-Schlossberg met de Uhrturm en Lisl (Berg midden in Graz met een mooi uitzicht, met de Tandradbaan, Lift in de berg, Trappen of via de Sporgasse over een smalle Weg te bereiken
- de oude Binnenstad
- stappen kan je het best in de Binnenstad in het Bermudadreieck, je kunnt daar ook lekker eten.
- Ik weet een lekker Restaurant waar je voor weing heerlijk kan eten "Restaurant Braun de Braun", is iets buiten de stad maar goed met de Tram Nr. 3 te bereiken, uitstappen bij de Herzjesukiche, Morellenfeldgasse 32
- Schoss Eggenberg (mooi oud Kasteel met een grote Tuin)
Hoe lang ben je in Graz? Als je meer wilt weten, zeg het maar. Het is zo veel te zien. Ik weet alles,ik kom uit Graz
groetjes en veel plezier
quote:Ik ga maar één dagje naar Graz. Ik woon in Wenen en ga gewoon een dagje treinen omdat ik ook wat van Oostenrijk wil zien. Stappen ga ik er dus niet doen, wil gewoon de stad zien en dan als het kan wat belangrijke dingen. Die Schlossberg met de Bergbahn heb ik inmiddels gevonden, net als de Uhrturm met de omgedraaide wijzers. Is het zo dat als je in de binnenstad blijft, je de belangrijkste dingen wel ziet?
Op dinsdag 17 februari 2004 17:46 schreef schatzilein het volgende:
Graz is is op Wenen na de grootste stad in Oostenrijk. Er is de laatste tijd flink geinvesteerd in toerisme, cultuur en uitgaan. Wat moet je zeker zien:-Schlossberg met de Uhrturm en Lisl (Berg midden in Graz met een mooi uitzicht, met de Tandradbaan, Lift in de berg, Trappen of via de Sporgasse over een smalle Weg te bereiken
- de oude Binnenstad
- stappen kan je het best in de Binnenstad in het Bermudadreieck, je kunnt daar ook lekker eten.
- Ik weet een lekker Restaurant waar je voor weing heerlijk kan eten "Restaurant Braun de Braun", is iets buiten de stad maar goed met de Tram Nr. 3 te bereiken, uitstappen bij de Herzjesukiche, Morellenfeldgasse 32
- Schoss Eggenberg (mooi oud Kasteel met een grote Tuin)
Hoe lang ben je in Graz? Als je meer wilt weten, zeg het maar. Het is zo veel te zien. Ik weet alles,ik kom uit Graz
groetjes en veel plezier
Aangezien ik niet in het bezit ben van een kaart van Graz: ligt het station bij de binnenstad in de buurt? En is de boel lopend goed te doen?
Dus het is aan te raden om v.t.v. bij een Trafiek een 24 uurs kaart te kopen. Als je Schloss Eggenberg will zien moet je juist met de tram de andere Richting op, weet nu niet meer of de 3 of de 6 ?
Om een wat te gaan drinken is het leuk om alsnog naar het Bermudadreieck te gaan (achter de Hauptplatz, ga je bij de Palmers en de Weikhart een zijstraatje in).
Als naar het Restaurant will gaan moet je wel met de 3 de andere kant op richting Krenngasse.
Een kaart van Graz krijg je am Hauptbahnhof.. zo'n gratis kaart dan.
Als je je mail will checken kan je dit in de Hans-Sachs-Gasse doen, daar is een Internetcafe.
Als je van de Riddertijd houdt kan je naar het Zeughaus. Is tussen Hauptplatz en Jakominiplatz (daar is ook een MC Donald).
Als je weer een keer daarnaartoe gaat, heb ik nog meer tips voor je.
Veel plezier...
groetjes
ja,,ja beetje vreemde tip, maar ik ben hier een keer beland tijdens een sneeuwloze wintersport!
Daarbij is de bevolking van Graz momenteel helemaal niet zo blij met Arnie.
quote:Bedankt voor de tips! Mijn mail hoef ik overigens niet te checken. Zoals gezegd, ik ga maar 1 dagje. En ik kan heus wel een paar uur zonder mijn mail en FOK!
Op dinsdag 17 februari 2004 18:51 schreef schatzilein het volgende:
Nee het station ligt niet in de stad. Je kunnt een stuk of 3 trams nemen naar het centrum.Tram 1,7,3,6.... moet je naar de Hauptplatz daar is echt de binnenstad en ook de Schlossberg.Dus het is aan te raden om v.t.v. bij een Trafiek een 24 uurs kaart te kopen. Als je Schloss Eggenberg will zien moet je juist met de tram de andere Richting op, weet nu niet meer of de 3 of de 6 ?
