Ja okay (en na 1840 is niet zo heel interessant voor dit topic) maar hoe zit het met de andere semitische volkeren? De Palestijnen, Arabieren, Ethiopiërs?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:54 schreef DaveHarris het volgende:
Van wikipedia;
--lap tekst--
Daar ben ik ook zeer benieuwd naar.quote:maar hoe zit het met de andere semitische volkeren? De Palestijnen, Arabieren, Ethiopiërs?
een hele ouwe koe die door iedereen liefhebbend en over de lijken van velen met moeite gaande wordt gehoudenquote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:44 schreef Dagonet het volgende:
Maak hier een mooi topic van
...heel veel tekst...
Waar hebben we het over in dit geval?
...nog meer tekst...
Mwach, mij gaat het meer om het historisch kunnen plaatsen van bepaalde volkeren om (persoonlijk) verschillende religies en hun ontwikkeling aan elkaar te kunnen koppelen, cultuurstromingen, kunstuitingen en veel meerquote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:08 schreef Beasjtie het volgende:
een hele ouwe koe die door iedereen liefhebbend en over de lijken van velen met moeite gaande wordt gehouden
Niemand slaat elkaar hier de hersens in en ik vind het ontwikkelen van bijv historisch besef bij jezelf best nuttig en vooral leuk.quote:denk liever aan morgen en watvoor leuke, goeie en nuttige dingen kan doen in het leven i.p.v. mekaar een beetje de hersens in te slaan.
En de volkeren die daarvoor woonden?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 21:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waarom staat Turkije in dit lijstje? Turken komen uit Centraal-Azië.
Begrijp ik, maar dan zijn de landsgrenzen zoals aangegeven hierin niet relevant. Een fuzzy-select zou misschien beter zijn bij deze.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 21:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En de volkeren die daarvoor woonden?
We gaan hier rustig 5, 6, 10.000 jaar terug hoor
Het plaatje heb ik trouwens gewoon gevonden via google door te zoeken op semitic peoples
Grieken?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 21:49 schreef Dagonet het volgende:
En de volkeren die daarvoor woonden?
en Palestina is weer afgeleid van Filistina.quote:Op maandag 29 maart 2004 03:17 schreef Caesu het volgende:
ja die filistijnen komen van kreta of cyprus oorspronkelijk denken ze.
maar die palestijnen die heten zo omdat het land voor 1948 palestina heette. niet dat ze van de filistijnen ofzo afstammen.
de naam is er wel van afgeleid maar het zijn geen afstammelingen van Filistijnen.quote:Op maandag 29 maart 2004 03:39 schreef francia het volgende:
[..]
en Palestina is weer afgeleid van Filistina.
Palestijnen zijn wel degelijk afstammelingen van Filistijnen hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |