abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 februari 2004 @ 16:28:19 #1
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_17316760
Rond dit jaar mijn studie af en zit er over te denken eerst een tijdje te gaan reizen voor werken/ eventueel verder studeren.
Nu heeft een vriend voorgesteld om samen b.v. half jaar naar Australië te gaan. Terwijl ik zelf altijd een groot voorstander van alleen reizen ben.
Wil best met hem weg, maar ook zeker de optie open laten alleen verder te gaan (vrijheid, doen en laten wat je wilt).
Omdat hij nog nooit allen op reis is geweest ben ik bang dat hij toch teveel naar mij toe trekt en dat van alleen verder gaan niet veel terecht zal komen.
Wat denken jullie, gewoon alleen gaan of (na duidelijke afspraken) samen gaan (heeft natuurlijk ook voordelen).

Alvast bedankt

Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_17316820
Lijkt mij maar saai in je uppie
pi_17316857
ik zou toch liever samen met mijn vriendin op vakantie gaan dan alleen. maar als je er duidelijke afspraken over maakt moet het toch te doen zijn?
  donderdag 19 februari 2004 @ 16:32:42 #4
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_17316896
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 16:30 schreef rickystyle het volgende:
Lijkt mij maar saai in je uppie
Is verre van saai, ontmoet veel meer mensen en kan doen en laten wat je wilt. Denk dat bijna iedereen die wel eens alleen weg geweest is dit kan bevestigen.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_17316912
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 16:28 schreef mynick het volgende:
Rond dit jaar mijn studie af en zit er over te denken eerst een tijdje te gaan reizen voor werken/ eventueel verder studeren.
Nu heeft een vriend voorgesteld om samen b.v. half jaar naar Australië te gaan. Terwijl ik zelf altijd een groot voorstander van alleen reizen ben.
Wil best met hem weg, maar ook zeker de optie open laten alleen verder te gaan (vrijheid, doen en laten wat je wilt).
Omdat hij nog nooit allen op reis is geweest ben ik bang dat hij toch teveel naar mij toe trekt en dat van alleen verder gaan niet veel terecht zal komen.
Wat denken jullie, gewoon alleen gaan of (na duidelijke afspraken) samen gaan (heeft natuurlijk ook voordelen).

Alvast bedankt


samen weggaan en na twee/drie weken ieder eigen weg gaan.. in het begin is het wel lekker om niet helemaal alleen te zijn, maar alleen reizen is uiteindelijk echt beter en leuker, al helemaal in australie. Ook voor die vriend van je, dat ie niet eerder gereisd heeft maakt niet uit, australie is gemaakt om te reizen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_17316939
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 16:32 schreef mynick het volgende:

[..]

Is verre van saai, ontmoet veel meer mensen en kan doen en laten wat je wilt. Denk dat bijna iedereen die wel eens alleen weg geweest is dit kan bevestigen.


Inderdaad.
Je kan daar altijd nog ter plekke ruzie krijgen en je eigen weg gaan
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_17316968
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 16:32 schreef mynick het volgende:

[..]

Is verre van saai, ontmoet veel meer mensen en kan doen en laten wat je wilt. Denk dat bijna iedereen die wel eens alleen weg geweest is dit kan bevestigen.


*Bevestigt...
Volgens mij zijn we met zijn allen echt ten einde raad. De totale verveelkanker woekert door ons hopeloze bestaan.
- Youp van 't Hek
pi_17316976
Alleen is zeker niet verkeerd. Je leert onderweg altijd wel mensen kennen met wie je 's avonds iets gaat drinken of waarmee je dingen kunt doen tijdens je vakantie.
Je kunt hier wel afspraken maken maar als je daar eenmaal bent en die afspraken werken niet meer zo lekker en je krijgt ruzie dan heb je een probleem.
Dan kun je beter een deel van de vakantie samen door brengen en een deel alleen. Weet je tenminste waar je aan toe bent.

[Dit bericht is gewijzigd door Bloemkool op 19-02-2004 16:37]

De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  donderdag 19 februari 2004 @ 16:47:46 #9
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_17317399
Het kan alletwee, maar als je wel met z'n tweeën gaat, maak er dan wel vooraf afspraken over...scheelt je een hoop ellende...
En als ik jou was zou ik gewoon alleen gaan...

edit: ik zag in je openingspost dat je dat van die afspraken ook al zelf had bedacht

Nouja, ik zou alleen nu alvast bedenken wat je eigenlijk echt het liefste wil, want straks als je daar zit is het een stuk moeilijker om te splitten (in mijn ervaring dan...)

[Dit bericht is gewijzigd door Svyatagor op 19-02-2004 16:53]

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 19 februari 2004 @ 17:04:40 #10
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_17317952
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 16:47 schreef Svyatagor het volgende:
Het kan alletwee, maar als je wel met z'n tweeën gaat, maak er dan wel vooraf afspraken over...scheelt je een hoop ellende...
En als ik jou was zou ik gewoon alleen gaan...

edit: ik zag in je openingspost dat je dat van die afspraken ook al zelf had bedacht

Nouja, ik zou alleen nu alvast bedenken wat je eigenlijk echt het liefste wil, want straks als je daar zit is het een stuk moeilijker om te splitten (in mijn ervaring dan...)


