abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 februari 2004 @ 09:01:07 #1
27871 Hole
Pecunia non olet. Poep wel.
pi_17109975

Op 10 mei 1941 landt Rudoph Hess (Hitler's rechterhand) met zijn parachute op een veldje bij Eaglesham, Schotland.

Na zijn landing verzocht hij om een gesprek met de Duke of Hamilton, en legde hem een vredesvoorstel voor.

Waarom? Hierover bestaan 2 theoriën:

De ene is dat Hess leed aan een geestesziekte, en dat zonder medeweten van Hitler handelde.

De andere is dat hij volledig bij zijn verstand was, en (met medeweten van Hitler) op een geheime missie was.

Met de dood van Hess in 1987 zal deze vraag nog lang onbeantwoord blijven, temeer omdat de archieven van de britse geheime dienst tot 2017 gesloten zullen blijven.

Wat denken jullie ervan: was Hess inderdaad "gek" of handelde hij in opdracht van Hitler?

Niets zo charmant als een spreuk aan de onderkant.
Famous last words: "What the h*ll was that?" - Mayor of Hiroshima
  donderdag 12 februari 2004 @ 09:05:24 #2
46592 xplvr
X-Ray Papa Lima Victor Romeo
pi_17110030
Misschien een inkopper, maar alle nazi's waren gek.....
Laat mij in mijn zeven sloten, laat mij de draad volslagen kwijt.
pi_17110085
Ik ben nu begonnen met het boek Hitler-Hess bedrog van Martin Allen dus als je een paar weken heb zal ik je vertellen wat de reden hiervoor is geweest...

  donderdag 12 februari 2004 @ 09:12:17 #4
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_17110121
Het is toch wel algemeen bekend dat Hitler liever een vredesverdrag had gesloten met Groot Brittanie, en er zijn inderdaad onderhandelingen geweest hierover, dus ik zeg dat hij volledig bij verstand was en onder orders van Hitler was.
BFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
  donderdag 12 februari 2004 @ 09:14:34 #5
27871 Hole
Pecunia non olet. Poep wel.
pi_17110146
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 09:05 schreef xplvr het volgende:
Misschien een inkopper, maar alle nazi's waren gek.....
Dat ben ik niet met je eens.
Veel Nazi's waren verre van gek, maar juist erg intelligent.

Voor de goede orde: ik ben volledig tegen Nazisme, dus dit is niet bedoeld om Nazi's de hemel in te prijzen

Niets zo charmant als een spreuk aan de onderkant.
Famous last words: "What the h*ll was that?" - Mayor of Hiroshima
  donderdag 12 februari 2004 @ 09:18:23 #6
27871 Hole
Pecunia non olet. Poep wel.
pi_17110208
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 09:12 schreef DarthNick het volgende:
Het is toch wel algemeen bekend dat Hitler liever een vredesverdrag had gesloten met Groot Brittanie, en er zijn inderdaad onderhandelingen geweest hierover, dus ik zeg dat hij volledig bij verstand was en onder orders van Hitler was.
Er waren inderdaad onderhandelingen (München, 1938) geweest, maar deze waren (voor zover ik weet) toch op initiatief van de britten (Chamberlain)?
Niets zo charmant als een spreuk aan de onderkant.
Famous last words: "What the h*ll was that?" - Mayor of Hiroshima
pi_17112194
De derde theorie is dat hij geheel bij zijn verstand, zonder medeweten van hitler een bestand wou regelen!
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:15:17 #8
27871 Hole
Pecunia non olet. Poep wel.
pi_17112417
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:04 schreef _The_General_ het volgende:
De derde theorie is dat hij geheel bij zijn verstand, zonder medeweten van hitler een bestand wou regelen!
Natuurlijk : |


Mijn eerste WOII posting, dus er valt nog veel te leren

Niets zo charmant als een spreuk aan de onderkant.
Famous last words: "What the h*ll was that?" - Mayor of Hiroshima
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:16:22 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17112437
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:15 schreef Hole het volgende:

[..]

Natuurlijk : |


Mijn eerste WOII posting, dus er valt nog veel te leren


Gij zijt van harte welkom op www.wo2.nl om daar op het forum over wo2 te spreken
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_17112443
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 09:01 schreef Hole het volgende:
[afbeelding]

Op 10 mei 1941 landt Rudoph Hess (Hitler's rechterhand) met zijn parachute op een veldje bij Eaglesham, Schotland.

Na zijn landing verzocht hij om een gesprek met de Duke of Hamilton, en legde hem een vredesvoorstel voor.

Waarom? Hierover bestaan 2 theoriën:

De ene is dat Hess leed aan een geestesziekte, en dat zonder medeweten van Hitler handelde.

De andere is dat hij volledig bij zijn verstand was, en (met medeweten van Hitler) op een geheime missie was.

Met de dood van Hess in 1987 zal deze vraag nog lang onbeantwoord blijven, temeer omdat de archieven van de britse geheime dienst tot 2017 gesloten zullen blijven.

Wat denken jullie ervan: was Hess inderdaad "gek" of handelde hij in opdracht van Hitler?


Hij handelde absoluut niet in opdracht van hitler.....

Hij handelde op eigen houtje, waarom moet ie dan gek zijn? Hij wilde weg bij de nazi's

En hoe voelt u zich nu?
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:20:20 #11
27871 Hole
Pecunia non olet. Poep wel.
pi_17112515
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gij zijt van harte welkom op www.wo2.nl om daar op het forum over wo2 te spreken


Ik had mij reeds vanmorgen aangemeld (www.wo2.nl levert echter een lege/geen pagina op, forum.wo2.nl daarentegen werkt)
Niets zo charmant als een spreuk aan de onderkant.
Famous last words: "What the h*ll was that?" - Mayor of Hiroshima
pi_17115053
HIj wilde vrede en is later vermoord, toen ze op het punt stonden hem vrij te laten.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  donderdag 12 februari 2004 @ 13:14:42 #13
27871 Hole
Pecunia non olet. Poep wel.
pi_17115226
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 13:06 schreef pro_jeex het volgende:
HIj wilde vrede en is later vermoord, toen ze op het punt stonden hem vrij te laten.
Dat is inderdaad ook een heikel punt.
Het officiële rapport (zie post) spreekt van zelfmoord).
Niets zo charmant als een spreuk aan de onderkant.
Famous last words: "What the h*ll was that?" - Mayor of Hiroshima
pi_17115478
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 13:14 schreef Hole het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook een heikel punt.
Het officiële rapport (zie post) spreekt van zelfmoord).


Ja en een man met vergevorderde Parkinson trekt ff de electriciteitsdraden uit de muur en hangt zich op en schrijft daarvoor ook nog ff een vlekkeloze brief.

Ik blijf bij moord.

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  donderdag 12 februari 2004 @ 18:32:31 #15
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_17123365
precies maar de vraag blijft wat wist Hess wat geheim moest blijven waarvoor een moord vlak voor zijn vrijlating noodzakelijk was voor de gevestigde orde .
  donderdag 12 februari 2004 @ 18:36:36 #16
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17123461
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 09:18 schreef Hole het volgende:

[..]

Er waren inderdaad onderhandelingen (München, 1938) geweest, maar deze waren (voor zover ik weet) toch op initiatief van de britten (Chamberlain)?


Hitler had niets tegen de Britten, integendeel hij keek erg naar ze op. Hij wilde niets liever dan een vrede met Engeland zodat ze samen de wereld konden verdelen.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  maandag 8 maart 2004 @ 10:34:56 #17
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17569864
ik kan me vagelijk herinneren dat Hess al raar begon te doen voordat hij naar engeland vloog, dus ik hang de theorie aan dat het in z`n bovenkamer was geschoten als reden dat ie naar enegland ging

jammer genoeg weet ik niet meer waar ik het gehoord heb, dus ik sta open voor andere theorieen als de hess werd gek theorie
we are the muslims of Borg. Resistance is futile. you will all be assimilated
greetings,
Osama Bin Seven Of Nine Laden
  maandag 8 maart 2004 @ 10:42:06 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17570000
quote:
Op maandag 8 maart 2004 10:34 schreef klokjesluider het volgende:
ik kan me vagelijk herinneren dat Hess al raar begon te doen voordat hij naar engeland vloog, dus ik hang de theorie aan dat het in z`n bovenkamer was geschoten als reden dat ie naar enegland ging

jammer genoeg weet ik niet meer waar ik het gehoord heb, dus ik sta open voor andere theorieen als de hess werd gek theorie
Hess heeft zijn hele leven al raar gedaan. Hij geloofde heilig in astrologie en waarzeggers en dat soort types.

Overigens is er nog een theorie, namelijk dat Hess in Engeland al vermoord is en dat een dubbelganger de rest van zijn leven gespeeld heeft. Vergezocht en nonsens, wat mij betreft, maar het noemen waard. Er is zelfs een boek over.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  maandag 8 maart 2004 @ 10:48:45 #19
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17570110
quote:
Op maandag 8 maart 2004 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hess heeft zijn hele leven al raar gedaan. Hij geloofde heilig in astrologie en waarzeggers en dat soort types.

Overigens is er nog een theorie, namelijk dat Hess in Engeland al vermoord is en dat een dubbelganger de rest van zijn leven gespeeld heeft. Vergezocht en nonsens, wat mij betreft, maar het noemen waard. Er is zelfs een boek over.
geen nonsens zo erg of er is wel een groep gekken die er in gelooft, vrees ik
we are the muslims of Borg. Resistance is futile. you will all be assimilated
greetings,
Osama Bin Seven Of Nine Laden
  maandag 8 maart 2004 @ 10:50:09 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17570142
quote:
Op maandag 8 maart 2004 10:48 schreef klokjesluider het volgende:

[..]

geen nonsens zo erg of er is wel een groep gekken die er in gelooft, vrees ik
Yep, lees het forum TRU maar eens door
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_17604928
Het schijnt dat de avond voor zijjn vertrek Hess uren met Hilter over dat onderwerp heeft gepraat. En misschien in de veronderstelling was dat hij in opdracht handelde
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 9 maart 2004 @ 19:31:32 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17605359
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 19:11 schreef vipergts het volgende:
Het schijnt dat de avond voor zijjn vertrek Hess uren met Hilter over dat onderwerp heeft gepraat. En misschien in de veronderstelling was dat hij in opdracht handelde
Oh ja? Bron? Voor zover ik weet, had hess Hitler al een paar dagen niet gezien en is een deel van zijn motivatie juist geweest dat hij weer bij Hitler in de gunst wou komen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')