost maar een paar euro.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:24:48 #223
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_51848429
Afgelopen weekeinde terug gekomen uit Peru. Een prachtige reis gemaakt door de Cordillera Blanca, de Cordillera Huayhuash en een kort bezoek aan het Paracas nationaal park.

Al wat foto's online gezet:
http://www.de-wall.nl/peru/peru.htm

Joost
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:19:14 #224
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_51886241
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 10:45 schreef JedaiNait het volgende:
Samen met mijn vriendin ga ik deze zomer naar Peru, ons voorlopige reisplan ziet er als volgt uit. Zijn er mensen die nog tips hebben?

Reisplan
Zitten jullie nog in Arequipa? Hoe bevallen de lessen en het gastgezin? Ben heel benieuwd!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_51925665
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:19 schreef Foeske het volgende:

[..]

Zitten jullie nog in Arequipa? Hoe bevallen de lessen en het gastgezin? Ben heel benieuwd!
Helemaal vergeten te reageren .

We zitten nog in Arequipa, maar maandag vertrekken we richting Cuzco. Afgelopen vrijdag hebben we onze vier weken les afgerond. Erg leerzaam en leuk, maar we zijn er inmiddels ook wel weer een beetje zat van... Gastgezin bevalt ook prima trouwens .

Na Cuzco gaan we via Puno naar LaPaz en Uyuni en daarna weer terug naar Peru. Het plan was om met het vliegtuig van LaPaz naar Lima terug te vliegen, maar om een of andere reden zijn de tickets stukken duurder geworden. Waarschijnlijk wordt het dus een busreis.

Weet iemand toevallig nog een goedkope/betaalbare manier om vanuit Cuzco de jungle te zien? Tot nu toe zijn we alleen maar tours voor 800 + dollar tegen gekomen.
  maandag 30 juli 2007 @ 14:32:28 #226
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_51959849
halloooooooo,

ik kom op 22 oktober aan in Lima en denk zo'n 3 weken later in Cusco te zijn. Nu willen wij (mijn nichtje en ik) uiteraard de MP bezoeken, maar wil zij - ook uiteraard! - de vierdaagse incatrail doen, en ik de 2 daagse (vanwege verrotte knieën). Is er iemand die een maatschappij/organisatie kent die beide versies aanbiedt, en hier goede ervaringen mee heeft?!
hoewel sommigen zeggen dat we dit net zo goed in Peru zelf kunnen boeken hebben we besloten dit toch al vanuit NL te willen doen, omdat ie nu al tot half oktober vol zit...

Ohja het enige wat we verder willen regelen is het hostel in Lima, omdat we waarschijnlijk lekker gaar aankomen. Hoewel we 'gewoon' voor hostels gaan en het niet zo nauw nemen met luxe enzo, willen we - na zo'n vlucht - in Lima wel 'n beetje oke zitten. Iemand leuke, betaalbare tips?!?

Gracias!
  maandag 30 juli 2007 @ 18:07:26 #227
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_51965426
Hotel España, de meest doorsnee, maar een prima optie. Ligt lekker centraal, sfeervol pand, niet te duur. Dorms hebben uitgesproken backpackersfeer (of je dat positief of negatief vindt mag je zelf uitmaken) en er zijn ook een- en tweepersoonskamers. Veilig en een eigen barretje, met soms films.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_51992895
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:32 schreef babette21 het volgende:
halloooooooo,

ik kom op 22 oktober aan in Lima en denk zo'n 3 weken later in Cusco te zijn. Nu willen wij (mijn nichtje en ik) uiteraard de MP bezoeken, maar wil zij - ook uiteraard! - de vierdaagse incatrail doen, en ik de 2 daagse (vanwege verrotte knieën). Is er iemand die een maatschappij/organisatie kent die beide versies aanbiedt, en hier goede ervaringen mee heeft?!
hoewel sommigen zeggen dat we dit net zo goed in Peru zelf kunnen boeken hebben we besloten dit toch al vanuit NL te willen doen, omdat ie nu al tot half oktober vol zit...
kijk eens op peruonline.nl , mss. vind je daar wat je zoekt (ik heb er verder geen ervaring mee btw),
toen ik allang geleden de MP-trail liep heb ik dat vanuit Cuzco geregeld (maar goed, toen waren er ook nog geen beperkingen)
  woensdag 8 augustus 2007 @ 17:33:50 #229
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_52202906
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:32 schreef babette21 het volgende:
halloooooooo,

ik kom op 22 oktober aan in Lima en denk zo'n 3 weken later in Cusco te zijn. Nu willen wij (mijn nichtje en ik) uiteraard de MP bezoeken, maar wil zij - ook uiteraard! - de vierdaagse incatrail doen, en ik de 2 daagse (vanwege verrotte knieën). Is er iemand die een maatschappij/organisatie kent die beide versies aanbiedt, en hier goede ervaringen mee heeft?!
hoewel sommigen zeggen dat we dit net zo goed in Peru zelf kunnen boeken hebben we besloten dit toch al vanuit NL te willen doen, omdat ie nu al tot half oktober vol zit...

Ohja het enige wat we verder willen regelen is het hostel in Lima, omdat we waarschijnlijk lekker gaar aankomen. Hoewel we 'gewoon' voor hostels gaan en het niet zo nauw nemen met luxe enzo, willen we - na zo'n vlucht - in Lima wel 'n beetje oke zitten. Iemand leuke, betaalbare tips?!?

Gracias!
Waar hebben jullie de incatrail geboekt, en hoe duur was het daar?
Voor andere fokkers: is het een beetje te doen om in het lage seizoen (ben dr rond januari als het goed is) ter plekke de 4-daagse incatrail te doen? Of op een andere manier Machu piccho te zien (of mis je dan een heleboel?)
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:49:09 #230
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52212614
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 17:33 schreef peejdorie het volgende:

[..]

Waar hebben jullie de incatrail geboekt, en hoe duur was het daar?
Voor andere fokkers: is het een beetje te doen om in het lage seizoen (ben dr rond januari als het goed is) ter plekke de 4-daagse incatrail te doen? Of op een andere manier Machu piccho te zien (of mis je dan een heleboel?)
Wat ik weet is dat in het hoogseizoen de populairste trail voor maanden vooruit is volgeboekt. Je kunt af en toe ter plaatse wel een alternatieve trail regelen en dat zal in het lage seizoen ook wel moeten lukken. Voor de meest bekende trail zou ik daar niet op rekenen.

Overigens heb ik de Macchu Pichu zoals zovelen gezien zonder de trail te doen, omdat ik tijdens een eerdere trek die vakantie last van mijn knie kreeg. Hoeveel je dan mist? Een hoop afzien, maar het schijnt ook wel een bijzondere ervaring te zijn natuurlijk. Maar als je de nacht van tevoren gewoon in Aguas Calientes slaapt en 's morgens vroeg de bus pakt, zodat je de hele dag bij de ruines kunt zijn dan geeft dat ruim voldoende voldoening, zo super is het. Ik zou het de volgende keer gewoon lekker weer zo doen. Niet afzien en gewoon puur genieten van de Macchu Pichu zelf!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_52217080
Wij zijn net terug gekomen van de Salkantay Trek (incl MP). Naar mijn idee zeer de moeite waard (en fysiek minder zwaar dan de Colca, wegen zijn veel makkelijker, alleen wel langer, 5 dagen en 6-8 uur per dag). We hebben de maatschappij Apu Salkantay Earl gebruikt. Eigenlijk kost deze trek 250 dollar (inclusief paarden voor je bagage), maar wij hebben het naar 165 dollar weten te praten (incl 20 dollar studenten korting).
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:23:51 #232
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_52304675
Gaan 17 september richting Lima. Hebben tot 15 oktober.
Lima, Cuzco, Puno, La Paz, Uyuni, en dan weer terug naar Lima om te kijken of er nog tijd genoeg is om een trekking in de Huaraz te doen.

Zit echt te twijfelen wat we ' over moeten slaan', danwel of we genoeg tijd hebben om die trekking in Huaraz te doen. Nazca wordt hem sowieso niet, Arequipa is nog de vraag of dat verstandig is om over te slaan. Iemand wat ideen? En dan zeker in de benodigde tijd om het rondje zoals boven geschetst te doen?
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:28:36 #233
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_52304776
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 23:57 schreef JedaiNait het volgende:

Na Cuzco gaan we via Puno naar LaPaz en Uyuni en daarna weer terug naar Peru. Het plan was om met het vliegtuig van LaPaz naar Lima terug te vliegen, maar om een of andere reden zijn de tickets stukken duurder geworden. Waarschijnlijk wordt het dus een busreis.
Mag ik vragen HOE duur, en of die ook van tevoren via internet te regelen zijn?
  zondag 12 augustus 2007 @ 16:31:02 #234
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_52307025
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 17:33 schreef peejdorie het volgende:
Waar hebben jullie de incatrail geboekt, en hoe duur was het daar?
perutravel.nl
239 euro voor 2daagse, en 269 euro voor 4daagse versie
(bij de 4daagse evt. 70 euro extra wanneer je ook je eigen zooi wil laten dragen)
quote:
Voor andere fokkers: is het een beetje te doen om in het lage seizoen (ben dr rond januari als het goed is) ter plekke de 4-daagse incatrail te doen? Of op een andere manier Machu piccho te zien (of mis je dan een heleboel?)
volgens mij is de incatrail in januari dicht en kun je dan alleen met de trein... maar weet ik niet zeker!
  maandag 13 augustus 2007 @ 09:39:55 #235
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52322388
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:23 schreef SnuggLe het volgende:
Zit echt te twijfelen wat we ' over moeten slaan', danwel of we genoeg tijd hebben om die trekking in Huaraz te doen. Nazca wordt hem sowieso niet, Arequipa is nog de vraag of dat verstandig is om over te slaan. Iemand wat ideen? En dan zeker in de benodigde tijd om het rondje zoals boven geschetst te doen?
Waar je vooral op moet letten is de hoogte. Cuzco ligt vrij hoog en als je meteen daar aankomt heb je toch nog een aantal dagen nodig om het rustig aan te doen. Je zou er dan voor kunnen kiezen om vanuit Lima naar Arequipa te gaan (enkele vlucht is ongeveer 45 euro/ 12 uur in de bus is iets goedkoper) en vanuit Arequipa naar Cuzco te bussen. En dan heb je toch Arequipa (= hele mooie stad en echt anders dan Cuzco, Puno of La Paz) en eventueel de Colca Canyon gezien. Verder hoor ik wel van veel mensen dat ze Arequipa niet zo heel bijzonder vinden en ik kan me er op zich wel in vinden dat je niet héél veel mist als je het overslaat.

Overigens is de Inca Trail in februari gesloten, niet in januari.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_52346796
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:28 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Mag ik vragen HOE duur, en of die ook van tevoren via internet te regelen zijn?
Ongeveer 300 dollar (we gingen uit van 100). Online boeken kan vast. Een goede maatschappij is LanPeru (niet de goedkoopste).

Wat je reisplan betreft:
Lima is niet heel mooi, ik raad je aan daar zo kort mogelijk te blijven. Wel is het raadzaam om een dag te vroeg te arriveren Lima voor de terugreis. Dan kan je eventueel nog wel wat bezoeken daar.
Cuzco lijkt me essentieel. Als de planning het toelaat zou ik zeker een trekking naar Machu Picchu maken (Salkantay?), verder is saqsaywaman zeker de moeite waard en qorikancha ook! Sacred valley is een beetje masaal, maar op zich wel grappig.
Bij Puno zijn de drijvende eilanden wel apart, maar ook wel erg toeristisch een beetje genant... De rest van het meer is eigenlijk niet heel bijzonder, maar het is wel super relaxed om op het dek van de boot te genieten van je mp3 speler of boek. Maar een eendaagse excursie is in principe genoeg. Het is trouwens mogelijk om met een boot van puno naar copacabana te gaan, maar dit is volgens mij erg duur en ik denk niet dat het sneller gaat dan de bus.
Ik zit nu in LaPaz, prima stad, maar veel is er niet te doen volgens mij. De belangrijkste excursie is een fietstocht over de deathroad. Dit is echter wel geheel op eigen risico en je moet ondertekenen dat je je bewust bent dat je kan sterven of zwaar gewond kan raken. Leek mij iets te extreem, maar goed... Als je in tijd nood zit zou ik meteen door gaan naar Uyuni. Daar ga ik over een paar uur heen, dus kan ik nog niks van zeggen.

Wat Arequipa betreft. Ik ben er 4 weken geweest en het is best een mooie stad, maar als je geen tijd hebt voor een hike door de Colca Canyon of El Misti oid, dan kan je dat denk ik best overslaan. In een dag zou ik het monestario de Santa Catalina en het Juanita museum bezoeken.

Huaraz ben ik niet geweest en ben bang dat ik daar ook geen tijd meer voor heb....
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:32:47 #237
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52351829
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:21 schreef JedaiNait het volgende:

[..]

Ik zit nu in LaPaz, prima stad, maar veel is er niet te doen volgens mij. De belangrijkste excursie is een fietstocht over de deathroad. Dit is echter wel geheel op eigen risico en je moet ondertekenen dat je je bewust bent dat je kan sterven of zwaar gewond kan raken. Leek mij iets te extreem, maar goed... Als je in tijd nood zit zou ik meteen door gaan naar Uyuni. Daar ga ik over een paar uur heen, dus kan ik nog niks van zeggen.
Ik ben drie dagen in La Paz geweest en dat vond ik juist te kort. Ik heb de stadstour gedaan (die ook langs de valle de la luna komt) en verder vooral rondgelopen. Een mooi uitzichtpunt bezocht en verder me heerlijk vermaakt in de straatjes rond de heksenmarkt. Ik vond het één van de leukste steden waar ik ben geweest!

Je kunt vanuit La Paz trouwens ook het regenwoud in. Heb ik niet gedaan en ik denk dat er mooiere plekken in Peru of Bolivia zijn om het regenwoud te bezoeken, maar het is ook een optie - mocht je veel tijd hebben.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:55:50 #238
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_52356303
Hmm....dus Arequipa niet doen zonder hike Colka of El Misti? Hoeveel tjid gaat dat kosten? 1 dag, 2 dagen? Heb me daar nog (te) weinig in verdiept. Weet ook echt niet of het mogelijk is in die maand tijd om en Arequipa, en Cuzco, en Puno, en La Paz en Uyuni te doen...en om dat nog even naar Huaraz te gaan.

Ik hoop, als ik naar Huaraz ga, om een total package te regelen vanuit Lima. Dus vervoer heen, overnachting, trekking, en emteen weer terug naar Lima ivm het vliegtuig. Iemand een idee waar dat te regelen is?
pi_52369760
El Misti 1,5 dag op, 0,5 dag naar beneden. Zorg dat je uitgerust bent.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:48:35 #240
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52372023
Maar als je al naar Huaraz gaat dan lijken me de Colca Canyon (behalve misschien voor de condors) en El Misti geen must meer...
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  woensdag 15 augustus 2007 @ 08:34:10 #241
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_52380728
Dat dacht ik dus ook ja. Maar dan moeten we dus wel genoeg tijd over hebben.
Hoop dat de 1e keer dat we in La Paz komen we meteen een ticket kunnen boeken terug naar Lima, zodat als we van Uyuni terugkomen meteen in het vliegtuig kunnen stappen.

Zonder de Colca Canyon en zonder El Misti, hoe lang in Arequipa?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:45:19 #242
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52381690
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:34 schreef SnuggLe het volgende:
Dat dacht ik dus ook ja. Maar dan moeten we dus wel genoeg tijd over hebben.
Hoop dat de 1e keer dat we in La Paz komen we meteen een ticket kunnen boeken terug naar Lima, zodat als we van Uyuni terugkomen meteen in het vliegtuig kunnen stappen.

Zonder de Colca Canyon en zonder El Misti, hoe lang in Arequipa?
Dan zou in principe één dag al voldoende kunnen zijn. Zoals hierboven al gezegd werd moet je dan naar het monasterio de Santa Catalina en het museum van Juanita. Maar ik heb ruim drie maanden in Arequipa gewoond en toen was ik het nog niet beu hoor

Overigens kun je vanuit Arequipa al een tweedaagse tour (of zelfs eendaagse, als je heel vroeg vertrekt en heel laat weer terugkomt) naar de Colca Canyon doen. Dan zit er geen hiken bij, maar heb je wel een deel (overigens niet het mooiste deel) en de condors gezien. Even voor de volledigheid
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_52394328
Puno is echt onzin en inderdaad genant. Ik zou liever een dagje in Copacabana (aan de Bolivia-kant van het Titicacameer) zitten. Arequipa in één volle dag is voldoende, al vond ik het wel een hele aangename stad om een paar dagen te verblijven.

Als jullie trouwens veel gaan vliegen -om tijd te sparen- zou je kunnen overwegen om een zo'n LanPass te kopen, waarmee je iets goedkoper uitbent.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:28:20 #244
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_52426040
Heftig, de aardbeving vannacht daar. 7.9 dat is geen kleintje!
Valt nog mee dat er relatief weinig doden zijn gevallen, want het is een behoorlijk drukbevolkt deel van Peru wel.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:30:18 #245
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_52426103
quote:
Peru: zwaarste aardschok in halve eeuw
http://www.noticias.nl/rnw.php#4898


16/08 11:47
Peru is getroffen door de zwaarste aardbeving in het land in vijftig jaar, met een kracht van 7,9 op de schaal van Richter; er waren negen naschoken met een kracht van vier tot zes. Er zijn meer dan 330 doden en ruim achthonderd gewonden, maar die aantallen zullen waarschijnlijk nog verder oplopen. Het epicentrum van de beving lag vlak voor de kust van de provincie Ica, zo'n 140 kilometer ten zuiden van de hoofdstad Lima. Daar zijn ook de meeste slachtoffers gevallen. Huizen zijn ingestort en op veel plaatsen is de stroom uitgevallen of is brand ontstaan. In verband met de aardschokken werd een tsunami-alarm afgegeven voor de kusten van Peru, Chili, Ecuador en Colombia, maar dat is inmiddels ingetrokken.
330 doden alweer...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_52430098
Op het moment van de beving liep ik in het centrum van Lima. Ik was net terug van Mercado Central om wat te kopen voor mijn café-bar in het centrum. Plotseling hoorde ik allemaal ruiten rammelen en dacht, wat is dit? Enige ogenblikken later was de straat vol met mensen. Pas toen realiseerde ik me dat er een aardbeving bezig was. Lopend op straat voel je het veel minder dan als je in een gebouw zit. Mensen liepen in paniek rond en vele mensen waren aan het bidden. Wat voornamelijk uitzonderlijk was aan deze beving was dat het wel 2 minuten duurde voordat het voorbij was. Na de beving onmiddellijk geprobeerd mijn vrouw te bellen, maar uiteraard lag het telefoonnet plat. Toch lukte het me een kwartier later met haar te bellen, gelukkig was alles ok.
Een dag later is de schade enorm, niet echt in Lima, maar voornamelijk ten zuiden van Lima, hoewel er ook in Lima schade is. Ik zou op dit moment Nederlandse les aan het geven zijn, maar mijn studente is niet op komen dagen. Ze woont ten zuiden van Lima, in Cañete, een van de ergst getroffen plaatsen in Peru. Hopelijk is er niks met haar gebeurd, tot nu toe is het nog onmogelijk geweest om contact met haar te hebben.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 20:36:58 #247
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52433174
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:30 schreef Hik het volgende:

[..]

