abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zaterdag 13 maart 2004 @ 21:55:31 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17696283
Na een kijkje in het lege leven van Patricia Paay en andere BN'ers komt er na de zomervakantie een soort van real life soap over de Amsterdamse Tokkies..
quote:
Het huis uit gezet na veldslag Geuzenveld


AMSTERDAM - Woningcorporatie Het Oosten mag twee huurders die in augustus betrokken waren bij een veldslag op de Burgemeester van Leeuwenlaan, uit hun huis zetten omdat zij hun omgeving terroriseren. De rechtbank heeft gisteren geoordeeld dat de twee - broer en zus Tokkie - die twee woningen huren in Geuzenveld, zich schuldig hebben gemaakt aan openlijke geweldpleging, vernielingen, mishandeling en bedreigingen in de buurt en daarom uitgezet mogen worden.

Bij een veldslag tussen de families Tokkie en Van Vliet, aangevuld met gewapende aanhang, vielen vijf gewonden en werden acht mensen gearresteerd. De knokploegen waren bewapend met stokken, knuppels en er werd een pistoolschot gelost. De woning van Van Vliet brandde uit.

De Van Vliets verdwenen uit de buurt. Ze werden opgevangen in een tijdelijke opvang. Desondanks bleven er problemen in de wijk, zegt woordvoerder Janeck Janmaat van de woningcorperatie. ''Daarom hebben we de politie gevraagd ons te helpen met het aanleggen van een dossier over de Tokkies. In het kort geding konden we daarmee bewijzen dat ze ernstige overlast veroorzaken.'' Tijdens de zitting dienden bij een notaris ondertekende verklaringen van omwonenden als bewijslast. Hun namen werden niet genoemd maar waren bekend bij de notaris. De bewoners waren 'te bang voor represailles om te getuigen', meldt het vonnis.

Zus Hanna Tokkie moet binnen vier weken haar woning verlaten. Haar broer heeft zes maanden de tijd om vervangende woonruimte te vinden. Het Oosten ontruimt gemiddeld drie huizen per jaar. In 2002 waren dat er vijf. Dit jaar was er tot deze uitspraak slecht één uitzetting.

Janmaat van Het Oosten is blij met de uitspraak. ''Onze inzet was om de probleemfamilie uit de wijk te krijgen. Wij willen dat de rust daar weer kan keren. Op deze manier denk ik dat dat snel kan gebeuren.''

In de benedenwoning van Hanna Tokkie was de sfeer gisteravond bedrukt. ''Het liefst wil ik een nieuw leven buiten Amsterdam beginnen,'' snikt Hanna in haar benedenwoning aan de Burgemeester van Leeuwenlaan in Slotermeer. Ze is er fysiek en geestelijke slecht aan toe. Ze lijdt aan een groot aantal ziektes en aandoeningen, variërend van reuma en een hernia tot depressies en angstaanvallen. En door het verlies van haar kleinkind en broer, die beiden onlangs oververleden.

Over vier weken staat ze op straat. ''Wij worden de dupe van een situatie waar we niet of zijdelings bij betrokken zijn.''

Dinsdagochtend is een eind gekomen aan de juridische procedure van woningbouwvereniging Het Oosten. En de uitkomst is schokkend, daar zijn Hanna Tokkie, haar ex-man Gerrie Ruijmgaart en hun dochter Nathalie het over eens. Zeer schokkend zelfs. ''Het is oneerlijk en triest dat wij de schuld krijgen van een situatie waar wij geen schuld aan hebben,'' stelt Gerrie droogjes vast.

De rechter oordeelde op basis van een politierapport dat de familie vanaf 2001 betrokken is geweest bij bedreiging, mishandeling, openlijke geweldpleging pesterijen en vernielingen. De woning, waar Hanna met haar ex, dochter en twee zoons woont, draagt nog steeds de tekenen van de beruchte nacht die de Burgemeester van Leeuwenlaan even tot voorpaginanieuws maakte. In een raam aan de voorzijde ontbreekt een hoek. Ingegooid. Uit de voordeur zijn met een bijl stukken gehakt. In de woning stikt het overigens van de vochtplekken en schimmels. Het ruikt er muf en het hele gezin klaagt over astma.

Op 19 augustus van dit jaar ontaardde een vete met de bovenburen in een veldslag. Hanna herinnert zich de dag nog precies. Zij zat in de voortuin toen die bovenburen, Adje en Debby van Vliet, beschonken thuiskwamen. Hanna, die grote delen van de afgelopen jaren in bed lag vanwege depressies en hernia, hield hen aan. ''Ik kreeg nog steeds geld van Debby en ik kon het niet uitstaan dat ze telkens uit eten gingen in plaats van mij terug te betalen.'' Het 'verzoek' om het geld liep uit op een handgemeen, waarbij uiteindelijk ook Adje, Debby's moeder, Hanna's zoon Wesley en zijn vader Gerrie betrokken raakten. ''Debby sloeg mij,'' mompelt Hanna, maar de strijdlust fonkelt door de tranen in haar ogen heen. ''Ik ben een goede straatvechter, dat heb ik van mijn vader,'' stelt ze. ''Maar als ze drie meter moet lopen zakt ze in elkaar,'' lacht Gerrie en wijst naar de versleten knieën van zijn zwaarlijvige ex-vrouw.

