abonnement Unibet Coolblue
pi_17464261
hoi allemaal,

reiki lijkt mij heel interessant en ik zou wel eens een cursus willen volgen. De cursussen zijn echter vrij duur en ik ben er nog niet helemaal van overtuigd of het wel iets oplevert of dat reiki eigenlijk wel 'bestaat'. Leer je echt energie gebruiken en heb je jezelf of anderen er wel eens mee geholpen?
Voordat ik er aan begin zou ik dan ook graag van mensen hun ervaringen horen en misschien tips over wat goede cursussen zijn in amsterdam.
pi_17464769
Reiki is iets wat idd echt bestaat, maar is niet zomaar iets wat je "voor de lol" doet.

Ik ken enkele Reiki masters, en de magnetiserende gave die zij hebben is echt wel behoorlijk heftig.

Informeer (en bedenk) je dus wel van te voren of jij je er echt voor wilt geven, en of je je echt wilt gaan verdiepen in jouw magnetiserende gave (die overigens iedereen in meer of mindere mate heeft)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_17465562
heb het eigenlijk niet zo serieus opgevat als hoe jij het nu brengt.
Ik neem toch aan dat je het stapje voor stapje leert, en wat ik heb begrepen is dat veel mensen na de eerste basiscursus niet verder leren maar gewoon een (beperkt) beter gebruik maken van hun energieen en kleine pijntjes weten te verlichten bij zichzelf en evt. anderen.
Dat kan toch ook neem ik aan, zonder gelijk voor het masterschap te gaan?

Is er iemand die zo'n basiscursus gedaan heeft? En wat doe je er nu mee?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 2 maart 2004 @ 19:01:27 #4
74056 crew  ToT
pi_17466983
Je kunt HEEL veel kanten op: Usui Reiki is de meest normale stap om te nemen. Veel meer dan 125 euro moet je niet betalen voor Reiki 1.
Meestal is het zo dat je blanco er naar toe gaat en in 2 dagdelen zowel uitgebreide uitleg krijgt als 4 inwijdingen. Later heb je meestal wel een terugkom avond waarbij je je ervaringen kunt uitwissellen. Ook kun je je master ten allen tijden bellen als je vragen hebt.

Sommige masters kiezen er trouwens voor dat je eerst zelf heel veel moet lezen en leren over Reiki voordat je de inwijding krijgt. Aan jou de keuze wat jij prettiger vindt.

Je kunt natuurlijk doorgaan met Usui Reiki, maar je kunt ook er voor kiezen om een andere stroming te volgen. (Die keuze kun je natuurlijk ook al meteen doen; het is geen verplichting om met Usui te beginnen.)

1 tip: combineer geen Reiki stromingen. Da's echt niet fijn! *Spreekt uit ervaring*

Laat je niet gek maken: elke stroming zegt wel dat die weer veel krachtiger is dan alle andere stromingen. Van Usui Reiki wordt aan de ene kant gezegd dat het net zo krachtig als de rest en dat het een compleet systeem is en dat ideaal is dat het zo eenvoudig is, maar aan de andere kant hoor je ook steeds vaker dat het zijn kracht flink aan het verliezen is omdat het steeds meer verwatert, omdat elke master het op zijn/haar eigen manier doet.

Tera Mai werkt met de zelfde kracht als Usui Reiki, maar ook met andere stralen. Hier zit een rtademark op, zodat elke master verplicht is de inwijdingen op een specifieke manier te doen, zodat het niet kan verwateren. Minpuntje: officieel mag je Tera Mai met echt absoluut niets combineren. Puur met Tera Mai werken en verder niets dus.

Ja en dan heb je nog stromingen als Karuna Ki (ik hoop dat ik het goed spel), die ook zeer krachtig zijn, en Tibetaanse Reiki (wat een combinatie is van verschillende zeer krachtige Reiki stromingen, maar voor sommige mensen is het te krachtig om mee te beginnen) en een Reiki-stroming in India die met vele duizenden symbolen werkt, wat volgens sommigen de originele Reiki is waarmee dr. Usui gewerkt heeft. Ook heb je Kundalini Reiki; daarmee begin je al met iets wat je bij andere vormen van Reiki pas veel later krijgt. Persoonlijk betwijfel ik of het wel zo goed is om direkt daarmee te beginnen.


Oefffff....flinke lap tekst!

