abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17150355
Ik ben aan het twijfelen tussen de opleidingen fysiotherapie en gezondheidswetenschappen (differentiatie bewegingswetenschappen)

Sinds fysio uit het pakket is genomen gaat het slecht met dit vak geloof ik. Ik hoor van mensen dat er geen toekomst meer is voor fysio in nederland.

Wat denken jullie? Heeft het nog zin om fysio te studeren?

pi_17150816
Hmm denk dat fysiotherapie een beroep is wat de aankomende jaren nog enorm hard nodig is. Aangezien er steeds meer beroep wrodt gedaan op de zorg, en omdat veel werknemers langer moeten werken zal er een groter beroep worden gedaan ook op fysiotherapeuten.

Eigenlijk zijn alle beroepen in de zorgsector voor de aankomende jaren wel verzekerd van een goede baan.

Denk dat je er geen zorgen over hoeft te maken.

Vriendinlief is fysiotherapeute in opleiding en volgens haar staat het er goed voor!

Danmark... more usefull every day!
pi_17151587
nou goed, jij hoort dat het goed gaat, ik hoor weer andere verhalen. Ik ken mensen die 20% van hun patiënten zijn kwijtgeraakt sinds fysio uit het pakket is. Ik ken ook fysiotherapeuten, net klaar met de opleiding die alweer zijn ontslagen en zich nu moeten laten omscholen omdat er geen werk te vinden is....

anyone else?

vrijdag 13 februari 2004 @ 18:36:07 #4
33558 Mighty
Brains & Steel
pi_17151744
Ik ken iemand die al 6 maanden afgestudeerd is in fysiotherapie...ze is nu postbode geworden omdat ze niets kon vinden.
�I look back on my life with regrets. All those wasted years. All that time spent awake.� - Garfield
[Fotoboek!]
pi_17160877
ik bedoel maar.... en het ziet er niet naar uit dat de situatie beter gaat worden geloof ik
  vrijdag 13 februari 2004 @ 23:44:31 #6
81237 releaze
best of both worlds
pi_17160961
doe dan sportfysiotherapie ofzo.

ik denk trouwens dat er wel gewoon therapeuten nodig zijn.. mensen zitten lang achter de computer, die komen waarschijnlijk ook een aantal keer langs voor een massage en zitoefeningen?

Maar goed..

pi_17186674
In Heerlen/Maastricht bestaat er een combi opleiding...

Ik heb zelf ook enorm lang getwijfeld tussen deze 2 opleidingen, maar omdat ik Gezondheidswetenschappen te breed vond, ben ik toch voor Fysiotherapie gegaan. Ik zit nu in het 2e jaar en weet nu eigenlijk al bijna zeker dat ik nooit fulltime fysio wil worden.
Ik ga dan ook hierna nog de Master-opleiding Bewegingswetenschappen doen. Is nog maar 1 jaartje dan...

En wat betreft de toekomst: Fysiotherapie blijft nodig, ookal is het uit het ziekenfonds... Er bestaat op dit moment nog steeds een tekort aan fysio's.

zondag 15 februari 2004 @ 00:23:22 #8
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_17186737
komt wel weer terug joh..mensen die NU fysio zijn gworden hebben het moeilijk..maar ik heb stage gelopen in zweden en dat is zeg maar de toekomst van de gezondheidszorg (althasn dat is mij verteld) d'r word strax steeds meer thuiszorg gegeven de arts/fysio/ergo enz gaan strax allemaal naar de thuiszorg pakket..dus dat zit wel snor
pi_17272361
Ben ook zeer aan het twijfelen of ik wel voor de fysiotherapie opleiding ga.

Maar is een hbo/vwo diploma een eis bij 'gezondheidswetenschappen'?

Lots of people want to ride with you in the limo, but what you want is someone who will take the bus with you when the limo breaks down.
pi_37509852
hoe staat dit er nu voor ? (2006).... Fysiotherapie wordt in veel gevallen niet meer verzekerd, dus betekent dit dat veel Fysiotherapeuten geen baan hebben

En het loon van een fysio is ook al niet écht top hé
pi_37514229
Fysiotherepeuten kunnen gaan werken bij sportscholen. Steeds vaker zie je daarvan een combi sportschool en fysio.

Genoeg sportscholen in den lande. Dus helemaal kansloos is het niet IMHO
pi_37516460
na gezondheidswetenschappen schijnt het niet bepaald makkelijk te zijn aan een baan te komen. al van een aantal mensen gehoord
Too much is never enough!
pi_37517537
fysio schijtn op dit mometn er beroerd voor te staan. In Duitsland kun je er nog wel werk in vinden (daar betaalt het ook beter). Maar als je op dit moment afstudeert kun je beter een studie erbij gaan doen, want het is niet makkelijk werk te vinden.
pi_37550589
Fysiotherapeuten verdienen sowieso niet écht veel én het werk is moeilijk te vinden ja....
Haleloeja
pi_37559186
Twee goede bekenden die drie jaar geleden afgestudeerd zijn. Sindsdien proberen ze zich met tijdelijk werk het hoofd boven water te houden. Eentje heeft nu net voor het eerst iets 'vasters' gevonden, maar het ligt niet voor het oprapen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_37651322
ligt er ook een beetje aan welke richting je opgaat in fysio.. Je kan ook kinderfysio gaan doen (waar dus geen drol in te doen is), of oudere fysio (over 5-10 jaar werk zat).. Over de werkgelegenheid zijn de meningen een beetje verdeeld, de één zegt dat het beroerd is/wordt, de ander zegt dat het beter wordt (varkens cyclus enzo)..

