abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_17619567
Hallo.



...



Oké, als je vegetariėr bent dan mag je dat hier melden en als je niet vegetariėr bent hoef je het niet te melden, daar hebben we niet echt veel aan.

Waarom ben jij vegetariėr geworden?

TS BEGINT: oké.
Ik ben vegetariėr geworden.
Ik ben vegetariėr geworden maar ik vind vlees wel echt heel erg lekker. Maarja, ik zie het ook wel als een test voor mezelf. Weet niet waarom, maar ik wil het wel dus blijven (vegetariėr blijven) en het lukt me ook.
Ik ben vegetariėr geworden omdat de dieren het zo slecht hebben en allemaal mensen verdienen er bakken geld mee. En hoe slechter het met de dieren gaat, hoe meer geld voor de boeren. (bio-industrie) Dat wil ik dus niet steunen. dus
ik ben vegetariėr geworden.
feest
pi_17619582
Culinesse lieverd.

Schopje daarheen.
  woensdag 10 maart 2004 @ 12:29:39 #3
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17619659
Omdat ik het idee dat we onszelf een beschaafd ras noemen niet kan staven aan de gruwelijke machinale manier waarop we met dieren omgaan.
Toen ik het werd, zo'n 7 jaar geleden, was het vooral omdat ik toen in een fase zat waarin ik begon na te denken over het leven en wat dat allemaal inhoudt. En daarin kon ik het niet verkroppen om een dier met een soortgelijk leven te laten vermoorden zodat ik iets te eten heb, wat ik niet eens persé nodig heb.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  woensdag 10 maart 2004 @ 12:37:55 #4
58332 De_BreuR
...time is my enemy...
pi_17619855
ik ben vanaf mijn geboorte vegatarisch opgevoed en mijn lichaam is niet gewent vlees op te nemen. Ik weet volgens velen niet wat ik mis! persoonlijk vind ik niet dat ik dingen mis als ik bepaalde producten zie. en nee ik leef niet van sla!! er zijn genoeg andere maaltijden te bereiden zonder vlees die zeker zo lekker zijn.
www.onthaasting.nl
Ik kom u zo helpen!...
pi_17619881
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ben vegetariėr geworden omdat de dieren het zo slecht hebben en allemaal mensen verdienen er bakken geld mee.
Gewoon een vraagje: Ik ben niet anti-vego of zo:

Dus als ik op een humane manier een dier slacht en die aan jou geef, dan vind jij dat niet verkeerd en zou je eventueel overwegen om het beest op te eten?

Gewoon een interesse vraag hoor.
1. En zet die zuiger op je fontanelletje!
pi_17619923
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef schatje het volgende:
Culinesse lieverd.

Schopje daarheen.
Ik zoek me helemaal het licht uit! Maar nu heb ik m'n topic weer gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Big_Boss_Man op 10-03-2004 12:42:43 (ligt met ch en één t) ]
feest
  † In Memoriam † woensdag 10 maart 2004 @ 12:43:15 #7
43556 miss_dynastie
pi_17619979
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:38 schreef Drinkemaatje het volgende:

[..]

Gewoon een vraagje: Ik ben niet anti-vego of zo:

Dus als ik op een humane manier een dier slacht en die aan jou geef, dan vind jij dat niet verkeerd en zou je eventueel overwegen om het beest op te eten?
Gewoon een vraagje aan jou (van een niet-vegetariėr overigens): hoe slacht je een beest humaan??
pi_17620012
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:38 schreef Drinkemaatje het volgende:

[..]

Gewoon een vraagje: Ik ben niet anti-vego of zo:

Dus als ik op een humane manier een dier slacht en die aan jou geef, dan vind jij dat niet verkeerd en zou je eventueel overwegen om het beest op te eten?

Gewoon een interesse vraag hoor.
Ik weet het niet, dat vind het nogal lastig. Ik weet niet hoe goed de dieren het dan hebben. Maar als ik gewoon vlees eet dan kan ik er van op aan gaan dat het uit de bio industrie komt, tenzij als er een keurmerk op staat.
Maar ik heb het idee dat als ik het 1 keer doe, ik me misschien niet meer in kan houden en niet meer vegetariėr kan zijn.
Een vriend van me is een halve Italiaan en die kan vreten als een beest en dan zegt ie altijd dat ik dan maar voor één keer niet vegetariėr moet zijn. Maar zo werkt het niet.
feest
  woensdag 10 maart 2004 @ 12:44:53 #9
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17620018
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hallo.

Hoi

Ik ben vegetarier geworden om verschillende redenen (in willekeurige volgorde):
-Ik heb vlees nooit echt lekker gevonden. Vis wel en dat mis ik ook wel een beetje.
-Ik ben het niet eens met de manier waarop we met onze (slacht)dieren omgaan
-Ik vind vegetarisch eten lekkerder (gemiddelde vleeseter bakt gewoon een stukkie kadaver, met wat aardappels en misschien wat groente erbij. Vegovoer is een stuk fantasievoller met oa. noten, kaas, paddestoelen )
-Ik vind de hoeveelheid vlees die er tegenwoordig gegeten wordt ongezond. Vlees is een luxeingredient, geen basis. Ik voel me een stuk beter met deze manier van leven.
-Ik vind het schijnheilig om onherkenbare stukkies vlees te kopen dat door een ander is geslacht terwijl ik zelf te schijterig ben om een beest te slachten.
-Door geen vlees te eten draag ik een piepklein steentje bij aan de bestrijding van de wereldhonger .
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 10 maart 2004 @ 12:45:19 #10
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_17620023
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Gewoon een vraagje aan jou (van een niet-vegetariėr overigens): hoe slacht je een beest humaan??
Mjah, het gaat vooral om het leven dat de beesten gehad hebben. En ik denk dat er wel verschillende slacht methodes zijn.
feest
pi_17620151
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Mjah, het gaat vooral om het leven dat de beesten gehad hebben. En ik denk dat er wel verschillende slacht methodes zijn.
Ja, inderdaad, dat was ook een beetje mijn gedachte. Ik ben zelf overigens vegetarier geweest, was meer om me af te zetten tegen mijn ouders en de hoeveelheden en soorten vlees die zij aten. Toen ik op mezelf ging wonen en zelf kon kiezen wat ik at was dat wel over. Ik ben niet zo een wereldverbeteraar of zo.
1. En zet die zuiger op je fontanelletje!
pi_17620165
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ben vegetariėr geworden omdat de dieren het zo slecht hebben en allemaal mensen verdienen er bakken geld mee.
Fair enough.
Dus vanaf nu ook uitsluitend stoffen/plastic schoenen, riem, jas etc?
  woensdag 10 maart 2004 @ 12:53:26 #13
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_17620199
Ik ben nu sinds een jaar of twaalf vegetariėr en ik leef nog steeds
Mijn aanvankelijke beweegredenen waren de bio-industrie, de honger in de wereld, en het milieu. Ik moet er wel bij zeggen dat ik vlees toch al nooit lekker vond, dus dat scheelde wel natuurlijk.
Tegenwoordig is mijn belangrijkste reden dat ik het gewoon ondenkbaar vind dat een levend wezen dood moet gaan omdat ik wil eten. Dat is niet nodig namelijk.
  woensdag 10 maart 2004 @ 12:59:11 #14
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_17620328
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:51 schreef What het volgende:

[..]

Fair enough.
Dus vanaf nu ook uitsluitend stoffen/plastic schoenen, riem, jas etc?
:x ik heb leren schoenen.

Wat is een goed alternatief? Want plastieke schoenen lijken me niets en ik draag graag stevige wandel schoenen.
feest
pi_17620406
Ik eet iets meer dan een half jaar geen vlees meer. Vegetarisch is daarom misschien een groot woord, omdat ik wel vis eet. Dat heb ik nooit lekker gevonden, maar ik probeer het af en toe te eten om toch aan belangrijke voedingstoffen te komen.

De reden dat ik geen vlees meer eet is omdat ik denk dat het ongezond is. Vooral door dat er elke keer weer iets mis is en er telkens weer rare ziektes uitbreken. Daarbij komt dat ik nooit echt kapot was van vlees.
  woensdag 10 maart 2004 @ 13:02:50 #16
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_17620424
Wat eten jullie btw?
Ik krijg altijd van die vegaburgers enzo. Omdat ik hier natuurlijk niet alleen woon kan m'n moeder niet voor mij helemaal appart gaan koken. De meeste dingen zijn dan ook niet echt weg te krijgen, sommige zijn wel redelijk.
Weet iemand een makkelijk en gezond alternatief voor vlees?

Ik ben btw pas vegetariėr vanaf rond september, denk ik.
feest
  woensdag 10 maart 2004 @ 13:04:30 #17
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_17620465
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:02 schreef sa-sa het volgende:
Ik eet iets meer dan een half jaar geen vlees meer. Vegetarisch is daarom misschien een groot woord, omdat ik wel vis eet. Dat heb ik nooit lekker gevonden, maar ik probeer het af en toe te eten om toch aan belangrijke voedingstoffen te komen.

De reden dat ik geen vlees meer eet is omdat ik denk dat het ongezond is. Vooral door dat er elke keer weer iets mis is en er telkens weer rare ziektes uitbreken. Daarbij komt dat ik nooit echt kapot was van vlees.
Ik eet ook vis. Al eten we maar 1 keer in de week vis ofzo.
Ik weet niet of vissen het ook zo slecht hebben. Maar ik eet 't ook voor de voedingstoffen en ik vind het eerlijk gezegd ook lekker. Vlees vind ik btw ook hardstikke lekker...
feest
  woensdag 10 maart 2004 @ 13:05:58 #18
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17620509
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:51 schreef What het volgende:

[..]

Fair enough.
Dus vanaf nu ook uitsluitend stoffen/plastic schoenen, riem, jas etc?
Wordt dit weer een "probeer een vegetarier op schijnheiligheid te betrappen" topic?

Ik draag kisten, van leer ja. Waarom? Omdat van andere schoenen mijn enkels naar de klote gaan. Kisten kan ik de hele dag dragen zonder dat ik zere voeten of enkels krijg. Schijnheilig? Misschien. Staat wel tegenover dat ik dit paar al 5 jaar heb, ze nog steeds goed zijn en voorlopig nog wel meegaan. Dat in tegenstelling tot sommige vrouwen die elke maand een paar schoenen kopen, ze 1 seizoen dragen en dan wegflikkeren omdat ze niet meer hip genoeg zijn.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 10 maart 2004 @ 13:07:53 #19
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17620542
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:02 schreef Big_Boss_Man het volgende:

Weet iemand een makkelijk en gezond alternatief voor vlees?
Noten, paddestoelen enz...

Noten niet teveel van eten want zijn vrij vet. Tofu is niet echt makkelijk te noemen, wel gezond. Maar het is moeilijk om daar vrij simpel iets lekkers van te maken. Tempeh is een stuk makkelijker vind ik (en lekkerder).
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_17620735
quote:
Ik draag kisten, van leer ja. Waarom? Omdat van andere schoenen mijn enkels naar de klote gaan. Kisten kan ik de hele dag dragen zonder dat ik zere voeten of enkels krijg. Schijnheilig?
Mjah, best wel. Dus omdat jij geen pijn in je enkels wilt kan die ene koe gewoon de kolere krijgen.
quote:
Staat wel tegenover dat ik dit paar al 5 jaar heb, ze nog steeds goed zijn en voorlopig nog wel meegaan.
Dat zal die koe vast erg goed van je vinden.
quote:
Dat in tegenstelling tot sommige vrouwen die elke maand een paar schoenen kopen, ze 1 seizoen dragen en dan wegflikkeren omdat ze niet meer hip genoeg zijn.
Non argument.
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:05 schreef Spindizzy het volgende:
Wordt dit weer een "probeer een vegetarier op schijnheiligheid te betrappen" topic?
Nee hoor, maar jij vrąągt erom.
  woensdag 10 maart 2004 @ 13:29:23 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17621020
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:05 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Wordt dit weer een "probeer een vegetarier op schijnheiligheid te betrappen" topic?

Ik draag kisten, van leer ja. Waarom? Omdat van andere schoenen mijn enkels naar de klote gaan. Kisten kan ik de hele dag dragen zonder dat ik zere voeten of enkels krijg. Schijnheilig? Misschien. Staat wel tegenover dat ik dit paar al 5 jaar heb, ze nog steeds goed zijn en voorlopig nog wel meegaan. Dat in tegenstelling tot sommige vrouwen die elke maand een paar schoenen kopen, ze 1 seizoen dragen en dan wegflikkeren omdat ze niet meer hip genoeg zijn.
Weet je wat, Ik eet het vlees, en we delen het leer, deal?
Hoe jij dan met je dubbele moraal klaar wil worden is jouw probleem, maar ga dan niet zeuren over vleeseters, deal?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 10 maart 2004 @ 13:41:27 #22
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17621280
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

Hoe jij dan met je dubbele moraal klaar wil worden is jouw probleem, maar ga dan niet zeuren over vleeseters, deal?
Ik zeur niet over vleeseters Ik zeg alleen wat over het feit dat veel vleeseters graag vegetariers omver willen lullen met steeds maar dezelfde argumenten. Lees maar een willekeurig topic over vego's na. Het zal mij een rotzorg zijn wat een ander op zijn bord heeft liggen elke avond. Als je graag vlees lust vooral lekker blijven eten dan. Maar laat mij het vlees dan in allle rust niet kopen en niet opeten.
Zeker in een topic dat TS special voor vego's heeft geopend.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:08:07 #23
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_17621903
ik ben vegetarier.

heb veel argumenten, waarvan er veel niet echt meer opgaan, maar de belangrijkste is nog steeds dat ik vlees eten overbodig vindt in de huide 'humane' maatschappij.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:36:16 #24
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_17622506
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:07 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Noten, paddestoelen enz...

Noten niet teveel van eten want zijn vrij vet. Tofu is niet echt makkelijk te noemen, wel gezond. Maar het is moeilijk om daar vrij simpel iets lekkers van te maken. Tempeh is een stuk makkelijker vind ik (en lekkerder).
Weet je ergens een paar goede recepten? Het moet vooral niet te veel werk zijn want m'n moeder kan niet voor mij een heel ander gerecht klaar maken.
feest
  woensdag 10 maart 2004 @ 14:43:12 #25
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_17622684
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 13:41 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Ik zeur niet over vleeseters Ik zeg alleen wat over het feit dat veel vleeseters graag vegetariers omver willen lullen met steeds maar dezelfde argumenten. Lees maar een willekeurig topic over vego's na. Het zal mij een rotzorg zijn wat een ander op zijn bord heeft liggen elke avond. Als je graag vlees lust vooral lekker blijven eten dan. Maar laat mij het vlees dan in allle rust niet kopen en niet opeten.
Zeker in een topic dat TS special voor vego's heeft geopend.
Valt mij ook op dat vleeseters altijd tegen vegetariėrs op lopen te zeiken.
feest
pi_17623628
*vegetarier meldt*

Al een jaar of 17. Gewoon een vies idee dat je de binnenkant van een dood dier opeet. en gewoon niet lekker. Vooral vis. Bah wat stinkt dat zeg! Alleen kroketten vond ik lekker maar tegenwoordig heb je heerlijke vegetarische dobberman kroketten! Jummie.

En verder heeft onze AH een meter veggieburgers. Van indiaase rondo's tot broccoli-burgers. Heel goed te pruimen.

En ja, ik erger me mateloos aan 17 jaar lang dezelfde opmerkingen:

"waarom ben je vegetarier? Vind je het zielig ofzo?"'

En dan denken ze allemaal de meest briljante opmerking te hebben uitgevonden:

"Jaaaa, maaaaar je draagt toch ook leer???"

Dus? Je mag alleen wat tegen het onnodig dierenslachten doen als je er 100% voor gaat? Vegetarier zijn mag, maar alleen als je Groenlinks stemt, geen auto hebt (want daarmee gaat de natuur eraan), geen leer draagt, geen kwasten gebruik, geen bier drinkt en alleen scharreleieren eet?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_17624244
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:08 schreef Arma_Angelus het volgende:
ik ben vegetarier.

heb veel argumenten, waarvan er veel niet echt meer opgaan, maar de belangrijkste is nog steeds dat ik vlees eten overbodig vindt in de huide 'humane' maatschappij.
Op Fok posten lijkt me ook tamelijk overbodig maar dat doe je ook

Ik eet zelf zo eens in de twee weken ofzo vegetarisch (nasi of bami meestal) en ik mijdt zover mogelijk vlees uit de bio-industrie. Verder ga ik niet, ik vind het onnatuurlijk om geen vlees te eten. Bovendien vind ik 't lekker
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:17:53 #28
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17624850
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 15:52 schreef Kaensterle het volgende:

Ik eet zelf zo eens in de twee weken ofzo vegetarisch (nasi of bami meestal) en ik mijdt zover mogelijk vlees uit de bio-industrie.
Ik zie hier bij de bio-winkel dat hun bio-vlees vaak over de datum is. Zo zonde. Misschien omdat het zo schofterig duur is. Zou graag zien dat het andersom was: gewoon vlees hartstikke duur en bio-vlees gesubsidieerd goedkoper
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:30:01 #29
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_17625112
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 15:52 schreef Kaensterle het volgende:
Op Fok posten lijkt me ook tamelijk overbodig maar dat doe je ook

Ik eet zelf zo eens in de twee weken ofzo vegetarisch (nasi of bami meestal) en ik mijdt zover mogelijk vlees uit de bio-industrie. Verder ga ik niet, ik vind het onnatuurlijk om geen vlees te eten. Bovendien vind ik 't lekker
Op fok posten voorziet tenminste nog in een behoefte voor mij die niet gebaseerd is op andersmans lijden. (hoewel R&P-ers pesten toch aardig in de buurt komt...)

Dat jij het onnatuurlijk vindt wil niet zeggen dat het onnatuurlijk is.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_17625208
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:30 schreef Arma_Angelus het volgende:

Dat jij het onnatuurlijk vindt wil niet zeggen dat het onnatuurlijk is.
De mens heeft voor zover bekend altijd vlees gegeten en mensapen eten ook vlees.
Maar laten we deze discussie maar niet beginnen.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_17625260
Een praatclubje voor vega's!
*meldt*
Ask me no questions and I'll tell you no lies
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:45:08 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17625484
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:43 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Valt mij ook op dat vleeseters altijd tegen vegetariėrs op lopen te zeiken.
Dat is gewoon terug slaan, vegetariers maken vleeseters maar al te vaak uit voor lijkenvreters en moordenaars, en achten zichzelf moreel superieur, milieuvriendelijker en beter voor de wereld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:45:50 #33
83052 Monnik
Vervelend politiek correct
pi_17625505
*meldt*
Ik ben nu een jaar of 8 vegetarier. in eerst instantie geworden vanuit milieu-perspectief: de bio-industrie is na het vliegverkeer de grootste vervuiler van nederland. Tegenwoordig wordt ik ook lichtelijk onpasselijk van het idee van rottende lijken in je maag en darmkanaal . verder sluit ik mij graag aan bij de mening van Ghandi, Einstein, Plato en natuurlijk Pamela Anderson
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:51:14 #34
83052 Monnik
Vervelend politiek correct
pi_17625638
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Oké, als je vegetariėr bent dan mag je dat hier melden en als je niet vegetariėr bent hoef je het niet te melden, daar hebben we niet echt veel aan.
Willen dus alle mensen die vlees eten en zich alleen maar door de aanwezigheid van een vegetariers-topic al aangevallen voelen, zich nu even ergens anders aangevallen voelen.......
pi_17625655
Ghandi, Einstein en Plato zijn alledrie dood... so much dus voor vegetarisme
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:54:31 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17625706
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:52 schreef Kaensterle het volgende:
Ghandi, Einstein en Plato zijn alledrie dood... so much dus voor vegetarisme
Hitler was ook een vegetarier, maar die mijde men maar ik het rijtje te zetten :-)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:58:08 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17625780
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:51 schreef Monnik het volgende:

[..]

Willen dus alle mensen die vlees eten en zich alleen maar door de aanwezigheid van een vegetariers-topic al aangevallen voelen, zich nu even ergens anders aangevallen voelen.......
Aangevallen VOELEN??
van iemand die schrijft:
quote:
Ik ben nu een jaar of 8 vegetarier. in eerst instantie geworden vanuit milieu-perspectief: de bio-industrie is na het vliegverkeer de grootste vervuiler van nederland. Tegenwoordig wordt ik ook lichtelijk onpasselijk van het idee van rottende lijken in je maag en darmkanaal
Als jij geen commentaar op je vagearier zijn wilt hebben, moet je niet lopen trappen naar vlees eters, dan krijg je ook geen klappen terug.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_17626294
Partieėl vegetarisch ook okay?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_17626405
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aangevallen VOELEN??
van iemand die schrijft:
[..]

Als jij geen commentaar op je vagearier zijn wilt hebben, moet je niet lopen trappen naar vlees eters, dan krijg je ook geen klappen terug.
Ik dacht al, meneer verdriet staat vast ook al in dit topic

Hm ik ben sinds 4 jaar vegetarier, waarom? euh ik vind vlees vies en ik eet liever geen lijkjes als het niet hoeft
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:25:54 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17626453
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 17:23 schreef Ils het volgende:

[..]

Ik dacht al, meneer verdriet staat vast ook al in dit topic

Hm ik ben sinds 4 jaar vegetarier, waarom? euh ik vind vlees vies en ik eet liever geen lijkjes als het niet hoeft
Sorry dat ik de rust verstoor in het reservaat van wederzijdse bevestiging en vooroordeelspuiing
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_17626492
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sorry dat ik de rust verstoor in het reservaat van wederzijdse bevestiging en vooroordeelspuiing
geeft niets hoor ( oja en vooroordeelspuiing? wat geestig)
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:28:03 #42
58332 De_BreuR
...time is my enemy...
pi_17626501
ik merk dat een aantal mensen niet helemaal begrijpen wat het vegatarisch zijn inhoud. er zijn namelijk ook mensen die veganist zijn (geen vlees, dus ook vis..leren materiaal, melk,eieren etc.) dit vind ik persoonlijk overdreven.... ik vind wel dat er beter moet worden omgegaan met het gebruik van beesten die worden geslacht, vlees word al heel gegeten. maar in vroegere tijden en door sommige mensen nog steeds, word van een beest zoveel mogelijk gebruikt !!! dat is tegenwoordig niet meer zo.
www.onthaasting.nl
Ik kom u zo helpen!...
pi_17626615
Ik ben nu ondertussen 3 jaar vegetariėr.
En eigenlijk vond ik vlees ontzettend lekker. Ik heb het dus echt uit principe gedaan. Ik vind het onnodig om dieren te doden voor eten, indien je ook makkelijk en gezond zonder kan leven. Zo simpel is het eigenlijk voor mij.
Ik heb nog wel een paar keer gezondigd, maar tegenwoordig gaat het eigenlijk wel heel goed. M'n verlangen naar vlees is ondertussen ook echt sterk verminderd.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:34:44 #44
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17626644
Ja hoi. Ik ben ook een vegetarier.

Dit ben ik al sinds m'n.. ongeveer 4e. Ik heb vlees nooit lekker gevonden op salami na tot ik op een dag vroeg aan m'n moeder wat er nou eigenlijk in salami zat. Toen ik hoorde dat het dieren waren (dat bedenk je toch niet?!) ben ik meteen gestopt en 'luste' ik het niet meer. Sindsdien heb ik nooit meer (expres) vlees gegeten. Ik heb jarenlang ook geen leer gedragen maar omdat ik veel leren schoenen gewoon mooier vind ben ik daar (jammergenoeg) mee gestopt. Zo ook met snoep (gelatine is gemaakt van koeienbotten).

Zoals sizzler al heel netjes aangeeft denken non-vegetariers vaak dat vegetariers of helemaal, of geen vegetarier moeten zijn. Je mag niet vlees eten en leren schoenen dragen.. want dan ben je (OMG!) hypocriet! En dat zou toch niet kunnen zeg. Nee, je moet dan meteen maar als kluizenaar opgesloten leven, elke mier in leven laten, geen leren schoenen dragen, etc.

Nouja, dat doe ik dus niet. Ik heb 2 belangrijke redenen voor mijn vegetarier zijn en dat zijn mijn beslissingen waar niemand wat over te zeggen heeft . Al zou ik elke week stiekem een lamsboutje erin vrotten, mijn zaak.

Maargoed, niet WEER zo'n discussie he? Lekker babbelen over vegetariers is veel leuker .
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:36:43 #45
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_17626676
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is gewoon terug slaan, vegetariers maken vleeseters maar al te vaak uit voor lijkenvreters en moordenaars, en achten zichzelf moreel superieur, milieuvriendelijker en beter voor de wereld.
Rot op man, jij kent mij toch niet? Bij mij thuis, in mijn familie en mijn vrienden eten allemaal vlees. En ik laat ze lekker hun gang gaan. Soms zeggen mensen van die dingen als dat het toch niets uitmaakt of ik wel of geen vlees eet, want er worden echt niet minder dieren om geslacht en ik vind het jammer dat mensen die moeten zeggen. Maar ik zeg nooit iets tegen ze over dat ze vlees eten.
Als zei een opmerking maken (wat echt maar zelden voorkomt) ga ik echt niet weer vlees eten en ik snap best dat het andersom ook zo is!
feest
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:37:15 #46
83052 Monnik
Vervelend politiek correct
pi_17626686
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Aangevallen VOELEN??
van iemand die schrijft:
[..]

Als jij geen commentaar op je vagearier zijn wilt hebben, moet je niet lopen trappen naar vlees eters, dan krijg je ook geen klappen terug.
ehm volgens mij heb ik geen aanval geplaatst.
Maar als jij mijn opmerking, over rottende lijken in MIJN maag en darmkanaal, graag wilt zien als een aanval richting vleeseters dan mag je wat mij betreft gerust je gang gaan.......
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:37:47 #47
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_17626698
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:45 schreef Monnik het volgende:
*meldt*
Ik ben nu een jaar of 8 vegetarier. in eerst instantie geworden vanuit milieu-perspectief: de bio-industrie is na het vliegverkeer de grootste vervuiler van nederland. Tegenwoordig wordt ik ook lichtelijk onpasselijk van het idee van rottende lijken in je maag en darmkanaal . verder sluit ik mij graag aan bij de mening van Ghandi, Einstein, Plato en natuurlijk Pamela Anderson
Wat zeiden die dan?
feest
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:38:01 #48
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_17626706
En kunnen we even normaal tegen elkaar doen? Waarom kunnen discussies tussen vega's en non-vega's nooit gewoon verlopen en moet er altijd gescholden worden? Sjeesh, discussieren is blijkbaar moeilijker dan ik dacht.
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:38:36 #49
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_17626722
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aangevallen VOELEN??
van iemand die schrijft:
[..]

Als jij geen commentaar op je vagearier zijn wilt hebben, moet je niet lopen trappen naar vlees eters, dan krijg je ook geen klappen terug.
Hij heeft het over vlees eten niet over mensen die vlees eten!
feest
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:42:42 #50
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_17626819
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:45 schreef Monnik het volgende:
Pamela Anderson

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:47:38 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17626928
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 17:37 schreef Monnik het volgende:

[..]

ehm volgens mij heb ik geen aanval geplaatst.
Maar als jij mijn opmerking, over rottende lijken in MIJN maag en darmkanaal, graag wilt zien als een aanval richting vleeseters dan mag je wat mij betreft gerust je gang gaan.......
En de grootste vervuiler in nederland zijn de huishoudens IMHO
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 10 maart 2004 @ 17:48:07 #52
56971 Beluga
[FOK!]Beluga
pi_17626934
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 17:19 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Partieėl vegetarisch ook okay?
Mwah, hoe bedoel je dat?

Ik hou ook wel van een goede paddenstoelen pasta, van een lekkere hartige taart met broccoli en rosti, of van een lekkere zomerse salade met tomaatjes en zonnebloempitten ofzow.

Ben ik nu ook partieel vega?

eigenlijk schaam ik me daar dan een beetje voor
...
pi_17627084
Ik hou wel van een boterham met pindakaas. Ben ik nou ook partieel vega
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  woensdag 10 maart 2004 @ 18:03:07 #54
56971 Beluga
[FOK!]Beluga
pi_17627251
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 17:55 schreef Kaensterle het volgende:
Ik hou wel van een boterham met pindakaas. Ben ik nou ook partieel vega


Partieel vega bestaat blijkbaar niet dus
...
  woensdag 10 maart 2004 @ 18:12:20 #55
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_17627406
Ik blijf het vaag vinden. Voor leer etc. bestaan exacte substituten, welke niet onderdoen voor "the real thing". Vlees blijft nog altijd uniek en lijkt me een stuk minder overbodig dan leer etc.
Toch zijn er veel meer vegetariės dan mensen die geen leer etc. dragen.
Ik vind het prima, heb er geen last van (zolang de op jehova getuigen lijkende betweters wegblijven), maar ik vind het onbegrijpelijk.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_17628389
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:44 schreef Spindizzy het volgende:

Ik ben vegetarier geworden om verschillende redenen (in willekeurige volgorde):
-Ik heb vlees nooit echt lekker gevonden. Vis wel en dat mis ik ook wel een beetje.
-Ik ben het niet eens met de manier waarop we met onze (slacht)dieren omgaan
-Ik vind vegetarisch eten lekkerder (gemiddelde vleeseter bakt gewoon een stukkie kadaver, met wat aardappels en misschien wat groente erbij. Vegovoer is een stuk fantasievoller met oa. noten, kaas, paddestoelen )
-Ik vind de hoeveelheid vlees die er tegenwoordig gegeten wordt ongezond. Vlees is een luxeingredient, geen basis. Ik voel me een stuk beter met deze manier van leven.
-Ik vind het schijnheilig om onherkenbare stukkies vlees te kopen dat door een ander is geslacht terwijl ik zelf te schijterig ben om een beest te slachten.
-Door geen vlees te eten draag ik een piepklein steentje bij aan de bestrijding van de wereldhonger .
Ik sluit me hierbij aan (behalve het visverhaal) en ja, ik heb wel een eigen mening. Maar gewoon geen zin om een lang verhaal te typen dat op hetzelfde als bovenstaande neerkomt.
pi_17630106
Ik ben nu sinds een jaar of 3 vegatariėr. Ik eet nog wel soms vis, voor de belangrijke voedingstoffen (en om mn moeder het niet te moeilijk te maken). Ik eet geen vlees meer omdat ik vind dat we op zo'n verkeerde manier omgaan met de dieren in de bioindustrie. En ook wel om al die ziektes die er steeds meer opduiken en de medicijnen die die beesten krijgen (dan kunnen ze wel zeggen dat het goed gecontroleerd is...) En al die mensen met hun vragen: "waarom eet je geen vlees en gebruik je wel leer". Tja dit is mijn steentje aan een betere wereld.
  woensdag 10 maart 2004 @ 20:42:23 #58
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17630663
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:
:x ik heb leren schoenen.

Wat is een goed alternatief? Want plastieke schoenen lijken me niets en ik draag graag stevige wandel schoenen.
zie www.vega-life.nl voor vega schoenen
  woensdag 10 maart 2004 @ 20:44:27 #59
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17630723
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:

Oké, als je vegetariėr bent dan mag je dat hier melden en als je niet vegetariėr bent hoef je het niet te melden, daar hebben we niet echt veel aan.

Waarom ben jij vegetariėr geworden?
Ik ben vanaf mijn 11e vegetarier en sinds vorig jaar overgestapt naar veganist. Waarom?
Kortweg gezegd: dieren (en mens), natuur, milieu, gezondheid, etc.
  woensdag 10 maart 2004 @ 20:46:17 #60
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17630776
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is gewoon terug slaan, vegetariers maken vleeseters maar al te vaak uit voor lijkenvreters en moordenaars, en achten zichzelf moreel superieur, milieuvriendelijker en beter voor de wereld.
Jullie zijn begonnen

Nee, in verhouding lijkt het me toch de meeste keren dat de vleeseters vooral zich verdedigend opstellen. Heel raar.
  woensdag 10 maart 2004 @ 20:47:57 #61
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17630843
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Hitler was ook een vegetarier, maar die mijde men maar ik het rijtje te zetten :-)
Niet zo juist, zie: http://www.xs4all.nl/~jeroenvu/gwv/hitler.htm
Het is een misvatting. En hoe kan iemand die mensen vermoord nou vegetarier zijn?
pi_17630865
Okee, ik herhaal de TS even en dan moet het klaar zijn:

Dit is een topic voor vegetariers, om recepten en ideeen uit te wisselen ed, dus hier geen discussie over wel/niet vega zijn. Heb dank

Reacties die daar toch over gaan worden vanaf nu verwijderd.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 10 maart 2004 @ 20:53:28 #63
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17631015
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 20:21 schreef Browneye het volgende:
Ik ben nu sinds een jaar of 3 vegatariėr. Ik eet nog wel soms vis, voor de belangrijke voedingstoffen (en om mn moeder het niet te moeilijk te maken).
Dan ben je officieel geen vegetarier. Parttimer dus of je kan je pescotarier noemen
Welke belangrijke voedingsstoffen? Alles haal je uit plantaardige bronnen. De omega3-vetzuren in vis zijn wel goed te noemen, echter zitten ze veel meer in bijvoorbeeld lijnzaad(olie). Daarnaast zijn diegene is vis zeer onstabiel. En in vis zitten vele stoffen die op langere termijn en bij veel vuldig gebruik niet goed zijn te noemen. In vis zitten pesticiden en industriele chemicalien,waaronder methylkwik

edit: stukje over vis aangepast

[ Bericht 7% gewijzigd door TechXP op 10-03-2004 22:42:23 ]
  woensdag 10 maart 2004 @ 21:19:58 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17631779
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 20:53 schreef TechXP het volgende:
En in vis (als deze niet uit de kwekerijen komt) zitten vele stoffen die op langere termijn en bij veel vuldig gebruik niet goed zijn te noemen.
Zoals?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 10 maart 2004 @ 21:47:09 #65
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17632708
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 21:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals?
pesticiden en industriele chemicalien,waaronder methylkwik
bron:
dietary fattiy acids, Okuyama H, e.a. Prog. Lipid Res, 1997
Omega 3, een essentieel vetzuur, waar iedereen een tekort aan heeft, De Natuur Uw Arts, 26e jaargang, nr 154
  woensdag 10 maart 2004 @ 22:08:17 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17633277
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 21:47 schreef TechXP het volgende:

[..]

pesticiden en industriele chemicalien,waaronder methylkwik
bron:
dietary fattiy acids, Okuyama H, e.a. Prog. Lipid Res, 1997
Omega 3, een essentieel vetzuur, waar iedereen een tekort aan heeft, De Natuur Uw Arts, 26e jaargang, nr 154
en dat zit niet in kweekvis?
Je zou je eens moeten verdiepen in wat er in kweekzalm zit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_17633694
*Vegetariėr meldt* .

Ik ben nu bijna 2 jaar vegetariėr denk ik. Ik ben het geworden, net zoals de meesten, omdat ik het niet eens ben met hoe er wordt omgegaan met de dieren in de bio-industrie.
  woensdag 10 maart 2004 @ 22:40:16 #68
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17634069
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 22:08 schreef Pietverdriet het volgende:]
en dat zit niet in kweekvis?
Je zou je eens moeten verdiepen in wat er in kweekzalm zit
Dat zeg ik niet. De informatie die ik heb ging geloof niet over kweekvis. Met kweekvissen wordt hetzelfde gedaan als in de bioindustrie, dus veel hormone, vitamine e.d. erin gepompt is ook niet goed.
Had mijn zin wat anders moeten neerzetten misschien. Was wat duidelijker geweest (maar even wat aangepast)
pi_17635343
Ik weet niet of ik tegenwoordig nog helemaal aan de definitie van vegetariėr voldoe. Ik ben denk ik een jaar of 8 terug vegetarisch geworden omdat a) bio-industrie b) ik het krom vond een koe op te eten terwijl ik mijn hond toch ook niet op at. Waarom is het voor een hond wel zielig en voor een koe niet? Sinds een jaar of anderhalf eet ik wel weer vis (om gezondheids- en lekkerredenen), maar niet al te veel, want mijn geweten knaagt wel. Het is bij mij altijd nog voornamelijk vegetarisch en af en toe vis.

Ik vind het trouwens ook jammer dat sommige vleeseters zo bekrompen reageren. Je zult mij nooit horen zeuren over mensen die wel vlees eten (of ze moeten er echt om vragen ). Ik vind dat mensen die vinden dat een maaltijd niet compleet is zonder vlees (en daarmee bedoel ik dus niet alle vleeseters, voordat mensen zich dadelijk weer op hun tere teentjes getrapt voelen) een hoop missen in hun culinaire leven. Probeer het anders gewoon eens één dagje in de week, vegetarisch koken is leuk en lekker! Zeker in een restaurant moet je het eens proberen, dan krijg je weer een wat anders dan je standaard biefstukje/zalmpje.

Trouwens, in Den Bosch zit toch een vegetarisch restaurant, Samosa ofzo? Wie is daar wel eens geweest? Is het de moeite waard?

[ Bericht 4% gewijzigd door biawa op 10-03-2004 23:45:51 (kleine verduidelijking) ]
pi_17635598
al sinds mn 6e jaar, vind vlees niet zo lekker en ook voor de diertjes.
  donderdag 11 maart 2004 @ 16:52:41 #71
37680 Lady_J
Carpe Noctum!
pi_17647397
Hallo!

Ben ook een vegatariėr, nu al 7 jaar en het bevalt nog steeds heel goed!
Op de midelbare school moesten we voor biologie een werkstuk maken en ik had gekozen voor de bio-industrie als onderwerp. Toen het werkstuk klaar was, was ik vegetariėr.....

Vind het niet normaal hoe dieren in de bio-industrie behandeld worden, ik moet echt serieus huilen als ik daar filmpjes van zie. Ben enorm gek op dieren en kon het gewoon niet meer verkroppen dat ik meedeed aan die massale dierenmishandeling.
En wat al eerder gezegd is: Waarom is het wel zielig als een hond op straat wordt geslagen maar niet als een varken met stokken een trailer ingedreven wordt?

Als je bijvoorbeeld zelf kippen houdt, je verzorgd ze goed, ze hebben een heerlijk leven met goed voer en voldoende vrijheid om te bewegen en na een paar jaar pak je er één met kerst en draait haar snel en pijnloos de nek om, dat vind ik een ander verhaal. Maar bio-industrie....

Zelf zou ik ook geen kip eten al zou ze verzorgt zijn zoals hierboven beschreven, want ik vind het gewoon vies na al die jaren. Je eet gewoon een opgewarmd lijkje eigenlijk. En het heeft ook iets barbaars vind ik.

En nog even voor PietVerdriet en Co, blijf alsjeblieft gewoon weg uit dit topic. Er zijn genoeg andere topics waar je "lekker" kunt zeiken op vegetariėrs. Snap ook niet waarom die anti-vega's toch steeds weer dit soort topics opzoeken, blijkbaar zijn wij vega's onweerstaanbaar interessant voor jullie. En nou MOVEN!!!
In Vino Veritas
pi_17649882
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:33 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
De mens heeft voor zover bekend altijd vlees gegeten en mensapen eten ook vlees.
Maar laten we deze discussie maar niet beginnen.
Bonobo's, de apen die genetisch het dichtst bij de mens staan, eten geen vlees.
pi_17649950
ik ben vegetariėr geworden omdat ik vlees echt onwijs vies vind.
waarom ik wel vis eet omdat ik dat wel lekker vind en je moet toch wat eten.
  donderdag 11 maart 2004 @ 22:34:40 #74
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17655825
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 18:35 schreef soorroos het volgende:
ik ben vegetariėr geworden omdat ik vlees echt onwijs vies vind.
waarom ik wel vis eet omdat ik dat wel lekker vind en je moet toch wat eten.
Je bent dus een pescotarier of parttime-vegetarier. Jezelf een vegetarier noemen vind ik onjuist, omdat je gewoon wel dier eet. En doordat mensen zich vegetarier noemen en wel vis eten, krijgen de vegetariers steeds opmerkingen/vragen: 'oh, maar je eet dan wel vis he?'

Iets lekker vinden moet niet echt de reden zijn dat je eet. Honger is de reden dat je moet eten, hoewel bij mensen 'lekker/goed voelen' overal voor gebruikt word. Maar dat is denk niet altijd zo een goede eigenschap.

En 'je moet toch wat eten'. Tuurlijk, maar er zijn zoveel verschillende dingen. Neem een appel!
pi_21430138
Nou mensen, dit topic loopt niet zo goed he?
pi_21430891
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 19:34 schreef thabit het volgende:
Nou mensen, dit topic loopt niet zo goed he?
Nee. Jammer .
  Moderator vrijdag 20 augustus 2004 @ 21:37:02 #77
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_21433178
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 18:35 schreef soorroos het volgende:
waarom ik wel vis eet omdat ik dat wel lekker vind en je moet toch wat eten.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_21480717
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2004 20:06 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Nee. Jammer .
Blijkbaar zitten de vegetariers niet in het CUL-forum. De vraag is: waar zitten ze dan wel?
  maandag 23 augustus 2004 @ 10:44:55 #79
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_21480774
* Freeflyer doet ook mee

Ik ben vegetarier geworden omdat mijn lichaam vlees niet tolereert.

Zodra ik vlees eet verlaat het mijn lichaam op natuurlijke wijze binnen een half uur na consumptie.
En soms vind ik dat best wel vervelend...
Neerkomen wel!
  maandag 23 augustus 2004 @ 13:15:38 #80
93940 dorian_g
Be Afraid, Arrrr
pi_21483761
Ik ben nu alweer 12 jaar vega. Waarom? zo'n beetje alle motivaties zijn al genoemd en bovendien hielp het aangezicht van een kippenslachterij er niet bij.

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik zag dat er weer gemiept word over het feit dat je wel leer draagt. Ik draag wel leren schoenen en what else dat op mijn pad komt. Ik heb daar beslist geen schuldgevoel over en ben ook niet hypocriet. Een van de redenen waarom ik geen geen vlees eet is de onnadenkende consumptiemaatschappij, elke dag een lekkere lap vlees op je bord. Zonder nadenken consumeren en consumeren.Vlees is(tegenwoordig) niet gezond en nog eens slecht voor het welzijn van de dieren. vooral nu de tendens is:het moet goedkoper! word niemand daar beter van (ok, jij eet bio vlees goodf or you, ik bedoel jou niet)

Leer is een duurzaam product, zoals iemand eerder al riep dat hij al jaren op zijn kisten loopt. Dat is uiteindelijk veel beter dan kunststof schoenen kopen die maar een seizoen meegaan. Leren riemen heb je voor het leven (het mode aspect telt voor mij hierin niet meer) etc. Een duurzaam REST product. Als er een goed alternatief is voor leer koop ik dat maar vaak koop ik leer.

Anyway ik heb geen zin in oeverloze discussies die ik al veel te vaak heb moeten voeren, dit is mijn mening, ja mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn.
Astronaut, als je soms verdwaald ga recht door en wees niet bang. Goede reis en hou je taai.
  maandag 23 augustus 2004 @ 13:21:04 #81
93940 dorian_g
Be Afraid, Arrrr
pi_21483927
Ah ik zie nu dat het vooral ook om recepten gaat
op www.odin.nl staan veel super fijne vega recepten (tevens kun je je hier gelijk lid maken van het bio groente abbo, erg fijn erg lekker maar is een ander topic....)

Ik ben een heuse kook freak en heb zoooooo veel lekkere recepten in mijn hoofd/kookboeken dat je maar gewoon iets concreet moet vragen

Vega kookboeken vind ik bijna allemaal suf, geitewollesokken meuk, liever koop/lees ik reguliere mooie kookboeken en doe daar mijn inspiratie op.

Zo.
Astronaut, als je soms verdwaald ga recht door en wees niet bang. Goede reis en hou je taai.
pi_21484904
Ik ben dan wel geen vegetariėr, maar ik kan een vleesloze maaltijd evenzeer appreciėren dan eentje met vlees...
Ik hoef ook niet elke dag vlees op m'n bord... Maar helemaal vleesloos eten begin ik niet aan, daar eet ik nog veel te graag vlees voor.

Maar, omdat het hier om receptjes gaat, en ik genoeg vega-receptjes heb, post ik er toch enkele...

CHAMPIGNON-CRŹPES

Benodigdheden

- 100g bloem
- snufje zout
- 3 eieren (licht geklopt)
- 2 dl melk
- 1 el olijfolie
- 2 el fijngehakt vers bieslook
- 150g vers broodkruim
- olie

Champignonvulling
- 1 el olijfolie
- 1 ui (fijngehakt)
- 400g champignons (fijngehakt)
- 1 el room
- snufje zout en peper
- 2 el verse geraspte parmezaanse kaas

Bereidingswijze

- Zeef bloem en zout in een kom; maak een kuiltje in het midden. Meng eieren en melk en voeg ze langzaam toe. Klop tot een glad beslag. Voeg olie en bieslook toe. Dek het af met huishoudfolie en zet het 20 minuten apart. Giet 1 dl beslag in een aparte kom. Schep 2-3 eetlepels van het overgebleven beslag in een licht ingevette kleine koekenpan. Beweeg de pan om het beslag gelijkmatig over de bodem te verdelen. Bak de onderkant in ca. 1 minuut goudgeel. Draai om en bak de andere kant. Leg de crźpe op een bord, bedek hem met een theedoek en houd hem warm. Herhaald it met de rest van het beslag en vet de pan indien nodig opnieuw in

Champignonvulling
- Verhit de olie in een braadpan en fruit de ui op middelmatig vuur glazig. Voeg de champignons toe en bak ze 2-3 minuten. Roer room, zout, peper en kaas erdoor. Laat afkoelen
- Leg steeds 1 crźpe op een bord, schep 1 el champignonmengsel op een helft en laat 1 cm rand vrij. Bestrijk de randen van de crźpes licht met het bewaarde beslag. Klap de hele heft over de vulling. Herhaal dit tot alle crźpes gevuld zijn. Strijk met een kwastje wat bewaard beslag over de crźpes en bestrooi ze met broodkruim
- Verhit de olie in een grote braadpan. Leg de gevulde crźpes erin, bak ze aan één kant goudgeel, draai ze om en bak de andere kant. Laat ze op keukenpapier uitlekken


TOMATEN-OLIJVENQUICHE

Benodigdheden

Deeg
- 250g bloem
- 100g boter (in vlokken)
- 1 eierdooier
- 1 el water

Vulling
- 2 el olijfolie
- 1-2 el Franse mosterd
- 15g boter
- 6 kleine tomaten (ontveld en gehakt)
- 3 grote uien (in dunne ringen)
- 1 tl suiker
- 2 el fijngesneden vers basilicum
- 125g ontpitte olijven (in schijfjes)
- 225g geraspte gruyčre

Bereidingswijze

- Verwarm de oven voor op 210°. Bestrijk een taartvorm van 20 cm met boter of olie. Bestrooi bodem en zijkant van de vorm gelijkmatig met bloem; schud overtollige bloem af

Deeg
- Meng bloem en boter 30 seconden in een keukenmachine, of tot het mengsel fijn en kruimelig is. Meng de eierdooier met het water en laat nog 30 seconden draaien tot het deeg samenhangt. Leg het op een licht met bloem bestoven oppervlak en druk het tot een bal. Wikkel het deeg in huishoudfolie en leg het 30 minuten in de koelkast

Vulling
- Meng de olie met de mosterd tot een gladde pasta
- Rol het deeg uit zodat het in de vorm past. Leg op het deeg een vel bakpapier. Leg hierop een laagje gedroogde bonen. Bak dit 15 minuten, haal het uit de oven, verwijder papier en bonen en laat het deeg afkoelen.
- Bestrijk de deegbodem met het mosterdmengsel.
- Verhit de boter in een pan en bak tomaat en ui hierin zacht. Haal de pan van het vuur, giet overtollig vocht af. Schep het tomatenmengsel op de deegbodem.
- Meng suiker, basilicum en olijven en verdeel ze over het tomaatmengsel. Strooi de kaas erover.
- Bak dit ca.20 minuten; het deeg moet knapperig zijn, de kaas licht gebruind


GROENTESTRUDEL

(4-6 personen)

Benodigdheden

- 50g spinazie
- 2 el olijfolie
- 1 ui (in dunne ringen)
- 1 rode paprika (in reepjes)
- 1 groene paprika (in reepjes)
- 2 courgettes (in schijfjes)
- 2 dunne aubergines (in schijfjes)
- zout en peper
- 6 lapjes filodeeg
- 40g boter (gesmolten)
- 20g fijngesneden basilicumblaadjes)
- 50g geraspte kaas
- 2 el sesamzaad

Bereidingswijze

- Verwarm de oven voor op 210°. Bestrijk een bakplaat met olie. Was de spinazieblaadjes en stoom ze of leg ze in de magnetron tot ze net gaar zijn. Knijp overtollig vocht eruit en spreid ze uit om te drogen
- Verhit de olie in een braadpan. Fruit de uiringen hiering 3 minuten op middelmatig vuur. Voeg paprika, courgette en aubergine toe. Laat de groenten al roerend in 5 minuten zacht woren. Breng ze op smaak met zout en peper en laat ze afkoelen.
- Bestrijk één lapje deeg met gesmolten boter ; leg er een tweede lapje op. Herhaal met de rest van het deeg en strijk tusen elke laag wat boter. Leg de spinazie, het afgekoelde groentemengsel, basilicum en kaas 5 cm van de rand langs één lange kant van het deeg. Vouw de zijkanten over de vulling, vouw één korte kant om en rol het deeg stevig op
- Leg de strudel met de naad omlaag op de bakplaat. Bestrijk met de rest van de boter en bestrooi met sesamzaad. Bak in 25 minuten goudbruin en knapperig


RIJST MET GROENTECURRY EN KOKOS

(4 personen)

Benodigdheden

- 1 el olie
- 2 uien (fijngehakt)
- 2 el groene currypasta
- 4 dl kokosmelk
- 2,5 dl water
- 1 zoete aardappel (geschild en in stukjes)
- ¼ van een kleine pompoen
- 1 aubergine (in stukjes)
- 1 stengel citroengras (fijngehakt)
- 2 el limoensap
- 2 kl limoenschil
- 2 kl bruine suiker
- 2 kookbuiltjes rijst
- 1 handvol verse koriander

Bereidingswijze

- Verhit de olie in en grote kookpan. Voeg uien en currypasta toe en fruit 3 minuten
- Doe er de kokosmelk en het water bij en laat nog 5 minuutjes zachtjes koken
- Voeg de zoete aardappel en de pompoen toe en stoof ongeveer 6 minuten
- Voeg dan aubergine en citroengras toe en laat nog 10 minuten sudderen
- Voeg limoensap, limoenschil en suiker toe
- Kook de rijst
- Serveer de groentecurry met de rijst en versier met koriander
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it...
pi_21485043
Heeft er iemand ook wat handige 1-persoons recepten, waarna je niet de helft van de ingrediėnten overhoudt (halve paprika, halve courgette, grrrrrr)?
pi_21491648
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 14:02 schreef biawa het volgende:
Heeft er iemand ook wat handige 1-persoons recepten, waarna je niet de helft van de ingrediėnten overhoudt (halve paprika, halve courgette, grrrrrr)?
Geen idee eigenlijk, ik stop alles wat ik overhoud altijd weer terug in de koelkast, voor later in de week. .
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 17:35:03 #85
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_21513145
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 20:42 schreef TechXP het volgende:

[..]

zie www.vega-life.nl voor vega schoenen
En ook http://www.vegetarian-shoes.co.uk/

Ben geen vega, maar toch een groot deel van mijn leven met beperkte vleesconsumptie doorgebracht. Nu ik op kamers zit, zit ik dagelijks aan het vlees omdat er hier centraal gekookt wordt. Moet maar, maar als ik bij mn ouders weer wat zonder vlees krijg geniet ik er wel extra van
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_21514788
Ik heb ook niet direct een idee van eenpersoonsmaaltijden... Ik herbruik de restjes gewoon in een andere maaltijd de dag erna of later in de week...
Of ik maak soep van de restjes.
Of ik vries hetgeen ik teveel heb in eenpersoonsporties in voor de keren dat ik weinig tijd/zin heb om te koken.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it...
pi_21517953
Ik ben nu al bijna 2.5 jaar vegetarier. Ik mis het vlees absoluut niet. Wel vind ik het jammer dat ik geen spekjes (dat snoepgoed) meer eet vanwege de gelatine die daar in zit. Principes wegen bij mij nog altijd zwaarder dan het eigen genot.

De belangrijkste reden voor mij om vegetarier te zijn is dat ik het niet nodig vind om dieren te doden om aan voldoende voedingsstoffen te komen. Als bijkomende voordelen zijn er de grotere efficientie van voedselproductie en gunstigere gezondheidseffecten.
pi_21538718
Wat eten vegetarische wolven eigenlijk?
  woensdag 25 augustus 2004 @ 23:30:46 #89
93940 dorian_g
Be Afraid, Arrrr
pi_21546516
bananen, tss dat weet je toch!? ga je es inlezen! vega hyena's eten liever BAKbananen, groot verschil.
Astronaut, als je soms verdwaald ga recht door en wees niet bang. Goede reis en hou je taai.
pi_21552166
En als ze die nou niet lusten?
pi_25853431
Bij deze probeer ik dit topic nieuw leven in te blazen, om te kijken of dat nog wat oplevert. Zo niet, dan pech.
pi_25855653
*helpt*
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 14:02 schreef biawa het volgende:
Heeft er iemand ook wat handige 1-persoons recepten, waarna je niet de helft van de ingrediėnten overhoudt (halve paprika, halve courgette, grrrrrr)?
Zoals gezegd, gooi wat je terug hebt (verpakt) terug in de koelkast! Het kan ook niet anders, wat je wilt toch wel eens courgettes eten, en om nou 1tje in zn geheel op 1 dag op te eten... Maar je kunt ze goed bewaren. Net als paprika's (maar niet te lang...).

Ik bewaar veel liever het spul apart, dan dat ik het 2keer zoveel klaar maak. Eet je niet het zelfde!
pi_25862599
Vegetarisch etend meisje meldt zich!
Ik eet sinds mijn elfde geen vlees meer, wel eitjes (vrije uitloop), heel soms kaas en buitenshuis wel melk. Hier op mijn studentenkamer drink ik sojamelk.

En ja, ik draag kisten en nee, ik voel me niet schuldig.
En ja, ik ben al ooit bij Samtosa geweest, erg lekker gegeten maar wel best duur.
Mon 'en!
pi_25864826
Ik ben ook nog steeds vegetariėr!
pi_25864886
En je eet ook nog steeds bananen?
pi_25864945
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 20:45 schreef thabit het volgende:
En je eet ook nog steeds bananen?
Natuurlijk! En veel gebakken aardappels.
pi_25865884
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:06 schreef thabit het volgende:
Bij deze probeer ik dit topic nieuw leven in te blazen, om te kijken of dat nog wat oplevert. Zo niet, dan pech.
Zo niet, dan een dik hangslot.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 30 maart 2005 @ 22:09:39 #98
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25867201
Even een vraagje voor de vegetariers in dit topic want zijn goede en smaakvolle vleesvervangers die jullie mij zouden aan raden als ik een vegetarisch wil koken?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_25868702
. Tempeh. . Gebakken in veeeeel olie. .
pi_25873310
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 22:09 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een vraagje voor de vegetariers in dit topic want zijn goede en smaakvolle vleesvervangers die jullie mij zouden aan raden als ik een vegetarisch wil koken?
Quorn..
Tempeh kan (mijns inziens) niet overal bij, het heeft een nogal sterke smaak (wel lekker trouwens).
Mon 'en!
pi_25887657
Dag lieve vegetariėrtjes
Misschien is Vegatopia een wat betere plek om met andere vegamensen te kletsen, maar we kunnen het hier allicht nog een keer proberen
Op de vraag van Martijn_77: quorn doet het over het algemeen goed in gerechten waar je normaal kipstukjes in zou gooien, tempeh heeft een aparte smaak, daar moet je volgens mij van houden. Ik vind het overigens erg lekker gemarineerd met sojasaus. Als je voor een burger wil gaan, moet je maar gewoon een beetje uit proberen wat je lekker vindt, doorgaans vinden vega's heel andere burgers lekker dan de niet-vega's. Valess (van Campina) is schijnbaar ook goed te eten, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
pi_25979773
Het enige wat ik op Vegatopia lees zijn de contactadvertenties. .
pi_25984218
Weet iemand hier nog een aantal lekkere en vooral ook goedkope recepten? De meeste recepten die ik op internet tegenkom verwacht je eigenlijk bijna alleen op echt luxe avonden, want ze vereisen ladingen vol ingredienten. Help mij!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_25991637
Quorn, maar of liever een paddestoelachtige als vleesvervanger. Geen Champignons (nauwelijks eiwitten) maar wel oesterzwammen

Waar veel ingredienten benodigd zijn, hoeft niet te betekenen dat het duur is. Misschien veel kruiden en dergelijk nodig, maar daar heb je geen kilo's van nodig!

Valess is niet echt vegetarisch als je kijkt naar diervriendelijkheid (door schareleieren (er werden zelfs legbatterijen in het begin gebruikt!) en industriekoeien.... Maar idd, wel beter dan vlees!
pi_25994254
quote:
Op maandag 4 april 2005 19:54 schreef Pietjuh het volgende:
Weet iemand hier nog een aantal lekkere en vooral ook goedkope recepten? De meeste recepten die ik op internet tegenkom verwacht je eigenlijk bijna alleen op echt luxe avonden, want ze vereisen ladingen vol ingredienten. Help mij!
recept 1 (voor 2 personen, ongeveer 1.25 euro p.p.)
benodigdheden
- een zakje cashewnoten
- 400 gram voorgesneden groenten
- rijst
- een beetje olie
- ketjap

bak de cashewnoten een beetje, gooi de groente erbij en kook ondertussen de rijst. Als de rijst gaar is, stop je dit bij de groente. Voeg voldoende ketjap toe en roer het goed door elkaar.

recept 2 (voor 1 persoon, ongeveer 1.25 euro afhankelijk van de groente)
benodigdheden
- aardappelen
- groente naar keuze
- bakboter
- 2 eieren

Snijd de aardappelen in blokjes en kook ze totdat ze een beetje zacht beginnen te worden. Bak ze daarna een tijdje (je kan er ook nog wat kruiden (oregano bijvoorbeeld) bij doen) en gooi dan de geklutste eieren er overheen. Wacht totdat het ei gestold is en je hebt een lekkere maaltijd als je ook nog zo verstandig was om de groente te koken.

recept 3 (met dank aan plunk!)
benodigdheden
- 1 blikje tomatenblokjes
- 1 blikje tomatenpuree
- een beetje ui
- een beetje wortel
- 100 gram rode linzen
- 4 dl water

Snijd de ui en wortel in hele kleine stukjes. Bak dit een paar minuten en voeg dan de tomatenblokjes, de linzen en het water toe. Laat het zo'n 20 minuten koken en pureer dan de soep met een staafmixer. Roer de tomatenpuree (en eventueel nog wat bouillonpoeder) door de soep. Serveer met brood en/of kaas.
pi_26006399
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 01:12 schreef the_disheaver het volgende:


Valess is niet echt vegetarisch als je kijkt naar diervriendelijkheid (door schareleieren (er werden zelfs legbatterijen in het begin gebruikt!) en industriekoeien.... Maar idd, wel beter dan vlees!
Bedoel je nu eigenlijk niet Quorn? Want daar was idd een heel gedoe over de eieren die ze gebruikten. Misschien dat dat voor Valess ook geldt, maar dat is nog maar zo kort op de markt dat er nog geen gedoe over is geweest. Overigens ben ik het niet met je eens om iets niet vegetarisch te noemen omdat er (batterij)ei inzit, hoewel veel vegetariers dat natuurlijk niet willen gebruiken.
pi_26009312
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 20:02 schreef mel723 het volgende:

[..]

Bedoel je nu eigenlijk niet Quorn? Want daar was idd een heel gedoe over de eieren die ze gebruikten. Misschien dat dat voor Valess ook geldt, maar dat is nog maar zo kort op de markt dat er nog geen gedoe over is geweest. Overigens ben ik het niet met je eens om iets niet vegetarisch te noemen omdat er (batterij)ei inzit, hoewel veel vegetariers dat natuurlijk niet willen gebruiken.
Nee het was geen Quorn, maar daar was het idd ook bij. Na lang zeuren werden er uiteindelijk wel scharrelkippen gebruikt.

Maar het zelfde gold voor Valess, maar o.a. door aandacht op vegatopia.com>topic valess en daardoor veel mailtjes is Campina beduidend sneller naar Scharrelkippen overgestapt dan Quorn (maar das ook al een tijd geleden (toen er nog legbatterijen in supers te koop waren)).

Als je vegetarier bent om het dierenleed, dan noem ik het eten van legbatterijen niet-vegetarisch eten. Maar niet dat ik zo'n vegetarier dan geen vegetatier wil noemen, aangezien degene er stil voor staat, en dieren doden voor comsumptie ernstiger is, dan het misbruiken van kippen.
  woensdag 6 april 2005 @ 08:05:53 #108
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26015928
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 01:12 schreef the_disheaver het volgende:
Valess is niet echt vegetarisch als je kijkt naar diervriendelijkheid (door schareleieren (er werden zelfs legbatterijen in het begin gebruikt!) en industriekoeien.... Maar idd, wel beter dan vlees!
Valess is ook niet gericht op de vegetarier, maar op mensen die minder vlees willen eten. Van het wel of niet gebruiken van 'eerlijke' producten weet ik verder ook niets, maar ik weet wel dat sommige 'vleesvervangers' zoals een van de Valess varianten evengoed nog dierlijk materiaal bevatten, zoals kippeneiwit (niet te verwarren met kippenei eiwit) en stremsel (waarbij vaak niet staat aangegeven op het afkomstig is van de lebmaag uit kalveren (zoals in kaas) of het de niet dierlijke variant is (waarvan ik even ben vergeten waar het dan wel uit bestond). Als het goed is laten ze bij dergelijke ingredienten een eventuele tekst "geschikt voor vegetariers" van de verpakking. Als dat niet op de verpakking van je 'vegaburger' staat, zou ik sowieso even bij de ingredienten kijken.

Ik ben nu een jaar of 15 vegetarier. Tegenwoordig vooral omdat ik het gewend ben en omdat ik hierdoor min of meer wordt gedwongen om creatief met het eten om te gaan. Hierdoor heb ik leren koken, een interesse in koken en eten met als gevolg dat ik nu ook iets met levensmiddelen aan het studeren ben. Het heeft me een hoop opgeleverd en ik mis het vlees of de vis totaal niet. Sterker nog, vegetarisch eten is voor mij het makkelijkst. De opmerkingen (hoevaak ik me wel heb moeten verantwoorden voor mijn eetgewoonte), het telkens weer doorlezen van de ingredienten in de supermarkt, vragen naar vegetarische gerechten in restaurants, neem ik dan wel voor lief. Veel liever dat, dan vlees eten.
pi_26050495
Waar komt kippeneiwit dan precies vandaan?
pi_26051715
quote:
Op woensdag 6 april 2005 08:05 schreef Vork het volgende:
[..]
Valess is ook niet gericht op de vegetarier
Eerlijk gezegd is ook Quorn bij het promoten niet direct gericht op de vegatarier. Simpel weg omdat ze het product toch wel kopen.

Bijna alle vega's heeft wel eens quorn geproeft. Juist omdat het in het vega-schap ligt. Een goede naam verkrijg je niet door reclame, maar juist door mond op mond reclame van vega's bv in forums als Vegatopia.

De markt met de grootste groeimogelijkheid ligt bij de niet-vegetarier. En voornamelijk degene die wat minder vlees wil eten. Het zelfde zal voor Valess gelden, al zal daar de markt wel nog meer bij de minder-vlees-eters liggen door het gebruik van zuivel.

Niets voor niets staat bij de vraag 'voor wie is Quorn' op de website de vega's als laatste:
quote:
Quorn is voor iedereen:
· die van lekker én gezond eten houdt
· die variatie zoekt
· die minder vlees wil eten
· en uiteraard ook voor vegetariėrs.
  donderdag 7 april 2005 @ 22:25:12 #111
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26058880
quote:
Op donderdag 7 april 2005 16:18 schreef Wolfje het volgende:
Waar komt kippeneiwit dan precies vandaan?
Eh van de kip
Ik zal het nog eens nazoeken of navragen als ik er aan denk.
  donderdag 7 april 2005 @ 22:44:08 #112
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26059426
quote:
Op donderdag 7 april 2005 17:19 schreef the_disheaver het volgende:

Eerlijk gezegd is ook Quorn bij het promoten niet direct gericht op de vegatarier. Simpel weg omdat ze het product toch wel kopen.

Bijna alle vega's heeft wel eens quorn geproeft. Juist omdat het in het vega-schap ligt. Een goede naam verkrijg je niet door reclame, maar juist door mond op mond reclame van vega's bv in forums als Vegatopia.
Een vleesvervanger is een verdomd moeilijk product om op de markt te zetten en vooral te houden. De ontwikkeling ervan kost veel tijd en je moet concurreren met vele 10tallen andere producten die zich allemaal richten op een relatief kleine doelgroep, waarbinnen ook nog een aantal verschillen van eet en koopgewoontes zitten. Geen wonder dat ze de grenzen opzoeken of met de producten nieuwe doelgroepen proberen aan te spreken en dan moet je reclame gaan maken.
quote:
De markt met de grootste groeimogelijkheid ligt bij de niet-vegetarier. En voornamelijk degene die wat minder vlees wil eten. Het zelfde zal voor Valess gelden, al zal daar de markt wel nog meer bij de minder-vlees-eters liggen door het gebruik van zuivel.
De levensduur van alle voedingsmiddelen worden steeds korter, wat inhoudt dat je steeds meer nieuwe producten in de winkels aan zult treffen die steeds sneller de wineksl uitvliegen (dat is goed, want dan is er voor mij straks tenminste nog wat werk). Ook de vegetarische vleesvervangers hebben daar last van, dus maakt men allemaal uitstapjes en blijft de productcatagorie in ontwikkeling. Het zou me niets verbazen als ze straks dergelijke producten die als vleesvervangersop de markt zijn gebracht gaan verwerken in nieuwe producten waar gewoon vlees in zit. Verzin er een leuk verhaaltje omheen, schrijf het in de richting van een of andere doelgroep en je product kan weer een tijdje mee.

Nee die vegetarische producten zijn allang nietmeer enkel voor de vegetarier en dat is gunstig voor alle vegetariers, aangezien het assortiment groeit en de variatie toeneemt. En nu maar hopen dat ze die troep van Vivera er eens een keer uit gaan concureren, dat wens je echt niemand toe.
pi_26060420
quote:
Op donderdag 7 april 2005 22:44 schreef Vork het volgende:

En nu maar hopen dat ze die troep van Vivera er eens een keer uit gaan concureren, dat wens je echt niemand toe.
Zo ontzettend smerig. Welke sadist zou dat op de markt gebracht hebben? Opsluiten en alleen maar Vivera te eten geven.

De Toscaanse burger van AH daarentegen... Geen idee hoe diervriendelijk de spullen van appie zijn trouwens...
Cyberspace is definitely a blue state.
~Jeff Tweedy
pi_26061186
quote:
Op donderdag 7 april 2005 22:44 schreef Vork het volgende:
En nu maar hopen dat ze die troep van Vivera er eens een keer uit gaan concureren, dat wens je echt niemand toe.
Dat kan nog wel een tijdje duren. Vivera neemt namelijk nu de producten van planet green onder zijn hoede, dus het lijkt er niet op dat het snel met hen afgelopen zal zijn.

Ik vind dat spul van hun ook niet te vreten, hoewel ze het misschien flink verbeterd hebben sinds de laatste keer dat ik het at. De producten van tivall bevallen mij veel beter.
  vrijdag 8 april 2005 @ 07:53:33 #115
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26064635
quote:
Op donderdag 7 april 2005 23:43 schreef Wolfje het volgende:
Dat kan nog wel een tijdje duren. Vivera neemt namelijk nu de producten van planet green onder zijn hoede, dus het lijkt er niet op dat het snel met hen afgelopen zal zijn.

Ik vind dat spul van hun ook niet te vreten, hoewel ze het misschien flink verbeterd hebben sinds de laatste keer dat ik het at. De producten van tivall bevallen mij veel beter.
Vivera is ook in bijna alle supermarkten (vooral de wat kleinere) verkrijgbaar. Het ligt voor alle moeders van vegetarische kinderen, mensen die voor vegetariers moeten koken en vegetariers zonder smaak dus erg voor de hand om ze aan te schaffen. Ik vind het voornamelijk heel erg droog, een probleem dat veel van die vega toestand heeft.

Ik denk niet dat ze de smaak radicaal veranderen, dat is niet echt gebruikelijk, want daarmee jaag je je huidige consumenten ook waarschijnlijk voor een deel weg. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat die mensen een drastische smaakverandering uberhaupt zouden merken.
pi_26112956
Beetje laat, maar er is morgen een vega infomiddag in Gouda. Kost 2 euro. Zie hier voor meer informatie.
pi_26118637
-edit- maar ff ergens anders

[ Bericht 93% gewijzigd door mallemeid op 10-04-2005 12:05:40 ]
pi_26118701
Dat mag hier, mallemeid -----> [Centraal] Vegetarisch eten
Dit topic gaat eigenlijk over waarom je vegetarisch bent.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_26118768
Ohja, duh ik zet het daar ff neer!
pi_26118778
quote:
Op zondag 10 april 2005 12:05 schreef mallemeid het volgende:
Ohja, duh ik zet het daar ff neer!
Helemaal goed!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_26187754
Klein vraagje. Een tijdje geleden vond ik een webwinkel met vega producten, maar ik ben 'm kwijt.. Het was niet vegashopping.nl, die ken ik al.
Mon 'en!
pi_26188676
www.vegalife.nl misschien?
  woensdag 13 april 2005 @ 09:31:08 #123
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26188697
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:

Ik ben vegetariėr geworden omdat de dieren het zo slecht hebben en allemaal mensen verdienen er bakken geld mee. En hoe slechter het met de dieren gaat, hoe meer geld voor de boeren. (bio-industrie) Dat wil ik dus niet steunen. dus
ik ben vegetariėr geworden.
Zou je wel biologisch vlees eten?
pi_26189011
Ik ben het geworden vanuit het principe dat ik het onnodig vind dieren te beschadigen / doden / op te eten.
Ik begon daar jong mee; ik moet zo tussen de acht en de tien jaar oud zijn geweest.

Aanrader op gebied van vegetarische burgers: een burger met daarin gesmolten kaas, waarvan ik de naam zo niet weet.
pi_26191411
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:29 schreef Wolfje het volgende:
www.vegalife.nl misschien?
Nee, die heb ik ook al in mijn favorieten
Het was een site met voornamelijk etenswaren. Ik ben namelijk een beetje uitgekeken op de spullen van vegashopping..
Mon 'en!
pi_26198879
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:50 schreef TheDon1985 het volgende:
Ik ben het geworden vanuit het principe dat ik het onnodig vind dieren te beschadigen / doden / op te eten.
Ik begon daar jong mee; ik moet zo tussen de acht en de tien jaar oud zijn geweest.

Aanrader op gebied van vegetarische burgers: een burger met daarin gesmolten kaas, waarvan ik de naam zo niet weet.
Kaasburger?
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_26201489
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:26 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

Kaasburger?
Zelf maken!!

Blok kaas, bloem, paneermeel en water/ei/of andere bindmiddel!

Owja: naast paneermeel ook klein gemaakte noten toevoegen!
pi_26562535
hai

Kom zo maar gelijk even binnenvallen. Mijn oudste zoon, 12 jaar is nadat ze het op school over vegetarisme hebben gehad, vegetarier geworden.
Klinkt misschien gek, maar ben best trots op hem dat hij dat wil. Ik ben zelf geen vegetarier,
niemand in dit gezin, behalve hij.
Ik heb zo wat op gezocht, hij is dus een pesco- vegetarier, hij eet dus wel vis.
Een ding heb ik wel een probleem mee, hij is al zo magertjes. ben bang dat hij dan nog
dunner word. Ik kan helaas niet zo snel vinden waar hij ( en ik) op moet letten.
zodat hij niet te veel aan gewicht verliest, want daar ga ik eerlijk gezegd wel vanuit.
Klopt dat niet, hoor ik dat graag .
We zijn nu vanalles aan het uitproberen, elke dag vis heeft hij ook geen zin in.
We hebben laatst iets van Quorn gehaalt , kent iemand dit merk, en wat vinden jullie ervan ?
  donderdag 28 april 2005 @ 09:15:39 #129
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26562585
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:12 schreef Bengeltje het volgende:

We zijn nu vanalles aan het uitproberen, elke dag vis heeft hij ook geen zin in.
Waarom uberhaupt per se iets "vlees-achtigs" er bij? Met groenten alleen kun je ook al een aardig eind komen.
pi_26562618
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom uberhaupt per se iets "vlees-achtigs" er bij? Met groenten alleen kun je ook al een aardig eind komen.
Dat doen we nu dus ook
Maar wat ik al poste, hij is zo mager, wat kun je dan het best nemen
zodat hij niet magerder word
  donderdag 28 april 2005 @ 09:20:45 #131
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26562666
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:17 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Dat doen we nu dus ook
Maar wat ik al poste, hij is zo mager, wat kun je dan het best nemen
zodat hij niet magerder word
Het mager of dik worden heeft niet altijd een verband met wat iemand eet. Ik denk dat in ieder geval belangrijk is om voor een goede hoeveelheid meelproducten te zorgen (Aardappelen, rijst, pasta etc.).
pi_26562756
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het mager of dik worden heeft niet altijd een verband met wat iemand eet. Ik denk dat in ieder geval belangrijk is om voor een goede hoeveelheid meelproducten te zorgen (Aardappelen, rijst, pasta etc.).
Dat is duidelijk hij kan eten wat hij wil. word niet flinker.
Misschien een geluk misschien niet.
Meelprodukten eet hij voldoende
  donderdag 28 april 2005 @ 09:29:34 #133
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26562806
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:26 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Dat is duidelijk hij kan eten wat hij wil. word niet flinker.
Misschien een geluk misschien niet.
Het kan voordelig zijn en het kan nadelig zijn. Ik zit zelf wat dat betreft ook erg raar in elkaar. Dat is nu voordelig, maar ik hoop toch wel dat ik niet mager ga worden.
quote:
Meelprodukten eet hij voldoende
Daar haalt je lichaam de energie uit. Wanneer die dus voldoende aanwezig zijn, zal het lichaam minder snel afbraak aan zichzelf gaan doen. Doet hij ook aan sport of veel fysieke inspanning? In dat geval kan het wel verstandig zijn om op eiwitten te letten (Zuivel, noten, soja zijn hier een bron van).
pi_26562853
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het kan voordelig zijn en het kan nadelig zijn. Ik zit zelf wat dat betreft ook erg raar in elkaar. Dat is nu voordelig, maar ik hoop toch wel dat ik niet mager ga worden.
Dat wil ik dus voorkomen, hij is al vaker terug moeten gaan naar de GGD omdat hij te licht was en te klein. Niet dat ik hem wil vetmesten, maar wat zwaarder mag van mij wel.
Hij eet goed , dus kan er verder niets aan veranderen. We gaan er maar vanuit
dat hij een sneller verbranding heeft
quote:
Daar haalt je lichaam de energie uit. Wanneer die dus voldoende aanwezig zijn, zal het lichaam minder snel afbraak aan zichzelf gaan doen. Doet hij ook aan sport of veel fysieke inspanning? In dat geval kan het wel verstandig zijn om op eiwitten te letten (Zuivel, noten, soja zijn hier een bron van).
Hij doet niet aan sport, behalve dat op school.
Ik heb gehoord dat soja , niet zo goed is. klopt dat ?
  donderdag 28 april 2005 @ 09:36:25 #135
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26562911
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:32 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Dat wil ik dus voorkomen, hij is al vaker terug moeten gaan naar de GGD omdat hij te licht was en te klein. Niet dat ik hem wil vetmesten, maar wat zwaarder mag van mij wel.
De vraag is of je er iets aan kunt doen, en of hij dat ook wil. Ikzelf eet ook erg veel zonder dat ik aankom. Ik zou echter nooit met tegenzin gaan eten. Heeft hij echt ondergewicht, of is hij gewoon mager?
quote:
Hij eet goed , dus kan er verder niets aan veranderen. We gaan er maar vanuit
dat hij een sneller verbranding heeft
Goede kans. Verschilt per persoon.
quote:
Hij doet niet aan sport, behalve dat op school.
Ik heb gehoord dat soja , niet zo goed is. klopt dat ?
Soja weet ik zelf eigenlijk weinig van. Er ligt me wel iets bij dat met soja veel geknutseld wordt, en dat er een verschil is tussen natuurlijke soja en soja die "geholpen" is tijdens het groeien.. Misschien iemand anders hier die er meer over kan vertellen.
pi_26562950
*Meldt!

Ik ben een vegetariėr, maar ik gebruik ook geen melk en geen eieren. Ik eet soms wel iets waar melk of ei in zit, en ik draag soms ook leer.

Om voor eens en voor altijd af te rekenen met die 'scheinheiligheid' onzin:
Denk eens niet zo zwart/wit. Ik doe mijn best voor de dieren, tot op zekere hoogte. Ik vind namelijk dat er een balans moet zijn tussen wat ik voor de dieren doe, en wat ik voor mezelf doe. Ik wil mezelf niet alles ontzeggen, want ik ben ook belangrijk. Niemand kan 100% consequent zijn. De enige manier om dįt na te streven is zelfmoord plegen. Iedereen doet wat hij of zij kan en wil doen. Voor de een betekent dat niks meer dan gescheiden afval inzamelen en een euro geven aan een collecte, de ander eet geen vlees, weer een ander vermijdt al het dierlijke... Het is maar net wat je er voor over hebt. Dat is niet schijnheilig, men pretendeert immers niet beter te zijn dan hij is. En alle kleine beetjes helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2005 09:39:15 ]
pi_26563006
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:12 schreef Bengeltje het volgende:

We hebben laatst iets van Quorn gehaalt , kent iemand dit merk, en wat vinden jullie ervan ?
Quorn is toch prima? Qua voedingswaarde is het volgens mij vergelijkbaar met vlees, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat hij magerder wordt.
pi_26563113
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:36 schreef Alicey het volgende:

De vraag is of je er iets aan kunt doen, en of hij dat ook wil. Ikzelf eet ook erg veel zonder dat ik aankom. Ik zou echter nooit met tegenzin gaan eten. Heeft hij echt ondergewicht, of is hij gewoon mager?
Hij vind zichzelf ook te licht, maar dat komt denk ik meer doordat de meeste ( zeg maar alle)
vriendjes van hem stukken groter en flinker zijn . Hij wil graag wat zwaarder worden
En nee, hij hoeft echt niet met tegenzin te eten.
Volgens de GGD heeft hij ondergewicht, maar goed, ik heb dat zelf toen gestopt
Hij werd er altijd moedeloos van, en ik had zoiets van, ik zie wat hij eet, er gaat echt wel voldoende naar binnen .
quote:
Goede kans. Verschilt per persoon.
Daarom ga ik daarvan maar uit
quote:
Soja weet ik zelf eigenlijk weinig van. Er ligt me wel iets bij dat met soja veel geknutseld wordt, en dat er een verschil is tussen natuurlijke soja en soja die "geholpen" is tijdens het groeien.. Misschien iemand anders hier die er meer over kan vertellen.
oke, dan wacht ik daar maar op

Dankje in iedergeval
  donderdag 28 april 2005 @ 09:50:51 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26563140
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:48 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Hij vind zichzelf ook te licht, maar dat komt denk ik meer doordat de meeste ( zeg maar alle)
vriendjes van hem stukken groter en flinker zijn . Hij wil graag wat zwaarder worden
En nee, hij hoeft echt niet met tegenzin te eten.
Volgens de GGD heeft hij ondergewicht, maar goed, ik heb dat zelf toen gestopt
Hij werd er altijd moedeloos van, en ik had zoiets van, ik zie wat hij eet, er gaat echt wel voldoende naar binnen .
Het goed in je vel zitten is denk ik het belangrijkste. Wanneer je goed in je vel zit, krijg je genoeg binnen, en soms kan je gewicht er zelfs de gewenste richting in veranderen.
quote:
Dankje in iedergeval
Alsje.
pi_26563170
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:42 schreef Toeps het volgende:

[..]

Quorn is toch prima? Qua voedingswaarde is het volgens mij vergelijkbaar met vlees, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat hij magerder wordt.
Ik weet het niet, we zijn pas bezig met het zoeken en proeven van vegetarisch voedsel.
Klinkt misschien gek , maar ik eet het wel eens samen met hem. alleen om te weten
of het wel lekker is en geen droog melig voer.
Wat ook wel leuk is dat we nu meer gaan opletten als we kokkerellen, je kijkt toch
nu sneller naar iets anders dan vlees, zodat hij lekker mee kan eten
pi_26564500
Ik ben ook niet echt dik (maar wel wat ouder (20 jaar)) en ook sinds niet zo lang vegetarier geworden. Het is er eigenlijk eerder beter op geworden, dan slechter. Dat komt niet door het niet eten van vlees, maar het veel meer letten wat je eet. Veel eiwitten, granen enzo.

Ik eet ook veel, maar jah, komt er niet bij
pi_26571818
*Veggie meld.

Alweer bijna 2 jaar, en het is veel makkelijker dan ik eerst dacht. Ben in het begin wel wat afgevallen, maar dat kwam daarna ook weer terug. Gelukkig maar, want ik ben al niet echt breed .

Ik eet (uiteraard) geen vis, alleen scharreleieren en probeer ook met zuivel te minderen. Ik let zoveel mogelijk op artikelen met gelatine en ander spul, maar dat is helaas niet altijd te doen. Dat betekend dat ik nog wel "fout" spul binnen krijg door bepaalde E-nummers etc, maar daar kan ik op dit moment te weinig aan veranderen. Wil het nog wel strikter gaan naleven.
www.muziekjunkie.nl - Voor je dagelijkse shot muziek
pi_26574620
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:31 schreef Muziekjunkie het volgende:
*Veggie meld.

Alweer bijna 2 jaar, en het is veel makkelijker dan ik eerst dacht. Ben in het begin wel wat afgevallen, maar dat kwam daarna ook weer terug. Gelukkig maar, want ik ben al niet echt breed .

Ik eet (uiteraard) geen vis, alleen scharreleieren en probeer ook met zuivel te minderen. Ik let zoveel mogelijk op artikelen met gelatine en ander spul, maar dat is helaas niet altijd te doen. Dat betekend dat ik nog wel "fout" spul binnen krijg door bepaalde E-nummers etc, maar daar kan ik op dit moment te weinig aan veranderen. Wil het nog wel strikter gaan naleven.
Wat voor dingen met gelatine (en e-nummers) vormen bij jou dan een probleem? Ik heb daar vanaf het begin van mijn 'vegetarische tijdperk' rekening mee gehouden en ik vind het niet zo lastig. Je kan alleen geen vieze supermarkt-winegums eten e.d.
Mon 'en!
  donderdag 28 april 2005 @ 17:40:35 #144
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26575137
In zo'n beetje alle Monatoetjes bijv. zit gelatine. Ook de vruchtenyoghurt enzo. In bouillons, fonds, snoep, ijs... Kunt het zo gek niet bedenken.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_26575218
Ik ken nog wel een leuke titel voor een nieuwe Suske en Wiske.

De vegeterende vegetarier.
pi_26575453
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:40 schreef Spindizzy het volgende:
In zo'n beetje alle Monatoetjes bijv. zit gelatine. Ook de vruchtenyoghurt enzo. In bouillons, fonds, snoep, ijs... Kunt het zo gek niet bedenken.
Behalve in de Griesmeelpudding!
pi_26578857
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:40 schreef Spindizzy het volgende:
In zo'n beetje alle Monatoetjes bijv. zit gelatine. Ook de vruchtenyoghurt enzo. In bouillons, fonds, snoep, ijs... Kunt het zo gek niet bedenken.
Ja, I know.. maar die kun je toch omzeilen?
Maar Mona-toetjes zijn dus de reden dat Muziekjunkie wel gelatine e.d. eet?
Mon 'en!
pi_26594722
Ik heb er een tijdje opgelet, maar toen ik merkte dat het in zoveel soorten snoep zat werd het me toch te lastig. Elke keer op de verpakking kijken of het vragen is ook zo irritant. Ik geloof dat het vooral E120 (luisjes oid?) was dat in veel producten zat. En gelatine kom je ook veel in dropsoorten tegen natuurlijk. En ijs is al helemaal een probleem (Drop missen oke..maar ijs.. )

Al met al ben ik dus misschien nog geen echte vegetariėr, maar hier leg ik nu gewoon de grens. Ik wil heel veel doen om het mens/dierwaardig te houden voor iedereen, maar het moet wel te doen zijn. Op dit moment volg ik gewoon mijn principes, zolang dat niet teveel botst met de mensen om me heen. Ik vermijd dus zoveel mogelijk gelatine/e-spul, maar ga er niet teveel op letten, dat komt later wel.

Op het moment dat ik echt op mezelf woon (of samen met een lief vegetarinnetje ofzo), zou het al veel makkelijker zijn. Waarom worden andere mensen vaak al al panisch als ze vegetarisch/biologisch moeten eten? Alsof ze bang zijn dat ze alleen maar rauwe zeewier krijgen
www.muziekjunkie.nl - Voor je dagelijkse shot muziek
pi_26595072
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 12:49 schreef Muziekjunkie het volgende:
Ik heb er een tijdje opgelet, maar toen ik merkte dat het in zoveel soorten snoep zat werd het me toch te lastig. Elke keer op de verpakking kijken of het vragen is ook zo irritant. Ik geloof dat het vooral E120 (luisjes oid?) was dat in veel producten zat. En gelatine kom je ook veel in dropsoorten tegen natuurlijk. En ijs is al helemaal een probleem (Drop missen oke..maar ijs.. )

Al met al ben ik dus misschien nog geen echte vegetariėr, maar hier leg ik nu gewoon de grens. Ik wil heel veel doen om het mens/dierwaardig te houden voor iedereen, maar het moet wel te doen zijn. Op dit moment volg ik gewoon mijn principes, zolang dat niet teveel botst met de mensen om me heen. Ik vermijd dus zoveel mogelijk gelatine/e-spul, maar ga er niet teveel op letten, dat komt later wel.
Kee, dankjewel voor deze verheldering
Mon 'en!
pi_26595355
(En ik eet echt geen Mona-toetjes!)
www.muziekjunkie.nl - Voor je dagelijkse shot muziek
  vrijdag 29 april 2005 @ 13:16:57 #151
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26595457
De Jamin verkoopt gelatinevrije drop. Gewoon drop die je zelf moet scheppen. Je moet die met een blauwe sticker voorop hebben Biowinkel heeft ook gelatinevrij snoep.

Ijs maak ik tegenwoordig zelf met mijn ijsmachine Kan geen supermarktijs tegenop én ik weet precies wat erin zit
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_26596397
Ik heb het hele topic nu zo'n beetje doorgelezen en ik mis eigenlijk tot nu toe de voor mij belangrijkste reden om vegetariėr te zijn: de scheve verdeling van voedsel in de wereld.

Denk maar eens aan de welbekende voedselpiramide: als je een lekker malse biefstuk op je bord wilt heeft een koe eerst een paar jaar enorme hoeveelheden gras moeten eten. Vervang deze hoeveelheid gras eens door graan en stel je voor hoeveel brood je ervan had kunnen bakken. Eigenlijk zijn we als westerlingen dus enorm egoļstisch bezig als je per se een stukje vlees op tafel wilt hebben. Had iets plantaardigs gemaakt en je had voedsel overgehad om nog 100 andere mensen te voeden!

Ow, en wat me ook opvalt: 'beginnende' vegetariėrs zoeken vaak naar een 1-op-1 alternatief voor vlees. Dat kan, als je voor het schap vleesvervangers gaat staan, maar dat doe ik bijna nooit. Vind ik vrij saai enzo. Eigenlijk komt het er op neer dat je je hele maaltijd anders gaat samenstellen, meer champignons, noten (cashewnoten ), peulvruchten, bonen, etc.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_26596474
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 13:53 schreef Vloris het volgende:
Ik heb het hele topic nu zo'n beetje doorgelezen en ik mis eigenlijk tot nu toe de voor mij belangrijkste reden om vegetariėr te zijn: de scheve verdeling van voedsel in de wereld.

Denk maar eens aan de welbekende voedselpiramide: als je een lekker malse biefstuk op je bord wilt heeft een koe eerst een paar jaar enorme hoeveelheden gras moeten eten. Vervang deze hoeveelheid gras eens door graan en stel je voor hoeveel brood je ervan had kunnen bakken. Eigenlijk zijn we als westerlingen dus enorm egoļstisch bezig als je per se een stukje vlees op tafel wilt hebben. Had iets plantaardigs gemaakt en je had voedsel overgehad om nog 100 andere mensen te voeden!
Dat is op zich wel waar, MAAR. Zouden er ook echt 100 andere mensen gevoed worden of zou er gewoon minder voedsel verbouwd worden?
pi_26596506
Ik denk dat dat ook voor een hoop mensen een reden is om veggie te worden.

Ikzelf ben geen extreme dierenliefhebber, maar vind de manier waarop het nu gaat gewoon fout. Daarnaast is het ook lang niet zo gezond, en niet goed voor het milieu. Allemaal redenen om geen of minder vlees te eten.

Gelukkig zien een hoop mensen dat in, en zijn het niet alleen de "paarden-meisjes" die geen vlees meer eten

Edit:
Thabit> Je kunt natuurlijk niet garanderen dat het bij de juiste mensen terecht komt, aangezien de verdeling nu ook al scheef is. Maar het is het proberen waard imho.
www.muziekjunkie.nl - Voor je dagelijkse shot muziek
pi_26596639
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 13:53 schreef Vloris het volgende:
Ik heb het hele topic nu zo'n beetje doorgelezen en ik mis eigenlijk tot nu toe de voor mij belangrijkste reden om vegetariėr te zijn: de scheve verdeling van voedsel in de wereld.

Denk maar eens aan de welbekende voedselpiramide: als je een lekker malse biefstuk op je bord wilt heeft een koe eerst een paar jaar enorme hoeveelheden gras moeten eten. Vervang deze hoeveelheid gras eens door graan en stel je voor hoeveel brood je ervan had kunnen bakken. Eigenlijk zijn we als westerlingen dus enorm egoļstisch bezig als je per se een stukje vlees op tafel wilt hebben. Had iets plantaardigs gemaakt en je had voedsel overgehad om nog 100 andere mensen te voeden!
Je hebt er gelijk in dat het vele malen efficiėnter is om direct plantaardige producten te eten in plaats van ze aan een koe te geven en dan de koe op te peuzelen. Hiermee los je echter niet de scheve voedselverdeling op aangezien dit eerder een politiek probleem dan productie probleem is.
quote:
Ow, en wat me ook opvalt: 'beginnende' vegetariėrs zoeken vaak naar een 1-op-1 alternatief voor vlees. Dat kan, als je voor het schap vleesvervangers gaat staan, maar dat doe ik bijna nooit. Vind ik vrij saai enzo. Eigenlijk komt het er op neer dat je je hele maaltijd anders gaat samenstellen, meer champignons, noten (cashewnoten ), peulvruchten, bonen, etc.
Ja! Cashewnoten !
pi_26596693
Je kunt je inderdaad net zo goed afvragen waarom er nu dan niet meer voedsel verbouwd wordt. Dierenmishandeling blijft voor mij toch echt de voornaamste reden om vegetarier te zijn.
pi_26598762
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 14:04 schreef Wolfje het volgende:
Je hebt er gelijk in dat het vele malen efficiėnter is om direct plantaardige producten te eten in plaats van ze aan een koe te geven en dan de koe op te peuzelen. Hiermee los je echter niet de scheve voedselverdeling op aangezien dit eerder een politiek probleem dan productie probleem is.
Nee, dat is waar, dat ben ik helemaal met je eens, maar het is een beginnetje. Bovendien, ik kan altijd ook zeggen "ik ben al sinds m'n geboorte vegetariėr, heb het nooit echt leren eten, vind het dus ook helemaal niet lekker" als uitleg, maar dat vind ik zo flauw en ondoordacht...
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_26603367
Tsja. Het bereiden van dierlijke producten kost inderdaad meer moeite, dan plantaardige producten. Juist daardoor probeert met door de bio-industrie meer producten te produceren, met minder moeite. Dat het wat minder vriendelijk is voor de dieren, is een bijzaak... Vaak is dat de reden dat men geen vlees meer eet. Maar inderdaad biologisch vlees heeft weer het diervriendelijk-voordeel, maar nog steeds is het onefficienter dan het bereiden van plantaardig voedsel. Wanneer je om die reden (onefficient produceren van vlees) geen vlees eet, zul je dus geen biologisch vlees moeten eten (en zal als dat de enige reden zou zijn, je eerder bio-inudstrievlees kunnen eten...).

Maar de ongelijkheid in de wereld komt echt niet door het vlees. Wanneer iedereen geen vlees meer zou eten, zou echt het honger-probleem in de wereld opgelost zijn. Juist niet, aangezien er toch een industrie voor sommige landen wegvalt. En juist het vrije-markt idee is de oplossing voor het armoedeprobleem.
  zondag 1 mei 2005 @ 20:45:09 #159
69759 Vloris
*woei*
pi_26648679
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 18:15 schreef the_disheaver het volgende:
*knip*

Maar de ongelijkheid in de wereld komt echt niet door het vlees. Wanneer iedereen geen vlees meer zou eten, zou echt het honger-probleem in de wereld opgelost zijn. Juist niet, aangezien er toch een industrie voor sommige landen wegvalt. En juist het vrije-markt idee is de oplossing voor het armoedeprobleem.
Dat ben ik best met je eens, er zijn ook absoluut plekken op de wereld waar je zonder vlees geen complete maaltijd kunt samenstellen bij gebrek aan voldoende plantaardige middelen in de buurt. Waar het mij vooral om gaat is de 'gewoonte' in de moderne Westerse wereld dat je bij iedere maaltijd een stuk(je) vlees moet hebben. Het is natuurlijk niet haalbaar om de hele wereld vegetariėr te laten zijn en dat kan ook nooit de bedoeling zijn, maar in de hoeveelheden waarin veel westerlingen vlees wegwerken, dat is gewoon overdreven en eigenlijk niet eens gezond meer.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  maandag 2 mei 2005 @ 00:13:51 #160
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_26654449
Ik zal me wel heel wat woede op de hals halen met dit bericht, maar ach ik doe het lekker toch.

-Edit- Nee dat doe je niet want ik steek er een (kaneel)stokje voor.
Vegetariėrs bashen o.i.d. gaan we niet doen hier, hier in CUL respecteren we elkaar namelijk, ookal denken we over bepaalde dingen heel anders

[ Bericht 75% gewijzigd door BBQ-kip op 02-05-2005 01:29:45 ]
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  maandag 2 mei 2005 @ 00:18:49 #161
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26654549
-Edit- reactie op verwijderde.

[ Bericht 84% gewijzigd door BBQ-kip op 02-05-2005 01:30:15 ]
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_26664693
Ben eigenlijk wel een klein beetje stiekem benieuwd wat er stond....
  maandag 2 mei 2005 @ 13:50:09 #163
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_26665923
Het was absoluut niet bedoeld om vegetariers te bashen of wat dan ook, het was een eerlijke mening die nog goed onderbouwd was ook, naar mijn weten is dat de bedoeling van een forum? Verder stelde ik ook een normale vraag..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_26666972
quote:
Op maandag 2 mei 2005 13:50 schreef Euc- het volgende:
Het was absoluut niet bedoeld om vegetariers te bashen of wat dan ook, het was een eerlijke mening die nog goed onderbouwd was ook, naar mijn weten is dat de bedoeling van een forum? Verder stelde ik ook een normale vraag..
Feedback?
pi_26684805
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:
TS BEGINT: oké.
Ik ben vegetariėr geworden.
Ik ben vegetariėr geworden maar ik vind vlees wel echt heel erg lekker. Maarja, ik zie het ook wel als een test voor mezelf. Weet niet waarom, maar ik wil het wel dus blijven (vegetariėr blijven) en het lukt me ook.
Ik ben vegetariėr geworden omdat de dieren het zo slecht hebben en allemaal mensen verdienen er bakken geld mee. En hoe slechter het met de dieren gaat, hoe meer geld voor de boeren. (bio-industrie) Dat wil ik dus niet steunen. dus
ik ben vegetariėr geworden.
Precies hetzelfde bijna, ik vond het vlees ook heel lekker, maar vond het toch ook zielig voor de dieren ben nu ongeveer 3/4de jaar vegetariėr
Heb er geen problemen mee, sommige vriendinnen zijn er wel mee gestopt (vielen flauw, slecht voedsel vervangen )
Enigste irritante vind dat er soms nog mensen me lekker gaan irriteren over dat ik vegetariėr ben, ik vind dat ze mijn mening moeten respecteren en niet de grond in moeten boren!

Maarja..
Ohjah ik haat ook van die mensen die altijd dit zeggen: "Maik! Vegaburger!" (Ja Cerbie weet wat ik hiermee bedoel )
  dinsdag 3 mei 2005 @ 01:34:58 #166
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_26684879
edit: zie net dat ik anderhalve pagina geleden hetzelfde al es gepost heb... moet toch es beter op de My AT letten

voor de rest geldt nog steeds hetzelfde; ik ben vegetarier.

[ Bericht 93% gewijzigd door Freeflyer op 03-05-2005 01:42:15 ]
Neerkomen wel!
  dinsdag 3 mei 2005 @ 01:46:17 #167
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26685001
Ik ben vegetarier omdat ik tegen tegen de onnatuurlijke en dieronvriendelijke wijze waarop dieren worden geslacht ben.
Daarbij, vlees is een overbodige luxe, iedere dag vlees eten is echt iets van de laatste jaren.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:37:57 #168
88824 mindwar
Little earthquake
pi_26707400
Hier nog 1....

Jaartje of 7 nu... Puur uit principe....
Draag ook geen leer, suede en zeker geen bont....

Kga binnekort eens alles lezen hiero dus tevens een tvpje
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
pi_26738618
Zijn er trouwens ook jongens hier die vegetarier zijn
pi_26738870
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 22:04 schreef Xalopalyps het volgende:
Zijn er trouwens ook jongens hier die vegetarier zijn
Hoezo, je wilt daten?
pi_26738905
jah! nouja: wat bedoel je met jongens? Ben 19.

Maar echt jonge jongetjes die vega zijn: komt niet veel voor (sowiezo meer vrouw dan man zeker?)
pi_26738933
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 22:09 schreef thabit het volgende:

[..]

Hoezo, je wilt daten?
nee dus, ben zelf ook een jonge, gewoon een vraagje, omdat het meestal meiden zijn
pi_26739103
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 22:11 schreef Xalopalyps het volgende:

[..]

nee dus, ben zelf ook een jonge, gewoon een vraagje, omdat het meestal meiden zijn
Och och och, wat zijn we weer ouderwets.
pi_26739148
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 22:15 schreef thabit het volgende:

[..]

Och och och, wat zijn we weer ouderwets.
*niet snapt
  donderdag 5 mei 2005 @ 08:47:14 #175
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26747410
Gerechten die uitsluitend bestaan uit groenten vind ik niet echt "compleet". Vaak doe ik er daarom eieren, noten, of paddestoelen bij. Zijn er nog meer alternatieven om een vegetarisch gerecht op te leuken?
pi_26751088
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 08:47 schreef Alicey het volgende:
Gerechten die uitsluitend bestaan uit groenten vind ik niet echt "compleet". Vaak doe ik er daarom eieren, noten, of paddestoelen bij. Zijn er nog meer alternatieven om een vegetarisch gerecht op te leuken?
Tofu en tempeh doen het goed. Of wel veel groenten maar dan een beetje variatie daarin, dus meerdere soorten groenten waaronder ook bonen of peulvruchten.
  donderdag 5 mei 2005 @ 12:40:34 #177
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26751164
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:37 schreef thabit het volgende:

[..]

Tofu en tempeh doen het goed. Of wel veel groenten maar dan een beetje variatie daarin, dus meerdere soorten groenten waaronder ook bonen of peulvruchten.
Waar moet ik Tofu en Tempeh ongeveer zoeken?
  donderdag 5 mei 2005 @ 12:41:28 #178
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26751194
Ik heb zoveel gruwelijk veel respect voor vegetariėrs . Dat ze hun eigen gezondheid en uiterlijk opofferen voor het welzijn der dieren, nou dat vind ik echt helemaal geweldig .

Al die uitgeteerde witte bekkies om een koe te redden, nou respect .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26751357
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waar moet ik Tofu en Tempeh ongeveer zoeken?
In de supermarkt. Meestal staat het wel bij de champignons of de "vleesvervangers" (gruwelijk woord, alsof je vlees nodig zou hebben).
  donderdag 5 mei 2005 @ 12:51:06 #180
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26751410
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waar moet ik Tofu en Tempeh ongeveer zoeken?
In de Japanse winkel. Maar ik waarschuw je alvast, vooral voor die Tofu .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 mei 2005 @ 13:08:10 #181
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26751825
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:48 schreef thabit het volgende:

[..]

In de supermarkt. Meestal staat het wel bij de champignons of de "vleesvervangers" (gruwelijk woord, alsof je vlees nodig zou hebben).
Ok.

Ik vind vleesvervangers ook erg fout.. Als je die nodig hebt blijf dan gewoon vlees eten ofzo.
  donderdag 5 mei 2005 @ 13:08:27 #182
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26751826
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 12:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In de Japanse winkel. Maar ik waarschuw je alvast, vooral voor die Tofu .
Waarschuwen waarvoor? Niet lekker, gevaarlijk, anders?
pi_26751894
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 13:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarschuwen waarvoor? Niet lekker, gevaarlijk, anders?
Sommige producten willen daar nog weleens over de datum zijn.
  donderdag 5 mei 2005 @ 13:11:40 #184
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26751897
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 13:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarschuwen waarvoor? Niet lekker, gevaarlijk, anders?
Als je van geheel reuk-, smaak- en kleurloze doorzichtig-witte drilpudding houdt, dan hoef ik je niet te waarschuwen.

Tip: gooi die blokken tofu in z'n geheel in de frituur en dan wordt het ineens een stuk lekkerder. Dat doen ze in Japan ook
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 mei 2005 @ 13:13:41 #185
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26751938
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 13:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als je van geheel reuk-, smaak- en kleurloze doorzichtig-witte drilpudding houdt, dan hoef ik je niet te waarschuwen.

Tip: gooi die blokken tofu in z'n geheel in de frituur en dan wordt het ineens een stuk lekkerder. Dat doen ze in Japan ook
Dan gooi ik er zelf wel het nodige bij, dat helpt ook vaak wel.
pi_26751963
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 13:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dan gooi ik er zelf wel het nodige bij, dat helpt ook vaak wel.
Marineren.
  donderdag 5 mei 2005 @ 13:16:22 #187
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26751997
Of soy/miso saus, als je het goed wilt doen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 mei 2005 @ 13:21:45 #188
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26752120
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 13:15 schreef thabit het volgende:

[..]

Marineren.
Bijvoorbeeld.
  donderdag 5 mei 2005 @ 14:24:43 #189
88824 mindwar
Little earthquake
pi_26753605
Maakt iemand van jullie ook wel eens notengehakt?
Dat is ook erg lekker!

voor 2 personen:

2 grote aardappels
scheutje ketjap
Bieslook (naar smaak)
een ei
en natuurlijk noten....
zelf gebruik ik altijd walnoten....


Kook de aardappels en laat ze afkoelen...
... prak ze en meng de ketjap, het rauwe ei, de bieslook en de fijngestampte noten er doorheen...

Dit word een erg smerig prutje.....


Daarna schep je een bol in een koekenpan en bakt het goudbruin...


Eenvoudig en erg lekker!
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
pi_26753684
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 14:24 schreef mindwar het volgende:
Maakt iemand van jullie ook wel eens notengehakt?
Dat is ook erg lekker!

voor 2 personen:

2 grote aardappels
scheutje ketjap
Bieslook (naar smaak)
een ei
en natuurlijk noten....
zelf gebruik ik altijd walnoten....


Kook de aardappels en laat ze afkoelen...
... prak ze en meng de ketjap, het rauwe ei, de bieslook en de fijngestampte noten er doorheen...

Dit word een erg smerig prutje.....


Daarna schep je een bol in een koekenpan en bakt het goudbruin...


Eenvoudig en erg lekker!
Ik zal het eens uitproberen!
  donderdag 5 mei 2005 @ 14:32:22 #191
88824 mindwar
Little earthquake
pi_26753787
ok ik ben benieuwd wat je er van vind!!!

Ik weet niet of iemand intresse heeft? maar ik heb laatst een dik vegetarisch kookboek gekocht.... en ben vanalles uit aan het proberen wat er in staat....

Als er animo is kan ik wel wat dingentjes overtikken...
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
  donderdag 5 mei 2005 @ 14:49:12 #192
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26754143
Laat ik als overtuigd niet-vegetariėr jullie eens een goede tip geven, recht uit het hart. Want in het algemeen ben ik maar zeer matig onder de indruk van de kookkunsten van Nederlandse vegetariėr. Zelfs mijn eigen brouwsels zijn iha smaakvoller . (En nee dat bedoel ik niet lullig, dat is gewoon echt waar. Na drie vegetarische vriendinnen heb ik toch enigszins recht van spreken, denk ik zo.)

Als je echt lekker vegetarisch wilt eten, ga dan eens naar Japan op vakantie. Ze maken daar echt fantastische vegetarische schotels, echt van alles en nog wat. Die keuken is van oorsprong voor het grootste gedeelte al vegetarisch, omdat men daar vroeger geen vlees kende. Wel vis, maar dat wordt je op een gegeven moment ook zat. Dus vandaar.

Oke, ik was wel 10 kilo afgevallen na mijn verblijf daar, maar ik kan niet zeggen dat ik er niet lekker gegeten heb. Integendeel!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:04:45 #193
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26754449
Ik ben zelf geen kookwonder, maar vind mijn eigen kookkunsten toch wel redelijk. Of het nou vegetarisch is of niet.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:13:13 #194
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26754632
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:04 schreef Alicey het volgende:
Ik ben zelf geen kookwonder, maar vind mijn eigen kookkunsten toch wel redelijk. Of het nou vegetarisch is of niet.
Mijn kookkunsten zijn ronduit belabberd. Alles éénpans. Maar nog altijd hemels vergeleken met datgene ik iha door vegetariėrs krijg voorgeschoteld. En ik ken er heel wat, daar ligt het niet aan.

Maar in Japan, daar kunnen ze er echt wat van! dat rijmt
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:15:11 #195
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26754685
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mijn kookkunsten zijn ronduit belabberd. Alles éénpans. Maar nog altijd hemels vergeleken met datgene ik iha door vegetariėrs krijg voorgeschoteld. En ik ken er heel wat, daar ligt het niet aan.
Ik ben geen vegetarier, misschien scheelt dat dan.
quote:
Maar in Japan, daar kunnen ze er echt wat van! dat rijmt
Ik zal er aan denken mocht ik er ooit komen.. Japanse restaurants heb ik inderdaad heel lekker gegeten, maar dat is ook wel echt iets voor als je er tijd voor hebt.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:15:40 #196
88824 mindwar
Little earthquake
pi_26754695
ik zou heel graag eens naar japan toe willen...
Maar heb altijd begrepen dat het daar vooral op vis gebaseerd is?

Maar dat eet ik dus niet......
dus er is dan wel genoeg te bikken daar????
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
pi_26754844
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:15 schreef mindwar het volgende:
ik zou heel graag eens naar japan toe willen...
Maar heb altijd begrepen dat het daar vooral op vis gebaseerd is?

Maar dat eet ik dus niet......
dus er is dan wel genoeg te bikken daar????
Ik ben twee jaar geleden in Tokyo geweest. Als je daar zegt dat je vegetarisch eten wilt dan denken ze dat je vis wilt.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:21:36 #198
88824 mindwar
Little earthquake
pi_26754860
Hmmmmmm was ik al bang voor....

zijn er alternatieven?....
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
pi_26754917
Ze hebben er wel vegetarische gerechten, maar niet bijzonder veel. Het probleem is wel dat je goed Japans moet kunnen praten om duidelijk te maken dat je vlees noch vis eet.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:24:07 #200
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26754926
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:20 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik ben twee jaar geleden in Tokyo geweest. Als je daar zegt dat je vegetarisch eten wilt dan denken ze dat je vis wilt.
Huh Hmmm vaag, daar had ik geen last van. Ik zat de meeste tijd dan ook niet in Tokyo, maar meer op het platteland. Misschien dat dat scheelt.

Heb daar bijvoorbeeld echt gigantisch lekkere vegetarische noodle soepjes gegeten. Het vulde alleen voor geen meter, dus at ik lekker twee bakken .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_26755042
Het Japanse woord voor vegetarisch is overigens "bejiderriejen". Dat is het Engelse "vegetarian" maar dan uitgesproken met de beperkte hoeveelheid lettergrepen die de Japanse taal heeft. .
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:30:02 #202
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26755053
Het probleem met de Nederlandse vegetarische keuken vind ik toch altijd dat men in wezen niet-vegetarische gerechten probeert om te buigen tot vegetarische. Zelfs als men zegt van niet.

Neem nu pasta. Dat is van zichzelf behoorlijk flauw. Daarom eten Italianen dat iha ook met grote hoeveelheden vlees of vis.

Het kan natuurlijk wel vegetarisch, maar dan zul je het toch goed op smaak moeten brengen. Lekkere een paar (kruiden)bouillonblokjes er doorheen, dat is wel het minimale wat je kunt doen. En paddestoelen, maar dan niet één, maar gewoon veel .

In plaats daarvan gaat men vegetarische lasagne met spinazie maken
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:34:57 #203
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26755180
Maar met Spinazie vind ik de lasagne best goed te eten.

Het probleem waar ik vaak tegen aan loop is dat de vegetarische gerechten op de menukaarten of bestaan uit twee simpele burgers en voorderest met de patat en groente mee eten, of het is een 'normaal' gerecht maar dan zonder vlees. Ofwel, ze laten gewoon een ingredient weg en doen er niets voor in de plaats. Blijkbaar is het voor (voornamelijk de eetcafe's) erg moeilijk om een normaal en voedzaam vegetarisch gerecht te creeeren.

Dat zal vast ook wel wat te maken hebben met het feit dat men het op een of andere manier altijd erg lastig vindt om vegetarisch te koken, terwijl het in principe niet moeilijker of makkelijker is dan een gerecht met vlees.

En nog een ander jammerlijk punt (maar dat is meer persoonlijk denk ik) is dat de porties voor vegetariers in eetgelegenheden over het algemeen veel te klein zijn. Misschien ben ik een grotere eter dan de gemiddelde vegetarier, maar het zal niet voor het eerst zijn als ik nadat ik heb gegeten nog honger heb.

[ Bericht 18% gewijzigd door Vork op 05-05-2005 15:40:38 ]
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:38:43 #204
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26755275
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:30 schreef Lemmeb het volgende:

Het kan natuurlijk wel vegetarisch, maar dan zul je het toch goed op smaak moeten brengen. Lekkere een paar (kruiden)bouillonblokjes er doorheen, dat is wel het minimale wat je kunt doen. En paddestoelen, maar dan niet één, maar gewoon veel .
Met een combinatie van groenten waar wat pittige groenten tussen zitten vind ik het doorgaans ook goed te doen. Uiteraard wel proper bereid, dus niet doorgekookt. En verder natuurlijk gebruik makend van de juiste kruiden.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:46:25 #205
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_26755434
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:34 schreef Vork het volgende:
Maar met Spinazie vind ik de lasagne best goed te eten.
Alleen met spinazie? Nou nee, dat vind ik echt geen eten. Het is 'eetbaar', maar daar heb je dan ook alles mee gezegd. Maar ik heb het wel al meerdere keren voorgeschoteld gekregen, door verschillende mensen. Hooguit met een beetje poederkaas .

De Italiaanse keuken is er juist één waar je je fantasie een beetje de vrije loop moet laten. Hoe meer kleuren hoe beter . Een lekkere tomatensaus, liefst van verse tomaten natuurlijk, met champignons en andere paddo's, paprika, aubergine, courgette, wellicht wat broccoli enzovoorts. Een laagje spinazie mag natuurlijk óók erbij. En zorgen dat het goed op smaak is, met kruiden en bouillon.
quote:
Het probleem waar ik vaak tegen aan loop is dat de vegetarische gerechten op de menukaarten of bestaan uit twee simpele burgers en voorderest met de patat en groente mee eten, of het is een 'normaal' gerecht maar dan zonder vlees. Ofwel, ze laten gewoon een ingredient weg en doen er niets voor in de plaats. Blijkbaar is het voor (voornamelijk de eetcafe's) erg moeilijk om een normaal en voedzaam vegetarisch gerecht te creeeren.

Dat zal vast ook wel wat te maken hebben met het feit dat men het op een of andere manier altijd erg lastig vindt om vegetarisch te koken, terwijl het in principe niet moeilijker of makkelijker is dan een gerecht met vlees.
Ik had laatst een vegetarisch buffet. Wat een drama.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:50:41 #206
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26755509
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:46 schreef Lemmeb het volgende:
Alleen met spinazie? Nou nee, dat vind ik echt geen eten. Het is 'eetbaar', maar daar heb je dan ook alles mee gezegd. Maar ik heb het wel al meerdere keren voorgeschoteld gekregen. Hooguit met een beetje poederkaas .

De Italiaanse keuken is er juist één waar je je fantasie een beetje de vrije loop moet laten. Hoe meer kleuren hoe beter . Een lekkere tomatensaus, liefst van verse tomaten natuurlijk, met champignons en andere paddo's, paprika, aubergine, courgette, wellicht wat broccoli enzovoorts. Een laagje spinazie mag natuurlijk óók erbij. En zorgen dat het goed op smaak is, met kruiden en bouillon.
Natuurlijk niet alleen met spinazie, dan zou ik ook omkomen van de honger. Nee gooi het maar helemaal vol met van allerlei groenten enzo, veel kaas, room en andere zooi.

Maarja wat betreft vegetarisch eten. ik heb me er al een beetje bij neergelegd. Er is een mogelijkheid dat het eten niet geweldig is, of niet genoeg of iets in die richting, nouja, dat is dan maar zo. Als je je een beetje op instelt dat het kan gebeuren, dan is het al heel wat minder erg .
pi_26756283
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 15:46 schreef Lemmeb het volgende:


Ik had laatst een vegetarisch buffet. Wat een drama.
Moet je eens bij De Oude Plek in Rotterdam Lombardijen gaan eten. Daar had ik laatst een veganistisch buffet. Jammie Jammie! Het is een Vegetarische Chinees, compleet met Babi Pangang achtige dingen, satestokjes en nog veel meer! Echt een aanrader!
  donderdag 5 mei 2005 @ 20:18:30 #208
88824 mindwar
Little earthquake
pi_26761605
De Milky in utrecht! dat is ook een goeie tent
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
pi_26761990
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 20:18 schreef mindwar het volgende:
De Milky in utrecht! dat is ook een goeie tent
Daar hebben we weleens een Fok! vegetariers meetinkje gehad.
  donderdag 5 mei 2005 @ 22:20:31 #210
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26764588
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 20:36 beweerde ene thabit het volgende:
Daar hebben we weleens een Fok! vegetariers meetinkje gehad.
Waarom wist ik daar niets vanaf?
pi_26775603
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 22:20 schreef Vork het volgende:

[..]

