abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 februari 2004 @ 17:20:13 #1
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_16948953
Ik zit er aan te denken binnenkort een automobiel aan te schaffen, nu wilde ik graag weten wat dit mij ongeveer aan verzekering gaat kosten per maand. (lijkt mij vrij logisch)

Dus ik naar een site van een willekeurige verzekeraar en offerte formuliertje invullen. Maar daar willen ze dus allemaal heel gedetaileerde info over de auto weten, maar die weet ik nog niet want ik heb helemaal nog geen auto!
Ik wil alleen weten wat het ONGEVEER kost, ik weet ook wel zo'n beetje wat voor soort bak ik zoek dus ik kan wel wat 'gemiddelde' gegevens invullen, maar ze willen elk detailtje weten, welk model, uitvoering, etc. etc. etc.
Andere verzekeraars vragen hetzelfde.

Lekker belangrijk al die gegevens, ik wil helemaal niet tot de cent nauwkeurig weten wat 't kost.

Mijn vraag dus: Weet iemand een site of een manier om er achter te komen wat het ongeveer per maand gaat kosten.

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_16949067
Probeer eens Independer (www.independer.nl) of anders www.sterpolis.nl waren voor mij de goedkoopste. Of geef je auto en jaartal hier op misschien dat een andere fokker dezelfde heeft en gewoon zijn bedrag opgeeft....
pi_16949660
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 17:20 schreef Aaargh! het volgende:
Ik zit er aan te denken binnenkort een automobiel aan te schaffen, nu wilde ik graag weten wat dit mij ongeveer aan verzekering gaat kosten per maand. (lijkt mij vrij logisch)
[..]
Lekker belangrijk al die gegevens, ik wil helemaal niet tot de cent nauwkeurig weten wat 't kost.
De autoverzekering is sterk afhankelijk van het type auto (risicobak of niet?), het gewicht van de auto, jouw leeftijd etc. Voor de verzekerings maatschappij zijn die gegevens erg belangrijk.

Dan kies je toch een auto die jouw leuk lijkt, neem aan dat je ongeveer weet wat je zoekt, wil je een X5 of een tien jaar oude panda? Je kunt ook kijken wat je voor een auto wil uitgeven zeg ff 7000 euro vul je die gegevens in op een site zoals Auto online. Daar komt vast wel een blik uitrollen en die voer je op bij de verzekerings site.

Zonder gegevens is het antwoord vrij simpel van enkele tientalle euro's tot enkele honderden.. Ongeveer niet op de cent nauwkeurig.

There's no place like 127.0.0.1
pi_16950746
Je neemt een auto die je leuk vind. Je zoekt zo'n auto via autweek of autotrader op en klikt op de link toon specificaties van de ze auto en tadaa de gegevens. En die zijn heel belangrijk voor de hoogt van de verzekering. Vooral gewicht v/d auto, en bouwjaar, merk , type , etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')