abonnement Unibet Coolblue
pi_17235138
Hermann Goering's Carinhall


Hermann Goering met de hoogste onderscheiding uit wo1, "Le Pour le mérite"

Hermann Goering, Reichsmarschall van de Luftwaffe, President van de Reichstag, Premier van Pruissen en de tweede man het het Reich.

Goering gebruikte zijn positie om in grote rijkdom te leven, hij had een paleis in berlijn en een gigantisch jachtslot "Carinhall". Dit jachtslot was genoemd naar zijn in 1931 overleden vrouw Karin. Carinhall ligt ongeveer 80 km van Berlijn bij het plaatsje "Friedrichwalde"


Carinhall


Binnenplaats


Gang vol kunst

Op Carinhall organiseerde Goering grote feesten, Jachten en gebruikte het slot als museum voor zijn uniformen en gestolen kunst.



Feest, foto's uit het fotoalbum van Goering

Goering was verzot op uniformen en verklede zich vijf maal per dag, zijn favoriete kledij op Carinhall was een jacht outfit.

Enkele impressies van andere uniformen:

Goering behing zich met medailles, ordes en sierraden, voor Carinhall liet hij onder andere een huis orde ontwerpen:

En daar was een jacht versie van:

En een versie voor zijn beste vrienden:

Op Carinhall hield Goering ook enkele Leeuwen:

Op Hitlers laatste verjaardag, 20-04-45, verlaat Goering zijn jachtslot. Alle waardevolle items worden in treinen geladen en Goering blaast zelf zijn huis op. Na de oorlog verklaarde Goering tegen de Amerikanen dat veel van zijn goud begraven ligt in het park rond zijn slot, De sovjets vinden maar een beetje.......

Veel items uit Carinhall hebben de oorlog overleeft en staan hier te koop:

http://www.germaniainternational.com/goring.html
http://www.snyderstreasures.com/pages/goring.htm
http://www.germaniainternational.com/hunting.html

Links:

http://www.bunker-ig.de/intro/start/bunker/alte_bunker/carinhall/body_carinhall.html
http://www.bunker-ig.de/intro/start/bunker/alte_bunker/carinhall/morgenpost_g.gif

  maandag 16 februari 2004 @ 20:54:24 #2
65957 Dian-Wei
== Ancient Warrior ==
pi_17235347
Mooie afbeeldingen , hij had het wel mooi voor elkaar daar
I am Dian Wei, do you want to cross swords with me ?
  maandag 16 februari 2004 @ 20:54:24 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17235349
Hij had op zolder een enorme modeltreinbaan..
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_17235416
quote:
Op maandag 16 februari 2004 20:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hij had op zolder een enorme modeltreinbaan..
Serieus

Het was een kind qua gedrag,

pi_17235826
Persoonlijk vind ik positieve aandacht voor Goering een beetje overbodig.
Jesus saves but death prevails.
pi_17235886
quote:
Op maandag 16 februari 2004 21:05 schreef Shivo het volgende:
Persoonlijk vind ik positieve aandacht voor Goering een beetje overbodig.
Welke Positieve aandacht? Dit topic gaat over de man achter Goering, de fat, het kind, de verzamelaar en jager
pi_17236858
van alle nazis vind ik goering nog wel het aardigst lijken.
if you will not be turned you will be destroyed!
pi_17236860
Weet iemand hoeveel leeuwen Goring had? ik kan het niet vinden!
pi_17240058
Over de kunst:
quote:
Van de 1375 schilderijen uit Görings kunstcollectie is meer dan de helft nog altijd zoek. De schilderijen waarmee Göring zijn landhuis Carinhall en zijn kasteeltje Veldenstein in de buurt van Neurenberg had opgetuigd, raakten in 1945 hopeloos verspreid. Een aantal werd in aluminiumkisten begraven in het oosten van Duitsland. Andere verdwenen in de buurt van Berchtesgaden. Hier strandde begin 1945 een trein vol kunst en kostbaarheden die Göring in veiligheid had willen brengen, waarna de plaatselijke bevolking zich op de inhoud stortte.

Maar het meeste moet richting Rusland zijn afgevoerd. Vier uit Nederland afkomstige schilderijen - waarvan twee uit de Goudstikker-collectie - die door Miedl aan Göring waren verkocht, werden onlangs aangetroffen in het Moskouse Poesjkinmuseum, maar dat is waarschijnlijk slechts het topje van de ijsberg. De trofeeënbrigades van het Rode Leger namen na de oorlog uit Duitsland 920.000 kunstwerken mee als vergelding voor alles wat de Duitsers in de Sovjet-Unie hadden vernield (zoals 427 Russische musea die met de grond gelijk werden gemaakt). Görings collectie was voor een deel achtergebleven in de Russische zone en dat zal het Rode Leger niet zijn ontgaan. Naast de oorlogsbuit van de trofeeënbrigades zijn er ook ladingen kunst door Russische militairen gestolen. In een opmerkelijke toespraak tijdens het symposium The Spoils of War - World War II and its Aftermath, in 1995 in New York, vertelde de Russische kunsthistoricus Alexej Rastorgoejev dat onvoorstelbaar veel kunstwerken uit Duitsland terecht kwamen in Russische privé-collecties. Naar zijn mening is zeventig procent van alle Westeuropese kunst die in Rusland op de markt komt kort na de oorlog in Duitsland gestolen. (Overigens werd door de Geallieerden in de westelijke zone ook het nodige achterover gedrukt en in postpakketjes naar huis gestuurd.)

Alois Miedl verkocht niet alleen aan Göring en als het zo uitkwam aan Hitler, hij gaf ook veel kunst cadeau aan invloedrijke nazi's in de hoop dat die zijn joodse vrouw zouden beschermen. Toen Miedl in 1944 naar Spanje vluchtte, nam hij 25 schilderijen mee waar nu door de Inspectie Cultuurbezit van het ministerie van OCW nog altijd naar wordt gezocht. Het waren doeken van meesters als Gerard Dou, Frans Hals, Antoni van Dyck, maar bijvoorbeeld ook van El Greco en Corot. De schilderijen werden in 1946 voor het laatst gesignaleerd bij de douane van Bilbao, sindsdien zijn ze spoorloos. Volgens de nu in Zwitserland wonende Jan Dik jr, die in de oorlog op Amsterdamse veilingen schilderijen voor Miedl inkocht en ook na de oorlog nog met hem omging, had Miedl's vrouw de doeken opgeborgen in een Madrileense bankkluis en heeft ze tot aan haar dood geweigerd om haar man de sleutels van de kluis te geven.


http://www.nrc.nl/dossiers/oorlogskunst/artikel/999062631071.html
pi_17246569
Die Göring ook, hoe vaak zal Churchill wel een gebedje voor zijn goede gezondheid hebben gezegd ? Stel je voor zat er een competent iemand aan het hoofd van de Luftwaffe zou komen.
pi_17247295
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 09:12 schreef Oppersmurf het volgende:
Goering was toch ook een succesvol WO I piloot
ja, daar heeft hij zijn Pour le merite mee verdient!
  dinsdag 17 februari 2004 @ 09:15:31 #13
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17247328
Ligt dat stadje nu in Polen?
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_17247357
Goering begon als infanterie Luitenant in 1914, Daarna ging hij naar de luftwaffe als Jachtpiloot. Hij schoot 22 vliegtuigen neer en werd een '"Ace".

Werd onderscheiden met de Blue Max en het IJzeren Kruis 1ste klasse, Hij eindigde in de rang Hauptmann. Na wo1 was hij dus een Held, Hij werkte als showpiloot in onder andere Zweden.

Daar kwam hij zijn vrouw, baronnes Carin von Fock-Kantzow tegen,

pi_17247371

Carin Goering

  dinsdag 17 februari 2004 @ 09:19:55 #16
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_17247378
hij was toch homo? erg arisch hoor
pi_17247391
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 09:15 schreef Robert_Jensen het volgende:
Ligt dat stadje nu in Polen?
Dat weet ik niet zeker, hij had nog een kasteeltje ergens. Romintin was de naam geloof ik,
pi_17247429
Gevonden, hij leefde ook in het kasteel Veldenstein,

Het kasteel was eigendom van de Joodse Adelman Hermann, Ritter von Epenstein,

Opmerkelijk is dat deze man een vriend van Goering was en het kasteel aan hem naliet!

  dinsdag 17 februari 2004 @ 09:25:58 #19
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17247473
Goed topic dit.

Mautendorf, Salzburg, Oostenrijk.

Ik kwam net een site tegen waar verteld wordt dat Goering dit kasteel op jonge leeftijd erfde en er een tijd van zijn jeugd heeft doorgebracht, na WOII werd het nationaal bezit.

Vind net op een andere site dat hij dit tegelijkertijd met Veldenstein kreeg uit de nalatenschap van Epenstein.

[Dit bericht is gewijzigd door Dagonet op 17-02-2004 09:27]

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 09:27:04 #20
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17247489
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 09:23 schreef _The_General_ het volgende:
Opmerkelijk is dat deze man een vriend van Goering was en het kasteel aan hem naliet!
Bizar. In welke tijd liet hij het na?
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_17247504
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 09:27 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Bizar. In welke tijd liet hij het na?


Geloof 1912, heb het net ergens gelezen.

Ik vind weinig info over de relatie tussen die twee, ze zouden vrienden zijn, Heeft iemand daar meer info over?

  dinsdag 17 februari 2004 @ 09:28:32 #22
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17247512
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 09:27 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Geloof 1912, heb het net ergens gelezen.

Ik vind weinig info over de relatie tussen die twee, ze zouden vrienden zijn, Heeft iemand daar meer info over?


Nu ja dat verklaart al een hoop. Dat was lang voor de anti-jood-hetze in Duitsland.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 09:30:32 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17247545
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 09:27 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Bizar. In welke tijd liet hij het na?


