abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17601185
Ik ben op zoek naar een nieuwe baan, en nu kan ik misschien bij een Taxi bedrijf gaan werken. Daar zeiden ze me dat ik zelf voor een taxi pasje moest zorgen en het geld verspreid terug zou krijgen (wat me niet verbaasde).

Nu gaven ze me een telefoon nummer van een bedrijf (RVI) welke me aan zo'n pasje kunnen helpen, nu wil ik eigenlijk weten wat zoiets kost, hoe lang dat duurt, wat je ervoor moet doen en wat de RVI voor een bedrijf is.

En natuurlijk eventuele ervaringen van jou zelf als Taxi chauffeur.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_17601290
Ik ga incognito door het leven..........
  dinsdag 9 maart 2004 @ 16:45:42 #3
21195 chielechiel
Dans je de hele nacht met mij?
pi_17601337
Ik ben zelf ook taxi chauffeur geweest, NIET DOEN.

Het is een relatief gevaarlijk beroep ( ik reed in het weekend 's nachts, dat scheelt ook), maar bijna alle klanten zitten te zeuren dat het te duur is, en dat je te laat bent. enz enz.

Dat pasje wat jij bedoelt heb ik ook, bij mij betaalde het bedrijf dat ineens, iets wat me eigenlijk vanzelfsprekend lijkt. (kan me niet herinneren dat dat zo duur was)

Wat je er voor moet doen? Ik niet veel, ik heb een medische keuring gehad, maar als jij een normale jonge knul bent, is er niks mis.

Als je graag in luxere auto's rijdt is het aardig, maar ik vind het niet opwegen tegen de nadelen, ben 1 keer bedreigd met mes, dat is ook niet alles, zeker niet als het maar een bijbaan is..
pi_17601705
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:45 schreef chielechiel het volgende:
Ik ben zelf ook taxi chauffeur geweest, NIET DOEN.

Het is een relatief gevaarlijk beroep ( ik reed in het weekend 's nachts, dat scheelt ook), maar bijna alle klanten zitten te zeuren dat het te duur is, en dat je te laat bent. enz enz.

Dat pasje wat jij bedoelt heb ik ook, bij mij betaalde het bedrijf dat ineens, iets wat me eigenlijk vanzelfsprekend lijkt. (kan me niet herinneren dat dat zo duur was)

Wat je er voor moet doen? Ik niet veel, ik heb een medische keuring gehad, maar als jij een normale jonge knul bent, is er niks mis.

Als je graag in luxere auto's rijdt is het aardig, maar ik vind het niet opwegen tegen de nadelen, ben 1 keer bedreigd met mes, dat is ook niet alles, zeker niet als het maar een bijbaan is..
Dankje, waar kom je vandaan als ik vragen mag?

Ik woon in Doetinchem, een 'stad' waar een tasjes dief voorpagina nieuws is

Bij het bedrijf waar ik wil gaan werken zeiden ze dat het tussen de 150 en 200 euro zou zijn, incl alle kosten. En de reden dat ze het niet meteen willen betalen is, dat als ik na bijv 2 jaar of een half jaar naar een ander bedrijf ga, dat het andere bedrijf er voordeel bij heeft. Ik snap het dus wel.

Ik ben de boven gegeven pagina aan t bekijken, daar staan maar een paar bbedragen in en ook nog eens in Guldens, en maar heel vaag omschreven.
pi_17601837
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 16:58 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Bij het bedrijf waar ik wil gaan werken zeiden ze dat het tussen de 150 en 200 euro zou zijn, incl alle kosten.
Wat een BS!

Bij het RVI ben je niet meer dan 40 euro kwijt. Als jij meer moet betalen aan het taxibedrijf dan lichten ze je op. Of willen ze jou ook de medische keuring, verklaring omtrent gedrag én de gewaarmerkte kopie van je rijbewijs laten betalen ofzo?

Lekker personeelsbeleid hebben ze dan.
pi_17601947
Ik heb het een tijdje als bijbaantje naast mijn studie gedaan, was wel leuk. Wel vervelende dingen gehad met bezopen klanten die niet wilden betalen. Ik ben nooit bedreigd maar heb me wel eens ongemakkelijk gevoeld met bepaalde types in de wagen. De collega's zijn ook niet alles (en dan zeg ik het netjes). In het weekend 's avonds is het goed verdienen, door de week overdag is het kut. Destijds waren er geen vereisten, proefritje gemaakt met een collega en ik kon beginnen. Zal nu wel anders zijn. Ik heb wel leukere bijbaantjes gehad, en met die huidige vrije markt kan ik me voorstellen dat het er niet gezelliger op is geworden.
pi_17602002
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:04 schreef Tronica het volgende:

[..]

Wat een BS!

Bij het RVI ben je niet meer dan 40 euro kwijt. Als jij meer moet betalen aan het taxibedrijf dan lichten ze je op. Of willen ze jou ook de medische keuring, verklaring omtrent gedrag én de gewaarmerkte kopie van je rijbewijs laten betalen ofzo?

Lekker personeelsbeleid hebben ze dan.
Helaas moet ik alles zelf betalen ja vooral omdat ik nog een student ben, en alleen in de wkdn kan werken.
pi_17602132
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:07 schreef Yakult het volgende:
en met die huidige vrije markt kan ik me voorstellen dat het er niet gezelliger op is geworden.
Dat klopt wel, ik heb een tijdje als interim gewerkt op de administratie van een grote taxicentrale. Sfeer was om te snijden. Zowel onder de chauffeurs als het overige personeel, vooral vanwege de verscherpte regelgeving en dat tegenwoordig iedereen gebruik mag maken van de deeltaxi. Hogere werkdruk dus, en een hoop gekift tussen de oude garde chauffeurs en de nieuwelingen die met bosjes tegelijk werden aangenomen om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen.

Ik was in ieder geval blij dat mijn opdracht daar erop zat en ik weer weg kon. En dan zat ik nog niet eens in de taxi.
pi_17602178
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:09 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Helaas moet ik alles zelf betalen ja vooral omdat ik nog een student ben, en alleen in de wkdn kan werken.
Lekker dan!! Heb je de CAO ook al doorgenomen qua beloning? Dan kun je zien dat je, zeker als je alleen in de weekenden werkt, toch zeker een weekend of 5 moet draaien voor je die kosten er weer uit hebt. Je mag dus de eerste 5 weekenden voor de kat zijn edele delen werken.

Toch succes!
pi_17602228
RVI kost zo'n 40/50 euro idd. Je moet een medische test ondergaan!

Overigens vond ik het werk ook niet echt leuk, vooral veel oudere mensen die niet leuk zijn.
pi_17602600
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:15 schreef Tronica het volgende:

[..]

Lekker dan!! Heb je de CAO ook al doorgenomen qua beloning? Dan kun je zien dat je, zeker als je alleen in de weekenden werkt, toch zeker een weekend of 5 moet draaien voor je die kosten er weer uit hebt. Je mag dus de eerste 5 weekenden voor de kat zijn edele delen werken.

Toch succes!
Nee, ik heb me er nog niet super in verdiept, daarom dit topic.

Ik kwam op t idee, omdat ik al ruim een maand op zoek ben naar ander werk, en laatst iemand tegen kwam die ook TC is. En het lijkt me wel leuk werk. Misschien is het handig om bij jullie ervaringen te vermelden waar jullie werkten, ik bedoel, in A'dam werkt t anders als in een Fries dorpje.
pi_17602670
Ik denk dat het in Doetinchem en omgeving best een veilig beroep is hoor... het lijkt me ergens ook wel leuk eigenlijk.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17602916
Bij welke taxi centrale werk je, ik woon zelf ook in doetinchem en ben ook nog op zoek naar een beetja taxi chaufeur lijkt me opzich wel leuk
The best way to life is to life your live
pi_17602960
Hoe word je eigenlijk uitbetaalt als taxi-chauffeur? En hoeveel verdient het als je voor een bedrijf zoals TCA werkt? Ik heb nooit wat gesnapt van taxi's enzo eigenlijk , nooit ook afgevraagd
pi_17602975
Ik reed in Delft, is relatief rustig. Veelal ritjes naar Den Haag en Rotterdam, en als er problemen waren, dan was dat vaak daar. In Doetinchem zul je minder risico lopen, maar overal zijn er gekken op straat.

Als je het overweegt zou ik even goed bekijken hoeveel ze je bieden en wanneer je mag rijden. Ik moest het vooral van de fooien hebben want het was geen vetpot. Door de week kreeg je bijna geen fooi, 's avonds in het weekend liep dat meestal op tot meer dan honderd gulden per avond. Iedereen wilde dus in het weekend werken en dan was er strijd om de ritten.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 17:52:14 #16
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17603030
De ritprijs in omzet voor het bedrijf, je krijgt per uur betaald en evt. fooi.

geen percentage van de ritprijs volgens mij....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_17603192
Ik was 24 en ik verdiende slechts iets van 10 gulden per uur ongeacht hoeveel ritten ik reed.
De fooien maakten dat dan weer goed.
pi_17603809
Hoeveel krijg je per maand gemiddeld eigenlijk?
pi_17604024
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 17:46 schreef menmul het volgende:
Bij welke taxi centrale werk je, ik woon zelf ook in doetinchem en ben ook nog op zoek naar een beetja taxi chaufeur lijkt me opzich wel leuk
Off-topic: waar ergens in dtc woon je? Ik zie dat je ICT doet, op t Graafschap?

on-topic: Ik werk nog niet voor een taxi centrale, ben nu aan t kijken of t me wat lijkt. En totdat ik werk hou ik nog even voor me waar ik ga werken
pi_17607073
Als taxi chauffeur heb je meestal veel tijdsdruk. Je moet vaak boven de toegestane snelheden rijden om op tijd bij de volgende klant te zijn (in 10min van Dordrecht naar Roosendaal bijvoorbeeld)en het betaald nog geeneens goed. Ik ben geen taxi chauffeur geweest btw maar ik ken iemand die dit als bijbaantje heeft.

Hij verdiend iets van 6euro per uur. Ik verdien nog meer, terwijl ik gewoon een bijbaantje bij de AH heb. En die fooien vallen ook nog tegen hoor, passagiers die geen fooi geven zijn in de meerderheid.
pi_17609037
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:39 schreef HPoi het volgende:
Als taxi chauffeur heb je meestal veel tijdsdruk. Je moet vaak boven de toegestane snelheden rijden om op tijd bij de volgende klant te zijn (in 10min van Dordrecht naar Roosendaal bijvoorbeeld)
Terwijl waarschijnlijk in je contract komt te staan dat verkeersboetes van je salaris afgehaald worden.
quote:
en het betaald nog geeneens goed. Ik ben geen taxi chauffeur geweest btw maar ik ken iemand die dit als bijbaantje heeft.

Hij verdiend iets van 6euro per uur. Ik verdien nog meer, terwijl ik gewoon een bijbaantje bij de AH heb. En die fooien vallen ook nog tegen hoor, passagiers die geen fooi geven zijn in de meerderheid.
Betaalt inderdaad zeer slecht voor zulk verantwoordelijk werk eigenlijk. Je moet toch maar mooi zorgen dat mensen veilig op de plaats van bestemming aankomen, en dat voor een paar miezerige eurootjes per uur. Zeker als je nog geen certificaten hebt is het mager betaald, maar als je die wel hebt eigenlijk ook nog. Ik vind een bruto-uurloon van 9,85 euro voor iemand die al zijn vakdiploma's heeft niet bijster hoog. Ik zie dat TS 18 jaar is. Hij gaat als ongediplomeerd taxichauffeur de lieve brutosomma van 3,56 euro verdienen. Dat zijn dus nóg meer weekenden gratis werken voor al die kosten terugverdiend zijn

Loonbedragen staan in de CAO.

CAO 2003 taxivervoer
pi_17609326
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:53 schreef Tronica het volgende:

[..]

Terwijl waarschijnlijk in je contract komt te staan dat verkeersboetes van je salaris afgehaald worden.
[..]

Betaalt inderdaad zeer slecht voor zulk verantwoordelijk werk eigenlijk. Je moet toch maar mooi zorgen dat mensen veilig op de plaats van bestemming aankomen, en dat voor een paar miezerige eurootjes per uur. Zeker als je nog geen certificaten hebt is het mager betaald, maar als je die wel hebt eigenlijk ook nog. Ik vind een bruto-uurloon van 9,85 euro voor iemand die al zijn vakdiploma's heeft niet bijster hoog. Ik zie dat TS 18 jaar is. Hij gaat als ongediplomeerd taxichauffeur de lieve brutosomma van 3,56 euro verdienen. Dat zijn dus nóg meer weekenden gratis werken voor al die kosten terugverdiend zijn

Loonbedragen staan in de CAO.

CAO 2003 taxivervoer
Ik ben 19 en ik ga zeker géén 3,56 verdienen. Hier in de regio is er geen overvloed aan chauffeurs zoals in de Randstad. Verder ik werk nu in een tankstation en als ze ergens slecht betalen dan is t daar wel.

Ook voor gevaarlijke situaties hier in de regio ben ik niet bang, net als die verkeersboetes, het is hier in de achterhoek heel anders als in de randstad, ook lange ritten zal ik niet veel maken (nacht, weekend).
pi_17609527
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:03 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik ben 19 en ik ga zeker géén 3,56 verdienen.
Oh sorry, nee inderdaad, dan ga je 4,11 euro verdienen. Of ga jij werken bij een taxibedrijf dat bóven de CAOvaststelling betaalt?? Sow!!! Veel zal het niet zijn toch?
quote:
Hier in de regio is er geen overvloed aan chauffeurs zoals in de Randstad. Verder ik werk nu in een tankstation en als ze ergens slecht betalen dan is t daar wel.

Ook voor gevaarlijke situaties hier in de regio ben ik niet bang, net als die verkeersboetes, het is hier in de achterhoek heel anders als in de randstad, ook lange ritten zal ik niet veel maken (nacht, weekend).
Dan wens ik je veel succes.
pi_17609986
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:09 schreef Tronica het volgende:

[..]

Oh sorry, nee inderdaad, dan ga je 4,11 euro verdienen. Of ga jij werken bij een taxibedrijf dat bóven de CAOvaststelling betaalt?? Sow!!! Veel zal het niet zijn toch?
[..]

Dan wens ik je veel succes.
Dankje,

ik kom op een andere manier binnen als de meeste chauffeurs, ik ken via m'n stage de eigenaar, ik maak gebruik van m'n connecties

Ik denk er iig al wat anders over als eerder. En weet meer wat ik kan verwachten
pi_17612970
Een maat van mij is ook taxi chauffeur in het weekend, en ik was het ook bijna, ik kon er zo beginnen, maar het loon viel me zo zwaar tegen(6 euro p/u ofzo) dat ik lekker bij de benzinepomp ben gebleven.

Hijzelf is er hoe langer hoe minder enthousiast over, in het weekend rij je jezelf helemaal scheel aan bejaardendeeltaxi(3x woordwaarde), en dat is niet gezellig als ik hem mag geloven .

En je voelt je ook vaak niet veilig, ook hier buiten de randstad(Roosendaal)...

Maar je moet het natuurlijk zelf weten
clown hat-curly hair-smiley face
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')