abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17679328
Ik heb een vraag over het ontbijt.

Ik at altijd brood met honing, maar sinds kort heb ik de cruesli van Quaker (met aardbei of chocola!) ontdekt. En nu eet ik dus sóchtens een schaaltje daarvan met wat melk.

Maar wat ik me afvroeg: Is de cruesli die ik eet wel geschikt om als dagelijks ontbijt te gebruiken? Is het niet te vet? Zitten er net zo veel voedingsstoffen in als in brood?

Kortom: wat is er beter als ontbijt: Cruesli of Brood?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 23:14:48 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_17679413
volgens mij komt zo'n bakje cruesli (met melk of youghurt) meestal wel
overeen met 2 bruine boterhammen qua energie.

ik zelf ontbijt met van alles en nog wat: cornflakes, brood, brinta, fruit, crackers, croissants of eieren... alles kan en maar net wat er in huis is
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_17679469
Je eet dus feitelijk een chocoladereep en een glas melk als ontbijt.

Het geeft energie, daar wordt reclame mee gemaakt, maar dat geeft een reep chocola dus ook, of een paar happen suiker.
Kortom, dit lijkt me geen gezond every-day ontbijt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_17679513
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 23:17 schreef shmoopy het volgende:
Je eet dus feitelijk een chocoladereep en een glas melk als ontbijt.

Het geeft energie, daar wordt reclame mee gemaakt, maar dat geeft een reep chocola dus ook, of een paar happen suiker.
Kortom, dit lijkt me geen gezond every-day ontbijt.
Ja maar op zich is de hoeveelheid chocolade die erin zit niet heel groot, het zijn meer een paar chocoladevlokjes tussen de crueslibrokken... Die moeten we hiet natuurlijk niet vergeten...!
pi_17679731
Het gaat dan ook over de Cruesli,dat is krokant gemaakte muesli en die is in principe goed voor je darmflora,want heeft zemelen.Of dat echter werkelijk zo is na die krokant makerij weet ik niet!Ik prefereer de "real thing",dus muesli!En je hoort er ook wat fruit bij in te doen,smaakt ook lekker met chocolade.
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
pi_17679959
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 23:20 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

Ja maar op zich is de hoeveelheid chocolade die erin zit niet heel groot, het zijn meer een paar chocoladevlokjes tussen de crueslibrokken... Die moeten we hiet natuurlijk niet vergeten...!
Nee, maar kijk eens wat er verder in en omheen zit?

Die fijne vezeltjes zijn natuurlijk niet van zichzelf zo lekker zoet enzo.
Ik vergelijk het een beetje met een groentekroket; de groenten an sich zijn prima gezond, maar de zooi die er omheen zit en waar het in gebakken wordt maakt het minder gezond.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_17680023
Ik heb ook Cruesli met choco 's ochtends. Jummy jummy, alleen die caramelblokjes wringen zich altijd om een tand heen. Kan je dat weer met je tong los zien te krijgen...

Laura 2000, leuke nickname! Ben jij toevallig een terminator?
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_17695584
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 23:52 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Ik heb ook Cruesli met choco 's ochtends. Jummy jummy, alleen die caramelblokjes wringen zich altijd om een tand heen. Kan je dat weer met je tong los zien te krijgen...

Laura 2000, leuke nickname! Ben jij toevallig een terminator?
Neeeeeej, geen terminator!

Cruesli-eter!! Hihi!

maaruh. Jij bent wel gezond dus nog, na iedere morgen cruesli???
pi_17718732
Iedere dag cruesli is gezond hoor, je krijgt in ieder geval wat melk binnen (of yoghurt) en wat vezels. In de loop van de dag nog wat fruit en groente eten en veel water drinken en je bent gezond genoeg bezig.

Probeer eens ook andere soorten 'graan'ontbijt, voor de afwisseling.
pi_17720737
muesli is gezonder.

ik eet 's ochtends trouwens gewoon een boterham.
pi_17724548
Ik krijg brood echt niet binnen s'ochtends.. cruesli met een likje honing en milde yoghurt daarentegen Heb nu aardbeiencruelsi in huis, die is echt
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 15 maart 2004 @ 14:54:20 #12
54138 Camelio
D'n koppert
pi_17731076
Elke ochtend een sapje en 2 sneetjes volkoren ontbijtkoek met een beetj lightboter.
Een dag niet lekker gegeten is een dag niet geleefd!!
  maandag 15 maart 2004 @ 18:13:16 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17735653
Mijn lievelings ontbijt is:
Spiegeleieren (dooier vloeibaar!) met spek, verse wafels met ahornsiroop, verse kaiserbrotchen, roombotercroissants, (met kazen, kalfsleverworst, droge ham of zo) verse jus, fruitsalade, melk en een kopje espresso of 2.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 15 maart 2004 @ 18:14:18 #14
3185 Adelante
To let it go now
pi_17735671
eieren met spek? 's ochtends?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_17771630
quote:
Op maandag 15 maart 2004 18:14 schreef Adelante het volgende:
Nog wat beans erbij zeker, wilde je zeggen

Altijd cruesli lijkt mij ook wat ongevarieerd, maar het is maar net wat je op brood eet. Ik denk niet dat ze elkaar veel gaan ontlopen. Niettemin in een likje boter zitten wel enige nuttige stoffen die het lichaam ook gebruiken kan. Af en toe een sneetje of croissantje lijkt me wel zo gezond.
  woensdag 17 maart 2004 @ 11:46:38 #16
45206 Pietverdriet
pi_17772879
quote:
Op maandag 15 maart 2004 18:14 schreef Adelante het volgende:
Heerlijk, Heerlijk, waarom denk je dat het ontbijtspek heet?
  woensdag 17 maart 2004 @ 11:49:46 #17
45206 Pietverdriet
pi_17772951
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 10:39 schreef okee6 het volgende:

[..]

Nog wat beans erbij zeker, wilde je zeggen
Witte bonen in tomatensaus, (Baked Beans) en bloedworst (Black Pudding) zijn niet mijn lievelingen bij het ontbijt, maar het engels ontbijt is best lekker.
Ik ontbijt uiteraard niet iedere dag zoals ik poste, maar als ik onderweg ben (hotel dus) dan is dat wel zo lekker, energie voor de hele dag.
pi_17773239
quote:
Op maandag 15 maart 2004 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Mijn lievelings ontbijt is:
Spiegeleieren (dooier vloeibaar!) met spek, verse wafels met ahornsiroop, verse kaiserbrotchen, roombotercroissants, (met kazen, kalfsleverworst, droge ham of zo) verse jus, fruitsalade, melk en een kopje espresso of 2.
Het enige echt gezonde aan dit ontbijt zijn de fruitsalade,de (fruit)jus en de melk!Veel te weinig aan vezels,te veel aan vet en suiker....
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  woensdag 17 maart 2004 @ 12:08:40 #19
45206 Pietverdriet
pi_17773339
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 12:03 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Het enige echt gezonde aan dit ontbijt zijn de fruitsalade,de (fruit)jus en de melk!Veel te weinig aan vezels,te veel aan vet en suiker....
Onzin, als je het niet iedere dag eet is dit prima. Je krijgt zat vezels binnen (de fruitsalade en de verse jus) en koolhydraten, eiwitten en vetten heb je ook nodig.
pi_17787356
's Morgens moet je vreten, 's middags moet je eten en 's avonds moet je vergeten.

Dat zou het beste zijn (iig volgens twee afzonderlijke bronnen). Dat gedoe over geen vet of geen koolhydraten of geen eiwitten, je moet gewoon even veel energie naar binnen werken als je nodig hebt. En een beetje gevarieerd en gezond natuurlijk.

Na een jaar onder de britten te hebben geleefd. Dagelijks met het traditionele ontbijt (behalve de champignons) en dat ging altijd prima. Nu ontbijt ik met wat brood (waldkorn) en een bakkie yoghurt met Cruesli (naturel of appel). Weggespoeld met water, melk of thee afhankelijk hoeveel tijd ik heb.
  woensdag 17 maart 2004 @ 22:54:31 #21
45206 Pietverdriet
pi_17789367
In Italie geld weer, ontbijten als een bedelaar, dineren als een vorst.
Het maakt allemaal niet uit, het gaat erom waar jij je lekker bij voelt, en om de hoeveelheden Kcal je per dag binnen krijgt
pi_17805755
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 22:54 schreef Pietverdriet het volgende:
In Italie geld weer, ontbijten als een bedelaar, dineren als een vorst.
Het maakt allemaal niet uit, het gaat erom waar jij je lekker bij voelt, en om de hoeveelheden Kcal je per dag binnen krijgt
De energie hoeveelheid is het belangrijkste, maar een beetje logisch denken bewijst toch wel dat je s'morgens het meeste moet eten. Je bent immers de hele dag actief. Je tankt je auto toch ook vol vòòr je gaat rijden, anders doet ie het niet.
pi_17806185
Ik heb muesli, maar volgens mij is het meer cruesli. Met havervlokken, zemeldingen, suiker, honing, amandel en hazelnoot, heerlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')