Waarom wist ik daar niets vanaf?
Volgens mij wilde je wel mee, maar had je andere plannen ofzo.
Mon 'en!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:52:10 #212
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26775663
Dat zou heel goed kunnen Staat er al een nieuwe gepland, of was het de afgelopen keer niet zo'n succes?
pi_26776833
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:52 schreef Vork het volgende:
Dat zou heel goed kunnen Staat er al een nieuwe gepland, of was het de afgelopen keer niet zo'n succes?
Ik wil wel eens naar Rotterdam (om vegetarisch Chinees te eten), daar kunnen we wel een meeting houden?
Mon 'en!
pi_26776886
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:45 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik wil wel eens naar Rotterdam (om vegetarisch Chinees te eten), daar kunnen we wel een meeting houden?
Klinkt als een leuk idee!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:01:11 #215
88824 mindwar
Little earthquake
pi_26777175
Ohhh Leuk zeg....

Maar de Milky is een toptentje.... was er meteen verliefd op
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:02:16 #216
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26777203
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:47 schreef thabit het volgende:

[..]

Klinkt als een leuk idee!
Zijn er veel fundamentalistische vegetariers bij of valt dat mee?
pi_26777408
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zijn er veel fundamentalistische vegetariers bij of valt dat mee?
Vorige keer was dat niet het geval.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:11:36 #218
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26777434
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:10 schreef thabit het volgende:

[..]

Vorige keer was dat niet het geval.
Als er leuke mensen komen ga ik misschien ook wel mee dan, als halve vegetarier.
pi_26777681
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:45 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ik wil wel eens naar Rotterdam (om vegetarisch Chinees te eten), daar kunnen we wel een meeting houden?
Count me in! De Oude Plek is , en het is natuurlijk altijd leuk om mede-Fok!kers te ontmoeten.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:11:57 #220
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26780520
Ik durf niet naar een meet...
pi_26780588
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 16:11 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik durf niet naar een meet...
Volkert van der G. is al opgepakt hoor, dus voorlopig zit je veilig tussen vegetariers.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 16:14:53 #222
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26780609
Het lijkt me gewoon eng...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:21:10 #223
88824 mindwar
Little earthquake
pi_26792625
hehehe Rdam is beetje uit de richting...
Als het ooit weer de Milky is ga ik er zeker over denken...
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
pi_26812610
Ja hee.. we gaan niet twee vegameetings in dezelfde tent doen hoor :p
Rotterdam is voor mij ook ontzettend uit de richting, maar anders kom ik er nóóit! Vriendjelief is niet zo'n 'konijn' en om nou in mijn uppie uit eten te gaan in bloody R'dam..
Mon 'en!
  zondag 8 mei 2005 @ 10:34:06 #225
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_26819046
Bij Las Vegas in Leiden kan je ook heerlijk veganistisch eten
Trouwens ook bij eethuis de splinter!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 8 mei 2005 @ 17:29:24 #226
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26828823
Ach, ik woon toch uit de richting, dus voor mij is alles uit de richting (behalve Utrecht ). Maar in iedere beetje stad is vast wel een fatsoenlijk vegetarisch verantwoord restaurant te vinden. Dus zie maar wat het minst uit welke richting dan ook is
  maandag 9 mei 2005 @ 00:49:57 #227
88824 mindwar
Little earthquake
pi_26841919
Hehehehehe

Eindhoven is voor mij in de richting ...

maar Utrecht ook ....
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
pi_26846127
Hee, een meeting. Dat klinkt goed .
pi_26852508
Mocht een en ander er komen, wil ik best even joinen, zeker in de Randstad.

In de regio Amsterdam Utrecht/Amsterdam zijn er zo veel goede vega danwel vegavriendelijke restaurants.

Zoals bijvoorbeeld Golden Temple en De Bolhoed, zijn ware instututen op dit gebied!
  maandag 9 mei 2005 @ 15:31:56 #230
3878 Vork
Manisch creatief
pi_26854294
Zo te zien is Utrecht wel de meest voorgestelde (m)eetplaats.
pi_26913999
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:31 schreef Vork het volgende:
Zo te zien is Utrecht wel de meest voorgestelde (m)eetplaats.
Kom ik daar ook weer eens een keer. Sowieso een gezelliigere plaats dan Rotterdam.
pi_26922883
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 14:52 schreef thabit het volgende:

[..]

Kom ik daar ook weer eens een keer. Sowieso een gezelliigere plaats dan Rotterdam.
iN Delftshaven zit anders wel het lekkerste restaurant van NL!!

Maar idd wel ver weg
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:27:38 #233
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_26924754
Hmmm. Misschien kom ik dan ook wel (als eeuwige vegetarier) .
pi_26925939
Wat zijn de restaurant-suggesties? Milky weer?
Mon 'en!
pi_26926770
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:07 schreef bloempjuh het volgende:
Wat zijn de restaurant-suggesties? Milky weer?
Volgens www.iens.nl (utrecht -> centrum -> vegetarisch) is er ook nog een andere, aan de kelder,met goede recencies.

Ben er, als semi-utrechter nog nooit geweest, noch bij Milky. Maar aan de werfkelder is natuurlijk altijd leuk
pi_27035394
Als de plaats nu vrijwel zeker Utrecht is, dan moeten we misschien maar een datum gaan prikken.
pi_27039031
Overigens kan ik in Den Haag het restaurantje de Wankele Tafel van harte aanbevelen. Een paar weken geleden heb ik daar weer 'es gegeten, en ik vind het altijd weer een succes.

"Al meer dan 16 jaar is restaurant De Wankele Tafel een begrip in zowel Den Haag als bij dierenbeschermers in het hele land. Thijs Hogervorst weet zijn gasten al die tijd al uiteenlopende vegetarische gerechten voor te schotelen in een informele sfeer. Specialteiten hierbij zijn de rijstmaaltijden en taco's.

Uniek is de wekelijks wisselende menukaart en de betaalbaarheid van de gerechten. Voor 15 euro eet je hier al een compleet menu met voorafje, hoofdmaaltijd en toetje."

Het restaurantje is wel heel klein dus met grote groepen kun je er moeilijk terecht.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_28091153
Topic-schop.

Wat eten jullie, lieve mede-vego's, het liefst als het zo warm is als vandaag?

Ik zit nu (vervroegde avondmaaltijd) gado-gado maaltijdsalade van de Jumbo te eten (met sticker: Vegetarisch!) en ik vind het erg lekker. Ik mis alleen een blaadje 'echte' sla dus die pak ik er zo nog even bij.
Mon 'en!
pi_28095074
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:27 schreef bloempjuh het volgende:
Topic-schop.

Wat eten jullie, lieve mede-vego's, het liefst als het zo warm is als vandaag?

Ik zit nu (vervroegde avondmaaltijd) gado-gado maaltijdsalade van de Jumbo te eten (met sticker: Vegetarisch!) en ik vind het erg lekker. Ik mis alleen een blaadje 'echte' sla dus die pak ik er zo nog even bij.
Lekker pittige curry.
Maar ja, dat was wat ik nog in huis had. Morgen ga ik voor wit brood met aardbeitjes hoor. En gisteren heb ik zelfs geBBQd. Mijn spullen eerst, op de schone BBQ, en dan met satésaus, meloen, stokbrood, komkommersalade... Was nog lekker ook.
pi_28095095
quote:
Op zondag 15 mei 2005 22:44 schreef RaisinGirl het volgende:
Overigens kan ik in Den Haag het restaurantje de Wankele Tafel van harte aanbevelen. Een paar weken geleden heb ik daar weer 'es gegeten, en ik vind het altijd weer een succes.

"Al meer dan 16 jaar is restaurant De Wankele Tafel een begrip in zowel Den Haag als bij dierenbeschermers in het hele land. Thijs Hogervorst weet zijn gasten al die tijd al uiteenlopende vegetarische gerechten voor te schotelen in een informele sfeer. Specialteiten hierbij zijn de rijstmaaltijden en taco's.

Uniek is de wekelijks wisselende menukaart en de betaalbaarheid van de gerechten. Voor 15 euro eet je hier al een compleet menu met voorafje, hoofdmaaltijd en toetje."

Het restaurantje is wel heel klein dus met grote groepen kun je er moeilijk terecht.
Ik heb het wel eens van buiten gezien, ziet er erg leuk uit.
  maandag 20 juni 2005 @ 18:04:32 #241
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28095800
quote:
Op zondag 15 mei 2005 20:52 schreef thabit het volgende:
Als de plaats nu vrijwel zeker Utrecht is, dan moeten we misschien maar een datum gaan prikken.
Wat denk je, dit jaar nog?

Ik heb trouwens geen flauw idee wat ik ga eten vandaag. In ieder geval iets met ijs toe en de rest verzin ik zo wel even in de winkel.
pi_28116880
Ik heb een vriendin die vegetariėr is, en wat zijn nou lekkere recepten of producten.
Die tofuburgers, en dat vales wil ik haar niet aandoen. Zo goor
pi_28123359
Quorn is lekker. Vooral die ronde Southern Style burgers. Verder ben ik persoonlijk helemaal fan van Tofu reepjes Fijn Gekruid van de Appie. Die kun je mooi in een roerbakgerecht stoppen.
  woensdag 22 juni 2005 @ 07:28:26 #244
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_28123392
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 22:33 schreef MaRySe het volgende:
Ik heb een vriendin die vegetariėr is, en wat zijn nou lekkere recepten of producten.
Die tofuburgers, en dat vales wil ik haar niet aandoen. Zo goor
Valess vind ik ook niks, droog en smakeloos. Quorn is vaak wel erg lekker, bereid uit paddestoeltjes, en ik gebruik zelf vaak gewoon vegetarisch fijngehakt voor bij de pasta of chili, wel wat extra kruiden maar dan kun je een heel lekkere maaltijd neerzetten.

En als je haar echt blij wil maken zorg dan voor een lekker biologisch eitje erbij, en biologische pasta & sla is ook meestal wel te krijgen.

hoi Toeps
power to the people
  woensdag 22 juni 2005 @ 09:46:20 #245
88824 mindwar
Little earthquake
pi_28125010
Yep mee eens... Quorn is goed te doen!
Valess vind ik ook niet veel aan...

Zelf ben ik helemaal gek van de Toscaanse Carree met zongedroogde tomaatjes en Pesto!
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
  woensdag 22 juni 2005 @ 09:56:43 #246
119606 habanero
577000 Scoville
pi_28125273
quote:
Op zondag 15 mei 2005 22:44 schreef RaisinGirl het volgende:
Overigens kan ik in Den Haag het restaurantje de Wankele Tafel van harte aanbevelen. Een paar weken geleden heb ik daar weer 'es gegeten, en ik vind het altijd weer een succes.

"Al meer dan 16 jaar is restaurant De Wankele Tafel een begrip in zowel Den Haag als bij dierenbeschermers in het hele land. Thijs Hogervorst weet zijn gasten al die tijd al uiteenlopende vegetarische gerechten voor te schotelen in een informele sfeer. Specialteiten hierbij zijn de rijstmaaltijden en taco's.

Uniek is de wekelijks wisselende menukaart en de betaalbaarheid van de gerechten. Voor 15 euro eet je hier al een compleet menu met voorafje, hoofdmaaltijd en toetje."

Het restaurantje is wel heel klein dus met grote groepen kun je er moeilijk terecht.
Heel leuk restaurantje ! dat ze dat allemaal kunnen maken in zo'n klein keukentje
pi_28126298
Eten met zonnige dagen?

Pastasalade galore! Mochten er vlees-eters meedoen, dan flikker je er tonijn door, en mt brood erbij smaakt alles lekker omdat je buiten eet.

En aardbeien op brood. En in je smoothie. En als nagerecht. Hmmm...
pi_28126370
Dat Valess-spul, ik ga mee met de andere posters: veel te duur en dan ook nog eens niet bijzonder lekker.

Gewoon naar de Ap en voornoemde Toscaanse burger/ Spinazieburger halen. Helaas net zo duur als de Valess, maar wel honderd keer zo lekker omdat het geen vlees nadoet, maar smaakt naar spinazie, tomaatjes en dat soort dingen.
pi_28126541
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 07:28 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Valess vind ik ook niks, droog en smakeloos. Quorn is vaak wel erg lekker, bereid uit paddestoeltjes, en ik gebruik zelf vaak gewoon vegetarisch fijngehakt voor bij de pasta of chili, wel wat extra kruiden maar dan kun je een heel lekkere maaltijd neerzetten.

En als je haar echt blij wil maken zorg dan voor een lekker biologisch eitje erbij, en biologische pasta & sla is ook meestal wel te krijgen.

hoi Toeps
Ze eet geen vlees, ze is niet biologisch of zo. Het zou fijn zijn als er echt een lekker recept is, zodat we er allemaal van kunnen eten en niet alleen zij.

Echt hoor, die vegaburgers smaakt naar versnipperd hout en die vales naar gestolde melk
pi_28128957
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 07:28 schreef beestjuh het volgende:
Valess vind ik ook niks, droog en smakeloos. Quorn is vaak wel erg lekker, bereid uit paddestoeltjes, en ik gebruik zelf vaak gewoon vegetarisch fijngehakt voor bij de pasta of chili, wel wat extra kruiden maar dan kun je een heel lekkere maaltijd neerzetten.
Goed gekruid scheelt meestal al zoveel of iets 'eetbaar' is of 'lekker'. Als er iets is waar we in deze keuken geen gebrek aan hebben zijn het kruiden en specerijen
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_28129161
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:45 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Ze eet geen vlees, ze is niet biologisch of zo. Het zou fijn zijn als er echt een lekker recept is, zodat we er allemaal van kunnen eten en niet alleen zij.

Echt hoor, die vegaburgers smaakt naar versnipperd hout en die vales naar gestolde melk
Dan heb je net de verkeerde vegaburger te pakken gehad denk ik. Je moet ook niet die gene kiezen die er uit zien als imitatie-vlees, zoals de vega-'hamburger'. Valess is inderdaad een soort smakeloze kaas, dat vind ik ook niet lekker.
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:24:03 #252
88824 mindwar
Little earthquake
pi_28132975
Hmmmm iets van Notengehakt maken? (recept paar pagina's terug)..
Of een mexicaanse overschotel? met tomaten, paprika, rood uitje?... verzin wat leuks
Reisverslagen en info over Nationale Parken USA: www.ontdek-amerika.nl
pi_28133778
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:45 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Ze eet geen vlees, ze is niet biologisch of zo. Het zou fijn zijn als er echt een lekker recept is, zodat we er allemaal van kunnen eten en niet alleen zij.

Echt hoor, die vegaburgers smaakt naar versnipperd hout en die vales naar gestolde melk
Maar dan is het nog steeds erg verstandig wel biologische of graskippen te gebruiken, geen scharrelkippen.

groenteburgers zijn goed! Niet allemaal natuurlijk, maar idd: iets wat tracht vlees na te doen is vele malen minder lekker (valess, burgers) dan quorn, groenteburgers enzo.

Of zonder een kant-en-klaar vleesvervanger, maar bv noten, (vega)kaas, paddestoelachtige (al is het niet een heel goede vleesvervanger, maar wel lekker
pi_28140641
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:51 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Maar dan is het nog steeds erg verstandig wel biologische of graskippen te gebruiken, geen scharrelkippen.

groenteburgers zijn goed! Niet allemaal natuurlijk, maar idd: iets wat tracht vlees na te doen is vele malen minder lekker (valess, burgers) dan quorn, groenteburgers enzo.

Of zonder een kant-en-klaar vleesvervanger, maar bv noten, (vega)kaas, paddestoelachtige (al is het niet een heel goede vleesvervanger, maar wel lekker
Ik eet altijd al graseieren En als het kan een stukje scharrelvlees (Sorry )

Ik heb er sowieso iets op tegen, eten dat vlees na probeert te doen, zorg dan dat het gewoon iets nieuw en voedzaam is !

Ik heb trouwens wel een héél lekker gerecht voor vegetarische lasagna, met heel veel paddestoelen echt lekker!

Als we gaan gourmetten dan doe ik veel ei, pannenkoeken en kaassoufflés en een beetje vlees voor de rest. Dat is ook lekker

Met vegetarisch eten lukt aardappel, groenten, stukje vlees niet echt. Ik vind die nep vlees dingen echt niet te vreten, dus kom je al snel uit op een lasagna of zo een soort gerecht.


Alleen heb ik het idee dat zonder vlees het toch niet zo voedzaam is ook al eet je ei/noten/paddestoelen..


Ik heb wel een paar vegetarische kookboeken, dan kijk ik daar in voor een lekker recept, want het is toch leuker als we allemaal hetzelfde kunnen eten inplaats van wij vlees en zij een vies imitatie-vlees ding.
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:00:17 #255
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28140909
Ik vind Valess best lekker eigenlijk, en mijn niet-vegetarische vriend ook!
pi_28146317
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:00 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik vind Valess best lekker eigenlijk, en mijn niet-vegetarische vriend ook!
Ik wist niet jij ook vegetariėr bent, vet tof .
  woensdag 22 juni 2005 @ 22:31:57 #257
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28147304
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:05 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Ik wist niet jij ook vegetariėr bent, vet tof .
Ik ben vet tof, weet je dat dat niet meer?
pi_28147558
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 22:31 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ik ben vet tof, weet je dat dat niet meer?
Jazeker wel, maar het feit dat je vegetariėr bent maakt je nog toffer .
pi_28147706
Forget the album charts or the hard fought ā¤˜Biggest Band In The Worldā¤™ title, some of the worldā¤™s most famous musicians, including Thom Yorke, Chris Martin and Anthony Kiedis, are up against each other for the title of World's Sexiest Vegetarian.

Oh yes, this is the poll the worldā¤™s biggest acts have been waiting for. Forget about creating a truly legendary and emotionally resonant album attempting to publicise the plight of the worldā¤™s starving millions in the medium of song, as PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) have launched their fifth annual poll to find out the worldā¤™s sexiest vegetarian.

As such there's many a famous mung bean muncher from the world of music in the list with Andre 3000, Red Hot Chili Peppersā¤™ Anthony Kiedis, Bryan Adams, Chris Martin, Damon Albarn, Eddie Vedder, Moby, Morrissey, Paul McCartney, Perry Farrell, Prince, Thom Yorke and Kenny 'Dangerzone' Loggins all go head-to-head for the title.

But there's some names for the boys too, as youā¤™ll be able to vote in the Girls category for a myriad of hotties like Avril Lavigne, The Pretendersā¤™ Chrissie Hynde, Erykah Badu, Brigitte Bardot (?), the appropriatly named Fiona Apple, Annie Lennox, Joan Jett, k.d. lang, Natalie Imbruglia, Pamela Anderson, Thora Birch and Sadie Bloody Frost.

