quote:
Dat komt vooral omdat de eerste tijd na indienst gaan er een soort inwerk-periode was waarin APTS (of hoe heet dat bedrijf?) de bus kon testen in het echte bedrijf. Die periode zal nu zo'n beetje wel voorbij zijn, vandaar het gezeik over geld nu ineens.
Mijn eigen mening over dat ding lijkt me ook duidelijk: zowel het stoppen bij elke halte als de totale onmogelijkheid om bij de chauffeur een kaartje te kopen zijn ronduit waardeloos. Vooral als airport-shuttle natuurlijk waar iedereen met zijn net gewisselde euro's (briefgeld) die bus instapt waar vervolgens alleen met muntgeld een kaartje gekocht kan worden.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over het rendabel maken van het ding, door het combineren van de diverse Veldhovense lijnen tot één Phileas-lijn. Uit klantoogpunt natuurlijk de dood in de pot.
Maar goed, het Eindhovense OV kan sowieso wel een aardige kwaliteitsimpuls gebruiken, met allerhande net-niet-aansluitingen tussen de stadslijnen die allemaal op een andere tijd aankomen/vertrekken waardoor je van die 5/25minuten wachttijden krijgt.
Regionale bussen met hun vertrektijden rond 05/35 zijn ook waardeloos omdat dan net de limburgse IC's aankomen, overdag niet zo erg, 's avonds een ramp.
Ik blijf Enschede maar weer als voorbeeld aanhalen waar het busvervoer (ook in relatie tot aankomst van treinen) prima geregeld is. Starre vertektijden voor alle streek/stadslijnen voor prima overstap van elke bus op elke andere bus. Door de strarre tijden om de treintijden de vouwen, is dat ook prima geregeld.
Treinaankomsten (uit het westen) om 58/04 en 28/34 met vertrek van bussen om 09/24/39/54 (vroege ochtend, late ochted/begin middag, begin avond), of 03/39 's avonds of 02/12/22/32/42/52 in de brede spitsen (7-10 en 14-19).
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."