abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 maart 2004 @ 11:14:04 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17551152
Vorige delen
[Centraal] snowboard topic deel 1
[Centraal] snowboard topic deel 2
[Centraal] snowboard topic deel 3
[Centraal] snowboard topic deel 4
[Centraal] snowboard topic deel 5
[Centraal] snowboard topic deel 6
[Centraal] snowboard topic deel 7
[Centraal] snowboard topic deel 8
[Centraal] snowboard topic deel 9

"Ze mountain iz like e women, you have to treat her carefully"

"Die letzten zwölf Stunden hatte ich die besten zwei sachen in der Welt: Sex & Powdêr!

"A good snowboarder is a good drinker!"

"Wie Steiler, wie Geiler"

The Usuals


The Wannabe


Uit het vorige deel
quote:
Yeah baby! Heb nieuw boardje gekocht: de rome anthem 161. Die moet natuurlijk ff uitgeprobeerd worden en dus zijn we van plan 19 maart een weekje naar de alpen te gaan. Vorig jaar hadden we rond die tijd een hele goedkope aanbieding te pakken: 99 euro voor een week naar briancon. Dit jaar valt het echter allemaal erg tegen, het begint allemaal ver boven de 200. Hopelijk zakken de prijzen nog een beetje, maar misschien hebben jullie de gouden tip! Zelf hou ik de site van gogo, husk, sportura en snowtrex in de gaten, maar misschien mis er 1....
quote:
Evennnnnnnn een vraagje..
Je moet bij het snowboarden toch juist je 'goede' been meestal voor hebben..
Dus als je rechts bent heb je meestal rechts voor en links, links voor.
Ik heb deze week gesnowboard, het ging goed, dus ik denk wel dat ik het goed deed
Alleen als je zeg maar als je rechts bent naar rechts wilt sturen dus met je rug in de piste..
Dan moet je toch juist heel erg op je voorste (rechter) been leunen anders draait je bord horizontaal en rem je keihard af..
quote:
Vraagje: Is er een verschil tussen de linkse en de rechtse highback van een burton P1 ?

Ik heb net een highback terug uit garantie en nu valt mij op dat deze identiek is aan de rechtse. De lettertjes zitten langs dezelfde kant en voor de rest merk ik totaal geen verschil op.

In het boekje dat ik nog heb, staat een board afgebleed met P1 bindingen, en daar blijkt het ook zo te zijn (lettertjes op beide bindingen langs dezelfde kant) .

Maar bij mijn drake MTX zie ik dat de lettertjes wel verschillend staan ....

Kan er soms iemand mij bevestigen of ik werkelijk een linkse en rechtse moet hebben ? En indien ja, hoe ik dat kan zien...

(de oude/stukke highback heb ik niet meer spijtig genoeg...anders kon ik het dus direct zien)
quote:
Ben opzoek naar een echt freestyle board voor het park.
Liefst zou ik er ook graag fatsoenlijk een piste mee afwillen, maar het zou 80% moeten dienen voor park use. Dus half pipe, jumps enz...
Ik neem aan dat ik opzoek ben naar een kort en soft board

Mijjn voorkeur gaat uit naar een burton jeremy jones of een rome anthem, beide in 156.
De T6 van burton zie ik anders ook wel zitten, maar die is dan weer zo stijf ...

Iemand reviews, suggesties of opmerkingen die mij kunnen helpen de keuze te maken ?

(ben zelf 176 / 72kg)
POWDER ON!

[ Bericht 1% gewijzigd door XL op 07-03-2004 15:49:23 ]
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_17551967
[..]

Ben opzoek naar een echt freestyle board voor het park.
Liefst zou ik er ook graag fatsoenlijk een piste mee afwillen, maar het zou 80% moeten dienen voor park use. Dus half pipe, jumps enz...
Ik neem aan dat ik opzoek ben naar een kort en soft board

Mijjn voorkeur gaat uit naar een burton jeremy jones of een rome anthem, beide in 156.
De T6 van burton zie ik anders ook wel zitten, maar die is dan weer zo stijf ...

