abonnement Unibet Coolblue
pi_16993115
De "gemiddelde nederlander" vindt banaan een stuk fruit. Punt uit
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_16993233
quote:
Op zondag 8 februari 2004 10:09 schreef Isabeau het volgende:
De "gemiddelde nederlander" vindt banaan een stuk fruit. Punt uit
Maar aangezien de "gemiddelde nederlander" er niet echt over nadenkt, en dat hier wel wordt gedaan, kan je de mensen hier niet als "gemiddelde nederlander" beschouwen, en daardoor toch alles beter biologisch onderbouwen!
pi_16993668
quote:
Op zondag 8 februari 2004 10:23 schreef Aerox.2k het volgende:

[..]

Maar aangezien de "gemiddelde nederlander" er niet echt over nadenkt, en dat hier wel wordt gedaan, kan je de mensen hier niet als "gemiddelde nederlander" beschouwen, en daardoor toch alles beter biologisch onderbouwen!


dat verhaal van een paar lijpe biologen die ooit eens in de 16de eeuw dat houtachtige / kruidachtige verhaal hebben verzonnen zal best, het ging toen misschien op maar toen hadden ze nog geen bananen enzo gezien.
laten de biologen zich nu eens aanpassen en niet koppige vasthouden aan een achterhaalde defenitie en zich aanpassen aan de tijd: aardbei, banaan, (water)meloen. etc. zijn gewoon fruitsoorten!
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_16993678
Een banaan is gewoon fruit.
pi_16993747
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:08 schreef Caesu het volgende:

[..]

dat verhaal van een paar lijpe biologen die ooit eens in de 16de eeuw dat houtachtige / kruidachtige verhaal hebben verzonnen zal best, het ging toen misschien op maar toen hadden ze nog geen bananen enzo gezien.
laten de biologen zich nu eens aanpassen en niet koppige vasthouden aan een achterhaalde defenitie en zich aanpassen aan de tijd: aardbei, banaan, (water)meloen. etc. zijn gewoon fruitsoorten!


Neeeeee, dat heeft niets met biologen te maken. Biologen kennen geen definitie van fruit. Fruit is een tuinbouwkundige definitie.

Zoals hierboven ook al geschreven wordt, dat de mensen er nooit over nadenken, is geen reden om groente maar fruit te gaan noemen.

Een banaan hoort biologisch gezien trouwens bij de bessen.

pi_16993781
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:14 schreef jjdevries het volgende:

[..]

Neeeeee, dat heeft niets met biologen te maken. Biologen kennen geen definitie van fruit. Fruit is een tuinbouwkundige definitie.

Zoals hierboven ook al geschreven wordt, dat de mensen er nooit over nadenken, is geen reden om groente maar fruit te gaan noemen.

Een banaan hoort biologisch gezien trouwens bij de bessen.


ik ga even kijken of er in de fruitmand nog wat groente ligt. heb trek in een aardbei
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_16993800
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:17 schreef Caesu het volgende:

[..]

ik ga even kijken of er in de fruitmand nog wat groente ligt. heb trek in een aardbei


Een aardbei is helemaal leuk, want dat is helemaal geen vrucht zelfs, maar een schijnvrucht.
pi_16993842
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:14 schreef jjdevries het volgende:

Een banaan hoort biologisch gezien trouwens bij de bessen.


Zijn bessen nou ook al geen fruit of lees ik verkeerd?

*twilight zone melodietje* bestaat fruit wel!

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_16993895
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zijn bessen nou ook al geen fruit of lees ik verkeerd?

*twilight zone melodietje* bestaat fruit wel!


Dat lees je helemaal goed, ook bessen zijn groente, immers de vruchten van kruidachtige gewassen, niet van houtachtige.
  zondag 8 februari 2004 @ 11:33:01 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16993990
Vraag me af waar de definitie vandaan komt dat vruchten van kruidachtige gewassen geen fruit zijn.
Aardbeien en allerlei bessen zijn dan ook geen fruit.
Wat wel waar is dat een banaan een Bes is (biologies gezien)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_16994011
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af waar de definitie vandaan komt dat vruchten van kruidachtige gewassen geen fruit zijn.
Aardbeien en allerlei bessen zijn dan ook geen fruit.
Wat wel waar is dat een banaan een Bes is (biologies gezien)
De definitie van fruit & groente komt uit de tuinbouwkunde.
  † In Memoriam † zondag 8 februari 2004 @ 11:38:22 #37
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_16994053
Ik vind een banaan fruit.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_16994108
Ja, jíj..........
pi_16994161
quote:
Op zondag 8 februari 2004 03:22 schreef jjdevries het volgende:

[..]


owja, dáárom worden al die dingen die jij noemt Groente genoemd! ik zal me wel vergist hebben, want ik dacht toch echt Overal te hebben gehoord dat dit fruit is!

nee, ff serieus. ik vind deze definities complete onzin, alle dingen die jij noemt worden door zo'n beetje iedereen voor fruit aangezien, ik denk dan ook niet dat je nog kunt zeggen dat een banaan of een meloen groente is, want dan klopt het beeld wat mensen bij 'groente' hebben niet meer. en woorden worden juist gemaakt bij het beeld ( dus: het woord groente hoord bij spiazie en witlof), niet het beeld bij de woorden (zoals banaan heeft defenitie X en is dús groente). ik denk dus dat de defenitie van groente en fruit moet worden aangepast aan het beeld wat mensen hebben

pi_16994189
quote:
Op zondag 8 februari 2004 06:31 schreef Aerox.2k het volgende:
Had dat niet te maken met of er zaden in de vrucht zaten of niet?
Tomaat, paprika, banaan, komkommer > fruit
Sla, kool > groente

?


nee, dat klopt ook niet, denk maar aan bonen
pi_16994245
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:38 schreef Cynix ® het volgende:
Ik vind een banaan fruit.
ja precies. die tuinbouwkundige defenitie is eeuwenoud, die moet maar's aangepast worden. overigens kan ik me nauwelijks voorstellen dat al die fruit telers hun aardbijen op de Groentemarkt gaan verkopen (aan winkels enz.)
  zondag 8 februari 2004 @ 11:50:36 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16994257
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:47 schreef Tweater het volgende:

[..]

nee, dat klopt ook niet, denk maar aan bonen


dat zijn peulvruchten, een eigen categorie
net als graan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_16994286
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dat zijn peulvruchten, een eigen categorie
net als graan


ok, dan ben ik het ermee eens, alles met zaden is fruit en alles zonder zaden (op een enkele maffe catagorie na) is groente. opgelost, slotje
  zondag 8 februari 2004 @ 11:55:10 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16994340
Zo zien jullie maar weer jongens en meisjes, de dingen in de reeele wereld zijn niet absoluut, maar zijn gedefineerd, en het is dus afhankelijk welke definitie je gebruikt.

De biologische definitie is IMHO altijd de beste als het over planten en dieren gaat. De andere definities zijn cultureel bepaald, en dus niet overal op aarde hetzelfde..

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_16994389
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo zien jullie maar weer jongens en meisjes, de dingen in de reeele wereld zijn niet absoluut, maar zijn gedefineerd, en het is dus afhankelijk welke definitie je gebruikt.

De biologische definitie is IMHO altijd de beste als het over planten en dieren gaat. De andere definities zijn cultureel bepaald, en dus niet overal op aarde hetzelfde..


eh... je bedoeld dus dat de banaan een fruit is?
pi_16994411
De gemiddelde Nederlander doet wel meer dingen waar ik het nou niet echt mee eens ben. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 8 februari 2004 @ 12:03:47 #47
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16994493
quote:
Op zondag 8 februari 2004 11:58 schreef Tweater het volgende:

[..]

eh... je bedoeld dus dat de banaan een fruit is?


Banaan -> vrucht -> Fruit Leuke is dat in het Engels en het Frans het onderscheid tussen Vruchten en Fruit helemaal niet gemaakt word, daar hetzelfde woord gebruikt wordt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_16994510
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Banaan -> vrucht -> Fruit Leuke is dat in het Engels en het Frans het onderscheid tussen Vruchten en Fruit helemaal niet gemaakt word, daar hetzelfde woord gebruikt wordt.


ik verhuis naar frankrijk
  zondag 8 februari 2004 @ 12:05:33 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16994532
quote:
Op zondag 8 februari 2004 12:04 schreef Tweater het volgende:

[..]

ik verhuis naar frankrijk


daar heb je tenminste ook rijpe perzikken in de perzikkentijd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_16994559
quote:
Op zondag 8 februari 2004 10:09 schreef Isabeau het volgende:
De "gemiddelde nederlander" vindt banaan een stuk fruit. Punt uit
De gemiddelde Fok!-er schrijft "het topic"...
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')