abonnement Unibet Coolblue
pi_17836115
Hi mensen ik zou deze zomer graag op vakantie willen gaaan. Het liefst in de buurt van nieuwzeeland . en dan wel ergens rond de zet van LOTR heeft iemand enige surgesties
  vrijdag 19 maart 2004 @ 23:33:15 #2
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_17836311
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 23:22 schreef hidalgo het volgende:
iemand enige surgesties
zoeken net als ieder ander mens
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_17836379
Je zou de set van LOTR kunnen bezoeken.
Of kijken waar Lord of the Rings is opgenomen.
Of een excursie naar de filmlocatie van die bekende trilogie.
pi_17836422
jah maar hoe weet ik dan presies waar de set is opgenomen ...
En madMarine zoeken als ieder ander mens ik had misschien de hoop op mensen die er geweest zijn
pi_17836625
hartelijk dank HAjee
ben je er zelf als eens geweest
pi_17836726
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 23:47 schreef hidalgo het volgende:
hartelijk dank HAjee
ben je er zelf als eens geweest
Nee, gewoon even voor je geGOOGLEd als goedmaker voor mijn eerste beetje flauwe reactie.
pi_17837892
ah dankje wel :d
pi_17837902
hebben er meer mensen met surgesties of weet iemand nog een mooie plek laat het me weten
pi_17837935
1 surgestie: schrijf het als suggestie
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_17851514
Schijnt idd een mooi land te zijn...
pi_17857400
Tip 1: Realiseer je dat het in onze zomer daar winter is. Dat betekent dat het uiterste noorden nog wel te doen is, maar in op het zuidereiland kun je skieen. Is dus misschien niet de juiste periode om in te reizen.

Tip 2: Realiseer je dat Nieuw Zeeland letterlijk de andere kant van de wereld is en dus minimaal 24 uur vliegen en toch ook wel zo'n 12 uur tijdsverschil met zich meebrengt. Kortom, een vakantie van 2 weken is een beetje zonde van je tijd en geld.

Tip 3: Ga!!!! Nieuw Zeeland is een ontzettend mooi en gevarieerd land. Je kunt er fantastisch wandelen, de natuur is fascinerend en mooi, en je kunt er bizarre stunts uithalen. Ze hebben er natuurlijk niet voor niets de Adrenaline Capital of the world; Queenstown!

Owja, en over het LOTR gedoe kan ik je helemaal niets vertellen! Probeer de genoemde link eens!
  zondag 21 maart 2004 @ 13:33:29 #13
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_17863824
wat handige links om het nieuwzeeland topic mee te beginnen

Nieuw zeeland.pagina.nl
Pagina van het nieuwzeelands verkeersburo
gumtree forum over oz en nz
Thorn Tree, Australia & Nieuw Zeeland
Lonelyplanet New Zealand

Succes

-edit-
typo uit url gehaald

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucille op 30-03-2004 19:39:05 ]
pi_17943299
Hey mensen, ik heb het al eerder gepost ik heb er toen geen antwoord op gekregen maar ik hoop dat iemand het weet want ik kan het nergens goed vinden! ik ga een jaar naar nieuw zeeland maar ik wil ook graag me rijbewijs daar halen, kan dat? zonder dat je een nederlands rijbewijs hebt en hoe gaat dit in z'n werk? moet je lessen etc. en weet iemand een indicatie van de kosten, en als laatste is hij ook in nederland geldig of op een een of andere manier om te zetten? als iemand weet graag posten! bedankt!
pi_17944046
Wat dacht je ervan om het Nieuw-Zeelandse consulaat eens te bellen ?
pi_18107374
ik zal hier ook maar ff posten

ik ga eind dit jaar ook voor een maandje of 6 / 8 naar nieuw zeeland, en misschien daar aanvast een maandje of 2 naar australie. maar hoofdzakelijk nieuw zeeland dus. met als de bedoeling gedeeltelijk te werken (waarschijnlijk kost en inwoning) en de rest rondtrekken en veel tramps te lopen. als ik ook naar australie ga zal dat alleen rondtrekken worden. maar das dus nog niet zeker.

ik zal natuurlijk mn best doen om een reisverslag bij te houden. aangezien ik er hier ook al een paar heb gelezen en dr erg van genoten heb. dus moet ik eigenlijk op z'n minst hetzelfde doen.

ik ben op het moment bezig met het uitvogelen van hoe en wat rond de visum's. dus een working holliday visum voor nieuw zeeland. een misschien een 3 maanden tourist visum voor australie.
tips anyone ?

verder lijkt het me leuk om te weten wie er nog meer zijn in die periode. (ff nerderlands kunnen spreken is altijd fijn ). voor de rest. alle tips suggesties en adviezen zijn welkom. dit gaat mn eerste grote reis in m'n eentje worden. dus een beetje hulp kan geen kwaad lijkt me. maarja niet is verplicht natuurlijk.

edit:
nee, deze post is geen 1 april grap.
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
pi_18111660
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 23:33 schreef Liejannuh het volgende:
Tip 1: Realiseer je dat het in onze zomer daar winter is. Dat betekent dat het uiterste noorden nog wel te doen is, maar in op het zuidereiland kun je skieen. Is dus misschien niet de juiste periode om in te reizen.

Tip 2: Realiseer je dat Nieuw Zeeland letterlijk de andere kant van de wereld is en dus minimaal 24 uur vliegen en toch ook wel zo'n 12 uur tijdsverschil met zich meebrengt. Kortom, een vakantie van 2 weken is een beetje zonde van je tijd en geld.

Tip 3: Ga!!!! Nieuw Zeeland is een ontzettend mooi en gevarieerd land. Je kunt er fantastisch wandelen, de natuur is fascinerend en mooi, en je kunt er bizarre stunts uithalen. Ze hebben er natuurlijk niet voor niets de Adrenaline Capital of the world; Queenstown!

Owja, en over het LOTR gedoe kan ik je helemaal niets vertellen! Probeer de genoemde link eens!
Dat het winter is maakt niet zo heel veel uit hoor. Ik ben er afgelopen zomer voor 19 dagen geweest (dus ook niet zo heel lang) en in het noorden kun je gewoon van alles doen, mits je ervoor zorgt dat je een warme trui (uiterste noorden) of een beetje een warme jas hebt. Ook op het Zuidereiland was het naar mijn idee niet zo vreselijk koud, maar ik ben niet zuidelijker dan Christchruch geweest, waar het zo'n 10 graden was.

1 tip voor de LOTR sets, ga naar Nelson (het noorden van het zuidereiland) en ga de Arthurs track lopen (niet verwarren met de arthurs pass, die ligt ergens anders). Dit voert je over hoogvlaktes, waar een groot deel van de film is opgenomen, en naar de enige plaats ter wereld waar nog prehistorische bomen staan...
  dinsdag 6 april 2004 @ 13:36:17 #18
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_18218089
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 18:56 schreef ThijsKirchner het volgende:
Hey mensen, ik heb het al eerder gepost ik heb er toen geen antwoord op gekregen maar ik hoop dat iemand het weet want ik kan het nergens goed vinden! ik ga een jaar naar nieuw zeeland maar ik wil ook graag me rijbewijs daar halen, kan dat? zonder dat je een nederlands rijbewijs hebt en hoe gaat dit in z'n werk? moet je lessen etc. en weet iemand een indicatie van de kosten, en als laatste is hij ook in nederland geldig of op een een of andere manier om te zetten? als iemand weet graag posten! bedankt!
Ik geef je weinig kans...

Zoek eens een beetje rond op http://www.ltsa.govt.nz/

Je hebt een bewijs nodig dat je in Nieuw Zeeland woont (bankrekening hebt, gas/water/licht rekeningen betaalt etc, een VAST adres in ieder geval.
Evidence of your address

You also need to show us proof of your address. Suitable documents include:

* an account statement issued within the last 12 months by your bank, building society, credit union or credit card company, which has your name and address on it
* a telephone, gas, or electricity account issued within the last 6 months, which has your name and address on it
* another form of identity issued within the last 12 months, which has your name and address on it.

Maar dan nog, stel dat dat zou lukken,

Factsheet 56
New residents and visitors - driving in New Zealand
Can I drive in New Zealand?

Yes — if you have a current overseas driver licence or international driving permit you can drive for one year after you first arrive in New Zealand.

If you do not have an overseas driver licence or an international driving permit you cannot drive. You must apply for a New Zealand driver licence (see factsheet 45 for more information).

You can only drive the types of vehicles covered by your overseas driver licence or international driving permit.

Factsheet 45
Learning to drive: how to get your licence
Three stages to get your licence

New Zealand's graduated driver licensing system (GDLS) has three stages:

Stage 1 - learner licence
Stage 2 - restricted licence
Stage 3 - full licence

Each stage has a test you have to pass. There's a theory test to begin stage 1, and driving tests to begin stages 2 and 3.

As you move from one stage to the next you're given a new licence, with different requirements and more responsibilities. Normal road rules apply at all times.

You must always have your licence with you when you're driving, and you must be at least 15 years old before you can apply for a car driver licence.

Aangezien je pas nadat je een half jaar een Learner Licence hebt gehad "op" mag voor je Restricted en daarna weer pas na een half jaar voor je Full zul je nooit een volledig rijbewijs kunnen halen binnen een jaar. Het Restricted Licence zal hoogstwaarschijnlijk ook geen enkele waarde hebben bij terugkomst in Nederland.

Tenslotte vroeg je naar de kosten.

How much does it cost?
Fee
Learner licence application fee
Learner licence test $39.30
$39.70
Restricted licence application fee
Restricted licence test $39.30
$48.90
Full licence application fee
Full licence test $44.30
$70.80
Total $282.30

Dat is exclusief lessen uiteraard. Lessen gaat gewoon via rijscholen. Een lesauto hoeft geen dubbele besturing te hebben zoals hier.

Kortom, je kan het beste gewoon in NL je rijbewijs halen en een Internation Drivers Licence aanvragen bij de ANWB.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  dinsdag 6 april 2004 @ 13:38:27 #19
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_18218147
En voor hidalgo: Overal in NZ liggen de reisgidsen met de mooiste plekjes uit de LOTR set te koop, het is geen enkel probleem om uit te vinden waar welke scène opgenomen is.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_18220451
Ga gewoon met de bus van eurolines en je ziet wel waar je in nieuw zeeland terecht komt!
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_18223774
ja, of de intercity, kiwi-experience zijn er een hoop! Gewoon bij de grote backpackers vragen (een backpacker is een soort hostal, waar ze je een hoop info kunnen geven. Auckland Central Backpackers is bijv. een hele grote...) vragen. Vaak kun je daar ook de nodige reisgidsen voor LOTR kopen, of vraag naar het toeristenbureau. Bijna alle folders zijn sowieso gratis...
pi_19165165
Je zou de set van LOTR kunnen bezoeken.
> jammer dat er niks van de set in de natuur mocht blijven staan (ze zijn hier behoorlijk natuurbeschermerig)
Er zijn nog wel musea in Wellington daarvan, en in elke fatsoenlijke boekenwinkel staat er wel een boek van alle tip waar LOTR is opgenomen, dat is dus door heel Nieuw Zeeland heen.
er zit veel rond Wellington, de plek waar Peter jackson ook woont, en waar de regering zit (waar hij zn financien vandaan haalde)
In wellington ben ik nog niet geweest, maar wel in Rotorua en Taupo, en het hele gebied boven Auckland (Northland) Whangarei Falls is heel mooi om te zien, Cape Reinga is ook super,
1 ding om in Taupo te doen MOUNTAINBOARDEN! , das snowboarden op wielen, op gras, echt superdik
Verder wou ik eerst een tour rond het noordereiland, Northland nemen, maar eerst wou ik gaan surfen voor een week. Bleek dat we met een 4x4 Jeep de beste surfplekjes opzochten en in de tussentijd naar de mooiste plekjes geweest. Dat scheelt weer kwa prijs, wel 600 dollar (300 euro) maar dan heb je ook eten drinken overnachting voor 4 nachten surfplank wetsuit en vervoer vanuit de stad, eigenlijk is dus zown avontuur tour beter dan de Kiwi experience,
TIP: als je dat toch wil doen, zoek dan naar de Kiwi-experience-rip-off, die tourt achter de kiwi exp. aan voor de helft van de prijs ongeveer
En inderdaad, t is nu winter hier, 20 graden, eens in de week regen en volgende week ga ik weer surfen
t laatste wat wel leuk is : Retour Auckland - Wellington :
Air New Zealand : 240 dollar
Qantas (australie) 160 dollar...
P.S., ik zit hier voor stage
-
pi_19165343
wat uitgaan betreft :
St Lukes op queen st. is super!, laatst nog naar Heineken Found@Thirst geweest, met Pete Tong en Tiesto, was uiteraard van 22.00 tot 6.00 springen
verder is het nu comedymaand, en ga ik zometeen naar de stad om dat ff te zien
tips:
http://www.twisted.co.nz
http://www.nzrave.co.nz
http://www.georgefm.co.nz
http://www.comedyfestival.co.nz/
http://search.msn.co.nz
en loop gewoon (als iemand nog naar auckland wil) vanaf custom street , de haven zeg maar via queen st. naar K'rd en vanaf daar richting Ponsonby, als je dan nog niks ziet...
En nu het "winter" is, zijn alle studenten ook terug in de stad, en niet allemaal op vakantie zoals ik ergens pas las in iemand zn post, tijdens de NZ-zomer, wat het natuurlijk ook wel lache maakt
Ik heb wel gehoord dat Wellington ook super is om uit te gaan.
-
pi_19168830
op het vliegveld of in SkyCity kan je alles wel halen wat je ooit nodig heb, maar als voorbereiding, www.virtualnewzealand.co.nz , www.purenewzealand.com www.nieuwzeeland.pagina.nl is wel 1 van de beste vind ik zelf.
-
pi_20084182
Even leven in dit topic blazen.

Over twee weken is het zover, dan gaan we voor een maand naar Nieuw-Zeeland. Het is een rondreis geboekt bij Riksja online omdat we met de z'n allen ( deel van familie ) gaan. Misschien dat ik over paar jaar zelf nog terug keer.

Nu heeft het wel z'n voordelen dat alles al geregeld is, het jammere is dan weer dat allemaal niet zo flexibel is en je dingen gaat missen.

Nu had nog twee vraagjes,

Toen we geboekt hadden was het vlucht nummer van onze vlucht SQ23 met een 747-400. Nu heeft Singapore Air de dienstregeling veranderd en vliegen ze nu met een 777-200 en is het vluchtnummer ook anders, SQ323 namelijk. Ik neem aan dat we automatisch zijn overgeboekt ?
Op de tickets staat nog SQ23.

De Shotoverjet in Queenstown, heeft iemand die hier al eens gedaan en hoe was dat ?

Verdere tips zijn nog altijd welkom.

[ Bericht 1% gewijzigd door Theebag op 22-06-2004 07:01:32 ]
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_20091559
http://www.odci.gov/cia/publications/factbook/geos/nz.html voor info over het land zelf, goeje kaart ook.
Wat ik van plan ben is de TranzAlpine trein te nemen, die gaat in het zuidereiland over de alpen daar. dat lijkt me best mooi, ik ga ook met de trein van Auckland naar wellington en van daar naar het zuidereiland en van daar ergens die 3e trein. 3 treinen dus, retour 6.
Lijkt me best koel, rond te treinen maar veel weet ik er niet over.
Die shotover ga ik niet doen, t is er nu rond de 5 graden ofzo, en ik heb zoiets dergelijks al in de haven van Sydney gedaan dus ja.. :S
verder , use the force / Lonely Planet
-
pi_20635132
maar 1 ding waar ik niet helemaal tegen kan zijn die mensen die continu met dat boek lopen (Lonenly Planet)
Die zijn dan echt van ja en die plek een koffie drinken, dan naar dat gebouw door dat raam kijken, dan naar die heuvel de zonsondergang zien en dan naar dat restaurant omdat ze daar de beste maaltijd ooit hebben en dan in dat hostel slapen omdat dat de beste is, en zo hun hele vakantie plannen.
Dan heb je in nieuw-zeeland niet zoveel lol denk ik , als je dat zo gaat doen...
Ik gebruik mn LP alleen maar vanwege de kaarten eigenlijk...
-
pi_21032398
over een kleine 3 maandjes ga ik dus naar nieuw zeeland. ik heb mn visum al binnen en mn ticket al betaald. ik moet alleen nog mn verzekering gaan regelen. het begint nu toch echt wel te kriebelen en spannend te worden. ik ben nog nooit alleen zover weg geweest.

omdat ik alleen ga heb ik er toch maar voor gekozen om met een groeps vlucht van activity international heen te gaan. ik weet niet of andere fokkers hier ervaringen hebben met die organisatie. maar tot nu toe bevalt het erg goed.

op het moment heb ik nog geen vaste plannen over wat ik allemaal in NZ wil gaan doen. ik zie wel waar ik terecht kom. maar ik wil wel iig een groot aantal tramps gaan lopen. en een paar sets uit LoTR bezoeken. maar voor de rest nog geen idee. dus als iemand nog echt must see of must do's weet. ik houd me aanbevolen.

ik vertrek als het goed is op 1 november, en ben vanplan daar ongeveer 8 maanden te blijven. dus als er rond die tijd ook andere fokkers aanwezig zijn is het misschien gezellig om ergen wat te gaan drinken.
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
pi_21058505
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2004 15:08 schreef Wh33L het volgende:
over een kleine 3 maandjes ga ik dus naar nieuw zeeland. ik heb mn visum al binnen en mn ticket al betaald. ik moet alleen nog mn verzekering gaan regelen. het begint nu toch echt wel te kriebelen en spannend te worden. ik ben nog nooit alleen zover weg geweest.

omdat ik alleen ga heb ik er toch maar voor gekozen om met een groeps vlucht van activity international heen te gaan. ik weet niet of andere fokkers hier ervaringen hebben met die organisatie. maar tot nu toe bevalt het erg goed.

