abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 februari 2004 @ 01:57:22 #1
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_16990043
Maar dat kan nu niet meer

Dan word dit het Banaanvraag Topic

Vraag1:
Waarom zijn de bananen krom

Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_16990092
omdat vrouwen liever een krome banaan gebruiken bij somige handelingen....
eten!!!
pi_16990133
rechte bananen? is geen gezicht!
  zondag 8 februari 2004 @ 02:02:43 #4
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_16990153
quote:
Op zondag 8 februari 2004 01:57 schreef Prowl het volgende:
Maar dat kan nu niet meer

Dan word dit het Banaanvraag Topic

Vraag1:
Waarom zijn de bananen krom


Omdat ze naar de zon toe groeien
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
ŠDumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Admin zondag 8 februari 2004 @ 02:05:05 #5
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_16990196
anders zit de schil niet lekker
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_16990211
De kromme vorm is niet genetisch bepaald. Kleine, lichte bananen bijvoorbeeld groeien recht omhoog. En met een beetje ondersteuning groeit een grote banaan ook rechtdoor.

Het is niet de lichtinval. Het licht speelt wel een rol in de fotosynthese en de smaak van de banaan maar de vorm van de banaan wordt er niet door beīnvloed.

De zwaartekracht is het juiste antwoord. De bananenvrucht heeft een zogeheten negatieve geotropie, dat wil zeggen dat de vrucht tegen de zwaartekracht in groeit. De stengel waaraan de tros zich ontwikkelt, groeit recht omhoog, maar buigt onder zijn eigen gewicht door. De bloemen wijzen dan naar beneden, maar aangezien de vruchten tegen de zwaartekracht in groeien krommen zij zich omhoog. De een meer dan de ander, afhankelijk van de plaats in de kam. Als je de lange groeistengel omhoog zou trekken zodat hij rechtop blijft staan, zouden de bloemen ook omhoog wijzen en krijg je rechte bananen.

(http://www.vpro.nl/data/projecten/nationale_wetenschapsquiz/index2000.shtml)

- iedereen heeft recht op mijn mening -
  zondag 8 februari 2004 @ 02:08:10 #7
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_16990259
quote:
Op zondag 8 februari 2004 02:06 schreef damster het volgende:
De kromme vorm is niet genetisch bepaald. Kleine, lichte bananen bijvoorbeeld groeien recht omhoog. En met een beetje ondersteuning groeit een grote banaan ook rechtdoor.

Het is niet de lichtinval. Het licht speelt wel een rol in de fotosynthese en de smaak van de banaan maar de vorm van de banaan wordt er niet door beīnvloed.

De zwaartekracht is het juiste antwoord. De bananenvrucht heeft een zogeheten negatieve geotropie, dat wil zeggen dat de vrucht tegen de zwaartekracht in groeit. De stengel waaraan de tros zich ontwikkelt, groeit recht omhoog, maar buigt onder zijn eigen gewicht door. De bloemen wijzen dan naar beneden, maar aangezien de vruchten tegen de zwaartekracht in groeien krommen zij zich omhoog. De een meer dan de ander, afhankelijk van de plaats in de kam. Als je de lange groeistengel omhoog zou trekken zodat hij rechtop blijft staan, zouden de bloemen ook omhoog wijzen en krijg je rechte bananen.

(http://www.vpro.nl/data/projecten/nationale_wetenschapsquiz/index2000.shtml)


Kijk daar hebben we wat aan

Vraag2:
Waarom zijn bananen Geel

Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_16990273
geel? omdat de zon geel is natuurlijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')