abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_117944229
Ik hoor Frans al: "hoe gaat het nu tussen jullie >:) "
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_119148605
quote:
23.00-23.55 uur DOKUMENT:REGELZUCHT

Frans Bromet volgt Anna-Titia (42).Zij
heeft reuma,artritis en een erfelijke
aandoening waardoor ze snel moe is en
slecht loopt.Ook haar twee zonen zijn
ziek en haar man Kor heeft al geruime
tijd geen werk meer.

Anna-Titia voert dagelijks lange
gesprekken met de gemeente.Ze wordt van
het kastje naar de muur gestuurd,maar
blijft,ondanks alles,optimistisch.

Bij de gemeente staat ze te boek als
'n lastige vrouw.Is ze inderdaad lastig
of zijn ambtenaren onwillig en de
regels van WMO te ingewikkeld?
Nu op Nederland 2 dus. ^O^
Though the truth may vary this ship will carry our bodies safe to shore.
* * * Arcee's FOK!lijstjes * * *
pi_119149210
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:59 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nu op Nederland 2 dus. ^O^
TV / [TV-TIP] Documentaire van Frans Bromet. 23.00 uur. ;)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_119149271
quote:
Ja, zag ik en ik dacht: even fantopic kicken. ;)
pi_119149303
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:12 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, zag ik en ik dacht: even fantopic kicken. ;)
:D

Held is het. _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_121538629
Vanavond weer een docu van Frans:

23:00 uur op Nederland 2.

NCRV Dokument Gat in de markt
Hypotheekadviseur Remco Trommel heeft het Ei van Columbus: als je terminale patiŽnten een voorschot geeft op hun na het overlijden uit te keren levensverzekering kunnen cliŽnten vůůr hun dood hun droom verwezenlijken. Bijvoorbeeld de wereldreis die ze altijd al hebben willen maken of de dure medische kuur in het buitenland. Tegelijkertijd zet je een winstgevend product in de markt. Tenminste dat is de bedoeling. Frans Bromet volgt in NCRV Dokument Gat in de markt Remco Trommel bij de realisering van zijn niet onomstreden, ambitieuze plannen.

Donkere wolken pakken zich samen boven het bedrijf. De Autoriteit FinanciŽle Markten (AFM) ziet niets in Remco's plannen en raadt hem aan te stoppen. Maar Remco laat zich niet ontmoedigen. Terwijl de klanten wegblijven, betaalt hij zijn investeerders keurig 10 procent rente en teert daarmee in op zijn vermogen. Op een dag meldt zich een ex-zakenpartner die zegt veel geld van Remco te krijgen. Deze ex-partner heeft zijn vordering doorverkocht aan een kennis. Deze kennis dreigt met een knokploeg als Remco niet op tijd betaalt. Als de knokploeg daadwerkelijk op kantoor verschijnt en vervolgens ook Remco's gezin bedreigt, zijn de rapen gaar.
Bron

Dat wordt weer later bekijken, 11 uur is een beetje laat -O-
niet zo tof doen
pi_121538694
ik ga kijken
pi_121539380
Klinkt heftig.
  maandag 14 januari 2013 @ 11:22:10 #109
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_121539553
Vorige week is het eerste deel van deze docu uitgezonden. Vanavond dus deel 2.
  maandag 14 januari 2013 @ 23:08:37 #110
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_121572615
Tis begonnen.
pi_121583989
fuck niet gekeken omdat ik sliep
pi_121587135
Bizar hoe Frans telkens weer dit soort vage figuren/situaties weet te vinden...
Ik vraag me dan ook af hoe vaak het voorkomt dat dergelijke situaties wťl goed gaan of doodsaai blijken te zijn zodat hij uiteindelijk niets "uitzendingswaardigs" heeft.