op het moment heb ik nog geen vaste plannen over wat ik allemaal in NZ wil gaan doen. ik zie wel waar ik terecht kom. maar ik wil wel iig een groot aantal tramps gaan lopen. en een paar sets uit LoTR bezoeken. maar voor de rest nog geen idee. dus als iemand nog echt must see of must do's weet. ik houd me aanbevolen.

ik vertrek als het goed is op 1 november, en ben vanplan daar ongeveer 8 maanden te blijven. dus als er rond die tijd ook andere fokkers aanwezig zijn is het misschien gezellig om ergen wat te gaan drinken.
Ik ga er dus 24 december heen voor 4 weken. als ik je een tip mag geven, koop een lonelyplanet. daar staat echt alles in, maar misschien wist je dat al?! Oja en daarna ga ik nog een weekje frans polynesie aandoen, ook leuk
pi_21077644
de lonely planet guide is al ruim een half jaar in mijn bezit
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread
pi_21078381
stupidity has become as common as common sense was before
pi_21515853
ga surfen!, en ga mountainboarden in Taupo!, dat von ik echt superwreed, en dat is ook DE plek om te gaan skydiven, als je dat wil ( heb ik niet gedaan ) en een basejump van de skytower in Auckland is ook wel leuk, alleen wel 110 euro zo al , per sprong. Of het nou uit een vliegtuig is of van een toren..
Bungee moet je maar even over nadenken, en oja, wat ik ook gedaan heb, n weekje naar Fiji
Verder de Franz Josef Glacier op het zuidereiland, 2 nachten daar blijven, en dan die dag ertussen de hele dag gaan klimmen. Er is daar een tourclub voor, als je bij Glowworm cottages ga slapen in Franz Josef kunnen ze het voor je boeken. Een dag in het ijs, echt mooii, en dat von ik echt me geld waard (50 euro)
Neem wel een trainingsbroek / polyster broek mee.
Die trein, TranzAlpine, van kust tot kust op het zuidereiland is ook dik. Trouwens in het midden daarvan heb je Arthur's pass, dat schijnt ook een heel mooi / zwaar wandelpad te zijn.
Nelson heb je ook een mooi wandelgebied. En Queenstown / milford sound schijnt ook mooit te zijn...
(ben ik niet geweest)
Cape Reigna, noorden van NZ, von ik wel apart om te zien...
mail anders ff, dan stuur ik je me site wel op.
Oja, neem een noteboekje en een pen mee, von ik wel handig, ik heb nu weet ik hoeveel contacten overal...
-
pi_21585680
Kan je er ook werken zonder een visum of ander kaartje? (16 jaar)

Ben van plan om er eens op uit te stappen en Australie/NZ trekt me erg aan, dan ga ik voor 90 dagen en wil ik voor het nodige voedsel toch werken.
pi_21606751
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 19:23 schreef mechatronics het volgende:
ga surfen!, en ga mountainboarden in Taupo!, dat von ik echt superwreed, en dat is ook DE plek om te gaan skydiven, als je dat wil ( heb ik niet gedaan ) en een basejump van de skytower in Auckland is ook wel leuk, alleen wel 110 euro zo al , per sprong. Of het nou uit een vliegtuig is of van een toren....
Bij die basejump in Auckland ga je nooit zo hard als met skydiven, je wordt geremd door van die stomme kabels niet echt een vrije val dus. En skydiven in Taupo is net zo duur en je hebt na je vrije val nog ff een paar minuten een erg gaaf uitzicht
pi_21615813
maar midden in de stad , van de hoogste toren van het zuiderlijk halfrond afspringen heeft toch wel iets. ook filmacteurs gebruiken zoiets, k denk wel dat sommigen dat wel leuk kunnen vinden, ik vond het te duur.
snelheid van die toren : 75 tot 80 km/h
door de lucht, een kilometer of 200 per uur...
-
pi_21636486
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 20:31 schreef Ultrakikkervis het volgende:
Kan je er ook werken zonder een visum of ander kaartje? (16 jaar)

Ben van plan om er eens op uit te stappen en Australie/NZ trekt me erg aan, dan ga ik voor 90 dagen en wil ik voor het nodige voedsel toch werken.
Voor zover ik weet krijgt iedereen tussen de 18 en 30 vrij makkelijk een working visum. Je hoeft hiervoor alleen maar naar de ambassade, maar het is verder geen probleem. Ben je onder de 18, dan kun je dat vergeten als het gaat om een werkvisum. Een toeristenvisum kun je wel krijgen voor zover ik weet, maar als ze ontdekken dat je daarmee werkt kun je problemen krijgen...

kijk ff op
http://www.immigration.govt.nz/migrant/
http://www.immigration.govt.nz/nzis/operations_manual/6434.htm
Het is even zoeken, maar er staan wel nuttige dingen op. Indien het dan nog niet duidelijk is, bel het Nieuw Zeelandse consulaat in Nederland op.

Zomaar gaan werken lijkt mij niet het meest verstandige. Ik ken iemand die kort Nederland bezocht had, en bij aankomst bleek zijn verblijfsvergunning nog maar 2 weken geldig te zijn, in plaats van het vereiste aantal maanden. Hij is vastgezet, heeft zijn werkgever moeten bellen, die vervolgens borg heeft betaald en garant moest staan voor zijn verblijfsplaats. Dan héb je dus al een verblijfsvergunning, maar kom je nog steeds in de problemen!
pi_21643727
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:31 schreef innovative het volgende:

[..]

Voor zover ik weet krijgt iedereen tussen de 18 en 30 vrij makkelijk een working visum. Je hoeft hiervoor alleen maar naar de ambassade, maar het is verder geen probleem. Ben je onder de 18, dan kun je dat vergeten als het gaat om een werkvisum. Een toeristenvisum kun je wel krijgen voor zover ik weet, maar als ze ontdekken dat je daarmee werkt kun je problemen krijgen...
Bedankt
  Moderator woensdag 29 december 2004 @ 21:27:24 #38
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24284069
Kijkt er hier eigenlijk iemand wel eens naar Billy Connolly's world tour of New Zealand?
Sinds een paar weken maandagavond 23.00 uur op BBC 1.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 2 januari 2005 @ 21:08:18 #39
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24360263
Juist. En dan past de BBC de programmering aan. Het is nu op de zondagavond om 23.45 uur op BBC 1. Billy bezoekt oa het Kelly Tarlton Aquarium in Auckland, een Maori tatoo-eerder en het eiland Waiheke.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_24630603
Hoi,

Het is nog ver weg maar volgend jaar maart ga ik 2 maanden naar Nieuw Zeeland. In diverse topics op dit forum heb ik al veel info kunnen vinden maar er zijn eigenlijk nog een paar vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden:

1) Wat is verstandiger/leuker: met een camper of met een auto en dan b&b's en/of hostels?

2) Mag je met een camper zomaar overal staan om te overnachten of zijn daar speciale campersites voor (of gewoon campings)?

3) Hoe duur is het leven daar in vergelijking met bv Nederland? Als we met een camper gaan kunnen we eten uit supermarkten halen, als we met een auto gaan komen daar naast de kosten voor de overnachtingen ook "uit eten" kosten bij....

Vooral het laatste punt is wegens budgetaire redenen erg interessant. Ik vraag me af wat er goedkoper zou zijn. Openbaar vervoer is geen optie, ik wil het hoe dan ook met eigen vervoer doen.

Mocht iemand ervaringen hebben over bovenstaande dan hoor ik ze graag! Maar uiteraard zijn andere verhalen/tips ook welkom!
pi_24630746
mweuh, ik kon voor 10 - 15 dollar (ongeveer 7 euro) heel goed eten.
richting de 20 zit je in het restaurant
en ja, je kan wel 40 dollar uitgeven, maar dan zit je in het meest chique restaurant van Auckland, aan de Harbourside, met tapijt bekleede alles , en bands etc.

oh, n volledige avondmaaltijd bij de Mac : 2 patat, 6 chicken nuggets, cola, en n strawberry crunch, kostte me ongeveer 7-8 NZD

ik weet trouwens niet wat de koers is nu

ze hadden het heel vaak in de kranten tijdschriften over 10 dollar meals
of 12 dollar meals
moet je daar eens op zoeken op www.google.co.nz

t is echt waar je gaat drinken / eten
ik weet nog wel dat n flesje heineken bovenin de Skytower me 6 dollar of 6.50 zelfs kostte.

maar ging je de toren uit, en n bar in, niet die champagne bar (want die is wel zeer cool, maar ook duur), maar op n party in het St James in Auckland, van Heineken zelf, waar Tiesto optreedde, was t weer 2 dollar.
ook wel cool om daar te stappen, in het St James, zeker als alle 5 de zalen op zijn.
en niet alleen westend / regent

over bier, ze hadden daar Crown Lager, das ook heel goed, en , neem maar van mij aan, je hebt status met bier
Crown Lager : rijk, directeurenstatus
Amstelje staat er raar van te kijken, maar ongeveer ergens rond de status van heineken.
Heineken : cool / niet arm
Grolsch (brewed in holland) voor de fijnproevers, ook hier
Speights (Pride of the South) : houthakker-type, voor Southern blokes, persoonlijk vond ik dit 1 van de betere
Ice : coole studentenbier
Tui : ook voor studenten, zeer goedkoop (niet veel goedkoper dan speights, maar ik vond het niks}
Lion Red : je bent rugby fan / gewoon normaal / student
iedereen is rugby fan daar.
Steinlagerbeetje rond Lion Red rugby, maar dan voor ouderen (ik vond het chemische troep, heel veel trouwens)
dat was em wel dat zijn ongeveer de meest voorkomende biermerken daar, er zijn er nog wel n stuk meer, zo is er ook wel eens Victoria bitter uit ozzy

[ Bericht 24% gewijzigd door mechatronics op 18-01-2005 23:30:55 ]
-
pi_24631053
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 23:11 schreef mechatronics het volgende:
mweuh, ik kon voor 10 - 15 dollar (ongeveer 7 euro) heel goed eten.
richting de 20 zit je in het restaurant
en ja, je kan wel 40 dollar uitgeven, maar dan zit je in het meest chique restaurant van Auckland, aan de Harbourside, met tapijt bekleede alles , en bands etc.

oh, n volledige avondmaaltijd bij de Mac : 2 patat, 6 chicken nuggets, cola, en n strawberry crunch, kostte me ongeveer 7-8 NZD

ik weet trouwens niet wat de koers is nu

t is echt waar je gaat drinken / eten
ik weet nog wel dat n flesje heineken bovenin de Skytower me 6 dollar of 6.50 zelfs kostte.

maar ging je de toren uit, en n bar in, niet die champagne bar (want die is wel zeer cool, maar ook duur), maar op n party in het St James in Auckland, van Heineken zelf, waar Tiesto optreedde, was t weer 2 dollar.
ook wel cool om daar te stappen, in het St James, zeker als alle 5 de zalen op zijn.
en niet alleen westend / regent

over bier, ze hadden daar Crown Lager, das ook heel goed, en , neem maar van mij aan, je hebt status met bier
Crown Lager : rijk, directeurenstatus
Amstelje staat er raar van te kijken, maar ongeveer ergens rond de status van heineken.
Heineken : cool / niet arm
Grolsch (brewed in holland) voor de fijnproevers, ook hier
Speights (Pride of the South) : houthakker-type, voor Southern blokes, persoonlijk vond ik dit 1 van de betere
Ice : coole studentenbier
Tui : ook voor studenten, zeer goedkoop (niet veel goedkoper dan speights, maar ik vond het niks}
Lion Red : je bent rugby fan / gewoon normaal / student
iedereen is rugby fan daar.
Steinlagerbeetje rond Lion Red rugby, maar dan voor ouderen (ik vond het chemische troep, heel veel trouwens)
dat was em wel dat zijn ongeveer de meest voorkomende biermerken daar, er zijn er nog wel n stuk meer, zo is er ook wel eens Victoria bitter uit ozzy
Thanx! Ik ben zeker niet van plan om chique restaurants e.d. te gaan bezoeken. Wat mij betreft gaat het eten allemaal redelijk low budget. Al gaat iedere dag Mac wellicht wat ver
De prijzen die noemt zijn met name in Auckland neem ik aan? Of kan ik dit wel als richtlijn nemen voor de rest van het land?

Leuk stukje ook over de biertjes, ik ga ze zeker allemaal een keertje proberen!
pi_24631241
nja, dat zijn ongeveer de prijzen in Auckland ja
euhmm verder hebben ze ook veel Subway, waar je echt heeeel goed kan eten, voor niet al te veel.
alleen jammer van die frisdrank, zit je gezond te eten, krijg je er frisdrank bij
ik heb geen ideee meer wat ik ook weer voor n subway neertelde eigenlijk...
-
pi_24631320
Nou maar dit geeft al een leuke indicatie. Valt me zeker niet tegen, ik had duurder verwacht.
Nu nog de beslissing nemen of ik met camper of auto ga....en dat vind ik erg moeilijk.
pi_24631341
http://www.countdown.co.nz/home1.asp
bij Foodtown en Countdown haalde ik vaak mn eten
https://www.foodtown.co.nz/homeshopping/default.asp

dis trouwens online winkelen, k denk n soort alber.nl
dan heb je tenminste n goede indruk van de prijzen
je moet alleen wel registeren, nooit gedaan
kijk maar
-
pi_24631366
Ik zou overigens voor een auto gaan en een tentje meenemen. En regelmatig in hostels overnachten. In hostels heb je altijd kookfaciliteiten en er zijn zat grote supermarkten.
Voordeel van een auto is dat je wat wendbaarder bent en dat je niet leeft in een superkleine ruimte.
pi_24631378
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 23:41 schreef mechatronics het volgende:
http://www.countdown.co.nz/home1.asp
bij Foodtown en Countdown haalde ik vaak mn eten
https://www.foodtown.co.nz/homeshopping/default.asp

dis trouwens online winkelen, k denk n soort alber.nl
dan heb je tenminste n goede indruk van de prijzen
je moet alleen wel registeren, nooit gedaan
kijk maar
Thanx! Ik moet nu helaas weg maar ik ga zeker morgen hier even naar kijken, mocht je nog meer tips hebben dan hoor ik het graag.
pi_24632010
Ja, waar te beginnen! Ik vond alles even geweldig...

Absolute hoogtepunten voor mij waren de volgende:
Wanaka, Zuidereiland, is geweldig! De rust!
De gletsjers zijn bijzonder, helemaal als je bedenkt dat er regenwoud pal naast groeit.
Zorg dat je tenminste een meerdaagse hike doet, een hele aparte ervaring.
Jaahhh en natuurlijk de Tranzalpine!!!!

Tip: Koop voor het Zuidereiland geen Intercity buspas maar ga naar de Tourist Info en haal folders over shuttles: VEEL goedkoper en geen irritante fotostops tussendoor

*Zucht* NZ is geweldig!
If men are the answer, maybe we should rephrase the question!
pi_24632029
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 23:43 schreef Liejannuh het volgende:
Ik zou overigens voor een auto gaan en een tentje meenemen. En regelmatig in hostels overnachten. In hostels heb je altijd kookfaciliteiten en er zijn zat grote supermarkten.
Voordeel van een auto is dat je wat wendbaarder bent en dat je niet leeft in een superkleine ruimte.
mweuh, ik zag het toch anders, ik ben n maandje rondegegaan met bus en trein, en als je met zn 2-en ben kan je nog makkelijk liften ook, als meid, in je 1tje kan het ook nog wel hoor, vaak zat meiden gezien in de backpackers die dat deden. Soms gaat t liften zelfs sneller dan de trein, maar er zit toch n risico aan blabla.
zo vaak heb ik niet gelift eigenlijk...

als je dan bijv. met de trein ben, en je gaat zo midden de stad in met de trein, zoals in wellington of auckland, ben je met 10 minuten lopen in het centrum, geen auto die je kwijtmoet etc.
en voor 20 - 22 dollar kan je zo n nachtje slapen hier of daar in de Backpackers, hiervoor is de Lonely Planet weer de tipgever, die wel aardig klopt.
ik heb ook zat van de natuur gezien naar mijn idee, hele hopen in taupo en rotorua, de gletsjers in Franz Josef, en wat zeker mooi om te zien en te doen is , is de trein tussen Greymouth en Christchurch, echt ongelooflijk mooi. op mn site staan er hier of daar wel fotos van
travel report > 2na laatste link zo uit mn hoofd.

in NZ weten ze ook wel dat n hoop met de bus en trein gaan, en daar zijn dan weer enkele dingen op ingesteld, zo was t bijv. bij Taupo zo, als je ging mountainboarden www.mountainboard.co.nz dan werd je gratis opgehaald bij het DOC of het centrale info punt ofzo, waar je ook weer afgezet wordt met de bus
handig hé

maar ik moet toegeven, op sommige momenten is n auto idd handiger, t was alleen niks voor mij.

over die shuttles, ik denk dat Tigress wel eens gelijk zou kunnen hebben, maar dat moet je daar maar ff bekijken.

nog n aardige site over alles wat je in Taupo kan doen
http://www.backpacklaketaupo.com/blt/home.asp

idd, de gletsjers zijn top!
ik heb er 1 beklomme, met deze gasten http://www.franzjosefglacier.com/ (ik zie dat de site down is ofzo) gewoon n volle dag, voor 110 dollar (oid) inc. spullen en goede begeleiding. t was t zeker dubbel en dwars waard! t staat echt in de top 3 van de belevenissen daar!
met google heb ik deze nog gevonden, maar er staat niks meer over die klim zie ik zo even gauw... http://www.nzguides.com/
edit zoveel
WEL DUS! http://www.nzguides.com/fulldaytours.html hier staat dezelfde fotos als op die site die down is, ik gok dat het bedrijf nu gewoon n andere naam heeft gekregen (plus dat ie duurder is) enfin, kijk maar

[ Bericht 6% gewijzigd door mechatronics op 19-01-2005 00:27:59 ]
-
pi_24632093
Liften kan idd wel, hoewel je natuurlijk altijd je hoofd erbij moet houden. Heb het wel gedaan, ging prima. Veel Australische echtparen in campers op de weg, die verlegen zitten om een praatje
If men are the answer, maybe we should rephrase the question!
pi_24632177
JAAAAA FRANZ JOSEF!
Ik krijg weer helemaal de Kiwi blues!!!!

Hokey pokey ice cream in the whop-whops! :D
If men are the answer, maybe we should rephrase the question!
pi_28855223
Ik en mijn vader willen heel misschien volgend jaar een rondreis maken door Nieuw-Zeeland van ongeveer een maand. Ik heb ene beetje rond gezocht, maar ik kan niet echt iets vinden wat daar op aansluit qua reisbureaus. Eiggenlijk willen we bijvoorbeeld een week of minder op een camping/hotel blijven, daar wandelen, fietsen, whatever en dan weer verder gaan. Nadeel is alleen dat we allebei geen rijbewijs hebben. Camper is dus geen optie. Wat al helemaal geen optie is, is een groepsreis (het idee alleen al ).

Ik heb een aantal vragen:

Bestaat er een site die ongeveer beschrijft wat er waar te vinden is qua natuur? Waar de bergen zijn, waar de wouden, enz.

Hoe is het openbaar vervoer in Nieuw-Zeeland?

Wat zijn plekken die we absoluut moeten bezoeken?

Hoeveel geld gaat het ongevere kosten denk je?

Is het echt heel erg omdaar in de winter heen te gaan? (als het bij ons zomer is, ik vidn kou niet zo erg)

Hebben jullie nog andere tips?
pi_28855780
Hier is wat info te vinden Nieuw Zeeland maar ook in deze reeks: Australië Deel 6 komt NZ vaak aan bod...

als je daar je vraag stelt, heb je wat meer kans op antwoorden.

Veel succes met de reisplannen
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:12:42 #54
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_28857238
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 12:42 schreef yootje het volgende:
Ik en mijn vader willen heel misschien volgend jaar een rondreis maken door Nieuw-Zeeland van ongeveer een maand. Ik heb ene beetje rond gezocht, maar ik kan niet echt iets vinden wat daar op aansluit qua reisbureaus. Eiggenlijk willen we bijvoorbeeld een week of minder op een camping/hotel blijven, daar wandelen, fietsen, whatever en dan weer verder gaan. Nadeel is alleen dat we allebei geen rijbewijs hebben. Camper is dus geen optie. Wat al helemaal geen optie is, is een groepsreis (het idee alleen al ).

Ik heb een aantal vragen:

Bestaat er een site die ongeveer beschrijft wat er waar te vinden is qua natuur? Waar de bergen zijn, waar de wouden, enz.

Hoe is het openbaar vervoer in Nieuw-Zeeland?

Wat zijn plekken die we absoluut moeten bezoeken?

Hoeveel geld gaat het ongevere kosten denk je?

Is het echt heel erg omdaar in de winter heen te gaan? (als het bij ons zomer is, ik vidn kou niet zo erg)

Hebben jullie nog andere tips?
http://www.newzealand.com/travel/ is een goede site. Is van het NZ bureau van tourisme.
http://www.atcntc.nl/ is een reisbureau gespecialiseerd in Austalia & New Zealand. Kan je ook excursies enzo via boeken

Verder is het openbaar vervoer er goed geregeld met bussen. Je schijnt er ook mooie treinreizen te kunnen maken. (heb ik zelf niet gedaan)

en wat je zeker moet bezoeken is de west-kust van het zuidereiland van New Zealand. Da's echt helemaal SUPER!!!!

HEEEEEEEEEEEEL veel plezier iig
No Worries Mate!!!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:31:33 #55
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_28857622
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 12:42 schreef yootje het volgende:
Wat zijn plekken die we absoluut moeten bezoeken?
Het hele zuid-eiland. Als je van mooie natuur houdt, ben je daar echt op z'n plaats. Ik zat bijvoorbeeld tien uur in de bus van Greymouth naar Queenstown en heb alleen maar uit het raam gekeken. Maar ik kan het moeilijk vergelijken met het noordeiland, aangezien ik daar niet geweest ben.

Wat betreft openbaar vervoer; op het zuideiland, en dat zal op het noordeiland ook wel zo zijn, gaan er dagelijks intercitys van/naar de grote en iets minder grote steden.
pi_28863692
Bedankt voor de reacties
pi_31605992
Schopje. Tips zijn nog altijd welkom.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31606295
Is N-Z nog een beetje te doen in juli? Dus dan is het daar winter.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31608587
Geen idee. Ik was er in maart en april en heb geweldig weer gehad 7 jaar geleden.
Ik denk dat het noorder eiland dan wel te zal doen zijn qua tempratuur en dat het zuider eiland dan vast erg geschikt is om te skieen.
pi_31623060
Ik zit er namelijk aan te denken om in 2 weken van Auckland naar Christchurch te trekken via Greymouth om daar de trein te pakken naar CHC. Plan is om te gaan liften en dan of een hostel te pakken of in een tentje te kamperen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31658274
Franz Josef is zeker een must-see. Fox Glacier schijnt net zo vet te zijn trouwens!
pi_31660341
Mjah maar ook in de N-Z winter?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31670370
dan is het pas echt een ervaring lijkt mij!
pi_31674994
Ik hoop het maar. Ik ben van plan om te gaan liften, hopelijk rijden er nog mensen rond in die periode.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31742144
Geloof het of niet, maar ook in Nieuw Zeeland hebben ze file... dus ja er rijden nog mensen rond dan!
Weet je zeker dat je in julie wilt gaan??? Zit hier nou 'n paar maanden, en ben aangekomen in augustus...was toen nog wel errug koud hoor! En veel regen btw, tis hier supermooi en groen overal, mjah plantjes krijgen dus ook genoeg water...
Het weer is nu goed, de afgelopen 2 weken was het zonnig en waarschijnlijk wordt het alleen maar beter! De zomermaanden hier zijn januari en februari, ik weet niet hoelang je wilt gaan maar zou proberen ook iets van de lente en/of zomer mee te pikken...

Nog ff een tip voor mensen die rond willen gaan reizen met eigen vervoer en op zoek zijn naar mooie locaties; probeer de volgende sites:
www.kiwiexperience.co.nz
www.magicbus.co.nz
www.straytravel.co.nz
Dit zijn 3 reisorganisaties die verschillende routes aanbieden, en het leuke is dat ze veel routes ook toelichten op de site... soort afkijken dus
Zit hier zelf voor stage, heb 'n eigen auto en rij rond in de weekenden. Afgelopen weekend ben ik op 3daagse trip van straytravel geweest naar 't Northland, en moet zeggen dat t wel goed geregeld is. Je wordt opgehaald bij je hostel, er wordt onderweg gestopt voor de goeie kodak-momenten (jawel!), je wordt weer afgezet bij 'n hostel naar keuze en je krijgt vaak korting op activiteiten... En als je ergens langer wil blijven dan is dat ook geen probleem, dan neem je gwoon de bus van 'n paar dagen later, ideaal!!! (Het hop-on hop-off principe zeg maar...)
Maar idd, als je gwoon van punt a naar punt b wilt kan je ook gwoon met 'n normale busverbinding gaan, stukken goedkoper.
Live life to the max!!!
pi_31748569
De reden dat ik in die periode ga is omdat ik van februari t/m juni naar Nieuw-Zeeland ga voor een buitenlandstudie. Daarna wil ik dus nog een week of 3-4 gaan rondtrekken. Maar leuk verhaal! Mocht je nog meer willen vertellen dan is dat altijd welkom!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31948670
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:39 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Christchurch is een party town, dus maak je geen zorgen
Ah, heb jij al wat van het land gezien dan?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31948682
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:40 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ah, heb jij al wat van het land gezien dan?

Volgens mij kan dit btw beter in Nieuw Zeeland
Ik ben in Auckland, Christchurch, Dunedin, Taupo, Queenstown, Rotarua, Invirgagil, Nelson, Napier, Wellington, Picton, Blenheim, New Pleymoth, en vast nog wel ergens anders geweest .

Dus jah, ik heb redelijk veel gezien. Queenstown in de winter is helemaal
Assie enzo
pi_31948707
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:47 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Ik ben in Auckland, Christchurch, Dunedin, Taupo, Queenstown, Rotarua, Invirgagil, Nelson, Napier, Wellington, Picton, Blenheim, New Pleymoth, en vast nog wel ergens anders geweest .

Dus jah, ik heb redelijk veel gezien. Queenstown in de winter is helemaal
Ik moet nog even een route uitstippelen. 23 juni loopt het programma af en 13 juli vertrekt het vliegtuig vanuit Christchurch naar Seoul
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31948794
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:48 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik moet nog even een route uitstippelen. 23 juni loopt het programma af en 13 juli vertrekt het vliegtuig vanuit Christchurch naar Seoul
Seoul, is dat een tussenstop voor je thuisreis..? Of is dat een bestemming waar je een aantal maanden door gat brengen na NZ?
Ik dacht namelijk ook maar 5 maand te blijven . Ik zit er nu al ietsie langer.
Visa extension enzo.
Assie enzo
pi_31948811
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:52 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Seoul, is dat een tussenstop voor je thuisreis..? Of is dat een bestemming waar je een aantal maanden door gat brengen na NZ?
Ik dacht namelijk ook maar 5 maand te blijven . Ik zit er nu al ietsie langer.
Visa extension enzo.
Ik ga daar nog ff vakantie vieren ja.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31948856
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:53 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik ga daar nog ff vakantie vieren ja.
Dan wordt langer blijven idd een probleempje.
Assie enzo
pi_31948869
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:55 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Dan wordt langer blijven idd een probleempje.
In N-Z?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31949051
Even een teeveepeetje voor nu, wil daar binnen 2 jaar ook naar toe op vakantie.
pi_31949650
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:56 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

In N-Z?
Assie enzo
  vrijdag 4 november 2005 @ 05:25:11 #76
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_31950549
* lizardtattoo zwaait vanuit Auckland
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  vrijdag 4 november 2005 @ 07:51:40 #77
11502 nipeng
The last ride is free
pi_31950823
* nipeng zwaait terug vanuit NL
pi_31955938
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 02:51 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Och, het is dan ook winter dus ik vraag me af hoe koud het wel niet gaat worden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31955964
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 05:25 schreef lizardtattoo het volgende:
* lizardtattoo zwaait vanuit Auckland
Vertel! Hoe lang blijf je, wanneer kwam je aan enzo...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 4 november 2005 @ 12:23:50 #80
11502 nipeng
The last ride is free
pi_31956316
Vijf weken, ongeveer vier en een halve week geleden, vliegtuig, granny flat, werk.
pi_31956341
Veel gezien?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:36:09 #82
11502 nipeng
The last ride is free
pi_31958990
Alleen gewerkt?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:44:40 #84
11502 nipeng
The last ride is free
pi_31959013
Ben Nederland niet uit geweest. Liz is naar NZ.
pi_32003072
Ah.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32046087
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 05:25 schreef lizardtattoo het volgende:
* lizardtattoo zwaait vanuit Auckland
*Zwaait terug vanuit Nelson.
Assie enzo
  maandag 7 november 2005 @ 21:32:00 #87
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_32069540
Vliegtuig terug vertrekt vanmiddag.
Het was een zakenreis dus niet echt veel gezien behalve een kantoor. In het lange weekend (Labour) wel naar Taupo geweest en Tongariro Crossing gelopen. Afgelopen weekend naar de Coromandel geweest, Hot Water Beach en Cathedral Cove.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_32069607
Veel plezier tijdens de lange vlucht. Via waar en waarmee vlieg je?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32146915
quote:
Op maandag 7 november 2005 21:34 schreef Jaguarized het volgende:
Via waar en waarmee vlieg je?
Zie vliegmaatschappijenervaringen topic
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_32211478
Ik heb inmiddels ook geboekt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32680854
Na vier weken eindelijk Offer Of Place mogen ontvangen uit Nieuw-Zeeland nadat ik er achteraan heb moeten bellen. Weliswaar in PDF en nogal slecht leesbaar maar beter iets dan niets.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32687189
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:15 schreef Jaguarized het volgende:
Na vier weken eindelijk Offer Of Place mogen ontvangen uit Nieuw-Zeeland nadat ik er achteraan heb moeten bellen. Weliswaar in PDF en nogal slecht leesbaar maar beter iets dan niets.
Dat snap ik even niet, waarom doe je dat niet vanuit Holland?
Assie enzo
pi_32701152
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:58 schreef SneakyNeaky het volgende:

[..]

Dat snap ik even niet, waarom doe je dat niet vanuit Holland?
Ik snap jou nu even niet.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33979603
Nog 20 dagen tot aan vertrek!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:37:32 #95
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_34055158
Afgelopen vrijdag naar de vakantiebeurs geweest en new zealand it is! Nu alleen nog hoe waar en wanneer
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_34056167
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 18:37 schreef lotje11 het volgende:
Afgelopen vrijdag naar de vakantiebeurs geweest en new zealand it is! Nu alleen nog hoe waar en wanneer
Ik dus ook vandaag en ik weet het nu ook zeker: Kiwi - Land . Maar gelijk een gids gekocht van Lonely Planet om me te orienteren (trouwens te koop op de beurs met 10% beurskorting), die ik persoonlijk erg goed en uitgebreid vind.

Waarschijnlijk wil ik zeker wel voor een kleine maand gaan, zo niet 5 weken. Ga een camper huren, ik zat er eerst over na te denken om georganiseerd te gaan, maar zo'n camperbusje lijkt me echt 10 keer leuker; stoppen waar je wilt, overnachten waar je wilt en verblijven waar je wilt én zo lang je wilt.

Zal waarschijnlijk pas volgend jaar Februari gaan.
pi_34056393
Ik wil ook

Staat voor over een jaar op de kalender, maar of dat echt gaat lukken
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:57:30 #98
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_34210977
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 19:06 schreef marcb1974 het volgende:
Ik wil ook

Staat voor over een jaar op de kalender, maar of dat echt gaat lukken
Voor mij ook, iets minder dan 'n jaar het liefst - en bij mij gaat het ook echt lukken. Gaat het bij jou om vakantie voor 'n paar weekjes, of wordt 't aansluiten bij de backpakkers? Ik wil 'n halfjaar
*Think outside the box*
pi_34211011
Nog 14 dagen vanaf vandaag.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34211537
Zojuist het YHA in Christchurch geboekt, 5 minuten van Cathedral Square en 29,13 euro voor 2 nachten.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34211649
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:57 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Voor mij ook, iets minder dan 'n jaar het liefst - en bij mij gaat het ook echt lukken. Gaat het bij jou om vakantie voor 'n paar weekjes, of wordt 't aansluiten bij de backpakkers? Ik wil 'n halfjaar
Ik vrees dat het niet meer dan een week of 6 wordt.

Een half jaar, hoop dat je dat gedaan krijgt hoor, lijkt me waanzinnig echt
stupidity has become as common as common sense was before
pi_34211851
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:15 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Een half jaar, hoop dat je dat gedaan krijgt hoor, lijkt me waanzinnig echt
Eitje.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34212193
Overzichtje van geboekte hostels:

3 Februari: Base Backpackers, Auckland
4 Februari: Base Backpackers, Auckland
5 Februari t/m 23/24 Juni: Mount Terrace Hall, Auckland
11 Juli: YHA City Central, Christchurch
12 Juli: YHA City Central, Christchurch

[ Bericht 11% gewijzigd door Jaguarized op 19-01-2006 19:23:12 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:32:49 #104
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_34218224
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:15 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik vrees dat het niet meer dan een week of 6 wordt.

Een half jaar, hoop dat je dat gedaan krijgt hoor, lijkt me waanzinnig echt
Nou de grens ligt een beetje bij 3 maanden: als je 6 weken kan, kun je ook 3 maanden. Daarvoor heb je gewoon hetzelfde visum nodig - maar daarmee mag je niet werken. Voor langer dan 3 maanden (en max. n jaar) moet je 'n visum aanvragen waarmee je wel mag werken, en dat is dus mijn plan. Of het dan 5 of 9 maanden wordt maakt niet zoveel uit: ik reken zelf op ongeveer 6.
Overigens: als je er dus niet gaat werken, snap ik dat je aan n maximum aantal weken vast zit wegens financiele redenen waarschijnlijk?
Ow en wat wel jammer is: dat visum dat ik dus wil, daarvan geven ze er maar 700 per jaar uit... dus daar moet ik wel even goed achteraan, dat ik wel zeker weet dat ik er 1 heb. Anders ga ik gewoon 3 maanden en illegaal werken, of ik ga uberhaupt illegaal... ik verstop mezelf wel in 'n laadruim ofzo
Ja ik heb er zin in
*Think outside the box*
pi_34220687
Ze kijken je wel erg boos aan btw als je met een verkeerd visum aankomt. Ook als je zonder visum aankomt en je hebt de intentie om langer te blijven. Een opleidingsgenoot had dat probleem.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:17:50 #106
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_34234201
Daarom wil ik dat ook goed regelen...That's my point. Maarre, kijken ze je alleen boos aan of heb je ook echt probleem, wordt je het land weer uitgezet? Want alleen boze gezichten zit ik niet zo mee
*Think outside the box*
pi_34247364
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:32 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Nou de grens ligt een beetje bij 3 maanden: als je 6 weken kan, kun je ook 3 maanden. Daarvoor heb je gewoon hetzelfde visum nodig - maar daarmee mag je niet werken. Voor langer dan 3 maanden (en max. n jaar) moet je 'n visum aanvragen waarmee je wel mag werken, en dat is dus mijn plan. Of het dan 5 of 9 maanden wordt maakt niet zoveel uit: ik reken zelf op ongeveer 6.
Overigens: als je er dus niet gaat werken, snap ik dat je aan n maximum aantal weken vast zit wegens financiele redenen waarschijnlijk?
Jij bent dus vrij om te gaan, dat is een voordeel wat ik even niet meer heb zeg maar. Mijn baan ga ik er niet voor opzeggen, dus meer dan 6 weken zit er niet (onbetaald verlof doen ze hier niet aan).
quote:
Ow en wat wel jammer is: dat visum dat ik dus wil, daarvan geven ze er maar 700 per jaar uit... dus daar moet ik wel even goed achteraan, dat ik wel zeker weet dat ik er 1 heb. Anders ga ik gewoon 3 maanden en illegaal werken, of ik ga uberhaupt illegaal... ik verstop mezelf wel in 'n laadruim ofzo
Ja ik heb er zin in
Gewoon tijdig beginnen met aanvragen en hopen dat je een van die 700 ben dan hoor En anders een week naar australie om weer opnieuw een termijn te beginnen, is dat geen optie in dat geval?
stupidity has become as common as common sense was before
  donderdag 19 januari 2006 @ 18:39:23 #108
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_34249107
Owja dat laatste, met aus, is idd misschien wel 'n goed idee... Maar in dat geval zou ik er dus wel langer dan 3 maanden kunnen blijven idd, maar nog steeds niet legaal werken, en dat wil ik toch wel graag.. Maar ik zie 't wel, ik ga er binnenkort achteraan
O en ik heb btw toch geen vaste baan, zit nu nog op school en werk parttime via uitzendbureau, dus over 'n jaar is m'n situatie al weer helemaal anders... dat komt allemaal wel goed
*Think outside the box*
pi_34249914
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 11:17 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Daarom wil ik dat ook goed regelen...That's my point. Maarre, kijken ze je alleen boos aan of heb je ook echt probleem, wordt je het land weer uitgezet? Want alleen boze gezichten zit ik niet zo mee
Ik weet niet hoe dat zit als je naar N-Z gaat om rond te trekken en je hebt dan een verkeerd visum of geen visum. Een klasgenoot ging er heen om te studeren, totaal iets van 4,5 maand. Hij had geen Studenten Visum aangevraagd waardoor hij bij de immigratie in Auckland wel een heel verhaal had moeten vertellen. Vervolgens heeft de universiteit het visum geregeld...

Als je geen problemen, shit of discussies wil kan je dus het beste hier al je visum aanvragen. Ik had die van mij op donderdagmiddag aangevraagd (papierhandel + paspoort in den haag ingeleverd) en maandagmorgen belden ze al op dat het klaar lag.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34336012
Ben momenteel een maandje aan het rondtouren in NZ. Autootje gehuurd in Christchurch (kost echt helemaal geen drol hier, voor 20 euro heb je er 1 met maximale verzekering, 250 dollar eigen risico).

Tot nu toe gezien: Christchurch, lake Tekapo, mount Cook, Queenstown, Te Anau, Milford Sound.

Verschrikkelijk mooi land, aardige mensen Zit nu weer in Queenstown, te twijfelen tussen bungy jumpen of de Canyon Swing: http://www.canyonswing.co.nz/
(of gewoon helemaal niets en lekker wussy doorrijden )
  zondag 22 januari 2006 @ 11:18:57 #111
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34337389
Oeh die Canyon Swing lijkt me ook wel vet. Hoe lang zit jij al in N-Z Kontiki? En tot wanneer blijf je er?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34375846
Ik zit er sinds 13 januari, en vertrek weer een maand later. Vanmiddag de Canyon swing gedaan, zeer vet. Zit nu in Wanaka. De ferry tussen het Zuider- en Noorder Eiland is wel heel erg duur

En daar ga ik:


pi_34381931
Mocht je tijd over hebben, ik ben benieuwd naar je reisschema in N-Z.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34431496
We gaan nu via de westkust omhoog (Fox en Franz Josef enzo), daarna denk ik richting Abel Tasman nat. park en nog even Nelson en Picton. Als er nog tijd over is nog snel naar Kaikoura (of zoiets) en dan naar het Noorder-Eiland. Het is allemaal een beetje opschieten, een maand is veel te kort
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:45:11 #115
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34524022
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:31 schreef Kontiki het volgende:
We gaan nu via de westkust omhoog (Fox en Franz Josef enzo), daarna denk ik richting Abel Tasman nat. park en nog even Nelson en Picton. Als er nog tijd over is nog snel naar Kaikoura (of zoiets) en dan naar het Noorder-Eiland. Het is allemaal een beetje opschieten, een maand is veel te kort
Picton is niet zo veel te doen, maar Nelson is één van mijn favoriete plaatsjes. Dat is echt een leuk stadje. Als je Abel Tasman goed wil zien, dan kun je met een boot langs de kust varen. Je dan af laten zetten en in twee dagen terug lopen. Ik weet niet meer in welk hostel we toen zaten, maar daar konden we tenten en kookspullen lenen. Was echt supermooi!!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:48:53 #116
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34524115
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:39 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Owja dat laatste, met aus, is idd misschien wel 'n goed idee... Maar in dat geval zou ik er dus wel langer dan 3 maanden kunnen blijven idd, maar nog steeds niet legaal werken, en dat wil ik toch wel graag.. Maar ik zie 't wel, ik ga er binnenkort achteraan
O en ik heb btw toch geen vaste baan, zit nu nog op school en werk parttime via uitzendbureau, dus over 'n jaar is m'n situatie al weer helemaal anders... dat komt allemaal wel goed
Volgens mij kan je voor NZ ook een verlengd toeristenvisum aanvragen. Weet iemand dat? Voor Australië kan dat wel in ieder geval en dan mag je zes maanden blijven (zonder te werken). WHV zou wel moeten lukken trouwens, heb nog nooit iemand gehoord die het niet kreeg. En anders ga je toch naar Australië voor een jaar!? Kan je tussendoor alsnog NZ zien op een toeristenvisum!
pi_34528653
Nog 5 dagen. Krijg je btw een beetje een leuke stempel als je N-Z binnenkomt?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 28 januari 2006 @ 00:28:10 #118
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_34537301
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:48 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Volgens mij kan je voor NZ ook een verlengd toeristenvisum aanvragen. Weet iemand dat? Voor Australië kan dat wel in ieder geval en dan mag je zes maanden blijven (zonder te werken). WHV zou wel moeten lukken trouwens, heb nog nooit iemand gehoord die het niet kreeg. En anders ga je toch naar Australië voor een jaar!? Kan je tussendoor alsnog NZ zien op een toeristenvisum!
Ja 'n halfjaar zonder te werken, dat schie tdus niet op - ik ben niet zo rijk helaas. En als ik illegaal wil gaan werken, kan ik dus net zo goed gewoon zo'n visum voor 'n jaar aanvragen En nee ik ga niet naar Australie voor een jaar: ik wil naar NZ, en het gaat me om 'n iets te grootschalig project om dan maar 'n bij-gebrek-aan-beter dingetje te doen
*Think outside the box*
pi_34538056
Als je na 3 maanden nog niet uitgekeken bent, kan je dan niet even een paar dagen naar australie en dan weer terug? Is het niet zo dat als je dan N-Z weer binnenkomt, dat je dan automatisch weer 3 maanden hebt?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 28 januari 2006 @ 03:06:56 #120
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34540794
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:32 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]
Ow en wat wel jammer is: dat visum dat ik dus wil, daarvan geven ze er maar 700 per jaar uit... dus daar moet ik wel even goed achteraan, dat ik wel zeker weet dat ik er 1 heb. Anders ga ik gewoon 3 maanden en illegaal werken, of ik ga uberhaupt illegaal... ik verstop mezelf wel in 'n laadruim ofzo
Ja ik heb er zin in
Waarom denk je dat er maar 700 visums per jaar zijn? Als ik op de site van de NZ immigratiedienst kijk, dan staat er dat er voor Nederlanders een ongelimiteerd aantal WHV zijn. Bron:
http://www.immigration.go(...)ingholidayscheme.htm
  zaterdag 28 januari 2006 @ 03:09:21 #121
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34540820
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:28 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Ja 'n halfjaar zonder te werken, dat schie tdus niet op - ik ben niet zo rijk helaas. En als ik illegaal wil gaan werken, kan ik dus net zo goed gewoon zo'n visum voor 'n jaar aanvragen En nee ik ga niet naar Australie voor een jaar: ik wil naar NZ, en het gaat me om 'n iets te grootschalig project om dan maar 'n bij-gebrek-aan-beter dingetje te doen
Er is nog een optie tussen werken en niet-werken in. WWOOF'en, dat is Willing Workers On Organic Farms, dan werk je een uurtje of vier/vijf per dag voor kost en inwoning. Je moet lid worden van de organisatie en dan krijg je een boek met alle adressen er in. Die mensen mag je dan zelf benaderen of ze iemand nodig hebben. Er zitten vaak hele interessante mensen bij, veel ecologische boerderijen en mensen die proberen op een goede manier met de natuur om te gaan.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 03:11:00 #122
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34540839
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 00:50 schreef Jaguarized het volgende:
Als je na 3 maanden nog niet uitgekeken bent, kan je dan niet even een paar dagen naar australie en dan weer terug? Is het niet zo dat als je dan N-Z weer binnenkomt, dat je dan automatisch weer 3 maanden hebt?
Dan kun je net zo goed meteen een verlengd toeristenvisum uit Nederland meenemen. Scheelt je een retourtje Australië. Het is altijd nog drie tot vier uur vliegen, dus dat kost je nogal wat. Afgezien daarvan is Australië natuurlijk wel de moeite waard om effe op en neer te vliegen he!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:32:18 #123
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_34542758
Zo, dat zijn wel erg veel posts om te quoten; zo dan maar:

Na 3 maanden heen en weer naar Australie om weer 'n nieuwe 3 maanden te kunnen beginnen, is best n optie om er langer te blijven. Maar 2 X 'n 3 maanden visum, is nog steeds 'n visum waarmee je niet mag werken! En dat werkt dus niet voor mij, daar heb ik echt geen geld voor! Ja ik wil best ook 'n paar dagen in Australie kijken, maar dan moet ik idd ook geld voor die ticket hebben... Maar ik ga dus niet naar Australie, om vervolgens even in NZ te kunnen kijken; want het gaat me echt om NZ

Dat van dat maximum aan visa heb ik van iemand gehoord, maar nooit zelf gecheckt nog nee. Thanx voor info & link; ik ga er snel naar kijken

Dat Wwoofen lijkt me ook wel wat jah, maar niet om 'n halfjaar lang te doen... Ik wil er wel verschillende dingen doen en zien; maar voor enkele maanden is dat misschien wel 'n goede optie - thanx voor info.

(steeds meer zin erin! Bijv. ook net goede rugzak aangeschaft, leuk man )
*Think outside the box*
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:48:08 #124
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_34545761
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:22 schreef Jaguarized het volgende:
Nog 5 dagen. Krijg je btw een beetje een leuke stempel als je N-Z binnenkomt?
Een pagina-grote sticker!
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_34552568
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 12:48 schreef lizardtattoo het volgende:

[..]

Een pagina-grote sticker!
Nu ben ik wel heel benieuwd naar een foto.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34572437
Ik weet niet meer waar, maar ik had ergens gelezen dat het aantal Working holiday-visums voortaan onbeperkt was voor reizigers uit de UK en Nederland.
  zondag 29 januari 2006 @ 16:40:09 #127
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34584513
quote:
Op zondag 29 januari 2006 08:20 schreef Kontiki het volgende:
Ik weet niet meer waar, maar ik had ergens gelezen dat het aantal Working holiday-visums voortaan onbeperkt was voor reizigers uit de UK en Nederland.
Klopt, zie de link een stukje naar boven.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 23:30:07 #128
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_34665832
Seen it! En da's mooi, hoef ik ieg niet bang te zijn dat ik te laat ben, omdat ze op zijn ofzo.

(Raar btw om iemand op msn te hebben, en ook nog in verschillende topics op fok! mee te communiceren, steeds over min of meer hetzelfde... lekker overzichtelijk )
*Think outside the box*
pi_34665961
Morgen om 10.30 ga ik van huis richting Nieuw-Zeeland alwaar ik 23.45 donderdag Nederlandse tijd oftewel 11.45 NZ tijd zal aankomen.

Reisschema:

From: Amsterdam NL ( AMS)
To: Auckland NZ ( AKL )
Departure Time: 4:10 PM
Arrive: 11:45AM +2
Distance: 11547 mi 18475 km
Duration: 31 hours, 35 minutes
_________________________

Flight KLM Royal Dutch Airlines 1771
Depart: Amsterdam NL (AMS) Terminal
Departure Time: 4:10 PM
Arrive: Frankfurt DE (FRA) Terminal 2
Arrival Time: 5:30 PM
Duration: 1 hour, 20 minutes
Meal: None
Aircraft Type: F70
_________________________

Flight Korean Air Lines 906
Depart: Frankfurt DE (FRA) Terminal 2
Departure Time: 7:20 PM
Arrive: Seoul Inchon KR (ICN) Terminal
Arrival Time: 1:35 PM
Duration: 10 hours, 15 minutes
Meal: Dinner, Breakfast
Aircraft Type: 744
_________________________

Flight Korean Air Lines 823
Depart: Seoul Inchon KR (ICN) Terminal
Departure Time: 8:40 PM
Arrive: Auckland NZ (AKL) Terminal I
Arrival Time: 11:45AM
[b]Duration: 11 hours, 5 minutes
Meal: Dinner, Breakfast
Aircraft Type: 744

Mijn eerstvolgende post in dit topic zal ws vanuit NZ komen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:22:58 #130
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_34671706
Veel plezier Jaguarized
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_34671922
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:22 schreef lizardtattoo het volgende:
Veel plezier Jaguarized


Thnx!

Nu wel de laatste post.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34672084
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:36 schreef Jaguarized het volgende:

[..]



Thnx!

Nu wel de laatste post.
Have fun
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 1 februari 2006 @ 20:36:35 #133
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34692306
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:36 schreef Jaguarized het volgende:

[..]



Thnx!

Nu wel de laatste post.
Goeie reis!
(vergeet niet naar The Coromandel te gaan!)
  woensdag 1 februari 2006 @ 20:41:16 #134
37305 BushRanger
in Wellington
pi_34692488
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:30 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:
Seen it! En da's mooi, hoef ik ieg niet bang te zijn dat ik te laat ben, omdat ze op zijn ofzo.

(Raar btw om iemand op msn te hebben, en ook nog in verschillende topics op fok! mee te communiceren, steeds over min of meer hetzelfde... lekker overzichtelijk )
Tja, je kan ook een keer langs komen hoor, doen we het live met
  woensdag 1 februari 2006 @ 22:32:03 #135
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_34697493
Hahaha, ja is goed; betaal jij dan m'n ticket??
*Think outside the box*
pi_34704546
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 01:50 schreef Kontiki het volgende:
Pica pica's!
Prachtige foto's zeg! Wat voor fototoestel heb je?
  donderdag 2 februari 2006 @ 03:29:56 #138
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_34704871
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 01:50 schreef Kontiki het volgende:
Pica pica's!
Wauw, alsof de foto's uit een lifestyle boek komen, zo mooi.
The Internets, I needs it..
pi_34708886
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 02:51 schreef BushRanger het volgende:
Prachtige foto's zeg! Wat voor fototoestel heb je?
Ehm de meest simpele Canon die er is eigenlijk, de A520 of zoiets. Maar NZ is natuurlijk zo fotogeniek, zelfs met een made in Taiwan speelgoed-cam worden ze mooi
  zaterdag 4 februari 2006 @ 20:23:58 #140
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_34738857
Ja mooie foto\\\'s idd! Krijg er nog meer zin in Ben overigens persoonlijk ook erg benieuwd naar hoe niet alleen de natuur, maar ook \\\"society\\\", juist de wat drukker bewoonde gebieden... Is er toevallig iemand die (ook) foto\\\'s heeft van mensen, winkels, verkeer, etc? En andere vakantiegangers/backpakkers oid? (als er toch foto\'s gepost worden, kom maar op allemaal )
*Think outside the box*
pi_34739015
Groetjes vanuit Auckland!

Ik zal binnenkort mijn foto's posten.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 4 februari 2006 @ 20:43:25 #142
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_34739525
Wat doen die \\\ in m'n post?!

En jag: cool, doen! Ben benieuwd
*Think outside the box*
  zaterdag 4 februari 2006 @ 20:55:07 #143
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_34739986
Hou er rekening mee dat maandag Waitangi Day is dus de meeste winkels zullen dicht zijn.

Ik heb nog wat foto's van de Tongariro Crossing maar de kwaliteit is niet zo geweldig. Mijn camera kon blijkbaar niet zo goed overweg met de sneeuw.

http://usera.imagecave.com/Lizardtattoo/PICT0060a.JPG
http://usera.imagecave.com/Lizardtattoo/PICT0066a.JPG
http://usera.imagecave.com/Lizardtattoo/PICT0073a.JPG
http://usera.imagecave.com/Lizardtattoo/PICT0075a.JPG
http://usera.imagecave.com/Lizardtattoo/PICT0077a.JPG
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  zondag 5 februari 2006 @ 16:48:05 #144
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_34764872
Voor de liefhebber:
Reisverslag met ruim 500 foto\'s:http://www.xs4all.nl/~bestrde/nz/
The worst day diving is better than the best day working
  zondag 5 februari 2006 @ 23:41:35 #145
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_34779760
Het is hier lekker warm, een graadje of 25!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34892063
Even wat foto'tjes vanuit Auckland.

Wakefield Str en Mayoral Drive, bij mij om de hoek.


Aotea Square, uitgaansgebied met bios enzo.


SkyTower, 300nogwat meter hoog. Je kan er vanaf springen op 192m in 16 seconden.








Nostalgisch kerkje.


