abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_133248483
quote:
Zorg voor Bromet

De maanden van vergelijkingen zijn aangebroken. Langzamerhand komen alle zorgverzekeraars met de premies voor het nieuwe jaar. Tijd voor de klant om alles eens goed naast elkaar te leggen. Het is wikken en wegen; wel of niet overstappen. De gelauwerde documentairemaker Bromet zit boven op deze ontwikkeling.

De splinternieuwe zorgaanbieder tiba Zorggroep uit Leiderdorp zegt het ons makkelijk te gaan maken. Vanaf morgen start de organisatie met een forse campagne in de strijd tegen exorbitante prijsverschillen in de aanvullende verzekeringen onder het motto ’Zorg zoals zorg ooit bedoeld was. En geen addertjes onder het gras’.

Bromet volgt de enthousiastelingen vanaf morgen dagelijks met de camera. De producent uit het West-Friese dorpje Jisp heeft de NCRV al weten te enthousiasmeren voor deze nieuwe reeks. Wanneer deze wordt uitgezonden, is nog niet bekend.
bron

:)
pi_135949721
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:42 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

:)
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 12:42 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron

:)
Lijkt me een enorm interessante serie worden over die zorgverzekeraars. ^O^

Schop voor deze reeks omdat Bromet wordt herhaald op Holland Doc deze week met z'n programma over homohaat.

Blijft helaas een actueel onderwerp, en ik vind het schrijnend om te zien dat dergelijke achterlijke praktijken nog altijd plaats kunnen vinden in Nederland.

De moeite van het terugkijken waard.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 2 april 2015 @ 10:53:22 #128
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_151287852
een flinke schop voor een nieuwe docu van bromet:

quote:
De NCRV zendt 6 april (20.25 uur) de documentaire In één klap van Frans Bromet uit. Daarin vertellen vijf verkeersdeelnemers die een dodelijk ongeluk veroorzaakten, onder wie Koen van Tongeren, over de gevolgen. Ze gaan terug naar de plek des onheils.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)je-telefoon-af.dhtml
  donderdag 2 april 2015 @ 17:30:51 #129
16715 Mylene
*schatje*
pi_151299894
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:53 schreef Gnittoo het volgende:
een flinke schop voor een nieuwe docu van bromet:

[..]

Ik heb er een topic over geopend in NWS: NWS / Doodrijden peuter: taakstrafje van 150 uur #2
pi_151300220
Frans Bromet. ^O^

Altijd goed voor een genuanceerde blik op een onderwerp, en met zijn droge, onschuldige manier van interviewen in staat om mensen ongemerkt meer te laten vertellen dan ze van plan waren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 april 2015 @ 21:46:47 #131
862 Arcee
Look closer
pi_151401990
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 17:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Frans Bromet. ^O^
Dit idd. ^O^
  maandag 6 april 2015 @ 22:47:18 #132
80382 manny
30 is best veel
pi_151435457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 10:53 schreef Gnittoo het volgende:
een flinke schop voor een nieuwe docu van bromet:

[..]

Pfff. Pittige docu. Kan ons allemaal (als ik voor mezelf spreek, in ieder geval mij) gebeuren.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_151435640
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 22:47 schreef manny het volgende:

[..]

Pfff. Pittige docu. Kan ons allemaal (als ik voor mezelf spreek, in ieder geval mij) gebeuren.
Hij had wel een selectie gemaakt voor 'onschuldige' tegenpartijen van dodelijke ongelukken. Even niet goed kijken, iemand die bewust tegen je op rijdt om zelfmoord te plegen, aanrijding met oude man die onwel geworden was.
Verkeershufters die extreem hard rijden of met drank op een ongeluk veroorzaken zouden interessant zijn met de Bromet aanpak
pi_151440386
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 22:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hij had wel een selectie gemaakt voor 'onschuldige' tegenpartijen van dodelijke ongelukken. Even niet goed kijken, iemand die bewust tegen je op rijdt om zelfmoord te plegen, aanrijding met oude man die onwel geworden was.
Verkeershufters die extreem hard rijden of met drank op een ongeluk veroorzaken zouden interessant zijn met de Bromet aanpak
Dacht ik eerst ook, maar dit komt denk ik meer aan bij kijkers, juist omdat het op deze manier iedereen kan overkomen. Niemand vindt zichzelf een verkeershufter.
  dinsdag 7 april 2015 @ 08:18:44 #135
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_151440598
Bijzonder om te zien hoe mensen er verschillend mee om gaan, van totaal getraumatiseerd tot woedend om het eigen lot.

Kan iemand het ongeval van die Brabantse vrouw beschrijven? Ik vond haar op de een of andere manier onoprecht overkomen. Voor m'n gevoel probeerde ze zichzelf elke keer met een cliché vrij te pleiten, maar omdat ik de inleiding heb gemist weet ik niet in hoeverre haar blaam treft.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 7 april 2015 @ 08:27:24 #136
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_151440687
Ik 'hoopte' juist op schuldige veroorzakers. Maar moet hem nog kijken. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 april 2015 @ 09:00:57 #137
7889 tong80
Spleenheup
pi_151441168
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2015 22:47 schreef manny het volgende:

[..]

Pfff. Pittige docu. Kan ons allemaal (als ik voor mezelf spreek, in ieder geval mij) gebeuren.
Zo de herhaling. NPO2

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 april 2015 @ 10:32:00 #138
7889 tong80
Spleenheup
pi_151442880
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 08:18 schreef InTrePidIvity het volgende:

Kan iemand het ongeval van die Brabantse vrouw beschrijven? Ik vond haar op de een of andere manier onoprecht overkomen. Voor m'n gevoel probeerde ze zichzelf elke keer met een cliché vrij te pleiten, maar omdat ik de inleiding heb gemist weet ik niet in hoeverre haar blaam treft.
Inderdaad. Ik ik ik. Geen woord over het slachtoffer. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_151443673
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 08:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
Bijzonder om te zien hoe mensen er verschillend mee om gaan, van totaal getraumatiseerd tot woedend om het eigen lot.

Kan iemand het ongeval van die Brabantse vrouw beschrijven? Ik vond haar op de een of andere manier onoprecht overkomen. Voor m'n gevoel probeerde ze zichzelf elke keer met een cliché vrij te pleiten, maar omdat ik de inleiding heb gemist weet ik niet in hoeverre haar blaam treft.
Zij stond voorgesorteerd om links af te slaan richting een manege, terwijl aan beide kanten een file stond. Er werd een gat voor haar gemaakt zodat ze er door kon steken en toen ze dat deed klapten er aan twee kanten bromfietsers op haar auto. Een jongen overleefde het niet. Een seconde niet opletten en het was al gebeurd.

Ik vond haar in haar reacties wel het minst aangedaan van alle 'veroorzakers', dat maakte misschien al dat ik wat minder sympathie voor haar heb... ze noemt zichzelf ook een slachtoffer en geen dader. Op zich snap ik die gedachtengang maar ze stapt wel iets te makkelijk over het gevoel van de nabestaanden heen in mijn ogen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 april 2015 @ 11:36:17 #140
7889 tong80
Spleenheup
pi_151444214
Goed verwoord TheVulture. Ik had echt medelijden met die getraumatiseerde nog jonge man. Die zijn leven verwoest zag.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_151444749
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:12 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zij stond voorgesorteerd om links af te slaan richting een manege, terwijl aan beide kanten een file stond. Er werd een gat voor haar gemaakt zodat ze er door kon steken en toen ze dat deed klapten er aan twee kanten bromfietsers op haar auto. Een jongen overleefde het niet. Een seconde niet opletten en het was al gebeurd.

Ik vond haar in haar reacties wel het minst aangedaan van alle 'veroorzakers', dat maakte misschien al dat ik wat minder sympathie voor haar heb... ze noemt zichzelf ook een slachtoffer en geen dader. Op zich snap ik die gedachtengang maar ze stapt wel iets te makkelijk over het gevoel van de nabestaanden heen in mijn ogen.
Mee eens, die vrachtwagenchauffeur, die jongen met die spookrijder en die met de roodloper konden er echt niks aan doen, die zaten echt vol schuldgevoelens en dat bleef maar naar voren komen. Zelfde geld voor de telefoonjongen, die was weliswaar zelf ook schuldig maar had ook enorme schuld.
De vrouw was ook zelf schuldig maar daar bleef het maar gaan over hoe haar eigen leven daar mee door moest gaan e.d. Overigens viel me dat ook op bij Pauw, zij zag zichzelf ook als slachtoffer, die telefoonjongen was het daar ook totaal niet mee eens. Geen dader als in opzet misschien maar zeker geen slachtoffer zei hij.
  dinsdag 7 april 2015 @ 13:09:59 #142
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_151446481
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 08:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
Bijzonder om te zien hoe mensen er verschillend mee om gaan, van totaal getraumatiseerd tot woedend om het eigen lot.

Kan iemand het ongeval van die Brabantse vrouw beschrijven? Ik vond haar op de een of andere manier onoprecht overkomen. Voor m'n gevoel probeerde ze zichzelf elke keer met een cliché vrij te pleiten, maar omdat ik de inleiding heb gemist weet ik niet in hoeverre haar blaam treft.
het nieuwsbericht, http://www.bd.nl/regio/ti(...)bij-botsing-1.958824
http://www.uitspraken.nl/(...)nl-rbbre-2009-bi9333
pi_151447081
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:02 schreef -0- het volgende:

[..]

Mee eens, die vrachtwagenchauffeur, die jongen met die spookrijder en die met de roodloper konden er echt niks aan doen, die zaten echt vol schuldgevoelens en dat bleef maar naar voren komen. Zelfde geld voor de telefoonjongen, die was weliswaar zelf ook schuldig maar had ook enorme schuld.
De vrouw was ook zelf schuldig maar daar bleef het maar gaan over hoe haar eigen leven daar mee door moest gaan e.d. Overigens viel me dat ook op bij Pauw, zij zag zichzelf ook als slachtoffer, die telefoonjongen was het daar ook totaal niet mee eens. Geen dader als in opzet misschien maar zeker geen slachtoffer zei hij.
ik vond de telefoonpieler de meest sympathieke van het stel.
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:52:21 #144
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_151462764
quote:
Inzamelingsactie voor trucker

Van onze redactie
AMSTERDAM -
Er is een grote inzamelingsactie gestart voor vrachtwagenchauffeur Jan Selie uit Den Oever. Hij dreigt huis en haard te moeten verlaten omdat een suïcidale motorrijder met hoge snelheid op zijn vrachtwagen inreed. De verzekering van Selie keerde slechts een klein deel van het schadebedrag uit, waardoor hij met een schuld van ruim 100.000 euro bleef zitten.

Foto: NPO
In de documentaire 'In één klap' van Frans Bromet kwam de chauffeur uitgebreid aan het woord. Na het ongeval in 2008 werd direct duidelijk dat de motorrijder zichzelf van het leven wilde beroven: agenten vonden thuis een afscheidsbrief. Selies vrachtwagen ging voor een groot deel in rook op. Het voortbestaan van Selies bedrijf loopt gevaar als gevolg van alle schade die hij voor zijn rekening moest nemen
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_trucker__.html
http://www.dreamordonate.nl/1617-selie-transport-moet-blijven
pi_151468435
Die brabantse is gewoon een kutwijf; blijft volhouden dat ze goed heeft gekeken. Flikker toch op, dan rijden er niet van 2 kanten mensen op je motorkap. Onsympathiek figuur, alleen maar met zichzelf bezig.
pi_151468686
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:40 schreef Bucketlist het volgende:
Die brabantse is gewoon een kutwijf; blijft volhouden dat ze goed heeft gekeken. Flikker toch op, dan rijden er niet van 2 kanten mensen op je motorkap. Onsympathiek figuur, alleen maar met zichzelf bezig.
Moest wel lachen dat Frans dat ook even subtiel aanstipte, dat er van twee kanten mensen op haar motorkap terecht waren gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Reismeis op 07-04-2015 22:52:57 ]
pi_151469254
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:40 schreef Bucketlist het volgende:
Die brabantse is gewoon een kutwijf; blijft volhouden dat ze goed heeft gekeken. Flikker toch op, dan rijden er niet van 2 kanten mensen op je motorkap. Onsympathiek figuur, alleen maar met zichzelf bezig.
Brommer gaat wel veel harder dan de gemiddelde fietser, kan je daarom ze misschien makkelijker niet zien bij druk verkeer?
  dinsdag 7 april 2015 @ 22:56:31 #148
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_151469334
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2015 22:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

Brommer gaat wel veel harder dan de gemiddelde fietser, kan je daarom ze misschien makkelijker niet zien bij druk verkeer?
Wij worden heel erg vaak over het hoofd gezien op onze scooter! :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_151469342
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:52 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Mooi initiatief
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 7 april 2015 @ 23:15:47 #150
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_151470264
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:52 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Goed initiatief! al over de helft, mooi :)

Deze docu heeft diepe indruk op me gemaakt. Ik heb met ze allemaal te doen, met de een meer dan met de ander. De jongen wiens hele leven aan puin ligt en suïcidaal is raakte me het meest. Zou zo`n jongen geen begeleiding hebben gekregen? Zo triest!
I`m not weird. I`m limited edition.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')