330 doden alweer...
Jeetje, zoveel? Heftig zeg. Ik heb in Arequipa vrijwilligerswerk gedaan met 30 kinderen uit Lima. Arme kinderen natuurlijk met de minst beschermde huizen. Jammer genoeg kan ik geen contact met ze opnemen (heb alleen gegevens van de organisatie in Arequipa), maar ik hoop maar van harte dat ze allemaal ongedeerd zijn!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:02:37 #248
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_52448145
Ik ben overigens op zoek naar lokale (liefdadigheids/hulp-)projecten.
Heeft iemand nog tips danwel suggesties? Ieder jaar voordat we op vakantie gaan maken we een 'rondje' langs familie/vrienden/kennissen en zamelen we geld in, wat we dan aan een dergelijk project kunnen schenken, danwel kunnen stoppen in hulpgoederen die we daar lokaal kopen.
pi_52449588
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:02 schreef SnuggLe het volgende:
Ik ben overigens op zoek naar lokale (liefdadigheids/hulp-)projecten.
Heeft iemand nog tips danwel suggesties? Ieder jaar voordat we op vakantie gaan maken we een 'rondje' langs familie/vrienden/kennissen en zamelen we geld in, wat we dan aan een dergelijk project kunnen schenken, danwel kunnen stoppen in hulpgoederen die we daar lokaal kopen.
Als je via Cusco passeert kan ik je wel iets aanbevelen, heb er zelf 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan, de organisatie is Belgisch/Nederlands en ik volg ook vanhieruit de projecten. Hun website: Chico Latino


Ik heb hoofdzakelijk in dit project gewerkt: Wawasonqo

Ik vermoed dat anderen ook nog tips hebben, dus je ziet maar. Moest je deze kiezen, stuur me effe een PM en dan geef ik je de contactgegevens van de personen ter plaatse die je zeker ook een rondleiding kunnen geven in de projecten zelf.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:14:00 #250
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_52451887
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 13:02 schreef SnuggLe het volgende:
Ik ben overigens op zoek naar lokale (liefdadigheids/hulp-)projecten.
Heeft iemand nog tips danwel suggesties? Ieder jaar voordat we op vakantie gaan maken we een 'rondje' langs familie/vrienden/kennissen en zamelen we geld in, wat we dan aan een dergelijk project kunnen schenken, danwel kunnen stoppen in hulpgoederen die we daar lokaal kopen.
Jaaa als je besluit langs Arequipa te gaan!!

Toen ik daar was heb ik het weeshuisproject Casa Hogar Luz Alba geholpen door geld in te zamelen. Ze hadden een mooi, maar leeg huis en dat was het. 2500 euro van vrienden, familie en dorpsgenoten later is het vol (wat spullen betreft dan), zijn alle goedkeuringen van de overheden binnen en zijn sinds 2 maanden de eerste 5 kinderen er!

Dit is echt een prachtig project waarvan 100% van elke euro goed gebruikt wordt en die kunnen natuurlijk altijd hulp gebruiken. Kijk eens op mijn website voor meer info en foto's (foeske.waarbenjij.nu) en als je besluit langs Arequipa te gaan moet je me zeker pm'en!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:27:59 #251
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_52454114
quote:
Drie dagen nationale rouw Peru


17/08 11:30
In Peru zijn drie dagen van nationale rouw afgekondigd in verband met de verwoestende aardbeving die het land heeft getroffen. Er zijn zeker vijfhonderd doden en duizenden gewonden. Reddingswerkers zijn druk bezig met het zoeken naar overlevenden en het bergen van slachtoffers. Veel ziekenhuizen en mortuaria zijn vol zodat lijken op straat blijven liggen. De schade in het rampgebied is enorm: alleen al in de zuidelijke kustregio Ica zijn 80.000 mensen dakloos geraakt. Driekwart van de stad Pisco ligt in puin. Intussen komt de hulpverlening op gang: vliegtuigen en helikopters hebben tenten, medicijnen en voedsel naar het getroffen gebied gebracht. De Verenigde Naties hebben één miljoen dollar noodhulp toegezegd en ook afzonderlijke landen geven geld en sturen reddingsteams en hulpgoederen. De aardbeving, die woensdagavond lokale tijd (23.41 UTC) plaatsvond, had een kracht van 8,0 op de schaal van Richter en was de zwaarste in Peru in vijftig jaar.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:48:15 #252
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_52466716
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:27 schreef Hik het volgende:

[..]

ja... verschrikkelijk
En dit soort berichten vind ik ook niet fijn om te lezen als ik binnenkort naar Peru en Chili ga...
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:02:31 #253
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_53386350
Ola! Zitten nu in Peru, August Calientes om precies te zijn.
Hier is het tenminste wel warm.....in tegenstelling tot Lima en in zekere mate ook Cusco.
Vandaag wat relaxen en internetten, morgen Macchu Piccu (waarvan de prijzen NOG verder omhoog zijn gegaan).

Nog geen cuy gehad !
pi_53424541
Ik vond cuy niet heel bijzonder, vooral heel veel werk! Maar als je nog in Arequipa komt, kan ik je het restaurant Zigzag wel aanraden, daar hebben ze heerlijke Alpaca!
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:04:04 #255
183059 WhatTheFuck
Ignorance Is Not An Excuse
pi_53472308
Alpaca <3
In cusco hadden ze ook zulke lekkere Alpaca, echt een van de lekkerste stukken vlees die ik ooit gegeten heb! Aanrader!

