abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 maart 2004 @ 21:53:41 #1
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_17585289
5 mei ga ik starten met een rondreis door amerika van 3 maanden. We beginnen in Washington D.C. en eindigen in LA.

Nou blijven we de eerste 3 dagen in Washington D.C. en gaan we daar uiteraard wat dingetjes bezoeken. Mijn vraag is dan dus natuurlijk (hoe voorspelbaar!! ) wie heeft er nog leuke tips om daar te bezichtigen. Ik ben er in 1999 al geweest en heb toen de volgende dingen al gezien:

- Arlington Cemetery
- White House
- The Capitol
- The Mall
- Washington Monument
- Lincoln Monument
- Air and Space Museum
- en die punt natuurlijk (ben ff de naam kwijt )

en we hebben nog zo'n rondtour gedaan met een busje ofzow.

Misschien ook nog leuke uitgaansplekken???

Thnx alvast!!
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_17585317
LA is leuk
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 8 maart 2004 @ 21:57:26 #3
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_17585387
ground zero!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  maandag 8 maart 2004 @ 22:00:05 #4
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_17585472
quote:
Op maandag 8 maart 2004 21:57 schreef jojomen4 het volgende:
ground zero!


Hmmm... Volgens mij New York!!!!!!
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  maandag 8 maart 2004 @ 22:33:22 #5
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_17586517
quote:
Op maandag 8 maart 2004 21:53 schreef Pat-man het volgende:


Misschien ook nog leuke uitgaansplekken???
In de wijk Georgetown kun je goed uitgaan, vlak bij Georgetown University. Ook bij DuPont Circle zit het 1 en ander, maar daar is uitgaan wel wat duurder dan in Georgetown.

Verder is nog wel leuk om te bezichtigen
- Old Town van Alexandria (leuk om door heen te slenteren)
- Smithsonian Museum (hier hoort het Air and Space Museum ook bij). Dit is een reeks musea rond The Mall, waarvoor toegang gratis is. Aanrader is het National Museum of Natural History.
- FBI-building
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  FOK!fossiel dinsdag 9 maart 2004 @ 20:59:54 #6
8443 cptmarco
it's captain...
pi_17607478
quote:
Op maandag 8 maart 2004 22:33 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

- FBI-building
Moet je wel op tijd bij zijn. Ze hebben maar een beperkt aantal kaarten per dag. Wij waren te laat en kwamen er niet meer in.

Arlington Cemetery vond ik erg mooi.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 23:38:41 #7
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_17612058
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 20:59 schreef cptmarco het volgende:

[..]

Moet je wel op tijd bij zijn. Ze hebben maar een beperkt aantal kaarten per dag. Wij waren te laat en kwamen er niet meer in.

Arlington Cemetery vond ik erg mooi.
Klopt ja, had dat in '99 ook. Weet je ook hoeveel kaarten er per dag beschikbaar zijn???
Ik zit er natuurlijk wel in mei dus dat scheelt met de drukte.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  FOK!fossiel woensdag 10 maart 2004 @ 11:48:47 #8
8443 cptmarco
it's captain...
pi_17618691
quote:
Telephone: (202) 393 7798; and (202) 432.SEAT (TicketMaster Advance Tickets); Website: www.spymuseum.org; and www.ticketmaster.com (Advance Tickets); Transport: Gallery Place/Chinatown or National Archives/Navy memorial metro stations; Opening time: Open daily from 10am to 7pm (April to October), 10am to 5pm (November to March). The museum closes one hour after last admission; Admission: US$13 (adults), US$10 (children). Other concessions are available. Due to the limit and popularity of tickets, Advance Tickets are recommended especially for weekends and holidays
Je kunt wel van te voren boeken, misschien is dat wat.
pi_17656698
FBI building en Pentagon zijn tot niet nader genoemde datum gesloten wegens verbetering van de beveiliging tegen terroristen. Iets dat ze wel heel erg ver in gaan als je het mij vraagt. Maar goed dat is deels hun eigen schuld.

Voor het White House moet je hier in Nederland al maanden van te voren bij de Amerikaanse ambassade een kaart regelen. Je kan wel naar het information center van het White House

Wat je wel kan doen is naar The Old Post office om de bellen te bekijken
en aangezien je er al bent geweest weet je dat er veel musea zijn waar je echt hele dagen in rond kan lopen zonder je te vervelen. En ze zijn nog steeds gratis. Die over de Indianen had ik ook wel willen zien maar ik had geen tijd meer.