Daarnaast blijf ik het bijzonder vinden hoe hij toch telkens weer emoties bij me los weet te krijgen:
Die kerel van die keukenzaak => Zwaar medelijden
Dat boekenwinkelvrouwtje en aanhang => Ik heb me důůd geŽrgerd aan de linkse naÔviteit
De Fietsfabriek => Flabbergasted door het gedrag van de oorspronkelijke eigenaar
Deze uitzending => Van onsympathieke patjepeeŽr naar sneu hoopje mens
I was an atheist until I realized I was God
pi_122771245
quote:
Dokument gaat onder de huid

Wat doe je met een liefdestatoeage als de liefde voorbij is? Frans Bromet gaat in NCRV Dokument Onder de huid op zoek naar de verhalen achter de tattoo.
Vroeger bevestigde je liefde de de ander met bloemen of een ring, tegenwoordig zet je beiden een liefdestattoo. Maar wat doe je met de tatoeage als de liefde voorbij of als er een ander in je leven is? Frans Bromet onthult de verhalen achter de tatoeages.

De 24-jarige vuilnisman Sander laat in zwierige letters de naam van zijn geliefde Daphne in zijn nek tatoeŽren. Zonder haar is zijn leven useless. Amanda en Wicher gaan trouwen en daar hoort ook het zetten van een tatoeage bij. Hij een hart met de tekst true en zij met love.

Liefde verwijderen
Maar wat als de liefde anders loopt dan gedacht? Ronald loopt rond met een tattoo in zijn hals met de naam van zijn ex, Claudia. Hij besluit Claudia's naam met lasertechniek weg te laten halen. Ook Jolenta laat na 28 jaar een tattoo van haar arm verwijderen. Nadat haar man Jan een pan soep door de kamer gooide, zet zij definitief een punt achter hun huwelijk.

Dokument: Onder de huid, 23.00 uur, Nederland 2
Dat is straks dus. ^O^
pi_122771287
Leuk ^O^ Bedankt voor de tip. Beetje te laat voor mij helaas, maar ik ga het opnemen.
niet zo tof doen
pi_122771808
quote:
99s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:17 schreef Karina het volgende:
Leuk ^O^ Bedankt voor de tip. Beetje te laat voor mij helaas, maar ik ga het opnemen.
Dat is echt exact wat ik dacht dat jij zou gaan zeggen. _O-
pi_122771840
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:28 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat is echt exact wat ik dacht dat jij zou gaan zeggen. _O-
Damn ik ben zo voorspelbaar :D
niet zo tof doen
  maandag 11 februari 2013 @ 22:42:01 #118
14505 OProg
A Life in Music
pi_122772438
Ff een reminder. Ben ook gaar en zal wel ff op PenW blijven hangen aar deze wil ik wel terugkijken. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_122794578
Ben aan het kijken. Mooie aflevering weer. Frans is zo een goede interviewer. Ik weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt, maar iedereen vertelt hem altijd alles, zelfs als ze van plannen waren niets te zeggen.

Ik kreeg wel medelijden met die man met zijn Braziliaanse ex. Die het uitmaakte via een SMS :{ triest hoor. Te laf om het in zijn gezicht te zeggen of zelfs maar even te bellen.

Om de tattoo van die ene jongen moest ik wel een beetje lachen: Jouw naam :D

In ieder geval een les voor iedereen die een tattoo wil nemen: niet de naam van je vriend of vriendin, dan zit je later met de gebakken peren.

Het jonge stel is wel schattig :) Allebei eigenlijk. Het tattoostel en die andere twee ook.
niet zo tof doen
  dinsdag 12 februari 2013 @ 17:13:43 #120
14505 OProg
A Life in Music
pi_122794890
Een buurman heeft ook nog ergens de naam van een ex-vrouw op zijn arm staan maar zit daar verder niet mee. :P
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:18:57 #121
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_122909378
Hoewel ik groot fan van Bromet ben vond ik "Onder de huid" zeker niet ťťn van z'n toppers, het tempo lag wat laag, de voorspelbaarheid was groot, en de personen waren gewoon niet interessant genoeg.
Another day older and deeper in debt
pi_123648780
Om terug te kijken, deze was gisterenavond (maandag de 4e maart) op TV:

Schokkend beeld van homohaat in Dokument: Homopesten
Het is zo nu en dan een krantenbericht: homostel weggepest uit buurt. De eerste keer was het zelfs nog nieuws, zag je enkele achtergrondreportages op tv. Maar bij het derde en vierde incident is de aandacht al lang niet meer zo groot. Documentairemaker Frans Bromet ziet er wel aanleiding in om dieper op in te gaan. Hij heeft de film Homopesten gemaakt, vanavond te zien in NCRV Dokument. Volgens de omroep zet Bromet ‘een schokkend beeld’ neer van de homohaat in Nederland.

Helen is lesbisch en wordt gepest wordt door haar buren. Ze plassen in haar tuin, bekladden de muren en gooien poep tegen de ramen. Ze schelden en maken klaarkomgeluiden. Helen’s zoontje durft niet meer naar buiten. John en Rob worden door hun buren met de dood bedreigd: “Vieze vuile kankerhomo’s, we maken jullie dood.” Rob is mishandeld en zijn auto wordt regelmatig beschadigd. John en Rob willen verhuizen.

Sinds burgemeester Wolfsen van Utrecht het aan de stok kreeg met een homostel dat slachtoffer was van homopesten, is Nederland verrijkt met twee meldpunten voor homodiscriminatie. Op beide meldpunten zijn inmiddels honderden meldingen gedaan van pesterijen en fysiek geweld tegen homo’s en lesbiennes.

Susan is een lesbische vrouw. Ze heeft al een aantal jaren last van haar buurman die haar bedreigt en pest vanwege haar seksuele geaardheid. Hij scheldt haar uit voor vuile lesbo en mannenhaatster en laat zijn geslachtsdelen zien. Ook dreigt hij haar oude hond te molesteren.

Sinds Waloy bij zijn buren heeft geklaagd over geluidsoverlast bij een feestje wordt hij uitgescholden voor vieze homo en pedofiel. De spanningen zijn zo hoog opgelopen dat hij zijn woning niet meer in durft.

De schokkende verhalen van homohaat tonen aan dat daders van pesterijen vaak buurtgenoten zijn. Als slachtoffers aangifte doen bij de politie wordt hun verhaal afgedaan als burenruzie. Homodiscriminatie is een misdrijf en strafbaar maar burenruzie is dat niet. De pesters gaan meestal vrijuit.

De onderschatting van burgemeester Wolfsen van het fenomeen homodiscriminatie blijkt geen incident maar het topje van de ijsberg te zijn.
Bron

Ga ik zeker weer terug kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Karina op 05-03-2013 07:45:02 ]
niet zo tof doen
  dinsdag 5 maart 2013 @ 11:01:11 #123
11170 jerney
back for more
pi_123652818
Ik word er al naar van als ik die dingen alleen maar lees. :{
pi_123658845
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 07:38 schreef Karina het volgende:
Om terug te kijken, deze was gisterenavond (maandag de 4e maart) op TV:

Schokkend beeld van homohaat in Dokument: Homopesten
Het is zo nu en dan een krantenbericht: homostel weggepest uit buurt. De eerste keer was het zelfs nog nieuws, zag je enkele achtergrondreportages op tv. Maar bij het derde en vierde incident is de aandacht al lang niet meer zo groot. Documentairemaker Frans Bromet ziet er wel aanleiding in om dieper op in te gaan. Hij heeft de film Homopesten gemaakt, vanavond te zien in NCRV Dokument. Volgens de omroep zet Bromet ‘een schokkend beeld’ neer van de homohaat in Nederland.

Helen is lesbisch en wordt gepest wordt door haar buren. Ze plassen in haar tuin, bekladden de muren en gooien poep tegen de ramen. Ze schelden en maken klaarkomgeluiden. Helen’s zoontje durft niet meer naar buiten. John en Rob worden door hun buren met de dood bedreigd: “Vieze vuile kankerhomo’s, we maken jullie dood.” Rob is mishandeld en zijn auto wordt regelmatig beschadigd. John en Rob willen verhuizen.

Sinds burgemeester Wolfsen van Utrecht het aan de stok kreeg met een homostel dat slachtoffer was van homopesten, is Nederland verrijkt met twee meldpunten voor homodiscriminatie. Op beide meldpunten zijn inmiddels honderden meldingen gedaan van pesterijen en fysiek geweld tegen homo’s en lesbiennes.

Susan is een lesbische vrouw. Ze heeft al een aantal jaren last van haar buurman die haar bedreigt en pest vanwege haar seksuele geaardheid. Hij scheldt haar uit voor vuile lesbo en mannenhaatster en laat zijn geslachtsdelen zien. Ook dreigt hij haar oude hond te molesteren.

Sinds Waloy bij zijn buren heeft geklaagd over geluidsoverlast bij een feestje wordt hij uitgescholden voor vieze homo en pedofiel. De spanningen zijn zo hoog opgelopen dat hij zijn woning niet meer in durft.

De schokkende verhalen van homohaat tonen aan dat daders van pesterijen vaak buurtgenoten zijn. Als slachtoffers aangifte doen bij de politie wordt hun verhaal afgedaan als burenruzie. Homodiscriminatie is een misdrijf en strafbaar maar burenruzie is dat niet. De pesters gaan meestal vrijuit.

De onderschatting van burgemeester Wolfsen van het fenomeen homodiscriminatie blijkt geen incident maar het topje van de ijsberg te zijn.
Bron

Ga ik zeker weer terug kijken.
Heb het gezien, wat een achterlijk tokkievolk woont daar in die achterstands-cq bijstandsbuurten.
Kijk van zulke mensen moet sbs6 het hebben he.

:')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_133206197
Veelbelovend!

131108-gidsy-gr.jpg

maandag 11 en 18 november 22:55 uur, Ned. 2

De jonge ondernemende broers Edial en Floris Dekker dromen van een eigen internetbedrijf en vertrekken na hun studie naar Berlijn om hun droom waar te maken. ’Startup-city’ Berlijn is een verzamelplaats van ambitieuze jongeren en broedplaats voor talloze internet startup-bedrijfjes. De broers beginnen de website Gidsy, waar organisatoren van kleinschalige lokale activiteiten in contact kunnen komen met potentiŽle deelnemers aan die activiteiten. Of je een rondleiding wilt op de Amsterdamse wallen, oesters zoeken in de Oosterschelde of modeltekenen in Berlijn, je vindt het op Gidsy.

Edial en Floris weten al gauw een paar investeerders te interesseren, waaronder de bekende acteur Ashton Kutcher, om $1,2 miljoen dollar in hun beginnend bedrijfje te investeren. Het succes spreekt tot de verbeelding: de jonge ondernemers staan op de covers van business bladen, zitten bij De Wereld Draait Door en lunchen met de koningin in het paleis op de Dam.

De verwachtingen zijn hooggespannen, niet alleen van de investeerders, maar ook van de broers zelf die de ambitie hebben een wereldomspannend bedrijf op te zetten. Maar na ruim een jaar komt de bodem van hun geldkist in zicht en wordt het spannend…

Veelbelovend! is naast een meeslepend jongensboekverhaal een scherpe schets van de wereld van een nieuwe generatie jonge internetondernemers met de bijbehorende codes. Jongeren die hun droom durven te leven met grote risico’s en teleurstellingen. En investeerders die op vele paarden wedden in de hoop ťťn keer raak te schieten.

Gisteren was deel 1 er dus op. Hier terug te kijken: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1378516

Oh, en natuurlijk: Frans Bromet _O_
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')