abonnement Unibet Coolblue
pi_18146393
quote:
Britse moslimleiders preken tegen terrorisme

Moslimleiders preken vrijdag in heel Groot-Brittannië tegen terrorisme. Ze gaan daarmee in op een oproep van de Britse Moslimraad. De oproep volgde op een reeks aanhoudingen de voorbije maanden.
De politie pakte donderdagavond nog een verdachte op bij een razzia in de omgeving van de stad Crawley, niet ver van de luchthaven Gatwick bij Londen. De 27-jarige Brit was de vierde verdachte die de voorbije dagen in deze stad werd aangehouden. De anti-terreurpolitie pakte dinsdagochtend in de regio Londen acht Britten van Pakistaanse afkomst op. Bij de invallen namen de agenten een halve ton kunstmest in beslag die als springstof kan worden gebruikt.

De Britse Moslimraad zei dat het "overwegend positieve" reacties gekregen had op een oproep tot moskeeën om te helpen in de strijd tegen terreur. In de vrijdagpreken wordt gezegd dat terrorisme geen plaats heeft in de islam. Er werden boekjes gedrukt waarin Britse moslims op hun burgerzin worden aangesproken.
Terreurverdachten kunnen in Groot-Brittannië gedurende twee weken vastgehouden worden zonder formele inbeschuldigstelling.
GvA

Goede zaak
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zaterdag 3 april 2004 @ 03:57:18 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18146434
Idd een goede zaak. En laat ons weer zien dat de islam niet over een kam te scheren is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18146518
Prima signaal.
  zaterdag 3 april 2004 @ 06:04:55 #4
89243 MrObjective
I just give my opinion
pi_18146703
dat is een afleidings manouvre ze zijn allemaal niet te vertrouwen de laatste tijd
I am me Just like anyone else I am me No wonder,nor special I am me Not rich, not poor I am me Not genius. nor stupid I am me Not a dream, nor a fairytale I am me Not to be liked, or be hated I am me So what am I You tell me I am me
pi_18146705
stelletje goatfuckers die extremisten.
Free people own guns! Slaves do not!
  † In Memoriam † zaterdag 3 april 2004 @ 06:22:59 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18146716
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 03:45 schreef Cosma-Shiva het volgende:


Bij de invallen namen de agenten een halve ton kunstmest in beslag die als springstof kan worden gebruikt.
Wat ik me laatst afvroeg, zou je ook nu ook geregistreerd worden als je bij de plaatselijke bouwmarkt of tuinhandel een pallet kunstmest ophaalt?

Dat er dan een terwijl je aan het inladen bent even telefoontje naar de AIVD gaat ofzo?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 3 april 2004 @ 07:24:31 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_18146758
quote:
Britse moslimleiders preken tegen terrorisme
En dit wordt gepost al nieuwsbericht

Hieruit blijkt alleen maar hoe ver we eigenlijk zijn gegaan met alles maar te accepteren in het kader van multicul.
Van ieder weldenkend mens - en dus ook van iedere moslim - verwacht ik niet anders dan dat terrorisme in de scherpst mogelijke bewoordingen wordt veroordeeld. Maar het is kennelijk nieuws als immams in Westerse landen terrorisme veroordelen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zaterdag 3 april 2004 @ 07:59:22 #8
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_18146793
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 07:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

En dit wordt gepost al nieuwsbericht

Hieruit blijkt alleen maar hoe ver we eigenlijk zijn gegaan met alles maar te accepteren in het kader van multicul.
Van ieder weldenkend mens - en dus ook van iedere moslim - verwacht ik niet anders dan dat terrorisme in de scherpst mogelijke bewoordingen wordt veroordeeld. Maar het is kennelijk nieuws als immams in Westerse landen terrorisme veroordelen.
Tja da's ook een manier van zoiets beoordelen.

Maar uit welke hoek kwam eigenlijk het verwijt dat 'de moslimgemeenschap' zich te weinig laat horen over islamitisch terreur? Want 'wie zwijgt stemt toe' of langs een andere kromme redenatie wordt het, zolang moslims zich niet uitspreken, bijna als bevestiging gezien dat ze het stiekem wel goedkeuren. En nu nemen ze duidelijk stelling, is het nog niet goed.

Het zou idd geen nieuws moeten zijn, maar je moet de dingen ook niet omdraaien.
  zaterdag 3 april 2004 @ 08:39:30 #9
17646 SuperG
SG surft naar PC Hardware
pi_18146906
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 07:59 schreef NorthernStar het volgende:

Tja da's ook een manier van zoiets beoordelen.

Maar uit welke hoek kwam eigenlijk het verwijt dat 'de moslimgemeenschap' zich te weinig laat horen over islamitisch terreur? Want 'wie zwijgt stemt toe' of langs een andere kromme redenatie wordt het, zolang moslims zich niet uitspreken, bijna als bevestiging gezien dat ze het stiekem wel goedkeuren. En nu nemen ze duidelijk stelling, is het nog niet goed.

Het zou idd geen nieuws moeten zijn, maar je moet de dingen ook niet omdraaien.
Er wordt altijd gezegd dat het terreur een kleine groep is maar is dat zo.
Van gematigde moslim tot Extremist is een heel groot bevolkd grijs gebied tussen.

De militante tak is het topje van de ijsberg hun fundering is veel groter en dan praat je over miljoenen ipv enkele duizenden.

De IMAM's zijn net zo verdeeld velen promoten het islam geweld enkele veroordelen het hard sommigge doen het voor de PR en anderen laat het koud of houden zich alleen bezig met islam belangen.

Waar zijn de Islam protest marsen tegen het El Quada geweld.
Protest marsen laten zien wat het volk denkt.

Want één Imam zegt niks als er tig tov hem haat verkondigen.
'n moslim leider vertegenwoordig niet dé mening van het volk.
zoals arafat veroordeelde de WTC aanslag terwijl palastina volk feest vierde.
GAK8NSLI + X2 3800 + X1800XL + 2GB + Ageia P1
GA7DXR + XP 2400 + 9500Pro + 768MB
PC4800D + P4C 2,4G + 1GBRam + 7900GSPlus 512MB + Ageia P1
pi_18146913
Nu nog preken tegen intolerantie, antisemitisme, asociaal gedrag, mishandelen van vrouwen, etc etc etc
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_18147028
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 08:40 schreef Strolie75 het volgende:
Nu nog preken tegen intolerantie, antisemitisme, asociaal gedrag, mishandelen van vrouwen, etc etc etc
En tegen het spreken van 2 geluiden ben je vergeten.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_18147896
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 07:24 schreef SeLang het volgende:

Maar het is kennelijk nieuws als immams in Westerse landen terrorisme veroordelen.
Blijkbaar willen mensen dat horen, lees de reacties op 'Al-Qaeda roept op tot oorlog tegen westen' maar eens. Daar roepen een aantal mensen dat Moslims maar op straat moeten gaan om te protesteren tegen AQ en dat ze de media op moeten zoeken om terrorisme af te keuren.
pi_18148086
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 11:06 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Blijkbaar willen mensen dat horen, lees de reacties op 'Al-Qaeda roept op tot oorlog tegen westen' maar eens. Daar roepen een aantal mensen dat Moslims maar op straat moeten gaan om te protesteren tegen AQ en dat ze de media op moeten zoeken om terrorisme af te keuren.
Ik denk dat als men de straat op gaat voor de dood van een invalide terrorist dat men ook best de straat op zou kunnen voor een islamitische oproep tot WW3 om het zo maar te zeggen; ookal zijn het maar 10 mensen die de straat op gaan, het is meer dan niets.

Marokkanen die protesteren tegen een Israelische muur zijn puur hypocriet aangezien de Marokkaanse muur bijna net zo lang is, zo niet langer, dan de Chinese muur. Als die Marokkanen voor zoiets hypocriets de straat op kunnen zouden ze dat ook tegen een oproep tot WW3 kunnen doen. Moeten is iets anders, maar als de wil er wel is om voor bepaalde verknipte opvattingen de straat op te gaan dan is het raar dat de wil er niet zou zijn tegen zoiets belangrijks.
eeeh
pi_18148273
Die imam kan de problemen ook niet uit de wereld helpen. Om ze te verhelpen moet je weten waar Alqaida uit is ontstaan maar dat willen heel veel mensen niet erkennen. Zolang dat niet erkend wordt of het probleem opgelost wordt zal er altijd dreiging bestaan.
  zaterdag 3 april 2004 @ 11:40:30 #15
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_18148335
we zouden eens met alle mensen van de bevolking, chinees en islamiet, christen en jood, afrikaan en indier de straat op moeten en echt masaal laten zien aan die arabische terroristische nitwitten dat de wereld hun idiote grapjes gewoon niet tolereert! met 1 hand slaan we sterker dan met vijf vingers.
put
your
clothes
on!
pi_18148362
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 11:21 schreef DaveHarris het volgende:

Moeten is iets anders, maar als de wil er wel is om voor bepaalde verknipte opvattingen de straat op te gaan dan is het raar dat de wil er niet zou zijn tegen zoiets belangrijks.
Jij en anderen maken het belangrijk dat Moslims tegen AQ protesteren.

Als je daar zoveel waarde aan hecht moet je misschien eens een keer een Moskee binnen stappen en vragen hoe die Moslims erover denken en een demonstratie met ze organiseren.
pi_18148368
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 11:40 schreef Jerruh het volgende:
we zouden eens met alle mensen van de bevolking, chinees en islamiet, christen en jood, afrikaan en indier de straat op moeten en echt masaal laten zien aan die arabische terroristische nitwitten dat de wereld hun idiote grapjes gewoon niet tolereert! met 1 hand slaan we sterker dan met vijf vingers.
Het zijn geen grappen het is een signaal van laat ons met rust en wel nu meteen.
  zaterdag 3 april 2004 @ 11:46:42 #18
52513 whosvegas
The Trickster
pi_18148435
Goede zaak.
Roept op tot verdraagzaamheid, zou hier in nl ook moeten gebeuren (overal ter wereld)!
Are you nuts??
pi_18148471
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 11:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Jij en anderen maken het belangrijk dat Moslims tegen AQ protesteren.
Belangrijk maken? Ik zou dat zeer op prijs stellen, zo zou men bijvoorbeeld zijn opvattingen over Arabieren c.q. moslims bij kunnen stellen, het zou dus ook positief zijn voor moslims zelf.

Je kan het een Nederlander niet kwalijk nemen dat hij het raar vindt dat men wel bereid is om te demonstreren tegen een muur maar niet tegen een oproep tot WW3.
eeeh
pi_18148536
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 11:47 schreef DaveHarris het volgende:

Belangrijk maken? Ik zou dat zeer op prijs stellen, zo zou men bijvoorbeeld zijn opvattingen over Arabieren c.q. moslims bij kunnen stellen, het zou dus ook positief zijn voor moslims zelf.
Bezoek een moskee! Ga het ze vragen
quote:
Je kan het een Nederlander niet kwalijk nemen dat hij het raar vindt dat men wel bereid is om te demonstreren tegen een muur maar niet tegen een oproep tot WW3.
Oproep tot WW3!!?!?!?
waar heb je het nu weer over? Die AQ dreiging met aanslagen? Ga jij er echt vanuit dat veel mensen die oproep steunen ofzo?
pi_18148631
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 11:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Bezoek een moskee! Ga het ze vragen
[..]
Waarom zou ik? Laat men lekker eigen verantwoordelijkheid nemen, daar ben jij toch zo`n voorstander van?

quote:
Oproep tot WW3!!?!?!?
waar heb je het nu weer over? Die AQ dreiging met aanslagen? Ga jij er echt vanuit dat veel mensen die oproep steunen ofzo?
Ja.

In Nederland misschien niet maar wereldwijd zullen dat er meer dan genoeg zijn. En aangezien wij niet alleen met Nederland te maken hebben is een dergelijke oproep natuurlijk ook van groot belang voor Nederland. Overgens heeft het er niet echt veel mee te maken of veel mensen een dergelijke oproep steunen, we hebben allemaal gezien wat een klein groepje mensen voor schade aan kan richten.
eeeh
pi_18148700
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 11:59 schreef DaveHarris het volgende:

Waarom zou ik?
Jij wilt toch zo graag dat ze laten weten hoe ze over AQ denken. Doe er zelf dan ook wat moeite voor.
quote:
Laat men lekker eigen verantwoordelijkheid nemen, daar ben jij toch zo`n voorstander van?
Ja zeker. Neem jij dus eens je eigen verantwoordelijkheid en ga het die mensen gewoon vragen als je het zo belangrijk vind dat ze afstand nemen van AQ.
quote:
In Nederland misschien niet maar wereldwijd zullen dat er meer dan genoeg zijn. En aangezien wij niet alleen met Nederland te maken hebben is een dergelijke oproep natuurlijk ook van groot belang voor Nederland. Overgens heeft het er niet echt veel mee te maken of veel mensen een dergelijke oproep steunen, we hebben allemaal gezien wat een klein groepje mensen voor schade aan kan richten.
Wat valt daar in godsnaam dan tegen te demonstreren dan!?!?! Iedereen weet toch wel dat het domme oproepen (zacht uitgedrukt) van AQ zijn en dat niet mag gebeuren.

En waarom moeten alleen Moslims daar dan tegen demonstreren? Ik zie ook geen demonstraties van niet Moslims daartegen.
pi_18148737
Het is idd gewoon een afleidingsmanoevre. Ze zitten momenteel gewoon te broeien op snode plannen van terreur terwijl wij denken dat ze even koest zijn .
pi_18148775
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 12:07 schreef Bio_Bastard het volgende:
Het is idd gewoon een afleidingsmanoevre. Ze zitten momenteel gewoon te broeien op snode plannen van terreur terwijl wij denken dat ze even koest zijn .


En waarom zou je dan nog duidelijk laten weten dat je tegen AQ bent als er ook mensen zijn die zo paranoia zijn en dit denken.
pi_18148821
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 12:10 schreef calvobbes het volgende:

[..]



En waarom zou je dan nog duidelijk laten weten dat je tegen AQ bent als er ook mensen zijn die zo paranoia zijn en dit denken.
*sigh*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')