Cuy vond ik iets heel aparts, het is wel effe zoeken naar het vlees (welk vlees?) maar desondanks goed te eten.
  woensdag 26 september 2007 @ 02:26:58 #256
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_53478214


Eergisteren gemaakt ;-)

Heb op de link hieronder wat foto´s en reisverhalen staan:
http://bramenanke.waarbenjij.nu/

Morgen richting Bolivia!
  zondag 30 september 2007 @ 00:53:16 #257
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_53580594
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:02 schreef SnuggLe het volgende:
Ola! Zitten nu in Peru, August Calientes om precies te zijn.
Aguas Calientes?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_53581279
tvp
  zondag 30 september 2007 @ 13:23:10 #259
183059 WhatTheFuck
Ignorance Is Not An Excuse
pi_53587230
quote:
Op zondag 30 september 2007 00:53 schreef Hik het volgende:

[..]

Aguas Calientes?
klik
  zondag 30 september 2007 @ 23:21:04 #260
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_53604322
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:23 schreef WhatTheFuck het volgende:

[..]

klik
Ik denk dat HIK dat wel snapt, maar het ging om de verkeerde schrijfwijze (August ipv Aguas)
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:36:21 #261
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_53629378
Update op ons reis-log over onze trip door Peru en Bolivia.

Deze keer over het laatste stukje Peru, en veel over La Paz/Bolivia.
Vanavond richting Uyuni, vrijdag/zaterdag richting Amazone jungle!



[ Bericht 6% gewijzigd door SnuggLe op 01-10-2007 22:42:19 ]
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:21:22 #262
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_53646456
Uyuni... moooooi!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:09:10 #263
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_53936053
Het Boliviatopic leeft niet echt En dat terwijl Bolivia zoveel mooier is (persoonlijk) dan Peru! Maar goed:: Vakantie na vandaag voorbij :| Net nog een verhaaltje en wat foto´s online gezet! Over zowel Peru, maar ook een groot deel over Bolivia. Zoveel mooie dingen hier te zien *zucht* (Solly, pics zijn voornamelijk Bolivia).









(...schaamteloze crosspost met het Bolivia topic...)
  woensdag 24 oktober 2007 @ 22:12:02 #264
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54145622
Alle foto's staan nu hier online!

  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:16:40 #265
183059 WhatTheFuck
Ignorance Is Not An Excuse
pi_54191171
Mooie fotos
Die panoramas zijn dat losse fotos die je weer aan elkaar hebt geplakt? Met welk programma heb je dat gedaan?

En is dat trouwens Farfán op een van de fotos?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:54:03 #266
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54197370
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 22:16 schreef WhatTheFuck het volgende:
Mooie fotos
Die panoramas zijn dat losse fotos die je weer aan elkaar hebt geplakt? Met welk programma heb je dat gedaan?

En is dat trouwens Farfán op een van de fotos?
Photostitch..Losse foto's aan elkaar inderdaad. Is een programmatje van Canon.

Ja, dat is Farfan :-p Liep het hele nationale elftal (voetbal) van Peru tegen het lijf op het vliegveld. Tijdje met hem staan te praten :-)
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:36:38 #267
183059 WhatTheFuck
Ignorance Is Not An Excuse
pi_54234865
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 09:54 schreef SnuggLe het volgende:
Ja, dat is Farfan :-p Liep het hele nationale elftal (voetbal) van Peru tegen het lijf op het vliegveld. Tijdje met hem staan te praten :-)
Nou ben ik heel benieuwd waar dat over ging


Ik ben even op onderzoek uitgegaan voor een panorama programma en ik heb Autostitch gevonden.
Hierbij hoef je alleen de fotos maar te selecteren en de rest gaat allemaal vanzelf Heel handig

http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html

EDIT: Quito, Ecuador !!!


Rovinj, Istrië, Kroatië


[ Bericht 6% gewijzigd door WhatTheFuck op 28-10-2007 23:59:35 ]
  maandag 29 oktober 2007 @ 08:31:47 #268
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54237904
Ging gewoon over voetbal hoor, niets bijzonders. Wel in het Nederlands, was wel komisch.

Progsel ziet er goed uit. Bij Photostitch vaak nog een klein beetje kleurverschil bij de randen. Maar dat is te editen.
  donderdag 3 april 2008 @ 18:19:18 #269
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_57809362
Eind juni voor zo'n ruim 2 weken naar Lima, Cusco en Ilo voor een trouwerij.

Heeft iemand ervaring met traditionele trouwerijen in Peru? Ik ben ook nog eens getuige!
reset
  dinsdag 27 mei 2008 @ 13:52:37 #270
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_58940454
Voorlopig schema:

25 juni vliegen naar Lima via Amsterdam
25-29 verblijf bij Peruaanse familie in Lima
29 vliegen naar Tacna
29-5 Tacna en omstreken bekijken
5 juli trouwerij
6 met auto naar Arequipa
7 met auto naar Cusco
8 Machu Piccu
10 terugvliegen naar London via Lima en Amsterdam
reset
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:06:34 #271
28497 JedaiNait
lurker :)
pi_58940763
Als je vliegt van Tacna naar Cuzco (als dat mogelijk is) heb je nog de kans op de stad Cuzco te bekijken. Lijkt me meer de moeite waard dan de hele tijd in de auto zitten.

Verder is er in Tacna vrij weinig te doen, maar ik vermoed dat de bruiloft daar plaats zal vinden en het bruidspaar daar woont? Dan is het natuurlijk wel leuk om de omgeving daar te bekijken.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 17:21:42 #272
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_58945163
Ik heb welgeteld 1 dag om Cusco zelf te bekijken.

Het schema is niet mijn idee, dat is me zo voorgeschoteld. (behalve die 2 interne vluchten die ik toch maar heb geboekt ipv per bus te reizen) Hoe lang duurt het ongeveer van Tacna naar Cusco via Arequipa per auto? Road trips zijn wel ok als het enigszins comfortabel is.

Ze komen uit Cusco, maar hebben familie in Tacna. Nog geen idee waar ik blijf slapen in Tacna. Als het goed is gaan we ook Colca Canyon bekijken.
reset
  dinsdag 27 mei 2008 @ 18:03:31 #273
28497 JedaiNait
lurker :)
pi_58945928
Hoe lang het met de auto duurt weet ik niet, maar met de bus is Tacna - Arequipa een uur of zes en Arequipa - Cuzco een uur of 12 ofzo (volgens mijn geheugen, ik kan er compleet naast zitten).

