abonnement Unibet Coolblue
pi_17759088
We zijn op zoek naar een leuke, goede, praktische kinderstoel voor ons dochtertje. Graag willen we een houten, liefst iets donkers.

Ons oog viel vooral op de Maxi-Cosi "Diner", omdat ie er zo leuk uitziet.


Op marktplaats kwam ik deze stoel tegen...

... heb geen idee wat voor merk/type het is maar ziet er wel praktisch uit. Je kunt namelijk de stoelhoogte aanpassen aan de tafel, dus hoog zetten voor de eet-tafel en lager zetten voor de salontafel.

Iemand tips? Ervaringen?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 18:55:58 #2
24188 Belana
kloon van belana
pi_17759316
Trip Trap van Stocke



Die wil ik ten minste hebben...

omdat ie dus heel lang te gebruiken is:

stormy waters...
sailin'
pi_17759487
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 18:55 schreef Belana het volgende:
Trip Trap van Stocke

[afbeelding]

Die wil ik ten minste hebben...

omdat ie dus heel lang te gebruiken is:

[afbeelding]
Die is wel leuk ja. Kun je daar ook een eigen, ja hoe heet dat, "tafeltje/dienblaadje" bij krijgen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 maart 2004 @ 19:10:17 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17759602
Volgens mij zit er bij de Tripp Trapp alleen een beugel.

Wij hebben trouwens een Antilop van Ikea, maar die valt geheel buiten jouw eisenpakket
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 19:22:41 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17759835
Bij een Tripp Trapp zit geen tafeltje/dienblaadje maar heb je ook niet nodig omdat je het kind gewoon aan tafel bijschuift. Wij hadden eerst zo'n kubusstoel (zo eentje waar je een tafel en stoeltje van kan maken) met een dienblaadje en dat leek op zich best handig.
Eva zat er alleen in als een dweil, zakte scheef of onderuit en toen we eenmaal gezamelijk onze maaltijden gingen eten kreeg ik lamme armen doordat ik zo ver moest rekken om haar mondje te bereiken. Door dat verdomde dienblaadje en de tafel zat ze echt een heel end weg.
Toen ik eenmaal bij iemand thuis Eva in de tripp trapp had gezien, en hoe actief ze daarmee zat aan tafel waren wij verkocht.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17760956
ik kan binnenkort de tripp trapp van een vriendin van me overnemen (haar oudste zoon is nu 12 en die zit er zelfs nog op! ). tot die tijd voldoet de Ikea-Antilop prima!
ik vind de nieuwprijs van een tripp trapp wel absurd hoog.
pi_17761046
Wij hadden voor Bo een chicco mama. Dat is een vrij grote stoel. Om te zien niet echt mooi. Maar superpraktisch. Geheel van plastic. Een lekker plastic kussen erin. Hij kan ook naar achteren (Zo kon Bo met een paar maanden al lekker haar flesje drinken) Je kan hem in hoogte verstellen. Zo kan hij dus zonder blad aan tafel, maar je kan hem ook met blad doen. Bo zat er met 6 maanden in. Ze is nu ruim 2 jaar en past er met gemak nog in. Voor Janneke hebben we nu ook de antilopstoel van ikea. Prima stoeltje. Niet zo luxe, maar ja we hadden niet echt het geld voor nog zo'n dure stoel
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_17761341
Ja, hier staat ook een Antilop stoel met stoelverkleiner. Die voldoet het prima hoor.

Maar ik vind die Maxi cosi diner ook wel errug mooi hoor. Nog nooit eerder gezien en da's maar goed ook!
pi_17762001
Hmmm dat wordt moeilijk.. maar ik heb in ieder geval wat ideeen... de Maxi-Cosi Diner en de Stokke Tripp Trapp vinden we erg leuk (maar die zal ook wel prijzig zijn). De Tripp Trapp lijkt het meest praktisch door de jaren heen, omdat je 'm ook nog als normale stoel kunt gebruiken.
pi_17762063
op marktplaats kun je ook een aantal 'nep' triptraps vinden. die zijn wel betaalbaar.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:52:57 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_17762129
Gek, maar na maanden redelijk makkelijk geld uitgeven voor Katja, ging bij mij bij de kinderstoel ineens de knop om. We waren naar een Tripp Trapp aan het kijken (was nu eenmaal de beste, volgens iedereen) en de prijs daarvan schoot mij volledig in het verkeerde keelgat. Ik wilde vervolgens alleen nog maar de goedkoopste kinderstoel die er te krijgen was. Dat was een houten simpele kinderstoel van Ikea, voor 12 euro in de aanbieding. Inmiddels is Katja 2 jaar en ze zit er nog steeds prima in. Ik ben nog steeds elke keer weer opnieuw blij met ons koopje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_17762385
Kost die Tripp Trapp echt zoveel dan??? (kan zo snel online geen prijs vinden)
pi_17762417
Tripp Trapp, ik vind het een ideale meegroeistoel, die je ook nog gebruikt als de kleine te groot is voor de gewone kinderstoel en op een normale stoel net met zijn kin boven de tafel uitkomt. Verkrijgbaar in allerlei kleuren (ook kersenhout oid) ik zal voor een tweede kindje ook zeker weer voor de tripp trapp kiezen, ik had er eentje uit de etalage, kreeg ik toch 10 of 20 % korting mee.. Prima ding dus en het blad missen we niet want ze zit gewoon bij ons aan tafel.
pi_17762837
ongeveer 200 euro geloof ik stefimke.
pi_17763282
Weetje wat wel een beetje eht veradelijke is aan die trip trap en andere meegroeistoelen. Het is leuk dat je er jaren mee kan doen. Maar zoals opa op die stoel zit......ik neem aan dat opa toch wel gezellig op een gewone stoel mee kan eten aan tafel
Bo is nu 2 en half en past nog prima in haar kinderstoel. Maar als we visite hebben kan ze dus ook al op een 'gewone' toel aan tafel.(als er iemand op visite is met een kleiner kind bedoel ik)dus ik denk niet dat je moet verwachten dat ke kind er tot zijn 7e in zal zitten.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:44:15 #16
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_17763330
Bij mijn broer staan de tripp trapps nog steeds aan tafel. De oudste is 8 de jongste is 4. Zelfs voor die van 8 zit 't nog steeds prettiger (want ietsjes hoger) dan een 'gewone' stoel....

(ook ik ga over een paar maanden voor de tripp trapp)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:46:51 #17
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_17763405
Jessie, dat idee heb ik ook en bij mijn nichtje van 3 jaar oud is het ook daadwerkelijk zo gegaan. Die zit nu op een gewone stoel en niet meer op de Tripp Trapp.
Katja kan nu ook al op een gewone stoel mee-eten met een extra kussen erop. Om die reden ga ik ook niet nog een nieuwe kinderstoel kopen voor Job. Hooguit via Marktplaats nog een stoelverhoger voor Katja, want dat is ook makkelijk mee te nemen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 21:47:05 #18
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17763414
De tripp trap kost kaal (zonder beugel, leertje en kussentje) 145 euro.
Bix over die neppers, ik heb op meerdere kinderpagina's gelezen dat kinderen daar heel makkelijk mee achterover kunnen slaan. Dat vond ik zo eng dat ik dat niet aandurfde.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17763447
tsja, ben 't me je eens hoor jessie, maar het kan wel. bij die vrienden van mij houden ze 't vreselijk lang uit. hun jongste is nu 5 en de oudste 12 en beide zitten nog op zo'n tripptrapp. tot grote frustratie van de oudste, maar mijn vriendin is bang dat als ze hem op een gewone stoel laat zitten, dat de jongste dat dan ook wil... .
pi_17763484
lois, goede waarschuwing! maar niet alle neppers zijn 't zelfde toch neem ik aan? dat zou je dan wel even moeten checken ja.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 21:47 schreef Lois het volgende:
De tripp trap kost kaal (zonder beugel, leertje en kussentje) 145 euro.
maar met komt 't op 198,- dacht ik.
pi_17763521
Lol bixister dan gaat de jongste toch ook lekker op een gewone stoel. Wat is het probleem Ach als je ze niet hebt is het ook wel eens lekker om problemen te maken

Nou zijn mijn kids ook niet echt klein dus dat zal ook wel schelen. Bo wil nu ook af en toe op een gewone stoel. Kan me dan ook niet voorstellen dat die op haar 5e nog in een kinderstoel zou willen zitten.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator dinsdag 16 maart 2004 @ 21:52:00 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17763551
Zo ongeveer wel ja. Ik had de beugel en het leertje nog van Eva en heb dus alleen een kussentje erbij hoeven kopen voor Iris (want die had Eva toen al niet meer nodig).
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 maart 2004 @ 07:42:17 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17769662
Het handige van de Antilop vind ik dat je hem zo makkelijk mee kunt nemen. Poten eraf klikken en klaar. Hij is ook meegeweest naar de camping bijvoorbeeld En je kunt hem ook zonder blad gebruiken. Veel plezier voor weinig geld
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17769824
Wat een gedoe is dat toch met dat baby/kinderspul he. De fabrikanten spelen goed in op 't feit dat elke ouder 't beste voorheeft met z'n kindje. De prijsverschillen tussen sommige dingen zijn echt absurd. Het begint met een kinderkamertje, een kinderwagen, een box, ...... en nu dan weer zo'n stoel. Te gek voor woorden eigenlijk dat je een 200euro voor een "stoel" zou uitgeven terwijl je bij de Ikea een Antilop voor 10euro (!) kunt kopen.

Op zich is zo'n Ikea Antilop natuurlijk een prima ding. Qua prijs-kwaliteit verhouding onverslaanbaar. Maar zo'n mooie houten stoel is weer veel mooier in ons interieur. Ik zie het al gebeuren dat we een Tripp Trapp gaan kopen en dan toch ook nog een Antilop voor erbij.
  woensdag 17 maart 2004 @ 08:56:12 #25
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_17770093
Die imitatie triptrapps zijn waardeloos. In het begin lijkt het heel wat; maar na verloop van tijd merk je gewoon duidelijk dat de kwaliteit veel minderi s. De bindingen laten los; de zit plaat blijft niet op zijn plek zitten en de hele costructie wordt na verloop van tijd gammel.

Wij hebben 2 triptrapps : een rode met een blauwe beugel voor Demi; en een blauwe (nu zonder beugel) voor Kay.
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')