Die punt is toch Washington Monument of heb ik niet goed opgelet toen ik daar was 1,5 maand geleden?
  maandag 15 maart 2004 @ 14:26:15 #10
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_17730442
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 23:04 schreef Wozzy het volgende:
... Die over de Indianen had ik ook wel willen zien maar ik had geen tijd meer.
Welke was dat dan, en waar zit ie???
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_17753537
Ga je ook werken tijdens je trip, of is je fortuin groot genoeg voor de reis?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:16:02 #12
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_17761209
Na jarenlang sparen is mijn "fortuin" (niet teveel van voorstellen want 't wordt toch een redelijke low-budget reis) voldoende om de reis te bekostigen!! En we gaan ook met z'n 2en dus dat drukt de kosten ook wel een beetje.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_17847453
Ik ben toen het witte huis ingegaan, dus the oval office enzo bezocht. Ik had wel het geluk dat de broer van een collega van mij in 1 van onze kantoren in Amerika voor de president in het witte huis werkt, dus die heeft ons toen rondgeleid, naar alle delen waar je normaal niet mag komen als bezoeker. Dat was erg leuk!
  zondag 21 maart 2004 @ 00:19:55 #14
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_17858831
Da's zekerzz wel cool! Waar heb je die tour geregeld??? Ter plekke of van tevoren al in Nederland???
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  donderdag 15 april 2004 @ 22:51:38 #15
68171 janvier_egalite
ergerend aan rapaille
pi_18455231
Die tour kan niet meer, publieke touren doen ze niet meer aan.

Verder om te bezoeken, Jefferson Memorial en het zeer indrukwekkende holocaust museum (niet ingaan als je een vrolijke dag wil hebben)
Uitgaan kan goed in Adams Morgan, en Dupont Circle. Verder afhankelijk van wat je smaak is kan ik een aantal toko's noemen.
Leuk om ook te bezoeken is het Kennedy Centre waar ze vaak ook gratis concerten hebben.
genuanceerd ten top
pi_28083007


Ik ga in september, samen met een vriend, een vriend in Washington opzoeken, nu willen we daar uiteraard dingen gaan ondernemen, maar wat is daar zoal te doen? Is er een goed uitgaansleven? Zijn er pretparken in de buurt? dierentuinen? etc.?

Ook ben ik nog opzoek naar (Goedkope) vliegtickets naar Washington( goedkoopste wat ik totnutoe is gevonden is 370 incl p.p.)
pi_28083709
New York ligt aardig in de buurt. Direct meepakken.
  Moderator maandag 20 juni 2005 @ 13:44:42 #18
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28087869
Daar hadden we er al één van: Washington D.C.
We kijken wel even hoe deze loopt en we zullen ze in de toekomst wel mergen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:14:52 #19
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_34032319
Ok. Ik ga begin Mei weer eens een aantal dagen naar New York, maar ga ook nog een paar dagen naar Washington DC. Ben er nog nooit geweest en ben benieuwd:

- Wat moet ik echt zien/bezoeken?
- Welke hotels raden 'ervaringsdeskundigen' aan en af?
- Is het mogelijk het White House te bezoeken. Vond op internet wel dat je vanaf 10 personen een rondleiding kan krijgen, maar weer iemand of je met minder ook niet op de een of andere manier binnen komt. Bijvoorbeeld gewoon met andere mensen die ook met minder dan 10 zijn?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:22:02 #20
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_34032618
Ik zou niet langer dan één dag naar Washington DC gaan. Ga desnoods nog een dag naar Philadelphia (ligt ergens tussen Washington en New York in), schijnt wel een leuke stad te zijn.

In Washington liggen alle bezienswaardigheden (White House, Capitoll Hill, Pentagon bijvoorbeeld) redelijk dicht bij elkaar, en zijn gemakkelijk op één dag te bekijken.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:24:48 #21
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_34032741
het witte huis. Alleen toen ik daar was, was een groot gedeelte erom heen afgezet. Dus echt heel dichtbij kwam ik niet.

washington monument met daar tegen over de grote stoel waar lincon inzit.

Dat grote veld met alle die witte kruisen. Kom alleen niet op de naam.

Ik ben er snel doorheen gereden. [Washington DC bedoel ik dan, neit dat veld] Dus ben niet uitgestapt.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:28:18 #22
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_34032867
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:22 schreef Douwe het volgende:
Ik zou niet langer dan één dag naar Washington DC gaan. Ga desnoods nog een dag naar Philadelphia (ligt ergens tussen Washington en New York in), schijnt wel een leuke stad te zijn.

In Washington liggen alle bezienswaardigheden (White House, Capitoll Hill, Pentagon bijvoorbeeld) redelijk dicht bij elkaar, en zijn gemakkelijk op één dag te bekijken.
Ik ben er waarschijnlijk ook maar 1,5 dag. Vandaar dat ik ook graag wil weten wat nou echt de dingen zijn die ik MOET zien... Sowieso natuurlijk de standaard dingen als The Capitol, Washington monument (of hoe het ookweer heet...), ff de standaard foto voor het whitehouse.

Ben eigenlijk meer op zoek naar de dingen die niet zo bekend zijn, maar toch de moeite. Er zijn vast wel Fokkers die in Washington wonen, werken, tijdelijk verblijven die leuke plekjes kennen of whatever.
pi_34033364
We hebben ook al:

[Centraal] Washington DC Topic
Met de trein van New York naar Washington DC
Washington D.C.

Natuurlijk kan je het White House bezoeken. Van de buitenkant uiteraard. Wil je een tour binnenin, dan dien je 6 maanden van tevoren te reserveren.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34040384
1,5 dag kun je je er zeker wel vermaken. Capitol Hill en het monument moet je gezien hebben natuurlijk, maar het mooiste zijn wel alle musea op de National Mall (tussen het kapitool en het monument). Allen gratis entree en er is echt voor iedereen wel wat te vinden; van het Smithsonian Air and Space museum tot en met moderne kunst




Maar buiten dit stukje valt er weinig te beleven in Washington.

Philadelphia is ook leuk om in een ochtendje te zien (de grondwet ligt er en er zijn nog wat 'oude' gebouwen), of anders Baltimore, met een soort pretpark aan de haven.
pi_34045350
Ah, dit is ook een interessante topic voor mij, aangezien ik precies het zelfde ga doen als de topicstarter, maar dan al volgende maand. Ben reuze benieuwd naar Washington, krijg altijd een beetje het idee dat het de Parijs van de VS is. Feit dat alles lekker dicht bij elkaar ligt en de musea gratis zijn (in principe bezoek ik vrij veel musea, maar ik ben niet iemand die er uren rondhangt...om nou elke keer $10,- te moeten betalen voor 10 minuten kijken is soms de reden dat ik musea laat liggen, ondanks dat ze interessant zijn) is een groot pluspunt.

Nu nog hopen dat het weer een beetje meewerkt volgende maand en dan komt alles goed

Er stond overigens een weekje geleden ongeveer een artikel in het Parool over Washinton. Zijn wel 2 of 3 leuke dingetjes die in dit artikel stonden, die volgens mij niet in alle reisgidsen staan
pi_34045418
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:23 schreef RobinGQ het volgende:
Ben reuze benieuwd naar Washington, krijg altijd een beetje het idee dat het de Parijs van de VS is.
Ook al ben ik geen Parijs-fan... deze vergelijking gaat écht niet op.
pi_34045435
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ook al ben ik geen Parijs-fan... deze vergelijking gaat écht niet op.
Is die conclusie getrokken voor of na de Parijs meet?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34045490
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ook al ben ik geen Parijs-fan... deze vergelijking gaat écht niet op.
Hè bah Daar gaat mijn glorieuze beeld van Washington

Als je een vergelijking moest maken met een Europese stad (als dat mogelijk is), waar lijkt het dan op volgens jou?
pi_34045691
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:27 schreef RobinGQ het volgende:
Hè bah Daar gaat mijn glorieuze beeld van Washington

Als je een vergelijking moest maken met een Europese stad (als dat mogelijk is), waar lijkt het dan op volgens jou?
Bonn (daar hebben ze ook een Museumsmeile, een groot park en is er in de stad zelf niet veel te beleven)

Het blijft natuurlijk een standaard amerikaanse stad, ofwel een Central Bussiness District, een paar grootste bouwwerken en monumenten en dan oneindige suburbs met snelwegen en malls.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:01:10 #30
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_34051745
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 13:23 schreef RobinGQ het volgende:
Ah, dit is ook een interessante topic voor mij, aangezien ik precies het zelfde ga doen als de topicstarter, maar dan al volgende maand. Ben reuze benieuwd naar Washington, krijg altijd een beetje het idee dat het de Parijs van de VS is. Feit dat alles lekker dicht bij elkaar ligt en de musea gratis zijn (in principe bezoek ik vrij veel musea, maar ik ben niet iemand die er uren rondhangt...om nou elke keer $10,- te moeten betalen voor 10 minuten kijken is soms de reden dat ik musea laat liggen, ondanks dat ze interessant zijn) is een groot pluspunt.

Nu nog hopen dat het weer een beetje meewerkt volgende maand en dan komt alles goed

Er stond overigens een weekje geleden ongeveer een artikel in het Parool over Washinton. Zijn wel 2 of 3 leuke dingetjes die in dit artikel stonden, die volgens mij niet in alle reisgidsen staan
Gratis museum's is voor mij idd ook wel ok, want ik hoef er ook niet de hele dag rond te hangen. Wil er wel ff rondkijken, maar om daar nou een hoge entree voor neer te leggen.
pi_44002979
Heeft de TS nog tips voor DC?