Colca canyon is zeer de moeite waard trouwens!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 18:30:08 #274
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_58946458
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 18:03 schreef JedaiNait het volgende:
Colca canyon is zeer de moeite waard trouwens!
Mee eens, maar onmogelijk in dit schema te proppen. Het is zo'n 5 uur rijden (per bus) vanaf Arequipa, en ligt niet op de route. Ik vraag me stiekem ook ernstig af wat je zolang in Tacna moet.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:01:39 #275
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_58947040
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 18:30 schreef babette21 het volgende:

[..]

Mee eens, maar onmogelijk in dit schema te proppen. Het is zo'n 5 uur rijden (per bus) vanaf Arequipa, en ligt niet op de route. Ik vraag me stiekem ook ernstig af wat je zolang in Tacna moet.
Een van m'n beste vrienden gaat in Tacna trouwen en ik ben best man.

Ik heb geen idee van wat wel en niet kan in het schema, maar ze hebben een lokaal reisburootje, dus ik denk wel dat ze weten waar ze het over hebben. Het enige wat ik nu van Peru weet is dat een tijd geleden een handvol spanjaarden een heleboel incas in de pan hebben gehakt, dat ze cavias eten, dat er een ruine op een berg is en dat beer Paddington er vandaan komt.
reset
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:05:13 #276
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_58947111
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:01 schreef Individual het volgende:
Een van m'n beste vrienden gaat in Tacna trouwen en ik ben best man.
oke, ik begreep uit je eerdere post dat de bruiloft in Cusco was, maar da's wat suf want in je schema stond het idd zo. Tja, dan zit je eraan vast he.
quote:
Ik heb geen idee van wat wel en niet kan in het schema, maar ze hebben een lokaal reisburootje, dus ik denk wel dat ze weten waar ze het over hebben. Het enige wat ik nu van Peru weet is dat een tijd geleden een handvol spanjaarden een heleboel incas in de pan hebben gehakt, dat ze cavias eten, dat er een ruine op een berg is en dat beer Paddington er vandaan komt.
't is geen land om in 'n recordtempo doorheen te racen, en dan is het al helemaal zonde om zo lang in zo'n vieze stinkstad (Lima) of zo'n uithoek (Tacna) te zitten.. maar desondanks zul je 't best naar je zin hebben, 't is een bijzondere cultuur en je kan straks toch maar mooi MP aan je lijstje toevoegen
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:09:39 #277
28497 JedaiNait
lurker :)
pi_58947213
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 18:30 schreef babette21 het volgende:

[..]

Mee eens, maar onmogelijk in dit schema te proppen. Het is zo'n 5 uur rijden (per bus) vanaf Arequipa, en ligt niet op de route. Ik vraag me stiekem ook ernstig af wat je zolang in Tacna moet.
Ik zie het eerlijk gezegd ook niet echt gebeuren, maar bedenk wel dat een eigen auto zeker twee keer zo snel zal gaan als die bus vanuit Arequipa .
  dinsdag 27 mei 2008 @ 19:25:47 #278
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_58947588
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 19:09 schreef JedaiNait het volgende:
Ik zie het eerlijk gezegd ook niet echt gebeuren, maar bedenk wel dat een eigen auto zeker twee keer zo snel zal gaan als die bus vanuit Arequipa .
Klopt, maar dát betekent weer: nóg meer kans op hoogteziekte. Om van Arequipa (2350m) naar de Colca te komen moet je over 'n pas van 4900 m heen. Dat was in ons bustempo al niet erg prettig, maar die klim in 'n paar uutjes maken?!??!?! .... haha
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:54:00 #279
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_58969930
Hoe zit dat met die hoogteziekte? Ik neem aan dat iedereen er anders op reageert?

Het hoogste waar ik ooit ben geweest is denk ik tegen de 4000m en ik heb op bijna 2000 meter een tijdje gewoond, maar nooit last van wat dan ook gehad op die hoogtes. Maximaal een hoogteverschil van zo'n 2000 meter per dag.

In eerste instantie ga ik er heen voor de trouwerij en alle cultuur is mooi meegenomen.

Hoe smaakt gebraden cavia?
reset
pi_58970314
Cavia smaakt prima, maar alpaca is lekkerder .

Als je in Arequipa bent, tussen het klooster en de kerk erachter zit een restaurant: ZigZag, die heeft heerlijke alpaca. Wel vrij prijzig naar Peruaanse standaard, maar zeker de moeite waard!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:16:59 #281
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_59007012
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:12 schreef JedaiNait het volgende:
Cavia smaakt prima, maar alpaca is lekkerder .

Als je in Arequipa bent, tussen het klooster en de kerk erachter zit een restaurant: ZigZag, die heeft heerlijke alpaca. Wel vrij prijzig naar Peruaanse standaard, maar zeker de moeite waard!
Kan je beter in (lees: naast) het klooster zelf eten.
Heb in tijden niet zo lekker gegeten. WERELDS! Vooral de antipasti vooraf is bizar lekker.

ZigZag, is dat niet waar ze die plate hebben met 3 verschillende stukken vlees? Rund, struisvogel en Alpaca? En waar je van die rare slabbertjes krijgt? Volgensmij is er ook een ZigZag creperie. Erg lekker, maar ik had helse buikpijnen na het eten.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:25:29 #282
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_59007214
Op 2000 meter heeft niemand last van de hoogte. In principe gaat het vanaf 2500 een beetje spelen.
Verder reageert iedereen er anders op, maar als je gewoon normaal doet (niet gaan hardlopen op de eerste dag) zal je hooguit een beetje buiten adem raken. Arequipa en Tacna liggen niet hoog en Cusco is 3300 ofzo. Hoog, maar niet dramatisch. Bij Colca Canon in de buurt kan het echt hoog worden > 4500 m en dan hebben sommige toeristenbusjes ook zuurstof aan boord. Maar ik heb altijd vermoed dat dat meer het stoere verhaal is dan iets anders...
Voor echte hoogteziekte moet je bang zijn als je ontzettend gaat klimmen of hiken op die hoogte (wat je volgens mij niet gaat doen) of als je als een idioot van laag naar hoog gaat en geen rust neemt. Als je gewoon normaal de toerist uit hangt is er niets aan de hand.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:41:13 #283
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_59010219
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 19:12 schreef JedaiNait het volgende:
Cavia smaakt prima, maar alpaca is lekkerder .

