abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_17414533
Vanmorgen gauw nog ff een fotootje gemaakt. Daarna nog enige bewerkingen doorgevoerd in photoshop.

pi_17417752


spinnetje in kwestie is overigens nog geen cm groot
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_17424057
The_Frog: mooie kleuren! Scherpte lijkt iets minder of is dat bewust gephotoshopped?

Uhmmie: das wel macro ja, misschien nog wat croppen voor nog beter effect. Kweek je die lieverdjes zelf?
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  zondag 29 februari 2004 @ 13:12:51 #54
44818 Scatty
nima Sana in Corpore Sano
pi_17424391
ik heb wat pogingen gedaan om een foto van een druppel te maken op een bord,
dit geval een olie druppel, maar ik merk dat mijn camera niet echt geschikt is voor Marcofotograffie,

maar voor een Sony Clie NZ-90 is het aardig gelukt




oh ja en het moest in opdracht van berc vanuit het Fotospel
bron: Fok! Fotospel#39

[ Bericht 7% gewijzigd door Scatty op 29-02-2004 13:21:54 (link erbij gezet) ]
There is no place like 127.0.0.1
  zondag 29 februari 2004 @ 13:34:43 #55
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_17424762
Een foto van zo'n spel waarbij je een balletje langs van die gaatjes moet manouvreren. Heb 'm al een tijdje geleden gemaakt, maar ik vond 'm wel aardig.

Grotere versie

Paddestoelen op een boomstronk

Grotere versie

Een bordje bij de hoofdingang van mijn oude school:

Grotere versie

De bel bij de hoofdingang van mijn oude school:

Grotere versie

Een plaat ijs, rechtopgezet tegen een bank:

Grotere versie

Een dode plant in de winter:

Grotere versie

Een "schildpad" en een "kikker" bij een vijvertje:

Grotere versie

[ Bericht 22% gewijzigd door SurfDude op 29-02-2004 13:49:22 ]
  zondag 29 februari 2004 @ 14:02:00 #56
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_17425241
Bloempjes:

Grotere versie

Nog meer bloempjes:

Grotere versie

En nog meer bloempjes:

Grotere versie
pi_17425737






[ Bericht 2% gewijzigd door ploepkonijn op 29-02-2004 21:23:54 (link was dood) ]
pi_17427044
quote:
Op zondag 29 februari 2004 14:24 schreef ploepkonijn het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op zich best mooie foto's!
Al hadden ze van mij wel ietsje lichter gemogen, ze zijn best donker
En maybe nog wat met red/green/blue kloten
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_17433129
quote:
Op zondag 29 februari 2004 15:33 schreef metallicattim het volgende:

[..]

Op zich best mooie foto's!
Al hadden ze van mij wel ietsje lichter gemogen, ze zijn best donker
En maybe nog wat met red/green/blue kloten
Daar heb je wel gelijk in maar ja ik vind het wel zo leuk dat ze juist onbewerkt zijn :-)
pi_17438773
Ik heb er ook nog... even opzoeken..



pi_17439590
quote:
Op maandag 1 maart 2004 05:13 schreef Digi23 het volgende:
Ik heb er ook nog... even opzoeken..
Wow! Erg mooie foto's... ben sprakeloos.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  FOK!fotograaf maandag 1 maart 2004 @ 09:12:01 #62
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17439774
quote:
Op maandag 1 maart 2004 05:13 schreef Digi23 het volgende:
Ik heb er ook nog... even opzoeken..

[afbeelding]

[afbeelding]
wow, erg mooi

heb jij die beesten gewoon in je achtertuin?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17441193
quote:
Op maandag 1 maart 2004 05:13 schreef Digi23 het volgende:
Ik heb er ook nog... even opzoeken..

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooie foto's
Bij de tweede (konningepage?) speelt de achtergrond nog iets mee. Vind ik wel mooi. Heb je een macrolens gebruikt?
pi_17444086
Bedankt voor jullie reacties.. Ik heb geen extra lenzen gebruikt. Ik fotografeer met de Fujifilm Finepix S602 Deze camera heefd van zich zelf een gevoelige marco functie waarmee je op 1cm afstand al kan fotograferen.

Helaas zitten deze niet in mijn achtertuin nee.. was het maar waar! Nee deze rups heb ik in Limburg gevonden (zie eerste foto, rups in zijn natuurlijke omgeving) en later mee genomen naar huis en uit laten komen tot deze vlinder (Koninginnepage) Op de tweede foto is ze net uitgekomen en kan nog niet vliegen dus leuk om foto's mee te maken. Wat overigs nog een zware klus was, want hij was onderweg op vakantie uitgekomen dus bij een stop heb ik hem buiten gezet. En daar waaide het nogal hard.
pi_17444554
Dat is nog lang geen verkeerd idee, een rups meenemen om de vlinder te kunnen fotograferen. Dat zal ik een in mijn achterhoofd houden als ik nog eens wat rupsen tegenkom. En ja wind is nogal een spelbreker soms bij macrofotografie
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_17444645
Als je een rups meeneemt bedenk dat wel goed wat je mee brengt.. Het kan ook een nachtvlinder zijn en soms nogwel andere dieren! Plus brengt het veel verzorging met zich mee. Je moet de waardplant van de rups hebben anders zal hij niet eten en sterven. En de cocon moet ook nog verzorgt worden.. Mocht iemand dit toch willen doen vraag maar info..

Ondertussen heb ik nog wat foto's opgezocht op mijn cd. Ik heb twee cd's vol met vlinder foto's!





pi_17444958
quote:
Op maandag 1 maart 2004 16:09 schreef Digi23 het volgende:
Als je een rups meeneemt bedenk dat wel goed wat je mee brengt.. Het kan ook een nachtvlinder zijn en soms nogwel andere dieren! Plus brengt het veel verzorging met zich mee. Je moet de waardplant van de rups hebben anders zal hij niet eten en sterven. En de cocon moet ook nog verzorgt worden.. Mocht iemand dit toch willen doen vraag maar info..

Ondertussen heb ik nog wat foto's opgezocht op mijn cd. Ik heb twee cd's vol met vlinder foto's!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben ik het helemaal mee eens. Vlinders worden steeds zeldzamer. Juist omdat biotopen vernietigd worden en de waardplanten verdwijnen. Dus geen rupsen of vlinders meenemen als je niet weet hoe je ze moet verzorgen.

Nu weer on topic:
Weer drie prachtige foto's, waarbij ik de eerste iets minder vind. De felle plantkleuren op de achtergrond hinderen me teveel. Bij de laatste heb ik dat veel minder en geeft de achtergrond juist een mooi overzicht van de omgeving van de vlinder.
pi_17445395
Hmmm... als zoon rups opvoeden zo lastig is dan zal ik ze maar mooi laten zitten . Van dode beestjes is het niet leuk foto's maken en daarbij komt idd nog dat veel vlinders beschermd zijn en dat zal ook wel niet voor niks zijn.

Nu weer on topic:
Ik vind nr 1 juist wel erg fraai. De achtergrond help daar goed bij. Mooi geblurred en kleurig. Ik vind het meestal het mooist als de achtergrond totaal onherkenbaar is met wat geleidelijk overlopende kleurvlakken.
Nr drie vind ik daarom juist weer minder. Die achtergrond is wat mij betreft niet mooi, die takken leiden mij af omdat ze te scherp zijn. En daarbij zijn de kleuren bij foto drie niet erg aansprekend (welke kleuren?). Maar nog altijd beter dan mijn gemiddelde vlinderfoto...
Foto 2 is absoluut een beauty.

Zijn vlinders je specialiteit? Of doe je ook libellen en andere fladderaars?
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_17445480
quote:
Op maandag 1 maart 2004 16:52 schreef luap het volgende:
Nu weer on topic:
Ik vind nr 1 juist wel erg fraai. De achtergrond help daar goed bij. Mooi geblurred en kleurig. Ik vind het meestal het mooist als de achtergrond totaal onherkenbaar is met wat geleidelijk overlopende kleurvlakken.
Nr drie vind ik daarom juist weer minder. Die achtergrond is wat mij betreft niet mooi, die takken leiden mij af omdat ze te scherp zijn. En daarbij zijn de kleuren bij foto drie niet erg aansprekend (welke kleuren?). Maar nog altijd beter dan mijn gemiddelde vlinderfoto...
Foto 2 is absoluut een beauty.
Leuk he, al die verschillende meningen
pi_17445608
Zekers, ieder zijn smaak.
hier twee voorbeeldjes die niet helemaal goed zijn gelukt. Maar waarvan ik de achtergrond wel prima vind.

Deze kon iets meer scherptediepte gebruiken (de vlinder dan)


Hierbij loopt de witte onscherpte teveel door zjn poten.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_17448055


rechtstreeks uit de camera
We can sing and dance and we don't need pants
pi_17448329
quote:
Op maandag 1 maart 2004 17:05 schreef luap het volgende:
Zekers, ieder zijn smaak.
hier twee voorbeeldjes die niet helemaal goed zijn gelukt. Maar waarvan ik de achtergrond wel prima vind.

Deze kon iets meer scherptediepte gebruiken (de vlinder dan)
[afbeelding]

Hierbij loopt de witte onscherpte teveel door zjn poten.
[afbeelding]
Waar jij al niet op let
Menigeen zou dolgelukkig zijn met die foto van de libelle.
De achtergronden zijn idd top
pi_17448515
Luap... Toch vind ik je foto's wel heel mooi! Hele fijne zachter kleuren!! Die vlinder is wel jammer... Maar die libel ik vind hem goed hoor! Ik zou erg te spreken zijn als het mijn foto is!
pi_17448981
Ik heb nog een paar libellen foto's van mij opgezocht uit een eerder macro forum..





  maandag 1 maart 2004 @ 20:44:13 #75
25891 Black_Jack
Sweet dreams........
pi_17449691
quote:
Op maandag 1 maart 2004 19:39 schreef countblah het volgende:
[afbeelding]

rechtstreeks uit de camera
Resizen is prettiger eigenlijk, of linkje....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')