abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:20:23 #26
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_17083777
geef mij maar Reason 2.5 en Cubase SX 2.0
"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_17083807
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:20 schreef joeplemmens het volgende:
geef mij maar Reason 2.5 en Cubase SX 2.0
Waarom?
pi_17083810
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:19 schreef Disorder het volgende:
FL Studio gebruik ik ook, met een hele zooi plugins. Is Reason echt beter? Dat hoor ik soms.
ja, heb ook tijden lang FL 4.1 Studio Producer Edition gebruikt, gebruik nu net een week Reason, en geloof me, je wilt niet meer anders. Reason heerst
Suddenly there was a terrible roar and the sky was full of what looked like huge bats all swooping, screaching and diving around the car. And a voice screamed: Holy Jezus! What are these goddamn animals?!
pi_17083835
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:21 schreef Ache-T het volgende:

[..]

ja, heb ook tijden lang FL 4.1 Studio Producer Edition gebruikt, gebruik nu net een week Reason, en geloof me, je wilt niet meer anders. Reason heerst


Is de overstap van FL naar Reason groot? Zijn veel dingen herkenbaar?
pi_17083891
toen ik nog trackte, gebruikte ik fasttracker (oud ) of renoize, ook madtracker geprobeerd, maar die heeft vertraging, strontvervelend.
Ook speciaal als je niets te vieren hebt.
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:24:43 #31
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_17083900
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:21 schreef Disorder het volgende:

[..]

Waarom?


Met cubase stuur ik alles aan (als ik wil ook fl studio). Reason is de slave van cubase (rewire) en die combinatie is voor mij geweldig.

Je kunt tegenwoordig ook fl aan reason koppellen maar ik geef de voorkeur voor een iets professionelere aanpak nl. cubase sx.... (meer mogelijkheden)

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:27:01 #32
53131 Metalpunk
Persona Non Grata
pi_17083966
ja.. t heeft me een paar weken nogal intensief kloten gekost, maar nu kan ik mezelf ook FLgebruiker noemen

(alleen t vinden van t patroonschema van welk patroon wanneer aangaat kostte me al een middag zoeken.. )

The ruthless calls within, For the haunting now begins
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:27:14 #33
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_17083975
Reason is een complete studio ze hebben geprobeerd alle apparaten in een studio na te bootsen (en met geweldig!! resultaat)

www.propellerheads.se (reason)

http://www.propellerheads.se/products/reason/index.cfm?fuseaction=get_article&article=closeupreason (kijk maar es)

www.steinberg.net (cubase)

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_17084011
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:22 schreef Disorder het volgende:

[..]

Is de overstap van FL naar Reason groot? Zijn veel dingen herkenbaar?


Heel veel dingen zijn herkenbaar ja, maar je zult wel iemand nodig hebben die je kan uitleggen hoe je moet beginnen etc.
Anders owrdt het vrijwel onmogelijk Bij mij is een vriend langs gekomen met de software en heeft het ook meteen uitgelegd, maargoed ook, want het is wel wat gecompliceerder dan Fruity, maar dat heeft wel zijn voordelen. Ondanks dat het geen VST ondersteuning heeft kun je er alles mee maken wat je wilt. ALLES
Suddenly there was a terrible roar and the sky was full of what looked like huge bats all swooping, screaching and diving around the car. And a voice screamed: Holy Jezus! What are these goddamn animals?!
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:31:16 #35
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_17084091
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:22 schreef Disorder het volgende:

[..]

Is de overstap van FL naar Reason groot? Zijn veel dingen herkenbaar?


Er zijn zeker dingen herkenbaar.... ken je het programma Rebirth niet (303, 808, 909 van roland?)

Zo werkt reason ook. De notatie is ongeveer het zelfde als in Fruityloops
Ik raad het echt iedereen aan .... The sky is not the limit

PS: zelfs het nieuwe Prodigy album maakt gebruik van reason (zie website voor interview en de prijzen die reason al hebben vergaard)

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_17084107
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:27 schreef joeplemmens het volgende:
Reason is een complete studio ze hebben geprobeerd alle apparaten in een studio na te bootsen (en met geweldig!! resultaat)

www.propellerheads.se (reason)

http://www.propellerheads.se/products/reason/index.cfm?fuseaction=get_article&article=closeupreason (kijk maar es)

www.steinberg.net (cubase)


Hmmm, ik ben net FL een beetje gewend. Ik ken nog niet alles. Maar ik denk dat ik er goed aan heb gedaan FL als opstap te gebruiken. Het is tijd voor Reason. Cubase vind ik er nogal ingewikkeld en gebruikersonvriendelijk uitzien, tenminste, de laatste keer dat ik het probeerde.
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:32:15 #37
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_17084120
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:28 schreef Ache-T het volgende:

[..]

Heel veel dingen zijn herkenbaar ja, maar je zult wel iemand nodig hebben die je kan uitleggen hoe je moet beginnen etc.
Anders owrdt het vrijwel onmogelijk Bij mij is een vriend langs gekomen met de software en heeft het ook meteen uitgelegd, maargoed ook, want het is wel wat gecompliceerder dan Fruity, maar dat heeft wel zijn voordelen. Ondanks dat het geen VST ondersteuning heeft kun je er alles mee maken wat je wilt. ALLES


Die vst ondersteuning kan dus door Reason als Slave via Rewire aan Cubase te hangen (DE vst host)
"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_17084131
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:28 schreef Ache-T het volgende:

[..]

Ondanks dat het geen VST ondersteuning heeft kun je er alles mee maken wat je wilt. ALLES


Huh? Geen leipe plugins meer? Moet je ze zelf maken ofzo?
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:35:15 #39
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_17084192
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:31 schreef Disorder het volgende:

[..]

Hmmm, ik ben net FL een beetje gewend. Ik ken nog niet alles. Maar ik denk dat ik er goed aan heb gedaan FL als opstap te gebruiken. Het is tijd voor Reason. Cubase vind ik er nogal ingewikkeld en gebruikersonvriendelijk uitzien, tenminste, de laatste keer dat ik het probeerde.


Even doorzetten dan valt alles wel op zijn plaats
"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
  woensdag 11 februari 2004 @ 12:35:40 #40
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_17084202
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 12:32 schreef Disorder het volgende:

[..]

Huh? Geen leipe plugins meer? Moet je ze zelf maken ofzo?


Die vst ondersteuning kan dus door Reason als Slave via Rewire aan Cubase te hangen (DE vst host)
"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_17084440
Klinkt goed. Ik zal vanmiddag Reason eens proberen. Even doorbijten en wat tutorials doorbladeren
  woensdag 11 februari 2004 @ 15:09:24 #42
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_17088989
fruityloops kon ik niet mee overweg
Drugs are good mkay?
pi_17099107
Ik heb net de demo geprobeerd en ik vind het nogal onoverzichtelijk. In FL ziet alles er op het eerste gezicht wat vriendelijker uit. Ik was wel te spreken over de demosongs die er bijzaten. Je kan er zo te horen hele mooie dingen mee doen. Nu nog uitvinden hoe.
  donderdag 12 februari 2004 @ 01:02:45 #44
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_17107091
nou even een hele vlugge cursus

Open het programma en open een nieuw "project"

Plaats een mixer --> dit is je mengpaneel om alles te mixen.

Nu kun je beginnen met apparaten te plaatsen (druk maar even niet op de Tab dat kun je evt later zelf mee gaan klooien.

Een redrum is een drumcomputer en werkt als volgt:
Je opent een sample en die knopjes zijn je plaatsen waar je de sample kunt laten klinken in een loop.

Als je een synth als malstrom,subtracker,nn19,nn-tx gebruikt meteen een matrix pattern sequencer openen want dit is de sequencer nl. de plek waar je noten kunt zetten cortom de sequence/loop die het geluid van de synth afspeelt.

Zo kun je ook effecten gebruiken maar die koppelen aan het apparaat.

de rex loop player is voor loops die het tempo volgen (net als de rest maar hij kan dat dan dus ook met de sample zelf)

Nu moet het toch lukken?

Laat je creativiteit maar lekker gaan zou ik zeggen....

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_17111592
dat is zeg maar getting started. How about het copy pattern to track verhaal? Anders kun je nooit een heel nummer maken
Suddenly there was a terrible roar and the sky was full of what looked like huge bats all swooping, screaching and diving around the car. And a voice screamed: Holy Jezus! What are these goddamn animals?!
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:12:16 #46
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_17112348
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 10:34 schreef Ache-T het volgende:
dat is zeg maar getting started. How about het copy pattern to track verhaal? Anders kun je nooit een heel nummer maken
ja idd

Je kunt elk apparaat natuurlijk in het nummer verwerken.
Klik op het apparaat dat je wilt gebruiken in je nummer en doe dan create sequencer track voor apparaat XX en verlogens copy pattern to track.

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_17119676
Ik zal het vanavond eens proberen. Bij mijn 'kopie' van Reason zat geen standaard refill. Nu moet ik dus de geluiden zelf maken? Als ik in Redrum namelijk een beat wil maken hoor ik niets.
pi_17119938
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 16:08 schreef Disorder het volgende:
Ik zal het vanavond eens proberen. Bij mijn 'kopie' van Reason zat geen standaard refill. Nu moet ik dus de geluiden zelf maken? Als ik in Redrum namelijk een beat wil maken hoor ik niets.
je moet bij je redrum wel geluiden inladen....
kun je bovenaan je kanaal doen. Staan drie knopjes, de meest rechtse is een mapje, daarmee kun je browsen
Suddenly there was a terrible roar and the sky was full of what looked like huge bats all swooping, screaching and diving around the car. And a voice screamed: Holy Jezus! What are these goddamn animals?!
pi_17119974
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 19:09 schreef UndergroundWorldWide het volgende:

[afbeelding]Fruityloops
[afbeelding]Heerst .

[afbeelding] [afbeelding]FRUITYLOOPS [afbeelding][afbeelding]


duidelijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')