De vechtpartij leek te zijn beslecht toen iedereen uit elkaar was gehaald. ''Maar Adje, de buurman, had een klap met een stuk hout gekregen en ik had de moeder van Debby aangeraakt, dat was niet handig,'' biecht Hanna op. Een paar uur later, terwijl vader Gerrie nog bij de wijkagent zat, verzamelde de Van Vliet-clan een knokploeg voor de woning. Hanna was met een vriendin in het huis. Hanna: ''Ineens stonden er een stuk of tien gasten met bivakmutsen onze ramen in te keilen en met een bijl op de voordeur in te hakken.''

Voordat de politie kwam, joegen enkele vrienden van de familie Tokkie/Ruijmgaart de knokploeg weg. Het huis lag vol glas. De politie zette de straat af toen een schot klonk vanuit de woning van bovenbuurman Adje. ''Het was de broer van Debby die tegenover woont en die op mij en m'n zoon schoot,'' zegt Gerrie. Een arrestatieteam kwam eraan te pas om de schutter te overmeesteren. In totaal werden acht personen ingerekend, vielen vijf gewonden en werd het vuurwapen in beslag genomen.

Terwijl de politie bezig was met het onderzoek, sloegen ineens vlammen uit de woning van Adje en Debby. De woning brandde compleet uit. Hanna en haar familie werden verdacht, maar justitie heeft hen nooit ervoor vervolgd. Hun benedenwoning leed zware waterschade. De plafondbalken in de verschillende volgestouwde vetrekken (Gerrie: ''Ik heb mijn hele leven langs het vuilnis gestruind'') vertonen rotte plekken.

Hanna: ''We hebben nooit een brief van Het Oosten gehad. Je kunt toch gewoon met ons praten, we zijn redelijke mensen.''

Waar het gezin nu naartoe moet, is onduidelijk. De rechter zei dat de GG & GD zich over het gezin zal ontfermen. ''Maar ik nog niets van die gasten gehoord,'' beklaagt Hanna zich. Huisvesting Voor Onbehuisden ziet ze niet zitten. ''Ik kan niet met al die probleemgevallen samenwonen. Ik trek me de situatie van al die mensen veel te veel aan. Dan wil ik helpen en verzuip ik daarin.''

Ergens wil Hanna het liefst weg. ''Ik denk dat ik maar gewoon in het kantoor van Het Oosten ga wonen.'' En wat haar het meest dwarszit? ''Nou die anderen hebben een andere woning. De bovenburen, de echte boosdoeners, haar broer van tegenover die had geschoten en zelfs hun moeder.''

Vader Gerrie, 'zelfstandig ondernemer in de riolering', heeft een plan. ''Morgen neem ik een berustdag,'' zegt hij stellig. ''Gelukkig heeft Hanna een medische urgentie met voorrang. Dat moet helpen, maar een woningbouwvereniging moet je wel willen hebben. En dat kan nu wel eens moeilijk liggen.''




Ik hoop dat het *Bromet-achtige* uitzendingen zullen zijn.

Ze schijnen al eerder op tv te zijn geweest (Zie : http://www.ikonrtv.nl/factor/forum.asp?oId=5472 )

Heeft iemand dat gezien?
De reacties zijn heftig nml...
  zaterdag 13 maart 2004 @ 21:56:50 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_17696319
Ja, is uitgezonden op AT5; heb het niet gevolgd.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  † In Memoriam † zaterdag 13 maart 2004 @ 22:11:21 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17696701
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 21:56 schreef static het volgende:
Ja, is uitgezonden op AT5; heb het niet gevolgd.
Van de meeste Factor uitzendingen is er nog een online versie beschikbaar, behalve van die Tokkies . ( http://www.ikonrtv.nl/factor/real.asp?jaar=2003 )
  zondag 14 maart 2004 @ 14:59:06 #4
521 ruby
Hell yeah!
pi_17708410
Ik heb wel een artikel over hen gelezen in de Nieuwe Revu. Lekkere familie hoor..
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
pi_18756963
Ok, dat andere topic is dicht, dan deze even kicken.

Wie gaat er kijken?? Ik zeker, lekker even gluren.
Als ik dit soort families op straat zie ben ik stiekum altijd heel benieuwd hoe het bij hen thuis gaat allemaal.
Zolang er was is, is er leven.
  donderdag 29 april 2004 @ 00:04:04 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_18760429
Dat wil ik zien.

Wanneer en op welke zender
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_18760452
*gaat vast wel even die rixchting op zappen dan*
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 29 april 2004 @ 00:07:33 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_18760500
Aah, ik zie het al.
quote:
Van SBSnet:

Zondag 2 mei - 21.00 uur
Documentaire over de spraakmakende familie Tokkie/Ruijmgaart. Na een ware veldslag met de buren, waarbij gebruik werd gemaakt van wapens en brandbommen, kwam de Amsterdamse familie Tokkie/Ruijmgaart vorig jaar augustus in het nieuws als zou zij de meest asociale familie van Nederland zijn. Als gevolg van deze totaal uit de hand gelopen burenruzie werden de Tokkies gedwongen te verhuizen. De familie wordt gevolgd vanaf het moment dat zij verhuizen tot aan enkele weken na de uitzetting.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_18769521
Dit moet ik zeg, de enige echte familie flodder op TV.

Ik heb het artikel in de Nieuwe Revu gelezen, wat een tuig
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 29 april 2004 @ 19:56:30 #10
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18778452
Deze mensen heb ik op AT5 gezien, ze zijn echt heel erg.
En dan bedoel ik echt ERG.

Vergeleken hun zijn de Flodders een net gezin
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 30 april 2004 @ 11:57:54 #11
72143 WalfredGeesink
De vrachtwagenchauffeur.
pi_18789870
Ik ga zeker kijken....lachen!!!! Renee Froger kan het voortaan schudden...
pi_18799875
white trash is het
pi_18814968
Dit gaat Schitterende televisie opleveren....
  zaterdag 1 mei 2004 @ 19:15:48 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18814993
Dit wordt gaaf , ik ga op zeker kijken
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_18817635
He ja, asootjes kijken, nou nee, veel te veel eer.
  zondag 2 mei 2004 @ 00:43:08 #16
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18824266
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 21:10 schreef Suko het volgende:
He ja, asootjes kijken, nou nee, veel te veel eer.
Eer? Komop man, heel Nederland lacht ze uit

Is gewoon een poppenkast met zwakzinnigen in de hoofdrol!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 2 mei 2004 @ 01:20:30 #17
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_18825029
Dit gaat idd mooie TV opleveren ... Je moet natuurlijk wel even een knop omzetten en uitspraken als "oeh wat erg" en "wat is dit verschrikkelijk" zien te vermijden, dan heb je een prima avond
  Trouwste user 2022 zondag 2 mei 2004 @ 01:21:46 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_18825058
Ik kijk er naar uit.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 2 mei 2004 @ 01:24:05 #19
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_18825107
Oh dat wordt lachuh, artikel in de revu was in ieder geval ook
Feyenoord!!! * Barça
  zondag 2 mei 2004 @ 01:31:39 #20
521 ruby
Hell yeah!
pi_18825252
Ik heb zojuist een voorstukje bij SBS6 gezien. Het lijkt me een "interessante" soap. Wat een figuren. Dit is echt crème de la crème.

Ik ga kijken in ieder geval.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  zondag 2 mei 2004 @ 01:34:11 #21
50956 Natemy
Dansen is leuker dan lopen
pi_18825312
ik hebal eens een docu over bovengenoemde veldslag gezien;was op ned3 iig. Kan me nog herinneren dat er aan het eind van de docu WELKOM TUIS zonder H dus op straat werd geschilderd toen een familielid uit de bak kwam. Was wel hilarisch....
Ik weet niet veel, maar ik leer heel snel
  zondag 2 mei 2004 @ 01:55:47 #22
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18825704
quote:
Op zondag 2 mei 2004 01:34 schreef Natemy het volgende:
Kan me nog herinneren dat er aan het eind van de docu WELKOM TUIS zonder H dus op straat werd geschilderd toen een familielid uit de bak kwam. Was wel hilarisch....
Dat belooft wat
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 2 mei 2004 @ 01:58:53 #23
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_18825739
Is die aflevering nog ergens online te vinden?

Zo te lezen heeft die uitzending nogal wat reacties veroorzaakt. Wat een hilarisch commentaar ...

[ Bericht 67% gewijzigd door Xternal op 02-05-2004 02:11:31 ]
  zondag 2 mei 2004 @ 02:14:43 #24
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_18825980
Real-life entertainment ala 2004!

Oh ja, en ik ga zeker kijken!
  zondag 2 mei 2004 @ 02:49:12 #25
88440 Auxerre
Als je dit kan lezen , ben je
pi_18826455
Bekijk de pagina en check de reacties onderaan. http://www.ikonrtv.nl/factor/forum.asp?oId=5472&time=2:46:00AM

MWUHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')