[ Bericht 26% gewijzigd door ToT op 02-03-2004 19:13:49 ]
pi_17483259
als aanvulling op ToT qua Reikistromingen.

rainbow reiki
karuna reiki
karuna ki reiki (ja die zijn verschillend)
innersun reiki
dr is zelfs een wicca-reiki die met de natuurelementen werkt
tibetaanse reiki
en veel meer en meer en meer, er zijn in totaal over de 125 verschillende reikivormen

ikzelf heb de volgende tot me beschikking:

Usui Master
Karuna Ki Master
Innersun Master
Violet fire / silver violet fire
Magnified Healing 1e fase workshop
Sacred Breath (sjamanisme)
Diverse goddess empowerments gehad.
Op het indalo aangesloten ( http://users.skynet.be/jeanvanhove/ )

Wat doe ik:

Behandel mensen met de diverse stromingen, verschilt per situatie
Doe cursus-dagen / weekenden / avonden...ook hier geldt weer verschilt per situatie
Doe 1 op 1 inwijdingen.
Doe afstandsinwijdingen vanaf de 2e graad... (zorg eerst maar voor een goede basis voor e jezelf gaat ontwikkelen)
Inwijden van mens en dier.

Dan spreekt de TS over woekerprijzen......

Behandelingen gaan bij mij van gratis tot max 20 euro
inwijdingen doe ik vanaf 50 euro (ook hier geld gratis is geen uitzondering)
Afstandsinwijdingen laat ik aan degene in kwestie over. Vaak zegt men wat over te maken maar blijft je rekening leeg. Als hier een dank je wel tege overstaat is dat geen probleem, een dank je wel kan meer doen dan hoeveel geld ter wereld ook!
In overleg met de cursist wordt het bedrag afgesproken voor de betreffende cursus.
De kosten houdt ik laag omdat het voor iedereeen beschikbaar moet zijn dus ook mensen die bv van de soos leven.

FF ter verduidelijking, de goddes empowerments, sacred breath en magnified healing zijn geen reikivormen. magnified healing is een op zich staande healingsmethode en de rest hoort bij sjamanisme

een goede beginsite voor reiki informatie vind je op: http://www.beginhiermetreiki.nl

liefs

Lauwrence
pi_17494869
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:45 schreef stip het volgende:
heb het eigenlijk niet zo serieus opgevat als hoe jij het nu brengt.
Ik neem toch aan dat je het stapje voor stapje leert, en wat ik heb begrepen is dat veel mensen na de eerste basiscursus niet verder leren maar gewoon een (beperkt) beter gebruik maken van hun energieen en kleine pijntjes weten te verlichten bij zichzelf en evt. anderen.
Dat kan toch ook neem ik aan, zonder gelijk voor het masterschap te gaan?

Is er iemand die zo'n basiscursus gedaan heeft? En wat doe je er nu mee?
*meldt

Ik heb reiki 1 gedaan. Dat is denk ik de basiscursus die jij bedoeld. Je leert alleen de behandelingsmethoden echt stapje voor stapje. Het reiki zelf kan je al gebruiken na de inwijding. Ik kon wel doorgaan naar de volgende graad maar dat heb ik niet gedaan omdat ik gewoon weinig merkte van de energie die ik aan het gebruiken was. Dit hoeft bij jou trouwens niet zo te zijn. Mijn chakra's waren gewoon niet verstopt of geblokkeerd of iets dergelijks, dus ik gebruikte die energie altijd al. Veel anderen merken vaak wel een verschil. Bijkomende verandering is vaak dat je anderen beter kan aanvoelen. Negatieve en positieve energie is beter te onderscheiden.

Ik weet trouwens niet welke vorm van reiki ik heb gedaan. Heb echt geen flauw idee! Het was gewoon gezellig met mijn vriendinnen iets nieuws doen

Ik gebruik dat reiki niet echt veel meer. Alleen als ik bijvoorbeeld ergens last van heb, zoals hoofdpijn of kniepijn. Dan is het wel fijn dat je reiki kan gebruiken. Ook behandel ik wel eens iemand die ik ken maar dat stelt ook niet zoveel voor. Het is wel fijn dat je weet hoe je die energie moet gebruiken. Het komt je vast wel eens van pas. Verwacht echter geen wonderen hoor, het is gewoon een leuke ontspannende bezigheid.
pi_17495893
ben stuk wijzer geworden, dank jullie wel! Ga zeker binnenkort een cursus doen en laat dan nog wel weten hoe het gaat
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 4 maart 2004 @ 17:42:30 #8
74056 crew  ToT
pi_17498829
Geartsjuh, jammer dat je er weinig van voelt en daardoor gekozen hebt om er (voorlopig nog?) niet mee door te gaan. Het is wel heel begrijpelijk hoor. Ik merkte het al meteen na de 1e inwijding van Reiki 1. Je moet je wel volledig ontspannen en je open stellen.
Ik denk dat jij Usui Reiki 1 hebt. Kijk eens op het certificaat en in het boekje wat je hebt meegekregen. (Die HEB je toch wel meegekregen he?)

Hee toppie Stip! Ik ben benieuwd!
pi_17500748
Ik was volledig ontspannen en stond volledig open Dat is de reden waarom ik niks heb gemerkt: ik gebruikte altijd al reiki zonder dat ik het wist. Mijn hele leven al. Nu ik er achteraf op terug kijk begin ik pas echt te zien hoe vaak ik het al gebruikt heb zonder dat ik het door had. Vraagje aan jou daarover (aangezien jij hier blijkbaar veel van weet): heeft het voor mij dan nog wel nut om door te gaan naar reiki 2 en 3?

Speciaal voor jou even mijn certificaat en bijbehorende boekje opgezocht. Het is inderdaad Usui Reiki (Usui Shiki Ryoho Reiki), basiscursus reiki 1 vanuit de "Usui zienswijze van natuurlijk helen". Klinkt stoer he?

stip: hou ons op de hoogte! Ik ben benieuwd.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 20:08:01 #10
63246 Shadow_Smile
Be awake in your dreams !
pi_17990547
* heb niet alle posts gelezen *
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:00 schreef Sakura het volgende:
Reiki is iets wat idd echt bestaat, maar is niet zomaar iets wat je "voor de lol" doet.

Ik ken enkele Reiki masters, en de magnetiserende gave die zij hebben is echt wel behoorlijk heftig.

Informeer (en bedenk) je dus wel van te voren of jij je er echt voor wilt geven, en of je je echt wilt gaan verdiepen in jouw magnetiserende gave (die overigens iedereen in meer of mindere mate heeft)
Hier ben ik het mee eens.

ik heb reiki 1 en 2

mijn fout is geweest dat ik ze te snel achter elkaar heb gehaad, en hier door geheel uitbalans werd getrokken. DIt was geen prettige ervaring !!!!

Ik heb reiki voormij zelf gedaan, en na de reiki 1 inweiding werd ik hyper actief, ik kon niet stil zitten. Maar stond wel steviger in mijn schoenen.

Na reiki 2 er 8 maanden er na gedaan te hebben, zijn een aantal dingen te snel gegaan voor mij, er kwamen ernergie banen vrij bij mij waar ik best veel moeite me had, omdat ik niet eens gewend was aan reiki 1. Onder tussen heb ik mee leren omgaan, en ben langzamer hand weer met beide benen op aarde.

Wat ik wil zeggen, denk er goed over na, een reiki meester is meestal dol happy en zal je alleen de leuke dingen vertellen om je maar over te halen. DIt is in mijn ogen verkeerd. Een reiki meester hoort je gewoon uit te leggen wat het is, en hoe je er mee om kan gaan. NOu zeg ik ook weer niet dat reiki slecht is, maar neem er de tijd voor !
See my lonely life unfold,...... I see it every day !!!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 26 maart 2004 @ 20:16:14 #11
74056 crew  ToT
pi_17990729
Nou mijn beide Reiki masters (en veel anderen met wie ik er over gesproken heb) hebben me daadwerkelijk wel voor de mogelijke problemen gewaaarschuwd.

Balen dat het bij jou te snel gegaan is voor jouw gevoel. Fijn dat het ondertussen toch weer goed is gekomen.
pi_17994877
*meld zich ook =)

Maar uh, ToT? heb je misschien wat meer info over dat tibetaanse reiki? Klinkt wel stoer, al het goeie komt uit tibet.
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 26 maart 2004 @ 23:47:17 #13
74056 crew  ToT
pi_17995313
LOL

Tibetaanse Reiki is een combinatie van 5 krachtige Reiki stromingen: Tera Mai, Kurana Ki en nog een paar andere. Ik neem aan dat Usui Reiki er ook bij zit. Mensen die dat volgen, kunnen ook meteen de symbolen van deze stromingen gebruiken, óók die van de neven-initiaties.
Hmmmm.....ik ken een master die een website heeft er over, alleen weet ik die site niet meer uit mijn hoofd en spreek ik haar helaas ook nooit meer. Ach ga anders even Google'n; misschien vind je zelf nog wel het één en ander!

Ikzelf heb na Usui Reiki 1 & 2 de overstap naar Tera Mai gemaakt, waarvan ik een poosje geleden mijn 2e inwijding en de Yod-initiatie heb mogen ontvangen. Misschien dat ik ooit in de toekomst wel Tibetaanse Reiki ga doen, maar dat zal dan in de verre toekomst zijn; ik wil gewoon rustig hierin groeien en niet te veel door elkaar heen gaan doen.
pi_17995690
Hoe onderscheid je de goede reikimasters van de slechte? En hoe kom je erachter welke reikistroming voor jou het meest geschikt is?
Unox, the worst operating system.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 27 maart 2004 @ 10:00:21 #15
74056 crew  ToT
pi_17998513
Goeie vraag!

