abonnement Unibet Coolblue
pi_17234517
Ik ben nu op zoek naar een kamer in amsterdam, eigenlijk wil ik kopen!

Daarom wil ik graag wat meningen van de mensen hier met betrekking tot de wijken in amsterdam. Criminaliteit, veiligheid enzovoorst...

Ga elkaar niet afbekken op elkaars mening aub.

Ik ga namelijk werken in Diemen zuid... nu zijn er 2 joekels van appartementencomplexen in het noordelijke deel van Amsterdam Zuid Oost
Gouden Leeuw en Groenhoven... er staat hier echter zoveel leeg dat ik het toch niet helemaal vertrouw.

Geuzenveld ... ook daar een leuk appartement gezien... hoe is die buurt ? en Bos en Lommert ??

ook meningen over andere wijken zijn welkom... wat huren betrefd maakt het me niet veel uit... als ik echter ga kopen wil ik de auto bij de deur.... dus buiten de ring ...

ieder probleem is een nieuwe kans, een nieuwe uitdaging
pi_17234718
Nou noem je wel een paar wijken

Geuzenveld en de hoogbouw in de bijlmer. Waarom dacht je zelf dat daar veel leeg stond?

pi_17234740
Bos en Lommer = Turkenbuurt, Geuzenvel mix van allochtonen
pi_17234776
quote:
Op maandag 16 februari 2004 20:40 schreef dazzle123 het volgende:
Nou noem je wel een paar wijken

Geuzenveld en de hoogbouw in de bijlmer. Waarom dacht je zelf dat daar veel leeg stond?


sja... ik had al een donker bruin.... bijna zwart vermoeden.... maarja alleen daar is het betaalbaar
ieder probleem is een nieuwe kans, een nieuwe uitdaging
pi_17234849
Persoonlijk ben ik geen fan van Zuid oost, Geuzeveld, Osdorp, Bos en Lommer, Slotervaart en de Mercatorbuurt.

vooral in de Mercatorbuurt zit je tussen de 'mannen' cafés.
Ik ken een paar mensen uit zuid oost en die zeggen dat het onztettend crimineel is ( ik ben er dan ook maar 3 keer geweest).

Watergraafsmeer heeft wel wat maar ik vind het ook niet 'wauw'.

Oud west ( waar ik nu woon) is perfect qua ligging ( 5 min fietsen en je bent op de Dam, 15 min fietsen en je bent op Sloterdijk, overal dichtbij dus, goed OV en criminaliteit valt reuze mee).
Alleen parkeren is een probleem, met vergunning en er is bijna nooit plek.

Noord ( Nieuwendam) is ook een leuke buurt om te wonen, meestal grote huizen, groot en leuk winkelcentrum en met 7 min ben je op CS ( met de bus). criminaliteit valt echt reuze mee.

Diemen Zuid is saai ( althans, wat ik ervaan weet, kom er niet zo vaak).
En Geuzeveld is ook vrij rustig maar er zijn een hele hoop van die irritante hangjongeren en criminele alloctoontjes.

Over Bos en Lommer ( edit) , tis echt niet dat ik alles over 1 kam scheer maar daar moet je echt een goed woordje Turks kunnen wil je de wat oudere bewoners verstaan. 90% van wat daar woont komt uit turkije, 9% Marokko en 1% is Nederlands.

Je kan volgens mij beter geen huis of app. in A'dam kopen maar net erbuiten, is meestal goedkoper ook. ( en je hebt een groter huis met evt een Tuin. Denk aan Purmerend en zo)

[Dit bericht is gewijzigd door Andoire op 16-02-2004 20:45]

Что было, то прошло..
pi_17234853
quote:
Op maandag 16 februari 2004 20:41 schreef xychix het volgende:

[..]

sja... ik had al een donker bruin.... bijna zwart vermoeden.... maarja alleen daar is het betaalbaar


Tsja.....

Maar eh kan je in Diemen niks vinden?

pi_17234875
Woon zelf op de grens van "Slotervaart-Overtoomseveld" en "de Baarsjes", bevalt uitstekend.
Like any young kid, I dreamed of world domination.
  maandag 16 februari 2004 @ 20:46:54 #8
84188 missvondutch
www.kissesfromholland.com
pi_17235006
logeer regelmatig in oud west ; en bevalt goed ..ik zou daar best willen wonen !
miss von dutch sells von dutch (authentic ! ) in de webstore van kissesfromholland.com
pi_17235015
quote:
Op maandag 16 februari 2004 20:43 schreef Andoire het volgende:

Je kan volgens mij beter geen huis of app. in A'dam kopen maar net erbuiten, is meestal goedkoper ook. ( en je hebt een groter huis met evt een Tuin. Denk aan Purmerend en zo)


En dan iedere dag in de file staan zeker. En het hangt ervan af hoe oud je bent als je relatief jong bent kan je beter niet in van die dorpjes gaan wonen.


Zuid Oost is overigens niet in zijn geheel crimineel. Je hebt ook duurdere buurten. Je hebt Nellestein wat vrij duur is. Je hebt reigersbos/gein wat iets minder duur is maar nog wel goede woningen. En je hebt de bijlmer wat een behoorlijk getto is.

Mercatorplein woont mijn oom in een koopwoning en dat is zeker geen slechte buurt. Maar het is ook onbetaalbaar of je moet een huurwoning nemen maar dan zijn het weer van die halve krotten.

  maandag 16 februari 2004 @ 20:50:53 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_17235199
Heb jarenlang in Hoofddorppleinbuurt gewoond. Altijd tevreden gewoond.
Rand OudZuid/Overstoomseveld, vlak bij lijn 1 en 2/centrum/ Vondelpark/ringA10 en Metro cq.ringlijn.
Aanbod van appartementen ruim genoeg, voor 180000 moet je een behoorlijk app. kunnen kopen daaro.
180000 is wel veel geld natuurlijk maar voor een fatsoenlijke buurt in Adam ben je wel zoiets kwijt.

[Dit bericht is gewijzigd door Hyperdude op 16-02-2004 21:23]

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_17235237
quote:
Op maandag 16 februari 2004 20:47 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

En dan iedere dag in de file staan zeker. En het hangt ervan af hoe oud je bent als je relatief jong bent kan je beter niet in van die dorpjes gaan wonen.


Zuid Oost is overigens niet in zijn geheel crimineel. Je hebt ook duurdere buurten. Je hebt Nellestein wat vrij duur is. Je hebt reigersbos/gein wat iets minder duur is maar nog wel goede woningen. En je hebt de bijlmer wat een behoorlijk getto is.

Mercatorplein woont mijn oom in een koopwoning en dat is zeker geen slechte buurt. Maar het is ook onbetaalbaar of je moet een huurwoning nemen maar dan zijn het weer van die halve krotten.


In de stad zelf sta je ook in de file ...
Daarbij, Connexxion bussen rijden allemaal redelijk op tijd tussen A'dam CS en Prumerend, Monnikkendam etc.
En daar wonen ook volop jonge mensen...

En je oom zal dan wel een leuke koopwoning hebben in de Mercatorbuurt, ik woon er om de hoek en schoonfamilie woont in de Mercatorstraat dus ik kom daar denk ik nét ietsjes vaker dan jij..

Loop er maar eens een middagje rond en vertel daarna wat voor volk je er zo al tegenkomt.. En de huurhuizen vallen best mee, alleen de buurt zelf vind ik pers. echt minder.

Что было, то прошло..
pi_17236222
quote:
Op maandag 16 februari 2004 20:51 schreef Andoire het volgende:

[..]

Loop er maar eens een middagje rond en vertel daarna wat voor volk je er zo al tegenkomt.. En de huurhuizen vallen best mee, alleen de buurt zelf vind ik pers. echt minder.


Mijn zus woont in de van spilbergenstraat. Ik kom er regelmatig Geweldige levendige buurt. Het is dat de woningen niet geweldig zijn maar anders zou ik er graag wonen. En ik heb nooit last van de mensen daar. Zowiezo niet in Amsterdam.

En iedere dag op en neer naar die boerengehuchten in Noord Holland? Mij niet gezien. Ik heb 20 jaar in zo'n gehucht gewoont en dat was 20 jaar te lang.

  maandag 16 februari 2004 @ 21:19:04 #13
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_17236460
Oud Zuid of Rivierenbuurt (waar ik woon).
Beiden superwijken.
Ik heb al een boek.
pi_17236493
quote:
Op maandag 16 februari 2004 21:12 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Mijn zus woont in de van spilbergenstraat. Ik kom er regelmatig Geweldige levendige buurt. Het is dat de woningen niet geweldig zijn maar anders zou ik er graag wonen. En ik heb nooit last van de mensen daar. Zowiezo niet in Amsterdam.

En iedere dag op en neer naar die boerengehuchten in Noord Holland? Mij niet gezien. Ik heb 20 jaar in zo'n gehucht gewoont en dat was 20 jaar te lang.


En ik woon al 12 jaar in Amsterdam, 6 jaar in de Jordaan, 4 jaar Noord en 2 jaar oud west en ik vind de Mercatorbuurt geen leuke Amsterdammers hebben.

Maar goed, ieder zijn meug , als jij de Mercator buurt leuk vindt, moet je helemaal zelf bepalen natuurlijk

Btw, die huizen zijn niet allemaal zo verrot, gewoon goed zoeken

Что было, то прошло..
  maandag 16 februari 2004 @ 21:21:23 #15
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_17236556
Ik zou zeggen: Diemen zelf, Watergraafsmeer, Oost of Centrum.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_17239830
IJburg is natuurlijk wel in de buurt
pi_17240175
Heb zelf in Oost gewoond en het beviel me daar prima. Dicht bij het centrum en de metro is ook erg handig. Maar wat ook ok is, is De Pijp, Watergraafsmeer, Rivierenbuurt, Oud-West, Centrum, KNSM-, Java-eiland en de andere eilanden (weet niet hoe ze allemaal heten, hoor). Maar je auto kwijtraken, gaat in de meeste gevallen denk ik niet zo makkelijk.
pi_17240298
Purmerend is geen dorp
Het is een kwartiertje met de bus naar CS, maargoed ik zou er niet willen wonen hoor, er is echt niks te doen en er zijn geen kamers te vinden..
  maandag 16 februari 2004 @ 22:48:30 #19
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_17240350
Ik woon nu op het Bickerseiland. Ligt naast Prinseneiland. Vlakbij het CS. Bevalt prrrrrima!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  maandag 16 februari 2004 @ 22:49:36 #20
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_17240394
Ik zeg: centrum.

Woon je bij mij in de buurt.

En dat is okay.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 16 februari 2004 @ 22:49:54 #21
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_17240406
quote:
Op maandag 16 februari 2004 22:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zeg: centrum.

Woon je bij mij in de buurt.

En dat is okay.


Ik agree
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_17240450
quote:
Op maandag 16 februari 2004 20:34 schreef xychix het volgende:
Ik ben nu op zoek naar een kamer in amsterdam, eigenlijk wil ik kopen!

Daarom wil ik graag wat meningen van de mensen hier met betrekking tot de wijken in amsterdam. Criminaliteit, veiligheid enzovoorst...

Ga elkaar niet afbekken op elkaars mening aub.

Ik ga namelijk werken in Diemen zuid... nu zijn er 2 joekels van appartementencomplexen in het noordelijke deel van Amsterdam Zuid Oost
Gouden Leeuw en Groenhoven... er staat hier echter zoveel leeg dat ik het toch niet helemaal vertrouw.

Geuzenveld ... ook daar een leuk appartement gezien... hoe is die buurt ? en Bos en Lommert ??

ook meningen over andere wijken zijn welkom... wat huren betrefd maakt het me niet veel uit... als ik echter ga kopen wil ik de auto bij de deur.... dus buiten de ring ...


Ik adviseer U Ouderkerk a/d Amstel.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_17243023
quote:
Op maandag 16 februari 2004 22:50 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

[..]

Ik adviseer U Ouderkerk a/d Amstel.


Zeker weten. Duivendrecht (gemeente Ouderkerk a/d Amstel) zit ingeklemd tussen A'dam en A'dam ZO en is gewoon een rustige en (dare i say it?) autochtone dorpje, volgens mij de op 1 na beste wijk (na Oud Zuid) en 15 minuten met de metro vanaf het Centraal Station.

btw het oude Centrum zelf is ook fantastisch wonen als je van de drukte houdt, de brallende, dronken Engelse toeristen en schreeuwende junks midden in de nacht maar dat is een ander verhaal.

pi_17246586
Ik ben sinds 2 weekjes Amsterdam uit,en woonde hiervoor in Oost.
Op de Zeeburgerdijk om precies tezijn.

Nu valt deze straat reuze mee qua criminele zooi,maar vlak erachter ligt het java plein met alle problemen van dien.

Als je het niet erg vind om als enige Nederlander buiten telopen,
is dit wel een mooie buurt voor je.

Verder vind ik het maar 1 grote pleuris zooi hoor.
Overal troep op de grond,mensen zonder respect vor anderen,buren die geen Nederlands lullen en ga zo maar door

Maarja,ieder zn ding nietwaar.

pi_17246606
De bijlmer natuurlijk. Ugh.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')