Dankje, waar kom je vandaan als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:45 schreef chielechiel het volgende:
Ik ben zelf ook taxi chauffeur geweest, NIET DOEN.
Het is een relatief gevaarlijk beroep ( ik reed in het weekend 's nachts, dat scheelt ook), maar bijna alle klanten zitten te zeuren dat het te duur is, en dat je te laat bent. enz enz.
Dat pasje wat jij bedoelt heb ik ook, bij mij betaalde het bedrijf dat ineens, iets wat me eigenlijk vanzelfsprekend lijkt. (kan me niet herinneren dat dat zo duur was)
Wat je er voor moet doen? Ik niet veel, ik heb een medische keuring gehad, maar als jij een normale jonge knul bent, is er niks mis.
Als je graag in luxere auto's rijdt is het aardig, maar ik vind het niet opwegen tegen de nadelen, ben 1 keer bedreigd met mes, dat is ook niet alles, zeker niet als het maar een bijbaan is..
Wat een BS!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:58 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Bij het bedrijf waar ik wil gaan werken zeiden ze dat het tussen de 150 en 200 euro zou zijn, incl alle kosten.
Helaas moet ik alles zelf betalen jaquote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:04 schreef Tronica het volgende:
[..]
Wat een BS!
Bij het RVI ben je niet meer dan 40 euro kwijt. Als jij meer moet betalen aan het taxibedrijf dan lichten ze je op. Of willen ze jou ook de medische keuring, verklaring omtrent gedrag én de gewaarmerkte kopie van je rijbewijs laten betalen ofzo?
Lekker personeelsbeleid hebben ze dan.
Dat klopt wel, ik heb een tijdje als interim gewerkt op de administratie van een grote taxicentrale. Sfeer was om te snijden. Zowel onder de chauffeurs als het overige personeel, vooral vanwege de verscherpte regelgeving en dat tegenwoordig iedereen gebruik mag maken van de deeltaxi. Hogere werkdruk dus, en een hoop gekift tussen de oude garde chauffeurs en de nieuwelingen die met bosjes tegelijk werden aangenomen om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:07 schreef Yakult het volgende:
en met die huidige vrije markt kan ik me voorstellen dat het er niet gezelliger op is geworden.
Lekker dan!! Heb je de CAO ook al doorgenomen qua beloning? Dan kun je zien dat je, zeker als je alleen in de weekenden werkt, toch zeker een weekend of 5 moet draaien voor je die kosten er weer uit hebt. Je mag dus de eerste 5 weekenden voor de kat zijn edele delen werken.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Helaas moet ik alles zelf betalen javooral omdat ik nog een student ben, en alleen in de wkdn kan werken.
Nee, ik heb me er nog niet super in verdiept, daarom dit topic.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:15 schreef Tronica het volgende:
[..]
Lekker dan!! Heb je de CAO ook al doorgenomen qua beloning? Dan kun je zien dat je, zeker als je alleen in de weekenden werkt, toch zeker een weekend of 5 moet draaien voor je die kosten er weer uit hebt. Je mag dus de eerste 5 weekenden voor de kat zijn edele delen werken.
Toch succes!
Off-topic: waar ergens in dtc woon je? Ik zie dat je ICT doet, op t Graafschap?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 17:46 schreef menmul het volgende:
Bij welke taxi centrale werk je, ik woon zelf ook in doetinchem en ben ook nog op zoek naar een beetja taxi chaufeur lijkt me opzich wel leuk
Terwijl waarschijnlijk in je contract komt te staan dat verkeersboetes van je salaris afgehaald worden.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:39 schreef HPoi het volgende:
Als taxi chauffeur heb je meestal veel tijdsdruk. Je moet vaak boven de toegestane snelheden rijden om op tijd bij de volgende klant te zijn (in 10min van Dordrecht naar Roosendaal bijvoorbeeld)
Betaalt inderdaad zeer slecht voor zulk verantwoordelijk werk eigenlijk. Je moet toch maar mooi zorgen dat mensen veilig op de plaats van bestemming aankomen, en dat voor een paar miezerige eurootjes per uur. Zeker als je nog geen certificaten hebt is het mager betaald, maar als je die wel hebt eigenlijk ook nog. Ik vind een bruto-uurloon van 9,85 euro voor iemand die al zijn vakdiploma's heeft niet bijster hoog. Ik zie dat TS 18 jaar is. Hij gaat als ongediplomeerd taxichauffeur de lieve brutosomma van 3,56 euro verdienen. Dat zijn dus nóg meer weekenden gratis werken voor al die kosten terugverdiend zijnquote:en het betaald nog geeneens goed. Ik ben geen taxi chauffeur geweest btw maar ik ken iemand die dit als bijbaantje heeft.
Hij verdiend iets van 6euro per uur. Ik verdien nog meer, terwijl ik gewoon een bijbaantje bij de AH heb. En die fooien vallen ook nog tegen hoor, passagiers die geen fooi geven zijn in de meerderheid.
Ik ben 19quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:53 schreef Tronica het volgende:
[..]
Terwijl waarschijnlijk in je contract komt te staan dat verkeersboetes van je salaris afgehaald worden.
[..]
Betaalt inderdaad zeer slecht voor zulk verantwoordelijk werk eigenlijk. Je moet toch maar mooi zorgen dat mensen veilig op de plaats van bestemming aankomen, en dat voor een paar miezerige eurootjes per uur. Zeker als je nog geen certificaten hebt is het mager betaald, maar als je die wel hebt eigenlijk ook nog. Ik vind een bruto-uurloon van 9,85 euro voor iemand die al zijn vakdiploma's heeft niet bijster hoog. Ik zie dat TS 18 jaar is. Hij gaat als ongediplomeerd taxichauffeur de lieve brutosomma van 3,56 euro verdienen. Dat zijn dus nóg meer weekenden gratis werken voor al die kosten terugverdiend zijn
Loonbedragen staan in de CAO.
CAO 2003 taxivervoer
Oh sorry, nee inderdaad, dan ga je 4,11 euro verdienen. Of ga jij werken bij een taxibedrijf dat bóven de CAOvaststelling betaalt?? Sow!!! Veel zal het niet zijn toch?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:03 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik ben 19en ik ga zeker géén 3,56 verdienen.
Dan wens ik je veel succes.quote:Hier in de regio is er geen overvloed aan chauffeurs zoals in de Randstad. Verder ik werk nu in een tankstation en als ze ergens slecht betalen dan is t daar wel.
Ook voor gevaarlijke situaties hier in de regio ben ik niet bang, net als die verkeersboetes, het is hier in de achterhoek heel anders als in de randstad, ook lange ritten zal ik niet veel maken (nacht, weekend).
Dankje,quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:09 schreef Tronica het volgende:
[..]
Oh sorry, nee inderdaad, dan ga je 4,11 euro verdienen. Of ga jij werken bij een taxibedrijf dat bóven de CAOvaststelling betaalt?? Sow!!! Veel zal het niet zijn toch?
[..]
Dan wens ik je veel succes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |