abonnement Unibet Coolblue
pi_18005303
vandaag gemaakt:







  zaterdag 27 maart 2004 @ 18:34:45 #152
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_18005794
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 01:56 schreef hooibaal het volgende:
Die brug is de Nijmeegse Waalbrug, verkeersbrug dat is. Ofwel de A325. En dat mag u van me aannemen, aangezien ik er nog geen kilometer vandaan woon. Waarom staat die eend niet op die foto?
N325
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_18008100
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 16:37 schreef SevenWonders het volgende:
Ik weet het al", ws. de Schewebahn in Wuppertal:
De Schwebebahn, niet de Schewebahn hè.
pi_18008372
NS dreigen Hofpleinlijn te schrappen

Ruim jaar voor RandstadRail begint

De Nederlandse Spoorwegen overwegen volgend jaar geen treinen meer te laten rijden op de Hofpleinlijn (Den Haag-Rotterdam via Pijnacker) en de Zoetermeer Stadslijn (Den Haag-Zoetermeer via Leidschendam/Voorburg). De lijnen zijn te verliesgevend, vinden de NS.


Utrecht - Dat blijkt uit een vertrouwelijke brief van de NS-directie aan het personeel. Het bedrijf neemt uiterlijk eind mei een besluit. Als de NS besluiten de lijnen af te stoten, rijden daar vanaf 1 april 2005 geen treinen meer.De twee lijnen worden onderdeel van het nieuwe RandstadRail, waarover snelle trams gaan rijden. Dit vervoer start echter pas per 1 juli 2006. Duizenden treinreizigers hebben daardoor mogelijk ruim een jaar geen treinverbinding.

,,We willen graag mensen vervoeren,'' zegt een NS-woordvoerder, ,,maar niet tegen elke prijs.'' De vertrouwelijke NS-brief meldt in bedekte termen dat óf de overheidsbijdrage omhoog moet óf de dienstverlening moet versoberen om de spoorlijnen tot 2006 in stand te houden. Eind mei moet duidelijk zijn 'of het verantwoord is de exploitatie onder de huidige voorwaarden voort te zetten', schrijft de directie.

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat erkent het probleem. ,,Het kan zijn dat niemand het ziet zitten om daar een trein te laten rijden. Daar moeten we dan een oplossing voor vinden.''

Naast de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn worden ook de lijnen Arnhem-Tiel en Dordrecht-Geldermalsen bedreigd. Ze behoren tot 17 onrendabele lijnen die het rijk komende jaren in de verkoop doet. Ze vallen buiten het winstgevende intercity-net, waar de NS tot 2015 jaar het monopolie krijgen. De verliezen op de vier lijnen zijn zo groot dat de directie het contract eind vorig jaar al wilde opzeggen. Na overleg met het ministerie is dat uitgesteld tot eind mei.

Per 2006 zijn de NS sowieso van de Hofpleinlijn en Zoetermeerlijn af. De exploitatie van RandstadRail komt in handen van de vervoersbedrijven RET en HTM.

Euh, ik snap het niet echt, wat betreft de Hofpleinlijn... de keren dat ik daar reed, gewoon overdag, zat de trein daar ontzettend vol. Hoe kan die lijn nou zo niet-winstgevend zijn?
De Zoetermeer Stadslijn is ook best wel druk... Maar daar zijn misschien heel veel zwartrijders?
En ook op Arnhem - Tiel en Dordrecht - Geldermalsen zit ik iedere keer in best drukke treinen...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18009749
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 01:56 schreef hooibaal het volgende:
Die brug is de Nijmeegse Waalbrug, verkeersbrug dat is. Ofwel de A325. En dat mag u van me aannemen, aangezien ik er nog geen kilometer vandaan woon. Waarom staat die eend niet op die foto?
Ik heb die foto inderdaad vanaf de waalkade genomen Nu ik het zie staan, de treinbrug was inderdaad aan de andere kant....
Sorry, ik had mn eend toen nog niet gekocht
  zondag 28 maart 2004 @ 19:27:49 #156
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_18025974

Welk type heb ik hier trouwens op de foto? Plan V?
pi_18027405
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 20:53 schreef sweek het volgende:
NS dreigen Hofpleinlijn te schrappen

Heel verhaal
Wat ik nooit begrepen heb, is dat de NS nooit treinen heeft laten rijden over die aftakkingen bij Rotterdam Kleiweg. Dus die van de Hofpleinlijn naar Rotterdam Noord, van de Hofpleinlijn richting R'dam CS, en dat gedeelte van Rotterdam Noord naar Schiedam Centrum.

Ze hadden bijvoorbeeld treinen kunnen laten rijden van bijv. Gouda naar Vlaardingen en Hoek van Holland, waarbij R'dam CS dus gepasseerd wordt. Of van Rotterdam Alexander naar Den Haag CS via de Hofpleinlijn. Dat scheelt reizigers al gauw een kwartier.

En natuurlijk ook de gehele dag treinen van R'dam CS naar Den Haag CS via de Hofpleinlijn, i.p.v. alleen in de avond.

Dat had best wel eens een goudmijn kunnen worden voor NS.
Maar ja, al die verbindingen zijn opgebroken, en komen dus niet meer terug. Gemiste kans.
  zondag 28 maart 2004 @ 20:57:57 #158
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_18029564
quote:
Op zondag 28 maart 2004 19:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Welk type heb ik hier trouwens op de foto? Plan V?
Die halve is een plan V, die voorste een plan T.
pi_18029854
quote:
Op zondag 28 maart 2004 20:27 schreef Fence het volgende:

[..]

Wat ik nooit begrepen heb, is dat de NS nooit treinen heeft laten rijden over die aftakkingen bij Rotterdam Kleiweg. Dus die van de Hofpleinlijn naar Rotterdam Noord, van de Hofpleinlijn richting R'dam CS, en dat gedeelte van Rotterdam Noord naar Schiedam Centrum.

Ze hadden bijvoorbeeld treinen kunnen laten rijden van bijv. Gouda naar Vlaardingen en Hoek van Holland, waarbij R'dam CS dus gepasseerd wordt. Of van Rotterdam Alexander naar Den Haag CS via de Hofpleinlijn. Dat scheelt reizigers al gauw een kwartier.

En natuurlijk ook de gehele dag treinen van R'dam CS naar Den Haag CS via de Hofpleinlijn, i.p.v. alleen in de avond.

Dat had best wel eens een goudmijn kunnen worden voor NS.
Maar ja, al die verbindingen zijn opgebroken, en komen dus niet meer terug. Gemiste kans.
Ja, dat vond ik dus ook raar, ja... aangezien de meeste reizigers van die lijn sowieso in Rotterdam Centraal willen zijn, en niet op Hofplein... Maargoed, het wordt uiteindelijk allemaal opgelost door Randstadrail, maar misschien dus een jaartje geen Hofpleinlijn....
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  maandag 29 maart 2004 @ 03:31:55 #161
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_18033853
quote:
Op zondag 28 maart 2004 20:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Me chips, wat doe je. .
  † In Memoriam † maandag 29 maart 2004 @ 13:52:10 #162
25682 2cv
Niet subtiel
pi_18039018
Ik had nog wat vraagjes over treinen. rails, stations en de treintaxi. Ik denk dat ik die hier het beste neer kan pleuren.

- Ik heb gehoord dat de treintaxidienst per 1 april dit jaar opgeheven wordt. Klopt dat?
- Zijn er nog rails in NL die niet meer gebruikt worden (en dan heb ik het niet over rails die parralel liggen aan rails die wel gebruikt worden, maar echt rails in the middle of nowhere) ? Zo ja: waar liggen die rails dan ?
- Zijn er nog voormalige treinstations in NL die niet meer gebruikt worden (in ieder geval niet als treinstation) maar waar nog wel treinen langs rijden? Zo ja: waar staan die voormalige stations dan ?
- Zijn er nog voormalige treinstations in NL die niet meer gebruikt worden (in ieder geval niet als treinstation) en waar ook geen treinen langs rijden? Zo ja: waar staan die voormalige stations dan ?


Die laatste 3 vragen komen doordat ik ooit eens een boek heb gezien met daarin een plaatje van 2 gebouwen (voormalige treinstations? ze zagen er iig uit als (oude) treinstations) maar waar geen rails meer tussen lag (alleen gras). Het bijschrift had te maken met treinen en stations enzoo ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 29 maart 2004 @ 14:00:43 #163
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_18039202
1. Volgens mij niet overal
2. Ja, een heleboel lijnen, denk ook aan de oude "IJzeren Rijn" in Limburg e.d.
3 en 4. check www.stationsweb.nl staat dit allemaal wel!

Succes
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
  † In Memoriam † maandag 29 maart 2004 @ 14:03:58 #164
25682 2cv
Niet subtiel
pi_18039265
quote:
Op maandag 29 maart 2004 14:00 schreef Larry101 het volgende:
1. Volgens mij niet overal
2. Ja, een heleboel lijnen, denk ook aan de oude "IJzeren Rijn" in Limburg e.d.
3 en 4. check www.stationsweb.nl staat dit allemaal wel!

Succes
Thanx voor de info. Ik zal eens op google en de genoemde link verder zoeken (google nog niet gehad ). De oude "Ijzeren Rijn" ken ik niet, nog nooit van gehoord. Ik ken de Rijn, het IJzeren gordijn, maar de IJzeren rijn is nieuw voor mij
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_18039835
quote:
Op maandag 29 maart 2004 13:52 schreef 2cv het volgende:
- Zijn er nog rails in NL die niet meer gebruikt worden (en dan heb ik het niet over rails die parralel liggen aan rails die wel gebruikt worden, maar echt rails in the middle of nowhere) ? Zo ja: waar liggen die rails dan ?
In Friesland zijn een heleboel verlaten sporen en stationnetjes. Mn dode haas is bijvoorbeeld op de lijn Stiens-leeuwarden genomen. In zo'n beetje elk Fries dorp is nog wel een oud station, vaak zonder spoor.
  † In Memoriam † maandag 29 maart 2004 @ 14:32:12 #166
25682 2cv
Niet subtiel
pi_18039943
www.stationsweb.nl <--- Toplink !
quote:
Op maandag 29 maart 2004 14:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

In Friesland zijn een heleboel verlaten sporen en stationnetjes. Mn dode haas is bijvoorbeeld op de lijn Stiens-leeuwarden genomen. In zo'n beetje elk Fries dorp is nog wel een oud station, vaak zonder spoor.
Je dode haas ... Genomen ...

Maarruh, ik woon zelf in Fryslân en ik ken geen enkel oud/verlaten station of rails die niet meer in gebruik zijn. Dankzij statinsweb.nl komt dat wel goed
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_18040042
Ken ik je?
Ik doel op de foto van de dode haas die je ziet als je nar boven scrollt...

Maar vooral in het Noorden van Friesland was veel treinbedrijvigheid. Met name door de ZPC (aardappeltjes). Ik had laatst in de bieb een boek over de geschiedenis van treinen in het Bildt
  † In Memoriam † maandag 29 maart 2004 @ 15:41:54 #168
25682 2cv
Niet subtiel
pi_18041523
quote:
Op maandag 29 maart 2004 14:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ken ik je?
Geen idee. Mail eens, zou ik zeggen.
quote:
Ik doel op de foto van de dode haas die je ziet als je nar boven scrollt...
Oeps ...
quote:
Maar vooral in het Noorden van Friesland was veel treinbedrijvigheid. Met name door de ZPC (aardappeltjes). Ik had laatst in de bieb een boek over de geschiedenis van treinen in het Bildt
Heb je ook een tittel o.i.d.?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_18041655
http://foestrum.student.utwente.nl/diggelfjoer/index.htm
Leuke pagina over verlaten lijntjes... maar hij is nu (even?) down.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18042023
http://www.spoorzoeker.nu/
Deze vind je vast ook leuk. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  † In Memoriam † maandag 29 maart 2004 @ 16:16:32 #171
25682 2cv
Niet subtiel
pi_18042228
quote:
Op maandag 29 maart 2004 15:49 schreef sweek het volgende:
http://foestrum.student.utwente.nl/diggelfjoer/index.htm
Leuke pagina over verlaten lijntjes... maar hij is nu (even?) down.
Jups. Maar ik hou hem in de peiling. Wanneer deed ie het voor het laatst? En van wanneer zijn de laatste updates?
quote:
Op maandag 29 maart 2004 16:06 schreef sweek het volgende:
http://www.spoorzoeker.nu/
Deze vind je vast ook leuk. .
Jups, mooie site op zich en leuke info Mogen bij het onderdeel 'Voormalige Statons1' wel wat meer plaatjes van ieder station. Maargoed, ik heb nog niet verder gekeken ...

Merci iig
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_18042541
http://home.deds.nl/~dgf/
De Engelstalige versie werkt wel. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18043440
quote:
Op maandag 29 maart 2004 15:41 schreef 2cv het volgende:

[..]

Geen idee. Mail eens, zou ik zeggen.
Ik bedenk me ineens dat ik geen mensen met 2cvs uit Friesland ken (tenij je Mark van den Akker bent, maar dan woon je niet in Friesland)
quote:
Op maandag 29 maart 2004 15:41 schreef 2cv het volgende:
[..]
Heb je ook een tittel o.i.d.?
Nee Is volgesn mij ook allene in de bibliotheek van Sint Annaparochie te krijgen
pi_18074792
Sprinters op Zoetermeer Stadslijn voorzien van camera's

26 maart 2004

Met ingang van vandaag zijn alle treinen op de Zoetermeer Stadslijn uitgerust met camera's. Een proef met camera's aan boord van acht Sprinters heeft aangetoond dat het veiligheidsgevoel van treinreizigers en NS-medewerkers door deze maatregel toeneemt. Daarnaast zijn de kosten van vandalisme met meer dan de helft verminderd. Voor NS voldoende reden om nog eens 10 treinstellen met een camerasysteem uit te rusten.

De proef

Vanaf het voorjaar van 2001 is op de Zoetermeer Stadslijn ervaring opgedaan met camera's in acht treinstellen. Deze proef leerde dat er een duidelijk preventieve werking uitgaat van de maatregel: agressie en vandalisme komen veel minder voor. De schade door vandalisme liep in ruim een jaar terug van ¤140.000 naar ¤80.000. Nog belangrijker is dat 60% van de reizigers zich veiliger is gaan voelen in de treinen.
Op basis van de evaluatie is daarom besloten om alle 18 Sprinters op deze lijn te voorzien van een video-registratiesysteem. Het inbouwen van de apparatuur is deze week afgerond, zodat er vanaf vandaag in alle treinen op de Zoetermeer Stadslijn cameratoezicht is.

De camera's

Iedere Sprinter is voorzien van 14 camera's om alle compartimenten en balkons goed te kunnen overzien. De gemaakte opnamen kunnen ook gebruikt worden voor daderherkenning, waardoor de politie een extra middel in handen heeft om delicten op te lossen. Zo kwam de Spoorwegpolitie eind vorig jaar, dankzij de camerabeelden, vier verdachten op het spoor van brandstichting in een trein op station Den Haag Centraal.


Bron

Ben er erg blij mee... voel ik me daar ook weer eens veilig. . Gaat een beetje meer kosten om dat op andere lijnen ook toe te passen, maar dat zou ik toch graag zien...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18087237
Gister speciaal voor de vaste lezer en posters in dit topic naar Zwolle geweest


Merk en type: Railhopper
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Zwolle CS
Datum: 30-3-2004
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Verdere Bijzonderheden: treinnummer 2105, trein richting Emmen

Merk en type: Railhopper
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Zwolle CS
Datum: 30-3-2004
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Verdere Bijzonderheden: treinnummer 2109, trein richting Emmen

Merk en type: Plan V
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Zwolle CS
Datum: 30-3-2004
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Verdere Bijzonderheden: treinnummer 816; richting Emmen

Merk en type: Spijkstaal
Eigenaar: ISS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Zwolle CS
Datum: 30-3-2004
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Verdere Bijzonderheden: Koploper op de achtergrond
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')