Een goede Reikimaster heeft alle tijd voor je en probeert je niets op te dringen. Hij zal altijd de keuze aan jou laten. Neem het liefst een master die al enige jaren ervaring heeft en het liefst ook eentje die zich maar bij één Reiki stroming houdt. (Tera Mai mag bijvoorbeeld NERGENS mee gecombineerd worden: zie jezelf als een viool die op één soort muziek afgestemd wordt; daar moet je niet ineens andere muziek op gaan spelen.)
Vraag van te voren hoe die inwijding in elkaar steekt: met Usui Reiki heb je normaal 4 inwijdingen die over 2 dagen verspreid worden. Met Tibetaanse Reiki schijnt 1 inwijding al genoeg te zijn; deze is dan ook uiterst krachtig en zal daardoor ook een enorme impact op je hebben. Mensen die van zichzelf al erg gevoelig zin voor energiën doen er dan ook goed aan om eerst met Usui te beginnen, hoewel daar de meningen ook weer over verdeeld zijn. Kijk eens wat rond op het Internet over Reiki vormen en welke je het meeste aanspreekt. Laat je niet gek maken door uitspraken als: "Dit is 10X zo sterk als Usui Reiki!" en "Dit is 100X zo sterk als Usui Reiki!" Kijk wat jou aanspreekt. De neven-initiaties van Tera Mai spraken mij erg aan, en natuurlijk de verschillende stralen ervan en de effekten die ze op blokkades hebben.

Met Reiki kom je in een reinigingsperiode terecht; je lichaam en geest worden gereinigd van allerlei oude kwalen en trauma's. Sommige mensen zijn hartstikke lyrisch en gelukkig en energiek tijdens zo'n reiniging, terwijl anderen die oude trauma's weer herbeleven. Wees gerust: je krijgt NOOIT meer te verwerken dan dat je aankan!

De ene Reiki master wil dat je eerst alles uit een boek leert voordat hij/zij je inwijdt en zal je er ook vragen over stellen, terwijl de ander het je uitlegt tussen de inwijdingen door. Persoonlijk vind ik die 2e methode fijner: ik voel me nooit gemakkelijk als ik me moet "bewijzen". Dat is ook belangrijk: dat je je op je gemak voelt bij een master.

Een goede master staat ook na de inwijdingen graag voor je klaar als je vragen hebt. En een goede master heeft ook een terugkomavond waarop je je bevindingen kunt vertellen met je eventuele medecursisten. Een goede master respecteert het ook dat je eventueel het liefste in je eentje een inwijding wil krijgen, maar de voorkeur gaat eigenlijk wel altijd uit naar een groepje van pakweg 5 mensen.

Het is de keuze van de master om jou apart te nemen als je je inwijding krijgt waarbij je je ogen gesloten houdt, of dat ze het in het groepje doet en dat je je ogen open houdt. Dit zegt niets over hoe goed de master is, maar over zijn/haar houding er tegenover; openheid of respectvolle geheimhouding? Voor allebei is wel wat te zeggen. Misschien is je ogen dicht houden wel goed, aangezien je je dan beter kunt concentreren op wat je merkt.

De ene master wijdt je alleen in, de ander voelt ook of er dingen zijn waarmee je zit en zal daar over praten. Vaak zal het ook over je verleden gaan (en het klopt meestal echt haarfijn!). Je kunt natuurlijk van te voren aangeven wat je prettiger vindt; het wel te horen of niet.

De ene Reiki master zal een paar honderd euro per inwijding vragen, de ander vraagt bijvoorbeeld 119 euro per inwijding. Met veel masters valt ook te overleggen: als je duidelijjk kunt maken dat je amper een cent hebt, kan de prijs drastisch naar beneden en sommigen doen het zelfs gratis of in ruil voor een gunst.
pi_18001474
Ik zag net dat Kundalini-reiki ertussen stond. Nou ben ik net even gaan zoeken en daar stond bij Reiki 1 en 2 dat oa je keel daarbij open gaat staan etc (dat komt mij dus allemaal zeer bekend voor). Naja, wat ik me dus af vroeg, kan je ook vanzelf Kundalini-reiki krijgen? Ik weet wel over spontane Kundalini ontwakeningen, maar is dit anders en/of wat is het verschil? En zoja, als dat kan, kan het zijn dat iemand..uhm, het (misschien perongeluk of misschien expres) heeft gegeven bij jou dmv sex , zou dat ook een vorm van inwijding kunnen zijn? En wat is precies Kundalini-reiki of tenminste wat houdt het in en is dat ook Tibetaans ofzo?

Zoja, dan heb ik dus gratis reiki 1+2 gehad .
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 27 maart 2004 @ 14:18:36 #17
74056 crew  ToT
pi_18002005
HAHAHA! Geweldig....

*Uche!* Okee, komt-ie!

De Kundalini is een soort energiestroming die door je lichaam gaat. Deze is echt zeer krachtig en is nodig om anderen te kunnen inwijden voor zover ik begrepen heb. De kundalini kun je zelf opwekken of het kan met een inwijding gebeuren. Mensen die niet aan Reiki doen, kunnen het in het algemeen pas na 25 jaar aan yoga doen voor elkaar krijgen dat-ie op gang komt. In bepaalde Reiki boeken staat hoe je het ook op gang kunt laten komen, maar het wordt zeer, ZEER sterk afgeraden om dat te doen! Als je Kundalini op gang komt als je er nog niet aan toe bent, kan het ernstige gevolgen hebben; je energiebanen kunnen het misschien nog niet aan. Zonder die technieken die in die boeken staan, komt de Kundalini gewoon pas op gang als je er aan toe bent.

Zoals ik al zei kan het ook met een inwijding; dat gebeurt met Kundalini Reiki maar ook met andere vormen van Reiki, hoewel het daarbij pas later komt. Ik denk persoonlijk dat deze Kundalini's sterk van elkaar verschillen, omdat met Kundalini Reiki het blijkbaar niet zo erg is dat het al meteen op gang komt. Misschien is deze in het begin gewoon nog niet zo sterk en moet hij nog krachtiger worden of zo.
Zelfs met een bepaalde vorm van Tai Chi (Taijiwuxigong) kun je zelf direkt tijdelijk een Kundalini opwekken, maar ook deze is veel milder dan het echte werk.

Dat je keel open gaat staan betekent dat je keelchakra zich opent en je betr met andere nkunt communiceren. In het begin loop je wel het risico dat je dan ook echt ALLES er uit gooit en dat je veel te eerlijk bent en mensen kunt kwetsen of dingen gaat zeggen die je liever voor jezelf gehouden zou hebben.

Met sex kun je echt geen Kundalini-inwijding of zo krijgen hoor! Don't worry. Met sex krijg je sowieso wel een lekkere portie Reiki van de ander omdat-ie natuurlijk met zijn handen overal aan je zit. Heerlijjk toch? Natuurlijk als je er niets van moet hebben, komt de energie ook niet bij je binnen.
Een inwijding is echt heel anders: dar komen ook symbolen enzo bij aan te pas, maar het kan natuurlijk al wel zijn dat als je veel omgaat met iemand die Reiki heeft en hij raakt je veel aan, dat bij jou al diverse blokkades opgeheven zijn en dat er al misschien een klein beetje Reiki door je heen stroomt. Je kunt iets uitproberen als je wil: leg je handen op je hart of keel of buik. Visualiseer dat er een wit licht door je kruin naar binnen stroomt en door je handen weer naar buiten stroomt, naar de plek waar je handen op liggen. Voel je een tinteling in je handen en voeten, of misschien ook op andere plaatsen? Dan kan het zijn dat je al een beetje Reiki hebt. Ga dit trouwens alsjeblieft nog niet op anderen uitproberen.
pi_18002037
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 13:46 schreef sweetgirly het volgende:
Ik zag net dat Kundalini-reiki ertussen stond. Nou ben ik net even gaan zoeken en daar stond bij Reiki 1 en 2 dat oa je keel daarbij open gaat staan etc (dat komt mij dus allemaal zeer bekend voor). Naja, wat ik me dus af vroeg, kan je ook vanzelf Kundalini-reiki krijgen? Ik weet wel over spontane Kundalini ontwakeningen, maar is dit anders en/of wat is het verschil? En zoja, als dat kan, kan het zijn dat iemand..uhm, het (misschien perongeluk of misschien expres) heeft gegeven bij jou dmv sex , zou dat ook een vorm van inwijding kunnen zijn? En wat is precies Kundalini-reiki of tenminste wat houdt het in en is dat ook Tibetaans ofzo?

Zoja, dan heb ik dus gratis reiki 1+2 gehad .
Reiki is een systeem, ontdekt door Usui. Het is niet zo dat hij die al aanwezige energie zelf heeft gecreeërd, jij bent een mens net als hij dus waarom zou jij het niet op een andere manier kunnen ontdekken?

Als je een systeem bedenkt zoals reiki dan geef je als het ware een boek met oefeningen, een handvat die jij aan anderen kan geven (de inwijding) zodat iemand anders niet al die moeite hoeft te doen die jij ervoor hebt moeten doen (in het geval van Usui, die afgezonderd mediteerde op een berg en vastte e.d.). Daarna is er on.g 21 dagen reinigingsperiode, dat zou je kunnen zien als dat de ingewijde persoon het boek aan het lezen is (innerlijk).

en ja, kundalini activeren door sex is toch wel de meest geprefereerde wijze
het is ongedwongen en vrijwillig, beiden geef je iets aan elkaar en als je echt dat "samensmelten" gevoel ervaart dan kunnen er wel eens rare dingen gebeuren
pi_18002920
Ik zou 't gewoon niet doen
doe 's niet
pi_18002927
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 14:18 schreef ToT het volgende:
HAHAHA! Geweldig....
Uhm tja
quote:
*Uche!* Okee, komt-ie!

De Kundalini is een soort energiestroming die door je lichaam gaat. Deze is echt zeer krachtig en is nodig om anderen te kunnen inwijden voor zover ik begrepen heb. De kundalini kun je zelf opwekken of het kan met een inwijding gebeuren. Mensen die niet aan Reiki doen, kunnen het in het algemeen pas na 25 jaar aan yoga doen voor elkaar krijgen dat-ie op gang komt. In bepaalde Reiki boeken staat hoe je het ook op gang kunt laten komen, maar het wordt zeer, ZEER sterk afgeraden om dat te doen! Als je Kundalini op gang komt als je er nog niet aan toe bent, kan het ernstige gevolgen hebben; je energiebanen kunnen het misschien nog niet aan. Zonder die technieken die in die boeken staan, komt de Kundalini gewoon pas op gang als je er aan toe bent.
Thanx voor je info!
Ik heb inderdaad gelezen dat je zoiets nooit of beter niet zelf kan proberen. Maar dat heb ik dus ook niet gedaan, wist niet eens wat het was . Gelukkig kreeg ik ook te horen (The_Shining oa en nog een vrouwelijke forumster, kom even niet op haar naam en jij dan ook in je laatste zin) dat als het vanzelf komt, het waarschijnlijk geen kwaad kan, ondanks dat het overweldigend blijft. Vind ik eigenlijk ergens ook wel logisch, aangezien je er dan misschien kennelijk klaar voor kan zijn en/of het aankan..zoiets.
quote:
Zoals ik al zei kan het ook met een inwijding; dat gebeurt met Kundalini Reiki maar ook met andere vormen van Reiki, hoewel het daarbij pas later komt. Ik denk persoonlijk dat deze Kundalini's sterk van elkaar verschillen, omdat met Kundalini Reiki het blijkbaar niet zo erg is dat het al meteen op gang komt. Misschien is deze in het begin gewoon nog niet zo sterk en moet hij nog krachtiger worden of zo.
Zelfs met een bepaalde vorm van Tai Chi (Taijiwuxigong) kun je zelf direkt tijdelijk een Kundalini opwekken, maar ook deze is veel milder dan het echte werk.
Ja, klinkt logisch ook, interessant hoor allemaal!
quote:
Dat je keel open gaat staan betekent dat je keelchakra zich opent en je betr met andere nkunt communiceren. In het begin loop je wel het risico dat je dan ook echt ALLES er uit gooit en dat je veel te eerlijk bent en mensen kunt kwetsen of dingen gaat zeggen die je liever voor jezelf gehouden zou hebben.
Tell me about it.
Stond er zelfs verbaasd over hoe dingen er zo uit floepte, alsof alles met elkaar in contact staat, en actie-reactie gelijk gebeurde. Dat was best raar voor mij, als best bescheiden iemand en soms beetje een binnenvetter, om op te merken.
quote:
Met sex kun je echt geen Kundalini-inwijding of zo krijgen hoor! Don't worry. Met sex krijg je sowieso wel een lekkere portie Reiki van de ander omdat-ie natuurlijk met zijn handen overal aan je zit. Heerlijjk toch? Natuurlijk als je er niets van moet hebben, komt de energie ook niet bij je binnen.
Oh ok .
Ik weet het zelf ook niet zeker, want ik had daarvoor al rare dingen en veel vage klachten. Van erge hoofdpijn t/m computers en lampjes die op tilt sloegen als ik in de buurt kwam. Maar misschien dat het wel als een soort (extra) trigger heeft gewerkt, want de energie stroomde toen ook rijkelijk alle kanten op..uhm ja . Maja, daar had ik daarvoor eigenlijk ook al last (nou ja last) van, al verhevigde het misschien wel wat. Al is dat ook wel logisch. Want inderdaad, als je 'samen' bezig bent met energie-uitwisseling (om het zo maar te noemen), dan knalt het helemaal de pan uit!
quote:

Een inwijding is echt heel anders: dar komen ook symbolen enzo bij aan te pas, maar het kan natuurlijk al wel zijn dat als je veel omgaat met iemand die Reiki heeft en hij raakt je veel aan, dat bij jou al diverse blokkades opgeheven zijn en dat er al misschien een klein beetje Reiki door je heen stroomt.
Nee, volgens mij heb ik idd geen symbolen gezien ofzo.
quote:
Je kunt iets uitproberen als je wil: leg je handen op je hart of keel of buik. Visualiseer dat er een wit licht door je kruin naar binnen stroomt en door je handen weer naar buiten stroomt, naar de plek waar je handen op liggen. Voel je een tinteling in je handen en voeten, of misschien ook op andere plaatsen? Dan kan het zijn dat je al een beetje Reiki hebt. Ga dit trouwens alsjeblieft nog niet op anderen uitproberen.
Uhm ja die kruin enzo komt me eigenlijk al bekend voor. Ik voelde het letterlijk en figuurlijk mijn hersenpan uitkomen, was ook een heel raar gevoel in mijn hoofd en daarboven, klinkt raar he . Ja, en die tintelingen had ik dus ook al, dat werd op een gegeven moment erger en erger. Ik legde dan ook vaak, automatisch eigenlijk, mijn hand(en) op mijn buik. Die tintelingen heb ik overal gevoeld, maar mijn handen waren het ergst en (bovenop) mijn kruin naderhand erg(er).
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 27 maart 2004 @ 15:36:40 #21
74056 crew  ToT
pi_18003069
Nou nou nou, je doet alsof het een ramp is om die energie te voelen! Geniet er van joh!

Tja dat computers en lampen enzo op tilt slaan heb ik ook behoorlijk regelmatig, vooral als ik ineens een woede-uitbarsting krijg of zo als ik me ergens enorm over opwind.

Nee maar meid, een Reiki inwijding gaat echt heel anders hoor. Je zit op een stoel, de master tekent wat symbolen en doet er nog wat andere handelingen bij die ik verder niet ga vertellen op zo'n openbaar forum...beetje respect moet er blijven he!
Daarbij zal een master het ook nooit zonder jouw toestemming doen.

Maar zoals ik het van jou hoor zijn je Reiki kanalen al aardig open! Misschien is het interessant om een keer toch voor een inwijding te gaan? Dan wordt alles veel, veel, VEEL intenser! Ik ken iemand die net als jij van te voren ook al van alles voelde, en nu ze een inwijding heeft gehad, zweeft ze echt op een grote roze wolk, zo heerlijk dat alles is! Had ik ook bij mijn eerste 2 inwijdingen hoor. Met name na de eerste.
pi_18003218
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 14:21 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Reiki is een systeem, ontdekt door Usui. Het is niet zo dat hij die al aanwezige energie zelf heeft gecreeërd, jij bent een mens net als hij dus waarom zou jij het niet op een andere manier kunnen ontdekken?
Ja, inderdaad interessant.
Zit wat in, want energie is overal eigenlijk wel, hij wist kennelijk (precies) hoe en wat.
quote:
Als je een systeem bedenkt zoals reiki dan geef je als het ware een boek met oefeningen, een handvat die jij aan anderen kan geven (de inwijding) zodat iemand anders niet al die moeite hoeft te doen die jij ervoor hebt moeten doen (in het geval van Usui, die afgezonderd mediteerde op een berg en vastte e.d.). Daarna is er on.g 21 dagen reinigingsperiode, dat zou je kunnen zien als dat de ingewijde persoon het boek aan het lezen is (innerlijk).
Zo'n cursus is dan wel handig idd denk voor veel mensen, dan heb je een goede handleiding erbij. Voor mezelf weet ik eigenlijk niet wat beter is (geweest). Geloof er iig in, juist vanwege dat het andersom is gegaan misschien, eerst ervaren en dan lezen erover en ontdekken en was gratis nog ook
quote:
en ja, kundalini activeren door sex is toch wel de meest geprefereerde wijze
het is ongedwongen en vrijwillig, beiden geef je iets aan elkaar en als je echt dat "samensmelten" gevoel ervaart dan kunnen er wel eens rare dingen gebeuren
ja gebeurt dat dan meer? of word ik nou te nieuwsgierig, het gaat ook niet over strijken ofzo

Het zou dus toch daardoor meer geactiveerd kunnen zijn of die energie (slang) losgekomen in vol ornaat? Toch, ik weet het ook allemaal niet meer hoor, wat een onderwerp wordt het zo.
pi_18003456
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 15:36 schreef ToT het volgende:
Nou nou nou, je doet alsof het een ramp is om die energie te voelen! Geniet er van joh!
Haha thanx, heb ook wel genoten ervan eigenlijk vaak, behalve als ik ging en moest slapen, dat lukte niet echt.
quote:
Tja dat computers en lampen enzo op tilt slaan heb ik ook behoorlijk regelmatig, vooral als ik ineens een woede-uitbarsting krijg of zo als ik me ergens enorm over opwind.
Ja maf, leek wel hyper-actief soms (van binnen) en de rest (electra) leek vrolijk mee te doen (naar buiten toe).
quote:
Nee maar meid, een Reiki inwijding gaat echt heel anders hoor. Je zit op een stoel, de master tekent wat symbolen en doet er nog wat andere handelingen bij die ik verder niet ga vertellen op zo'n openbaar forum...beetje respect moet er blijven he!
Daarbij zal een master het ook nooit zonder jouw toestemming doen.
Ah ok. Oh, dan heeft hij het waarschijnlijk niet bewust gedaan denk ik, anders had hij het wel gevraagd, toch denk ik. Naja, en daarbij hoeft het dus niet, maar ik zie er wel wat in, vanwege die energie dus enzo . Pff, ingewikkeld maak ik het weer voor mezelf mbt dat onderwerp.
quote:
Maar zoals ik het van jou hoor zijn je Reiki kanalen al aardig open! Misschien is het interessant om een keer toch voor een inwijding te gaan? Dan wordt alles veel, veel, VEEL intenser! Ik ken iemand die net als jij van te voren ook al van alles voelde, en nu ze een inwijding heeft gehad, zweeft ze echt op een grote roze wolk, zo heerlijk dat alles is! Had ik ook bij mijn eerste 2 inwijdingen hoor. Met name na de eerste.
Oh, ja idd dat is een idee. Daar zat ik dus ook aan te denken door dit topic. Zat net wat te grappen eigenlijk over dat 'gratis'. Alhoewel kost het natuurlijk wel weer wat helaas, mijn interesse is iig gewekt. Als ik het ga doen, denk ik dat ik dan na de vakantie ermee ga beginnen, aangezien ik het eerst nog erg druk ga krijgen en op mijn geld moet letten ook. Maar zal het wel goed zijn, als je al misschien wat van die rare dingen hebt gehad?

Voel me nu aardig weer wat met beide beentjes op de grond, en dat heeft lang geduurd eigenlijk. Al denk ik dat je dat zelf wel in de hand kan houden, althans misschien nu dan, toch? Ik zou er eigenlijk ook wel verder mee willen of tenminste leren hoe en wat enzo, maar dan wil ik mezelf niet (te) erg overweldigend voelen enzo, gewoon een goeie balans vinden erin. Al gebeurt dat misschien nu niet meer, naja ik weet niet hoe dat allemaal precies zit. Maar heb jij dan alleen inwijdingen gehad? Kan dat ook? Ik dacht dat je zo'n gehele cursus moest volgen, begreep ik eruit eigenlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door sweetgirly op 27-03-2004 16:17:24 ]
pi_18003585
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 15:50 schreef sweetgirly het volgende:
Het zou dus toch daardoor meer geactiveerd kunnen zijn of die energie (slang) losgekomen in vol ornaat? Toch, ik weet het ook allemaal niet meer hoor, wat een onderwerp wordt het zo.
als je kundalini spontaan actief wordt - dat gebeurt alleen als jij er klaar voor bent...

laat je vooral niet afschrikken door waarschuwingen van anderen, laat angst je vooral niet in de weg staan om iets moois te ontdekken. Die waarschuwingen zijn ergens wel terecht maar zijn m.i. vnl. bedoeld voor mensen die uit sensatie motieven kundalini geforceerd willen opwekken.

en ToT heeft helemaal gelijk; zou je nu een inwijding ontvangen wordt het nog leuker

jij danst nu je natural foxtrot met je kundalini, reiki inwijding leert je ook de wals, tango en ballet, wat jij wil

om weer geheel ontopic te komen.. ik heb zelf jan. 03 reiki 1 TeraMai/Seichem inwijding ontvangen, daarna nov. 03 (op de HC dag ) reiki 2.. bevalt me prima
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 27 maart 2004 @ 16:29:45 #25
74056 crew  ToT
pi_18003754
Nou om eerlijk te zijn betwijfel ik echt dat de Kundalini nu al opgewekt is hoor. Het is inderdaad een "slang" die onderin je rug zit die naar boven komt bij een bepaalde techniek.

Ikzelf heb Usui Reiki 1 & 2 en Tera Mai Reiki & Seichem 1 & 2, waarbij ik ook een Yod-initiatie heb mogen ontvangen, en ik kan je wel vertellen dat bij mij de Kundalini nog echt niet opgewekt is hoor. Dat gaat echt niet zo makkelijk! Mijn master moest zelfs een klein beetje lachen toen ik daar over begon.

Een inwijding omvat ook een kleine cursus ja. Dat verschilt per master: de één geeft je een langere tijd van te voren uitgebreid les, de ander doet het tussen de inwijdingen door. Dat laatste gebeurt eigenlijk het meeste.


Wil je ECHT heel goede uitleg hebben van echte masters, dan kun je het beste naar bijvoorbeeld www.reikicentrum.nl of zo gaan.

En wat het geld betreft: als je er echt niet uit kunt komen met je Reiki master, weet je sowieso al dat het geen goede Reiki master is. Reiki draait niet om geld en er valt altijd wel een mouw aan te passen. (Okee beetje cru gezegd misschien. Het feit dat je een keuze moet maken tussen bijvoorbeeld een vakantie of Reiki is natuurlijk ook een mooie graadmeter van hoe gemotiveerd je bent. )

[ Bericht 10% gewijzigd door ToT op 27-03-2004 16:41:06 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')