Als je in Arequipa bent, tussen het klooster en de kerk erachter zit een restaurant: ZigZag, die heeft heerlijke alpaca. Wel vrij prijzig naar Peruaanse standaard, maar zeker de moeite waard!
Lijkt me lekker! Hoe smaakt het? Als rund? Ik reis met de trouwpartij dus ik heb weinig invloed denk ik, maar ik gooi ZigZag in de groep.
reset
  vrijdag 30 mei 2008 @ 12:51:06 #284
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_59010480
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:25 schreef Hik het volgende:
Op 2000 meter heeft niemand last van de hoogte. In principe gaat het vanaf 2500 een beetje spelen.
Verder reageert iedereen er anders op, maar als je gewoon normaal doet (niet gaan hardlopen op de eerste dag) zal je hooguit een beetje buiten adem raken. Arequipa en Tacna liggen niet hoog en Cusco is 3300 ofzo. Hoog, maar niet dramatisch. Bij Colca Canon in de buurt kan het echt hoog worden > 4500 m en dan hebben sommige toeristenbusjes ook zuurstof aan boord. Maar ik heb altijd vermoed dat dat meer het stoere verhaal is dan iets anders...
Voor echte hoogteziekte moet je bang zijn als je ontzettend gaat klimmen of hiken op die hoogte (wat je volgens mij niet gaat doen) of als je als een idioot van laag naar hoog gaat en geen rust neemt. Als je gewoon normaal de toerist uit hangt is er niets aan de hand.
Zal wel meevallen denk ik. Met zo'n zuurstofbus denk ik aan een bus vol krakkemikkige oudjes aan het infuus en zuurstofmasker op die nog desperaat de wereld willen zien voordat ze de pijp uitgaan.

reset
  vrijdag 30 mei 2008 @ 13:32:36 #285
28497 JedaiNait
lurker :)
pi_59011313
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:16 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Kan je beter in (lees: naast) het klooster zelf eten.
Heb in tijden niet zo lekker gegeten. WERELDS! Vooral de antipasti vooraf is bizar lekker.

ZigZag, is dat niet waar ze die plate hebben met 3 verschillende stukken vlees? Rund, struisvogel en Alpaca? En waar je van die rare slabbertjes krijgt? Volgensmij is er ook een ZigZag creperie. Erg lekker, maar ik had helse buikpijnen na het eten.
Die inderdaad
  zaterdag 31 mei 2008 @ 00:50:18 #286
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_59025635
Vanuit Arequipa kun je ook Misti of Chachani beklimmen he.. als je dan echt de hoogte in wil (zonder ervaring) is dat wel een hele mooie plek om te doen..
  dinsdag 10 juni 2008 @ 16:13:21 #287
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_59280091
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 13:52 schreef Individual het volgende:
Voorlopig schema:

25 juni vliegen naar Lima via Amsterdam
25-29 verblijf bij Peruaanse familie in Lima
29 vliegen naar Tacna
29-5 Tacna en omstreken bekijken
5 juli trouwerij
6 met auto naar Arequipa
7 met auto naar Cusco
8 Machu Piccu
10 terugvliegen naar London via Lima en Amsterdam
Als ik jou was zou ik het net andersom doen. Van Lima naar Arequipa naar Cuzco, dan heb je daar 9 dagen de tijd voor. Tenzij je een goeden reden hebt om naar die familie in Lima te gaan zou ik dat overslaan om meer tijd te hebben rond Arequipa en Cuzco. Dan kun je na de bruiloft de omgeving van Tacna eventueel nog zien, wat je eigenlijk voor ervoor gepland had.
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:22:21 #288
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_59282054
Ik zou echt zo weinig mogelijk tijd in Lima besteden. Persoonlijk vond ik het een drama.
Met de auto kan ook, maar vliegen scheelt zooooooooooooo veel tijd en kost (bv Lima --> Cusco) nog geen 50 euro!!!

Tip voor in Cusco: er is een hostel, genaamd Los Ninos (deel 1, NIET deel2) die is echt SUPERRRR! Het staat ook in de LP. Het is een NL dame die haar leven hier heeft opgezegd en daar straatkinderen opvangt; haar hostel zorgt voor inkomsten waarmee ze circa 400 kinderen kan onderhouden en een toekomst kan geven.
Het brood wordt vers gebakken, de kamers zijn goed en schoon en de open haard is heerlijk. Aanrader.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:57:32 #289
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_59282824
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 17:22 schreef SnuggLe het volgende:
Tip voor in Cusco: er is een hostel, genaamd Los Ninos (deel 1, NIET deel2) die is echt SUPERRRR! Het staat ook in de LP. Het is een NL dame die haar leven hier heeft opgezegd en daar straatkinderen opvangt; haar hostel zorgt voor inkomsten waarmee ze circa 400 kinderen kan onderhouden en een toekomst kan geven.
Het brood wordt vers gebakken, de kamers zijn goed en schoon en de open haard is heerlijk. Aanrader.
Ninos 2 is ook prima hoor!! heb er 'n week gezeten, werkelijk niets op aan te merken
(oke is 'n tikkie duurder dan 'n standaard Peruaans hostel, maar je krijgt er ook een hoop voor en 't geld gaat naar 'n goed doel, dus who cares?!)
  maandag 14 juli 2008 @ 12:44:30 #290
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_60094029
Ben weer terug! Wat een land zeg!

Dit is het geworden:

25/6: Lima
26/6: Lima
27/6: Lima
28/6: Lima
29/6: Lima -> Tacna -> Toquepala
30/6: Toquepala -> Ilo -> Toquepala
1/7: Toquepala
2/7: Toquepala
3/7: Ilo
4/7: Ilo -> Tacna -> Arica -> Ilo
5/7: Ilo
6/7: Ilo -> Arequipa -> Cusco
7/7: Cusco
8/7: Cusco -> Macchu Piccu -> Cusco
9/7: Cusco
10/7 Cusco -> Lima -> Amsterdam -> London

Hoogtepunten:

Het eten: elk moment van de dag was er wel een tante of moeder in de weer om veel en goed eten te bereiden en de paar keer in restaurants was het ook erg lekker.