Iemand reviews, suggesties of opmerkingen die mij kunnen helpen de keuze te maken ?

(ben zelf 176 / 72kg)

[...]

Zou voor freestyle niet voor de t6 gaan, zit geen garantie op als je breekt met rails.... Als je puur freestyle wilt moet ff bij forum kijken, die hebben wel goeie shit. Ik heb zelf de rome anthem gekocht, maar nog niet uitgeprobeerd.... Had een burton cascade voor in de poeder en lompe werk, wilde iets hebben voor het iets technischer werk. Ben zelf ook iets van 72 kg (wel 193) en heb 161. Het is niet een puur freestyle boardje, maar meer een alles kun boardje. Voor freestyle kan je beter de rome agent pakken. Een top-10 boardje dus dat zit wel goed. Verder kan je met de custom ook wel goed uit de voeten. Vanwege je gewicht zou ik als ik jou was 156-158 nemen oid.

succes
powder to the people
pi_17553336
De linkjes, wat doe je?!?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 7 maart 2004 @ 14:01:23 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17553642
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_17553749
quote:
Op zondag 7 maart 2004 14:01 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is niet mooi
Nee ok, maar het werkt in ieder geval wel

de eerste werken hier in ieder geval gewoon niet
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 7 maart 2004 @ 14:09:28 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17553785
quote:
Op zondag 7 maart 2004 14:07 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

de eerste werken hier in ieder geval gewoon niet
Welles
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_17553848
quote:
Op zondag 7 maart 2004 14:09 schreef XL het volgende:

[..]

Welles
Okok, alles clear
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_17553912
VET!!!! topic... heb vorige week leren snowboarden in Montana Snowcenter bij centerparcs. Echt zo tof. Moest het ff zeggen
  zondag 7 maart 2004 @ 15:44:23 #10
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17555264
quote:
Zou voor freestyle niet voor de t6 gaan, zit geen garantie op als je breekt met rails....
Op de Burton site staat dat ze hem niet gaan vergoeden als je hem op een rail verneukt... Grinden is over het algemeen niet zo fijn voor je plankje, waarom denk je dat Forum die Street Dweller heeft uitgebracht...

Als je hem breekt krijg je je centjes wel terug hoor Maar ze gaan niets vergoeden voor op rails om zeep gebrachte staalkanten of belag...
pi_17555368
Ik zit te denken om een Burton Canyon van 163cm te kopen. Ik ben zelf iets van 1.85m en 75 kg. Ik wil em vooral gebruiken voor freestyle een aanverwanten. Is dit een beetje een goeie plank voor mij denken jullie?
plaatje:
pi_17555500
quote:
Op zondag 7 maart 2004 15:50 schreef Thomas B. het volgende:
Ik zit te denken om een Burton Canyon van 163cm te kopen. Ik ben zelf iets van 1.85m en 75 kg. Ik wil em vooral gebruiken voor freestyle een aanverwanten. Is dit een beetje een goeie plank voor mij denken jullie?
plaatje:
[afbeelding]
Is 163 cm niet wat lang als je hem vooral voor freestyle wilt gaan gebruiken?

Canyon is volgens Burton meer een all terrain board, dus als je je board echt meer voor het freestyle wilt gaan gebruiken kun je beter een soepeler board kopen die speciaal daarvoor gemaakt is.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_17555553
quote:
Op zondag 7 maart 2004 15:57 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Is 163 cm niet wat lang als je hem vooral voor freestyle wilt gaan gebruiken?

Canyon is volgens Burton meer een all terrain board, dus als je je board echt meer voor het freestyle wilt gaan gebruiken kun je beter een soepeler board kopen die speciaal daarvoor gemaakt is.
mja hij leek mij ook al vrij lang eik
Heb je nog een suggestie misschien?
pi_17555697
quote:
Op zondag 7 maart 2004 15:59 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

mja hij leek mij ook al vrij lang eik
Heb je nog een suggestie misschien?
Hangt er een beetje vanaf wat je echt wilt doen, wil je vooral in de halfpipe zijn de Burton Powers en Shaun White wel aan te raden. Wil je meer over het algemeen in het funpark (jumps en grinds) lijkt me de Burton Seven of Jussi meer geschikt.

Dit zijn puur en alleen Burton boards omdat ik daar wel wat gegevens over heb, voor andere merken (die meestal goedkoper zijn met een iets mindere of zelfs vergelijkbare kwaliteit) zul je de anderen aan moeten schieten.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 7 maart 2004 @ 17:04:26 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17556852
quote:
Op zondag 7 maart 2004 15:59 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

mja hij leek mij ook al vrij lang eik
Heb je nog een suggestie misschien?
Als je wat beter rijdt is de Burton Baron ook wel een goeie optie.
Dat is de betere versie van de Canyon.
Is ook een all mountain board maar doet het prima in de pipe en op kickers.

Maar ik zie wel een grote "Burton" manie in dit topic ontstaan.
En dat terwijl de boards van Burton toch niet zo heel erg speciaal zijn. Andere merken zijn tegenwoordig gewoon vergelijkbaar of zelfs beter voor dezelfde prijs en vaak zelfs iets goedkoper.

Forum heeft bijvoorbeeld hele goeie freestyle boards.

Ben trouwens wel erg te spreken over de bindingen van Burton (die Mission Greed is echt vet )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 7 maart 2004 @ 19:05:07 #16
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17559300
quote:
Op zondag 7 maart 2004 17:04 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je wat beter rijdt is de Burton Baron ook wel een goeie optie.
Dat is de betere versie van de Canyon.
Is ook een all mountain board maar doet het prima in de pipe en op kickers.

Maar ik zie wel een grote "Burton" manie in dit topic ontstaan.
En dat terwijl de boards van Burton toch niet zo heel erg speciaal zijn. Andere merken zijn tegenwoordig gewoon vergelijkbaar of zelfs beter voor dezelfde prijs en vaak zelfs iets goedkoper.

Forum heeft bijvoorbeeld hele goeie freestyle boards.

Ben trouwens wel erg te spreken over de bindingen van Burton (die Mission Greed is echt vet )
Nu is Forum ook niet een van de goedkoopsten maar verder is het hier al vaker gezegd.. echt veel grote veschillen tref je niet meer aan..
pi_17559359
Ik kon het niet laten...




Forum Dev`s 159 W Devun Walsh ProModel , besteld... nieuw hier @ de shop 570 euro.

En gekocht voor.. 250 euro nieuw Incl 2 jaar garantie!

* Thermo erg erg tevreden
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_17559508
Heej, die wil ik ook gaan kopen, alleen dan de 164 Met Ride SPi bindingen. Is de uitverkoop al begonnen trouwens, bij de betere boardshops??

Trouwens, ik ga waarschijnlijk in week 25 en 26 naar Mayrhofen, beetje snowboarden, mountainbiken, chillen en op bezoek bij een vriendin van me. Wanneer ik met de auto ga (moet pappie lief aankijken, die van mij rijd in op 5 als ik geluk heb ), kunnen er mensen die nog 2 weekjes willen / kunnen gletscherboarden (gletscher is makkelijk te bereiken) meerijden. Ik heb plaats voor 2 personen zonder skikoffer en plaats voor 3 met skikoffer.
pi_17559605
quote:
Op zondag 7 maart 2004 19:13 schreef pAin het volgende:
Heej, die wil ik ook gaan kopen, alleen dan de 164 Met Ride SPi bindingen. Is de uitverkoop al begonnen trouwens, bij de betere boardshops??

Trouwens, ik ga waarschijnlijk in week 25 en 26 naar Mayrhofen, beetje snowboarden, mountainbiken, chillen en op bezoek bij een vriendin van me. Wanneer ik met de auto ga (moet pappie lief aankijken, die van mij rijd in op 5 als ik geluk heb ), kunnen er mensen die nog 2 weekjes willen / kunnen gletscherboarden (gletscher is makkelijk te bereiken) meerijden. Ik heb plaats voor 2 personen zonder skikoffer en plaats voor 3 met skikoffer.
Dat is like.. juni? net als US summercamp zeg maar, is het dan nog open? Zo'n park als les 2 alpes @ gletsjer hebben ze niet zeker.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_17559768
quote:
Op zondag 7 maart 2004 19:18 schreef Thermo het volgende:

[..]