Albert Park, de achtertuin (5min lopen)










Rest volgt nog.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:16:38 #147
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_34893874
Wat veeet!!! :-)
*Think outside the box*
pi_34905620
Dat van de Skytower afspringen, is dat een bungeejump? Is dat van AJ Hackett? Echt een held die kerel, was de eerste die bungeejumpte van de Skytower en de allereerste bungeejump in de moderne wereld, dat was van de eiffeltoren (hield bijna niks over!). Je kan trouwens in Queenstown perfect bungeejumpen bij AJ Hackett, ga je daarheen?
pi_34912656
AJ Hackett, cool bedrijf inderdaad. Hij was echter niet de eerste, dat waren leden van de Extreme Sports Students uit Londen, in de jaren 70. Hij is pas in 1987 van de Eif. toren gejumpt. Maar wel cool dat je in Queenstown op zoveel plekken kan springen. Waaronder de eerste commerciele van AJ Hackett, de Kawarau river of zoiets. (daar vlakbij is trouwens een LOTR filmlocatie)

Die Skytower, is dat een volledige vrije val? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je 16 seconden doet over 192 meter.
pi_34913100
Aan de foto;s te zien zit je vast aan een paar kabels voor de stabilisatie. Dus volgens mij is het geen echte bungy, maar hoe ze het wel noemen weet ik niet.
pi_34913465
Het is geen vrije val. Je zit vast aan een kabel die weer aan twee geleidekabels vast zit. Het is namelijk geen vrije val omdat je anders, bij een bungyjump, naar links en rechts zou swingen en tegen de omliggende gebouwen zou knallen. Vandaar de geleidekabels.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34921835
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:23 schreef Kontiki het volgende:
AJ Hackett, cool bedrijf inderdaad. Hij was echter niet de eerste, dat waren leden van de Extreme Sports Students uit Londen, in de jaren 70. Hij is pas in 1987 van de Eif. toren gejumpt. Maar wel cool dat je in Queenstown op zoveel plekken kan springen. Waaronder de eerste commerciele van AJ Hackett, de Kawarau river of zoiets. (daar vlakbij is trouwens een LOTR filmlocatie)

Die Skytower, is dat een volledige vrije val? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je 16 seconden doet over 192 meter.
Echt de allereerste waren de papoea's! Bij hen moesten jongens van een toren afspringen met een liaan aan hun voeten. Dat is een rite om man te worden. Ik heb daar beelden van en dat moet echt niet fijn zijn, er zit namelijk helemaal geen rek op. Ze springen trouwens geen 134m zoals de Nevis hehe.

Kawarau bridge is een hele fijne bungeejump trouwens, metertje of 43 als je het droog wil houden. Maar het is veel leuker om het water in te gaan, dan is het een meter of 45. Je moet wel je armen boven je hoofd houden en je nek buigen als je het water raakt, anders heb je twee blauwe ogen haha
pi_34921888
Ik heb in Taupo mensen een bungy zien doen met dip, alleen die mensen waren tot hun knieen nat. Dat is dan net weer iets minder.
pi_34922853
In het foldertje staat: een base jump by wire. Airtime is approximately 16 seconds as you plummet at around 75km/hr. Zojuist op de Information Expo wat info gehaald over dagtripjes aangezien mijn colleges pas beginnen op de 20e. Harbour Bridge Bungy 40mtrs incl t-shirt = 85NZ$ = 48 euro.

De SkyJump moet ongeveer 145NZ$ = 82 euro kosten incl gratis foto's. Dingen die mij nog wel leuk lijken zijn een 4 uur durende Snapper vistrip in Paihia voor 80NZ$. Ik neem aan dat vervoer naar Paihia er bij in zit. Tevens heb ik mij op de mailinglist gezet voor meer informatie voor een Fiji trip aangezien ik in april 2 weken vrij heb.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jaguarized op 11-02-2006 00:26:55 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34957056
Foto's van de eerste dagen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34960435
Ok, net onder de Skytower staan kijken naar dat Skyjump, en het is eigenlijk niet meer dan een hele snelle lift naar beneden. Tuurlijk, je bungelt aan een touwtje, maar je zakt gecontroleerd naar beneden. Beetje nep dat ze het dan als 'basejump' presenteren
pi_34961200
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 03:21 schreef Kontiki het volgende:
Ok, net onder de Skytower staan kijken naar dat Skyjump, en het is eigenlijk niet meer dan een hele snelle lift naar beneden. Tuurlijk, je bungelt aan een touwtje, maar je zakt gecontroleerd naar beneden. Beetje nep dat ze het dan als 'basejump' presenteren
Vond ik ook al. Vind er ook weinig spectaculairs aan. Jij zit nu ook in Auckland? Waar ongeveer?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34961726
Ja goedenavond enzo. Zojuist teruggekomen van het Auckland Chinese Lantarn Festival. Superdruk Chinees festival met tienduizenden bezoekers. Festival was in Albert Park, op ongeveer 5 minuten lopen van hier. Binnenkort is er een groot muziekspektakel in de Auckland Domain waar 250.000 mensen naar toe gaan! Er waren bij de Lantarn Festival ook allemaal van die chinese, maleisische, indonesische en andere aziatische eettentjes. Het eten werd voor je neus bereid. Superlekker en goedkoop.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35405970
Die SkyTower is vet, gaaf om dat ook zo in die stad te zien staan zeg!!
Ennuh, veel plezier de 25e op die Hero party!
pi_35424594
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 14:23 schreef Smeich het volgende:
Die SkyTower is vet, gaaf om dat ook zo in die stad te zien staan zeg!!
Ennuh, veel plezier de 25e op die Hero party!
Dan ben ik er dus niet. Maar we hadden een reeks foto's gemaakt voor de photo scavenger hunt tijdens de orientation week van mijn Hall. Zaterdag en zondag zit ik in Coromandel.

Gister naar de interland Nieuw-Zeeland - Maleisie geweest. De All Whites hebben gewonnen met 2-1. Wedstrijd was gehouden in het North Harbour Stadium in Albany. Erg gaaf allemaal en zeer goedkoop. Voor de bus en entree was ik totaal 20 NZ$ kwijt. De SkyTower was in het groen gisteravond btw.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 24 februari 2006 @ 02:54:34 #161
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35431688
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:43 schreef Jaguarized het volgende:

[..]
Zaterdag en zondag zit ik in Coromandel.
Dat vond ik één van de mooiste gebieden van NZ! Als je in Hahei richting zee loopt, heb je als je linksaf gaat een pad dat naar Cathedral Cove loopt. Dat is echt supermooi, heb die wel drie keer gelopen En Hotwater Beach is ook een aanrader! Ik hoop dat het warm genoeg is om te zwemmen!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:34:42 #162
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_35437462

Cathedral Cove in november.
Dit was overigens een 'bijzonder drukke dag' volgens mijn collega. Er waren wel vijftien mensen ofzo.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_35439835
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 02:54 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Dat vond ik één van de mooiste gebieden van NZ! Als je in Hahei richting zee loopt, heb je als je linksaf gaat een pad dat naar Cathedral Cove loopt. Dat is echt supermooi, heb die wel drie keer gelopen En Hotwater Beach is ook een aanrader! Ik hoop dat het warm genoeg is om te zwemmen!
Zwemmen schijnt gevaarlijk te zijn daaro wegens de stroming enzo.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:30:48 #164
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_35440972
Je moet dan ook een kuil graven in het strandzand, daar komt dan heet grondwater in te staan, en daar in 'zwemmen' (wel eerst mengen met koud zeewater!).
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  vrijdag 24 februari 2006 @ 16:51:27 #165
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35448466
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Zwemmen schijnt gevaarlijk te zijn daaro wegens de stroming enzo.
Ow, dat wist ik niet... Dan moet je dus voorzichtig zijn he Ik heb er heerlijk gebodysurfd, telkens m'n zwembroek op m'n enkels, het waren nogal golven daar.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 16:52:39 #166
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35448536
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:30 schreef lizardtattoo het volgende:
Je moet dan ook een kuil graven in het strandzand, daar komt dan heet grondwater in te staan, en daar in 'zwemmen' (wel eerst mengen met koud zeewater!).
Je moet op verschillende plaatsen graven, totdat je een plek hebt die de juiste temperatuur heeft. Twee meter verschil kan al heel veel uitmaken. Het water is trouwens maximaal 64 graden, zo'n kuil wil je dus niet!
pi_35449318
Ik krijg weer zin om terug te gaan als ik dit allemaal lees
helaas, eerst andere leuke prioriteiten
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:25:00 #168
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35632559
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:43 schreef Jaguarized het volgende:

[..]
Zaterdag en zondag zit ik in Coromandel.
En wat vond je er van? Ben je in Hahei geweest en naar Cathedral Cove gelopen? Hotwaterbeach?
pi_35632579
Grappig om dit te lezen. Ik zit nu in Auckland voor stage en ben afgelopen weekend in het Coromandelgebied geweest. We zijn in Hahei blijven slapen (Tatahi Lodge) en hebben zowel van zuid naar oost als noord naar west gereden via de kust. Ontzettend mooie route en bijzonder mooie uitzichten.
Inderdaad, Cathedral Cove en het Hotwater Beach zijn erg mooi en zo rustgevend. Ik zal eens kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen morgen ofzo. Ik hou dit ff in de gaten
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:34:51 #170
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35632584
We hebben in Hahei in een hostel gezeten, Tatahi Lodge. Stond in de Lonely Planet, was erg mooi. Hahei zelf is geen fuck te doen. We hebben de 45 minuten durende track naar Cathedral Cove gelopen. Supermooi om te doen! Op een gegeven moment loop je op zo'n bergkam met water aan de ene kant en weilanden aan de andere kant. Cathedral Cove is super, erg mooi dat je van de ene naar de andere baai kan lopen. Hot Water Beach was erg rustig. Niet op het thermal beach geweest aangezien we toch geen gat wilden graven. Zand was erg heet maar strand was lekker rustig.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:36:19 #171
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35632588
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:32 schreef Infinity123 het volgende:
Grappig om dit te lezen. Ik zit nu in Auckland voor stage en ben afgelopen weekend in het Coromandelgebied geweest. We zijn in Hahei blijven slapen (Tatahi Lodge) en hebben zowel van zuid naar oost als noord naar west gereden via de kust. Ontzettend mooie route en bijzonder mooie uitzichten.
Inderdaad, Cathedral Cove en het Hotwater Beach zijn erg mooi en zo rustgevend. Ik zal eens kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen morgen ofzo. Ik hou dit ff in de gaten
Afgelopen weekend? Wij ook! In Tatahi Lodge! Hebben we mekaar nu gemist? En wij hebben ook de hele route gereden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35632589
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:43 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dan ben ik er dus niet. Maar we hadden een reeks foto's gemaakt voor de photo scavenger hunt tijdens de orientation week van mijn Hall. Zaterdag en zondag zit ik in Coromandel.

Gister naar de interland Nieuw-Zeeland - Maleisie geweest. De All Whites hebben gewonnen met 2-1. Wedstrijd was gehouden in het North Harbour Stadium in Albany. Erg gaaf allemaal en zeer goedkoop. Voor de bus en entree was ik totaal 20 NZ$ kwijt. De SkyTower was in het groen gisteravond btw.
Hahahah Jeroen!! Ik zie net pas dat jij het bent Leuk! Heb je nog leuke foto's om te posten?? We moeten wel de ervaringen delen hè met de anderen hier die geinteresseerd zijn.

Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:38:00 #173
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35632591
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:36 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Hahahah Jeroen!! Ik zie net pas dat jij het bent Leuk! Heb je nog leuke foto's om te posten?? We moeten wel de ervaringen delen hè met de anderen hier die geinteresseerd zijn.

En jij had nog nooit van Fok gehoord.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35632594
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:38 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

En jij had nog nooit van Fok gehoord.
Och jawel.. ik zal het verkeerd verstaan hebben denk ik..!
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:39:29 #175
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35632595
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:34 schreef Jaguarized het volgende:
We hebben in Hahei in een hostel gezeten, Tatahi Lodge. Stond in de Lonely Planet, was erg mooi. Hahei zelf is geen fuck te doen. We hebben de 45 minuten durende track naar Cathedral Cove gelopen. Supermooi om te doen! Op een gegeven moment loop je op zo'n bergkam met water aan de ene kant en weilanden aan de andere kant. Cathedral Cove is super, erg mooi dat je van de ene naar de andere baai kan lopen. Hot Water Beach was erg rustig. Niet op het thermal beach geweest aangezien we toch geen gat wilden graven. Zand was erg heet maar strand was lekker rustig.
Ja superhostel, een van de betere! Hahei is echt niks te doen nee, hebben ze ondertussen een pinautomaat? Ik zat echt helemaal zonder geld en geen machine in het dorpje. Gelukkig was ik liftend aan het reizen, dus het ging allemaal net.
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:40:32 #176
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35632601
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:38 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Och jawel.. ik zal het verkeerd verstaan hebben denk ik..!
Dat denk ik dan ook. Nog 20 minuten werken?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:41:17 #177
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35632603
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:39 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Ja superhostel, een van de betere! Hahei is echt niks te doen nee, hebben ze ondertussen een pinautomaat? Ik zat echt helemaal zonder geld en geen machine in het dorpje. Gelukkig was ik liftend aan het reizen, dus het ging allemaal net.
We hebben niet echt gezocht naar een pinautomaat maar het is behoorlijk rustig daaro. We hadden geluk dat net om half 9 de supermarkt open ging.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35632610
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:39 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Ja superhostel, een van de betere! Hahei is echt niks te doen nee, hebben ze ondertussen een pinautomaat? Ik zat echt helemaal zonder geld en geen machine in het dorpje. Gelukkig was ik liftend aan het reizen, dus het ging allemaal net.
Nee er is idd nog steeds nis te doen. Wel grappig, het restaurantje (open till we've closed) is van een Nederlander; Ed heet ie. Jammere was dat ie afgelopen week druk was en niet even kon babbelen.
Maar Hahei is idd rustig, en Tatahi is echt goed verzorgd. Dat moet ik ze nageven. Met een auto ben je snel eens de buurt door en kun je tenminste iets in de buurt gaan doen. Het mooiste is absoluut de kustroute met alel stranden en dorpjes, prachtig!!
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_35632613
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:40 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat denk ik dan ook. Nog 20 minuten werken?
Uhuh, vanavond alweer uit!! hahah, gisteren was ik echt lam, we hadden 2 Greenadine shots gehad (70%) en ik kwam net meer recht hahaha. Dusss goed koken en stevig eten, bodem moet gelegd worden!!
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:45:59 #180
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35632617
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:44 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Uhuh, vanavond alweer uit!! hahah, gisteren was ik echt lam, we hadden 2 Greenadine shots gehad (70%) en ik kwam net meer recht hahaha. Dusss goed koken en stevig eten, bodem moet gelegd worden!!
Oh ik wilde je smsje beantwoorden maar ik had ineens geen beltegoed meer. Maar de film begon dus om 21.10. Sarah en Megan waren er ook, zij gingen naar Brokeback Mountain.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35632620
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:45 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Oh ik wilde je smsje beantwoorden maar ik had ineens geen beltegoed meer. Maar de film begon dus om 21.10. Sarah en Megan waren er ook, zij gingen naar Brokeback Mountain.
Idd, we waren te laat, kutbus
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:48:24 #182
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35632623
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 04:47 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Idd, we waren te laat, kutbus
Foodtown was lekker goedkoop met de cola. 2.25 liter voor 2.19 Ik heb meteen drie flessen ingeslagen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35632626
wat info over Hahei

Site: http://www.hahei-newzealand.co.nz/
Goede lodge: (NZ$25 per nacht): http://www.dreamland.co.nz/tatahilodge/
hot water beach: http://www.whitianga.co.nz/hwbeach.html
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:51:29 #184
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35632628
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35632629
cool
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:56:17 #186
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_35632637
Tanken is heel goedkoop in NZ


Naar het vistapoint


Mooi uitzicht


Hot Water Beach






Onderweg naar Cathedral Cove






Cathedral Cove








Tatahi Lodge






Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35635381
mooie foto's
Too much is never enough!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 09:25:12 #188
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36014356
het dagelijkse leven zoals levensmiddelen in een supermarkt zit daar nog verschil in prijzen met australie?

Jaguarized nice pics jongen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_36041376
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 09:25 schreef WEST het volgende:
het dagelijkse leven zoals levensmiddelen in een supermarkt zit daar nog verschil in prijzen met australie?

Jaguarized nice pics jongen
Oz is een beetje goedkoper dan NZ. Maar als je naar NZ komt vanuit NL zul je versteld staan over hoe goedkoop sommige dingen zijn. De 'duurdere' dingen zijn meestal dezelfde prijs als in NL. Dus levensonderhoud is goed te doen hier. Meegenomen dat ik in central Auckland woon en daar prijzen in de meeste gevallen nog wat hoger zijn dan in de voorsteden en in de dorpjes.

Heb je plannen??
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  woensdag 15 maart 2006 @ 07:02:03 #190
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36045432
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 09:25 schreef WEST het volgende:
het dagelijkse leven zoals levensmiddelen in een supermarkt zit daar nog verschil in prijzen met australie?

Jaguarized nice pics jongen
WEST

Neem je _moder8or_ mee als je langskomt?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 15 maart 2006 @ 09:19:47 #191
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36046532
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 07:02 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

WEST

Neem je _moder8or_ mee als je langskomt?
komt goed kerel, alleen als je er nog paar jaar zit
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 15 maart 2006 @ 09:21:25 #192
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36046568
Misschien kom ik nog terug over een jaar.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 15 maart 2006 @ 11:43:27 #193
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36050176
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:18 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Oz is een beetje goedkoper dan NZ. Maar als je naar NZ komt vanuit NL zul je versteld staan over hoe goedkoop sommige dingen zijn. De 'duurdere' dingen zijn meestal dezelfde prijs als in NL. Dus levensonderhoud is goed te doen hier. Meegenomen dat ik in central Auckland woon en daar prijzen in de meeste gevallen nog wat hoger zijn dan in de voorsteden en in de dorpjes.

Heb je plannen??
ik wil binnen een aantal jaar wel graag naar OZ en NZ
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_36094626
Hoi

Ik ban van plan om volgend jaar maart voor ongeveer 3 maanden door Nieuw Zeeland te trekken. Dit wil ik alleen gaan doen. Wat zijn de dingen die ik moet regelen voordat ik ga behalve visum en tickets. Het liefst bepaal ik per dag wat ik ga doen en wil ik dus van te voren ook geen hostels boeken. Maar is dit aan te raden. Is het eenvoudige om aan een slaapplaats te komen.

Verder wil ik nog weten hoe het zit met baantjes omdat ik hoogswaarschijnlijk die 3 maanden niet helemaal kan opbrengen zal ik toch moeten gaan werken. Is dat ook ter plekken te regelen.

