abonnement Unibet Coolblue
pi_17190310
Heeft het al eens geprobeerd?

Ik liep dus gisteren in de stad (rotterdam) en ik zag bij de fotoservice van de HEMA ineens zo'n standje staan...een digitale fotokiosk....

echt grappig om te zien....nu had ik mijn CF card toevallig bij me en propte dat ding erin...dit soort dingen vind ik nou echt de bom, want geen gezeik met onwetende baliemensen enzo...gewoon simpel aanklikken van je foto's "ok" en dan een uurtje later die dingen ophalen.

Maarre, ik vroeg me dus af of meer mensen het gezien hebben, danwel gebruikt hebben. Ik heb geen ervaring met de HEMA fotoservice, mijn vader wel, en die vind het wel ok, maar ik, ik ben toch effe ietjes kritischer dan hem....dusss....

Want ik kan me zo voorstellen, als je vet veel volume draait dat je dan niet de tijd hebt om kleurcorrectie, witbalans, contrast etc toe te passen.

Dus als je een bagger foto laat afdrukken krijg je er alleen maar meer van in een printvorm...

HEMA doet dat dus niet of wel, bij hun 1 uursservice...immers die machines staan gewoon daar bij hun in huis.

En if not...wie weet wel waar je dat soort dingen kan laten doen? Want ik bedoel, digitalae foto's lijken me net ietjes makkerlijker te bewerken dan filmscans enzo....

Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_17190327
ik heb wel laatst bij de Hema hun gewone 2 daagse service uitgeprobeerd voor digitale foto's, en die zijn gewoon goed. Ik hoor dat de mediamarkt ook zo'n 1 uurs service heeft. Iemand die ik ken is daar erg tevreden over.
pi_17190363
Jaren geleden heb ik in een fotozaak gewerkt. Toen was het zo dat de grote centrales >15 kleurcorrecties (automatisch) per foto konden doen tegen +/-8 bij de 1 uurshops, die dit ook meestal per hele rol deden (dus één instelling per rol). De kleurcorrectie gebeurd automatisch. Wil je handwerk, prima, maar daar betaal je dan ook voor.