Sinds fysio uit het pakket is genomen gaat het slecht met dit vak geloof ik. Ik hoor van mensen dat er geen toekomst meer is voor fysio in nederland.
Wat denken jullie? Heeft het nog zin om fysio te studeren?
Eigenlijk zijn alle beroepen in de zorgsector voor de aankomende jaren wel verzekerd van een goede baan.
Denk dat je er geen zorgen over hoeft te maken.
Vriendinlief is fysiotherapeute in opleiding en volgens haar staat het er goed voor!
anyone else?
ik denk trouwens dat er wel gewoon therapeuten nodig zijn.. mensen zitten lang achter de computer, die komen waarschijnlijk ook een aantal keer langs voor een massage en zitoefeningen?
Maar goed..
Ik heb zelf ook enorm lang getwijfeld tussen deze 2 opleidingen, maar omdat ik Gezondheidswetenschappen te breed vond, ben ik toch voor Fysiotherapie gegaan. Ik zit nu in het 2e jaar en weet nu eigenlijk al bijna zeker dat ik nooit fulltime fysio wil worden.
Ik ga dan ook hierna nog de Master-opleiding Bewegingswetenschappen doen. Is nog maar 1 jaartje dan...
En wat betreft de toekomst: Fysiotherapie blijft nodig, ookal is het uit het ziekenfonds... Er bestaat op dit moment nog steeds een tekort aan fysio's.
Maar is een hbo/vwo diploma een eis bij 'gezondheidswetenschappen'?
quote:Opleiding Fysiotherapie (hbo)
Onderwijstype Hbo
Snel aan de slag ++
Salaris per uur na 1,5 jaar ++
Kans op vaste baan o
Zoekduur naar baan op eigen niveau (maanden) 2
Verstuurde sollicitatiebrieven 23
Gevoerde sollicitatiegesprekken 4
Werkend en op zoek naar andere baan (%) 30
Werkloos (%) 7
Nettosalaris per maand (euro) 1275
Uren per week, volgens contract 24