abonnement Unibet Coolblue
pi_16953769

2001
Na jaren experimenteren, opnemen, knippen en plakken op een computer in zijn woning in Nieuwegein heeft de inmiddels 41-jarige Erik de Jong eindelijk een cassette met schetsen van drie nummers die hij verstuurt naar platenmaatschappij Excelsior. Labelbaas Ferry Roseboom is direct enthousiast over de - door De Jong zelf benoemde - singer-sample-songwritermuziek en twee weken later besluit Excelsior Spinvis te tekenen.

2002
Als op 1 april het album Spinvis uitkomt, reageert de pers unaniem enthousiast. Spinvis scoort vooral erg hoog bij muziekcritici en behaalt zodoende snel de hoogste positie in Oor's Moordlijst. Spinvis maakt muziek bij een kunstwerk van Walter van Broekhuizen voor de manifestatie Over Helden, Schurken En Hadewijch. In drie nummers verwerkt hij de stem van cabaretier Abraham de Winter (1841-1920) zoals die klinkt op 78 toerenplaten uit 1901. De tracks verschijnen in de zomer op een speciale single tijdens de manifestatie Het Geheugen Van Een Stad te Breda. In eerste instantie is De Jong niet van plan zijn muziek live ten gehore te brengen, maar eind 2002 staat Spinvis dan toch op de planken tijdens het Crossing Border festival in Amsterdam. Hij heeft voor deze gelegenheid een bijzondere zevenkoppige band samengesteld, bestaande uit vaak oudere ervaren muzikanten die niet uit de popmuziek komen, zoals drummer Louis Debij (vaste muzikant bij TROS Session, Toots Thielemans, Rogier van Otterloo, de Beau Hunks en Fungus), pianist Han Reiziger (o.a. componist en begeleider van cabaretgroep Lurelei), harpiste Carla Bos (o.a. Schönberg Ensemble en Holland Symfoniaen), saz-speler Cengiz Tutar en Erik's vader, gitarist Walter de Jong. Het optreden wordt als een van de hoogtepunten van Crossing Border gezien. In december belandt het album Spinvis op de tweede plaats in de eindlijst van muziekblad Oor. Het liedje Smalfilm wordt tweede in de door VPRO-luisteraars samengestelde Song van het Jaar 2002. In beide gevallen moet Spinvis de Amerikaanse band Queens Of The Stone Age voor zich laten. Eind 2002 ontvangt De Jong een Essent Award en mag hij dus in 2003 optreden op Noorderslag in Groningen. Daarna gaat hij in een eenvoudigere bezetting door Nederland touren.

Albums:

Spinvis - 2002 - cd


Nieuwegein aan Zee - 2003 - cd + dvd

For great justice!
pi_16953821
Zelf geschreven ?

Nou ja, Spinvis is cool.

pi_16953851
Spinvis was een kwartier geleden op club MTV. Voor ik vergeet. Spinvis is okay.
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_16953882
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:11 schreef Plantenbak het volgende:
Spinvis was een kwartier geleden op club MTV. Voor ik vergeet. Spinvis is okay.
En Bagagedrager ook.
For great justice!
pi_16953891
Mooie openingspost, Qyroz!

En ik vind het nog steeds een geweldige band, natuurlijk... . Jammer dat ik geen MTV Nederland kan ontvangen.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16953921
Maar voor wie Club MTV heeft gemist: dat wordt de komende dagen/weken nog een paar keer herhaald. Goed de TV-gids in de gaten houden dus.
pi_16954054
Ik vind trouwens de zgn. 'oerversies' van spinvis het beste.

'De talen van mijn tong' is trouwens erg vet.

[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_16957169
ff dit topic ook weer bookmarken in mijn active topics list

*bookmark*

Ik ga vanavond nog maar eens het concert uit Utrecht beluisteren. Dat concert waarbij alle liedjes plotseling over zelfmoord blijken te gaan.
Zelfs limonadeglazen Wodka. Nou goed, dat had ik er in ieder geval niet uitgehaald qua interpretatie.

Hmmzz....
pi_16957244
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:59 schreef -Wepeel2- het volgende:

Ik ga vanavond nog maar eens het concert uit Utrecht beluisteren. Dat concert waarbij alle liedjes plotseling over zelfmoord blijken te gaan.


Dat concert waar ik bij was.
quote:
Zelfs limonadeglazen Wodka. Nou goed, dat had ik er in ieder geval niet uitgehaald qua interpretatie.
Over de dood wel, maar zelfmoord niet.
En wat ie zei bij Wat zei Alice ook alweer ("dit gaat over de dochter van een postbode, die dood gaat"). Terwijl hij zelf postbode is. Vaaaag.
For great justice!
pi_16957530
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:01 schreef QyRoZ het volgende:

Over de dood wel, maar zelfmoord niet.
En wat ie zei bij Wat zei Alice ook alweer ("dit gaat over de dochter van een postbode, die dood gaat"). Terwijl hij zelf postbode is. Vaaaag.


Volgens mij was dat nummer geschreven in het kader van een radiomusical over een postbode. Dat verhaal zal vast ook wel ergens op 3voor12.nl te vinden zijn.

Nog een aardige Spinvis site:
http://spinvis.blogspot.com/

Ook met teksten:

quote:
Wat Zei Alice Ook Alweer? - Dat het licht in haar ogen zon pijn doet Dat de hond niet meer komt als ze fluit Dat ze eigenlijk heel lang wil gaan slapen Haar stem is zo dun als haar huid Er zit een razend konijn in haar darmen En een steen met haar naam in mijn mond Het doodsbange dier in haar ogen Er ligt bloed in de pot als ze kotst Mijn gangen zijn donker van binnen En alice wat zei ze alweer Ze zit bij het raam in de keuken Het is vroeg in de middag ze zit zonder dromen En links van het midden sta ik
Hmmzz....
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:29:39 #11
84048 NvM
Nevermind
pi_16957980
Ik kreeg de eerste cd van Spinvis ooit in mijn handen gedrukt van iemand en sindsdien ben ik er verliefd op! Die prachtige tektsen in combinatie met zijn muziek is echt prachtig!

Vooral het nummer 'herfst in Nieuwegein' is erg mooi...En live zijn ze ook altijd goed.

pi_16962869
Ronnie gaat naar huis, prachtige tekst! Kindje van God vind ik trouwens ook erg de moeite waard!
  zaterdag 7 februari 2004 @ 20:24:38 #13
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_16980070
nieuw topic, dus even opnieuw: wat vinden jullie van het Spinvis-nummer Mare Frigoris?
pi_16987276
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 20:24 schreef Meadowmeal het volgende:
nieuw topic, dus even opnieuw: wat vinden jullie van het Spinvis-nummer Mare Frigoris?
Wel aardig. Vind het niet echt een volwaardig nummer. Meer een leuke soundscape.
Hmmzz....
pi_17003328
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar voor wie Club MTV heeft gemist: dat wordt de komende dagen/weken nog een paar keer herhaald. Goed de TV-gids in de gaten houden dus.
Vanavond om 20:00 onder andere...

*Zelf Spinvis net gemist heeft*

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_17004599
Hier trouwens nog een directe link voor mensen die alle teksten willen hebben in een Word bestand:
http://home.wanadoo.nl/jolarti/blogspot/spinvis/SpinvisTekst.doc


afkomstig van http://spinvis.blogspot.com/

Hmmzz....
pi_17019465
Erik de Jong is nu te gast op Radio1...
pi_17020685
quote:
Op maandag 9 februari 2004 02:44 schreef ilona-scuderia het volgende:
Erik de Jong is nu te gast op Radio1...
Midden in de nacht?
Is hij gek geworden. Denkt hij dat wij Spinvis-liefhebbersniet hoeven te slapen ofzo.

waar haalt ie uberhaupt het gore lef vandaan om te denken dat ik Radio 1 zou luisteren.

Hmmzz....
  maandag 9 februari 2004 @ 09:01:27 #19
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_17020701
oeh ik ga bij voorbaat aan de fans mijn excuses aanbieden,
maar wat een lauwe zeikmuziek zeg.
dat die man nog niet impotent van zijn eigen werk geworden is....

niet aan mij besteed.


maar verder veel plezier met zijn cassetebandje-albums

  maandag 9 februari 2004 @ 09:58:51 #20
84048 NvM
Nevermind
pi_17021398
Spinvis is in het begin wel even doorbijten, maar als je er voor openstaat en naar zijn (aparte) teksten luister en dat in combinatie met zijn muziek is dat echt uniek hoor! Ik heb in ieder geval nog nooit zoiets gehoord en iets vernieuwends is altijd leuk.
pi_17026418
quote:
Op maandag 9 februari 2004 09:01 schreef Cybart het volgende:
oeh ik ga bij voorbaat aan de fans mijn excuses aanbieden,
maar wat een lauwe zeikmuziek zeg.
dat die man nog niet impotent van zijn eigen werk geworden is....

niet aan mij besteed.


Gelukkig ben ik coulant voor mensen bij wie ik bij het zien van hun icoontje meteen aan Danny Rook moet denken.
Hmmzz....
  maandag 9 februari 2004 @ 14:01:12 #22
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_17027042
quote:
Op maandag 9 februari 2004 13:38 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik coulant voor mensen bij wie ik bij het zien van hun icoontje meteen aan Danny Rook moet denken.


daar lijk ik in de verste verte niet op geloof ik
maar goed, ik vond zijn club MTV optreden niet echt iets waar ik inderdaad makkelijk in kwam. net als wat 2 posts hier boven wordt verteld. maar mischien dat je het vaak moet horen, maar aan de andere kant wil ik het ook niet leuk gaan vinden omdat het opeens helemaal geweldig schijnt te zijn
pi_17030996
*terugvindtpost*

Blijft leuke muziek

pi_17031229
quote:
Op maandag 9 februari 2004 14:01 schreef Cybart het volgende:

[..]

daar lijk ik in de verste verte niet op geloof ik
maar goed, ik vond zijn club MTV optreden niet echt iets waar ik inderdaad makkelijk in kwam. net als wat 2 posts hier boven wordt verteld. maar mischien dat je het vaak moet horen, maar aan de andere kant wil ik het ook niet leuk gaan vinden omdat het opeens helemaal geweldig schijnt te zijn


Nee, je moet het ook niet mooi vinden omdat anderen het mooi vinden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je die stem niets vindt. Ik moest er ook aan wennen. De eerste keer dat ik Smalfilm hoorde vond ik dat nummer bijvoorbeeld ook wat tegenvallen, mede door de onvaste zang. Maar na een paar keer luisteren viel opeens het kwartje, het hele album gekocht en ik vind luister nu nog steeds met grote regelmaat naar de muziek van Spinvis.
En die stem klinkt mij nu opeens juist heel breekbaar en oprecht in de oren. Al moet ik zeggen dat ik Smalfilm nog steeds een van de minste nummers vind qua zang.

En nummers zoals Het Laatste Wonder en Wat Zei Alice Ook Alweer?, daar kan menige smartlap nog een puntje aan zuigen.

Hmmzz....
  maandag 9 februari 2004 @ 18:03:44 #25
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_17033980
Spinvis dinsdag te gast bij PaPaul (19.00 uur Ned3)....
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 9 februari 2004 @ 18:11:20 #26
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_17034143
quote:
Op maandag 9 februari 2004 18:03 schreef DaisyDuke het volgende:
Spinvis dinsdag te gast bij PaPaul (19.00 uur Ned3)....
*noteert*
For great justice!
pi_17053800
quote:
Op maandag 9 februari 2004 18:03 schreef DaisyDuke het volgende:
Spinvis dinsdag te gast bij PaPaul (19.00 uur Ned3)....
Vette shizzle.
Hmmzz....
pi_17124909
heb vandaag nog maar eens een cd'tje van spinvis gekocht, en volgens mij ben ik de enige hier die hem heeft

Het is de single Spinvis - Nog meer apen, speciaal uitgegeven voor de kunst- en literatuur manifestatie 'Over helden, schurken en Hadewijch: het geheugen van een stad' in Breda..

3 tracks:

1. Aap (3:28)
2. WinterWielen (3:05)
3. Een Nagemaakte Gek (3:17)

zijn jullie nou allemaal jaloers??

... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_17127172
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 19:31 schreef joris007 het volgende:
heb vandaag nog maar eens een cd'tje van spinvis gekocht, en volgens mij ben ik de enige hier die hem heeft

Het is de single Spinvis - Nog meer apen, speciaal uitgegeven voor de kunst- en literatuur manifestatie 'Over helden, schurken en Hadewijch: het geheugen van een stad' in Breda..

3 tracks:

1. Aap (3:28)
2. WinterWielen (3:05)
3. Een Nagemaakte Gek (3:17)

zijn jullie nou allemaal jaloers??


Oh je bedoelt die cd die gewoon te bestellen is via www.excelsior-recordings.com?
quote:
Spinvis - Nog meer apen!!!
Deze cd is een onderdeel van de kunst- en literatuur manifestatie Over helden, schurken en Hadewijch: het geheugen van een stad t.g.v. het 750-jarig bestaan van de stad Breda (13 juli t/m 22 ... more info...
Price: €4,10
Hopelijk heb je er minstens 20 euro voor betaald, met je pretentieuze post.
Hmmzz....
pi_17127264
Morgen komt overigens het harpengala op radio 2:
quote:
rijdagavond van 20.00 tot 22.00 uur: Het Harpengala. Met Hans Dorrestijn, Trijntje Oosterhuis, Frans Bauer, Within Temptation en het Metropole Orkest!
Nou weet ik dat Spinvis ook gespeeld heeft met het Metropole Orkest, dus ik denk dat ze wel zo fatsoenlijk zullen zijn om dan ook alles uit te zenden.
Hmmzz....
pi_17127566
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 20:40 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Oh je bedoelt die cd die gewoon te bestellen is via www.excelsior-recordings.com?
[..]

Hopelijk heb je er minstens 20 euro voor betaald, met je pretentieuze post.



en in de winkel zeiden ze dat ze de enige waren waar ik hem kon kopen

aha:

quote:
Deliverytime: Out of stock

4,95 voor betaald trouwens..

... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_17127687
Nou dan is het toch een goede koop geweest.

Dat out of stock had ik niet gezien. Ik heb hem zelf niet overigens. Ik ken de tracks wel van mp3's. Het is wel een leuk hebbedingetje inderdaad.

Hmmzz....
pi_17375049
Lalala vind ik ook wel mooi, die had wel wat langer mogen duren
pi_17500204
Vanavond om tussen 20.00 en 22.00 allemaal Studio Brussel luisteren!!!
Ze zenden een deel van het concert dat Spinvis vanavond in Brussel speelt rechtstreeks uit!!
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_17500276
Op www.fabchannel.com , de live site van Paradiso, kun je vele concerten beluisteren en bekijken. Zo ook Spinvis. Misschien is het in een van de voorgaande delen al voorbij gekomen, zo niet: doe er je voordeel mee
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 4 maart 2004 @ 19:23:48 #36
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_17500320
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 19:15 schreef joris007 het volgende:
Vanavond om tussen 20.00 en 22.00 allemaal Studio Brussel luisteren!!!
Ze zenden een deel van het concert dat Spinvis vanavond in Brussel speelt rechtstreeks uit!!
http://www.stubru.be/ gok ik
For great justice!
pi_17501854
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 19:23 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

http://www.stubru.be/ gok ik
yupz, en tis net begonnen!!
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
  maandag 22 maart 2004 @ 22:45:47 #38
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_17900459
Search

Anyway, onze Grote Vriend Nietzman heeft het Spinvis-internet uit de Rails ingescanned:
http://nietzman.endoria.net/Spinvis/

Nietzman
En een geweldig interview trouwens.
For great justice!
pi_17904163
quote:
Op maandag 22 maart 2004 22:45 schreef QyRoZ het volgende:
Search

Anyway, onze Grote Vriend Nietzman heeft het Spinvis-internet uit de Rails ingescanned:
http://nietzman.endoria.net/Spinvis/

Nietzman
En een geweldig interview trouwens.
Cool...

Ik vind die interviews in de Rails sowieso altijd errug interessant, gewoon de juiste mensen enzo, laats hadden ze ook Theo Maassen, vond ik ook boeiend om te lezen.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_18024471
Cabaretičre Lenette van Dongen en de zanger/componist Spinvis hebben zondag de Annie M.G. Schmidt-prijs gewonnen voor het lied Voor Ik Vergeet.

Marise van Eyle, die Annie speelt in het toneelstuk Annie M.G., de Dochter van de Dominee, reikte de prijs in Amsterdam uit. Het bekroonde lied is geschreven door Spinvis.

De onderscheiding voor het beste theaterlied is een initiatief van de auteursrechtenorganisatie Buma en het Amsterdams Kleinkunst Festival. De prijs bestaat uit een bronzen borstbeeld van Annie M.G. Schmidt en 3500 euro. De trofee wordt sinds 1991 uitgereikt.

Bron: teletekst pagina 402-2

[ Bericht 47% gewijzigd door joris007 op 28-03-2004 18:02:50 ]
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
  vrijdag 18 juni 2004 @ 12:46:01 #41
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19989571
*Kick*

Johan Borgert & Holy Madre met een Zweedstalige cover van 'Smalfilm":

http://www.holymadre.com/spinvis/borgert.php
1,000,000 demons can't be wrong...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 augustus 2004 @ 18:59:20 #42
862 Arcee
Look closer
pi_21667049
quote:
De Nederlandse singer/songwriter
Spinvis maakt de titelsong van Medea,
de nieuwe televisieserie van Theo van
Gogh.Het nummer,met de werktitel Medea,
verschijnt vooralsnog niet op single.

De zesdelige serie verplaatst het
mythologische liefdesverhaal van de
Griekse schrijver Euripides naar de
hedendaagse Nederlandse politiek.Jason
(Thijs Römer) kiest voor een politieke
carričre en wordt verliefd op Medea
(Katja Schuurman),de dochter van de
voorzitter van de Eerste Kamer.

Eind deze maand is op het Filmfestival
in Utrecht een voorpremičre te zien.De
AVRO zal Medea deze winter uitzenden.
Ben benieuwd naar dit nieuwe nummer.
pi_21667136
tvp Hij heeft toch ook al de soundtrack voor Najib en Julia gedaan?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_21667361
Theo van Gogh heeft ook al eens een column geschreven over Spinvis:
quote:
Spinvis

Niks verschrikkelijker dan Nederlandse popgroepen die pretentie hebben met hun teksten. Toen onlangs Karel, web-master van deze site, mij 'iets heel bijzonders' aankondigde 'op Nederlands gebied' zette ik mij dan ook schrap.
Het geval heette Spinvis en was een debuut.
Geen mooie stem, soms onverstaanbaar gemixed, soms hartstochtelijk, soms saai en toch...
Ik citeer:
ik ben een vrouw van veertig met een sigaret
ik heb een buitenaardse stof in mijn bloed
ik werd verleden jaar ontvoerd door een ruimte schip
en sindsdien gaat het met mij niet zo goed.
Even verderop:
ik heb een Golf GTI
een tijdje terug reed ik een fietser dood
maar gelukkig heeft geen mens me gezien
Ik kon me er wel in vinden.
De wind verzamelt stemmen en papier
herfst en Nieuwegein
een auto en een man en een rivier
vanaf hier is alles wat het lijkt
loopt uit op een ode aan de Dood met dure woorden als 'in alles wacht vandaag de eeuwigheid' en 'de liefde slaapt in donker cellofaan', maar je pikt 't en schaamt je niet gepokt en gemazeld te zijn in dezelfde taal. Misschien komt dat ook wel omdat Spinvis doet denken aan de melancholie van Robert Wyatt, de drummer van de Soft Machine, die zo rond '70 al trippend uit het raam sprong, in een rolstoel belandde en sindsdien de pijn van z'n hart vastlegde op LP's als Rock-bottom ('71), met hemelse koortjes en dissonanten zoals je ze hier ook hoort, in nummers die Little Red Robin Hoods heetten, zoals ze nu en hier 'alle talen van mijn tong' of 'Leo's definitieve aquarium'.
Misschien komt dat ook omdat 't teksten zijn die je het ongemak van de liefde zo goed doen navoelen, teksten die nooit larmoyant zijn, teksten die niet beogen dichterlijk te lijken - ze rijmen vaak niet -, teksten die de wanhoop van de wereld uitschreeuwen als een krekel onder een van licht zinderende scherf.
Ik hield 't meest van 'smalfilm', 'herfst en Nieuwegein' en 'voor ik vergeet', alles nadrukkelijk gespeld zonder hoofdletters.
Wie durft in Nederland te zingen:
dromen zijn een raadsel en dat gaat als volgt
het smelt in je hoofd en niet in je hand
ik ben een monoliet ik ben de wetenschap ik ben een grote man van 50 jaar
vandaag knipte ik een muis in twee en die naaide ik toen mooi weer aan elkaar
maar soms vanuit een hoek kijken mij dingen aan
vanuit de schaduw van de kathedraal alles is een raadsel
maar ik weet nog niet in wat voor vorm en in welke taal
Enzovoorts.
Zelfs Hans Teeuwen bekende me het geval 'helemaal' te hebben beluisterd. En mijn zoon verdraagt dit ouderwetse geluid van mijn jaren '70. Is Spinvis wel van deze wereld? Spinvis klinkt als een vermoeide veertiger, hem maak je niets meer wijs, maar hij wil nog zo graag.
Ik zal je zeggen dat ik tien uur gelopen heb
ik zal je zeggen dat ik woon op een zeilboot
dan zal ik zeggen dat ik neergestoken ben
toen ik een jaar of twaalf was
het is nooit gebeurd maar dat is geen bezwaar
het is evengoed een soort van waar
't Is of ik mezelf hoor liegen, maar dat was dus niet het geval; hier sprak een meneer die mij op de mouw spelde nog in tederheid te geloven. 't Is ongekend dat je een Nederlandse zanger meeneuriet. Mijn koninkrijk was niet van deze wereld. Waaraan hebben wij 't verdiend?
Limonadeglazen wodka.

Theo van Gogh
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  woensdag 1 september 2004 @ 01:32:30 #45
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_21675786
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 19:03 schreef julekes het volgende:
tvp Hij heeft toch ook al de soundtrack voor Najib en Julia gedaan?
Yep, daar is Het Laatste Wonder van (nr. 3 op Nieuwegein aan zee).
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_21676344
nou dat belooft wat! Het Laatste Wonder was ook wonderschoon
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_21676368
De nummers "Smalfilm", "Bagagedrager" en "Voor ik vergeet" zijn blijkbaar zo ontzettend goed, dat ze me in een keer pakten. Ik beleefde 't.

Geniaal, noem ik dat.
The gum you like, is coming back in style.
pi_21723361
Ben erg benieuwd naar de titelsong van Medea. Die van Najib en Julia was iig erg mooi!
pi_21723536
Ik heb inmiddels zelfs twee mensen die geen woord (of iig amper) Nederlands spreken met Spinvis kennis laten maken, en zelfs dan kunnen ze de muziek nog waarderen. Toch leuk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_21982157
Iemand enig idee of er nog meer optredens gepland staan dan deze: http://www.denaald.nl/programmadetail.asp?id=273
Denk wel dat ik hier naar toe ga!
pi_21982400
Of je zoekt even verder:
woensdag 2 maart 2005 Stadsschouwburg Middelburg, Middelburg
vrijdag 4 maart 2005 De Naald, Naaldwijk
zaterdag 5 maart 2005 C.C. De Stoep, Spijkenisse
dinsdag 8 maart 2005 Schouwburg Arnhem, Arnhem
donderdag 10 maart 2005 De Metropole, Almere
vrijdag 11 maart 2005 Theater aan het Vrijthof, Maastricht
zaterdag 12 maart 2005 Theater De Flint, Amersfoort
dinsdag 15 maart 2005 Twentse Schouwburg, Enschede
vrijdag 18 maart 2005 Concertgebouw De Vereeniging, Nijmegen
zaterdag 19 maart 2005 Zaantheater, Zaandam
zondag 20 maart 2005 De Kleine Komedie, Amsterdam
maandag 21 maart 2005 De Kleine Komedie, Amsterdam
woensdag 23 maart 2005 De Goudse Schoywburg, Gouda
donderdag 24 maart 2005 Fortis Theater Aan De Schie, Schiedam
vrijdag 25 maart 2005 Chassé Theater, Breda
zaterdag 26 maart 2005 Schouwburg Odeon, Zwolle
woensdag 30 maart 2005 Muziekcentrum Frits Philips, Eindhoven

vrijdag 1 april 2005 Theater De Kom, Nieuwegein
zaterdag 2 april 2005 Perkstad Limburgs Theater, Kerkrade
dinsdag 5 april 2005 Theater De Vest, Alkmaar
donderdag 7 april 2005 De Oosterpoort, Groningen
vrijdag 8 april 2005 Stadtheater, Zoetermeer
zaterdag 9 april 2005 De Leidse schouwburg, Leiden
woensdag 13 april 2005 Theater Zwembad de Regentes, Den Haag
donderdag 14 april 2005 Concertzaal Tilburg, Tilburg
zondag 17 april 2005 Schouwburg De Meerse, Hoofddorp

Meer data worden binnenkort bekendgemaakt.
Tickets binnekort te verkrijgen.

Alles onder voorbehoud van wijzigingen en fouten.

bron: http://users.pandora.be/spinvis/agenda.htm
pi_21985209
nice....
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_21986529
Woei!
For great justice!
pi_22064325
dan gaan we wel ff naar de vereeninging (nijmegen )
pi_22064525
Gorro! We gaan weer hč?
For great justice!
pi_22815033
De definitieve, uiteindelijke, volledige toerlijst van de SpinviS Lotus Europa Toer 2005...

http://www.kramer-music.nl/visindex.htm

[ Bericht 32% gewijzigd door SingleCoil op 23-10-2004 16:37:38 ]
Mu!
pi_22818737
kaartje ligt al een tijdje op mijn kamer....
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 3 november 2004 @ 12:55:08 #58
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23047852
Heb vandaag de dvd van "Het Hoofd van Ferdinand Cheval" besteld, ben erg benieuwd... Niet alleen naar de muziek van Spinvis, maar aangezien twee vrienden van me bij de beeldmakers behoren, ook naar de beelden... Heeft iemand 'm al gezien?

http://www.hethoofdvan.nl
1,000,000 demons can't be wrong...
  woensdag 3 november 2004 @ 13:31:31 #59
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_23048704
Fijn staaltje muziek, alleen jammer van dat valse gekrakeel.
weg
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:46:35 #60
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_24797552
Wat is die nieuwe tour van hem eigenlijk? Wat gaat ie doen?
For great justice!
pi_24797587
Komt er een nieuwe dan? Ik zie 'm tegenwoordig regelmatig bij Z@ppelin, in een kinderprogramma waar hij toffe liedjes zingt.
[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:49:44 #62
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_24797605
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:48 schreef Plantenbak het volgende:
Komt er een nieuwe dan? Ik zie 'm tegenwoordig regelmatig bij Z@ppelin, in een kinderprogramma waar hij toffe liedjes zingt.
http://www.spinvis.nl/
For great justice!
pi_24843647
Hoe heet de titelsong van Medea?
  dinsdag 1 maart 2005 @ 10:37:15 #64
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25309380
Uit de Volkskrant van gisteren:

For great justice!
pi_25309511
Ik ga vanavond in Middelburg. Ben erg benieuwd. Misschien post ik nog wel een recensie !
  dinsdag 1 maart 2005 @ 18:53:56 #66
6536 dwerg
chagrijn
pi_25316573
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 10:46 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ben erg benieuwd.
Anders ik wel.
I intend to live forever, or die trying.
pi_25316673
Het nieuwe album komt zeker niet uit voor het einde van de tour (of beter nog, voor het optreden in Enschede )?

Lijkt me op zich wel zo leuk om die eerst een paar keer te horen...
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_25319513
Wow!
Nu ben ik helemaal blij dat ik 2 keer ga!
pi_25327806
Hoi,

Mijn eerste post in Muziek volgens mij. Maar goed, al tijden een enorm spinvis fan en gisteren dus maar naar Middelburg. Persoonlijk toch altijd liever concerten waarbij je een biertje kunt drinken en gewoon kunt staan, maar goed, schouwburg moet ook leuk zijn. En inderdaad, het was ook leuk. Ik was eigenlijk verbaasd over hoe lekker ik er zelf 'in zat'. Tijdens het concert speelde er constant filmpjes op een groot doek achter het podium. Normaal zijn dat van die irritante te vage beelden waar je jezelf alleen maar door afgeleid voelt. Op een of andere manier ging de muziek echter enorm vaak op in het beeld, waardoor ik mezelf erop betrapte soms alleen naar de film te kijken en ondertussen te genieten van de muziek.
De band speelde in mijn ogen super, je merkte echter wel dat dit het begin van de toer was. De vocalen van de pianist werden vergeten, geluid was af en toe niet op tijd... Eigenlijk alleen als je echt oplette, maar dat gaf het wel een gezellige sfeer. Het voelde en zag er uit alsof de band in ieder geval enorm veel lol had, dat slaat dan toch vaak over.
Enorm negatief punt: Ik weet niet welke randdebiel dit concert onder alle middelbare scholen in Middelburg heeft gepromoot (zouden ze hier in de basisvorming punten voor krijgen?), maar er zaten een aantal enorm irritant scholieren in de zaal. De hele tijd sms-en, half in slaap vallen, etc... Toppunt kwam aan het einde. Spinvis loopt het podium af en iedereen natuurlijk klappen. Vervolgens staan al die scholieren direct op en lopen weg. Op dat moment komt de te verwachten toegift, maar nee hoor, de heren lopen toch lekker weg.... De toegift was een leuk 'toneelstukje', waarbij er zogenaamd een probeersel gespeeld wordt, iedereen moet meeklappen (terwijl ik ook daar normaal een hekel aan heb) en hij stuntelt met zijn teksten. Na de zoveelste keer tekst vergeten, gaat de band opeens los en spelen ze een heerlijk nummer. Deze kende ik nog niet, iets met 'in de cockpit'? Maar goed, al met al een heerlijke avond. Ik zat er goed in, ik vond ze lekker spelen en het geheel was krachtig, super, mooi....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 2 maart 2005 @ 12:00:44 #70
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_25330013
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 09:55 schreef Drive-r het volgende:
Hoi,
[...]
mooi....
Gefeliciteerd met je eerste post dan maar hé

Ik was gisteravond ook in Middelburg en ik heb ook erg genoten van het optreden. Ook leuk dat solo even een opwarmertje speelt (want dat is het toch wel). Ik wil iig zeker nog een 2e keer een optreden uit deze tour zien! Een echte aanrader

Wat betreft jouw negatief punt: aangezien ik een opleiding aan de Hogeschool Zeeland volg weet ik hoe dit zit. Het optreden van spinvis zat namelijk in het zoogenaamde HZ-Cult programma. HZ-Cult is een soort stichting die culturele activiteiten organiseert voor studenten van de HZ. Als je als student dan een bepaalde variatie aan voorstellingen volgt (bijvoorbeeld muziek, film, lezingen, excursies) kan je inderdaat een studiepunt verdienen. De meeste studenten (zoals ik en waarschijnlijk vele andere studenten (het waren er 85) die in de zaal zaten die zich net zo aan hun sms'ende-medestudenten ergeden als jij en ik.) volgen dit programma omdat ze het leuk en interresant vinden. Helaas zitten er ook altijd profiteurs bij die ff denken op een makkelijke manier een studiepunt te verdienen en vervolgens gaan zitten slapen, klooien, chips eten en sms jes sturen. En het was natuurlijk ongelofelijk respectloos om weg te lopen tijdens het toegift

Maar mensen, het was gewoon een geslaagd optreden en vooral gaan kijken
Maw: het zal wel 2006 worden...
  woensdag 2 maart 2005 @ 12:05:20 #71
101884 PeRi
Allons-y!
pi_25330103
Ik ga 24 maart in Schiedam voor het eerst Spinvis live zien. Ben erg benieuwd! Recensies zijn erg positief.
Whatever I want.
  woensdag 2 maart 2005 @ 12:35:18 #72
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_25330600
quote:
Op woensdag 3 november 2004 12:55 schreef DaisyDuke het volgende:
Heb vandaag de dvd van "Het Hoofd van Ferdinand Cheval" besteld, ben erg benieuwd... Niet alleen naar de muziek van Spinvis, maar aangezien twee vrienden van me bij de beeldmakers behoren, ook naar de beelden... Heeft iemand 'm al gezien?

http://www.hethoofdvan.nl
Ik heb hem nog niet gezien, ben wel erg benieuwd. Ik heb op dit moment alleen de liquide middelen niet om hem aan te schaffen, helaas
Maw: het zal wel 2006 worden...
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:16:43 #73
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25333739
quote:
Op zondag 19 september 2004 19:48 schreef QyRoZ het volgende:
Gorro! We gaan weer hč?
* Late reactie plaatst *

Jazeker! Ik had er al veel zin in, maar na die lovende recensie nog veel meer. Nog 13 nachtjes...
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:25:59 #74
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_25333829
Oe.

Daar gaan we heen!
Ik ga naar huis.
  woensdag 2 maart 2005 @ 17:31:58 #75
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25333901
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 17:16 schreef Gorro het volgende:

[..]

* Late reactie plaatst *

Jazeker! Ik had er al veel zin in, maar na die lovende recensie nog veel meer. Nog 13 nachtjes...
Gisteren nog even een extra kaartje gehaald voor een vriendin die ook meegaat. Heb er nu drie hier liggen dus. Ik heb ze nog. Even extra gechecked.
For great justice!
  vrijdag 4 maart 2005 @ 14:51:23 #76
1762 YPPY
Yppiaans
pi_25364021
Wij gaan pas half april. Het klinkt wel erg goed, leuk dat het anders wordt tov de vorige voorstellingen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_25376811
Het was echt super super super leuk!
Ik ben blij dat ik nog een keer ga!
Waar ga je Yppy?
pi_25376865
Waarom komt Ronnie niet bij mij in de buurt?
pi_25377527
Kan wel kijken of er nog wat te regelen valt voor Den Haag?
Kun je wel bij mij slapen ofzo.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 12:12:59 #80
84048 NvM
Nevermind
pi_25378432
Ik ga 7 aril naar Spinvis in de Oosterpoort in Groningen! Met als voorprogramma Solo!
pi_25379253
Dat was best wel leuk.
En Solo was ook goed. Of waren goed.

[ Bericht 4% gewijzigd door dwerg op 05-03-2005 13:36:07 ]
I intend to live forever, or die trying.
pi_25379452
Ik vond solo zelf niet echt goed. Het was muzikaal best in orde, maar die engelse teksten waren weer zo 'nederlands simpel'. Een paar goeie zinnen en vervolgens de rest laten rijmen, eindigend met liedjes vol cliches.... ik hou er niet van
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 5 maart 2005 @ 14:44:26 #83
1762 YPPY
Yppiaans
pi_25380355
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 09:45 schreef Liejannuh het volgende:
Het was echt super super super leuk!
Ik ben blij dat ik nog een keer ga!
Waar ga je Yppy?
Wij gaan in Tilburg, niet in de buurt, maar dan kan ik meteen bij de halve familie langs.

Nu wil ik helemaal snel gaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_25384278
Ik ben gister in naaldwijk geweest.. maar het was eeuh een aparte ervaring
verlangen voorbij vanitas
  zondag 6 maart 2005 @ 14:37:07 #85
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_25396075
Aanstaande dinsdag, 20:15, Arnhem!

  zondag 6 maart 2005 @ 14:38:37 #86
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25396093
Ik moet nog 9 dagen wachten.
For great justice!
  zondag 6 maart 2005 @ 14:45:19 #87
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_25396197
quote:
Op zondag 6 maart 2005 14:38 schreef QyRoZ het volgende:
Ik moet nog 9 dagen wachten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_25396225
Ik ben erbij, 21 maart, Amsterdam. Ben zķ benieuwd... .
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_25396553
quote:
Op zondag 6 maart 2005 14:38 schreef QyRoZ het volgende:
Ik moet nog 9 dagen wachten.
welke plaats spelen ze dan?
Ik ben een hele tijd terug naar een concert geweest, in het conservatorium in Enschede. Toen nog op sleeptouw omdat ik ze niet kende
  zondag 6 maart 2005 @ 15:17:26 #90
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25396695
quote:
Op zondag 6 maart 2005 15:08 schreef omearos het volgende:

[..]

welke plaats spelen ze dan?
Ik ben een hele tijd terug naar een concert geweest, in het conservatorium in Enschede. Toen nog op sleeptouw omdat ik ze niet kende
Twentse Schouwburg, Enschede. Mijn eerste keer was ook in het Muziekcentrum in Enschede (bedoel je vast, Conservatorium zit er bij in)
For great justice!
pi_25397291
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 19:11 schreef Volano het volgende:
Ik ben gister in naaldwijk geweest.. maar het was eeuh een aparte ervaring
Daar wilde ik ook heen, hoe was het? En hoezo apart
pi_25397349
quote:
Op zondag 6 maart 2005 15:17 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Twentse Schouwburg, Enschede. Mijn eerste keer was ook in het Muziekcentrum in Enschede (bedoel je vast, Conservatorium zit er bij in)
ja, die bedoel ik idd.
  zondag 6 maart 2005 @ 16:31:08 #93
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25398156
quote:
Op zondag 6 maart 2005 14:47 schreef Glacius het volgende:
Ik ben erbij, 21 maart, Amsterdam. Ben zķ benieuwd... .
Ik ook, ik ook.

Vooral omdat ik die nieuwe nummers allemaal nog niet ken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_25399885
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 13:35 schreef Drive-r het volgende:
Ik vond solo zelf niet echt goed. Het was muzikaal best in orde, maar die engelse teksten waren weer zo 'nederlands simpel'. Een paar goeie zinnen en vervolgens de rest laten rijmen, eindigend met liedjes vol cliches.... ik hou er niet van
Leuk, jezelf quoten. Na wat vermanende woorden van een kennis, moet ik het bovenstaande wellicht relativeren, aangezien ik het wellicht weer eens te bot benaderd heb. De muzikale kwaliteiten van Solo zijn meer dan in orde, de teksten raakten mij echter niet. Ik wil ze hier niet graag vergelijken met de typisch "nederlandse simpelheid" die we bij minder goede nederlandse artiesten tegenkomen als zij in het engels gaan schrijven. Ik weet mijn persoonlijke mening over hun teksten hieraan, wat natuurlijk niet terecht is. De teksten zijn duidelijk met met aandacht geschreven, ze slaan bij mij helaas alleen niet in...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 9 maart 2005 @ 09:13:23 #95
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_25437400
Het was echt ultiem-mega-hyper-mooi.

*mooi* *stil* enzo. Aldus een spontane kreet uit het publiek: Briljant!
  woensdag 9 maart 2005 @ 09:14:12 #96
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25437413
I wanna go, I wanna go, I wanna go, I wanna go, I wanna go!
Nog 6 dagen!
For great justice!
pi_25441336
quote:
Op zondag 6 maart 2005 16:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ook, ik ook.

Vooral omdat ik die nieuwe nummers allemaal nog niet ken.
it's a date
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 9 maart 2005 @ 13:47:16 #98
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25441445
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 13:38 schreef MadScientist het volgende:

[..]

it's a date
Is IR eindelijk uit de kast?
For great justice!
  woensdag 9 maart 2005 @ 17:19:45 #99
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25442947
*negeert qyroz*

Deze week in de NL020 een interview met Spinvis.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 17:05:59 #100
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25522874
Vanavond is het zo ver!
For great justice!
pi_25525824
Correctie, was!

En het was weer geweldig! Heb weer behoorlijk genoten, vooral van "In de staat van narcose".
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 23:37:30 #102
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25525853
ik hoop dat ze nog eens te gast komen bij 3voor12
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  woensdag 16 maart 2005 @ 00:17:30 #103
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25526120
Godverdomme, wat extreem geweldig. .
For great justice!
  woensdag 16 maart 2005 @ 00:20:20 #104
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25526148
Er waren ook gewoon 5x zoveel mensen als bij het vorige concert van Spiv in Enschede.
For great justice!
  woensdag 16 maart 2005 @ 00:29:29 #105
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25526252
Het was zeker geweldig

Van z'n bekende werk vond ik In de staat van narcose een van de hoogtepunten met een geweldige cello solo, maar ook de uitvoering van Kindje van God was erg goed. Van het nieuwe werk vond ik vooral dat "voorleesnummer" erg cool, leuke spanningsboog in de tekst. De primeur van de avond Kom in de cockpit tijdens de toegift was ook een geinig nummer. Ach. Het was eigenlijk allemaal briljant.
  woensdag 16 maart 2005 @ 00:32:14 #106
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25526272
Het eerste nummer vond ik geniaal (naam weet ik zo niet meer), de overgang van het beeld naar het geluid. Ik wil weer!
For great justice!
pi_25529041
Kindje van God vond ik erg goed (vooral ook met het filmpje erachter) en het cello-stuk was natuurlijk geweldig
A mind with a heart of it's own
pi_25529114
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 00:32 schreef QyRoZ het volgende:
Het eerste nummer vond ik geniaal (naam weet ik zo niet meer), de overgang van het beeld naar het geluid. Ik wil weer!
Volgens http://dertigers.blogspot.com/2005_02_01_dertigers_archive.html heette dat nummer Goochelaars en Geesten
A mind with a heart of it's own
  woensdag 16 maart 2005 @ 10:32:04 #109
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25529302
Tof. Die nieuwe nummers zijn echt juweeltjes! .
For great justice!
pi_25529849
"Extreem geweldig", "geinig", "allemaal briljant", "geniaal", "juweeltjes" - ik heb Spinvis nog nooit gezien, maar er staat me overmorgen wat te wachten, geloof ik....
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  woensdag 16 maart 2005 @ 11:43:42 #111
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25529891
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 11:39 schreef pyl het volgende:
"Extreem geweldig", "geinig", "allemaal briljant", "geniaal", "juweeltjes" - ik heb Spinvis nog nooit gezien, maar er staat me overmorgen wat te wachten, geloof ik....
Ik zou maar vast een superlatievenwoordenboek kopen.
For great justice!
pi_25530232
Oh ja, voor mensen met migraine schijnt het niet echt aan te raden te zijn kwamen we gister achter
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 19 maart 2005 @ 01:43:07 #113
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25579875
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 12:17 schreef DrMarten het volgende:
Oh ja, voor mensen met migraine schijnt het niet echt aan te raden te zijn kwamen we gister achter
Voor de rest van de wereld is het fucking geniaal.
For great justice!
pi_25584456
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 11:43 schreef QyRoZ het volgende:
Ik zou maar vast een superlatievenwoordenboek kopen.
Hmmm.....niet nodig: gewoon een prima avond gehad.

Het is een bijzondere muzikant, en dat is-ie.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  zaterdag 19 maart 2005 @ 12:41:16 #115
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25584575
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 13:48 schreef Plantenbak het volgende:
Komt er een nieuwe dan? Ik zie 'm tegenwoordig regelmatig bij Z@ppelin, in een kinderprogramma waar hij toffe liedjes zingt.
Bedoel je niet Ben Ketting?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 12:45:46 #116
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25584663
Ik kan er eigenlijk maar één ding over zeggen: Het was het beste optreden dat ik in mijn hele leven heb gezien.

Echt.

Die vent is geniaal.

En lief .

Ik heb m'n t-shirt en kaartje laten signeren.

Woei.
pi_25584733
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:45 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik kan er eigenlijk maar één ding over zeggen: Het was het beste optreden dat ik in mijn hele leven heb gezien.
Was jij gisteravond in De Vereeniging, Blaatschaap? Ik vond het geluid nu en dan niet optimaal (hoewel de Grote Zaal vermaard is om zijn akoestiek).
quote:
En lief .

Ik heb m'n t-shirt en kaartje laten signeren.

Woei.
Pas je wel een beetje op jezelf?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:53:48 #118
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25585881
1 april, De Kom Nieuwegein: Spinvis.
For great justice!
  zaterdag 19 maart 2005 @ 14:03:38 #119
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25586044
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 13:53 schreef QyRoZ het volgende:
1 april, De Kom Nieuwegein: Spinvis.
Goh. Ik ook.

!
  zaterdag 19 maart 2005 @ 14:04:39 #120
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25586065
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 12:49 schreef pyl het volgende:

[..]

Was jij gisteravond in De Vereeniging, Blaatschaap? Ik vond het geluid nu en dan niet optimaal (hoewel de Grote Zaal vermaard is om zijn akoestiek).
[..]

Pas je wel een beetje op jezelf?
Ik was gister in de Vereeniging idd . Ik vond het geluid eigenlijk geweldig. Maar mijn gehoor is niet geweldig dus ik kan best wat gemist hebben .

Vond jij het ook zo geniaal als ik?
pi_25586738
nog maar 2 dagen
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zaterdag 19 maart 2005 @ 14:45:51 #122
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25586879
Oh, ik heb ook alvast maar besloten om op 1 april naar Nijmegen te gaan, dus ik hoop dat het maandag niet enorm tegenvalt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_25588987
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, ik heb ook alvast maar besloten om op 1 april naar Nijmegen te gaan, dus ik hoop dat het maandag niet enorm tegenvalt.
Wat is er op 1 april in Nijmegen en is dat relevant in dit topic?
I intend to live forever, or die trying.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 16:23:08 #124
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25589201
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, ik heb ook alvast maar besloten om op 1 april naar Nijmegen te gaan, dus ik hoop dat het maandag niet enorm tegenvalt.
Nieuwegein, IR, Nieuwegein.
  zondag 20 maart 2005 @ 15:09:10 #125
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_25611276
Ga er ook binnenkort heen, kijk er wel naar uit! Wel even Solo uitzitten vrees ik...
1,000,000 demons can't be wrong...
  zondag 20 maart 2005 @ 15:34:37 #126
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25611785
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:23 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Nieuwegein, IR, Nieuwegein.
Oh wow. Het epicentrum voor spinvisfans. Dat is nog veel cooler.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 20 maart 2005 @ 15:37:01 #127
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25611826
quote:
Op zondag 20 maart 2005 15:34 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Oh wow. Het epicentrum voor spinvisfans. Dat is nog veel cooler.
I know! Daarom wilde ik er ook heen . En de Kom is tof.
  zondag 20 maart 2005 @ 16:01:59 #128
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_25612349
Ik heb m'n date. .
Ik ga naar huis.
  zondag 20 maart 2005 @ 16:03:23 #129
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25612378
quote:
Op zondag 20 maart 2005 16:01 schreef nietzman het volgende:
Ik heb m'n date. .
V'tel v'tel!
  zondag 20 maart 2005 @ 16:33:41 #130
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25613016
Nietz. Heb jij de scans van dat Spiv-interview uit de Rails nog?
For great justice!
  zondag 20 maart 2005 @ 16:40:10 #131
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_25613159
quote:
Op zondag 20 maart 2005 16:03 schreef BlaatschaaP het volgende:
V'tel v'tel!
De hotste chick uit m'n klas!

Ben je trouwens bekend met de regel dat je, nu je dreads hebt, met iemand anders met dreads zoenen moet?
quote:
Op zondag 20 maart 2005 16:33 schreef QyRoZ het volgende:
Nietz. Heb jij de scans van dat Spiv-interview uit de Rails nog?
Ik ga even voor je kijken mop.
Ik ga naar huis.
  zondag 20 maart 2005 @ 16:46:19 #132
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25613301
Wat een kutregel, nietzie. Ik mag toch ook wel met jou zoenen.

En wanneer ga je?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 20 maart 2005 @ 16:50:25 #133
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_25613417
quote:
Op zondag 20 maart 2005 16:46 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat een kutregel, nietzie. Ik mag toch ook wel met jou zoenen.
Natuurlijk wel!
quote:
En wanneer ga je?
Zeven april pas.

En Q-tje, Interview Spinvis uit de RAILS. Gevonden.
Ik ga naar huis.
  zondag 20 maart 2005 @ 16:55:33 #134
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25613550
Nietz. Je bent beter dan de beste. .
For great justice!
pi_25620235
Nu ik die foto's zo weer zie bedenk ik me opeens dat ik 'm opeens wel heel erg grijs vond lijken. Wordt Spinvis al oud?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 20 maart 2005 @ 21:55:29 #136
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_25621033
Hij is al over de 40 toch?
Heb m gister gezien en hij is idd vrij grijs.
Charmant!
'T best bewaarde geheim van Nederland
  zondag 20 maart 2005 @ 23:11:27 #137
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25623127
44 inmiddels ja. Echt grijs geworden sinds de laatste keer dat ik hem zag, eind 2003!
For great justice!
  zondag 20 maart 2005 @ 23:29:48 #138
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_25623685
Wat mankeert 3voor12.vpro.nl eigenlijk?
Ik ga naar huis.
  zondag 20 maart 2005 @ 23:31:38 #139
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25623734
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:29 schreef nietzman het volgende:
Wat mankeert 3voor12.vpro.nl eigenlijk?
For great justice!
  zondag 20 maart 2005 @ 23:31:47 #140
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25623744
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:29 schreef nietzman het volgende:
Wat mankeert 3voor12.vpro.nl eigenlijk?
Geen idee. Gewoon kapoet. Ofzo.
For great justice!
  vrijdag 25 maart 2005 @ 19:15:10 #141
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_25739163
Ben deze week geweest. Zeer fraai optreden, niets op aan te merken. Al had Solo thuis mogen blijven.
1,000,000 demons can't be wrong...
  vrijdag 25 maart 2005 @ 19:50:29 #142
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25740136
*pimpt*



Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_25743273
Stoer!
Ik heb nog wel ergens een stuk tekst van dat nieuwe nummer. Erg briljant!
pi_25743645
Voor de liefhebbers: er staat vandaag in de Cultuurbijlage van NRC een leuke beschouwing over / interview met Spinvis.

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  zaterdag 26 maart 2005 @ 11:21:17 #145
101884 PeRi
Allons-y!
pi_25753116
Het was echt super. De hele show, de opzet, hij was nog beter dan ik dacht.

Solo kon er wel mee door.
Whatever I want.
pi_25756562
Er staat vandaag een interview met Spinvis in het Eindhovens Dagblad. Ik zal het een dezer dagen eens inscannen.
pi_25818858
Er stond gister kennelijk ook een interview met Spinvis.
Kan iemand het inscannen? Kan het niet vinden op de site.
  maandag 28 maart 2005 @ 23:25:53 #148
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25818998
Kom op mensen! Zet die scanners aan het werk.
For great justice!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 00:06:10 #149
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25820220
Het artikel uit het eindhovens dagblad staat nog niet op LexisNexis (heerlijk dat ik daar met mijn UvADSL thuis op kan), maar dat uit het NRC al wel:
quote:
Š 2005 PCM Uitgevers B.V.
NRC Handelsblad

March 25, 2005

SECTION: CS; Pg. 23

LENGTH: 2152 words

HEADLINE: Kom in de cockpit ; Spinvis schaaft dagelijks aan nieuwe liedjes

BYLINE: HESTER CARVALHO

BODY:
Nog geen tweede cd, wel een tournee. Spinvis, alias Erik de Jong, voelt de druk die het succes van zijn debuut meebrengt. 'Ho ho, dat is toch wel de snaredrum.'

Ongeveer drie jaar geleden drong het tot ons door: dat er muziek bestaat die in je onderbewuste kruipt als een vlo in je blouse. Die springt en kriebelt dat het een lieve lust is. Die je tegelijk doet genieten en afvragen hoe dit in godsnaam in elkaar zit. En dan ook nog in het Nederlands. Een taal die je wel kent. En toch moet je je oren spitsen voor de rare combinaties van woorden, de onverwachte wendingen in de verhaaltjes.

De muzikant was Spinvis, zijn liedjes heetten Smalfilm, Herfst In Nieuwegein of Limonadeglazen Wodka. Op leptosome toon zong hij teksten vol wijsheden ('Het noodlot is een raadsel en dat gaat als volgt: het kost je niks en toch altijd prijs'), Hollands vertier ('Je fietste op de afsluitdijk') en alledaagse paranoia ('In de schaduw staat een reiger met een bijbel en een mes'). De muziek was tot stand gekomen door eindeloos plakken en knippen met samples, elektronica en echte instrumenten. Maar het resultaat bleek minder fragmentarisch dan zo'n aanpak deed vermoeden. Spinvis vormde fragiele bouwwerkjes om tot heldere popsongs.

Zijn achtergrond was opvallend gewoon. Spinvis heette Erik de Jong, eenenveertig jaar. Hij bleek te wonen in Nieuwegein, een soort buitenwijk van Utrecht, en maakte de muziek in zijn eentje op zolder. Zijn debuut werd meteen zijn doorbraak; en met 30.000 verkochte exemplaren een succes fou.

Spinvis was snel een bekende naam. Hij kreeg in 2004 een Zilveren Harp, en de Annie M.G.Schmidt-prijs voor zijn nummer Voor Ik Vergeet (in de uitvoering van cabaretiere Lenette van Dongen). Hij schreef drie ritmische monologen voor acteurs Roos Ouwehand en Hans Dagelet en operazangeres Lucia Meeuwsen, die werden begeleid door het Rosa Ensemble. Hij trad op tijdens de eerste gedichtennacht, maakte muziek bij een hoorspel over postbode Cheval, schreef de titelsong van Theo van Goghs tv-series series Najib en Julia en Medea. Onbedoeld creeerde hij het werkwoord 'spinvissen', te gebruiken voor 40+-mannen die ooit in bands hebben gespeeld, daarna een gezin kregen en vervolgens ontdekten dat musiceren ook in je eentje kan. De vraag 'Hoe gaat het met X' kan tegenwoordig als antwoord krijgen 'Goed, druk aan 't spinvissen'.

Theatertournee

Inmiddels, drie jaar na zijn debuut, heeft Spinvis nog geen tweede cd, maar is hij wel op tournee. Langs theaters, dit keer. Het publiek zit op stoelen, er zit een pauze in het hoofdprogramma. 'Lotus Europa' is groots opgezet, met zeven muzikanten, en een concert lang achtergrondvideo's. Tijdens deze optredens gooit De Jong zijn nieuwe liedjes voor de leeuwen; van de set zijn er zes bekend bij publiek, en negen nog niet.

Geflankeerd door een groep muzikanten die zijn composities tot in detail tot bloei kunnen brengen, staat hij te zingen. Spinvis beweegt weinig. Maar weinig zegt hier veel. Soms houdt hij het hoofd scheef als een poes, waardoor je niet meer weet of het serieus is, of dat je in de maling wordt genomen. In het geluid zit een verre echo van de zwoelgruizige stijl van Serge Gainsbourg, maar zonder de perversie. Spinvis is sluimerig maar rechtdoorzee. Meer Afsluitdijk dan Montmartre, meer Lucebert dan Baudelaire.

En meer stroopwafel dan Gauloise, blijkt op een zonnige middag tijdens een gesprek aan de eettafel. De Jong, inmiddels 44, woont nog steeds in Nieuwegein. De muziek ontstaat nog steeds op zolder. We gaan er niet kijken, want De Jong heeft genoeg van alle media-aandacht voor bijzaken: Nieuwegein! Zolder! Nieuwbouwwijk! In-zijn-eentje!

Hij wordt tegenwoordig voor van alles benaderd, vertelt hij. Op het verzoek om een avond in zijn zwembroek in een aquarium te komen zitten gaat hij niet in. Maar er zijn ook voorstellen die het overwegen waard zijn. Toen laatst het Filmmuseum vroeg of De Jong voor hun aanstaande Biennale een soundtrack wilde maken bij een film uit hun voorraad, bedacht hij 'De Explicateur'. Uit het archief verzamelde hij fragmenten met 'echte mensen', gefilmd door een camera die was opgesteld op een willekeurige straathoek, in een fabriek of in een loopgraaf. Al die fragmenten van vaak maar een paar seconden heeft hij 'geloopt' (steeds weer achter elkaar geplakt) tot een half uur film. Bij die film maakte hij muziek, en een tekst die synchroon is met de lipbewegingen van de mensen in beeld. Tijdens de vertoning, van 5 tot 10 april in Amsterdam, zal Hans Dagelet de bewegingen van de filmmensen nadoen.

"Ze zijn allang dood, die mensen", zegt De Jong. "Dat vond ik een mooi idee. Zo'n jongetje dat vijf of tien seconden naar de camera zwaaide in de Verkade-fabriek, ergens in de jaren tien van de vorige eeuw. Honderd jaar later zit een bioscoop vol mensen te kijken naar dat ene kleine stukje van zijn leven."

Meteen na zijn doorbraak als popmuzikant in 2001 presenteerde Spinvis zich in allerlei hoedanigheden: hij schreef monologen voor anderen, regisseerde, maakte soundtracks. Voor De Jong is het niet nieuw: "Dat heb ik altijd gedaan: filmpjes maken, hoorspelen, fotoboeken. Het speelde zich af in een vaag circuit. Honderden cassettes heb ik in winkels gelegd en onder vrienden verspreid. Alleen zat er toen geen hond op te wachten."

Inmiddels zijn de zalen uitverkocht, en verlangt de aanhang naar een tweede cd. De meeste liedjes zijn klaar. Live zijn nu nummers te horen als De Tuinen Van Mexico, Voordeel Van Video en het liefdesliedje De 7e Nacht, waarbij de projecties op de schermen koortsachtig inzoomen op allerlei vrouwen uit de kunstgeschiedenis: geschilderde krullen, gazen jurkjes, marmeren billen. Kern van het optreden is het nieuwe, tien minuten durende Lotus Europa dat De Jong voorleest van papier ('Ik ga een stukje tekst lezen, het zijn 4 A4-tjes', zegt hij bij aanvang). In het lange hallucinerende stuk zit een man aan het zwembad en heeft het gevoel dat hij uit elkaar valt. Eerst zijn voet, dan zijn knie en dan zijn heupen.

De muziek maakt De Jong weer in zijn eentje. De computer schreef er vervolgens een partituur van die nu door onder meer een celliste, pianist, vibrafonist, drummer en bassist wordt gespeeld. De nieuwe nummers blijven onder constructie. "De band wordt gek van me", zegt De Jong. "ik zit dagelijks te hakken. Dat refrein moet gehalveerd, daar moet nog een intro. Want dat is nu eenmaal hoe ik werk: iedere dag schaven. Maar normaal doe ik dat in mijn eentje op zolder, nu is het met band en voor een publiek."

De nieuwe cd zal waarschijnlijk uitkomen in het najaar. Dat dit de opvolger is van de plaat die zoveel in zijn leven veranderde, maakt het werk niet eenvoudiger. "Het is toch anders. Bijvoorbeeld: ik kies een snaredrum op mijn computer. Je hebt zo'n 50.000 verschillende snares. Vroeger nam ik er gewoon een, nu ben ik zelfbewust: 'Ho ho, dat is niet zomaar een snare, dat is toch wel de snare.' Er kijken 100.000 mensen over mijn schouder mee. Als ik eenmaal echt bezig ben valt dat gevoel weg, maar ik kan niet ontkennen: het speelt een rol.

"Ik had het me heel anders voorgesteld. Ik dacht: je maakt een plaat en dan zijn er een paar mensen die hem mooi vinden. Je maakt nog een plaat en dan zijn er wat meer mensen die hem mooi vinden. Maar het overkwam mij plotseling: veel mensen vonden het leuk. Dat is ook geweldig hoor, daar moet je niet over zeiken."

Op het moment van zijn doorbraak was Spinvis ouder dan de gemiddelde popmuzikant. "Het was een goed moment. Ik denk dat ik het nu langer uithou dan wanneer ik 21 was geweest. Maar er knaagt soms wel iets. Dan denk ik: wat ik nu doe is goed, maar tussen mijn achttiende en mijn achtentwintigste was ik echt briljant. Alsof ik nu de vruchten pluk van iets dat al geweest is. Dat idee kan ik niet van me af zetten. Ik groei wel, de muziek die ik nu maak is op zich beter dan toen. Maar er mist een soort brille.

"Misschien is het een romantisch terugverlangen naar een tijd dat de wereld nog open lag. Daarin zit een analogie met het schrijven van een liedje. Als een liedje er nog niet is maar wel al in de lucht hangt, dan is het, WOW, het mooiste liedje dat ooit gemaakt is. Tot het moment dat je het naar beneden moet trekken en op de grond moet zetten, met echte woorden en echte muziek en dan is het nog geen 60 procent van wat je je had voorgesteld. Dan is het een aardse, ordinaire vertolking geworden.

"Er zijn heel veel mensen die het houden bij de droom. Ze maken hun liedjes nooit af. Honderden meisjes en jongens beginnen iedere dag met een nieuw liedje, omdat ze die teleurstelling niet willen meemaken.

"Zo was ik zelf ook. Het heeft niet voor niets zo lang geduurd met die carriere van mij. Planken vol met onaffe meesterwerken had ik staan. Daarom kan ik nu ook denken dat ik toen beter was: ik heb het echte resultaat nooit gehoord."

Geen zelfdiscipline

Dat het er op een gegeven moment wel van kwam hing samen met de veranderde situatie. "Ik had nooit zelfdiscipline gehad, maar met de jaren komt het. Ik kreeg kinderen en werd praktischer. Met kinderen heb je minder tijd, maar er gebeurt meer. En je kunt beter tegen de teleurstelling dat het weer geen Mozart is."

De Jongs muziekleven begon in de jaren zeventig met punk, toen hij speelde in bands als Blitzkrieg en The Duds. Vervolgens zat hij een paar jaar op het Rotterdamse conservatorium voor slagwerk en compositie maar hij vond het onderwijs 'te technisch'. Eind jaren zeventig ontdekte hij de eerste muziekcomputer, die toen net op de markt was: de Commodore 64. "Dat was een revolutie. Vroeger nam je iets op op tape en dan kon je er niet meer bij. Nu kon je de noten in je computer stoppen en ze daarna nog veranderen of bewerken. Dat kon met alles: drum, gitaar, trompet, wat je maar wilde. Het betekende een wezenlijk andere manier van muziek maken. Vanaf dat moment heb ik alle fasen van de elektronische muziek doorlopen: soundscapes, house, met drumcomputers, de Roland 808 - ik zat er bovenop. Maar er kwam bij mij nooit echt house uit.

"Ik ben ooit weken bezig geweest met het bewerken van een radio-interview met Hans van Mierlo. Ik had me er op toegelegd om alle klinkers en medeklinkers te verwisselen. Ik knipte ze los en draaide ze om, precies op het ritme. Het werd een absurde brij, maar wel een ritmische brij. Van Mierlo ging rappen."

In de waardering voor de muziek van Spinvis is veel aandacht voor zijn teksten, zoals ook blijkt uit de Annie M.G.Schmidtprijs die hij vorig jaar kreeg. Dat accent verraste hem. "Ik heb op die teksten natuurlijk mijn best gedaan. Maar het was nooit de bedoeling dat ze als poezie werden gezien. Ik doe geen 'spoken word'-versies, en wil ook niet dat ze in een bundel komen. Tekst is gewoon de helft van het liedje."

Bij de concerten is nu een nieuw nummer te horen met de titel Kom In De Cockpit. De tekst van dat liedje kreeg tijdens haar ontstaan steeds andere bedoelingen. "'Kom in de cockpit' was het eerste zinnetje dat in mijn hoofd zat. Ik vond het een mooi zinnetje, het heeft een goeie funk. Ik vatte het op als een aansporing, een hart-onder-de-riem-liedje: 'Kom op, jongen, ga iets doen met je leven. Kom in de cockpit, neem controle!'. Maar toen het nummer die kant op ging, kreeg ik het benauwd: ik ben toch geen dominee? Okee, er zijn mensen die een uitkering hebben en verder niks doen, als ze op een dag een ei bakken is het veel. Soms wil je dan zeggen: Kom op, ga wat doen. Maar om dat nou te gaan zingen, dat vond ik te prekerig. Toen ontstond er een dubbele bodem. Degene die dat zegt, wil iets verkopen, verleiden. Hij is een valse steward, die je iets wil aansmeren. Dat was beter. Want iemand moet het uiteindelijk toch zelf weten als hij de hele dag wil nietsdoen."

Erik De Jong heeft genoeg van de status van 'chroniqueur van het leven' die hem wel eens wordt toegeschreven. "Dat is zo makkelijk. Mensen denken dat ik het cynisch bedoel, dus dan zal ik het allemaal wel 'doorhebben'. Maar ik wil juist helemaal niet cynisch zijn.

"Als je dertig of veertig bent, dan weet je wel dat alles cynisch is. De kunst is juist om daar overheen te stappen. Als je leest en televisie kijkt dan weet je dat de wereld slecht is. Maar dat kun je niet blijven beschrijven: het falen van de mens, het falen van de wereld, het falen van relaties.

"Eerst ben je romantisch, dan cynisch, en daarna moet je iets nieuws aanboren. Ik weet nog niet wat het precies is. Ik ben nu 44. Ik hoop het langzamerhand te ontdekken."

Tournee van Spinvis t/m 17 april. Voor info: www.spinvis.nl

Muziek van Spinvis is uitgebracht door Excelsior.

Spinvis & Hans Dagelet: De Explicateur, te zien tijdens Filmmuseum Biennale, Amsterdam op 10 april

'Wat ik nu doe is goed, maar tussen mijn 18de en 28ste was ik echt briljant'

'Het was nooit de bedoeling dat mijn teksten als poezie werden gezien'

Spinvis foto Lex van Rossen
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_25820378
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:25 schreef QyRoZ het volgende:
Kom op mensen! Zet die scanners aan het werk.
Morgen. .
  dinsdag 29 maart 2005 @ 00:17:13 #151
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25820528
En Han Reiziger zegt in het Volkskrant Magazine van afgelopen zaterdag dat ie wrs in januari 2006 weer met spinvis gaat touren.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 2 april 2005 @ 02:12:48 #152
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25923896
Godverdomme, wat was het weer geniaal. En geen Solo! So much the better.
For great justice!
  zaterdag 2 april 2005 @ 02:39:04 #153
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25924098
Ja, was best aardig. Met exclusieve uitvoering van Herfst en Nieuwegein.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 2 april 2005 @ 03:01:43 #154
98880 YubYub
Alles wordt, niets is
pi_25924309
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 20:12 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

En Bagagedrager ook.
Wat mij betreft nog het allerbeste nummer van Spinvis....heerlijk nummer!!!
God is a kid with an ant farm - John Constantine
  zaterdag 2 april 2005 @ 11:34:54 #155
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25926897
Wow.

Het was weer fucking geniaal. Vooral het eind toen ik de helft van zijn 4 blaadjes kon bemachtigen die hij gebruikte bij Lotus Europa. En natuurlijk laten signeren .

Fuck hey, wat geniaal.

Ik heb net al weer 'n kaartje besteld voor 17 april.. zijn laatste optreden. In Hoofddorp. En ik zit in het midden van de eerste rij .

Spinvis .
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:07:35 #156
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25927562
BS is gewoon Spinvisverslaafd.
For great justice!
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:15:07 #157
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25927717
En terecht.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 2 april 2005 @ 12:47:40 #158
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25928413
Beter dan Solo-verslaafd.
For great justice!
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:18:24 #159
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25936722
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
En Han Reiziger zegt in het Volkskrant Magazine van afgelopen zaterdag dat ie wrs in januari 2006 weer met spinvis gaat touren.
Als 'ie het haalt. Het gaat slecht met Han.
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:19:42 #160
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25936760
Je schrijft het trouwens SpinviS
Mu!
  zaterdag 2 april 2005 @ 19:21:51 #161
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25936814
So true.

Maar ik zeg Spinvis.
pi_25936972
Ik miste alleen zijn publieksfavo's Staafmixer en Tamponinbrenghuls. Geniale nummers zijn dat.
  zondag 3 april 2005 @ 00:35:00 #163
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_25944775
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 11:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
Wow.

Het was weer fucking geniaal. Vooral het eind toen ik de helft van zijn 4 blaadjes kon bemachtigen die hij gebruikte bij Lotus Europa. En natuurlijk laten signeren .
Leuk zeg...welke delen heb je ?
Mu!
  donderdag 7 april 2005 @ 15:53:50 #164
84048 NvM
Nevermind
pi_26050014
Vanavond Spinvis in Groningen!
pi_26057707
wel ver weg, groningen...
Mu!
  vrijdag 8 april 2005 @ 11:12:27 #166
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_26067795
Vanavond staat hij in Zoetermeer in het Stadstheater. Ik ben al maanden aan het zoeken naar iemand die zijn muziek leuk genoeg vindt om mee te gaan, maar helaas, geen familie/vrienden/vage kennissen die het ook maar enigzins kunnen waarderen.

Met al die positieve verhalen in dit topic, zal ik het mijzelf niet vergeven als ik niet ga, dus ik ga lekker in mijn eentje...

Overigens kon ik nog een kaartje reserveren voor rij 4. Echt druk zal het wel niet zijn dan...

Mochen jullie niks te doen hebben vanavond, komt allen!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 10 april 2005 @ 16:19:15 #167
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_26124709
Gisteravond is Leiden geweest naar SpinviS. Was werkelijk te gek! En een briljante pauze-act (dat niet iedereen wist te waarderen overigens!).
Een aanrader!
  zondag 10 april 2005 @ 17:59:07 #168
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_26126961
quote:
Op zondag 10 april 2005 16:19 schreef TeleluvR het volgende:
Gisteravond is Leiden geweest naar SpinviS. Was werkelijk te gek! En een briljante pauze-act (dat niet iedereen wist te waarderen overigens!).
Een aanrader!
In Z'meer was het inderdaad ook meesterlijk! Blij dat ik ben gegaan.

Ik heb wel moeten lachen om de pauze act. Zou die vent achter die keyboards nou echt zo'n vaaghaas zijn of heeft hij dat gewoon briljant neergezet?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 10 april 2005 @ 19:14:50 #169
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_26128913
Ik vermoed dat ie echt zo is. Maar hoe dan ook wel erg geestig.

En is het album nou nog steeds niet uit? .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 10 april 2005 @ 19:35:18 #170
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26129462
OMFG.
Lekkere muziek.
  zondag 10 april 2005 @ 20:14:49 #171
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26130615
quote:
Op zondag 10 april 2005 17:59 schreef AirwiN het volgende:

[..]

In Z'meer was het inderdaad ook meesterlijk! Blij dat ik ben gegaan.

Ik heb wel moeten lachen om de pauze act. Zou die vent achter die keyboards nou echt zo'n vaaghaas zijn of heeft hij dat gewoon briljant neergezet?
Arjen speelt gewoon zichzelf. Hij is idd een vaaghaas, hij heeft ook een dichtbundel geschreven, ook al zo vaag.
Mu!
  zondag 10 april 2005 @ 20:15:30 #172
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26130628
quote:
Op zondag 10 april 2005 19:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik vermoed dat ie echt zo is. Maar hoe dan ook wel erg geestig.

En is het album nou nog steeds niet uit? .
Het album is ook nog niet opgenomen...
Mu!
  zondag 10 april 2005 @ 20:23:24 #173
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_26130836
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:15 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Het album is ook nog niet opgenomen...
Dat maakt niet uit, ik wil het nu!

Bah, ik haat wachten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 10 april 2005 @ 20:34:15 #174
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26131112
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:23 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, ik wil het nu!

Bah, ik haat wachten.
Van wijn moet je dromen
Van bier moet je plassen
Van later moet je wachten

(uit Lotus Europa deel 2)
Mu!
  woensdag 13 april 2005 @ 11:21:08 #176
1762 YPPY
Yppiaans
pi_26190798
Nog maar 1 nachtje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 13 april 2005 @ 11:22:33 #177
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_26190830
Zijn er ook fokkers die NIET twee keer zijn geweest?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 13 april 2005 @ 11:23:43 #178
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_26190853
quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zijn er ook fokkers die NIET twee keer zijn geweest?
YPPY kon de 1e keer niet met Jarno mee.
For great justice!
  woensdag 13 april 2005 @ 11:35:29 #179
39682 Megter
Inderdation!
pi_26191155
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 12:00 schreef Razzerr het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je eerste post dan maar hé

Ik was gisteravond ook in Middelburg en ik heb ook erg genoten van het optreden. Ook leuk dat solo even een opwarmertje speelt (want dat is het toch wel). Ik wil iig zeker nog een 2e keer een optreden uit deze tour zien! Een echte aanrader

Wat betreft jouw negatief punt: aangezien ik een opleiding aan de Hogeschool Zeeland volg weet ik hoe dit zit. Het optreden van spinvis zat namelijk in het zoogenaamde HZ-Cult programma. HZ-Cult is een soort stichting die culturele activiteiten organiseert voor studenten van de HZ. Als je als student dan een bepaalde variatie aan voorstellingen volgt (bijvoorbeeld muziek, film, lezingen, excursies) kan je inderdaat een studiepunt verdienen. De meeste studenten (zoals ik en waarschijnlijk vele andere studenten (het waren er 85) die in de zaal zaten die zich net zo aan hun sms'ende-medestudenten ergeden als jij en ik.) volgen dit programma omdat ze het leuk en interresant vinden. Helaas zitten er ook altijd profiteurs bij die ff denken op een makkelijke manier een studiepunt te verdienen en vervolgens gaan zitten slapen, klooien, chips eten en sms jes sturen. En het was natuurlijk ongelofelijk respectloos om weg te lopen tijdens het toegift

Maar mensen, het was gewoon een geslaagd optreden en vooral gaan kijken
Nog een HZ-(Cult)er (alhoewel jij de module taalbeheersing nog wel eens mag volgen ...)!
Eerlijk gezegd vond ik er helemaal niets aan!! Ik heb dan ook min. 2 smsjes gestuurd, alleen wel op een dusdanige manier dat het licht van mijn gsm de mensen achter/naast mij niet bereikte.

Om even inhoudelijk in te gaan op het concert:
Het voorprogramma (Solo) vond ik heel mooi, waren dat ook leden van Spinvis?
Spinvis zelf vond ik niets, bijvoorbeeld de opbouw van de meeste nummers duurden voor mijn gevoel te lang. Spinvis is gewoon 'not my kind of music'.

En over die toegift, er waren genoeg mensen die dachten dat het afgelopen was en geen rekening hielden met een toegift. Desondanks is het inderdaad repectloos om dan weg te lopen!! Studenten die voor de toegift wilden vertrekken werden tegengehouden bij de deur, bij mijn weten zijn er geen studenten voortijdig vertrokken!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Megter op 13-04-2005 11:41:59 ]
Die van de stagiairs :')
pi_26191276
quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zijn er ook fokkers die NIET twee keer zijn geweest?
Nog geen 1x
Binnen afzienbare tijd toch maar eens een keer gaan kijken met mijn vriendin
  woensdag 13 april 2005 @ 12:37:20 #181
1762 YPPY
Yppiaans
pi_26192768
quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:23 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

YPPY kon de 1e keer niet met Jarno mee.
Stom werk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_26198104
quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:22 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zijn er ook fokkers die NIET twee keer zijn geweest?
4 keer!
Mu!
pi_26214594
Het was weer geweldig!
Leuk detail, 6 weken geleden moest ie zn nieuwe liedje nog even oefenen en nu kenden ze het al! Leuk liedje trouwens!
En hij deed smallfilm in de toegift met alleen pianobegeleiding en dat was erg mooi!

En Solo was ook erg ok!
pi_26217556
heeft iemand Spinvis' "de explicateur" toevallig gezien op de biennale van het filmmuseum?? was afgelopen zondag als ik me niet vergis
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 14 april 2005 @ 12:27:06 #185
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_26218975
quote:
Het was weer geweldig!
Leuk detail, 6 weken geleden moest ie zn nieuwe liedje nog even oefenen en nu kenden ze het al! Leuk liedje trouwens!
Welke, Kom in de cockpit? Dat was volgens mij nogal een gimmick, want hij deed die 2 optredens waar ik was ook alsof het enorm nieuw was, en ook z'n eigen bandleden namen dat niet zo serieus.

Wat niet wegneemt dat het een enorm tof nummer is.

[ Bericht 32% gewijzigd door I.R.Baboon op 14-04-2005 12:33:08 ]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_26220119
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:27 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Welke, Kom in de cockpit? Dat was volgens mij nogal een gimmick, want hij deed die 2 optredens waar ik was ook alsof het enorm nieuw was, en ook z'n eigen bandleden namen dat niet zo serieus.

Wat niet wegneemt dat het een enorm tof nummer is.
Klopt! Maar 6 weken geleden liepen ze te klooien en nu speelden ze het gewoon!
pi_26220856
De grap is dat cockpit eigenlijk al een heel oud nummer is, 1995 of zo, alleen de tekst is recentelijk 'herschreven'.

6 weken geleden deugde er ook nog niet veel van de band, het was nou niet echt strak of zo, dat is nu wel even anders !
Mu!
pi_26223177
quote:
Op donderdag 14 april 2005 09:06 schreef Liejannuh het volgende:
Het was weer geweldig!

En hij deed smallfilm in de toegift met alleen pianobegeleiding en dat was erg mooi!

En Solo was ook erg ok!
Wat zij zegt.

Zoals BSB zou zeggen: [Treffend] Bij 'Het voordeel van video' liep het beeld op de pc niet zoals het zou moeten lopen.
En de pauze-act was nog maffer dan de vorige keer.