Zelf ga ik volgend jaar ook hopelijk fysio doen, en misschien daarna nog bewegingswetenschappen (als er niks te doen valt) ..
  zaterdag 13 mei 2006 @ 00:29:47 #17
148812 m.gluteus
...heel liefig...
pi_37777559
Ik ben afgestudeerd fysiotherapeute sinds 2 jaar en er is werkelijk bijna geen vast werk in te vinden. Zelfs in Duitsland is het moeilijk om een vaste baan te krijgen. Vanaf het begin van mijn studie werd mij voorgehouden dat je heel makkelijk werk kon krijgen als je klaar was. En dan ben ik klaar en het enige wat er te vinden is is vervanging. Nu studeerde ik ook af in de tijd dat het uit het ziekenfonds werd gegooid dus al helemaal ongunstig. Natuurlijk kun je dan een verspecialiciatie gaan doen maar die zijn donders duur als je dat op eigen houtje wilt betalen en waarvan als je geen werk hebt? Ik wilde graag kinderfysio gaan doen, maar op die opleiding kom je alleen als je al met kinderen werkt of een jaar ervaring hebt. Met kinderen kun je alleen werken als je met de opleiding bezig bent.
Daarnaast wilde ik graag in een instelling werken, maar daar was al helemaal geen werk in te vinden omdat de CAO's gewoon goed zijn en er niemand weg ging in die tijd dat het allemaal werd veranderd ziekenfondmatig.
Ik ben toen maar aan een andere opleiding begonnen, heb er tot op de dag van vandaag totaal geen spijt van...
"All the freaky people make the beauty in the world"
pi_37783624
Ik zit nu in het 3de jaar.. en ja de vooruitzichten zijn niet zo best. Je moet eigenlijk het geluk hebben dat je ergens een super stage loopt en dat ze je daarna willen hebben. Maarja, ik heb gekozen voor deze opleiding omdat ik het leuk vind, en ik heb van te voren niet bedacht of ik er nu veel geld mee ga verdienen of dat ik werk vind.. we zien 't wel.
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_37802464
Men pa is fysiotherapeut en het is inderdaad niet een vak waar veel vraag naar mensen is. Maar zodra je er eenmaal in zit een beetje naam hebt komt het wel goed .

Merk het thuis. Veel therapeuten hebben problemen, maar als jullie gewoon doorzetten en op je stage plek een goede indruk achterlaten en laten zien dat jullie kundig zijn. Komt het wel goed, vaak krijgen net afgestudeerde therapeuten in de zomer hun kans als de oudere therapeuten op vakantie gaan. Dan kan je laten zien wat je kan en je baan verdienen, dus gewoon afwachten!
  zondag 14 mei 2006 @ 00:45:28 #20
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37804681
ik heb toevallig een tijdje terug 2 meiden gesproken bij mij op de Hogeschool die beiden vorig jaar afgestudeerd waren met Fysio... echter, ze konden nergens aan de bak, dus nu zijn ze beide een nieuwe studie begonnen wat wel iets met fysio te maken had....soort uitgebreide fysio of whatever... maarja, ups en downs... momenteel is de vraag minofmeer 0, over een jaar of 5 kan het weer anders zijn juist omdat men er nú niet meer voor kiest...

Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
  zondag 14 mei 2006 @ 17:58:30 #21
1239 Singa
Fear me!
pi_37820213
Bij ons (Geneeskunde) zitten er een aantal die Fysiotherapie hebben gestudeerd en mede omdat ze geen werk konden vinden Geneeskunde zijn gaan doen.
  zondag 14 mei 2006 @ 20:24:55 #22
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_37824687
Waarom doe je geen bewegingswetenschappen, gewoon vanaf het begin, geen gezondheidswetenschappen? Als je dan alsnog fysiotherapeut wilt worden kun je je geloof ik binnen een jaartje omscholen.
pi_37934756
Ach je kunt altijd nog fysiotherapie gaan studeren en daarna doorgaan naar osteopathie, daar is pas vraag naar! Vooral voor dierenostheopathie, met namen paarden. (Maarja dat moet je maar net liggen ) En ja daar moet je dus wel eerst humane fysiotherapie voor hebben gestudeerd dat is verplicht.
Inmiddels lang geen 18 meer
pi_37952057
Bij Elsevier qua werkloosheidscijfer op dit moment bij de slechtste 20.
quote:
Opleiding Fysiotherapie (hbo)
Onderwijstype Hbo
Snel aan de slag ++
Salaris per uur na 1,5 jaar ++
Kans op vaste baan o
Zoekduur naar baan op eigen niveau (maanden) 2
Verstuurde sollicitatiebrieven 23
Gevoerde sollicitatiegesprekken 4
Werkend en op zoek naar andere baan (%) 30
Werkloos (%) 7
Nettosalaris per maand (euro) 1275
Uren per week, volgens contract 24
Vast contract (%) 39
Uitzicht op vast contract (%) 38
Tijdelijk contract (%) 14
Zelfstandig ondernemer (%) 6
Gedetacheerd (%) 0
Via uitzendbureau (%) 4
Werkend onder opleidingsniveau (%) 6
Sweet and innocent...
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:55:49 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_37952223
Dikke kans dat je tegen de tijd dat je klaar bent met die opleiding hard nodig bent. De opleiding schijnt trouwens wel moeilijker te zijn dan je op het eerste oog zou zeggen.

Al moet me wel van het hart: bij al deze zorgberoepen vraag ik me een beetje af hoe het met de starters van nu moet tegen de tijd dat de babyboomgeneratie massaal sterft. Ik denk dat het verstandig is je vanaf het begin af aan wat breder te orienteren.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')