Of iemand anders natuurlijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44006763
trek een dagje uit voor een flinke wandeltocht:
's ochtends:
witte huis
washington monument
jefferson memorial
roosevelt
ww2 memorial
lincoln
korea monument
vietnam monument

's middags
Alles tussen het washington monument en het Capitol... veel te zien daar...

's avonds
eten bij old ebbit grill en nog even het witte huis bekijken in het donker

het zal een vermoeiende dag zijn maar zeer de moeite waard.

dan heb je de volgende dag nog om naar het Arlington National Cemetery (JFK) te gaan en het Pentagon...
Bij het Pentagon zijn ze nogal paranoia; je mag er geen foto's of video opnames maken. er fietsen agenten die een oogje in het zeil houden. Je kan er simpel met de metro komen. Tis een saai gebouw maar je moet het gewoon een keer gezien hebben...

ook de moeite waard is een bezoekje brengen aan Union Station (centraal station)

check mijn fotoboek
http://www.econcepts.nl/vakantie2005/Album1.htm

mag ik mee?

[ Bericht 4% gewijzigd door tomzev op 29-11-2006 22:08:54 ]
Tja...
pi_44006883
Ja
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44007033
wanneer gaan we?
Tja...
pi_44007494
Ik ga woensdag
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44070816
Air and Space Museum op the Mall vond ik erg tegenvallen. Er is daar echter ook zo'n shuttlebus naar het Air and Space Museum op Dulles, dat is zeker wel de moeite waard.
Natural History Museum vond ik overigens ook erg mooi en de Post Office Pavilliion...
We zijn midden in de zomer terwijl het iets van 100F was, van Union Station naar Arlington Cemetery gelopen. Was kapot heet en een pokke end, maar wel de moeite waard...
Ik steek je moeder in de fik!
pi_44213823
Iemand een idee voor een betaalbaar hotel redelijk in het centrum?

Ik wil ongeveer 150 dollar voor een kamer betalen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44282425
Ik vond het Holocaust museum aan de Mall absoluut de moeite waard. Zeer indrukwekkend.

http://www.ushmm.org/
  maandag 11 december 2006 @ 10:04:33 #39
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44321236
Ga van de zomer (22-25 augustus).
Iemand een idee hoe je als Nederlander de White House tour kunt regelen?
Als Amerikaan moet je een groep van 10 personen hebben en je dan aanmelden via je state representative...
In Engeland schijnt het via de ambassade te kunnen, maar de NL ambassade zegt dat niet te kunnen:
quote:
Recent heeft deze Ambassade diverse verzoeken ontvangen om te bemiddelen bij het organiseren van bezoeken aan het Witte Huis voor Nederlandse toeristen. De Ambassade kan hieraan geen medewerking verlenen. De restricties die van Amerikaanse zijde worden opgelegd zijn van dien aard dat het voor de Ambassade praktisch niet mogelijk is om aan de wensen van de individuele toerist te voldoen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_44333075
Niet, het schijnt overigens ook niet zo interessant te zijn..
Ik steek je moeder in de fik!
pi_44339444
Volgens mij is er gewoon een visitor-centre en het lijkt me ook niet zo boeiend
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 10 december 2007 @ 18:48:05 #42
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_55174108
Even een topic-kick!

Ik werd vandaag gebeld door 20th Century Fox dat ik bij een of andere prijsvraag een 6-daagse reis naar Washington gewonnen heb! Incl overnachtingen! Voor 2 personen!

Dus ben nu eens even aan t uitzoeken wat er allemaal te zien en te doen is daarzo.. Ben op zich wel n fan van cultuur/historie, maar ook shoppen en een goeie NBA/NFL/MLB game is ook zeker niet verkeerd!
[weet niet of de respectievelijke seizoenen nu aan de gang zijn daar??]

Tips zijn welkom dus!!
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
  maandag 10 december 2007 @ 21:18:24 #43
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_55177749
Als je fietsen huurt kun je in een dag langs alle memorials en Arlington Cemetary fietsen...
Da's wel geinig...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_55184061
Ik zou in elk geval een paar dagen een auto huren of wat gaan bussen want na 1 dag verveel je je rot in DC
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:55:13 #45
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_56415138
a.s. Dinsdag vertrek ik voor een week naar DC!

Woohoo!
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:26:41 #46
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_84111570
Heb de komende zomer 2 lange overstappen op Washington DC (8+ uur), en wilde dus ff de stad in om wat zaken te bezoeken. Iemand er nog recentelijk geweest met wat leuke tips die verder gaan dan White House etc.?
[b]@RemiLehmann[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')