abonnement Unibet Coolblue
pi_17942168
Het spul eSHa2000 werkt totaal niet, sterker nog, het verzwakt je vissen eerder. Ik heb keurig 3 dagen de kuur toegepast zoals stond in de bijsluiten (mijn sluierstaartje had vinrot), met als gevolg dat hij de 4e dag dood was.
Ik raad het jullie dus ten zeerste af om eSHa 2000 te gebruiken, het is echt een slecht product.
Mijn goudvis die in dezelfde bak zit is nu ook ineens ziek geworden (geen vinrot, maar iets anders), ik weet niet wat het precies is, maar hij heeft het sinds ik eSHa 2000 gebruik
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_17942391
Ik heb juist vorige maand ook een week lang ESHA2000 gebruikt omdat mijn vissen witte stip hadden, ze zijn door de kuur er nu vanaf. Ik ben er juist tevreden over het middel.

Maar wat voor soort voer gebruik je eigenlijk? Zinkvoer of vlokken?
Ik heb juist nare ervaring met vlokken van TETRA, in een maand tijd was ik mijn hele vissenpopulatie kwijt terwijl ik het al jaren had gebruikt. Ik ben nu ook overgestapt op korrels voor Leeuwekoppen.
Ik heb goudvissen en sluierstaarten.
Overigens zijn vlokken helemaal niet goed omdat het blijft drijven, de vissen krijgen dan teveel lucht binnen terwijl ze eten, hierdoor kunnen ze ook dood gaan.

In ieder geval sterkte met je vis.
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
  woensdag 24 maart 2004 @ 18:08:33 #3
85757 yedimaster-sidguppy
Smirky Mc Chimpster!
pi_17942445
esha2000 is ZWAAR verouderd.....

puur vergif en eigenlijk niet meer van deze tijd.
probeer s de middeltjes van HS of Colombo, die zijn beduidend beter.
pi_17942538
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 18:08 schreef yedimaster-sidguppy het volgende:
esha2000 is ZWAAR verouderd.....

puur vergif en eigenlijk niet meer van deze tijd.
probeer s de middeltjes van HS of Colombo, die zijn beduidend beter.
Waar kun je die middelen kopen?
In de plaatselijke dierenwinkels kom ik alleen ESHA2000 tegen en de overige middelen, o.a. bij de iNTRATUIN is alleen in grootverpakking te krijgen.

Ik heb een aquarium van ongeveer 100 Liter.
Zeg nooit: "Dat doe ik FF!"
pi_17944727
Hmm dat verklaart de dood van mijn neon tetraatje
pi_17947194
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 18:05 schreef dino889 het volgende:
Ik heb juist vorige maand ook een week lang ESHA2000 gebruikt omdat mijn vissen witte stip hadden, ze zijn door de kuur er nu vanaf. Ik ben er juist tevreden over het middel.
Tegen stip kun je ook gewoon Exit gebruiken he, is speciaal voor stip en schimmel Maar ook ik heb geen negatieve ervaringen met Esha, ben er erg tevreden over. Heb er ook nog geen vis aan dood zien gaan. Maar goed, als je vis al vinrot heeft dan hangt het ook van de mate van vinrot af of Esha het nog kan herstellen. In de gebruiksaanwijzing staan ook dat je niet 100% kans hebt dat je dan alle vissen nog behoudt.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_17950857
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:53 schreef TearSong het volgende:

[..]

Tegen stip kun je ook gewoon Exit gebruiken he, is speciaal voor stip en schimmel Maar ook ik heb geen negatieve ervaringen met Esha, ben er erg tevreden over. Heb er ook nog geen vis aan dood zien gaan. Maar goed, als je vis al vinrot heeft dan hangt het ook van de mate van vinrot af of Esha het nog kan herstellen. In de gebruiksaanwijzing staan ook dat je niet 100% kans hebt dat je dan alle vissen nog behoudt.
Ja, daar heb je ook wel een punt, ik geloof dat mijn vis al bijna 5 dagen vinrot had, voordat ik ingreep met eSHa2000. Dus ik begrijp dan ook wel dat het mij vis niet kon genezen, maar ik vraag me dan nu wel af waarom mijn goudvis zo lusteloos erbij ligt. Misschien ligt het dan wel niet aan eSHa2000, maar omdat hij die andere vis mist
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_17961369
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 18:08 schreef yedimaster-sidguppy het volgende:
esha2000 is ZWAAR verouderd.....

puur vergif en eigenlijk niet meer van deze tijd.
probeer s de middeltjes van HS of Colombo, die zijn beduidend beter.
Ben het ermee eens dat er betere middelen zijn, maar vergif is het niet.
Die betere middelen zijn ook een stuk duurder (gemakkelijk 2x zo duur).
Een aquariaan maakt dat niets uit, maar goudvis-houders vaak wel...

Ikzelf gebruik liever de betere middelen, al heb ik het tot nu toe nooit hoeven gebruiken
Dé oorzaak van ziektes is stress... En dat hebben goudvissen nogal snel op de manier zoals de meeste mensen hen huisvesten/verzorgen...
Grtx Maaike
  donderdag 25 maart 2004 @ 16:28:19 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17962104
Vergeet niet als je Esha2000 gaat gebruiken, het koolfilter uit je aqarium te halen, vraag me niet waarom maar die 2 kunnen niet goed samen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_17972056
klopt inderdaad. Staat ook in de gebruiksaanwijzing geloof ik....
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_17986096
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 01:15 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja, daar heb je ook wel een punt, ik geloof dat mijn vis al bijna 5 dagen vinrot had, voordat ik ingreep met eSHa2000. Dus ik begrijp dan ook wel dat het mij vis niet kon genezen, maar ik vraag me dan nu wel af waarom mijn goudvis zo lusteloos erbij ligt. Misschien ligt het dan wel niet aan eSHa2000, maar omdat hij die andere vis mist
omdat esha 2000 je water verzadigd waardoor er minder zuurstof inzit, asap water verversen dus
pi_17989860
Het water heb ik al een paar keer ververst, maar het helpt niet. Soms zwemt hij wel een beetje, maar naar een paar minuten gaat het weer stil op de bodem liggen, soms wel een uur lang.
Weet echt niet wat hem mankeert.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')