abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:05:13 #1
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16897415
Na de spectaculaire overwinning tegen Bayern in de DFB-beker lijkt het me wel eens tijd voor een topic over de toekomstige Bundesliga-club. Na jaren van Regional-Liga en andere lagere divisies lijken onze vrienden uit Aken te gaan promoveren naar de Bundesliga. Bij de Alemannen spelen dire Nederlanders: Quido Lanzaat (Ex-Ajax) en Erik Meijer en Eric van der Luer, u allen wel bekend. Even wat feiten over deze fantastische Duiste club, die tevens een sterke vriendenband met Roda JC heeft.

De selectie:

quote:
Stephan Straub
Frank Paulus
Alexander Klitzpera
Quido Lanzaat
Dennis Brinkmann
Willi Landgraf
Ivica Grlic
Eric van der Luer
Daniel Gomez
Karlheinz Pflipsen
Erik Meijer
Edwin Bediako
George Mbwando
Chuck Kim
Kai Michalke
Dirk Memmersheim
Thierry Bayock
Emmanuel Krontiris
Stefan Blank
Bachirou Salou
Fabian Ewertz
Cristian Fiel

Wat Alemannia zelf over Alemannia zegt:

quote:
Alemannia Aachen ist das sportliche Aushängeschild einer ganzen Region.

Aachen - das ist mehr als Dom, Printen, heiße Quellen und Kaiser Karl und Alemannia - das ist mehr als Fußball. Alemannia bedeutet aufopferungsvollen Kampf, Einsatz und Leidenschaft.

Über eine Million Menschen in der "Euregio Maas-Rhein" im deutsch-niederländisch-belgischen Grenzgebiet nehmen Anteil am sportlichen Erfolg des Vereins und der Mannschaft. Während ihres mittlerweile über einhundertjährigen Bestehens erlebte Alemannia Aachen viele Sternstunden, musste aber auch Rückschläge verkraften. Meisterschaften, Pokalendspiele, Auf- und Abstiege bleiben in Erinnerung und machen das aus, was Alemannia heute ist. Ein Verein mit Tradition, ausgerichtet auf eine moderne Zukunft.

Wir heißen Sie willkommen in der virtuellen Heimat des TSV Alemannia Aachen. Klicken Sie sich durch unser Angebot, lernen Sie unseren Verein kennen.


Het logo:

Het stadion:
Daten und Fakten:
erste Bebauung des Geländes: 1908
Stadioneröffnung: 03. Juni 1928
Einweihung nach Modernisierung: 28. August 1957
Fassungsvermögen: 22.500 Zuschauer
überdachte Sitzplätze: 3.500 Zuschauer
überdachte Stehplätze: 6.500 Zuschauer
Zuschauerrekord 35.000 beim Spiel Alemannia - Schalke 04
am 06.10.1957 (Oberliga West, 2:1)


Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:07:24 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_16897475
Stond laatst in Sportweek wat Erik Meier daar verdient... Echt asociaal veel volgens mij. Zal het ff opzoeken.
pi_16897482
Aachen is een leuke stad
Rammstein: Dortmund 2001, HMH 2001, Pinkpop 2002, Arnhem 2002, Dortmund 2004, Berlijn 2005
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:08:42 #4
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16897532
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:07 schreef Mr_Rammstein het volgende:
Aachen is een leuke stad
Erg leuk inderdaad, maar het voetbal is, alhoewel het niet altijd even goed is, altijd spannend.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_16897555
Alemannia Aachen
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:10:06 #6
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16897570
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:07 schreef Zwansen het volgende:
Stond laatst in Sportweek wat Erik Meier daar verdient... Echt asociaal veel volgens mij. Zal het ff opzoeken.
Roda kon/wilde hem iig niet dat bedrag betalen.
Maar Erik is het dubbel en dwars waard, die kerel brengt echt 90 minuten oorlog "in de 16" .
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_16897579
Hier zitten we echt op te wachten

Op deze manier kan je van elke "sympathieke" of goed presterende club een topic openen.

  woensdag 4 februari 2004 @ 23:10:45 #8
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16897585
Iemand al eens "Im Tivoli" geweest?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_16897623
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:10 schreef Afunados het volgende:
Hier zitten we echt op te wachten

Op deze manier kan je van elke "sympathieke" of goed presterende club een topic openen.


Ik overleg even met Doc hierover, maar heb ook mijn twijfels om voor elke buitenlandse, niet top-clubs, topics open te laten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_16897632
Die te hard rijden boetes in Aachen zijn heel duur!

5 euro!

  woensdag 4 februari 2004 @ 23:12:56 #11
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16897649
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:10 schreef Afunados het volgende:
Hier zitten we echt op te wachten

Op deze manier kan je van elke "sympathieke" of goed presterende club een topic openen.


Een aardige redenering die echter niet het bestaan van een MVV-topic verklaart, aangezien deze club aan geen van de twee criteria voldoet, au contraire.

Maar als je niet op die topic zit te wachten staat het je vrij hier niet te posten.

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:13:45 #12
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16897692
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik overleg even met Doc hierover, maar heb ook mijn twijfels om voor elke buitenlandse, niet top-clubs, topics open te laten.


Waarom?
Er zijn genoeg mensen die bijzondere gevoelens voor deze club hebben.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:14:49 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_16897745
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:13 schreef Kaalhei het volgende:

Waarom?
Er zijn genoeg mensen die bijzondere gevoelens voor deze club hebben.