As a statement on the PETA website explains, ā¤½Vegetarians are sprouting up all over Hollywood! Going green is all the rage among the red carpet set, as more and more celebs are embracing broccoli and giving beef the boot. Itā¤™s no easy task to narrow the list of vegetarian delights to just one vegetarian Venus or Valentino, after all, whatā¤™s sexier than someone who exudes both passion and compassion?ā¤

(van http://www.ateaseweb.com)
  donderdag 23 juni 2005 @ 01:55:40 #260
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28151916
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 10:45 schreef MaRySe het volgende:
Ze eet geen vlees, ze is niet biologisch of zo. Het zou fijn zijn als er echt een lekker recept is, zodat we er allemaal van kunnen eten en niet alleen zij.
Koop een zak thaise roerbak groente, een pak couscous en haal bij de natuurwinkel van het merk Healthy Planet de 'Fricassee'. En een tomatensausje (bijvoorbeeld van heinz )

fricassee in de wok doen...even wat kleinere stukken van maken.
paar minuten bakken en dan groente er bij. Eventueel nog wat kruiden enzo. er door
Als de groente een beetje kleingebakken is dan sausje er door. En roeren.
En ondertussen even de gewenste couscous klaar maken. Gewoon couscous afmeten en heet water erbij. En even laten intrekken. Dit doe je dan uiteindelijk in de pan. Roeren etc...
En dan heb je een lekker en simpel gerecht wat lekker is ook voor vleeseters.
Mijn ouders vinden het in ieder geval lekker en wel zo lekker dat ze er zelfs om vragen...
pi_28162231
Hallo ,

Ik ben pas sinds uhm een week echt veggie, hiervoor at ik al bijna tot geen vlees/kip maar wel vis.. dat eet ik nu dus ook niet meer. De reden dat ik vega ben geworden is dat ik het gewoon geen stukje vlees meer kon eten op een gegeven moment. Ik vind het gewoon naar om een dier op te eten, een dier dat makkelijk een goed leven had kunnen hebben (ga ik vanuit) en dat vervolgens op mijn bord ligt. Het smaakte niet meer op een gegeven moment.

Ik lette altijd al op producten waar gelatine in zat omdat ik dat gewoon een vies idee vind, dus dat is op zich wel makkelijk. Kaas is mijn lievelings product maar daar zit dus dierlijk stremsel in ? Ik ga dus op zoek naar vegatarische kaas, verder voel ik me nu een stuk beter en eet ik ook een stuk beter dan ooit tevoren..

Het is wel jammer dat ik rare reacties uit mijn omgeving krijg, vriendinnen die het maar onzin vinden en van mening zijn dat ik net zo goed vlees kan blijven eten omdat ik dat hiervoor ook gedaan heb. Heel vermoeiend jezelf moeten verdedigen om wat je eet.

Maar ik neem aan dat sommige van julie dat ook meegemaakt hebben ?
pi_28162854
Een klein beetje, viel over het algemeen wel mee eigenlijk.
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:37:20 #263
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28163059
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:08 schreef Behh het volgende:
Maar ik neem aan dat sommige van julie dat ook meegemaakt hebben ?
join the club!
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:50:46 #264
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28163497
Ja ik moet mezelf nog regelmatig verdedigen, al is dat minder dan vroeger. Ook denken mensen dat het mij iets zou doen wanneer ze op een overdreven wijze doen alsof ze vreselijk genieten van hun stukken vlees door het (soms letterlijk) voor m'n neus op te eten. En dan zijn er nog mensen die het zelfs vervelend vinden, of arrogant of noem het maar op (ik zie niet in waarom mijn eetpatroon anderen nou echt in een lastig parket zou brengen. al heb ik maar het vermoeden dat dat wel het geval is bied ik meestal zelf aan om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk overlast is).

Wat betreft de kaas en het dierlijke stremsel. Ik maar mij daar niet erg druk om. Ik ben dol op kaas en zou het dan ook te erg moeten missen. Het gehalte dierlijk materiaal in kaas is erg laag. Als je echt all the way wilt gaan en o.a. vegetarische kaas wilt eten en gelatine dingen laat staan, dan moet je dat natuurlijk vooral doen. Maar het is natuurlijk niet verplicht. Je hebt verschillende soorten vegetariers en de meesten eten gewoon geen vlees en vis, maar wel kaas. Ik zou persoonlijk niet zonder kunnen en vooral niet zonder de grote variatie aan verschillende soorten kazen.
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:53:28 #265
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28163578
Andersom geldt het trouwens ook. Als ik voor de verandering in een restaurant eens iets vegetarisch bestel (Want soms zijn dat gewoon erg lekkere gerechten), word je meteen geclassificeerd als vegetarier, en soms zelfs als een radicale veganist.
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:19:16 #266
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28164277
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:53 schreef Alicey het volgende:
en soms zelfs als een radicale veganist.
Als ik (ben veganist) iets veganistisch wil bestellen, dan zitten ze me meer aan te gapen 'wat??'
Reden om niet uit eten te gaan in restaurants die vooral vlees serveren.

Als ze mij een radicale veganist noemen..dan hebben ze misschien wel een beetje gelijk ;P Maar ik vind ze radicale vleeseters...
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:32:55 #267
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28164664
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:19 schreef TechXP het volgende:

[..]

Als ik (ben veganist) iets veganistisch wil bestellen, dan zitten ze me meer aan te gapen 'wat??'
Reden om niet uit eten te gaan in restaurants die vooral vlees serveren.
Bij veel restaurants zijn er inderdaad slechte voorzieningen voor vegetariers, en voor veganisten heb ik eigenlijk maar zelden iets goeds op de kaart zien staan.
quote:
Als ze mij een radicale veganist noemen..dan hebben ze misschien wel een beetje gelijk ;P Maar ik vind ze radicale vleeseters...
Je hebt er wel radicalen tussen zitten, die er ook nooit over hebben nagedacht waarom ze vlees eten.
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:48:45 #268
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28165101
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:32 schreef Alicey het volgende:
Bij veel restaurants zijn er inderdaad slechte voorzieningen voor vegetariers, en voor veganisten heb ik eigenlijk maar zelden iets goeds op de kaart zien staan.
De restaurants kunnen nog geen vegetariers aan. Wel meer dan vroeger, dat verandert. Voor veganisten zal er over 10 jaar ook wel meer begrip en mogelijkheden zijn.

Maar ik kook liever zelf. Veel meer controle. En veel lekkerder (en goedkoper).
quote:
Je hebt er wel radicalen tussen zitten, die er ook nooit over hebben nagedacht waarom ze vlees eten.
Zeg maar.... de meerderheid....
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:51:05 #269
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28165161
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:48 schreef TechXP het volgende:

[..]

De restaurants kunnen nog geen vegetariers aan. Wel meer dan vroeger, dat verandert. Voor veganisten zal er over 10 jaar ook wel meer begrip en mogelijkheden zijn.
Er komt steeds meer vraag naar, dus moeten ze wel aanpassen.
quote:
Maar ik kook liever zelf. Veel meer controle. En veel lekkerder (en goedkoper).
Restaurants kunnen het toch vaak wel goed hoor. Ik kook ook graag zelf, maar het gaat niet boven een restaurant. Helaas is een restaurant duur in Nederland.
quote:
Zeg maar.... de meerderheid....
Dat weet ik niet.
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:00:41 #270
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28165455
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:51 schreef Alicey het volgende:
Restaurants kunnen het toch vaak wel goed hoor. Ik kook ook graag zelf, maar het gaat niet boven een restaurant. Helaas is een restaurant duur in Nederland.
Nou ja vorige keer was ook wel lekker in een restaurant. Maar dat was veganistisch. Dat is altijd lekker Maar het is toch altijd wat beperkt qua creatie (en hoeveelheid).
quote:
Dat weet ik niet.
Ik wel..uit ervaring..
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:02:49 #271
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28165508
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:00 schreef TechXP het volgende:

[..]

Nou ja vorige keer was ook wel lekker in een restaurant. Maar dat was veganistisch. Dat is altijd lekker Maar het is toch altijd wat beperkt qua creatie (en hoeveelheid).
Nou, veganistisch is zeker niet altijd lekker en ook compleet..Het is toch wel een kunst.
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:26:31 #272
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28166169
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:02 schreef Alicey het volgende:
Nou, veganistisch is zeker niet altijd lekker en ook compleet..Het is toch wel een kunst.
Nou ok...niet altijd lekker. Maar het is wel weg te eten

Maar het kan wel wat creatiever.
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:27:21 #273
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28166190
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:26 schreef TechXP het volgende:

[..]

Nou ok...niet altijd lekker. Maar het is wel weg te eten

Maar het kan wel wat creatiever.
Het meeste is wel weg te eten, maar ik maak zelf eenvoudig iets wat lekker is. Van een restaurant verwacht ik dus beter dan "wel weg te eten".
pi_28166316
Nadeel van vegetarisch zijn is dat er nooit echt rekening met je wordt gehouden tijdens etentjes etc.

Ik ben zeker niet vegetarich, maar mijn vriendin wel.
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:46:10 #275
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28166728
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 16:27 schreef Alicey het volgende:
Het meeste is wel weg te eten, maar ik maak zelf eenvoudig iets wat lekker is. Van een restaurant verwacht ik dus beter dan "wel weg te eten".
Tjsa dat is ook wel zo. Zeker voor die prijzen. Echter toen ik op curacao was (half jaar lang) toen was ik blij dat ik tenminste iets kon eten
pi_28169569
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:50 schreef Vork het volgende:
Ja ik moet mezelf nog regelmatig verdedigen, al is dat minder dan vroeger. Ook denken mensen dat het mij iets zou doen wanneer ze op een overdreven wijze doen alsof ze vreselijk genieten van hun stukken vlees door het (soms letterlijk) voor m'n neus op te eten. En dan zijn er nog mensen die het zelfs vervelend vinden, of arrogant of noem het maar op (ik zie niet in waarom mijn eetpatroon anderen nou echt in een lastig parket zou brengen. al heb ik maar het vermoeden dat dat wel het geval is bied ik meestal zelf aan om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk overlast is).

Wat betreft de kaas en het dierlijke stremsel. Ik maar mij daar niet erg druk om. Ik ben dol op kaas en zou het dan ook te erg moeten missen. Het gehalte dierlijk materiaal in kaas is erg laag. Als je echt all the way wilt gaan en o.a. vegetarische kaas wilt eten en gelatine dingen laat staan, dan moet je dat natuurlijk vooral doen. Maar het is natuurlijk niet verplicht. Je hebt verschillende soorten vegetariers en de meesten eten gewoon geen vlees en vis, maar wel kaas. Ik zou persoonlijk niet zonder kunnen en vooral niet zonder de grote variatie aan verschillende soorten kazen.
Zit er vlees in kaas
pi_28169595
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:36 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Zit er vlees in kaas
Geen vlees, maar iets uit kalfjesmagen. Het is trouwens ook zonder dat te koop.
pi_28169634
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:37 schreef Toeps het volgende:

[..]

Geen vlees, maar iets uit kalfjesmagen. Het is trouwens ook zonder dat te koop.
Ooh stremsel ja dat wist ik wel. Het maakt me ook niks uit of zo..

Zijn er hier mensen die geen vlees eten maar wel leren schoenen dragen, snoep eten etc. ?
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:09:38 #279
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28170486
het valt me op dat veel vegetariėrs een slechte huid hebben. iemand een verklaring daarvoor?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:11:21 #280
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28170530
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 19:09 schreef Lemmeb het volgende:
het valt me op dat veel vegetariėrs een slechte huid hebben. iemand een verklaring daarvoor?
Dat is me niet opgevallen. Wat versta je onder een slechte huid?

Misschien is het omdat ze veel veel melk drinken en kaas eten. Slecht voor je huid...
pi_28170549
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 19:09 schreef Lemmeb het volgende:
het valt me op dat veel vegetariėrs rokers een slechte huid hebben. iemand een verklaring daarvoor?
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:14:26 #282
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28170623
hehe...dat wilde ik er ook nog aan toevoegen. Rokers hebben een slechte huid. En er zijn ook rokende veggies..
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:15:27 #283
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28170644
Ja rokers ook ja. Maar dat vroeg ik niet.

Afijn, onder een 'slechte huid' versta ik niet zozeer van die gerimpelde doorgerookte bekkies, maar meer mensen met echte huidproblemen. Eczeem enzo.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:19:21 #284
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_28170734
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 19:15 schreef Lemmeb het volgende:
Afijn, onder een 'slechte huid' versta ik niet zozeer van die gerimpelde doorgerookte bekkies, maar meer mensen met echte huidproblemen. Eczeem enzo.
oja.. dat eczeem... krijg je van melkproducten o.a.. Mijn eczeem is er ook gekomen doordat ik in mijn veggie-periode enorm veel liters melk dronk. Daarvoor was het amper zuivel.
Toen is er bij mij eczeem onstaat. Zuivel is een trigger voor eczeem. Meestal in de genen, maar kan tot uiting komen als je melk gaat drinken en veel.
Maar eczeem komt bij veel nederlanders voor. Het zal niet qua percentage meer zijn dan bij niet-veggies.
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:35:09 #285
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_28171225
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 19:19 schreef TechXP het volgende:

[..]

oja.. dat eczeem... krijg je van melkproducten o.a.. Mijn eczeem is er ook gekomen doordat ik in mijn veggie-periode enorm veel liters melk dronk. Daarvoor was het amper zuivel.
Toen is er bij mij eczeem onstaat. Zuivel is een trigger voor eczeem. Meestal in de genen, maar kan tot uiting komen als je melk gaat drinken en veel.
Tanx . Klinkt als een goede verklaring.
quote:
Maar eczeem komt bij veel nederlanders voor. Het zal niet qua percentage meer zijn dan bij niet-veggies.
Ik heb dus het idee van wel. Maar het komt inderdaad bij alle Nederlanders voor, niet allen bij veggies.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:35:09 #286
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28171226
Ik denk dat je zelf al snel een soort conclusie trekt (desnoods onbewust) als je toevalligerwijs mensen kent die zowel vegetarier zijn alsmede last hebben van eczeem. Eczeem is inderdaad een allergische reactie die kan veroorzaakt worden door diverse levensmiddelen. Zuivel (bij koemelk en lactose allergieen) is inderdaad productgroep waarbij veel mensen allergische reacties krijgen. Er zijn best een hoop mensen gevoelig voor bestanddelen van zuivel, sommigen licht, sommige mensen mogen geen druppel of gram binnen krijgen en zuivel is inderdaad deels een vervanger voor vleesproducten.

Gelukkig voor de mensen die allergisch zijn voor bepaalde ingredienten (en dit ook weten) vanaf eind november is het op alle levensmiddelen verplicht op een allergie-informatie te verstrekken, waarbij een aantal allergenen als zodanig vermled moeten worden. Maargoed, dat even terzijde
pi_28186079
Ik zou graag de mythe ontkrachten, maar ik heb zelf eczeem, dus dat lukt zo niet. Overigens het ik het nog veel erger toen ik vlees at, dus ook ik denk dat het er weinig mee te maken heeft dat je geen vlees eet. Ik rook niet though. En kijkende naar alle vego's in mijn omgeving, en dat zijn er best een watl, zie ik echt niet meer slechte huiden dan bij vlees-eters.

Maar de orde van de dag: wie heeft er nog leuke bbq recepten??? Vanavond ga ik na jaren weer eens aan de slag en tot nu toe ga ik voor:

Maiskolven
gemarineerd in soja: groente sate

Nog meer tips??? O ja, en bier
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:21:30 #288
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28186177
Ik kan mij iemand herinneren die meedeed aan een buffet. Iedereen kreeg spekkoek als desert, hij als vegetarier iets anders (fruit meen ik). Denken die mensen nou echt dat er spek in spekkoek zit?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:26:40 #289
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28186299
Het kan zijn dat de vegetarier in kwestie ook geen eieren eet (ja die mensen heb je ook en die hoeven daarvoor natuurlijk niet geheel veganist te zijn). In een spekkoek gaan nogal wat eieren, dus dat zou een reden kunnen zijn om toch maar wat anders te eten als toetje. Of hij (of diegene die het buffet organiseerde) dacht natuurlijk dat er spek in zou zitten
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:28:02 #290
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28186334
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Denken die mensen nou echt dat er spek in spekkoek zit?
Ik durf dat ook nooit te nemen
Ik wéét dat er niet echt spek in zit, maar wat het dan wel is, dat weet ik niet. Dus ik neem het risico maar niet
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:30:39 #291
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28186414
Zo was ik eens een keer met 3 anderen in een hotel, en bestelden we voor de
dag erna 4 lunchpakketen, waarvan 3 vegetarisch. De volgende dag kregen we die lunchpakketen, op één zat ham, op 3 kipfilet. Dus wij bellen met de receptie om te melden dat op al het brood vlees zat. Wat was het antwoord?
"Er zit geen vlees op hoor, maar kip".
En ik heb het over Crown Plaza in Hoofddorp, een sjieke tent die beter zou moeten weten...
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:32:14 #292
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28186455
Wat een oliebollen...
Nog wel een fatsoenlijk lunchpakket gekregen mag ik hopen?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:32:23 #293
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28186459
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:28 schreef Frollo het volgende:
Ik durf dat ook nooit te nemen
Ik wéét dat er niet echt spek in zit, maar wat het dan wel is, dat weet ik niet. Dus ik neem het risico maar niet
Bloem, boter, suiker een hoop eieren en diverse kruiden en specerijen (kaneel, anijs, kruidnagel, nootmuskaat, kardemom).

Niets bijzonders dus, waar vegetariers op zoeken moeten letten, behalve die eieren dan misschien, maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:34:04 #294
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28186498
Thanks Vork

Toch eens proberen dan, 'n plakkie spekkoek
Eitjes? Niks mis mee, alleen liever niet uit de batterij natuurlijk.
pi_28186556
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:34 schreef Frollo het volgende:
Thanks Vork

Toch eens proberen dan, 'n plakkie spekkoek
Eitjes? Niks mis mee, alleen liever niet uit de batterij natuurlijk.
Zeker doen, het is echt heel erg lekker!

Spekkie voor het bekkie
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:38:24 #296
3878 Vork
Manisch creatief
pi_28186637
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:34 schreef Frollo het volgende:
Thanks Vork

Toch eens proberen dan, 'n plakkie spekkoek
Eitjes? Niks mis mee, alleen liever niet uit de batterij natuurlijk.
Mja, de eitjes zijn steeds minder vaak uit de batterij. Tenminste wat betreft de producten in Nederland. Maar als het er niet specifiek op staat vermeld dan is natuurlijk nogmaar de vraag. Als het zelfgemaakte of van een toko afkomstige spekkoek is denk ik wel dat je er vanuit mag gaan dat de eieren deugen.

Ik vind het trouwens vreselijk lekker, maar ik krijg altijd een beetje last van opgezette klieren als ik teveel ei binnenkrijg. En er gaat nogal wat ei in. Maar het is verder iig niets raars.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:42:46 #297
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28186757
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:32 schreef Frollo het volgende:
Wat een oliebollen...
Nog wel een fatsoenlijk lunchpakket gekregen mag ik hopen?
ja, broodjes kaas!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:43:04 #298
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_28186763
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:50 schreef Vork het volgende:
Ja ik moet mezelf nog regelmatig verdedigen, al is dat minder dan vroeger. Ook denken mensen dat het mij iets zou doen wanneer ze op een overdreven wijze doen alsof ze vreselijk genieten van hun stukken vlees door het (soms letterlijk) voor m'n neus op te eten.
Ook altijd weer ont-zet-tend leuk:

"Mag je dan wel tomaten? Daar zit toch vruchtvlees in?"

Snap je 'm? VruchtVLEES!!!!!!!11!!!!1!1!



Sowieso al de gedachte dat ik iets niet zou mogen
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:45:08 #299
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_28186818
'En die krop sla, denk je dat die het fijn vond om hardhandig uit de grond gerukt te worden?'

  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:50:46 #300
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_28186974
Edit: Iets meer respect graag. Vegetarier zijn is een keuze en die dient gewoon gerespecteerd te worden.

[ Bericht 94% gewijzigd door Martijn_77 op 24-06-2005 18:07:54 ]
pi_28186982
Eten jullie ham-kaas chips?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')