Ben ik dus ook bang voor, dat het moeilijk is op een goede dag te zeggen, "Volgende week ga ik alleen verder". Ik neig dus erg naar helemaal alleen gaan.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  donderdag 19 februari 2004 @ 17:37:50 #11
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_17318854
ik zou voor alleen gaan. ik vindt het het beste wat er is. en zeker in australie heb je inderdaad geen problemen als je alleen gaat. ik spreek uit ervaring. het was het 1e land waar ik in m'n uppie heen ben gegaan en je ontmoet er zo andere mensen!!!
No Worries Mate!!!
pi_17318857
of vantevoren heel duidelijk maken, dus echt afspreken van; we starten in sydney (bv) en blijven daar een/twee weken en dan ga jij daarheen en ik daarheen. Wie weet kom je elkaar ergens in het midden weer tegen dan, maargoed, dat is ook weer leuk. Als die vriend het eng vind om alleen te gaan reizen, dat maak ik nl een beetje op uit je posts, dan is het misschien een idee om eerst 1 of 2 maanden een talencursus te gaan doen; altijd leuk, met veel buitenlandse studenten een tijdje in een stad zitten, zo leer je het land kennen en raak je gewend aan alles (mensen, taal, leefwijze, zelfstandig zijn) en dan kan hij daarna ook lekker gaan reizen.. Het is maar een idee, ik heb het iniedergeval op die manier aangepakt en dat is erg goed bevallen!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 19 februari 2004 @ 17:45:26 #13
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_17319096
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 17:04 schreef mynick het volgende:

[..]

Ben ik dus ook bang voor, dat het moeilijk is op een goede dag te zeggen, "Volgende week ga ik alleen verder". Ik neig dus erg naar helemaal alleen gaan.


Dan zou ik dat doen, tegen je vriend zeggen: sorry, maar ik zie het niet zitten en ga liever alleen. Beter nu zodat hij nog wat anders kan regelen, dan straks. Geloof me, de dingen waarvan je vreest dat ze straks gaan opspelen (dat hij teveel naar je toetrekt, je belemmert in je vrijheid etc) zullen dat ook echt doen, maakt niet uit hoe hard hij misschien anders beweert als je het met hem d'r over hebt. Gewoon hard zijn en alleen gaan; ik heb namelijk hetzelfde gehad, ben toen niet alleen gegaan, en eenmaal daar behoooooorlijk spijt van gekregen, veel ruzie, spanningen, blok aan been...precies waar ik bang voor was.
Uiteindelijk was het zeker wel een geslaagde reis, daar niet van, maar ik had er denk ik meer uitgehaald wanneer ik alleen was geweest (lees: de dingen meer aangepakt zoals ik het zelf wil, compromissen zijn kut )
Succes met de beslissing in ieder geval!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_17319972
je kan ook samen starten en dan opsplitsen, als je dat dan maar van tevoren afspreekt. als je nog nooit alleen gereids hebt is dat wel een goede manier om erin te komen.
pi_17322104
Ik ben alleen naar Australië gegaan destijds, maar heb daar wel een paar keer een tijdje met iemand anders gereisd. Mijn ervaring is dat als je met zijn tweeën bent, je juist minder snel mensen ontmoet dan als je alleen bent. Niet alleen ben je zelf dan minder geneigd om andere mensen te leren kennen, maar anderen komen ook minder snel naar jou toe.
pi_17323592
Ik zelf reis ook het liefst alleen. Ik ben zelf eens met me vriendin 6 maanden op reis geweest en je moet dan toch rekening houden met wat zij wil. En zij met wat jij wil. Wij deden soms wel eens dingen apart van elkaar dan kon ieder toch doen wat die wou

Wat ik wel vindt is dat je veel minder op staat voor conact voor medereizigers en de lokaale bevolking als je met zijn tweeën gaat.

Als jij samen gaat zou beter ook de zelfde intressens hebben anders word het waarschijnlijk ook geen groot succes. En je moet ook wel een beetje het zelfde tempo willen reizen.... denk ik.

Ik heb laatst een stukje hier over op mijn pagina geschreven misschien vindt het het nuttig en heb je er wat aan.
http://www.backpack.nu/link.php?pagina=alleen

  maandag 23 februari 2004 @ 09:16:38 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_17333567
Ik heb een beetje het gevoel dat je dat samenreizen vooral voor hém doet.. Lijkt me niet de beste motivatie.
Ik reis ook het liefst alleen, maar ken die vriend niet en weet niet hoe afhankelijk/zelfstandig hij is. In TRV staan legio topics over de voor en nadelen van alleen reizen, maar veeel daarvan heb je zelf ook al wel bedacht, geloof ik.
Heel in het algemeen gesproken lijkt me dit toch een typisch voorbeeld van "bij twijfel niet doen"...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_17334573
ik ben een half jaar in australie geweest, waarvan de eerste drie samen met mijn zusje(echt waar!) en de laatste drie maanden alleen. de laatste drie maanden heb ik veel meer contact gehad met andere backpackers en bevolking, zo gaat dat nu eenmaal. ik heb in die laatste drie maanden niet veel meer gedaan dan in de eerste, maar wel een heleboel meer beleefd!!

tis een aanrader, en je leert er serieus van, tis een goede levenservaring
pi_17335634
quote:
Op maandag 23 februari 2004 11:17 schreef Calayuga het volgende:
ik ben een half jaar in australie geweest, waarvan de eerste drie samen met mijn zusje(echt waar!) en de laatste drie maanden alleen. de laatste drie maanden heb ik veel meer contact gehad met andere backpackers en bevolking, zo gaat dat nu eenmaal. ik heb in die laatste drie maanden niet veel meer gedaan dan in de eerste, maar wel een heleboel meer beleefd!!

tis een aanrader, en je leert er serieus van, tis een goede levenservaring
Wat mij betreft niets meer aan toe te voegen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')