Enige minpunt: bij Solo zat er een irritante elektronische zoem door de muziek.
Ik had de indruk dat ze daarom besloten om meer uptempo nummers te spelen dan in Naaldwijk.
I intend to live forever, or die trying.
pi_26227673
Oh, en Theater Zwembad De Regentes ligt in tegenstelling tot wat je zou denken niet aan de Regentesselaan, maar aan de Weimarstraat.
I intend to live forever, or die trying.
pi_26227947
tvp
  vrijdag 15 april 2005 @ 10:21:58 #191
1762 YPPY
Yppiaans
pi_26242296
Spinvis was erg goed. Solo vond ik wat meer slaapverwekkend. En ik was al moe, dus het was maar goed dat ze niet zo lang speelden.
Het pauze nummer was helemaal vreemd. Maar gelukkig zijn het waterstof- en het zuurstofatoom vriendjes geworden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_26242726
Heeft ie gewoon iedere keer een ander pauze programma?????
Heeft ie wel de moppen over de eieren verteld?
  zondag 17 april 2005 @ 09:34:09 #193
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_26290054
zo...vanavond gelukkig de laatste al weer...kan 'ie eens lekker een poosje s' avonds tv kijken enzo...
Mu!
  zondag 17 april 2005 @ 11:24:37 #194
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_26291428
quote:
Op zondag 17 april 2005 09:34 schreef SingleCoil het volgende:
zo...vanavond gelukkig de laatste al weer...kan 'ie eens lekker een poosje s' avonds tv kijken enzo...
Of eventueel zn 2e cd afmaken. .
For great justice!
pi_26295922
mijn ouders zijn ook naar spinvis geweest
ik had ze al wel een beetje lekker gemaakt maar ik had het eigenlijk niet van ze verwacht, zeker van mijn moeder maar ze vonden het erg tof
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_26312071
Het was . Ik vond het wel vaag dat het grootste deel van het publiek een beetje stil zat te staren, maarja. En ik vind dat Hoofddorp bordjes naar de snelweg moet zetten. We hebben nu zo'n beetje de binnenlanden van de randstad gezien, en zelfs met groot licht gereden
  maandag 18 april 2005 @ 14:41:32 #197
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_26322999
quote:
Op maandag 18 april 2005 00:07 schreef mel723 het volgende:
Het was . Ik vond het wel vaag dat het grootste deel van het publiek een beetje stil zat te staren, maarja. En ik vind dat Hoofddorp bordjes naar de snelweg moet zetten. We hebben nu zo'n beetje de binnenlanden van de randstad gezien, en zelfs met groot licht gereden
Ik was 'r ook .

En aangezien ik helemaal vooraan (in 't midden) zat heb ik niets gemerkt van de rest van 't publiek. Maar het was echt het beste optreden van 'm tot nu toe wat ik gezien heb.

Ik heb nu weer 2 blaadjes van Lotus Europa 'gejat' . En hij herkende me ook van de vorige keer. Ook heb ik een foto van ons twee. Toffe gast .
pi_26337512
Koel man Ik zat op het fuckin' balkon Maarja, had ik maar wat sneller moeten reageren. Ik vond het geluid trouwens wel erg goed
  dinsdag 19 april 2005 @ 08:26:15 #199
1762 YPPY
Yppiaans
pi_26340355
De mop over de eieren heeft de man verteld die rechtsachter op het podium stond, de man daarvoor demonstreerde het vangen.
Dat ze vriendjes werden was een gedicht over het ontstaan van de aarde dat dezelfde man vertelde. Hij begon steeds opnieuw, omdat er weer mensen de zaal binnen kwamen die het begin hadden gemist.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 19 mei 2005 @ 18:10:56 #200
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_27158160
Ik ga volgende week voor de derde keer deze tour, nu naar Tivoli, maar ik vroeg me af of dat weer een zitconcert is of niet. Wie weet dat?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 02:10:01 #201
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27424721
Hallo. Het was vanavond weer fucking geniaal. Alleen het publiek in Tivoli was irritant.
For great justice!
pi_27429717
De talen van mijn tong is wel oké
  zondag 29 mei 2005 @ 18:08:21 #203
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27458708
Zijn er nou helemaal geen opnames van deze tour?
For great justice!
  zondag 29 mei 2005 @ 18:12:43 #204
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_27458828
Dat zou heel stom zijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_27459179
Zijn er eigenlijk al plannen voor een nieuw Spinvis-album??
  zondag 29 mei 2005 @ 18:30:09 #206
6536 dwerg
chagrijn
pi_27459291
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:08 schreef QyRoZ het volgende:
Zijn er nou helemaal geen opnames van deze tour?
In De Regentes in Den Haag liep er wel iemand heel erg opzichtig rond met een te grote camera. Geen idee of hij er ook iets nuttigs mee heeft gedaan verder. Ik weet wel dat de pc waar de achtergrondbeelden opstaan daar tijdens 'Het voordeel van video' de geest gaf, dus van de opnames van dat nummer zou ik niet al te veel verwachten.
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 29 mei 2005 @ 18:37:44 #207
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27459501
Ik zag op Soulseek opnames staan van het optreden in Eindhoven, maar kan ze niet meer terugvinden. De wachtrij was ook idioot lang.
For great justice!
  maandag 30 mei 2005 @ 07:48:39 #208
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_27472386
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:37 schreef QyRoZ het volgende:
Ik zag op Soulseek opnames staan van het optreden in Eindhoven, maar kan ze niet meer terugvinden. De wachtrij was ook idioot lang.
Damn, ik had best opnamens willen hebben van deze tour!
  maandag 30 mei 2005 @ 10:22:38 #209
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_27474844
Ik zocht op "Spinvis live" en het eerste wat ik vond waren de opnames van de VPROstreams die ik in losse Mp3s had verknipt en die IR van me gedownload had. .
Ik ga naar huis.
  maandag 30 mei 2005 @ 10:23:39 #210
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27474873
quote:
Op maandag 30 mei 2005 07:48 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Damn, ik had best opnamens willen hebben van deze tour!
Ja, ik dus ook. .
For great justice!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:29:50 #211
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_27505316
quote:
Op zondag 29 mei 2005 18:37 schreef QyRoZ het volgende:
Ik zag op Soulseek opnames staan van het optreden in Eindhoven, maar kan ze niet meer terugvinden. De wachtrij was ook idioot lang.
Bedankt!

Met wat gericht zoeken heb ik hem gevonden, en hij is nu downloadende. Duurt vast nog wel een dag maar dan heeft Supereert ze ook.

En ja, ik vind dat ik dat mag als ik al 3x naar een optreden ben geweest deze tour.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 11:06:27 #212
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_27506583
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 10:29 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Bedankt!

Met wat gericht zoeken heb ik hem gevonden, en hij is nu downloadende. Duurt vast nog wel een dag maar dan heeft Supereert ze ook.
Houd ons op de hoogte aub!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:16:08 #213
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27512683
Keep me posted, aap. Ik heb ze inmiddels ook gevonden en ze staan in een hele lange rij.
For great justice!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 14:51:59 #214
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_27513906
Fijn. Mijn computer liep vast terwijl ik weg was. Maar goed, poging 2. In dit tempo is over een dag of 3 het hele optreden wel binnen. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:31:00 #215
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27515237
Goochelaars en geesten
Echt zo fucking mooi.
For great justice!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:33:20 #216
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_27515324
Voor zo ver ik kan oordelen aan de hand van 1 track is de kwaliteit goed.

Wat ik me overigens nu echt afvraag: de liveversie van Goochelaars en Geesten is echt HEEL anders dan die op de LP die ik heb. Zo anders dat ook de tekst helemaal verschilt en het ook helemaal anders in elkaar zit. Welke zou er nou op het album verschijnen?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:34:56 #217
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_27515377
Een LP met Goochelaars en Geesten? Vertel...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:37:13 #218
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_27515480
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:34 schreef TeleluvR het volgende:
Een LP met Goochelaars en Geesten? Vertel...
Ergens in dit topic staat er al een foto van. Limited Edition (500 ex.) en wrs nu al uitverkocht. Moet hem eigenlijk nog een keer rippen maar ik heb geen MP3 speler of zo.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:38:24 #219
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_27515526
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:37 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ergens in dit topic staat er al een foto van. Limited Edition (500 ex.) en wrs nu al uitverkocht. Moet hem eigenlijk nog een keer rippen maar ik heb geen MP3 speler of zo.
Fantastisch, ik heb dat geloof ik een beetje gemist
Leuk hoor!
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:49:10 #220
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_27515870
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:38 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Fantastisch, ik heb dat geloof ik een beetje gemist
Leuk hoor!
Te bestellen op http://www.youmakemusic.com/shop/index.php?action=detailinfo&article_id=1007350

Maar ik krijg nog steeds een dvd (ook van spinvis) van dat bedrijf die nog niet opgestuurd is, dus tot dan wil ik ze niet aanraden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 15:52:33 #221
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_27516001
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 15:49 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Te bestellen op http://www.youmakemusic.com/shop/index.php?action=detailinfo&article_id=1007350

Maar ik krijg nog steeds een dvd (ook van spinvis) van dat bedrijf die nog niet opgestuurd is, dus tot dan wil ik ze niet aanraden.
Helaas heb ik nog steeds niet de beschikking over een platenspeler, anders had ik em zo aangeschaft...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 21:57:33 #222
14149 MadScientist
i was there
pi_27526612
29 december staat Spinvis in de 013, Tilburg, dat betekent dus waarschijnlijk een tour langs muziekpodia eind 2005
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 1 juni 2005 @ 03:07:27 #223
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_27532810
Hoera. Het optreden is binnen. Ik ga dus heel gelukkig slapen. En in ruil daarvoor heeft [betreffende eigenaar] ook wat dingen van mij gehad.

*kus me dan en biiiiiiiiiiiiiiiiiiijt mijn tong af*
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 2 juni 2005 @ 01:31:22 #224
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27564834
En wat klinkt dat geweldig, die live opnames.
For great justice!
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:42:14 #225
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_27573423
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 03:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hoera. Het optreden is binnen. Ik ga dus heel gelukkig slapen. En in ruil daarvoor heeft [betreffende eigenaar] ook wat dingen van mij gehad.

*kus me dan en biiiiiiiiiiiiiiiiiiijt mijn tong af*
Zijn ze goed, de opnames? Dan ga ik binnenkort ook eens op zoek!
  donderdag 2 juni 2005 @ 13:17:15 #226
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_27574605
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:42 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Zijn ze goed, de opnames? Dan ga ik binnenkort ook eens op zoek!
Mail me als je ze wil hebben. Adres staat in mn profiel.
For great justice!
pi_27882352
http://3voor12.vpro.nl/3v(...)audionumber=20980990

Nieuw nummer van Spinvis. Klinkt wel OK vind ik.
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
  maandag 13 juni 2005 @ 12:14:57 #228
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_27882399
Is niet echt nieuw meer. .
Ik ga naar huis.
pi_27882690
Waar blijft dat nieuwe album?
  maandag 13 juni 2005 @ 12:24:47 #230
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_27882702
Vervelend he Nietzie, alles al kennen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 13 juni 2005 @ 13:24:28 #231
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_27884846
quote:
Op maandag 13 juni 2005 12:14 schreef nietzman het volgende:
Is niet echt nieuw meer. .
Inderdaad. Bovendien is een deel van het sample al gebruikt op het debuut van SpinviS
  maandag 20 juni 2005 @ 16:34:53 #232
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_28093208
Heeft iemand in dit topic een goed adres voor guitartabs van Spinvis?
  maandag 20 juni 2005 @ 17:59:20 #233
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_28095639
Nu ook in mijn bezit: The Pet Series, Volume 4, mét Idee 17.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 20 juni 2005 @ 18:08:17 #234
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_28095886
Ik ben inmiddels wel toe aan het nieuwe album.
For great justice!
  maandag 20 juni 2005 @ 18:14:45 #235
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_28096025
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:08 schreef QyRoZ het volgende:
Ik ben inmiddels wel toe aan het nieuwe album.
Eigenlijk ben ik al toe aan het album daarna. Maar ja...
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_28096055
Ik heb Spinvis 2 avonden achter elkaar gezien ! En dat was een beetje teveel van het goede...
  maandag 20 juni 2005 @ 18:22:28 #237
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_28096204
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:08 schreef QyRoZ het volgende:
Ik ben inmiddels wel toe aan het nieuwe album.
idd, wanneer komt ie nou...
  maandag 20 juni 2005 @ 18:49:13 #238
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_28096862
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:16 schreef gelly het volgende:
Ik heb Spinvis 2 avonden achter elkaar gezien ! En dat was een beetje teveel van het goede...
Alsof je Spinvis te vaak kan zien...
For great justice!
pi_28096934
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:49 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Alsof je Spinvis te vaak kan zien...


Het was vorige week op Terschelling (Oerol) en zelfs de toegift was exact hetzelfde als het eerste optreden van de avond d'r voor. Wel vermakelijk trouwens.
pi_29003013
hm ok hij staat 21 januari in de Paradiso. kaartjes te koop vanaf 30 juli
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:45:13 #241
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_29004589
Ja, er komt weer een nieuwe tourronde aan.
For great justice!
  donderdag 21 juli 2005 @ 11:53:45 #243
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_29004849
En hoe zit het met het nieuwe album?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_29005670
* MrCrowley gaat 28 Oktober naar Spinvis
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_29005887
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 11:51 schreef Liejannuh het volgende:
Details!!!!!
22-12 Paard van Troje, Den Haag.
23-12 Oosterpoort, Groningen.
29-12 013, Tilburg.
9-2 Tivoli, Utrecht.

Zullen nog wel meer concerten zijn, maar deze kon ik redelijk snel vinden.
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 21 juli 2005 @ 12:54:46 #246
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_29006487
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:22 schreef MrCrowley het volgende:
* MrCrowley gaat 28 Oktober naar Spinvis
Zo snel al? Waar?
For great justice!
  donderdag 21 juli 2005 @ 12:56:05 #247
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_29006530
Zo 16 oktober 2005 Haarlem
For great justice!
pi_29006551
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:30 schreef dwerg het volgende:

[..]

22-12 Paard van Troje, Den Haag.
Mooi! Nu nog uitvinden wanneer de voorverkoop begint, want dat staat natuurlijk niet op de site van het paard.
pi_29006585
Ik mail je net, muts. Kan gewoon via ticketservice. Ik ben zeker weer geklassificeerd als spam.
I intend to live forever, or die trying.
pi_29006635
Over die Eindhoven-opnames: die heb ik gemaakt...
Ik heb ze gemaakt met m'n minidisc-recorder (vanaf midden rij 2) en ik heb overgezet naar CD (inclusief het voorprogramma van Solo en een stuk van de pauze-act) en ze daarna ook als mp3 gecodeerd, maar de CD klinkt absoluut wat beter. Ik heb ze vervolgens geshared op DC++ een dag of wat na het concert en ik zie dat ze zich verder verspreid hebben :-) Ze waren op DC++ in ieder geval vrij populair.
Homo Sapiens have outgrown their use.
-David Bowie ('Oh! You Pretty things', Hunky Dory, 1971)
pi_29006732
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:57 schreef dwerg het volgende:
Ik mail je net, muts. Kan gewoon via ticketservice. Ik ben zeker weer geklassificeerd als spam.
Ik mail je net terug dumbo!
Ik fiets wel even langs, scheelt weer reserveringskosten enzo!

deze keer geen spam trouwens, lekker vaag spamfilter!
pi_29006778
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:02 schreef Liejannuh het volgende:
Ik fiets wel even langs, scheelt weer reserveringskosten enzo!
Daar kun je dan weer 2 biertjes van kopen.
I intend to live forever, or die trying.
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:24:55 #253
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_29007450
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:59 schreef dennisjv het volgende:
Over die Eindhoven-opnames: die heb ik gemaakt...
Ik heb ze gemaakt met m'n minidisc-recorder (vanaf midden rij 2) en ik heb overgezet naar CD (inclusief het voorprogramma van Solo en een stuk van de pauze-act) en ze daarna ook als mp3 gecodeerd, maar de CD klinkt absoluut wat beter. Ik heb ze vervolgens geshared op DC++ een dag of wat na het concert en ik zie dat ze zich verder verspreid hebben :-) Ze waren op DC++ in ieder geval vrij populair.
Held!
For great justice!
pi_29007729
Bij het paard wisten ze niet of het een volledige tournee was en of er een nieuw album aankomt of niet. Advies van het Paard: Kijk eens op zn website! En aangezien je daar alleen maar kunt mailen, moet er maar een mailtje naar spinvis! :-)
Ik stuur vanavond wat, tenzij iemand anders erg ongeduldig is en zich geroepen voelt om eerder te mailen.
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:45:03 #255
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_29008091
Op de site van Paradiso staat dat er in de herfst een nieuw album komt.
For great justice!
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:27:22 #256
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_29011568
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 12:56 schreef QyRoZ het volgende:
Zo 16 oktober 2005 Haarlem
Dan ga ik al naar dEUS in Tivoli
For great justice!
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:33:34 #257
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_29011773
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:24 schreef QyRoZ het volgende:
Held!
Ik ga naar huis.
  donderdag 21 juli 2005 @ 16:28:13 #258
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_29013578
Verder nog optredens in Nederland binnenkort? Zie er wel een boel in België.
For great justice!
pi_29019676
Spinvis gemaild, nu maar hopen dat ie beter is in terugmailen dan Guy Sebastian!
  donderdag 21 juli 2005 @ 21:00:32 #260
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_29020526
Of dan George W. Bush. Die mailt ook nooit terug. De lul.
For great justice!
  donderdag 21 juli 2005 @ 21:48:37 #261
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_29021904
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 20:30 schreef Liejannuh het volgende:
Spinvis gemaild, nu maar hopen dat ie beter is in terugmailen dan Guy Sebastian!
Ik heb 'm een maandje of 2 terug ook gemaild en daar op volgde de meest vreemde gesprekken ever . Ik weet nou nog steeds niet of ik daadwerkelijk met Erik gemaild heb of met iemand anders. Het was in elk geval heel apart.

Dus beware .
  woensdag 27 juli 2005 @ 01:19:38 #262
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_29158910
Eindelijk het hoofd van Ferdinand Cheval binnen. En het is een totaal bizar pakket. Morgen afluisteren.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_29167127
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Eindelijk het hoofd van Ferdinand Cheval binnen. En het is een totaal bizar pakket. Morgen afluisteren.
Ik vind het als geheel leuk bedacht (wel jammer van die brakke verpakking..) en goed uitgevoerd. Het is absoluut een fascinerend onderwerp, maar toch is het niet iets dat ik veel gedraaid heb, misschien 2 keer of zo in z'n geheel.

-dennis-
Homo Sapiens have outgrown their use.
-David Bowie ('Oh! You Pretty things', Hunky Dory, 1971)
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:11:10 #264
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_29169790
Hij moet gewoon dat nieuwe album eens afmaken.
For great justice!
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:59:01 #265
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_29181940
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:19 schreef I.R.Baboon het volgende:
Eindelijk het hoofd van Ferdinand Cheval binnen. En het is een totaal bizar pakket. Morgen afluisteren.
Zo dat heeft dan een tijd geduurd. Ik had niet verwacht deze eerder te hebben dan I.R.Baboon.
pi_29508045
Nog steeds geen mail terug van spinvis.
Ga van de week wel kaartjes halen voor Den Haag. Nog meer liefhebbers?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:44:02 #267
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_29516315
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 22:48 schreef Liejannuh het volgende:
Nog steeds geen mail terug van spinvis.
Ga van de week wel kaartjes halen voor Den Haag. Nog meer liefhebbers?
Zullen we onze kennismaking hernieuwen bij een concert van Spinvis?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_29516340
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 09:44 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Zullen we onze kennismaking hernieuwen bij een concert van Spinvis?
Leuk!
Ik zal eens kijken of ik nog meer #zuid-hollanders kan vinden die mee willen!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 09:49:58 #269
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_29516397
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 09:46 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Leuk!
Ik zal eens kijken of ik nog meer #zuid-hollanders kan vinden die mee willen!
Vroeger...

Verkeerde topic, maar heb je toevallig ook zin en tijd om naar Eels te gaan in Den Haag op 2 oktober?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:31:26 #270
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_29581069
Ah, wat komt Spinvis toch goed tot zijn recht met dit snert/sleurweer.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_29652125
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 09:46 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Leuk!
Ik zal eens kijken of ik nog meer #zuid-hollanders kan vinden die mee willen!
Misschien ik wel Lijkt me erg leuk maar m0et n0g even kijken 0f het uitk0mt....

Al mail terug van meneer Erik t0evallig?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_29782533
Ik ga naar zijn optreden in Tilburg.. heb er nu al zin in!

29 dec
pi_30133723
Paradiso, 21 januari ofzo. Tof.
For great justice!
pi_30194011
Ik heb 7 kaartjes voor het Paard 22 december!
En ik zie net op het spinvis.be forum dat er nog meer optredens aankomen? Wat theaterwerk nog (meer Lotus Europa):
october 2005
zaterdag 15 Stadsschouwburg Velsen IJmuiden 0255-515789
zondag 16 Stadsschouwburg Haarlem Haarlem 023-5121212
donderdag 20 Theater de Purmaryn Purmerend 0299-432205
vrijdag 28 Schouwburg Kunstmin Dordrecht 078-6397979

november 2005
donderdag 3 Castellum Alphen aan de Rijn 0172-429292

Er zijn vast meer data ergens te vinden, maar ik weet nog even niet waar.

En deze vond ik ook nog:
Spinvis treedt op in het Concertgebouw te Amsterdam op zondag 11 september 2005. Hij werkt mee aan SOUK Dutch Moroccan Music Experience, dat door Entrée en Holland Symfonia wordt georganiseerd. De deuren gaan open om 17 uur; het programma begint om 19 uur. De avond wordt vanaf 21.30 uur afgesloten met dansmuziek in de Grote Zaal. (Na 19 uur geen toegang)

Studenten en CJP-pashouders kunnen voor ¤15,- i.p.v. ¤25,- naar dit evenement.

Toegangskaarten zijn verkrijgbaar bij de kassa van het Concertgebouw (dagelijks van 10.00 tot 19.00 uur), via de reserveerlijn op nummer 020 67 18 345 (10:00 uur – 17:00 uur), via www.concertgebouw.nl of via het Uitburo op nummer 0900-0191.

Voor meer informatie zie www.soukmusic.nl.
  vrijdag 2 september 2005 @ 17:44:40 #275
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_30208298
Ik ben op 15 december in de Doornroosje .
  vrijdag 2 september 2005 @ 21:40:36 #276
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_30214779
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 10:00 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb 7 kaartjes voor het Paard 22 december!
Ik ga 22 december weer naar Spinvis lees ik!
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 4 september 2005 @ 22:53:50 #277
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_30273265
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 21:40 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Ik ga 22 december weer naar Spinvis lees ik!
Oh, ik ook.
  zondag 4 september 2005 @ 22:55:24 #278
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_30273321
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:53 schreef Christine het volgende:

[..]

Oh, ik ook.
Snel kaartje halen / reserveren / kopen / lenen / stelen dan...
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  zondag 4 september 2005 @ 22:55:44 #279
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_30273332
Heb jij al kaartjes?
  zondag 4 september 2005 @ 22:59:49 #280
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_30273463
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:55 schreef Christine het volgende:
Heb jij al kaartjes?
Yup, met dank aan Liejannuh
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  maandag 5 september 2005 @ 07:39:11 #281
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_30279840
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:53 schreef Christine het volgende:

[..]

Oh, ik ook.
Tof!
For great justice!
  maandag 5 september 2005 @ 16:02:37 #282
73364 Pinjata
verbal diarrea
pi_30290511
28 januari 2006 in de Groene Engel in Oss

www.groene-engel.nl
http://forum.openmusic.nl > HET forum voor de luie thuisstudio muzikant <
pi_30290597
Menjo, ik heb een kaartje voor je!
  maandag 5 september 2005 @ 16:06:13 #284
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30290632
Hoi!
Ik ga naar huis.
  maandag 5 september 2005 @ 17:05:43 #285
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_30292275
quote:
Op maandag 5 september 2005 07:39 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Tof!
Ga jij ook? Ik neem IR ook mee.
  maandag 5 september 2005 @ 17:07:54 #286
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_30292346
Ik ga wel naar Paradiso, daar gaat IR vast ook heen. Ik moet momenteel even wat rustig aan doen met uitgaven.
For great justice!
  maandag 5 september 2005 @ 17:36:20 #287
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_30293194
Ik hou van Nietzman. Heel erg veel. . De reden is een bepaald MP3 bestand wat ik op webspace heb staan maar waar ik een ban voor krijg als ik daar de link van geef.
For great justice!
pi_30294451
Ik ga hem zien in Haarlem.

Is de releasedatum van de nieuwe plaat al bekend? Of het het nog steeds "na de zomer" ...?
Aldus.
  maandag 5 september 2005 @ 18:23:49 #289
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_30294531
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:36 schreef QyRoZ het volgende:
Ik hou van Nietzman. Heel erg veel. . De reden is een bepaald MP3 bestand wat ik op webspace heb staan maar waar ik een ban voor krijg als ik daar de link van geef.
Als ik 't zo hoor is 't wel de moeite waard om een ban voor te krijgen...

Wat is 't precies?
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
pi_30294943
quote:
Op maandag 5 september 2005 16:02 schreef Pinjata het volgende:
28 januari 2006 in de Groene Engel in Oss

www.groene-engel.nl
Hoe heb jij daar kaartjes geregeld
  maandag 5 september 2005 @ 18:58:15 #291
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_30295518
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:23 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Als ik 't zo hoor is 't wel de moeite waard om een ban voor te krijgen...

Wat is 't precies?
Mail maar
qyroz
at
xs4all
.
nl
For great justice!
pi_30295577
mag ik je ook meelen als ik daar zin in heb?
  maandag 5 september 2005 @ 19:05:48 #293
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_30295739
Alleen jij.
For great justice!
  maandag 5 september 2005 @ 19:06:29 #294
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30295758
Mij ook he.
Ik ga naar huis.
  maandag 5 september 2005 @ 19:07:52 #295
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_30295795
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:21 schreef Z het volgende:
Ik ga hem zien in Haarlem.

Is de releasedatum van de nieuwe plaat al bekend? Of het het nog steeds "na de zomer" ...?
"Na de zomer". De hele Spiv-site is ook redelijk niet-informatief, zeg maar. Ik verwacht oktober.
For great justice!
pi_30295824
Moet ik jou ook meelen?
gvd
  maandag 5 september 2005 @ 19:12:45 #297
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_30295937
Nietzman .

Hoe ik ook doe, je blijft m'n held .
  maandag 5 september 2005 @ 19:25:10 #298
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_30296330
Ti's stiekem allemaal omdat ik met je naar bed wil Schaapje. .
Ik ga naar huis.
  maandag 5 september 2005 @ 19:33:44 #299
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_30296600
*lebber* .

* BlaatschaaP luistert nu de LP versie van Goochelaars en Geesten.

Hoe geniaal kan iemand zijn?
pi_30296764
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')