De mensen: erg aardig en gastvriendelijk maar altijd chaotisch

De goedkope taxi's: 3 Sol voor een enkele reis voor bijna elke afstand in de stad.

De trouwerij in Ilo: erg leuk om een Peru-NL trouwerij mee te maken en erg veel gedanst en gedronken zoals een padrino dat beaamt.

De toer van de kopermijn in Toquepala: Toeristen zijn er niet welkom, je hebt een uitnodiging van een functionaris nodig.

Het reisje naar Arica in Chile: je merk meteen een enorm verschil in welvaart.

De boerenstaking: de laatste dagen dat ik nog naar Macchu Piccu kon reed de trein niet omdat er boeren op de rails zouden gaan staan. Een helicopter was de enige mogelijkheid om naar een bijna leeg Macchu Piccu te gaan en dat was het dubbel en dwars waard.

Het ochtendgebed en marcheerles op school in Cusco: het leek wel china soms.

En nog veel meer! Foto's volgen nog.
reset
  donderdag 31 juli 2008 @ 19:17:27 #291
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_60472436
inmiddels weer 3 kleine vakanties gehad pak nu m'n leven weer op en dus ook hierbijeen paar van de foto's

drinken


en


eten (1e deel van de lunch)


Lima 's nachts


Fontijnenpark Lima


een oom


protesterende boerin in Cusco


onderweg naar toquepala


bezoekje aan de kopermijn


kerkje in Arica, Chili


Cusquena kopen voor de bruiloft


nichtje


omdat de treinen staakten


Heilige valei vanuit helicopter


het was er erg druk


Typisch


bruine lappendeken


van spelen...


...naar katholieke indoctrinatie...


...naar marcheerles. UN-DOS-UN-DOS ARRIBA ARRIBA!!
reset
pi_62855964
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:03 schreef JedaiNait het volgende:
Ik vond cuy niet heel bijzonder, vooral heel veel werk! Maar als je nog in Arequipa komt, kan ik je het restaurant Zigzag wel aanraden, daar hebben ze heerlijke Alpaca!
Cuy vind ik lekkerder dan Alpaca, maar het is zoveel gepruts voor een klein beetje Cuy....
pi_62855990
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 21:30 schreef Chen het volgende:
Lima is trouwens erg saai en dom
Zeker alleen in Miraflores geweest?
  zaterdag 1 november 2008 @ 14:01:40 #294
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_62860489
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 08:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zeker alleen in Miraflores geweest?
Miraflores is ok en er zijn wel wat andere bezienswaardigheden, maar zo speciaal is Lima niet. Er zijn mooiere delen van Peru.

En kwa cuy ligt het eraan hoe het bereid is. Platgeslagen gefrituurde cuy die ik voor ontbijt had was niet echt fantastisch, maar de cuy sate was wel lekker. De alpacas die ik heb gegeten was echt lekker trouwens.
reset
pi_62876437
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 14:01 schreef Individual het volgende:

[..]

Miraflores is ok en er zijn wel wat andere bezienswaardigheden, maar zo speciaal is Lima niet. Er zijn mooiere delen van Peru.

En kwa cuy ligt het eraan hoe het bereid is. Platgeslagen gefrituurde cuy die ik voor ontbijt had was niet echt fantastisch, maar de cuy sate was wel lekker. De alpacas die ik heb gegeten was echt lekker trouwens.
Vooral Miraflores is weinig speciaal. Toch een soort van Europese wijk maar dan net wat minder. Vergelijk met het een provinciestadje en denk er wat toeristen bij.
pi_62876498
Hoe het bereid is geldt voor alles natuurlijk. Ik weet ook wel plekken waar je hartstikke ranzige ceviche kan krijgen.
pi_63611012
quote:
Op zondag 30 april 2006 11:12 schreef SeLang het volgende:
Ontopic:
Ik heb het nog eens teruggekeken in mijn administratie, maar ik heb in Lima nog nooit meer dan 30 Soles betaald voor een hotel. Het goedkoopste en leukste hostal was de al genoemde Espana ( 8 soles ). Dat is echter al wel een paar jaar geleden, maar de sterk gestegen euro is in ons voordeel.
Het kan nog wel goedkoper: je hebt al hotels vanaf 5 soles wat ik heb gezien en dan zijn er vast nog wel goedkopere. Dan heb je overigens een eigen kamer, in Hotel Espana weet ik dat niet zeker....
  woensdag 3 december 2008 @ 16:31:32 #298
147659 thedunno
www.de-wall.nl
pi_63728287
Wat me van Peru vooral opvalt is dat 99% van de touristen naar het zuiden gaat.
Zonde, ten noorden van Lima; Cordillera Blanca en Cordillera HuayHuash, is zooooo veel mooier.









  woensdag 3 december 2008 @ 16:54:07 #299
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_63728836
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:31 schreef thedunno het volgende:
Wat me van Peru vooral opvalt is dat 99% van de touristen naar het zuiden gaat.
Zonde, ten noorden van Lima; Cordillera Blanca en Cordillera HuayHuash,[
Mooie foto's, het ziet er prachtig uit.

Ik had alleen weinig keus omdat ik een trouwerij in het diepe zuiden had, maar zou het noorden ook wel willen zien. Maar ja, er zijn nog zo veel dingen die ik zou willen zien.
reset
  woensdag 3 december 2008 @ 17:43:04 #300
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_63730089
Wow prachtig inderdaad! Ik had het noorden graag aangedaan, maar dat was niet zo logisch aangezien ik naar Patagonië ging

Maar ik verwacht binnen een jaar of twee nog wel eens terug te gaan (vriendinnetje van me is naar Lima verhuisd ) en aangezien het zonde is om "alleen" maar even op bezoek te gaan, heb ik het idee om dan door te reizen t/m Ecuador (en misschien zelfs midden-Amerika).

Door dit soort plaatjes krijg ik altijd de neiging om direct 'n ticket te boeken!!
pi_63737015
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:31 schreef thedunno het volgende:
Wat me van Peru vooral opvalt is dat 99% van de touristen naar het zuiden gaat.
Zonde, ten noorden van Lima; Cordillera Blanca en Cordillera HuayHuash,[ afbeelding ] is zooooo veel mooier.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het Zuiden is ook wel mooi hoor. Het Zuiden is wellicht wat makkelijker te bereizen. De factor tijd speelt voor veel mensen mee natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')