Dat is like.. juni? net als US summercamp zeg maar, is het dan nog open? Zo'n park als les 2 alpes @ gletsjer hebben ze niet zeker.
Toen ik in juli/augustus bij Les 2 alpes aan het rondklimmen was kwamen er nog snowboarders naar beneden

Dat wil ik ook nog wel eens doen
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 7 maart 2004 @ 19:46:45 #21
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17560154
quote:
Op zondag 7 maart 2004 19:18 schreef Thermo het volgende:

[..]

Dat is like.. juni? net als US summercamp zeg maar, is het dan nog open? Zo'n park als les 2 alpes @ gletsjer hebben ze niet zeker.
wel de Hintertux gletser in de buurt.

Ok er zit niet een geweldig funpark bij maar wel een half pipe en wat big airs.
Ze zijn niet zo goed als in Frankrijk maar ook weer niet echt slecht en als je daar toch in de buurt bent is het toch wel leuk om er een beetje in rond te rijden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 7 maart 2004 @ 19:51:32 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17560257
quote:
Op zondag 7 maart 2004 19:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

wel de Hintertux gletser in de buurt.

Ok er zit niet een geweldig funpark bij maar wel een half pipe en wat big airs.
Ze zijn niet zo goed als in Frankrijk maar ook weer niet echt slecht en als je daar toch in de buurt bent is het toch wel leuk om er een beetje in rond te rijden
Komakie, kom eens met mooie Anton-verhalen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_17560389
LOL Ja precies bier vrouwen en snowboards komop
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  zondag 7 maart 2004 @ 21:01:11 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17561848
quote:
Op zondag 7 maart 2004 19:51 schreef XL het volgende:

[..]

Komakie, kom eens met mooie Anton-verhalen
quote:
Op zondag 7 maart 2004 19:57 schreef Thermo het volgende:
LOL Ja precies bier vrouwen en snowboards komop
Ohwwwwwkeeej, omdat jullie er zo om vragen
Heb niet echt verhalen maar goed....
Ik beleef altijd dingen en ben niet zo goed in het vertellen naderhand..

Ik heb aan 2 groepen lesgegeven en wat privelessen...
Roadgab gesprongen. Straat was ongeveer 5/6m breed denk ik. (foto's van gemaakt)
Hele dikke poeder gereden.
Er komen nog een paar foto's aan maar die moet ik nog inscannen enzo (jah ik weet het, ik ben jullie nog verschuldigd van de vorige keer)

Eerste dag gelijk in de hemel want dat was de beste dag van het seizoen. POWDERDAY!!!!
Die dag 1x een rail gereden en daar hard op onderuit gegaan. conclusie: De volgende dag een dikke blauwe plek op me bovenbeen.
Daarna gewoon wat goeie dagen gehad.
Paar keer poederafdalingen gedaan die gewoon vanaf de top (2300m) tot aan het dal (1300m) gingen.
Helemaal top!!!


btw heb wel btje iets cliché gehad

Ik had mezelf voorgenomen om niet zo'n cliché leraar te worden en achter de vrouwen aan te gaan en elke avond een andere leerlinge te hebben enzo.
Eerste de beste groepje dat ik had zat een meisje in en je raadt al wat er gebeurde
Gelukkig is het daarbij gebleven en is ze nog steeds me dinnetje

Voor de rest alleen maar aan snowboarden gedacht.
Al ben ik er wel achter gekomen dat je als leraar een hoop voordelen hebt.
- Financieel gunstig ivm allemaal kortingen en je krijgt van iedereen dealtjes
- Je komt op plekken met andere leraren waar je met je groep nooit komt.
- en je hebt altijd wel wat aanspraak

[ Bericht 8% gewijzigd door Komakie op 07-03-2004 21:07:55 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 7 maart 2004 @ 21:16:54 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17562266
Vrouwen: Check!
Snowboarden: Check!
Bier: ?

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')