Foto's in dit topic zien er in ieder geval supervet uit. Zo krijg ik er alleen maar meer zin in.
Boodschap van algemeen nut.
pi_36097661
Als je minder dan 3 maanden gaat ben je geen visum nodig. Wanneer je van tevoren geen hostels wil boeken dan is het enige wat je moet regelen zijn je financien, vliegticket en verzekering. Het is relatief eenvoudig om hier aan een slaapplaats te komen maar bedenk wel dat je soms wat duurder uitbent dan wanneer je van tevoren via bv www.hostels.com reserveert. Zo betaal je bij hostels.com 47 dollar voor 2 overnachtingen. Als je dit ter plekke doet betaal je 55.


Wil je nu gaan rondtrekken of werken en rondtrekken? 3 maanden is niet echt lang als je ook nog wil gaan werken. Als je dus wel wil werken moet je een Working Holiday Visum aanvragen. Werk kan je ook wel makkelijk aankomen als je bijvoorbeeld via een organisatie gaat. Als je het zonder doet dan kan je altijd even een hostel binnen lopen en een kijkje nemen op het mededelingenbord.

Zo zoeken ze hier nu ook iemand die Nederlands kan leren en verstand heeft van de Nederlandse cultuur. Betaalt ook lekker, tussen de 20 en 30 dollar per uur. Jammer genoeg mag ik ws niet werken op mijn visum...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 17 maart 2006 @ 06:36:31 #196
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_36106655
Een slaapplaats lukt meestal wel in een backpackers/youth hostel. Hou er wel rekening mee dat in lange weekenden (als er op maandag een feestdag is) de boel vaak volgeboekt is, reserveren is dan wel noodzakelijk.

Als je wil werken moet je een werkvisum aanvragen. Ben je onder de 30 dan kan je ook een (door Jaguarized al genoemde) Working Holiday Scheme visum aanvragen (kost 70 euro).
Op een toeristenvisum mag je niet werken en werk vinden zal dan ook niet of nauwelijks lukken, de boetes zijn niet mals dus werkgevers letten er echt goed op dat je een permit hebt voor ze je aannemen.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:39:42 #197
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36135267
Ik meende overigens ook gelezen te hebben dat er per jaar 700 visa worden "verkocht".
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 18 maart 2006 @ 03:51:45 #198
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36135552
Oke op dit moment zit ik dus in Nieuw Zealand Het regent en het is koud... leuk land om naar toe te gaan in de zomer
Maar goed.. voor de gene die twijfelen of ze de abeltasman of Queen Charlotte track gaan lopen... de Queen Charlotte is echt 100x beter.. veel mooier, uitzicht is veel beter. Zie maar de foto's op mijn site Ik vond de Abel tasman track in verhouding een beetje tegen vallen.
Maar dat is een persoonlijke mening
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 03:56:11 #199
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36135567
Waaro zit je dan ergens? Het is hier zonnig en 23 graden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 18 maart 2006 @ 04:09:02 #200
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36135613
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 03:56 schreef Jaguarized het volgende:
Waaro zit je dan ergens? Het is hier zonnig en 23 graden.
Ik zit op het Zuiderlijk eiland, Franz Josef (Glacier)

Eergisteren in Nelson was het nog lekker weer
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 06:36:19 #201
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36135896
Is dat nog een beetje wat of kan je beter naar Fox?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36136277
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 03:51 schreef appelsientje het volgende:
Oke op dit moment zit ik dus in Nieuw Zealand Het regent en het is koud... leuk land om naar toe te gaan in de zomer
Maar goed.. voor de gene die twijfelen of ze de abeltasman of Queen Charlotte track gaan lopen... de Queen Charlotte is echt 100x beter.. veel mooier, uitzicht is veel beter. Zie maar de foto's op mijn site Ik vond de Abel tasman track in verhouding een beetje tegen vallen.
Maar dat is een persoonlijke mening
Ik vond Abel Tasman veel mooier, maar dat komt ook wel omdat ik de Queen Charlotte destijds een mietjestrack vond. Je kon gewoon je bagage laten vervoeren van hostel naar hostel en daar zaten vaak nog restaurantjes bij ook. Op de Abel Tasman track moest je tenminste met je spullen zeulen en slaap je in hutten.
Daar komt ook nog eens bij dat ik de Abel Tasman track heb gelopen met geweldig weer en dat het zeikregende tijdens mijn dag op de Queen Charlotte track!

Heb je trouwens al gehiked op de gletsjers?
Mijn advies: doe een heli hike of een full day hike. Dan zie je tenminste wat!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 09:08:15 #203
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36136295
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 09:02 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik vond Abel Tasman veel mooier, maar dat komt ook wel omdat ik de Queen Charlotte destijds een mietjestrack vond. Je kon gewoon je bagage laten vervoeren van hostel naar hostel en daar zaten vaak nog restaurantjes bij ook. Op de Abel Tasman track moest je tenminste met je spullen zeulen en slaap je in hutten.
Daar komt ook nog eens bij dat ik de Abel Tasman track heb gelopen met geweldig weer en dat het zeikregende tijdens mijn dag op de Queen Charlotte track!

Heb je trouwens al gehiked op de gletsjers?
Mijn advies: doe een heli hike of een full day hike. Dan zie je tenminste wat!
smaken verschillen ook al had ik mooi weer tijdens beide wandeltochten
Morgen ga ik de Glacier beklimmen! En natuurlijk doe ik de hele dag ben hier nu tenslotte toch!!
Trouwens de Frans Jozef schijnt beter te zijn dan Fox... heb ik gehoord
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_36136404
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 09:08 schreef appelsientje het volgende:

[..]

smaken verschillen ook al had ik mooi weer tijdens beide wandeltochten
Morgen ga ik de Glacier beklimmen! En natuurlijk doe ik de hele dag ben hier nu tenslotte toch!!
Trouwens de Frans Jozef schijnt beter te zijn dan Fox... heb ik gehoord
Ik ben er van overtuigd dat de zeikregen een hoop lol heeft weggenomen bij mij.
Maar goed dat je een full day doet. Errug mooi allemaal.
En ik had graag de Fox ook beklommen, maar het weer was te slecht (ongeveer zelfde periode al nu).
  zaterdag 18 maart 2006 @ 09:33:09 #205
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36136457
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 09:25 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat de zeikregen een hoop lol heeft weggenomen bij mij.
Maar goed dat je een full day doet. Errug mooi allemaal.
En ik had graag de Fox ook beklommen, maar het weer was te slecht (ongeveer zelfde periode al nu).
Ik snap wat je bedoeld hoor lees mijn verhaal maar eens op mijn website..
2e dag had ik ook kut weer.. en dan is het opeens minder leuk... maar ff doorbijten

Zeg wanneer ben jij eigenlijk geweest?? En zou je nog een keer terug willen ??
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_36136472
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 09:33 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld hoor lees mijn verhaal maar eens op mijn website..
2e dag had ik ook kut weer.. en dan is het opeens minder leuk... maar ff doorbijten

Zeg wanneer ben jij eigenlijk geweest?? En zou je nog een keer terug willen ??
Ik zat er 7 jaar geleden.
En ik zou nog wel een keer terug willen, vooral om meer te wandelen. Maar ik heb ook wel gehoord dat het veel toeristischer (en dus drukker) is geworden de laatste jaren dankzij o.a. Lord of the rings. En dat is wel jammer.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 15:20:41 #207
11502 nipeng
The last ride is free
pi_36143138
Dat is inderdaad jammer. Wel goed voor het land.
In mijn tijd daar heb ik erg weinig van het land gezien
  dinsdag 21 maart 2006 @ 01:14:18 #208
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36220729
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 09:35 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik zat er 7 jaar geleden.
En ik zou nog wel een keer terug willen, vooral om meer te wandelen. Maar ik heb ook wel gehoord dat het veel toeristischer (en dus drukker) is geworden de laatste jaren dankzij o.a. Lord of the rings. En dat is wel jammer.
morgen ga ik een Lord of the rings tour doen
Ik heb de foto's van The Queen Charlotte track, Abel tasman en Frans Jozef glacier op mijn website gezet (www.hoeve.nu/oz) Dus voor de gene die nog twijfelen... GA!!!
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_36295428
Auckland Harbour Bridge


Viaduct Harbour met SkyTower










Ferrygebouw


SkyTower, moeilijk om hem er helemaal op te krijgen.




Aotea Square / Metro Skycity


Ferryhaven met uitzicht op het Hilton
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 25 maart 2006 @ 10:30:37 #210
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36348901
hey hallo

even een schaamteloze TVP want ik ga deze zomer stage lopen in Auckland
ik heb waarschijnlijk ook al een kamer gevonden

na mijn stage ben ik van plan om 3-4 weken rond te reizen in Nieuw Zeeland, wat kunnen jullie mij aanraden?
The line is a dot to you!
pi_36348920
Tof hoor!
Welke periode ga je rondreizen?
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:04:21 #212
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36349395
Gave foto's ik zal ook eens wat online zetten
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 11:11:33 #213
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36349521







To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 14:34:45 #214
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36353985
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 10:30 schreef kepler het volgende:
hey hallo

even een schaamteloze TVP want ik ga deze zomer stage lopen in Auckland
ik heb waarschijnlijk ook al een kamer gevonden

na mijn stage ben ik van plan om 3-4 weken rond te reizen in Nieuw Zeeland, wat kunnen jullie mij aanraden?
Leuk! Auckland is een erg leuke stad, een aanrader dus. Wanneer kom je hier? Waar verblijf je btw?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 26 maart 2006 @ 13:23:25 #215
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36375445
ff wat meer details:

ik ga stage lopen bij een scheepsbouwer, althans ze maken er composieten masten en ik ga een beetje bekijken hoe de productie daar gaat. Het bedrijf heet C-tech en zit volgens mij in Waitakere, Auckland (althans daar zit de PO-box). Ik ga daar stage lopen van 3 juli tot 3 oktober en van 3 oktober tot ergens eind oktober wil ik gaan rondreizen. Misschien dat ik een auto wil kopen of anders met het openbaar vervoer (is dat goed te doen???). Anders misschien een georganiseerde tour.

De kamer die ik waarschijnlijk ga nemen zit in Glenfield (North Shore).

zoals je kunt zien is nog niet veel zeker, maar ik ben nog hard bezig met alles uitzoeken. Ik heb nog wel een paar vraagjes:

- Wat is de goedkoopste vlucht naar Auckland? Of welke kunnen jullie aanraden?
- Ik verdien daar 11 dollar per uur. Ik weet dat het ong. 5-6 euro per uur is, maar hoe duur is Nieuw-Zeeland? Hoeveel kost bijvoorbeeld een biertje? Of een heel brood? Dit ff om te vergelijken met hier
- Is het makkelijk om daar zelf een auto te kopen?
The line is a dot to you!
  zondag 26 maart 2006 @ 13:38:44 #216
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36375810
Als je 3 juli hier moet beginnen dan ga je dus eind juni uit Nederland weg. Vluchten zijn er rond de 1100 euro afhankelijk van de dag en of je bv bezwaar hebt tegen veel overstappen / vertrekken vanuit Dusseldorf. Het klinkt misschien stom maar ik raad je aan om een vlucht te nemen met een wat langere overstap. Ik heb dat ook gehad. Ik heb veel mensen gesproken die een Qantas vlucht hebben genomen met doorgezakte stoelen, korte stops en helemaal gaar hier aankwamen.

Je bent dus totaal ongeveer 4 maanden hier in NZ, dan moet je dus een Work Visa aanvragen. Kosten hiervan zijn meende ik 120 euro. Weet het niet zeker, heb net vanmiddag het formulier met de bedagen weggegooid.

Als je 11 dollar per uur verdient dan mag je daar blij mee zijn. Je uurloon is hier niet gekoppeld aan je leeftijd zoals men dat in Nederland kent. De meeste baantjes hier zitten tussen de 8 en 12 dollar per uur. Als je dus 5,50 euro per uur verdient en 8 uur per dag werkt = 44 euro = 88 dollar, dan kan je daar 1,5 week van eten.

Het is hier namelijk erg goedkoop eten. Een heel brood heb je voor 1,99 dollar = 1 euro. Bij een bepaalde supermarkt hebben ze soms een actie, 3 broden voor 5 dollar = 2,50 euro. Een biertje kost tussen de 5 en 7 dollar. Das erg duur zal je denken. Dat is het ook als je het vergelijkt met Nederland. Hier is het echter de normaalste zaak van de wereld. Een 12-pack bier kost 13,99 dollar = 7 euro ongeveer. Big Mac menu kost je ongeveer 6,85 dollar. Als je wil kan ik mijn kassabonnetje wel even overpennen zodat je ziet wat ik de afgelopen week kwijt was aan eten. Eten is dus erg goedkoop.

Een auto kan je hier makkelijk zelf kopen. Voor ene paar honderd dollar heb je al een auto. De benzine is ook spotgoedkoop, ongeveer 1,50 dollar per liter = 0,75 euro. Wij hadden laatst een 3/4 tank voor 40 dollar.

Meer weten? Gewoon even vragen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 26 maart 2006 @ 13:50:32 #217
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36376113
ik ga inderdaad 28 juni weg ongeveer. Dan heb ik een paar dagen de tijd om ff bij te komen en een beetje de stad te bekijken. Ik heb een vlucht gevonden van British Airways, via London - Sydney - Auckland. Deze was iets van 1000 euro. Ik heb ook een vlucht van Singaporte gezien, die was alleen wel een stuk duurder: 1350. Maar ik heb ooit met Singapore gevlogen en dat was echt fantastisch Maar voor die 350 euro kan ik wel een hoop andere leuke dingen doen...

Work Visa ga ik deze week aanvragen.

Het is mooi dat het eten niet zo duur is, als ik het zo lees is het net zo duur als hier (als je als een student winkelt ). Die 11 dollar per uur is niet het enige wat ik binnenkrijg, want ik krijg namelijk ook nog stufi (althans een lening).

Als de benzine echt zo goedkoop is dan ga ik het zeker overwegen om daar goedkoop een auto aan te schaffen. Zal ik alleen wel moeten wennen aan links rijden
The line is a dot to you!
  zondag 26 maart 2006 @ 13:54:18 #218
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36376228
Aan het links rijden raak je zo gewend, dat zal geen problemen opleveren. North Shore is ook niet zo druk als het CBD. Het eten is goedkoper dan als in Nederland, zelfs als je als een student winkelt.

Work Visa zal niet zoveel tijd in beslag nemen maar beter te vroeg dan te laat. Ze hadden 2,5 dag nodig om mijn visum te verzorgen. Heb de boel even afgeleverd en weer opgehaald in Den Haag.

BA is leuk maar heeft meende ik ook van die baggere verbindingen qua tijd. Op de heenweg zal hij ook nog stoppen in Singapore of Bangkok.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 26 maart 2006 @ 14:00:05 #219
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36376403
Overigens knap dat je een BA vlucht hebt gevonden voor 1000 all in. Goedkoopste wat ik zo ongeveer krijg is 1200.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 26 maart 2006 @ 16:15:51 #220
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36380032
quote:
Op zondag 26 maart 2006 14:00 schreef Jaguarized het volgende:
Overigens knap dat je een BA vlucht hebt gevonden voor 1000 all in. Goedkoopste wat ik zo ongeveer krijg is 1200.
klopt, had me vergist. De prijs is 1124. Ik ga nog wel ff langs een reisburo want eigenlijk wil ik via Japan reizen, want ik heb daar familie wonen. Maar ik heb nog geen idee hoe prijzig dit is
The line is a dot to you!
  zondag 26 maart 2006 @ 21:30:59 #221
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36388671
Dat gaat vrij duur worden. Als je echt een goedkoop ticket wil + een lekkere overstap kan je het beste via Seoul reizen. Korean Air had bij mij de laagste tarieven terwijl ze niet eens in het rijtje van boekbare maatschappijen stonden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36393836
Volgens mij biedt Australian Backpackers tickets aan naar Australie met Japan Airlines, dus best kans dat ze ook iets aanbieden richting Nieuw Zeeland.
Kijk eens op www.backpackers.nl (of bel ze eens, dat kan ook namelijk! )
pi_36398313
klopt het trouwens dat zowel NZ als OZ geen zomertijd/wintertijd hebben? of vergis ik me?
ook nog njet
  maandag 27 maart 2006 @ 10:54:36 #224
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36398413
Nee, ook wij hebben hier zomer en wintertijd. Iets meer dan twee weken geleden was het tijdverschil met Nederland nog 12 uur. Als het hier 's avonds 21.00 was, was het in NL 09.00 's ochtends dezelfde dag. Vorige week is hier de klok verzet naar wintertijd en werd het 11 uur. Afgelopen weekend is in NL de klok verzet en is het verschil 10 uur.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36424529
quote:
Op maandag 27 maart 2006 10:54 schreef Jaguarized het volgende:
Nee, ook wij hebben hier zomer en wintertijd. Iets meer dan twee weken geleden was het tijdverschil met Nederland nog 12 uur. Als het hier 's avonds 21.00 was, was het in NL 09.00 's ochtends dezelfde dag. Vorige week is hier de klok verzet naar wintertijd en werd het 11 uur. Afgelopen weekend is in NL de klok verzet en is het verschil 10 uur.
Klopt , is even wennen, tijden om naar huis te bellen, om even online te gaan etc, veranderen en zijn vaak minder gunstig. Maar ach, dan zit je wel in het altijd mooie NZ.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  dinsdag 28 maart 2006 @ 04:43:10 #226
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36424541
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 04:34 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Klopt , is even wennen, tijden om naar huis te bellen, om even online te gaan etc, veranderen en zijn vaak minder gunstig. Maar ach, dan zit je wel in het altijd mooie NZ.
Jij zou gister langskomen... Ik geen afspraak gemaakt voor die avond omdat jij zou langskomen en komt er niemand langs... Limburgers.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36424548
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 04:43 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Jij zou gister langskomen... Ik geen afspraak gemaakt voor die avond omdat jij zou langskomen en komt er niemand langs... Limburgers.
Tsss, dat heet aanpassen aan pacific standards, tijd speelt geen rol .
Ik kreeg een massage en ben in slaap gevallen
Anyway, vanavond kom ik ook niet, want dan ben ik in het St. James, bij het concert van HIM
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  dinsdag 28 maart 2006 @ 04:49:02 #228
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36424557
Massage? Van wie?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36424568
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 04:49 schreef Jaguarized het volgende:
Massage? Van wie?
*de vraag negeert*

Ben benieuwd of de sound check al aan de gang is!
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  dinsdag 28 maart 2006 @ 05:06:48 #230
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36424576
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 28 maart 2006 @ 05:07:51 #231
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36424578
Megan?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36424581
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 05:07 schreef Jaguarized het volgende:
Megan?
neu neu, twas een kerel!
Nathan oefent zijn technieken en vroeg vrijwilligers. Heej, ik ben neit achterlijk dus ik lag meteen al op de bank. Kuch, private information.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  dinsdag 28 maart 2006 @ 05:12:22 #233
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36424583
quote:
Nice pics Sientje.

Lekker woest die natuur.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 05:21:57 #234
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36424591
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 05:11 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

neu neu, twas een kerel!
Nathan oefent zijn technieken en vroeg vrijwilligers. Heej, ik ben neit achterlijk dus ik lag meteen al op de bank. Kuch, private information.
Dat wordt vanavond dus ook geen shoppen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36424593
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 05:21 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat wordt vanavond dus ook geen shoppen?
Neu neu, eerst opmaken en omkleden hahaha (we gaan als gothics, yeah!)
Daarna tot laat in de avond doorfeesten in St. James. Goodnight Nurse zit in het voorprogramma.

Ben benieuwd!
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  dinsdag 28 maart 2006 @ 05:31:28 #236
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36424597
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 05:25 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Neu neu, eerst opmaken en omkleden hahaha (we gaan als gothics, yeah!)
Daarna tot laat in de avond doorfeesten in St. James. Goodnight Nurse zit in het voorprogramma.

Ben benieuwd!
Kreeg net al een smsje van een vriendin die er ook heen gaat. Ze vertelde dat er al allemaal van die enge gothics bij de ingang stonden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36424612
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 05:31 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Kreeg net al een smsje van een vriendin die er ook heen gaat. Ze vertelde dat er al allemaal van die enge gothics bij de ingang stonden.
whaha, meesterlijk! Ik ben benieuwd!
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:11:32 #238
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36428178
is er een site zoals 9292ov.nl voor Auckland/Nieuw Zeeland?
The line is a dot to you!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:15:53 #239
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_36428295
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 05:11 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

neu neu, twas een kerel!
Nathan oefent zijn technieken en vroeg vrijwilligers. Heej, ik ben neit achterlijk dus ik lag meteen al op de bank. Kuch, private information.
jij laat je masseren door een kerel zou ik nooit doen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:18:04 #240
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36428355
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:11 schreef kepler het volgende:
is er een site zoals 9292ov.nl voor Auckland/Nieuw Zeeland?
www.maxx.co.nz
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:15:28 #241
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36429981
Vandaag was het weer Pak 'n Save dag en gingen we weer met een hele groep boodschappen doen bij de lokale Pak 'n Save. In plaats van naar Mt Albert ging de rit dit keer naar de megastore in Hendersson. En ik heb gekocht: (bedragen in NZ$)

Dipsaus 2.17
Brood 1.99
Brood 1.99
Blikje zalm 1.29
Baked beans/sausage 1.99
Vruchtensapspul 3liter 2.89
Coca Cola 2.5liter 1.99
Coca Cola 2.5liter 1.99
Coca Cola 2.5liter 1.99
Pasta snack sourcream chives 0.95
Pasta snack cheese bacon 0.95
Pasta snack cheese garlic 0.95
Nacho-chips 2.55
Lamb leg steaks 2pieces 3.74
Bananen 1.94
Slasalade 2.95
Berry crumble yoghurt 2.69
Melk 2liter 2.70
Pizza 4.59
Salami cracked pepper 2.85
Spaanse broodjes 3pieces 1.25
Gurnard fillets 3pieces 5.39
Cappuccino ijs 2.69

Totaal 56.77. Net onder het budget van 57$. Ik had nog kaas, ham, boter, eieren, cornflakes, wat vlees en wat melk in huis.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 28 maart 2006 @ 18:01:26 #242
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36440530
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:15 schreef Jaguarized het volgende:
Vandaag was het weer Pak 'n Save dag en gingen we weer met een hele groep boodschappen doen bij de lokale Pak 'n Save. In plaats van naar Mt Albert ging de rit dit keer naar de megastore in Hendersson. En ik heb gekocht: (bedragen in NZ$)

Dipsaus 2.17
Brood 1.99
Brood 1.99
Blikje zalm 1.29
Baked beans/sausage 1.99
Vruchtensapspul 3liter 2.89
Coca Cola 2.5liter 1.99
Coca Cola 2.5liter 1.99
Coca Cola 2.5liter 1.99
Pasta snack sourcream chives 0.95
Pasta snack cheese bacon 0.95
Pasta snack cheese garlic 0.95
Nacho-chips 2.55
Lamb leg steaks 2pieces 3.74
Bananen 1.94
Slasalade 2.95
Berry crumble yoghurt 2.69
Melk 2liter 2.70
Pizza 4.59
Salami cracked pepper 2.85
Spaanse broodjes 3pieces 1.25
Gurnard fillets 3pieces 5.39
Cappuccino ijs 2.69

Totaal 56.77. Net onder het budget van 57$. Ik had nog kaas, ham, boter, eieren, cornflakes, wat vlees en wat melk in huis.
dat is zeker niet duur
The line is a dot to you!
pi_36449523
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:15 schreef WEST het volgende:

[..]

jij laat je masseren door een kerel zou ik nooit doen
Uhm, het was althans erg goed! Heel goed zelfs (buiten het feit dat mijn 'voorkeur' afwijkt van die van de normale man).
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_36464866
Ik lurk al een tijdje in dit topic en meng me vandaag maar eens in het feest...
Ik heb een offerte aangevraagd bij een reisorganisatie voor 29 dagen fly-drive naar NZ met een stopover (2 nachten) in Hong Kong. We (vriend en ik) vertrekken 7 oktober! Heb er echt al zin in!

Oja, we beginnen in Christchurch en rijden naar Auckland. Ik begrijp dat de meeste reizen andersom gaan (ook de reis die we boeken, maar eerst 't zuidereiland kon gelukkig ook). Ik snap eigenlijk niet waarom de meeste reizen op 't Noordereiland beginnen. Is daar een goede reden voor?
Wij willen eindigen bij Auckland om er nog wat daagjes strand aan vast te plakken, leek me eind oktober in Christchurch een minder goed idee.

Nu ben ik een beetje aan het kijken wat ik allemaal wil doen in NZ, we hebben 23 dagen een auto tot onze beschikking en ik wil zo'n beetje de hoogtepunten bekijken. Nu was ik aan het kijken naar een boottochtje in een van de Fiorden en vroeg mij af: wat is leuker, Milford Sound of Doubtful Sound (of een ander fiord waar ik een dagtochtje kan maken)? Heb ooit bij RTL-travel een dagtocht Doubtful Sound gezien, zag er super gaaf uit, maar misschien hebben jullie betere ideën?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:42:08 #245
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36477815
De meeste mensen beginnen in Auckland omdat Auckland het goedkoopst is om op te vliegen. Wellington en Christchurch zijn allemaal wat duurder om naar toe te vliegen. Auckland heeft ook meer verbindingen. Eind oktober in Christchurch is goed te doen hoor aangezien je dan in de lente zit en dus naar de zomer gaat. Ik meende dat in het weekend van de 21e oktober de klok ook verzet gaat worden.

Als je 23 dagen hebt dan kan je aardig wat zien. Wat je het beste kan doen is om zuidwaarts te rijden in de richting van Mt Cook en daarna richting Dunedin. Dunedin is wel aardig om een middagje doorheen te struinen. Vervolgens door naar Queenstown. Ga in Queenstown alsjeblieft niet al die extreme dingen als bungyjumpen en skydiven doen. Dat kan je veel beter op het noordereiland in Taupo doen. Veel goedkoper. Ik heb hier een lijst met prijzen in de verschillende plaatsen en Taupo is een stuk goedkoper. Vanuit Queenstown kan je makkelijk naar Te Anau en dus de Milford Sound. Ik zou het daar ook bij laten en niet naar de Doubtful Sound gaan als je maar 3 weken hebt. Er is nog genoeg moois te zien. Na MS kan je doorrijden naar de gletsjers Franz Josez en Fox. Allebei erg mooi heb ik me laten vertellen. Ik moet nog bekijken of ik ze allebei ga zien of een van beide.

Doorrijden naar Nelson / Abel Tasman park waar je erg mooi kan kayakken. Dat kan ook door de Marlborough Sounds maar daar kom je al doorheen als je met de ferry van Picton naar Wellington gaat. De auto kan je meenemen op de ferry.

In Wellington heb je niet meer nodig dan 1-2 dagen. Na Wellington kan je er voor kiezen om rechts af te slaan naar Napier, een art deco stadje aan de oostkust. Mocht je de tijd niet hebben dan raad ik aan om naar Tongariro National Park te gaan, een van de locatie waar LotR is opgenomen en waar je ontzettend mooi kan wandelen.

Iets verderop in Taupo kan je goedkoop skydiven en bungyjumpen. Skydiven vanaf 12000ft al voor 150 dollar. Erg goedkoop. Na Taupo zou je kunnen doorrijden naar de toeristische trekpleister qua thermale bronnen Roturoa. Voor Taupo en Ro'turoa ben je overigens niet meer dan 2 dagen nodig. Doorrijden na Roturoa richting Auckland. Hamilton is nou niet de meest florisante stad om te bezoeken dus dat kan je makkelijk links laten liggen. Mocht je ondertussen nou Nederland ontzettend missen, in Mercer vlakbij Matamata is een winkeltje dat allerlei Nederlands spul verkoopt. Matamata is ook leuk om te bezoeken aangezien je daar Hobbiton hebt, dat dorpje met die huisjes in de bergen als in LotR.

In Auckland heb je in principe een dag of 3 nodig om de stad helemaal te zien maar in toeristenvorm heb je aan een (volle en lange) dag ook wel voldoende. Mocht je dan nog niet op 3 weken zitten, dan kan je er nog voor kiezen om naar de Bay of Islands (Whangarei en Paihia) en Cape Reinga te gaan. Daarvoor ben je ongeveer 3-4 dagen nodig.

Leuke stranden in Auckland zijn onder andere Piha beach, Omaha bay en Mission bay.

Veel plezier!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:51:35 #246
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_36478188
Als je Nederlands spul zoekt, hagelslag, Conimex en beschuit enzo, kun je ook in de Aucklandse suburb Milford (North Shore) terecht. In de winkelstraat zit een Nederlands winkeltje maar ook bij de Woolworth's hebben ze wat spullen staan.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_36478384
Ik kan me herinneren dat ik in een aantal supermarkt gewoon AH huismerk erwtensoep heb zien staan. Dat kostte dan wel 8 dollar, maar je kon het er wel kopen.
  woensdag 29 maart 2006 @ 22:59:00 #248
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36478487
Ik heb nog niet echt gezocht naar Nederlands spul hier bij de Woolworth's (Foodtown). Eens kijken binnenkort.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:01:38 #249
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36484387
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 05:12 schreef popolon het volgende:

[..]

Nice pics Sientje.

Lekker woest die natuur.
het is/was ook echt genieten hier!
Op mijn site staan nog veeeeeeeeeeeeeel meer foto's *hint*
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:04:13 #250
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36484420
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:56 schreef Liejannuh het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik in een aantal supermarkt gewoon AH huismerk erwtensoep heb zien staan. Dat kostte dan wel 8 dollar, maar je kon het er wel kopen.
Klopt Ik zag het vandaag weer in de supermarkt. Mij te duur om te kopen
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:15:33 #251
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36484552
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 22:42 schreef Jaguarized het volgende:
Ga in Queenstown alsjeblieft niet al die extreme dingen als bungyjumpen en skydiven doen. Dat kan je veel beter op het noordereiland in Taupo doen. Veel goedkoper. Ik heb hier een lijst met prijzen in de verschillende plaatsen en Taupo is een stuk goedkoper.
Ben je wel in Queenstown en Taupo geweest dat je dit zo aanraadt? Ik zou dus echt wel gaan bungyjumpen in Queenstown ipv Taupo, ze hebben daar prachtige sprongen waar Taupo niet tegen op kan. Ik heb er zelf vier gedaan en het was echt super!
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:20:35 #252
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36484620
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:15 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Ben je wel in Queenstown en Taupo geweest dat je dit zo aanraadt? Ik zou dus echt wel gaan bungyjumpen in Queenstown ipv Taupo, ze hebben daar prachtige sprongen waar Taupo niet tegen op kan. Ik heb er zelf vier gedaan en het was echt super!
Bungy absoluut!! Helemaal mee eens, vooral van de gondelbaan schijnt erg leuk te zijn (ik had er geen geld meer voor) maar Skydive is in Taupo echt 'super' goedkoop!
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_36484657
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:15 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Ben je wel in Queenstown en Taupo geweest dat je dit zo aanraadt? Ik zou dus echt wel gaan bungyjumpen in Queenstown ipv Taupo, ze hebben daar prachtige sprongen waar Taupo niet tegen op kan. Ik heb er zelf vier gedaan en het was echt super!
Nee ik heb het niet zelf gedaan maar ik heb wel met een hele zooi backpackers gesproken die wel in beide plaatsen zijn geweest. 199 dollar voor een bungyjump vind ik persoonlijk nogal prijzig. Ja ok je springt dan wel 134 meter maar daar betaal je dan ook voor.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:23:39 #254
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36484665
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:20 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Bungy absoluut!! Helemaal mee eens, vooral van de gondelbaan schijnt erg leuk te zijn (ik had er geen geld meer voor) maar Skydive is in Taupo echt 'super' goedkoop!
Ik denk dat je de Nevis bedoeld, die is 134 meter (een na hoogste in de wereld), die is goed ja! Voordat het elastiek dan een keer strak staat, dat lijkt echt heel lang te duren.

Als geld trouwens de drijfveer is, dan kan je beter een keer op de kermis van een kraan springen. Als je in het land van de extreme sporten bent, dan moet je wel voor kwalitiet gaan en de Nevis of de Kawarau Bridge springen natuurlijk!
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:25:30 #255
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36484702
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:23 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nee ik heb het niet zelf gedaan maar ik heb wel met een hele zooi backpackers gesproken die wel in beide plaatsen zijn geweest. 199 dollar voor een bungyjump vind ik persoonlijk nogal prijzig. Ja ok je springt dan wel 134 meter maar daar betaal je dan ook voor.
Je kan bij AJ Hackett ook een pakket kopen van drie sprongen met video-opnames en alles erbij, dan valt het best mee. Ik denk dat als je in Taupo springt en dan door gaat naar Queenstown, dat je nog wel eens spijt kan krijgen...
pi_36484731
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:25 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Je kan bij AJ Hackett ook een pakket kopen van drie sprongen met video-opnames en alles erbij, dan valt het best mee. Ik denk dat als je in Taupo springt en dan door gaat naar Queenstown, dat je nog wel eens spijt kan krijgen...
Van dat pakket weet ik niet. Ik spring zelf volgende week vrijdag van de Harbour Bridge.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:27:15 #257
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36484739
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:23 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Ik denk dat je de Nevis bedoeld, die is 134 meter (een na hoogste in de wereld), die is goed ja! Voordat het elastiek dan een keer strak staat, dat lijkt echt heel lang te duren.

Als geld trouwens de drijfveer is, dan kan je beter een keer op de kermis van een kraan springen. Als je in het land van de extreme sporten bent, dan moet je wel voor kwalitiet gaan en de Nevis of de Kawarau Bridge springen natuurlijk!
Natuurlijk Maar goed het geld raakt na 5 en halve maand reizen toch echt wel een keer op
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:28:13 #258
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36484758
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:27 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Van dat pakket weet ik niet. Ik spring zelf volgende week vrijdag van de Harbour Bridge.
Je zit nu in Sydney ??
Ik kom weer terug in Sydney aanstaande dinsdag, het is een beetje warm daar ??
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_36484767
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:20 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Bungy absoluut!! Helemaal mee eens, vooral van de gondelbaan schijnt erg leuk te zijn (ik had er geen geld meer voor) maar Skydive is in Taupo echt 'super' goedkoop!
Heb je de Great Lakes Skydive gedaan? 12000ft en 150 dollar? Jammer dat 3000ft meer dan weer 109 dollar meer is...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36484786
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:28 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Je zit nu in Sydney ??
Ik kom weer terug in Sydney aanstaande dinsdag, het is een beetje warm daar ??
Nee Auckland. Hier hebben we ook een Harbour Bridge. Ik zit over iets meer dan 2 weken in Sydney.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:30:58 #261
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36484825
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:29 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nee Auckland. Hier hebben we ook een Harbour Bridge. Ik zit over iets meer dan 2 weken in Sydney.
O daar kom ik maandag aan
Ik ga weer
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 30 maart 2006 @ 09:31:00 #262
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36484827
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:27 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Natuurlijk Maar goed het geld raakt na 5 en halve maand reizen toch echt wel een keer op
Tja, dat wordt werken dan eh! Ik werk nog een weekje of zes en dan zit het er voor mij gelukkig weer op hier!
pi_36484869
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:30 schreef appelsientje het volgende:

[..]

O daar kom ik maandag aan
Ik ga weer
Voor hoelang?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36485212
Dank je wel Jaguarized voor je uitgebreide reactie. Ik ga zeker je tips in gedachte houden.
Ik vind 't best lastig om alles in 23 dagen te plannen, er is zoveel te zien. Maar meer dan 4 weken weg van mijn werk zal toch echt niet lukken. Heb er wel echt zin in, het plannen is ook al super leuk. Heb 't een paar jaar geleden ook gedaan voor een rondreis in de VS, westkust. Achteraf had ik dat programma nogal vol gestopt, maar het was wel super gaaf.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_36485279
Het plannen en voorbereiden is inderdaad erg leuk. Alles uitzoeken, de Lonely Planet doorneuzen, reisverhalen lezen, foto's kijken. Top!

