quote:Dat is voor een flitsscheiding en die behoort niet tot de mogelijkheden omdat een partij niet mee wil werken.
Op zaterdag 14 februari 2004 00:18 schreef Biancavia het volgende:
www.echtscheiding.nlEdit: OMG! Het bestaat nog echt ook!!!
![]()
795 EURO? WHAHAHA dan zou ze me toch de boom inkunnen dan trouw ik niet
quote:rofl ja die site bestaat ook nog
Op zaterdag 14 februari 2004 00:40 schreef BunnyHunter het volgende:
Echtscheiding.nl biedt u de mogelijkheid om voor ¤ 795,- uw echtscheiding af te wikkelen.
quote:Als je gaat trouwen doe je dat niet met het idee om later weer te gaan scheiden
Op zaterdag 14 februari 2004 00:40 schreef BunnyHunter het volgende:
Echtscheiding.nl biedt u de mogelijkheid om voor ¤ 795,- uw echtscheiding af te wikkelen.
quote:Kwantumkorting. Als je voor de derde of vierde keer komt
Op zaterdag 14 februari 2004 01:44 schreef Caesu het volgende:
krijg je familiekorting? vast wel.
quote:Awwww ElisaB, dit keer moet ik zeggen dat ik de humor hier wel kan waarderen, hehehe. Lag hier in ieder geval dubbel!
Op zaterdag 14 februari 2004 02:33 schreef ElisaB het volgende:
Juist ja... offtopic geneuzel verwijderd. Nu graag ontopic en op z'n minst een beetje serieus.
Maar goed, on topic:
Ligt eraan hoe je getrouwd bent:
In gemeenschap van goederen: De helft van jullie totaalvermogen gaat naar de andere partner. Reken op een heleboel kosten voor een advocaat en dergelijke, zeker als de andere partner niet meewerkt wordt het een heel duur geintje. Een advocaat is noodzakelijk, aangezien een huwelijk alleen door een rechter kan worden beëindigd als een partner niet meewerkt (Werken beide partners mee, kan je die nieuwe flitsscheiding proberen)
Op huwelijkse voorwaarden: Evenveel kosten aan een advocaat als hierboven, alleen hoef je je vermogen dan niet te delen. Sla voor de voorwaarden de huwelijkse voorwaarden en nog eens op na.
Een exact bedrag is nooit te noemen. Hangt van de persoonlijke omstandigheden af.
quote:Met de humor was nix mis
Op zaterdag 14 februari 2004 08:40 schreef Vhiper het volgende:
Awwww ElisaB, dit keer moet ik zeggen dat ik de humor hier wel kan waarderen, hehehe. Lag hier in ieder geval dubbel!![]()
quote:Volgens mij moet je een scheiding
Maar goed, on topic:Ligt eraan hoe je getrouwd bent:
In gemeenschap van goederen: De helft van jullie totaalvermogen gaat naar de andere partner. Reken op een heleboel kosten voor een advocaat en dergelijke, zeker als de andere partner niet meewerkt wordt het een heel duur geintje. Een advocaat is noodzakelijk, aangezien een huwelijk alleen door een rechter kan worden beëindigd als een partner niet meewerkt (Werken beide partners mee, kan je die nieuwe flitsscheiding proberen)
Op huwelijkse voorwaarden: Evenveel kosten aan een advocaat als hierboven, alleen hoef je je vermogen dan niet te delen. Sla voor de voorwaarden de huwelijkse voorwaarden en nog eens op na.
Een exact bedrag is nooit te noemen. Hangt van de persoonlijke omstandigheden af.
Die kosten van een advocaat gaan - zeker als de echtgeno(o)t(e) niet meewerkt - errug hard. Ik ken een situatie waarin de ene partner er een sport van maakte om briefjes van de advocaat van de andere partner, steeds zélf te beantwoorden om vervolgens af te sluiten met een hele riedel moeilijke vragen. Was die advocaat telkens behoorlijk lang zoet mee (à ¤ 145 per uur). En de 'soon to be ex' maar dokken. Vreselijk vals, maar ik kan me voorstellen dat hij er erg van genoot (zou ook wel een k*tgeintje van mij kunnen zijn geweest).
Het goedkoopste ben je uit als je het met één advocaat afkunt. Bij onenigheid lukt dat meestal niet en nemen de partners allebei een eigen advocaat. De kosten zijn dan niet twee keer, maar veelal drie of vier keer zo hoog; beide advocaten zullen hun best doen het onderste uit de kan te halen, waardoor de gemoederen aanvankelijk twee keer zo hoog oplopen. Advocaten kunnen zich samen zo best een poosje bezighouden.
[Dit bericht is gewijzigd door ToBe op 15-02-2004 00:43]
quote:als je in gemeenschap van goederen ben getrouwd dan ieder de helft
Op zaterdag 14 februari 2004 00:25 schreef bbstreams het volgende:
euh ....de helft van jullie gezamelijk vermogen als je de zaakjes netjes wil afhandelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |