abonnement Unibet Coolblue
pi_17601729
Hai beste mensen,

Ik droom al een tijdje om een eigen hotel te beginnen hier midden in amsterdam.
Ik woon tegen over een hotel, en mijn vriendin werkt daar ook dus ik weet ook al een tijdje hoe de gang van zaken daar zijn. Dit is een heel 'gewoon' hotel, en het verbaasde mij hoeveel dit al op leverd. Mijn idee daarintegen bevat een 'specialer' hotel, wat natuurlijk zo goed als het hele jaar vol geboekt moet worden
Na maanden lang berekenen enzo en ploeteren over alle nadelen en natuurlijk ook voordelen ben ik nog steeds zeer gemotiveerd. Mijn eerste stap was een ondernemings plan maken, alleen twijfel ik nog over de vestiging en wat het bestemmings plan van amsterdam hierover denkt:P
En natuurlijk twijfel ik over de start financering. Maar aan de andere kant ben ik ook helemaal zeker dat ik het wil doen haha

Geef me ff een schopje in een goede richting lijkt me leuk

groetjes me
pi_17601990
Als je een goed bedrijfsplan hebt lijkt het me ook niet moeilijk om geldschieters te vinden .

btw: Welke opleiding heb je gedaan?
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:09:29 #3
53835 Razzmatazz
I fell asleep on your sofa..
pi_17602006
Als je niet van uitgaan en vakantie houdt: zeker doen!
Anders niet aan beginnen, het is werk bij huis en vraagt meer dan 5x8 uur van je.
En doe wat leuks met de keuken, qua eten dan.
'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
pi_17605602
Thx voor de reacties, ja het is nog ff uitmeten waar de grenzen liggen qua grootte om te beginnen, en wat het slimste is. Ik heb geen relevante opleiding zoals hotel school ofzo, maar wel redelijke ervaring in de hotel industrie. Ik ben er van bewust dat een hotel runnen een hele klus is, en daar ook absoluut niet door afgeschrikt.
Maar een geldschieter lijkt me zo simpel nog niet, of zijn er duizende miljonairs in nederland? hehe..
nog meer schopjes? thx
pi_17619171
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:40 schreef NinjaNoKa het volgende:
Thx voor de reacties, ja het is nog ff uitmeten waar de grenzen liggen qua grootte om te beginnen, en wat het slimste is. Ik heb geen relevante opleiding zoals hotel school ofzo, maar wel redelijke ervaring in de hotel industrie. Ik ben er van bewust dat een hotel runnen een hele klus is, en daar ook absoluut niet door afgeschrikt.
Maar een geldschieter lijkt me zo simpel nog niet, of zijn er duizende miljonairs in nederland? hehe..
nog meer schopjes? thx
Tja..als je geen goede opleiding hebt gehad is het misschien wat moeilijker om aan geld te komen.
Vooral een lening bij de bank lijkt me dan niet gemakkelijk.
Je moet in ieder geval wel een goed ondernemingsplan in elkaar zetten, maar of je het daar mee red???
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_17619187
0800-kooistra
  woensdag 10 maart 2004 @ 12:23:31 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_17619542
Je mag toch helemaal geen horeca-gelegenheid openen zonder papieren? Of loop ik hopeloos achter??
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_17619579
Ik heb geen flauw idee ElisaB... Volgens mij moet je wel iets van een middenstandsdiploma hebben of zo, maar dat kan iedere...fokker wel halen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_17619755
Ja of je neemt een partner in je bedrijf met de nodige horeca papieren. Het is gebruikelijk dat dat de chef kok is. Die moet je toch hebben, of in ieder geval iemand die weet hoe je de frituur aan moet zetten en die heeft dan gelijk zijn horeca papieren.
pi_17628082
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen flauw idee ElisaB... Volgens mij moet je wel iets van een middenstandsdiploma hebben of zo, maar dat kan iedere...fokker wel halen.
Middenstandsdiploma is niet meer verplicht. Zaken die wel verplicht zijn bij een hotel zijn o.a. je hygiene geneuzel e.d
  woensdag 10 maart 2004 @ 20:20:08 #11
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_17630071
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb geen flauw idee ElisaB... Volgens mij moet je wel iets van een middenstandsdiploma hebben of zo, maar dat kan iedere...fokker wel halen.
Ja, dat denk ik ook wel... Maar hoe zit het met de papieren die je moet hebben om voer te mogen voorschotelen of drank te mogen schenken?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_17630209
Om een hotel te starten heb je toch echt 1 a 2 miljoen euro nodig. Dat gaat de bank niet lenen aan iemand zonder ervaring. Of je moet Ronald Jan Heijn heten, die gosert kon nog wat met z'n toekomstige erfdeeltjes zwaaien
pi_17647436
beetje overdreven niet 1 miljoen of je moet een pand hebben van 800 000
pi_17647742
Midden in Amsterdam? Een hotel? Dacht je dan met 8 ton klaar te zijn?

Ik ben trouwens bang dat een bank je echt niet zomaar zoveel geld gaat lenen. Misschien moet je je droom laten varen want uit het niks kun je echt niet zomaar een hotel gaan beginnen midden in Amsterdam. Daarnaast ontkom je er niet aan personeel in dienst te nemen. Daar moet je echt wel wat reservekapitaal voor hebben want dat kost klauwen met geld.

Hou oud ben je trouwens?
pi_17650381
ik heb niet gezegd dat de kosten 800k zijn...
Ik ben 21 jaar oud..een vriendin van mij heeft het hier wel gered in amsterdam, maar die doet een soort b&b met 8 kamers ofzo...Maja een hotel is goeie $$$ en heel leuk om te doen lijkt mij...
pi_17650466
Het probleem is denk ik vooral, dat je min. 8 ton ergens in gooit, en vooral moet hopen dat er mensen komen . Indien dat niet het geval is heb je een heel groot probleem.
pi_17651894
Je denkt er veel te licht over. Voor het starten van een hotel met enig aanzien (dus geen stoffige hoerenkeet met 6 kamers (wat misschien een beter idee is)) moet je toch een behoorlijk pand hebben. Een entree, keuken, eetzaal en een stuk of 10 kamers + facilteiten komt echt uit op een schrikbarend hoog bedrag. Je moet voldoen aan allerei veiligheidsvoorschriften en je daar op inrichten. De teller loopt maar door, personeel, verzekeringen, gas-water elektra de hele rotzooi, belastingen, boekhouders en de godganse pleurisrommel. 2 miljoen euro is helemaal niks om een start te maken, zelfs het dubbele is er waarschijnlijk binnen de kortste keren doorheen.
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:53:58 #18
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_17654746
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 19:57 schreef Sluitspier het volgende:
Je denkt er veel te licht over. Voor het starten van een hotel met enig aanzien (dus geen stoffige hoerenkeet met 6 kamers (wat misschien een beter idee is)) moet je toch een behoorlijk pand hebben. Een entree, keuken, eetzaal en een stuk of 10 kamers + facilteiten komt echt uit op een schrikbarend hoog bedrag. Je moet voldoen aan allerei veiligheidsvoorschriften en je daar op inrichten. De teller loopt maar door, personeel, verzekeringen, gas-water elektra de hele rotzooi, belastingen, boekhouders en de godganse pleurisrommel. 2 miljoen euro is helemaal niks om een start te maken, zelfs het dubbele is er waarschijnlijk binnen de kortste keren doorheen.
Precies! Wil je een beetje fatsoenlijk, aantrekkelijk hotel opstarten dan heb je gewoon ongelofelijk veel geld nodig. Een beetje relevante management/horeca-opleiding zal dan ook niet verkeerd zijn. Dan vindt de bank je ook gelijk wat liever . Welke opleiding heb je nu btw gehad?
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  donderdag 11 maart 2004 @ 22:02:26 #19
85878 _DaNi_
Damn Those Eyes..
pi_17654960
opzich heb je voor de horeca geen HOV/AOV(horeca ondernemings vaardigheden) diploma (meer) nodig.

misschien is de thuisstudie van NTI/LOI(oid) Hotelmanagement iets...
pi_17659671
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 22:02 schreef _DaNi_ het volgende:
opzich heb je voor de horeca geen HOV/AOV(horeca ondernemings vaardigheden) diploma (meer) nodig.

misschien is de thuisstudie van NTI/LOI(oid) Hotelmanagement iets...
en een studie bedrijfseconomie zou ook wel handig zijn!
Nee dat gaat je echt niet lukken!
Je hebt een bedrag van zo'n miljoen euro nodig, aan welk bedrag had jezelf gedacht?
En een miljoen euries gaat de bank jou echt niet uitlenen!
Daar ben je veel te onervaren voor.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_17673363
Ehhm, wil je het pand kopen of huren ??? En wat kost je dit op jaarbasis ?
Hoeveel man personeel wil je in dienst nemen ???
Ik zou in iedergeval zonder keuken maar met een goede roomservice beginnen.
Als je dan na een jaar of 3 mischien een beetje winst begint te maken kan je altijd nog aan de keuken beginnen.

Maar om te beginnen zou ik eens met dat hotel aan de overkant gaan praten en eerlijk informeren hoe dat draait.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 23:15:01 #22
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_17679416
vergeet niet:
- hinderwet vergunning
- brand veiligheid (rook/brand melders in elk vertrek (dus ook de bezemkasten))
- horeca vergunningen
- strenge eisen t.b.v. veiligheid van je gasten
- dure inrichting van kamers
- verzekeringen

Ik denk dat je er met een miljoen nog niet eens bent. Daarbij is het natuurlijk seizoensgebonden, dus hoe hoog verwacht je de bezettingsgraad.

Uit eigen ervaring (hostel/jeugdherberg werk) draai je pas bij een bezetting van 75% winst. Dan moet er natuurlijk niets geks gebeuren.

Concurrentie in Amsterdam is moordend, en hoeveel van de hotels in Amsterdam zijn nog zelfstandig. Volgens mij zijn de meesten toch wel onderdeel van een grote organisatie (Marriot, NH hotels. Ibis. etc etc) of investeerder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')