Voor foto's van Auckland, omgeving, Coromandel, klik.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36486468
ik vraag me iets af. dat ronje wat Jaguarized beschrijft komt nagenoeg overal wel langs. ikzelf wil anderhalve maand naar NZ. Maar hoe zit het met openbaar vervoer? Kan je zo'n rondje goed doen met reguliere bussen/ferries/treinen of zijn stukken lastig te bereizen?

Een kiwi experience pas is natuurlijk zo gekocht. maar ik zit nou niet echt te wachten op dronken jongeren in een te krappe bus. maar voor puur vervoer hop-on-and-hop-off lijkt het me wel handig. 1780 dollar trouwens. dus... wat bis handiger, zo'n pas voor die prijs of zelf doen? en zou dat goedkoper of juist duurder zijn?
ook nog njet
pi_36487010
1780 dollar? NZ dollar? Bij Kiwi? Magic doet het voor iets minder. 1318 dollar. De discounted price is zelfs 1252 dollar. Volgens mij krijg je die discounted price als je een ISIC of YHA kaart hebt die je voor 15 euro kan kopen bij een VVV in NL. Ik kijk daar nog wel even naar. Deze pass dekt het hele land.

OV moet ik ook nog opzoeken maar in principe gaan er altijd wel bussen die redelijk betaalbaar zijn. Van Auckland naar Wellington gaat bv een nachtbus voor 10 dollar = 5,50 euro. Als je een van de treinreizen in NZ wil doen dan kan je kijken op www.tranzscenic.co.nz. De 9292ov van NZ kan je vinden op www.rideline.co.nz of www.maxx.co.nz. Tarieven voor de trein die niet op de website staan:

The Overlander: Auckland - Wellington vv: 85$
TranzAlpine: Christchurch - Greymouth vv: 58$
TranzCoastal: Christchurch - Picton vv: 40$

Throughfares via Tranz Scenic and Interislander (ferry)
Kaikoura - Wellington: 79$
Christchurch - Wellington: 190$

Prijzen zijn op basis van beschikbaarheid/backpackerstarieven
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36489209
magicbus ziet er goed uit. lijkt wat volwassener publiek te trekken dan kiwi experience en das wel prettig aangezien ik tegen die tijd 27 ben. de meest uitgebreidde ticket covered iest minder dan experience, maar is wel iets van derde goedkoper.
ook nog njet
pi_36490987
Idd. De discounted price krijg je trouwens als je lid bent van de YHA/VIP/ISIC/Nomads. Een pasje van de YHA koop je bij de VVV in Nederland voor 15 euro maar scheelt je dus veel geld!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36509595
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:48 schreef Levitation het volgende:
Dank je wel Jaguarized voor je uitgebreide reactie. Ik ga zeker je tips in gedachte houden.
Ik vind 't best lastig om alles in 23 dagen te plannen, er is zoveel te zien. Maar meer dan 4 weken weg van mijn werk zal toch echt niet lukken. Heb er wel echt zin in, het plannen is ook al super leuk. Heb 't een paar jaar geleden ook gedaan voor een rondreis in de VS, westkust. Achteraf had ik dat programma nogal vol gestopt, maar het was wel super gaaf.
Kijk gewoon even hoe de programma;s van Djoser, Baobab, Shoestring en al die andere organisaties er uit zien. Bepaal voor jezelf wat je leuk vindt en ga aan de hand daar van plannen.
Ik zou zelf vooral Dunedin (en de Otago Peninsula) niet overslaan.
Ik heb foto's van Noorwegen gezien die er exact hetzelfde uitzagen als de Milford Sound en zou je vooral willen aanraden om te gaan wandelen. Op een gletsjer, op een track etc. Je kunt daar zo geweldig wandelen!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 00:09:07 #271
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36511658
wat voor netstroom hebben ze daar in Nieuw Zeeland??

Moet ik adapters kopen?
The line is a dot to you!
pi_36513347
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 00:09 schreef kepler het volgende:
wat voor netstroom hebben ze daar in Nieuw Zeeland??

Moet ik adapters kopen?
Netstroom is 240V (gaat prima met NL apparatuur),

de stekkers zien er zo uit:



dus je hebt wel een converter nodig.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  vrijdag 31 maart 2006 @ 03:19:59 #273
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36514111
Zo'n converter kan je in Nederland bij de ANWB halen voor 11 euro. Als je van plan bent om meerdere apparaten tegelijk aan te sluiten dan doe je er goed aan om zo'n stekkerdoos mee te nemen uit Nederland. Dan hoef je namelijk maar een converter te hebben. Overigens kosten die dingen hier bij The Warehouse (een soort budgetwinkel) 12 dollar = 6 euro en bij het winkeltje hier tegenover 7 dollar = 3,5 euro.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 31 maart 2006 @ 06:51:06 #274
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36514679
En bij de dollarwinkel kosten ze 3 dollar = 1,50 euro.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 31 maart 2006 @ 07:03:11 #275
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36514708
Wat een rare stekkers.

240V
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_36514719
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 07:03 schreef popolon het volgende:
Wat een rare stekkers.

240V
Ik heb het idee dat de meeste stopcontacten hier erg brak zijn, ze kunnen geen zware adapters/stekkers dragen, want door het gewicht unplugt het hele geval zich zelf van de wandcontactdoos. Anyway, als je een converter koopt, zorg dan dat het een kleine is, die blijven m.i. beter zitten.
Wat wel handig is, is dat bijna alle wandcontactdozen hier een schakelaar hebben waarmee je de stroom eraf kan halen zonder de stekker eruit te hoeven trekken.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  vrijdag 31 maart 2006 @ 07:11:09 #277
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36514735
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 07:03 schreef popolon het volgende:
Wat een rare stekkers.

240V
Het is hier allemaal net even wat anders.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 31 maart 2006 @ 07:11:48 #278
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_36514738
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 07:07 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de meeste stopcontacten hier erg brak zijn, ze kunnen geen zware adapters/stekkers dragen, want door het gewicht unplugt het hele geval zich zelf van de wandcontactdoos. Anyway, als je een converter koopt, zorg dan dat het een kleine is, die blijven m.i. beter zitten.
Wat wel handig is, is dat bijna alle wandcontactdozen hier een schakelaar hebben waarmee je de stroom eraf kan halen zonder de stekker eruit te hoeven trekken.
Ik begin net te wennen aan 110 en een rare stekker.

Toch raar dat 't zo verschillend kan zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:36:54 #279
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36516105
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 03:19 schreef Jaguarized het volgende:
Zo'n converter kan je in Nederland bij de ANWB halen voor 11 euro. Als je van plan bent om meerdere apparaten tegelijk aan te sluiten dan doe je er goed aan om zo'n stekkerdoos mee te nemen uit Nederland. Dan hoef je namelijk maar een converter te hebben. Overigens kosten die dingen hier bij The Warehouse (een soort budgetwinkel) 12 dollar = 6 euro en bij het winkeltje hier tegenover 7 dollar = 3,5 euro.
dan koop ik dat ding daar wel, het is alleen voor mn laptop en eventuele telefoon
The line is a dot to you!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:49:45 #280
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36516344
Geen fototoestel? Maar het is goedkoop om zo'n ding hier te kopen idd.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:52:01 #281
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36516390
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:49 schreef Jaguarized het volgende:
Geen fototoestel? Maar het is goedkoop om zo'n ding hier te kopen idd.
daar gaan batterijen in en om nu mijn gigantische oplader mee te sjouwen vind ik wat overdreven
Dan koop ik wel een paar batterijen extra
The line is a dot to you!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 09:59:58 #282
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36516523
Hmm ok. Kan je overigens meteen in je kamer? En wat betaal je daarvoor?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:16:43 #283
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_36516823
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:07 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Kijk gewoon even hoe de programma;s van Djoser, Baobab, Shoestring en al die andere organisaties er uit zien. Bepaal voor jezelf wat je leuk vindt en ga aan de hand daar van plannen.
Ik zou zelf vooral Dunedin (en de Otago Peninsula) niet overslaan.
Ik heb foto's van Noorwegen gezien die er exact hetzelfde uitzagen als de Milford Sound en zou je vooral willen aanraden om te gaan wandelen. Op een gletsjer, op een track etc. Je kunt daar zo geweldig wandelen!
Weet ik, geef ik zelf ook altijd als tip!

Heb de brochures liggen van: Summum, Djoser, Fox, Baobab en nog wat andere organisaties (ben naar de vakantiebeurs geweest). Heb daar inderdaad al wat ideeën uit gehaald. Moet ze nog verder uitpluizen, ben pas net begonnen met het serieuze-plan-werk.
Alleen vertellen die je niet welk fiord nu leuker is. Dat wil ik graag horen van mensen die er zijn geweest.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:05:26 #284
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36523071
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:59 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm ok. Kan je overigens meteen in je kamer? En wat betaal je daarvoor?
ik kan waarschijnlijk wel gelijk in mijn kamer en hoeveel ik betaal weet ik nog niet precies, maar zal niet veel zijn heb ik begrepen. Probleem is wel dat het 1.5 uur reizen is met het OV naar mijn bedrijf... De kamer is echter wel helemaal ingericht met TV, bestek, koelkast, fornuis, etc. Dit in combinatie met een lage prijs zorgt er misschien wel voor dat 1.5 uur reizen wel te over zien is. Misschien koop ik dan wel een auto na een maandje ofzo

hoelang zit jij nog in Auckland? Heb jij nog tips om een kamer te zoeken?
The line is a dot to you!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:09:01 #285
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36524915
Ik zit hier tot 23 juni. Dan ga ik 3 weken rondtrekken op het zuidereiland. Op 13 juli vlieg ik vanuit Christchurch weer naar Auckland om dezelfde avond door te vliegen naar Seoul. Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:16:46 #286
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36525159
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:09 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zit hier tot 23 juni. Dan ga ik 3 weken rondtrekken op het zuidereiland. Op 13 juli vlieg ik vanuit Christchurch weer naar Auckland om dezelfde avond door te vliegen naar Seoul. Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.
aha ik vertrek 28 juni naar Auckland, misschien heb je de 13e tijd om ff te meeten?
als het in NY niet lukt, dan maar NZ
The line is a dot to you!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 15:29:03 #287
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36525495
Ik zit de 13e op het vliegveld. Ben dan nog twee uur in Auckland. Je had een kamer gevonden in Glenfield en gaat werken in Waitakere? Als je namelijk in Waitakere gaat werken, dan is North Shore volgens mij wel zo'n beetje de laatste plaats waar je wil zitten. Dan kan je beter in West Auckland zitten, denk dan aan Henderson, Swanson. Maar het ligt er ook aan waar aan de North Shore natuurlijk.

[ Bericht 27% gewijzigd door Jaguarized op 31-03-2006 15:50:28 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 31 maart 2006 @ 18:38:00 #288
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36530839
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 09:36 schreef kepler het volgende:

[..]

dan koop ik dat ding daar wel, het is alleen voor mn laptop en eventuele telefoon
Meestal zijn de wereldstekker in het buitenland precies omgekeerd, dus een ingang voor een NZ stekker en een uitgang voor ergens anders. Jij zoekt een wereldstekker met ingang NL en uitgang voor ergens anders. Zou je de moeilijkheden maar besparen en gewoon in Nederland bij de ANWB halen, die met de roterende bovenkant. Die gebruik ik al een paar jaar in verschillende landen, naar tevredenheid.
  zaterdag 1 april 2006 @ 09:37:11 #289
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_36544552
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:43 schreef Cat-Active het volgende:
magicbus ziet er goed uit. lijkt wat volwassener publiek te trekken dan kiwi experience en das wel prettig aangezien ik tegen die tijd 27 ben. de meest uitgebreidde ticket covered iest minder dan experience, maar is wel iets van derde goedkoper.
Ik reis hier zelf met Magic., ben er erg tevreden over!!
goede service en het is niet zo'n pary bus als Kiwi
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:34:30 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36547600
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 15:29 schreef Jaguarized het volgende:
Ik zit de 13e op het vliegveld. Ben dan nog twee uur in Auckland. Je had een kamer gevonden in Glenfield en gaat werken in Waitakere? Als je namelijk in Waitakere gaat werken, dan is North Shore volgens mij wel zo'n beetje de laatste plaats waar je wil zitten. Dan kan je beter in West Auckland zitten, denk dan aan Henderson, Swanson. Maar het ligt er ook aan waar aan de North Shore natuurlijk.
2 uur Das wel erg kort

tja, het is 1.5 uur met het OV van die kamer naar mn werk, terwijl het 20 minuten rijden is met de auto... Maar het is wel een ideale en goedkope kamer verder. Ik ben echter nog wel op zoek naar een kamer die iets dichterbij is
The line is a dot to you!
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:34:53 #291
34586 kepler
No bounce, no play
pi_36547607
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:38 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Meestal zijn de wereldstekker in het buitenland precies omgekeerd, dus een ingang voor een NZ stekker en een uitgang voor ergens anders. Jij zoekt een wereldstekker met ingang NL en uitgang voor ergens anders. Zou je de moeilijkheden maar besparen en gewoon in Nederland bij de ANWB halen, die met de roterende bovenkant. Die gebruik ik al een paar jaar in verschillende landen, naar tevredenheid.
goed puntje
The line is a dot to you!
  zaterdag 1 april 2006 @ 15:31:14 #292
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36551806
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:38 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Meestal zijn de wereldstekker in het buitenland precies omgekeerd, dus een ingang voor een NZ stekker en een uitgang voor ergens anders. Jij zoekt een wereldstekker met ingang NL en uitgang voor ergens anders. Zou je de moeilijkheden maar besparen en gewoon in Nederland bij de ANWB halen, die met de roterende bovenkant. Die gebruik ik al een paar jaar in verschillende landen, naar tevredenheid.
Als je hier een wereldstekker kan kopen dan kan je Nederlandse stekken daar prima in. Het is 1 blokje met diverse ingangen. Het is niet een bolletje zoals we in NL kennen. Ik heb er hier ook twee van gekocht.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36553343
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 18:38 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Meestal zijn de wereldstekker in het buitenland precies omgekeerd, dus een ingang voor een NZ stekker en een uitgang voor ergens anders. Jij zoekt een wereldstekker met ingang NL en uitgang voor ergens anders. Zou je de moeilijkheden maar besparen en gewoon in Nederland bij de ANWB halen, die met de roterende bovenkant. Die gebruik ik al een paar jaar in verschillende landen, naar tevredenheid.
was vandaag in de stad dus ben even langs de Carl Denig en ANWB gelopen. lekker weertje ey Bij Carl Denig hadden ze voor 3.95 klein stekkertje, 2pootjes die kunnen draaien (kan je dan in usa en OZ gebruiken ofzo), derde pootje zat er niet aan, neem aan dat dat de groundwire is. lekker klein, zit je niemand in de weg.

Bij ANWB hadden ze zo'n groot ding met idd meerdere stekkers, rond 10euro ongeveer. Prima ding. Maar hostel-kamers hebben vaak erg weinig stopcontacten. Denk dat als je je de woede van je mede backpackers niet op de hals wilt halen dat een kleine stekker alla Carl Denig handiger is dan ANWB versie. plus hij is lichter en kleiner, dus makkelijker mee te nemen.
ook nog njet
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:40:05 #294
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36553759
Dat derde pootje ben je ook niet nodig nee. Zit er bij de ANWB stekker ook niet aan. Ik vond inderdaad mijn blok ook te groot en heb dat ook ondervonden bij andere reizigers die ook een stopcontact wilden gebruiken. Je kan hem niet draaien. Althans, die van de ANWB niet. Als iemand dus het bovenste stopcontact gebruikt, dan is er te weinig voor de onderste. Andesom natuurlijk ook.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:41:15 #295
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36553788
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:28 schreef Cat-Active het volgende:

[..]

was vandaag in de stad dus ben even langs de Carl Denig en ANWB gelopen. lekker weertje ey Bij Carl Denig hadden ze voor 3.95 klein stekkertje, 2pootjes die kunnen draaien (kan je dan in usa en OZ gebruiken ofzo), derde pootje zat er niet aan, neem aan dat dat de groundwire is. lekker klein, zit je niemand in de weg.

Bij ANWB hadden ze zo'n groot ding met idd meerdere stekkers, rond 10euro ongeveer. Prima ding. Maar hostel-kamers hebben vaak erg weinig stopcontacten. Denk dat als je je de woede van je mede backpackers niet op de hals wilt halen dat een kleine stekker alla Carl Denig handiger is dan ANWB versie. plus hij is lichter en kleiner, dus makkelijker mee te nemen.
Ja, ik zie je punt, dat van de stopcontacten is helaas maar al te vaak waar. Maar als je hem in de bovenste duwt heeft niemand er last van.
pi_36553880
Dames en heren.... het einde van dit topic is in zicht.

Wil één van de aanwezige NZ experts zo vriendelijk zijn om voor het nieuw te openen deel wat waardevolle info uit dit deel te verzamelen en een mooie openingspost te maken?
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:45:44 #297
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36553916
Ik ben bezig om een leuke OP te genereren.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:49:34 #298
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36554015
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:45 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ben bezig om een leuke OP te genereren.
Zal je even op weg helpen dan...
  zaterdag 1 april 2006 @ 16:54:58 #299
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36554171
Kom maar op met info.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 1 april 2006 @ 17:17:52 #300
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36554711
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 16:54 schreef Jaguarized het volgende:
Kom maar op met info.
Ik bedoelde eigenlijk om je op weg te helpen naar het einde van de reeks. Maar misschien kun je er info over het klimaat geven. De belangrijkste attracties in NZ en die kun je dan opsplitsen in steden, natuur/NP's, (extreme) sport. Aangezien dit waarschijnlijk de belangrijkste redenen zijn om naar NZ te gaan. Pff, je kan een heel topic vol schrijven over NZ he
  zaterdag 1 april 2006 @ 17:35:30 #301
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36555216
Dat wil ik er ook in hebben. Ben er mee bezig.

Nu ook met linkje naar het volgende deel: Nieuw Zeeland Deel 2

[ Bericht 37% gewijzigd door Jaguarized op 01-04-2006 18:06:01 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_36556174
Dank voor de medewerking voor het nieuwe deel:

Nieuw Zeeland Deel 2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')