Er zijn ook vast genoeg mensen die sympathie voor Rood-Zwart 3 in Bloemendaal hebben, maar of dat een eigen topic verdient?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_16897754
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:13 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Waarom?
Er zijn genoeg mensen die bijzondere gevoelens voor deze club hebben.


Zal ik dan ook even een Fiorentina, STVV, Standard, Gent, Tottenham en Lazio topic openen
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:15:50 #15
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16897778
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Er zijn ook vast genoeg mensen die sympathie voor Rood-Zwart 3 in Bloemendaal hebben, maar of dat een eigen topic verdient?


De positie van de club op de ranglijst moet toch niet het beslissingscriterium zijn. De mogelijkheid tot discussie is toch het meest relevante aspect. Ik weet zeker dat er meer mensen rondlopen hier die in deze club geinteresseerd zijn, of sterker nog: vanavond aanwezig waren bij de match tegen Bayern Muenchen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kaalhei op 04-02-2004 23:16]

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_16897796
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:12 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Een aardige redenering die echter niet het bestaan van een MVV-topic verklaart, aangezien deze club aan geen van de twee criteria voldoet, au contraire.

Maar als je niet op die topic zit te wachten staat het je vrij hier niet te posten.


, jij neemt trouwens ook alles persoonlijk op he
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:18:49 #17
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16897881
On-topic: In de volgende ronde van de beker staat de legendarische derby tegen Moenchengladbach op het programma. Waar de Alemannen verklaarden dat ze tegen Bayern wel 100.000 kaarten hadden kunnen verkopen, ik denk dat het in deze halve finale wel helemaal prijs is.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:20:07 #18
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16897928
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:15 schreef Afunados het volgende:

[..]

Zal ik dan ook even een Fiorentina, STVV, Standard, Gent, Tottenham en Lazio topic openen


Als er mensen over een tosti met kaas en tomaat een topic en discussie kunnen openen, waarom dan niet over een voetbalclub?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_16898025
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:20 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Als er mensen over een tosti met kaas en tomaat een topic en discussie kunnen openen, waarom dan niet over een voetbalclub?


Digger en ik voeren ook binnen het Serie-B topic discussies over Fiorentina en Napoli. Anders wordt het gewoon een overzichtelijke boel.

De enige die echt in Aachen geinteresseerd zijn, zijn de r*da supporters op dit forum. Discussier dan gewoon in het r*da-topic of in 't Bundesliga topic..

  woensdag 4 februari 2004 @ 23:23:23 #20
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16898052
Golfer, laat het topic iig 48 uur staan als het daarna niet bevalt kan en moet je het gewoon sluiten. Ik denk dat er meer dan genoeg mensen het over deze club willen hebben. Ik ben er iig vaak geweest en ik weer veel Nederlanders met mij.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:24:01 #21
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_16898080
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:10 schreef Kaalhei het volgende:
Iemand al eens "Im Tivoli" geweest?
Aken-1860, Aken-Wacker Burghausen, Aken-Arminia Bielefield en nog een paar thuispartijen dit seizoen.
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:10 schreef Afunados het volgende:
Hier zitten we echt op te wachten

Op deze manier kan je van elke "sympathieke" of goed presterende club een topic openen.


Misschien moet ik maar eens een KV Mechelen topic openen!
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik overleg even met Doc hierover, maar heb ook mijn twijfels om voor elke buitenlandse, niet top-clubs, topics open te laten.


D'r staan wel maar topics over buitenlandse clubs. Waarom Aachen niet?

Waarom trouwens zoveel topics over Ajax???

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:24:49 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_16898102
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:23 schreef Kaalhei het volgende:
Golfer, laat het topic iig 48 uur staan als het daarna niet bevalt kan en moet je het gewoon sluiten. Ik denk dat er meer dan genoeg mensen het over deze club willen hebben. Ik ben er iig vaak geweest en ik weer veel Nederlanders met mij.
Zoals ik al eerder vermeldde: ik overleg er morgen even over met Doc, dus laat ik het voorlopig open.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:25:19 #23
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_16898122
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:22 schreef Afunados het volgende:

[..]

Digger en ik voeren ook binnen het Serie-B topic discussies over Fiorentina en Napoli. Anders wordt het gewoon een overzichtelijke boel.

De enige die echt in Aachen geinteresseerd zijn, zijn de r*da supporters op dit forum. Discussier dan gewoon in het r*da-topic of in 't Bundesliga topic..


Er zijn genoeg zuid-Limburgers fan van Aken.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:26:00 #24
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_16898144
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder vermeldde: ik overleg er morgen even over met Doc, dus laat ik het voorlopig open.


Waarom kunnen er dan zoveel topics over Ajax openstaan?
Waarom mogen er wel topics van andere buitenlandse clubs?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 4 februari 2004 @ 23:27:32 #25
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16898189
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 23:22 schreef Afunados het volgende:

[..]

Digger en ik voeren ook binnen het Serie-B topic discussies over Fiorentina en Napoli. Anders wordt het gewoon een overzichtelijke boel.

De enige die echt in Aachen geinteresseerd zijn, zijn de r*da supporters op dit forum. Discussier dan gewoon in het r*da-topic of in 't Bundesliga topic..


Jouw analogie volgende zou ik het in het 2e Bundesliga topic moeten bediscussieren, en dat bestaat niet.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')