Om een wat te gaan drinken is het leuk om alsnog naar het Bermudadreieck te gaan (achter de Hauptplatz, ga je bij de Palmers en de Weikhart een zijstraatje in).
Als naar het Restaurant will gaan moet je wel met de 3 de andere kant op richting Krenngasse.
Een kaart van Graz krijg je am Hauptbahnhof.. zo'n gratis kaart dan.
Als je je mail will checken kan je dit in de Hans-Sachs-Gasse doen, daar is een Internetcafe.
Als je van de Riddertijd houdt kan je naar het Zeughaus. Is tussen Hauptplatz en Jakominiplatz (daar is ook een MC Donald).
Als je weer een keer daarnaartoe gaat, heb ik nog meer tips voor je.
Veel plezier...
groetjes
Mocht je nog kunnen antwoorden, op de site van Graz kun je voor verschillende zones een 24 uurs kaart nemen. Als je alleen van het station naar de binnenstad wil, hoeveel zones zijn dat? Of is het wel te lopen, de Hauptplatz?
quote:Ik ga vanuit Wenen een dag met de trein, dus dat is idd geen optie.
Op dinsdag 17 februari 2004 21:42 schreef Gumtree het volgende:
Thal is ook echt in de buurt van Graz, leuk voor als je een auto hebt ofzo. het ligt ongeveer 40 km buiten Graz en het openbare vervoer gaat maar een paar keer per dag.
quote:Dat weet ik, zelf geschreven http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=38381
quote:De last time I checked lag Thal ongeveer 10 kilometer buiten Graz.
Op dinsdag 17 februari 2004 21:42 schreef Gumtree het volgende:
Thal is ook echt in de buurt van Graz, leuk voor als je een auto hebt ofzo. het ligt ongeveer 40 km buiten Graz en het openbare vervoer gaat maar een paar keer per dag.
quote:Wat heeft dat te maken met het al dan niet bezoeken van Graz?
Toen ik er 2 jaar geleden was, was er trouwens nog sprake van het bouwen van een AS standbeeld van 15 meter hoogte!
En vergeten: bezoek het Arnold Schwarzenegger stadion.
Maar vertel hoe was het? Mooi he... tja ga er altijd weer graag naartoe..
Maar als je weer een keer daar naartoe gaat... is een Buschenschank wel een tip. Je bent, omdat je in Wenen woont, zeker bekend met Heuriger. Nou Buschenschank is stukken gezelliger..je kunnt alleen eten en drinken wat de "Bauer" heeft gemaakt. Dus geen Koffie, Thee,Cola etc...
Ik weet er een iets buiten de stad in Mariatrost, (eind Halte Tram 1) en dan 1 of 2 haltes met de Bus.. en dan iets lopen.. Buschenschank Pölzer.. is echt een aanrader..
Dus een Tip voor de volgende keer..
En het Schwarzenegger Stadion is niets hoor... niet de moeite waard (ik denk alleen voor sportgekken, of mensen die gek zijn op Arni) Dus geen aanrader.
Maar nu iets anders: hoe ben je in Wenen terecht gekomen en hoe lang ben je daar al?
quote:Voor studie, ik doe een jaartje buitenland aan de uni van Wenen. Ik ben er sinds eind september en blijf tot eind juni.
Op donderdag 19 februari 2004 09:45 schreef schatzilein het volgende:
Maar nu iets anders: hoe ben je in Wenen terecht gekomen en hoe lang ben je daar al?
Graz was heel leuk, vooral de Schlossberg zo helemaal in de stad was leuk. En nog leuker was dat je met je 24-uurs tramkaartje gewoon met die lift en die baan erop kon Maar heb ook ff de trap genomen
Verder een hoop mooie gebouwen en huizen, maar wat is dat Kunsthaus lelijk! En het kunstmatige eiland in de Mur vind ik nou ook niet echt geweldig. De Oper van Wenen is trouwens ook mooier
En die Bermuda Dreieck... We waren er 's avonds, maar er was dus echt geen ruk aan...
Maar alles bij elkaar is Graz een mooie stad hoor. Zeker als je vanaf de Schlossberg kijkt, met al die rooie daken Heb alleen Palais (of Schloss?) Eggenberg niet kunnen bezichtigen, alleen vanuit de verte. Dat was wel jammer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |