abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16922215
Hier en daar ben ik al het woord "authentificatie" tegengekomen op Internet. In woordenboeken vind ik dat woord echter niet terug. Wat wil dat woord zeggen?
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_16922241
Soort van controleren volgens mij
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  donderdag 5 februari 2004 @ 20:00:57 #3
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_16922257
au·then·ti·se·ren (ov.ww.)
1 rechtsgeldig maken
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_16922302
authentiseren: controleren of jij wel jij bent

authoriseren: jou de rechten geven die aan jou behoren

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_16922356
[b] Authentificatie fout [b/]

The system administrator has banned any posts originating from your computer and/or provider. Contact the administrator of this board for more information. If you have a valid user or moderator account for this discussion, you may still use that username and password to post.

Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_16922376
Je bedoelt authenticatie denk ik, niet authentificatie. Dat laatste heb ik iig nog nooit van gehoord.
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_16922431
Ja, ik heb nog eens gekeken, het is inderdaad authenticatie, ik had het verkeerd gelezen.
  donderdag 5 februari 2004 @ 20:06:30 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_16922434
authenticatie: controleren op identiteit (vaak met bijv. loginnaam en password, of bijvoorbeeld met een oogscan of een paspoort)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_16922475
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 20:04 schreef Vloris het volgende:
Je bedoelt authenticatie denk ik, niet authentificatie. Dat laatste heb ik iig nog nooit van gehoord.
in 't engels authentication.....

dat wordt gecontroleerd of je wel de waarheid zegt over wie je bent
dus, als jij erik bent, en je wilt inloggen op fok, en je geeft als wachtwoord "qwerty" op. dan is dat fout. dan is de authentificatie mislukt.

edit:
de persoon boven mij zegt 't op een makkelijke manier

pi_16922601
authenticatie is het proces van bewijzen dat jij degene bent die jij beweert te zijn. Dat kan op basis van drie dingen : iets wat jij weet, iets wat jij hebt, iets wat jij bent. Denk daarbij aan password, smartcard, vingerafdruk.
Door een combinatie van deze zaken wordt het authenticatie proces extra veilig gemaakt. Een password is te raden, een smartcard te stelen en een irisscan te vervalsen.
Twee of meer tegelijk een stuk moeilijker.
pi_16922677
Authenticatie is niet perse gelijk aan identificatie,
identificatie gebruik je om de identiteit vast te stellen.
authenticatie wordt gebruik om vast te stellen of iets authentiek
dus echt is. Als je identiteit geauthentiseerd is, dan is de
identiteit echt, en heb je inderdaad geidentificeerd...
  donderdag 5 februari 2004 @ 20:15:21 #12
619 pierce
We hebben een P.....
pi_16922722
Authenticatie is de verificatie van de identiteit van een persoon (of host, server, klant...etc. ).
pi_16923636
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 20:13 schreef LeukIsAnders het volgende:
Authenticatie is niet perse gelijk aan identificatie,
identificatie gebruik je om de identiteit vast te stellen.
authenticatie wordt gebruik om vast te stellen of iets authentiek
dus echt is. Als je identiteit geauthentiseerd is, dan is de
identiteit echt, en heb je inderdaad geidentificeerd...
Maar als je beide woorden mixt dan krijg je authentificatie
Censuur is een extreme uiting van angst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')