In zijn jeugd, de familie Goering leefde in de kastelen van Epenstein en er zijn geruchten dat zijn moeder een relatie onderhield met de getrouwde Epenstein.
Deze was de peetvader van Hermann.
bron, veel foto's
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_17247583
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 09:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]


bron, veel foto's


Dat is een site waarvan ik kwijl, als je geld hebt kun je via die site een waar museum beginnen.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 09:33:33 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17247601
Romintin ligt in Pruisen dus het is heel goed mogelijk dat dat nu in Polen ligt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_17247604
Maar kan ik uit al die kastelen afleiden dat de Goerings voor de eerste wereld oorlog al goed gesitueert waren, of misschien zelfs van adel?

hoewel adel meestal Von in de naam heeft

  dinsdag 17 februari 2004 @ 09:34:08 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17247609
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 09:32 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dat is een site waarvan ik kwijl, als je geld hebt kun je via die site een waar museum beginnen.


Ik dacht al dat je dat een leuke site zou vinden
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 09:40:06 #28
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17247740
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 09:30 schreef Dagonet het volgende:
er zijn geruchten dat zijn moeder een relatie onderhield met de getrouwde Epenstein.
Zijn jongste broer, Albert, scheen ontzettend te lijken op de Baron von Epenstein !

Vader Ernst was trouwens jurist en hoog koloniaal ambtenaar, niet echt adel wat ik kan ontdekken maar zeker zeer gegoede upper-middle class.

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_17247839
Ik meen me te herinneren dat op Carinhall ook een graftombe lag, was die voor Goering zelf bestemd?
  dinsdag 17 februari 2004 @ 09:52:23 #30
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_17247998
"Pikant" detail over Göring is dat hij verslaafd was aan morfine nadat hij in 1923 zwaar gewond raakte en daarvoor morfine kreeg toegediend.

http://battleofbritain.be/index2.htm

(Link naar Göring in linker colom onder "leiders")

pi_17251156
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 09:44 schreef _The_General_ het volgende:
Ik meen me te herinneren dat op Carinhall ook een graftombe lag, was die voor Goering zelf bestemd?
Het verhaal van Carin's resten, raar dat hij niet geprobeerd heeft om ze te redden!
quote:
She was interred in the Fock family plot at Lovo Churchyard, on Drottningholm Island in Lake Malaran, just west of Stockholm. Following the Nazi seizure of power in January 1933, Goering returned to Sweden for his niece's wedding and paid a visit to Carin's grave, decorating it with a wreath of red roses in the shape of a swastika. Goering's tribute was publicized in the Swedish press, however, and anti-Nazi Swedes removed it. Enraged, Goering decided to remove Carin's remains to Germany. That summer, he began work on the house that he would name "Carinhall" in the Schorfheide Forest some two hours north and west of Berlin. Nearby, in a small forest clearing on the shores of the Wuckersee, he began constructing an elaborate underground mausoleum to house Carin's remains and, eventually, his own. On June 19, 1934, Carin's coffin was exhumed from Lovo Churchyard, draped in a swastika flag, and transported to Carinhall, where it was interred the next day in an elaborate ceremony attended by Hitler himself. For nearly eleven years, Carin rested peacefully in the tomb, visited almost daily by her husband when he was in residence. (If Goering's second wife, Emmy, whom he married in 1937, had any objection to living in a house named for her predecessor and having the late wife's remains so near by, she never said anything about it.) On April 20, 1945, however, with artillery booming in the distance, Goering decided that Carinhall was no longer safe from advancing Soviet troops. He departed that day for Berlin, leaving behind instructions that the house and all outbuildings were to be blown up by the guards before they too fled. This they did, though Goering - curiously - made no provision to save Carin's body, though he must have known that it was highly unlikely the Soviets would respect it. Red Army troops did indeed loot the tomb, scattering Carin's skeletal remains about the tiled mausoleum in their search for riches. Five years after the war, a Swedish priest became curious about the fate of Carin's body and braved the threat of arrest to make his way to the site of the former estate. Gathering up as many of her bones as he could find, he placed them in a potato sack and had them shipped to her family in Sweden. Following this undignified homecoming, so different from her formal trip in the other direction, Carin Goering was reinterred in the Lovo Churchyard.
pi_17294431
Kom net deze opmerkelijke quote tegen,

Guns will make us powerful; butter will only make us fat.

---Hermann Göring (1936)

Raar uit de mond van de dikste man van het Reich

  woensdag 18 februari 2004 @ 23:04:16 #33
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17299581
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 20:24 schreef _The_General_ het volgende:
Kom net deze opmerkelijke quote tegen,

Guns will make us powerful; butter will only make us fat.

---Hermann Göring (1936)

Raar uit de mond van de dikste man van het Reich


Diezelfde quote staat in het inlegboekje van de Prodigys 'Fat of the land' album .
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_17962277
Nieuw in mijn collectie,

pi_18039331
derde persoon links met fieldcap blijkt Majoor Reinhard Seiler, 419. eichenlaub te zijn
pi_19151328
vierde van links is mogelijk General oberst Gunter Korten
pi_19152414
quote:
Op maandag 16 februari 2004 20:55 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Serieus

Het was een kind qua gedrag,
Dat zie je wel vaker bij zeer intelligente mensen. Hij was namelijk slimmer dan 99% van de Duitse bevolking.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')