abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 3 februari 2004 @ 11:13:03 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_16842653
Vreemd genoeg bestond er nog geen centraal squashtopic, dus bij deze.

Hoe komt het eigenlijk dat het niet bestond? Kan me nauwelijks voorstellen, dat slechts enkelen op Fok! iets aan squashen doen. Maar goed, meld je hier als je squasht, als je met vragen zit, als er een leuk toernooi bij je in de buurt is, etc.

Ikzelf speel al zo'n jaar of 14 op een redelijk niveau. Heb zelfs een paar jaar les gegeven en jarenlang in een squashcentrum gewerkt. Daarnaast vind ik het leuk om overal op de wereld waar ik kom, op zoek te gaan naar squashcentra en daar tegen een balletje te slaan.

Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_16842873
Ik ben zo'n twee manden geleden weer begonnen na zo'n 8-10 jaar niet gesquashed te hebben. Toen heb ik zo'n drie jaar gesquashed. Dat ging me altijd redelijk af, een paar tournooitjes meegedaan en enkele ook gewonnen.

Nu gaat het me ook goed af. Het spelinzicht is er nog, de techniek is er nog, de preciesie is nog wat roestig, maar het gaat me weer goed af.

1. En zet die zuiger op je fontanelletje!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:28:03 #3
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_16842967
Ik ben er heel erg goed in. Alleen jammer genoeg doe ik het zelden.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  Moderator dinsdag 3 februari 2004 @ 11:29:06 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_16842987
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:23 schreef Drinkemaatje het volgende:
Ik ben zo'n twee manden geleden weer begonnen na zo'n 8-10 jaar niet gesquashed te hebben. Toen heb ik zo'n drie jaar gesquashed. Dat ging me altijd redelijk af, een paar tournooitjes meegedaan en enkele ook gewonnen.

Nu gaat het me ook goed af. Het spelinzicht is er nog, de techniek is er nog, de preciesie is nog wat roestig, maar het gaat me weer goed af.


Leuk om te lezen
Veel spierpijn gehad na je eerste wedstrijden? Ik heb het al als ik een week of twee niet heb gespeeld.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 3 februari 2004 @ 11:32:01 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_16843052
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:28 schreef yvette1982 het volgende:
Ik ben er heel erg goed in. Alleen jammer genoeg doe ik het zelden.
Een bekend probleem bij jonge goede speelsters. Te weinig tegenstand zeker?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_16843528
Ik ben er pas mee begonnen, jaartje misschien en ik vind het tot nu toe de leukste sport die ik gedaan heb. Ik heb wel eens lessen genomen maar dat komt nu even niet goed uit om die verder te nemen. Toch heb ik irritatie over bepaalde ballen die ik maar niet geslagen krijg. Je kent ze misschien nog wel van jebegin jaren, die kelere ballen dicht in de hoekjes waar je racket bijna klem zit tussen de muur en het glas.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:54:27 #7
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_16843585
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:32 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Een bekend probleem bij jonge goede speelsters. Te weinig tegenstand zeker?


Ja, ik won van iedereen.
Nu heb ik er weinig zin meer in. Tevens krijg ik last van mijn enkels.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  Moderator dinsdag 3 februari 2004 @ 11:58:45 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_16843696
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:51 schreef dewd het volgende:
Ik ben er pas mee begonnen, jaartje misschien en ik vind het tot nu toe de leukste sport die ik gedaan heb. Ik heb wel eens lessen genomen maar dat komt nu even niet goed uit om die verder te nemen. Toch heb ik irritatie over bepaalde ballen die ik maar niet geslagen krijg. Je kent ze misschien nog wel van jebegin jaren, die kelere ballen dicht in de hoekjes waar je racket bijna klem zit tussen de muur en het glas.
Alleen les volgen is niet voldoende (uiteraard wel goed voor de basis), de beste lessen heb je als je tegen betere spelers speelt en hun bewegingen probeert na te doen. Dus niet alleen tegen dezelfde gasten spelen.

Kleine tip: je racketblad al op hoofdhoogte houden als je naar de bal toe loopt.

Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:22:42 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_16847522
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:13 schreef UIO_AMS het volgende:
Vreemd genoeg bestond er nog geen centraal squashtopic, dus bij deze.

Hoe komt het eigenlijk dat het niet bestond? Kan me nauwelijks voorstellen, dat slechts enkelen op Fok! iets aan squashen doen. Maar goed, meld je hier als je squasht, als je met vragen zit, als er een leuk toernooi bij je in de buurt is, etc.


Als je de search gebruikt, zie je dat er wel degelijk ettelijke topics over squash te vinden zijn in Sport, maar er was inderdaad geen centraal topic aangemaakt.
Bij deze is dit dus in het vervolg hét topic over squash en allerlei squash-zaken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 3 februari 2004 @ 14:27:16 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_16847654
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:22 schreef golfer het volgende:
Als je de search gebruikt, zie je dat er wel degelijk ettelijke topics over squash te vinden zijn in Sport, maar er was inderdaad geen centraal topic aangemaakt.
Bij deze is dit dus in het vervolg hét topic over squash en allerlei squash-zaken.
Klopt al vond ik er maar 7 of 8 met variërende onderwerpen als een squashboek (heb ik trouwens), een vraag over de regels en iets over rackets. Vandaar dat ik deze opende.

Maar goed, ontopic:
Squash je ook?

Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_16915034
Hoi hoi,

Hier een leuke link met met filmpjes van squash-drills. Een breedbandverbinding is geen overbodige luxe.

http://www.guide-to-squash.org/wm/pages/dri2/dri1.html

Veel plezier er mee!

  Moderator maandag 9 februari 2004 @ 09:39:21 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17021108
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 16:19 schreef Brillie_Brilsmurf het volgende:
Hoi hoi,

Hier een leuke link met met filmpjes van squash-drills. Een breedbandverbinding is geen overbodige luxe.

http://www.guide-to-squash.org/wm/pages/dri2/dri1.html

Veel plezier er mee!


Leuke oefeningen!
Bedankt voor deze bijdrage !
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 17 februari 2004 @ 10:24:49 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17248672
Voor mensen die meer willen weten over squash in Nederland, hier de site van Squash Bond Nederland.

Ben zelf overigens geen grote fan van de bond.

Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 17:30:33 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_17260084
Sinds kort squash ik ook regelmatig, ben nu ook lid geworden bij Squash Delft. Ik doe het gewoon omdat het leuk is en volgens mij ook wel goed voor je lichaam, ben niet van plan om competitie ofzo te gaan spelen. Zijn er nog Fok!kers in Delft die squashen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator donderdag 19 februari 2004 @ 11:51:40 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17309298
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 17:30 schreef nixxx het volgende:
Sinds kort squash ik ook regelmatig, ben nu ook lid geworden bij Squash Delft. Ik doe het gewoon omdat het leuk is en volgens mij ook wel goed voor je lichaam, ben niet van plan om competitie ofzo te gaan spelen. Zijn er nog Fok!kers in Delft die squashen?
Ben ze nog niet tegengekomen. Speel zelf in Amsterdam en Beverwijk. Hebben ze daar in Delft geen ledenavond of iets dergelijks?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_17310871
Speel al 14 jaar squash, maar heel onregelmatig. Dus 1 jaartje weer wel dan een jaartje niet toen ongeveer 3 jaar weer veel gespeeld en toen effe niet. Vorig jaar januari begon ik 3 keer per week te spelen, dat is toen weer gestopt rond september. Maar ben nu weer begonnen.
Fitness moet o.a. weer op peil komen.

Zelf ben ik lid in Den Haag, vroeger altijd gewoon de Haagsche Squashclub geheten maar is ongeveer 1.5 jaar helemaal omgebouwd en heet het iets anders (denk ik).

pi_17377412
Ik speel al sinds ik kan lopen squash (komt ervan als je pa je telkens elke zondag meeneemt )
Dat squashen gebeurt in Blaricum, wat tot 2 jaar geleden nog wel leuk was omdat er toen nog een beetje competitie voor me was, maar sinds die andere gasten d'r mee zijn gestopt win ik alles en hebben ze me ingedeeld bij de senioren.
Dat is ook wel leuk maar in het begin werd ik van de baan geveegd .
Gelukkig is dat nu anders en win ik steeds vaker van die ouwe lullen .
  dinsdag 2 maart 2004 @ 17:10:24 #18
74430 Nyluzzz
Terviseks!
pi_17464959
Squash is echt een mooie sport. Ik speel het sindskort ook, het echt leuk. Maar een paar dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk. Mijn tegenspeler en ik liggen dan ook regelmatig "in de clinch" op de squashbaan, met als gevolg dat er constant een let gespeeld wordt.

1. Mag je via de muur serveren?
2. Maakt het uit hoe je serveert, onderhands of bovenhands?
3. Wanneer hinder je je tegenstander? (Als ik hem in de weg sta en hij roept: je staat in de weg! en loopt vervolgens niet eens, dan hinder ik hem toch niet, of wel? En als ik hem per onegluk raak, hindert hij mij dan of ik hem?)

Wie helpt me!!!!
...drop it like it's hot...
pi_17476163
- als je in de weg staat is het meestal let, tenzij je hem blokkeert op zo'n manier dat hij een winnende schot kon maken. dan wordt het stroke en krijgt je tegenstander een punt/wint serve

- bovenhands onderhands backhand forehand het mag allemaal

- ja mag via de muur serveren, maar de bal moet natuurlijk wel de voormuur raken en in de de hoek van de receiver landen.
  woensdag 3 maart 2004 @ 09:43:15 #20
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_17476250
ben nu 5 weken aan 't squashen...
na 8 jaar niks meer aan sport te hebben gedaan...
zweten en puffen hoor... en dan spelen we nog maar een half uurtje.

ik hoop dat de conditie snel beter wordt, want een uur squashen is natuurlijk leuker...
voordeel is dat we geen van beiden de regels kennen...
gewoon serveren tussen die twee lijnen... naar de ander z'n vak. meer niet.
punten tellen enzo doen we over een tijdje wel...

ben alleen bang dat ik vroeg of laat m'n enkel ga blesseren...
had ik vroeger bij het voetballen al vaak last van...

wat zijn ideale schoenen?
ik draag nu van die stevige fila's die nogal strak rond de enkel zitten...
is voor m'n gevoel het veiligste, maar is dat ook zo?
  Moderator donderdag 4 maart 2004 @ 15:00:49 #21
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17495681
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 17:10 schreef Nyluzzz het volgende:
Squash is echt een mooie sport. Ik speel het sindskort ook, het echt leuk. Maar een paar dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk. Mijn tegenspeler en ik liggen dan ook regelmatig "in de clinch" op de squashbaan, met als gevolg dat er constant een let gespeeld wordt.

1. Mag je via de muur serveren?
2. Maakt het uit hoe je serveert, onderhands of bovenhands?
3. Wanneer hinder je je tegenstander? (Als ik hem in de weg sta en hij roept: je staat in de weg! en loopt vervolgens niet eens, dan hinder ik hem toch niet, of wel? En als ik hem per onegluk raak, hindert hij mij dan of ik hem?)
Allereerst mijn excuses voor de late reactie, had dit topic sinds de vernieuwde Fok! niet meer bekeken. Het is nu gebookmarkt

1. Eerst de voormuur, daarna maakt het niet uit zolang de bal maar binnen de lijnen van het ontvangende vlak terecht komt.
2. Nee.
3. Als jij hem raakt en hij staat tussen jou en de voormuur, hindert hij. Je had niet eens hoeven slaan! Punt/service voor jou. Tenzij de bal nooit van z'n levensdagen de voormuur zou hebben bereikt. Daarnaast moet je tegenstander jou alle mogelijke ruimte geven om de bal te kunnen halen. En vice versa natuurlijk. Zo niet een let. Het verschil tussen lets en strokes gaat nog veel verder, maar voor een beginnende speler is dit voldoende om te weten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 4 maart 2004 @ 15:02:15 #22
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17495709
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 09:34 schreef Chillmeister het volgende:
- als je in de weg staat is het meestal let, tenzij je hem blokkeert op zo'n manier dat hij een winnende schot kon maken. dan wordt het stroke en krijgt je tegenstander een punt/wint serve

- bovenhands onderhands backhand forehand het mag allemaal

- ja mag via de muur serveren, maar de bal moet natuurlijk wel de voormuur raken en in de de hoek van de receiver landen.
nou moet ik nog leren lezen en het daadwerkelijk opmerken als iemand anders antwoord geeft.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 4 maart 2004 @ 15:06:10 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17495780
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 09:43 schreef realist_ik het volgende:
ben nu 5 weken aan 't squashen...
na 8 jaar niks meer aan sport te hebben gedaan...
zweten en puffen hoor... en dan spelen we nog maar een half uurtje.

ik hoop dat de conditie snel beter wordt, want een uur squashen is natuurlijk leuker...
voordeel is dat we geen van beiden de regels kennen...
gewoon serveren tussen die twee lijnen... naar de ander z'n vak. meer niet.
punten tellen enzo doen we over een tijdje wel...

ben alleen bang dat ik vroeg of laat m'n enkel ga blesseren...
had ik vroeger bij het voetballen al vaak last van...

wat zijn ideale schoenen?
ik draag nu van die stevige fila's die nogal strak rond de enkel zitten...
is voor m'n gevoel het veiligste, maar is dat ook zo?
Als jij een goed gevoel hebt over die schoenen, zal het wel goed zitten. Zorg verder dat je makkelijk kan draaien op je schoenen, dus dat je profiel hebt dat niet belemmerd. Zaalschoenen dus en geen crosstrainers of iets dergelijks.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 4 maart 2004 @ 16:47:23 #24
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17497910
dan zetten we de vraag van witte_reus en mijn antwoord hier maar neer:
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 20:18 schreef WittE_ReuS het volgende:
Hi ,ik ben op zoek naar een ander racket ,wie heeft er tips voor mij ?

Ik heb nu een Prince Reflex Ti(ben nog recreant),maar van dit racket houd de bespanning het nooit lang ,heb hem nu weer bij de winkel liggen voor nieuwe bespanning,is om de 5-6 weken rijp voor nieuwe bespanning omdat ik hem steeds kapot sla.(al 5e bespanning in 6maanden !!!!!)

Ik ben dus op zoek naar een racket met een beter bespanningspatroon waarvan ik de bespanning wat langer heel kan houden ,wie heeft er tips voor mij voor een betaalbaar racket (onder de 80-90 euro).Het liefst uit eigen ervaring

BVD
Het breken van de bespanning kan diverse oorzaken hebben:
1 Na breuk laten repareren ipv opnieuw geheel bespannen
2 Verkeerde slagtechniek
3 Verkeerde soort bespanning
4 Te zwaar bespannen (te licht is ook niet goed)
5 De bumper en de buisjes waar de bespanning door gaat zijn naar de klote, waardoor de bespanning door je racket wordt ingesneden

Qua nieuw racket kan ik je hier niets aanbevelen. Dat licht aan je speltype, persoonlijke voorkeur, etc. Ben je een hardhitter, of meer een subtiele speler? Qua merk zijn er ook niet zoveel verschillen, omdat ze bijna allemaal bij grote fabrieken inkopen en er dan zelf een kleurtje aangeven. Voor zover ik weet heeft alleen Wilson rackets die ze volledig zelf ontwikkelen. Zelf speel ik met een Capital C4 (winkelprijs 100 euro of zo). Squashcentra hebben vaak een collectie en daarbij testrackets. Testen is vaak de enige manier om een passend racket uit te zoeken.

[ Bericht 6% gewijzigd door UIO_AMS op 04-03-2004 16:48:42 (kleine aanpassing) ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 4 maart 2004 @ 18:05:19 #25
49801 WittE_ReuS
Same Shit Different Day
pi_17499141
De bumper is nog intact en de tubings worden elke keer vervangen bij het bespannen ,de bespanning is verschillend geweest van "zwaarte"(of hoe noem je het),
Ik sla wel vrij hard en speel tegen mensen die het al langer doen ,waardoor ik veel ballen bij de muur moet weghalen waardoor ik ballen bovenin raak en de tubings kapot sla ,waarna automatisch de bespanning volgt.

Ik ga nu een racket proberen (dunlop black max )die de bespanning dichter bij elkaar heeft zodat er meer snaren zijn waarover de krachten van het balletje verdeeld worden en zo hopelijk minder vlug de bespanning kapot gaat.

bedankt voor de reactie ,en ik laat wel wat weten hoelang het racket heel blijft
EveN IF I WalkeD ThrougH ThE ValleY OF ThE ShadoW OF DeatH I FeaR NO EviL
  Moderator vrijdag 5 maart 2004 @ 11:19:47 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17511060
Sommige mensen gebruiken ook wel een toptape ter bescherming van de bumper. Zeker als je net begint met squash geen overbodige luxe, maar naarmate je niveau stijgt zul je merken dat zo'n tape de balans uit je racket haalt.

Kleine tip om ballen bij de muur weg te halen zonder je racket te slopen is ervoor zorgen, dat je met maximaal één been over de lijn van het servicevak, die parallel aan de zijmuur loopt, staat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 10:19:37 #27
49801 WittE_ReuS
Same Shit Different Day
pi_17529994
De toptape had ik oook ,het scheelde wel wat ,maar mijn bespanning bleef er niet langer heel door .
Ik heb nu mijn nieuwe racket 4 keer gebruikt en het is nog steeds heel en heb de muur niet geraakt,ik sla de bal niet meer zo als hij bij de muur komt maar ik laat hem via de muur op mijn racket vallen zodat hij toch de muur haalt en mijn racket wat langer heel blijft,is als je wat oefent ook wel effectief want ze verwachten het niet dat je zo'n bal rustig speelt,en als ze hem dan nog halen dan ligt de rest van het veld open (zo werkt het bij mijn "groepje" tenminste wel).
EveN IF I WalkeD ThrougH ThE ValleY OF ThE ShadoW OF DeatH I FeaR NO EviL
  zaterdag 6 maart 2004 @ 11:36:22 #28
87353 marconmgn
voetbalkroeg
pi_17530941
Squashen mooie sport, heb het zelf ook een tijdje gedaan helaas heeft die vrien van mij geen tijd meer. Vandaar dat we er mee gestopt zijn
Kom allemaal ook eens gezellig forummen op www.voetbalkroeg.nl
  zondag 7 maart 2004 @ 18:42:46 #29
67983 Hidden_Horror
TM: [Fok!] Earyk
pi_17558792
Ey een squash topic
Zijn er nog meer Fok!ers die squashen in Enschede, ik speel nu telkens tegen dezelfde vriend maar wil wel eens tegen andere mensen spelen. Of is er al FOK! squash team
pi_17559426
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 15:00 schreef UIO_AMS het volgende:

3. Als jij hem raakt en hij staat tussen jou en de voormuur, hindert hij. Je had niet eens hoeven slaan! Punt/service voor jou. Tenzij de bal nooit van z'n levensdagen de voormuur zou hebben bereikt. Daarnaast moet je tegenstander jou alle mogelijke ruimte geven om de bal te kunnen halen. En vice versa natuurlijk. Zo niet een let. Het verschil tussen lets en strokes gaat nog veel verder, maar voor een beginnende speler is dit voldoende om te weten.
Hmmm... hier heb ik dus vaak onenigheid over met mijn squashpartner. Ik ben altijd van mening dat je je tegenstander alle ruimte moet geven, terwijl mijn squashpartner zegt dat je om je tegenstander heen moet spelen. En dan bedoel ik dus specifiek de situatie van wel de ruimte hebben om de bal te kunnen slaan, maar een tegenspeler die "vervelend" een paar meter voor je slagrichting staat.
pi_17559470
Ik speel het af en toe. Is wel leuk maar lastig af en toe .
  Moderator dinsdag 9 maart 2004 @ 13:03:26 #32
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17595541
quote:
Op zondag 7 maart 2004 19:09 schreef GAULOISES het volgende:
Hmmm... hier heb ik dus vaak onenigheid over met mijn squashpartner. Ik ben altijd van mening dat je je tegenstander alle ruimte moet geven, terwijl mijn squashpartner zegt dat je om je tegenstander heen moet spelen. En dan bedoel ik dus specifiek de situatie van wel de ruimte hebben om de bal te kunnen slaan, maar een tegenspeler die "vervelend" een paar meter voor je slagrichting staat.
Als jij met de bal niet de gehele voormuur kan raken, omdat hij ervoor staat, is de service/het punt voor jou. Uitzondering hierop vormt het de verkeerde kant opdraaien bij een service door de serviceontvanger, waardoor de serverende speler direct tussen de bal en de voormuur staat. Het punt wordt dan gewoon overgespeeld.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_17596462
meestal is het vrij duidelijk wanneer er wel of niet Let is. zelfde geld voor stroke
  Moderator dinsdag 9 maart 2004 @ 14:22:25 #34
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17597460
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:42 schreef Chillmeister het volgende:
meestal is het vrij duidelijk wanneer er wel of niet Let is. zelfde geld voor stroke
niet voor leken, wel voor gevorderden
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_17615104
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 09:34 schreef Chillmeister het volgende:


- ja mag via de muur serveren, maar de bal moet natuurlijk wel de voormuur raken en in de de hoek van de receiver landen.
Je mag niet via de muur serveren. Eerst de voormuur en dan of via de muur of rechtstreeks in het ontvangende vak.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_17624165
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 06:00 schreef wonko het volgende:

[..]

Je mag niet via de muur serveren. Eerst de voormuur en dan of via de muur of rechtstreeks in het ontvangende vak.
dat bedoelde ik ook, kwam niet 100% duidelijk over zo te lezen
pi_17666397
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 13:03 schreef UIO_AMS het volgende:
Uitzondering hierop vormt het de verkeerde kant opdraaien bij een service door de serviceontvanger, waardoor de serverende speler direct tussen de bal en de voormuur staat. Het punt wordt dan gewoon overgespeeld.
Dit is toch altijd het geval (dus niet enkel bij de service?)?
Er werd mij verteld dat het rond-de-bal-draaien wordt gezien als een schijnbeweging en dat er dan dus in geen geval een stroke gespeeld werd. Jabe, geen idee of dit klopt.
  Moderator maandag 15 maart 2004 @ 09:43:00 #38
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17724529
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 13:39 schreef gorgg het volgende:
Dit is toch altijd het geval (dus niet enkel bij de service?)?
Er werd mij verteld dat het rond-de-bal-draaien wordt gezien als een schijnbeweging en dat er dan dus in geen geval een stroke gespeeld werd. Jabe, geen idee of dit klopt.
klopt, sommigen noemen het ook wel een turning let
schijnbewegingen mogen trouwens wel
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_17832181
Ik ben sinds kort ook weer begonnen met squashen. Ben er twee jaar geleden, na een jaar squashen, mee opgehouden omdat het te duur werd. Hier in Leeuwarden heb je nu HBO sportpas waardoor je voor een vaste prijs een half jaar kunt squashen.

Vanavond ga ik ook weer ff squashen.
www.kampenx.com
pi_17832865
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 20:25 schreef bit_Lama het volgende:
Ik ben sinds kort ook weer begonnen met squashen. Ben er twee jaar geleden, na een jaar squashen, mee opgehouden omdat het te duur werd. Hier in Leeuwarden heb je nu HBO sportpas waardoor je voor een vaste prijs een half jaar kunt squashen.

Vanavond ga ik ook weer ff squashen.
ik vind het absolut niet duur... mrja ligt misschien aan de stad waar je woont...
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
  maandag 22 maart 2004 @ 18:01:52 #41
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_17893019
Ik squash af en toe in Groningen.. maar ik verlies altijd of ik nou tegen m'n broer, m'n teamgenoot van voetbal of een jongedame speel.. het is om depressief van te worden!

Tafeltennis vind ik leuker..
pi_17893629
Ik heb nog nooit echt gesquasht, alleen een paar keer op vakantie. Maar het probleem is dat ik eigenlijk te weinig (lees: geen) spelregels van squashen ken... Ik hoef niet direct alle details te weten maar kan iemand mij de belangrijkste basisregels uitleggen?
En hoe belastend is de sport voor je enkels?
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 09:56:04 #43
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17906710
quote:
Op maandag 22 maart 2004 18:36 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb nog nooit echt gesquasht, alleen een paar keer op vakantie. Maar het probleem is dat ik eigenlijk te weinig (lees: geen) spelregels van squashen ken... Ik hoef niet direct alle details te weten maar kan iemand mij de belangrijkste basisregels uitleggen?
- Je mag de bal maximaal één keer laten tippen
- Je kan alleen punten maken als je serveert
- De bal moet de voormuur raken tussen de onderste en bovenste lijn
- Lijn is uit
- Je mag via alles slaan, behalve het plafond en de vloer
- Serveren doe je met minimaal één voet in het kleine vak; de bal moet eerst de voormuur tussen de middelste en bovenste lijn raken en terecht komen in het tegenoverliggende grote vak (de bal mag na de voormuur alle muren raken)
quote:
En hoe belastend is de sport voor je enkels?
Met de juiste schoenen en goed uitkijken voor de muren voorkom je blessures. Over het algemeen hebben mensen eerder last van hun knieën en bilspieren. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe fanatiek je bent

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 23-03-2004 10:06:46 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_17908724
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 09:56 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
- Je kan alleen punten maken als je serveert
hoeft helemaal niet, want als je speelt met amerikaanse scoring is dat helemaal niet zo.
  Moderator dinsdag 23 maart 2004 @ 11:44:20 #45
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17909125
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:27 schreef Chillmeister het volgende:
hoeft helemaal niet, want als je speelt met amerikaanse scoring is dat helemaal niet zo.
da's waar, maar de vraag was of we even snel en simpel de basisregels wilden uitleggen
ga hier ook niet de regels voor dubbelpartijen neerzetten
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 24 maart 2004 @ 15:08:06 #46
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_17938153
Ik heb toch nog wel een vraagje. Wat was precies het tijdperk dat men squashrackets gebruikte van metaal en van bamboehout. Die lelijke rackets met dat kleine slagoppervlak. Ik kan er op internet niks over vinden, er staat nergens wanneer men overgegaan is op de modellen van nu.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  Moderator woensdag 24 maart 2004 @ 16:42:25 #47
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17940502
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 15:08 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ik heb toch nog wel een vraagje. Wat was precies het tijdperk dat men squashrackets gebruikte van metaal en van bamboehout. Die lelijke rackets met dat kleine slagoppervlak. Ik kan er op internet niks over vinden, er staat nergens wanneer men overgegaan is op de modellen van nu.
Zo'n jaar of 15 geleden waren de houten rackets wel volledig verdwenen. Op de verstokte malloot na natuurlijk. Zit er wel al jaren aan te denken om een houtenrackets-toernooi een keer te houden. Vergt namelijk een geheel andere stijl.

De eerste aluminium rackets hadden nog steeds de ronde vorm, maar binnen een jaar kwam volgens mij al de druppelvorm.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 25 maart 2004 @ 00:42:39 #48
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_17950590
Bedankt UIO_Ams, want ik vroeg me al af wanneer die rackets gebruikt werden. jaren 70 of 80, moeilijk gissen. Er zijn nog een hoop grapjassen die oude racks nog proberen te verkopen, terwijl ik vind dat die oude troep gewoon weggegooid moet worden. Je hebt er echt niets meer aan, tenminste als je nog een speciaal toernooi wilt organiseren.. als uitzondering.. ik sla echt heel wat minder ballen goed raak moet zo'n oude. Ik heb die oude racks ook allemaal aan de vuilnisman meegegeven.

Ik heb er eentje van vezelglas (dat is toch tegenwoordig de norm?) en inderdaad, zoals jij het heel mooi zegt, in druppelvorm. Echt geweldig.

Zeg, maar iets anders dan. Balletjes, is dat verschil in blauw-rood-geel-dubbelgeel ook altijd al zo geweest?
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  Moderator donderdag 25 maart 2004 @ 12:49:06 #49
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17956978
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 00:42 schreef Brett-Anderson het volgende:
Bedankt UIO_Ams, want ik vroeg me al af wanneer die rackets gebruikt werden. jaren 70 of 80, moeilijk gissen. Er zijn nog een hoop grapjassen die oude racks nog proberen te verkopen, terwijl ik vind dat die oude troep gewoon weggegooid moet worden. Je hebt er echt niets meer aan, tenminste als je nog een speciaal toernooi wilt organiseren.. als uitzondering.. ik sla echt heel wat minder ballen goed raak moet zo'n oude. Ik heb die oude racks ook allemaal aan de vuilnisman meegegeven.

Ik heb er eentje van vezelglas (dat is toch tegenwoordig de norm?) en inderdaad, zoals jij het heel mooi zegt, in druppelvorm. Echt geweldig.

Zeg, maar iets anders dan. Balletjes, is dat verschil in blauw-rood-geel-dubbelgeel ook altijd al zo geweest?
Na aluminium kwam grafiet en allerlei mengsels daartussen, tegenwoordig zie je veel titanium opduiken (in combinatie met grafiet).

dubbelgeel is van de laatste paar jaar, daarvoor had je tussen rood en geel nog wit (wit is dus geel geworden en geel dubbelgeel
in Ecuador hebben ze vanwege het klimaat ook nog groen, die tippen daar als dubbelgeel hier, maar hier komen ze niet van de grond af

schrijf je soms één of ander werkstuk over squash?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_17960166
heb thuis nog een paar houten rackets. lijkt mij super moeilijk om constant de "sweet spot" te raken. ook nog een paar aluminium rackets staan.

Allemaal Grays rackets uiteraard.

Overigens oefen ik vaak met wit of geel. zodat wanneer ik met dubbel geel speel, het allemaal ietsje langzamer lijkt.
pi_17963012
Ik mag vanavond weer. Zal waarschijnlijk wel weer verliezen.

Zijn er nog andere mensen die in Nijmegen squashen?
  Moderator donderdag 25 maart 2004 @ 17:23:00 #52
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17963605
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 16:58 schreef chibibo het volgende:
Ik mag vanavond weer. Zal waarschijnlijk wel weer verliezen.

Zijn er nog andere mensen die in Nijmegen squashen?
De heer Hidden_Horror speelt in Enschede. Iets dichterbij heb ik niet gevonden.
Maar ik heb sterk het vermoeden dat er wel meer mensen in Nijmegen squashen
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_17964730
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 17:23 schreef UIO_AMS het volgende:
De heer Hidden_Horror speelt in Enschede. Iets dichterbij heb ik niet gevonden.
Maar ik heb sterk het vermoeden dat er wel meer mensen in Nijmegen squashen
Dat klopt. Vooral bij het sportcentrum van de KUN is het vechten om een baan.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 02:42:54 #54
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_17997205
Ha Dennis , (naamgenoot).
Nee hoor ik schrijf geen werkstuk, ik ben er echt heel benieuwd naar. Ik heb zelf een lievelingsballetje waar helemaal niks op staat, heb ik van kennisen over genomen. Je moet hem echt enorm hard slaan om hem voor de rode streep binnen te krijgen. En dat noemen ze dan nog wel de beginnersbal? Ik had er wel een zooitje met dubbelgeel, die heb ik alleen geruild met maten tegen andere spullen, omdat die balletjes ineens een flink stuk duurder zijn geworden? 3.85 voor een setje?
Toen ik wilde beginnen met squashen, keek ik nog even bij de afdankertjes en daar zag die oude rackets liggen. Ik vond het niet echt overeenkomen met de druppelrackets die iedereen nu gebruikt en ik merkte ook meteen dat er gelachen wordt als je met zo'n racket komt opdagen.
Ik ben nog net ietsje jonger dan jij en ik ben geregeld uitgedaagd door studenten die allerlei gemene truukjes inhuis hadden zodat ik snel verloor en kon tracteren op drankjes in de kantine. Ik laat me nu niet meer zo snel uitdagen, maar iets leuks dat ik je nog kan vertellen is dat je bij ons een extra studiepunt verdienen als je een docent kunt verslaan met squash. Hij is de secretaris van een sportvereninging, Victoria mocht je het willen opzoeken. Een studiegenoot van me heeft het een keer geprobeerd, maar zijn beste score was 3-9, na heel wat partijtjes. En dan zegt die docent er nog wel bij," ik ben nog maar de secretaris, wil je nog weten hoe goed de voorzitter is "
Bij diezelfde docent kunnen we overigens nog dubbele studiepunten in ontvangst nemen als we meedoen aan de maraton. Dat is een maal per jaar, dus over die kans moet je echt goed nadenken .
Ik heb niet zo vaak gewonnen, afgelopen maand nog wel toevallig van een student, toevallig dat ie de partij aan mij gaf, nadat ik zijn smash keihard op mijn rechteroog kreeg.
Goed, morgenochtend weer squashen. CYA.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  Moderator woensdag 31 maart 2004 @ 15:53:50 #55
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18085571
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 02:42 schreef Brett-Anderson het volgende:
-knip-
je hebt in ieder geval les één: altijd naar de bal kijken, geleerd
nu nog les twee: zorgen dat je niet in de baan van de bal staat

studiepunten door je leraar te verslaan? welke opleidingsinsituut is dat?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 7 april 2004 @ 14:08:18 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18245685
Weet iemand of er binnenkort een leuk toernooi is ergens in Europa?
Wil met een groepje vrienden naar een buitenlands toernooi gaan, bijvoorbeeld in Ierland.

Het hoeft geen bondstoernooi te zijn (liever niet zelfs) als het maar een redelijk groot deelnemersveld heeft en alle categorieën.

Heeft iemand daar ervaring mee / ideeën over / tips om dit aan te pakken?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 26 april 2004 @ 17:05:37 #57
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18697685
quote:
Op woensdag 7 april 2004 14:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Weet iemand of er binnenkort een leuk toernooi is ergens in Europa?
Wil met een groepje vrienden naar een buitenlands toernooi gaan, bijvoorbeeld in Ierland.

Het hoeft geen bondstoernooi te zijn (liever niet zelfs) als het maar een redelijk groot deelnemersveld heeft en alle categorieën.

Heeft iemand daar ervaring mee / ideeën over / tips om dit aan te pakken?
Niemand?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_18703850
Ook ff een vraagje: als de bal op de rode lijn van het net komt, is ie dan uit of in? Wij spelen iig altijd door als dit gebeurt.
  Moderator dinsdag 27 april 2004 @ 09:34:54 #59
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18713180
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:44 schreef tukkeronline het volgende:
Ook ff een vraagje: als de bal op de rode lijn van het net komt, is ie dan uit of in? Wij spelen iig altijd door als dit gebeurt.
Welk net?

Lijn is trouwens uit bij squash!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 27 april 2004 @ 12:24:58 #60
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_18717163
ah cool, een heus squash topic
heb al een aantal weken een abonnement en het vlot telkens maar beter

maar ik had nog een vraagje, wat zijn de precieze regels als het balletje tegen een speler vliegt.
En wat als je in de weg staat van de medespeler? Wij spelen nu gewoon dat punt opnieuw.

en heeft er iemand nog wat tips om de backhand te verbeteren, want dat vlot niet echt
  Moderator dinsdag 27 april 2004 @ 12:40:21 #61
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18717468
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:24 schreef placebeau het volgende:
ah cool, een heus squash topic
heb al een aantal weken een abonnement en het vlot telkens maar beter

maar ik had nog een vraagje, wat zijn de precieze regels als het balletje tegen een speler vliegt.
En wat als je in de weg staat van de medespeler? Wij spelen nu gewoon dat punt opnieuw.

en heeft er iemand nog wat tips om de backhand te verbeteren, want dat vlot niet echt
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 15:00 schreef UIO_AMS het volgende:
3. Als jij hem raakt en hij staat tussen jou en de voormuur, hindert hij. Je had niet eens hoeven slaan! Punt/service voor jou. Tenzij de bal nooit van z'n levensdagen de voormuur zou hebben bereikt. Daarnaast moet je tegenstander jou alle mogelijke ruimte geven om de bal te kunnen halen. En vice versa natuurlijk. Zo niet een let. Het verschil tussen lets en strokes gaat nog veel verder, maar voor een beginnende speler is dit voldoende om te weten.
Backhand verbeteren: houd het blad van je racket al op hoofdhoogte als je naar de bal loopt en wijs met je vrije hand naar de bal (tot je slaat natuurlijk) zoals ze bij tennis bij het smashen doen. Dan sta je meer in balans.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 27 april 2004 @ 18:26:22 #62
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_18726201
net verloren met 4 - 3

maar vind die regel 3 nogal vaag. De tegenspeler kan toch ook achter je staan en de bal per ongeluk raken. Dan heeft ie ook je spel gehinderd.

en wat betekent een let, gewoon opnieuw?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:10:46 #63
49801 WittE_ReuS
Same Shit Different Day
pi_18731909
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:26 schreef placebeau het volgende:
net verloren met 4 - 3

maar vind die regel 3 nogal vaag. De tegenspeler kan toch ook achter je staan en de bal per ongeluk raken. Dan heeft ie ook je spel gehinderd.

en wat betekent een let, gewoon opnieuw?
setstanden? is veel interessanter dan eindstand,en dat je lekker gespeeld hebt....
EveN IF I WalkeD ThrougH ThE ValleY OF ThE ShadoW OF DeatH I FeaR NO EviL
  Moderator woensdag 28 april 2004 @ 09:40:28 #64
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18738351
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:26 schreef placebeau het volgende:
net verloren met 4 - 3

maar vind die regel 3 nogal vaag. De tegenspeler kan toch ook achter je staan en de bal per ongeluk raken. Dan heeft ie ook je spel gehinderd.

en wat betekent een let, gewoon opnieuw?
1. Jammer, volgende keer beter!
2. Waar sla je de bal dan heen? Hij komt van de voormuur en moet weer naar de voormuur. Alleen als je noodgedwongen via de achterwand/glaswand moet slaan, sla je achteruit. In de bijzonder vreemde situatie dat je dan je tegenstander raakt, lijkt mij een let op z'n plaats.
3. Bij een let wordt het punt overgespeeld.

Als je net begint met squash kan je beter niet al te veel over lets en strokes discussiëren. Zorg gewoon dat je elkaar de ruimte geeft!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 28 april 2004 @ 10:22:58 #65
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_18739057
quote:
Op woensdag 28 april 2004 09:40 schreef UIO_AMS het volgende:
2. Waar sla je de bal dan heen? Hij komt van de voormuur en moet weer naar de voormuur. Alleen als je noodgedwongen via de achterwand/glaswand moet slaan, sla je achteruit. In de bijzonder vreemde situatie dat je dan je tegenstander raakt, lijkt mij een let op z'n plaats.
ik had het erover dat hij de bal per ongeluk raakte voor je zelf kon slaan. is waarschijnlijk een fout, dacht ik.
Ah, laat maar, is ook bijna niet mogelijk, tenzij we heel erg klungelig bezig zijn
  Moderator woensdag 28 april 2004 @ 10:52:30 #66
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18739679
quote:
Op woensdag 28 april 2004 10:22 schreef placebeau het volgende:
ik had het erover dat hij de bal per ongeluk raakte voor je zelf kon slaan. is waarschijnlijk een fout, dacht ik.
Ah, laat maar, is ook bijna niet mogelijk, tenzij we heel erg klungelig bezig zijn
Ah, in dat geval is het punt/service voor jou. Hij moet jou de ruimte laten om te kunnen slaan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_19052020
Ik krijg vaak last van m'n elleboog bij het squashen, kan dit komen door te ver doorslaan of verkeerd aannemen van de bal?
  Moderator dinsdag 11 mei 2004 @ 20:53:05 #68
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_19055437
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 18:25 schreef Blapiet het volgende:
Ik krijg vaak last van m'n elleboog bij het squashen, kan dit komen door te ver doorslaan of verkeerd aannemen van de bal?
Daar heb ik nog niet vaak van gehoord, last van je elleboog. Het lijkt me, dat je slag niet goed is, maar praat eens met een squashleraar en laat je slag aan hem zien, want zo kan ik je niet echt helpen. Sorry.

En sterkte ermee.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:18:44 #69
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19056275
zalige sport, vandaag gewonne met 4 - 2

Ik heb meestal last van mijn enkels, door de vele korte snelle bewegingen. Misschien moet ik maar eens nieuwe schoenen gaan kopen.

en vorige week aan mijn nek maar dat kwam doordat ik in de baan van de bal ging staan

[ Bericht 1% gewijzigd door Beregd op 11-05-2004 21:37:29 (niet te rap gaan, brecht) ]
  Moderator dinsdag 11 mei 2004 @ 21:22:50 #70
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_19056409
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 21:18 schreef placebeau het volgende:
en vorige week maar dat kwam doordat ik in de baan van de bal ging staan
Pijnlijk
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_19057622
zo ben ik een keer in volle kaart met m'n kop tegen de muur geknald,... de mensen naast ons kwamen zelfs even kijken waar die klap vandaan kwam

en dat is ook nooit meer helemaal goed gekomen

Overigens nog mensen die in Enkhuizen spelen?
  Moderator donderdag 19 augustus 2004 @ 11:18:20 #72
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21393622
Nog een paar weken en het squashseizoen gaat weer beginnen! Kan haast niet wachten. Vorig seizoen zijn we kampioen geworden, dus dit jaar weer een stapje hoger. Mij benieuwd of we ons kunnen handhaven.

De afgelopen maanden bijna niet gespeeld, omdat het squashcentrum waar ik normaal altijd speel een soort zomerrooster kent. Op zondagmiddag waren ze vanaf 14.00 uur gesloten. Precies de tijd dat ik altijd de baan op ging. Eerder kon ik helaas nooit. Daarnaast is mijn vaste squashmaat net vader geworden van een tweeling, dus echt veel tegenstand had ik sowieso niet.

Maar goed, een nieuw seizoen dus. Ik zal jullie hier op de hoogte houden van de verrichtingen van mijn team. Als er anderen zijn die hun (competitie)verhalen kwijt willen, dan zie ik die graag tegemoet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 11:23:18 #73
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_21393778
of vragen?

goed dat je dit schopt, zeg ik heb de indruk dat er iets is met mijn raket. Kun je die draden weer opspannen of is dat niet nodig/mogelijk. De snaren zitten nogal los. Ik had nochtans een redelijk dure gekocht.
  Moderator donderdag 19 augustus 2004 @ 13:58:11 #74
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21398087
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 11:23 schreef placebeau het volgende:
of vragen?

goed dat je dit schopt, zeg ik heb de indruk dat er iets is met mijn raket. Kun je die draden weer opspannen of is dat niet nodig/mogelijk. De snaren zitten nogal los. Ik had nochtans een redelijk dure gekocht.
Vragen kunnen natuurlijk ook .

Van opspannen heb ik eigenlijk nooit gehoord. Na verloop van tijd laat ik altijd een nieuwe bespanning erin zetten. De snaren snijden namelijk op elkaar in en uiteindelijk zullen ze een keer barsten.

Extra tip: Laat nooit enkele snaren vervangen! Binnen no time springt de rest er ook uit.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_21604658
squash

leuke sport ik doe het nu een maandje of 4-4,5
Samen met mijn zus die speelt al een 2 jaar en mijn zwager gaat ook wel eens mee die speelt een 7 jaar nu.
Gaat erg goed telkens tegen andere mensen spelen.
Wij hebben een laddercompetitie waar iedereen zich kan inschrijven. Voor eerste keer meegedaan en gaat goed ik sta nummer 4 van de 11. En alleen de eerste 3 mogen door helaas dus.
Wij hebben op vrijdagavond ook altijd rack@toss. Das elke vrijdag anders en gewoon inschrijven en je wordt ingedeelt tegen wie je wilt spelen. meestal een 3 tegenstanders best of 3.
Alleen gisteren had ik wat meer gespeelt. Smiddags al voor de ladder (best of 5) helaas verloren, maarja zij speelde al 2 jaar. En savonds heb ik nog een 11 sets gespeeld. Gisteren in totaal dus 1 sets gespeeld. En vandaag had ik voor de eerste keer les. Voor mijn backhand. Cross geoefend, boost, langs de muur. Ja ging wel goed.
Ik heb alleen lichte blessure aan mijn pols. Die begint te zeuren voor al dat gesquash en computer...
Dus ik moet maar even wat rustig aan gaan doen. Ik speel nu iets van 4x in de week. Moeten we maar beperken tot 2x in de week ookal wil ik wel meer. liefst sta ik er ek uur te spelen.

het is trouwens niet echt duur bij ons. Ik heb dan een studentenabo dan mag je alleen maar in de daluren spelen en dat loopt tot 1 sept 2005 voor maar 95,-

Ik speel met een C4 van Saxon
quote:
154 g
Graphite +Titanium
head heavy
Wel met extra grip om het handvat vanwege mijn grote handen.

je kan me vinden bij squash hillegom

[ Bericht 0% gewijzigd door DrukVout op 28-08-2004 22:36:44 ]
  Moderator zaterdag 28 augustus 2004 @ 20:21:12 #76
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21605048
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 20:05 schreef DrukVout het volgende:
-knip-
Leuk om te horen Drukvout. Goede zaak dat je les neemt aan het begin van je squashloopbaan. Leer je gelijk de juiste techniek. Vertel de trainer even dat je last hebt van je pols. Kan liggen aan een verkeerde slagtechniek. Ook goed dat je meedoet met de rackettoss. Je leert nog het meeste van het spelen met veel diverse tegenstanders. Helemaal van degene die beter zijn.

Goed racket heb je ook. (Speel zelf al jaren met C4.) Extra grip aanbrengen houdt wel in dat je de balans in je racket verschuift, met een C4 dus van topzwaar naar middenzwaar. Maar als je daar lekker mee speelt moet je het ook vooral doen. Ken veel goede squashers die dubbele gripjes hebben.

PS - je link naar squash hillegom werkt niet omdat je http:// bent vergeten te plaatsen voor de www.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_21608298
Probleem met mijn pols is dat ik eerst niet sportte. En sinds een maandje of 4 speel ik nu squash. En sinds een 3 weken echt actief. dus een uurtje of 8 in de week. En ik doe informatica dus zit veel met een muis in mijn hand. dus das ook niet echt goed.
Vandaag met leraar over techniek etc gehad hoe ik moet staan hoe racket vast moet houden etc.etc.etc. Maar ik hou het nu nog even op overbelasting.
  Moderator zondag 12 september 2004 @ 22:52:23 #78
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21913345
Het weekend van 23 oktober doe ik mee aan de Open Noord Hollandse Squashkampioenschappen bij Squash Beverwijk. Leuk toernooi.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_21979947
Hmm ik ben nog niet zo goed om mee te doen

Mijn pols is indertussen helemaal over.
De laddercompetitie heb ik het niet goed genoeg gedaan. Ik stond gedeelde 4de van de 9 en de eerste 4 mochten door. Ik viel naast de boot omdat de andere er al langer op stond....
Dus nu is het mijn bedoeling om iedereen in te maken die op de ladder staat en gewoon na deze ladder een stappie hoger te gaan.

Ik vind het laatste tijd alleen niet echt leuk meer. Heb laatste tijd geen tegen speler gehad waar ik lekker tegen kon knallen. Waar een lekker tempo in zit of waar ik me moet inhouden anders is het geen leuk spel.

Ik heb trouwens vorige zondag iemand een bult op der knie geslagen.
Ging zo:
Zij sloeg van rechterkant van de baan naar midden en de bal ging dus naar links. Ik was iets te laat maar kon nog wel bij de bal. Ik keek dus richting glas en sloeg zo naar de muur. Dus niet via glas maar er achterkomen. Alleen dat ging dus niet goed. Ik sloeg die bal snoeihard maar wel tegen der knie.... Voortaan maar een let vragen...

Ow ik heb trouwens nog een vraagje mijn zus struikeld hier vaak over als ik het doe.
Als ik bijvoorbeeld rechts serveer en speel hem strak tegen de middenlijn aan. Die ander rekend daar niet op. Maar zij zegt dat ze dan een let kan aanvragen omdat het standaard is dat ik dan naar het midden ga. Ik doe dat natuurlijk niet. Maar toch zegt zet dat ze dan een let mag vragen.
Hoe zit dat nou precies?
pi_21985608

Nieuw racket gekocht (Dunlop black max, 150gr)) met extra grip om het handvat, speel echt merkbaar beter
Nu nog echte squash sport schoenen iemand tips?
  Moderator donderdag 16 september 2004 @ 10:34:17 #81
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21988447
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:46 schreef DrukVout het volgende:
Hmm ik ben nog niet zo goed om mee te doen

Mijn pols is indertussen helemaal over.
De laddercompetitie heb ik het niet goed genoeg gedaan. Ik stond gedeelde 4de van de 9 en de eerste 4 mochten door. Ik viel naast de boot omdat de andere er al langer op stond....
Dus nu is het mijn bedoeling om iedereen in te maken die op de ladder staat en gewoon na deze ladder een stappie hoger te gaan.

Ik vind het laatste tijd alleen niet echt leuk meer. Heb laatste tijd geen tegen speler gehad waar ik lekker tegen kon knallen. Waar een lekker tempo in zit of waar ik me moet inhouden anders is het geen leuk spel.

Ik heb trouwens vorige zondag iemand een bult op der knie geslagen.
Ging zo:
Zij sloeg van rechterkant van de baan naar midden en de bal ging dus naar links. Ik was iets te laat maar kon nog wel bij de bal. Ik keek dus richting glas en sloeg zo naar de muur. Dus niet via glas maar er achterkomen. Alleen dat ging dus niet goed. Ik sloeg die bal snoeihard maar wel tegen der knie.... Voortaan maar een let vragen...

Ow ik heb trouwens nog een vraagje mijn zus struikeld hier vaak over als ik het doe.
Als ik bijvoorbeeld rechts serveer en speel hem strak tegen de middenlijn aan. Die ander rekend daar niet op. Maar zij zegt dat ze dan een let kan aanvragen omdat het standaard is dat ik dan naar het midden ga. Ik doe dat natuurlijk niet. Maar toch zegt zet dat ze dan een let mag vragen.
Hoe zit dat nou precies?
Het toernooi heeft diverse categorien, van beginner tot vergevorderde. Zal kijken of ik er een website van kan vinden.

In de zomer is het altijd wat rustiger op de squashbaan, maar nu de competitie weer op beginnen staat, zullen de betere spelers zich ook weer melden. Zo gaat dat altijd.

Als zij klaar staat met haar racket en jij loopt inderdaad al in het midden van de baan is het een let (alleen bij de service, anders is het een stroke!). Probeer voor de gein niet helemaal aan de binnenkant te serveren, maar op haar voeten. Is ook lastig.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 16 september 2004 @ 10:36:03 #82
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21988489
quote:
Op donderdag 16 september 2004 01:13 schreef Hidden_Horror het volgende:
[afbeelding]
Nieuw racket gekocht (Dunlop black max, 150gr)) met extra grip om het handvat, speel echt merkbaar beter
Nu nog echte squash sport schoenen iemand tips?
Probeer eens Nike, Adidas of Hi-Tec.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 20 september 2004 @ 16:53:52 #83
30919 mitt
Michael Corleone
pi_22084660
Hoe gaat dat eigenlijk?

Kan je gewoon ergens gaan squashen of moet je lid zijn?
En hoe moet dat met rackets?

Het lijkt me wel eens leuk om een keer te doen, maar meer ook niet.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Moderator maandag 20 september 2004 @ 17:00:25 #84
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22084832
quote:
Op maandag 20 september 2004 16:53 schreef mitt het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk?

Kan je gewoon ergens gaan squashen of moet je lid zijn?
En hoe moet dat met rackets?

Het lijkt me wel eens leuk om een keer te doen, maar meer ook niet.
Bij elk squashcentrum kun je wel terecht voor het huren van een baantje. Meestal verhuren ze ook gewoon rackets en balletjes. Je zit alleen met bepaalde tijden dat het altijd vol zit. Meestal is dat tussen 20.00 uur en 22.00 uur. Even bellen dus naar een centrum bij je in de buurt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:58:31 #85
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22330589
Zo, ome IR is ook begonnen met squashen. Vorige week ging, ondanks vele jaren ervaring met (tafel)tennis, voor geen meter (naast het balletje slaan), maar vandaag had ik toch wel progressie geboekt. Wel ontzettend vermoeiend trouwens, maar daar doe ik het ook voor.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 3 oktober 2004 @ 00:23:16 #86
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_22364879
baantje gereserveerd voor donderdag.. na een reeks overwinningen laatst verloren van m'n broer. Revenge!!
pi_22431430
Na 7 jaar tennis en 4 jaar tafeltennis ben ik begonnen aan squash samen met mijn schoonvader
Super leuke sport maar de omschakeling is niet zo eenvoudig, krijg maar geen snelheid in die bal zoals in tennis maar dat komt wel.
Lekker racket gekocht van Slazenger Titanium 140 gr
Alleen jammer dat het hier zo duur is in België, 60 ¤ voor 10 beurten
Space isn't remote at all. It's only an hour's drive away if your car could go straight upwards.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:05:58 #88
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_22431561
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:01 schreef DJ_White het volgende:
Na 7 jaar tennis en 4 jaar tafeltennis ben ik begonnen aan squash samen met mijn schoonvader
Super leuke sport maar de omschakeling is niet zo eenvoudig, krijg maar geen snelheid in die bal zoals in tennis maar dat komt wel.
Lekker racket gekocht van Slazenger Titanium 140 gr
Alleen jammer dat het hier zo duur is in België, 60 ¤ voor 10 beurten
Da's wel duur, hier in Leuven ist veel goedkoper
net weer verloren, maar het was nipt. En ook een maand geleden dat ik nog speelde.
  Moderator dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:10:13 #89
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22431673
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:01 schreef DJ_White het volgende:
Na 7 jaar tennis en 4 jaar tafeltennis ben ik begonnen aan squash samen met mijn schoonvader
Super leuke sport maar de omschakeling is niet zo eenvoudig, krijg maar geen snelheid in die bal zoals in tennis maar dat komt wel.
Lekker racket gekocht van Slazenger Titanium 140 gr
Alleen jammer dat het hier zo duur is in België, 60 ¤ voor 10 beurten
Die snelheid in die bal komt vanzelf wel. En over het algemeen een stuk sneller dan met tennis het geval is. En 60 euro voor 10 beurten zegt me niets. Is dat per persoon per beurt één uur of zo?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:12:39 #90
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22431741
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:58 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vorige week ging, ondanks vele jaren ervaring met (tafel)tennis, voor geen meter (naast het balletje slaan)
Wijzen naar de bal helpt. Betere timing en balans bij het slaan en zo. Net als bij smashen met tennis. Maar dan nu bij elke bal.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:21:27 #91
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_22431991
Zeg, Uio, wanneer zou jij overschakelen van rood naar geel?
of gewoon niet?
  Moderator dinsdag 5 oktober 2004 @ 23:37:32 #92
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22432409
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:21 schreef placebeau het volgende:
Zeg, Uio, wanneer zou jij overschakelen van rood naar geel?
of gewoon niet?
Oei. Dat is een vraag die ik eigenlijk niet kan beantwoorden aangezien het al jaren geleden is dat ik zelf overgeschakeld ben. Ik zou zeggen meteen zodra je het gevoel hebt dat je wel een leuke rally kan spelen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_22438747
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:10 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Die snelheid in die bal komt vanzelf wel. En over het algemeen een stuk sneller dan met tennis het geval is. En 60 euro voor 10 beurten zegt me niets. Is dat per persoon per beurt één uur of zo?
6 euro per uur voor het terrein zal ik dan maar zeggen, dat zal eenvoudiger over komen. Dat vind ik toch echt niet goedkoop. Er is ook maar één baan hier in een straal van 25 km dus veel keus hebben we niet

Ik hoop dat die snelheid nog komt, het probleem ligt gewoon bij het feit dat ik nog altijd de tennis forehand gebruik en daardoor weinig snelheid krijg. Niet zoals op die filmpjes waar ze met kortere bewegingen veel meer snelheid ontwikkelen.
Space isn't remote at all. It's only an hour's drive away if your car could go straight upwards.
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 11:54:11 #94
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22439817
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 10:53 schreef DJ_White het volgende:
6 euro per uur voor het terrein zal ik dan maar zeggen, dat zal eenvoudiger over komen. Dat vind ik toch echt niet goedkoop. Er is ook maar één baan hier in een straal van 25 km dus veel keus hebben we niet

Ik hoop dat die snelheid nog komt, het probleem ligt gewoon bij het feit dat ik nog altijd de tennis forehand gebruik en daardoor weinig snelheid krijg. Niet zoals op die filmpjes waar ze met kortere bewegingen veel meer snelheid ontwikkelen.
6 euro per uur voor een baan is niet echt duur te noemen. Dat ben ik hier in Amsterdam ongeveer per half uur per persoon kwijt. Maar dat is dan weer wel de andere kant van de medaille.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_22439922
Ik ben vorige week begonnen met squashen....erg leuk tot nu toe
Zijn nog wel met een beginners balletje bezig
  woensdag 6 oktober 2004 @ 12:22:54 #96
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22440457
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 23:12 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wijzen naar de bal helpt. Betere timing en balans bij het slaan en zo. Net als bij smashen met tennis. Maar dan nu bij elke bal.
Ja, inmiddels weet ik het balletje wel redelijk te raken, dus binnen een paar weken moeten dat soort missers wel helemaal verleden tijd zijn (hoop ik).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 19:20:17 #97
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22449214
De competitie gaat weer beginnen. Dit jaar in de eerste klasse na het kampioenschap van afgelopen seizoen. Vrijdagavond thuis tegen Hoorn. Jammer alleen dat ik al weken aan een verkoudheid lijd en me bijzonder slap voel.

Ach, misschien ben ik vrijdag wel beter.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 6 oktober 2004 @ 19:21:24 #98
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22449237
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 11:59 schreef Meimeltje het volgende:
Ik ben vorige week begonnen met squashen....erg leuk tot nu toe
Zijn nog wel met een beginners balletje bezig
Heb je eerder aan een racketsport gedaan?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:45:06 #99
49801 WittE_ReuS
Same Shit Different Day
pi_22467887
jippie ,ik mag vanavond weer en volgende week zondag (waarschijnlijk) een toernooitje voor recreanten .......
ik heb ook zo'n black max alleen die van mij is ook black en niet geel (heb ik gekocht na in 10 maanden tijd een wilson racket doormidden en van een prince de bespanning 4 keer kapotgeslagen te hebben ,nu gaat het al 5 maanden goed nog niets kapot ........fijn racket )
EveN IF I WalkeD ThrougH ThE ValleY OF ThE ShadoW OF DeatH I FeaR NO EviL
  Moderator zaterdag 9 oktober 2004 @ 19:32:27 #100
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22516444
Hmmm. Was dus nog niet beter en heb niet meegedaan. Uiteraard voor een vervanger gezorgd. Helaas verloor m'n team met 5-0. Geen idee of het kansloos was, of dat ze nog wel enig tegenstand wisten te bieden.

Volgende week doe ik wel mee in de uitwedstrijd tegen Almere.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 19:39:20 #101
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22516591
Zo, gisterochtend weer iets beter geworden, maar ik moet nog wel oefenen met de bal via de achtermuur nog goed goed tegen de andere muur te krijgen , want dat is me nog maar 1x gelukt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator zaterdag 9 oktober 2004 @ 19:50:07 #102
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22516790
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 19:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, gisterochtend weer iets beter geworden, maar ik moet nog wel oefenen met de bal via de achtermuur nog goed goed tegen de andere muur te krijgen , want dat is me nog maar 1x gelukt.
Rustig omhoog slaan. Hard kan ook wel, maar lukt niet altijd, plus de controle is dan een stuk minder. Probeer het een paar keer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 21:21:08 #103
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_22780639
Ik zit even er aan te denken om mijn racket opnieuw te laten bespannen. Het frame als het ware is in zeer goede kwaliteit en kan nog wel een tijdje mee. De snaren daar en tegen liggen meer niet op zijn plek dan wel.
Nu is de makkelijkste manier bij ons op de vereniging om je racket achter te laten en dan zal een bespanningsservice je racket gaan bespannen. Nu moet ik op een formulier zaken zoals kilo's of lb's gaan aangeven over ik denk de kracht van de bespanning. Maar ik zou echt niet weten wat normale waarden zijn. Kan iemand mij daar wat meer over vertellen?
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  Moderator donderdag 21 oktober 2004 @ 23:50:16 #104
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22784652
Bij ons kun je altijd normaal invullen. Dan weet de bespanner als het goed is genoeg.

Ik zelf laat hem altijd iets zwaarder bespannen. De snaren staan dan iets strakker, waardoor je harder kan slaan. Dat is meer mijn speltype. Nadeel is dat de bespanning er sneller uitknalt. Hou je meer van het rustige spel, kun je ervoor kiezen lichter te bespannen. De bespanning gaat dan ook iets langer mee als het goed is.

Maar als je alleen met vrienden speelt, zou ik me hier nog niet mee bezig houden en normaal invullen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 09:05:05 #105
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_22789910
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 23:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Bij ons kun je altijd normaal invullen. Dan weet de bespanner als het goed is genoeg.

Ik zelf laat hem altijd iets zwaarder bespannen. De snaren staan dan iets strakker, waardoor je harder kan slaan. Dat is meer mijn speltype. Nadeel is dat de bespanning er sneller uitknalt. Hou je meer van het rustige spel, kun je ervoor kiezen lichter te bespannen. De bespanning gaat dan ook iets langer mee als het goed is.

Maar als je alleen met vrienden speelt, zou ik me hier nog niet mee bezig houden en normaal invullen.
Okay.. normaal is dan een optie. Ik heb nu alleen het probleem met mijn bespanning dat ik mijn snaren constant moet rechtleggen (had ik vlak na aankoop ook al). Door hem strakker te spannen ben je dat ook kwijt dan?
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  Moderator vrijdag 22 oktober 2004 @ 12:48:25 #106
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22793365
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 09:05 schreef WaSTeiL het volgende:
Okay.. normaal is dan een optie. Ik heb nu alleen het probleem met mijn bespanning dat ik mijn snaren constant moet rechtleggen (had ik vlak na aankoop ook al). Door hem strakker te spannen ben je dat ook kwijt dan?
Met strakker heb je dat iets minder, maar het gebeurt nog steeds. Waarschijnlijk sla je met slize-effect. Daardoor verschuiven de snaren bij balcontact. Doe je dat met een strakkere bespanning slijten de snaren ook sneller (snaren snijden dan in elkaar).
Als ik jou was, zou ik gewoon voor normaal gaan. Het rechtleggen is niet zo erg en heeft als voordeel dat je je daarop kunt focussen na een slechte rally. Herpakken van concentratie en zo.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 12:56:05 #107
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_22793519
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Met strakker heb je dat iets minder, maar het gebeurt nog steeds. Waarschijnlijk sla je met slize-effect. Daardoor verschuiven de snaren bij balcontact. Doe je dat met een strakkere bespanning slijten de snaren ook sneller (snaren snijden dan in elkaar).
Als ik jou was, zou ik gewoon voor normaal gaan. Het rechtleggen is niet zo erg en heeft als voordeel dat je je daarop kunt focussen na een slechte rally. Herpakken van concentratie en zo.
Ik krijg al commentaar dat ik na elke foute bal mijn snaren goed ga leggen of ga controleren.
Maar dat is een tik van mijn tafeltennis-loopbaan. Daar was elke stofje op je rubber reden voor het wegspringen van een balletje, dus na elke vage bal controleer je je rubber, maar ja leg dat maar eens uit aan vrienden die je elke keer zien kijken..
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  Moderator vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:00:15 #108
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22793609
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:56 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik krijg al commentaar dat ik na elke foute bal mijn snaren goed ga leggen of ga controleren.
Maar dat is een tik van mijn tafeltennis-loopbaan. Daar was elke stofje op je rubber reden voor het wegspringen van een balletje, dus na elke vage bal controleer je je rubber, maar ja leg dat maar eens uit aan vrienden die je elke keer zien kijken..
Niets van aantrekken. Ze proberen je uit je concentratie te halen. Stug blijven volhouden dus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:03:49 #109
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_22793694
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:00 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Niets van aantrekken. Ze proberen je uit je concentratie te halen. Stug blijven volhouden dus.
Ik blijf winnen, dus daar maak ik me niet zo druk om..
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:28:03 #110
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22794185
Zo, vandaag voor het eerst gewonnen (3-1) waarbij de laatste game 15-0 werd (ja, we spelen tot de 15). Dat kwam wel grotendeels door mijn service, maar goed, toch ben ik tevreden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 16:54:25 #111
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22936896
Whee, vandaag 4-0 gewonnen, en vanaf komende week ga ik 2x per week spelen.

Jaja, * I.R.Baboon is fanatiek.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator vrijdag 29 oktober 2004 @ 17:04:01 #112
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22937113
Vanavond de altijd lastige thuiswedstrijd tegen ASRC. Zij hebben al twee punten uit twee wedstrijden, waar wij nog op 0 staan. En dat uit de mogelijke 10 punten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23005062
Mijn vaste squash-maatje laat het steeds afweten waardoor ik nu steeds tegen mensen speel die onder mijn niveau spelen, de lol gaat er wel een beetje af dan
  zaterdag 6 november 2004 @ 15:28:58 #114
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23121000
Zo, ik vind mezelf echt heel goed, en vanaf volgende week ga ik over naar een geel balletje. Waar moet ik dan extra rekening mee houden, of maakt het niet zo veel uit?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 6 november 2004 @ 17:08:29 #115
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_23123075
Vandaag verloren
Maar had krampen in mijn rechterarm, en deze is vrij cruciaal. Verder hebben we wel wat prachtige rallys gespeeld, erg fijn.

btw, Het verschil vind ik vrij groot tussen geel en rood. Je moet vooral veel meer bewegen. Na een uitstapje bij geel, blijf ik toch bij rood voorlopig.
  zaterdag 6 november 2004 @ 17:17:00 #116
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23123290
NOG meer bewegen... Ik vind nu elke wedstrijd al een enorme aanslag op mijn alles. Maar goed, ik laat mijn squashpartner nu veel meer bewegen dan vice versa, dus het zou wel eerlijk zijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_23130883
Sow na 1,5 maand hier niks meer getikt, toch maar weer even doen.

Vandaag en morgen zijn de clubkampioenschappen bij onze vereniging.
www.squash-hillegom.nl (werkt niet goed in Mozilla/Firefox)
Vandaag heb ik zo een beetje als enige 4 wedstrijden gespeeld. 3x bestOf5 en 1x BestOf3.
Maar kolere mijn niveau is nog steeds een heel stuk lager als diegene die mee doen.
Ik heb maar 1 van de 4 wedstrijden gewonnen. En dat was van een oudere man die ook bij mij op de clubladder staat.
Was wel erg leuke wedstrijd hoop publiek die ging kijken bij de game
Toch wel raar als mensen naar je gaan kijken als je speelt. En als je een slecht punt dat je opeens je naam hoort roepen.

Morgen moet ik tegen andere verliezers, ik verwacht er niet veel van want ik ben bij de andere nog steeds een beginner.

Er deed wel een ventje van 17 mee. Hij ging spelen tegen een best goed gozer en verloor wel. Maar hij speelde echt mega goed. Veel volk stond opeens bij hem te kijken alsof het een finale was.
Na 3-0 verloren kwamen ze van de baan af. Toen vroegen ze hoelang die al speelde.... 3 weken....

Er doen trouwens 64mannen mee en een 30tal vrouwen
Loopt aardig wat leuks rond

Dus morgen wakker worden met spierpijn en dan om 11:40 een nieuwe wedstrijd spelen.
  Moderator zaterdag 6 november 2004 @ 23:44:07 #118
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23132352
veel succes morgen bij jullie clubkampioenschappen

onze competitieresultaten zijn nog steeds dramatisch
1 punt van de mogelijke 15

maar ik ben op de weg terug qua niveau
gisteren tegen een A-speler gespeeld en zowaar wat leuke rally's weten te winnen
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23152907
Sow de clubcampioenschappen zijn over en ik ben niet eens laatste bij de heren geworden, wel enerlaatste maar dat maakt niet uit. Ik was op nog een jongen na de enige die als beginner mee deed bij de heren.

Maar om 18:00 waren de heren finales. En OMG wat waren die spannend. na een 10minuten stond het pas 2-0.
Dat was ook meteen het grootste verschil kwa punten. De vloer moest zelfs keer schoongemaakt worden omdat er bloed lag. Een had een klein wondje aan zijn vinger dat was open gegaan en dat was dus op de grond gekomen. Maar even later zat het dus ook op de muur
Hele leuke wedstrijd was het. De kampioen is een 19jarige jongen.
De nummer 2 staat volgens mij nummer 34 op de Nederlandse ranglijst.
  Moderator maandag 8 november 2004 @ 18:26:12 #120
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23171246
Morgen speelt de nummer 4 van de wereldranglijst een competitieduel tegen mijn club (Squash Beverwijk). Hij heeft het afgelopen weekend de British Open (voor squash qua belang vergelijkbaar met Wimbledon voor tennis) gewonnen.

Zal eens kijken of ik morgen naar Beverwijk af kan reizen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23171761
hebben jullie ook altijd teveel fanatisme, ik ren bijvoorbeeld veel te ver door waardoor ik geregeld tegen de muur aanknal. Zolang ik de bal maar raak vind ik het nog niet eens erg ook
pi_23205444
De muren raak ik steeds minder. Komt omdat ik steeds meer naar de T toe ga en verder uitstap.
  woensdag 17 november 2004 @ 00:02:56 #123
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_23367238
Ik ben nu sinds een paar weekjes voor de fun bezig, zo'n 2 daagjes in de week. Leuk spelletje hoor
Ik ben er alleen nog vrij slecht in, vooral mn backhand is belabberd en echt frustrerend... Over de spierpijn nog mar te zwijgen Iemand tips trouwens voor de service... kan deze het beste bovenhands of maakt dat niet zo uit?
  Moderator woensdag 17 november 2004 @ 17:27:32 #124
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23381628
Ik wissel de service altijd af. Lobje, hard, zacht, onderhands, bovenhands, forehand, backhand, etc. Tijdens het spelen kom je er dan achter welke service je tegenstander het minste ligt en die speel je dan wat vaker. Uiteraard ook niet de hele tijd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 18 november 2004 @ 15:32:43 #125
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_23402951
quote:
Op woensdag 17 november 2004 17:27 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik wissel de service altijd af. Lobje, hard, zacht, onderhands, bovenhands, forehand, backhand, etc. Tijdens het spelen kom je er dan achter welke service je tegenstander het minste ligt en die speel je dan wat vaker. Uiteraard ook niet de hele tijd.
Hmm, oke thanks voor je tip. Ik zal het vanmiddag meteen uitproberen
  donderdag 18 november 2004 @ 17:11:53 #126
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23405368
Gele balletje gaat uitstekend, nu moet ik alleen nog fatsoenlijke schoenen hebben. Mijn huidige schoenen zijn te klein, en vallen bovendien uit elkaar, maar goed, ik wil er niet al te veel aan uitgeven en maat 48 of 49 lijkt me ook niet een maat waarvoor heel veel squashschoenen te vinden ijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 18 november 2004 @ 19:49:48 #127
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_23408607
Ging goed vandaag. Nouja goed, beter dan normaal...
Het schiet inderdaad op als je de service een beetje afwisselt, dan is je tegenstander vele malen afwachtender met zijn eerste slag.
M'n backhand ging ook al wat beter... dat wijzen naar de bal helpt inderdaad
Nuttig topic dus.
  Moderator donderdag 18 november 2004 @ 22:31:47 #128
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23412863
quote:
Op donderdag 18 november 2004 19:49 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ging goed vandaag. Nouja goed, beter dan normaal...
Het schiet inderdaad op als je de service een beetje afwisselt, dan is je tegenstander vele malen afwachtender met zijn eerste slag.
M'n backhand ging ook al wat beter... dat wijzen naar de bal helpt inderdaad
Nuttig topic dus.
Mooi.
Maar het meest belangrijke is nog wel dat je het balletje niet uit het oog verliest. Dan kun je sneller en dus beter anticiperen. Ook handig als het balletje plotseling met een bloedgang op je af komt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 2 december 2004 @ 15:33:57 #129
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_23715438
Van de week dit racket gekocht voor 30 euro Als ik er steeds eentje huur ben ik toch 1,60 per keer kwijt...

Is er een speciale reden voor de manier waarop die 'strings' zitten eigenlijk (onderop)?
  donderdag 2 december 2004 @ 15:43:57 #130
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23715673
Bah, 5-0 gewonnen vandaag (games tot de 15), mijn uitdaging is weg!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator donderdag 2 december 2004 @ 15:48:07 #131
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23715770
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:33 schreef Mar10Segovia het volgende:
Van de week dit racket gekocht voor 30 euro Als ik er steeds eentje huur ben ik toch 1,60 per keer kwijt...

Is er een speciale reden voor de manier waarop die 'strings' zitten eigenlijk (onderop)?


Goede koop. De strings zitten een beetje gekruisd toch. Anders gezegd, niet recht maar uit elkaar. Is voor de demping. Of het ook echt werkt weet ik niet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 2 december 2004 @ 15:51:50 #132
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23715880
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bah, 5-0 gewonnen vandaag (games tot de 15), mijn uitdaging is weg!


Neem het eens op tegen iemand die echt kan squashen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 2 december 2004 @ 16:01:54 #133
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23716137
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:51 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Neem het eens op tegen iemand die echt kan squashen.
Nou ja, dit is m'n vaste squashpartner, en in het begin won ie regelmatig van me. Dus hopelijk kan ie me binnenkort weer bijna aan.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 2 december 2004 @ 17:59:33 #134
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_23718959
quote:
Op donderdag 2 december 2004 15:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Goede koop. De strings zitten een beetje gekruisd toch. Anders gezegd, niet recht maar uit elkaar. Is voor de demping. Of het ook echt werkt weet ik niet.


Ja zit inderdaad gekruisd.

Ik heb in ieder geval nog geen profijt van m'n koopje gehad... ging barslecht vanmiddag
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:28:17 #135
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24774365
Haha,

Ik heb wel al een paar keer gesquashed maar vanaf nu wil ik het MINIMAAL 1x perweek gaan doen en eigenlijk 2x per week. Gewoon omdat ik het leuk vind( en het kost niks) dus waarom niet? Vanmiddag ga ik met een vriend squashen. Heb nog nooit met hem gesquashed, en ben dus wel beniewd... Ik laat jullie wel weten of ik gewonnen heb, goed?

-eigenlijk een undercover tvp -
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  Moderator vrijdag 28 januari 2005 @ 12:01:42 #136
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24795522
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:28 schreef Droeke het volgende:
Haha,

Ik heb wel al een paar keer gesquashed maar vanaf nu wil ik het MINIMAAL 1x perweek gaan doen en eigenlijk 2x per week. Gewoon omdat ik het leuk vind( en het kost niks) dus waarom niet? Vanmiddag ga ik met een vriend squashen. Heb nog nooit met hem gesquashed, en ben dus wel beniewd... Ik laat jullie wel weten of ik gewonnen heb, goed?

-eigenlijk een undercover tvp -
Gratis spelen nog wel. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:17:34 #137
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_24795881
Nou hier in het studentensportcentrum zijn 2 banen die je kunt reserveren als je een sportkaart aanschaft (geldig voor 1 jaar en kost ongeveer 60 euro). Daarmee kun je dan het hele jaar sporten. Ik ben AiO dus ik heb dezelfde rechten als studenten dus vandaar dat ik eenmalig een sportkaart aanschaf (en natuurlijk de materialen) en dan kun je squashen! Het moeilijkste is nog om een squash-partner te vinden :-)

Gisteren trouwens verloren helaas :-( Met 1-3 Ach ja, volgende keer beter!!!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_24938306
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:17 schreef Droeke het volgende:
Nou hier in het studentensportcentrum zijn 2 banen die je kunt reserveren als je een sportkaart aanschaft (geldig voor 1 jaar en kost ongeveer 60 euro). Daarmee kun je dan het hele jaar sporten. Ik ben AiO dus ik heb dezelfde rechten als studenten dus vandaar dat ik eenmalig een sportkaart aanschaf (en natuurlijk de materialen) en dan kun je squashen! Het moeilijkste is nog om een squash-partner te vinden :-)

Gisteren trouwens verloren helaas :-( Met 1-3 Ach ja, volgende keer beter!!!
Eindhoven is me iets te ver om even te gaan spelen, sorry.


Vandaag zijn de voorrondes van het NK squash begonnen.
Squash-Hillegom is met aardig wat man aanwezig.
Er speelt er eentje in de heren A. een paar in heren b paar in heren c en paar in heren d
pi_24940303
Ik heb een jaar of 5 terug erg fanatiek gespeeld. Squashles, Jeugd-A competities gespeeld etc. Ben sinds een jaar weer begonnen met squashen. Er zit alleen niet echt regelmaat in. Heb wel een vaste squashpartner maar die is niet echt partij voor me. Daar leer je ook niet veel van. Op zondag ochtend speel ik met wat fossielen. (lees: 40+) Die spelen puur op techniek, als ze moeten rennen zijn ze er geweest! Heb laatst m'n Wilson Carbon Hyper Hammer 160gr. opnieuw laten bespannen, nieuwe grip & protector strip erop. Speelt weer geweldig! Alleen die Dubbel-geel balletjes leven niet zo lang. Na een maand of 2 vallen ze dood van de muur met een gat erin of gescheurde las.

Heb alleen één probleem. Wil weer meedoen aan de competitietrainingen, al is mijn niveau daarvoor momenteel niet goed genoeg. Het nadeel van op les gaan; Ik ben 19 jaar en zit dus precies op het randje. Voor jeugd ben ik te oud, voor volwassen eigenlijk te jong. Daar spelen alleen beginnende 30+ers. Wat nu?

Ik zoek nog een extra vaste squashpartner! Ik squash bij Squash Almere, te FBK Sportpark.
pi_24940474
Ik vind het laatste tijd die gele balltjes ook zwaar klote.
Ik had er laatst eentje gekocht voor een 4,95 9tering duur voor wat rubber) ik begon met mijn 5de keer met dat balletje en sla er gewoon een scheur in, precies op de scheidingslijn

Als ik jou was zou ik gewoon bij de volwassenen gaan spelen.
Jeugd is te simpel. Volwassen misschien te moeilijk. Maar daar leer je meer van als de jeugd.
  Moderator zondag 6 februari 2005 @ 14:38:07 #141
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24953128
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 18:19 schreef j0rrit het volgende:
Voor jeugd ben ik te oud, voor volwassen eigenlijk te jong. Daar spelen alleen beginnende 30+ers. Wat nu?

Ik zoek nog een extra vaste squashpartner! Ik squash bij Squash Almere, te FBK Sportpark.
Bij de volwassenen.

Volgens mij spelen bij Almere genoeg goede spelers van jouw leeftijd. Speelde er laatst voor de competitie en verloor genadeloos. Ben zelf een redelijk goede C-speler. Mijn teamgenoot (een nog betere C-speler die regelmatig in de C-finales van toernooien staat) verloor daar van een jonge gast. Volgens mij heet hij Dennis.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 6 februari 2005 @ 14:47:47 #142
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_24953302
Het mooiste toernooi van Nederland staat trouwens weer voor de deur:

http://www.squashexperience.nl/

Dit jaar speel ik weer in de C mee. En waarschijnlijk ook in de dubbel.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 13 februari 2005 @ 20:01:26 #143
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25074950
Straks bij Studio Sport de finales van de NK squash. Eindelijk weer eens squash op de tv.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 13 februari 2005 @ 20:59:46 #144
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25075772
Lekker is dat. Een gesprek van een minuut op drie met Vanessa Atkinson en dan 2 korte rally's van de damesfinale. De opmerking dat Tommy Berden de herenfinale heeft gewonnen kon er nog net vanaf.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 13 februari 2005 @ 21:01:48 #145
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25075809
Iets beter dan niets toch. Leuke vrouw trouwens, die Vanessa.

Bij de punten die ze speelden, ging het me allemaal iets te snel. Je moet ook begrijpen dat squash totaal geen 'televisiesport' is.
  Moderator zondag 13 februari 2005 @ 21:18:54 #146
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25076088
Ach, ik kan het altijd prima volgen. En zo denken veel squashers erover.

en het zusje van Vanessa is nog leuker
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 14 februari 2005 @ 17:03:53 #147
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25087633
...oeps...
  maandag 14 februari 2005 @ 17:05:46 #148
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25087656
Zeker jammer dat er zo weinig op Studio Sport laten zien werd.
Ik er speciaal voor wachten... zie ik dus inderdaad maar 2 rally's en een suf interview
  maandag 14 februari 2005 @ 17:08:46 #149
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25087691
En je andere post gaat over goede muziek om bij te squashen of zo?

Het was voor mij de eerste keer dat ik ook maar iets van squash op tv zag. Volgend jaar heeft de NOS het voetbal niet meer, dan kan deze goede ontwikkeling zich misschien doorzetten.
  maandag 14 februari 2005 @ 17:41:46 #150
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25087792
quote:
Op maandag 14 februari 2005 17:08 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
En je andere post gaat over goede muziek om bij te squashen of zo?

Het was voor mij de eerste keer dat ik ook maar iets van squash op tv zag. Volgend jaar heeft de NOS het voetbal niet meer, dan kan deze goede ontwikkeling zich misschien doorzetten.
Nee, dat was een foutje

En voor mij was het ook de eerste keer dat ik er iets van zag op tv, maar misschien ook wel omdat ik het nu zelf doe daar waar ik het vroeger misschien wegzapte...
pi_25153465
Sow nou ben ik helemaal op zeg.
Had vanmiddag om 1 uur mijn 2de squashles. Was erg leerzaam. (ik speel btw vanaf Mei 2004)

Maar wij hadden weer rackettoss op vrijdag avond. 22 man deden er mee. Dan schrijf je je gewoon in en je ziet wel tegen wie je speelt.
4 wedstrijden gespeelt.
Maar de eerste 3 verloren, ook geen wonder 1tje deed het 10 jaar nummer 2 al iets van 20 jaar (oudere man, kon ik nog wat punten van pakken) en nummer drie deed het 12 jaar. Maar die was niet echt leuk om tegen te spelen. Binnen 5 min was het 2-0 in games en klaar. Hij stond alleen maar te rammen.
Toen nummer 4.
Van mijn conditie moet ik het niet hebben want ik ben op squash gegaan vanwege mijn conditie.
En die jongen was voetballer maar had ooit wel eens gesquasht.
Gelukkig had ik die tips vanmiddag gekregen anders was het niks geworden.
We deden amerikaanse telling en dan tot de 11 en 2 punten verschil.
eerste was 11-9 en 2de was 12-10.
Duurde enorm lang. lange rallys en we moesten soms echt even pauze nemen omdat we geen adem meer hadden. Hij zal morgen wel spierpijn hebben

btw. Ik moet echt gaan opletten of ik niet de muur sla. heb vanavond 3x de muur goed geraakt en ik en de tegenstander stonden er verbaast bij dat hij het nog uithiel.
Ik hoop wel dat hij wat langer meegaat als een 6 maandjes.
Mijn C4tje...
  zaterdag 19 februari 2005 @ 10:45:06 #152
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25158453
Iemand tips om de backhand te verbeteren?

Daarmee geef ik veel te veel punten weg.
pi_25158888
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:45 schreef Mar10Segovia het volgende:
Iemand tips om de backhand te verbeteren?

Daarmee geef ik veel te veel punten weg.
Moet je eerst vertellen wat je fout doet

http://www.guide-to-squash.org/
Hier staan heeeeel veel tips op.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 11:23:21 #154
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25158956
Wat ik fout doe... tja, het slaan

Soms raak ik 't balletje maar half, soms sla ik 'm tegen het dak, soms raak ik 'm helemaal niet.... En echt veel kracht zit er ook niet in mn backhand...
  Moderator zaterdag 19 februari 2005 @ 11:27:35 #155
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25159004
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:23 schreef Mar10Segovia het volgende:
Wat ik fout doe... tja, het slaan

Soms raak ik 't balletje maar half, soms sla ik 'm tegen het dak, soms raak ik 'm helemaal niet.... En echt veel kracht zit er ook niet in mn backhand...
Met je vrije hand wijzen naar de bal en met het juiste been instappen scheelt meestal al een hoop.

En als het goed is zit er net zoveel kracht in je forehand als in je backhand ('t is tenslotte dezelfde arm). Mijn backhand is zelfs beter dan mijn forehand, omdat de -mits goed uitgevoerd- balans beter is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 19 februari 2005 @ 11:38:21 #156
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25159146
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 23:14 schreef DrukVout het volgende:
btw. Ik moet echt gaan opletten of ik niet de muur sla. heb vanavond 3x de muur goed geraakt en ik en de tegenstander stonden er verbaast bij dat hij het nog uithiel.
Ik hoop wel dat hij wat langer meegaat als een 6 maandjes.
Mijn C4tje...
Trek in gedachten de lijn van het servicevak (dat kleine vierkantje en dan de lijn die parallel loopt aan de zijmuur) door en zorg dat je daar met maximaal één been overheen stapt. Dan raak je de muur minder en gaat je C4 langer mee.

PS - Amerikaanse telling is tot de 15 en elk punt telt, ongeacht wie serveert.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 11:41:01 #157
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25159182
Instappen, ja, het zou heel goed kunnen dat 't m daar in zit...

Vanmiddag effe goed op letten.
  Moderator zaterdag 19 februari 2005 @ 11:45:10 #158
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25159227
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:41 schreef Mar10Segovia het volgende:
Instappen, ja, het zou heel goed kunnen dat 't m daar in zit...

Vanmiddag effe goed op letten.
Backhand rechts instappen, forehand links. Tenzij je linkshandig bent. Dan is het juist andersom.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25162230
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:38 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Trek in gedachten de lijn van het servicevak (dat kleine vierkantje en dan de lijn die parallel loopt aan de zijmuur) door en zorg dat je daar met maximaal één been overheen stapt. Dan raak je de muur minder en gaat je C4 langer mee.

PS - Amerikaanse telling is tot de 15 en elk punt telt, ongeacht wie serveert.
Amerikaanse is idd tot de 15. Maar ze gingen gister maar tot de 11.
Tja 24man in totaal op 4 banen. Want de andere 3 waren voor competitie.

Tja het slaan.
Door de bal heen willen stappen. Goed naar beneden duiken (dus niet rechtop blijven staan).
Je racket alvast naar achteren houden. En dan je pols goed stevig houden en je arm laten vallen.
(Dit heb ik ook pas gisteren geleerd hoor) Maar krijg de balletjes voorin lekker dood achterin
  zaterdag 19 februari 2005 @ 15:37:32 #160
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25162403
Ging stukken beter dit keer.
Ik heb er nu extra op gelet om steeds in te stappen en het ging nu dus wel goed. Thanks.
pi_25164354
Ik probeer nu om te schakelen naar tennis, omdat ik over twee weken een toernooitje met vrienden speel. Het is lastig die zwaai en iets andere grip dan weer onder de knie te krijgen. Verbaast me eigenlijk hoe lastig dat is.

Geeft jongedame Atkinson wel eens clinics eigenlijk? Wat een frisse verschijning! Laat de squashbond haar 'gebruiken'.
pi_25175703
Jammer dat ik het topic nu pas zie, vind het ook een enorm leuke sport om te doen. Jammer is, dat ik het niet op regelmatige tijden kan doen. Heb zo'n abonnement dat ik ieder moment van de dag kan langskomen.
Mijn vaste squashpartner is niet echt een uitdaging meer, helaas.
Ga ook eens kijken naar zo'n klein toernooitje, lijkt me wel geinig. Ik speel trouwens in Centre Point, in Almere.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Moderator zondag 20 februari 2005 @ 10:44:07 #163
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25175840
quote:
Op zondag 20 februari 2005 10:26 schreef Suijk het volgende:
Ga ook eens kijken naar zo'n klein toernooitje, lijkt me wel geinig. Ik speel trouwens in Centre Point, in Almere.
http://www.squashexperience.nl (al is dat lang het grootste toernooi van Nederland geweest)

Volgens mij was er hier nog een speler uit Almere, en die was op zoek naar een squashpartner. Al speelt hij bij Squash Almere en niet bij Centre Point.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25175894
quote:
Op zondag 20 februari 2005 10:44 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

http://www.squashexperience.nl (al is dat lang het grootste toernooi van Nederland geweest)

Volgens mij was er hier nog een speler uit Almere, en die was op zoek naar een squashpartner. Al speelt hij bij Squash Almere en niet bij Centre Point.
Ziet er interessant uit moet ik zeggen!
Ik vraag me af, hoe doen ze die 'strenge controle op inschrijfniveau'?
Ik speel geen competitie of iets dergelijks, speel nu ongeveer 2 jaar behoorlijk onregelmatig, ben je dan starter of recreant?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Moderator zondag 20 februari 2005 @ 10:55:13 #165
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25175919
quote:
Op zondag 20 februari 2005 10:50 schreef Suijk het volgende:
Ziet er interessant uit moet ik zeggen!
Ik vraag me af, hoe doen ze die 'strenge controle op inschrijfniveau'?
Ik speel geen competitie of iets dergelijks, speel nu ongeveer 2 jaar behoorlijk onregelmatig, ben je dan starter of recreant?
Strenge controle moet je met een korreltje zout nemen. Meestal gaat het om B-spelers die zich in de C inschrijven om zo kans te maken op het reisje Parijs.

Dan ben je trouwens Recreant of Heren E. Starters is te makkelijk. Bij onvoldoende inschrijving worden die categorieën nog wel eens samengevoegd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 20 februari 2005 @ 11:00:11 #166
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25175947
Beetje brakke site, maar lijkt me ook wel lache eigenlijk.
  Moderator zondag 20 februari 2005 @ 11:05:44 #167
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25175978
quote:
Op zondag 20 februari 2005 11:00 schreef Mar10Segovia het volgende:
Beetje brakke site, maar lijkt me ook wel lache eigenlijk.
Dat van die site heb ik hem ook al meerdere keren verteld.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25176726
quote:
Op zondag 20 februari 2005 11:05 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat van die site heb ik hem ook al meerdere keren verteld.
En hoeveel mensen doen er daar mee aan dat toernooi? Zometeen eens even met mijn squashmaatje overleggen, maar die krijg ik wel zover om ook mee te doen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Moderator zondag 20 februari 2005 @ 14:37:10 #169
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25178729
quote:
Op zondag 20 februari 2005 12:20 schreef Suijk het volgende:
En hoeveel mensen doen er daar mee aan dat toernooi? Zometeen eens even met mijn squashmaatje overleggen, maar die krijg ik wel zover om ook mee te doen.
Op het hoogtepunt van dat toernooi deden zo'n 250 mensen mee. En daarmee was het verreweg het grootste toernooi van Nederland, en, heel belangrijk, niet georganiseerd door een aan de bond gelieerde instantie. Lees: goede wedstrijdschema's dus.

Nu is dat aantal vanwege verbouwingen aan het squashcentrum niet meer mogelijk. Ik denk een man of 150.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25236167
Gaaf, alleen Beverwijk is niet echt naast de deur.

Volgende week donderdag weer eens aan de bak. Voor de verandering niet tegen m'n broer, maar tegen een getalenteerde jongedame. Ze krijgt in ieder geval niets kado.
pi_25236204
Mijn squashmaatje gaat niet mee naar dat toernooi, die gaat naar de landelijke carriére dagen ofzo, in Utrecht...
Even nadenken nog.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_25240746
Tja ik weet het nog niet.
Op zich erg leuk. Maar hoe zijn die tijden op vrijdag? Want ik moet overdag gewoon naar school.....
  Moderator vrijdag 25 februari 2005 @ 00:56:44 #173
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25242997
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 22:55 schreef DrukVout het volgende:
Tja ik weet het nog niet.
Op zich erg leuk. Maar hoe zijn die tijden op vrijdag? Want ik moet overdag gewoon naar school.....
Je kunt aangeven dat je niet op vrijdagavond kan spelen. Of doorgeven dat je pas vanaf een bepaalde tijd kan. Anders speel je alleen op zaterdag en -bij goed presteren- op zondag. Overigens, als je op vrijdag speelt en door gaat naar de volgende ronde, dan speel je pas weer op zondag. Tenzij je ook aan dubbels mee doet. Die zijn dan weer wel op zaterdag. Geloof ik.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 25 februari 2005 @ 00:59:18 #174
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25243048
O ja, voor mensen die het te ver vinden: neem contact op met de organisator. In het verleden wist hij mensen wel ergens onder te brengen, bijvoorbeeld in een jeugdherberg. Geen idee of hij dat nog steeds doet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 26 februari 2005 @ 12:17:59 #175
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25264067
Ook leuk:
quote:
19 MAART 2005 - WORLD SQUASH DAY!

Zaterdag 19 maart is het World Squash Day! Deze dag staat wereldwijd in het teken van squash. Alle squashcentra in Nederland zetten daarom hun deuren open voor een ieder om kennis te maken met de sport squash. Dit jaar wordt er speciale aandacht aan World Squash Day gegeven, want squash staat op het punt Olympisch te worden! In juli 2005 zullen de verkiezingen zijn van welke sport zich in 2012 Olympisch mag noemen.Daarom wordt er in sportpark Amstelpark in Amsterdam een groot evenement georganiseerd! Er wordt een squashtoernooi georganiseerd waarvoor je je nu al in kunt schrijven via deze link op www.squashweb.nl.

Daarnaast wordt er tal van activiteiten georganiseerd voor jong en oud. Een greep uit de activiteiten die op deze dag plaatsvinden: squashclinics, een workshop spelregels door een officiële scheidsrechter, demonstraties door topspelers, verlotingen en prijsvragen met een racket als inzet, een aanval op een tweetal squash wereldrecords, verkoop van het special edition World Squash Day T-shirt, een wedstrijd ‘wie heeft de hardste service’, de mogelijkheid tot het ondergaan van een stoel-massage, etc.

Deze dag is een goede gelegenheid om voor het eerst in aanraking te komen met squash, maar ook voor squashliefhebbers is er veel te zien en te doen. Kom dus naar het Amstelpark op 19 maart 2005! In een later stadium wordt meer informatie over World Squash Day op Squashweb.nl gepubliceerd.
Bron: http://www.squashweb.nl

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 26-02-2005 16:36:12 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:32:59 #176
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25267147
Is squash nog niet Olympisch joh

Raar...
  Moderator donderdag 10 maart 2005 @ 18:01:56 #177
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25459698
Morgenavond begint dus het mooiste toernooi van Nederland. Ik hoef zelf pas zaterdag in actie te komen. Ditmaal in de C-klasse. Zijn er nou nog meer Fok!kers die meedoen?

In de A-klasse spelen weer wat wereldtoppers mee. Zodra ik wat meer weet zal ik hier weer posten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 10 maart 2005 @ 21:02:03 #178
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25462273
Nee, daar ben ik nog veel te slecht voor

Succes!
pi_25462473
Ik had me ingeschreven voor de Heren E.
Maar heb me weer uitgeschreven. Na een 30minuten rennen en uitstappen krijg ik last van mijn knie. Waardoor ik niet meer volledig kan rennen en uitstappen kom ik maar moeilijk omhoog.
De Dokter al gebeld maar die is op vakantie zonder vervanger.... Wel voor spoed een ander. Naja.
pi_25485805
Succes voor degenen die meedoen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Moderator zaterdag 12 maart 2005 @ 20:11:57 #181
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25493868
2 partijen gewonnen en 1 verloren. En dan lig je eruit. Vroeger was je dan door naar de volgende ronde. Nu ben ik klaar en terug in Amsterdam. Zo maar plat. Tot morgenmiddag denk ik.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25538655
Ik ben van plan om een squash racket te kopen, en nu is mijn vraag, kan iemand mij een merk of type racket adviseren, en aan welke prijs moet ik dan denken?
Aan rijkdom kan je komen, klasse moet je hebben!!
pi_25538670
Je hebt ze van 20 tot 150 euro, net wat je zelf wilt.. Voor beginners is een heel duur racket niet nodig. Dunlop is natuurlijk een heel goed merk maar wel prijzig.
pi_25538692
Dit topic laat ik zo ff mergen met [Centraal] Squash . Dus daar staan je posts dadelijk.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_25538770
ok tx
Aan rijkdom kan je komen, klasse moet je hebben!!
  Moderator vrijdag 18 maart 2005 @ 08:33:28 #186
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25559061
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:33 schreef fritzzz het volgende:
Ik ben van plan om een squash racket te kopen, en nu is mijn vraag, kan iemand mij een merk of type racket adviseren, en aan welke prijs moet ik dan denken?
Het ligt er helemaal aan wat voor type speler je bent. Speel je al lang? Sla je vooral hard? Ben je meer iemand die de ballen plaatst? Etc.

Ik speel zelf met een Saxon C4. Kost iets van 90 euro geloof ik.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25569134
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:33 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het ligt er helemaal aan wat voor type speler je bent. Speel je al lang? Sla je vooral hard? Ben je meer iemand die de ballen plaatst? Etc.

Ik speel zelf met een Saxon C4. Kost iets van 90 euro geloof ik.
ja de C4 is rond de 90 euro. Maar Saxon heeft andere types nu.. FeatherLite heten ze. (zelfde als een type condoom van Durex )

Toen ik een nieuw racket wou heb ik er gewoon heel veel uitgeprobeerd. Telkens 3 naar de baan genomen en gekeken welke er lekker sloegen. Daar telkens eentje van uit kiezen en dan die kopen.
Ik zat te twijvelen tussen de C2 en C4 van Saxon. Toch de C4 gekocht omdat ......
Tja nog steeds niet duidelijk
  Moderator vrijdag 18 maart 2005 @ 19:38:36 #188
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25571822
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 17:29 schreef DrukVout het volgende:
ja de C4 is rond de 90 euro. Maar Saxon heeft andere types nu.. FeatherLite heten ze. (zelfde als een type condoom van Durex )
ik zal eens met Scippio (Mr. Saxon) praten. Beetje de naam van Durex jatten.
quote:
Toen ik een nieuw racket wou heb ik er gewoon heel veel uitgeprobeerd. Telkens 3 naar de baan genomen en gekeken welke er lekker sloegen. Daar telkens eentje van uit kiezen en dan die kopen.
Ik zat te twijvelen tussen de C2 en C4 van Saxon. Toch de C4 gekocht omdat ......
Tja nog steeds niet duidelijk
Niet duidelijk? Het zijn gewoon de lekkerste rackets om mee te slaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 18-03-2005 19:49:23 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25572092
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 19:38 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

ik zal eens met Scippio (Mr. Saxon) praten. Beetje de naam van Durex jatten.
[..]

Niet duidelijk? Het zijn gewoon de lekkerste rackets om mee te slaan.
C4 is top weight
C2 is mid-weight
Ik merkte dat verschil eigenlijk niet.

Valt me wel op dat hij zo lang heel blijft. Ik heb nogal de neiging om hard te slaan maar ook als de bal tegen de muur blijft "plakken". En dan zie je de tegenstander pijnlijk naar mijn racket kijken...

btw. Durex Featherlite is zonder A.

Maarja ik zag die modellen rackets en moest meteen aan durex denken. Naja dat doe ik nog steeds
  Moderator vrijdag 18 maart 2005 @ 20:01:10 #190
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25572336
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 19:50 schreef DrukVout het volgende:
C4 is top weight

Valt me wel op dat hij zo lang heel blijft. Ik heb nogal de neiging om hard te slaan maar ook als de bal tegen de muur blijft "plakken". En dan zie je de tegenstander pijnlijk naar mijn racket kijken...
Heb net m'n C4 er even bijgepakt om te zien of ie nou topzwaar is, want ik had m'n twijfels. Hij zit er dus tussen. De balans zit teveel in het midden om hem topzwaar te noemen en teveel naar de top om hem midzwaar te noemen.

Dat heel lang heel blijven is puur geluk. Ik heb er al heel wat het leven zien laten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25574500
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 20:01 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Heb net m'n C4 er even bijgepakt om te zien of ie nou topzwaar is, want ik had m'n twijfels. Hij zit er dus tussen. De balans zit teveel in het midden om hem topzwaar te noemen en teveel naar de top om hem midzwaar te noemen.

Dat heel lang heel blijven is puur geluk. Ik heb er al heel wat het leven zien laten.
De lak is er hier en daar echt af. Je ziet gewoon een stukje ertussen uit. Maar hij doet het nog steeds. Gelukkig maar want een nieuwe kan deze arme student niet betalen.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 02:38:40 #192
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25750528
Even zonder gein: volgens mij ben ik best goed. Ik wil van deze illusie af. Is er in het noorden van NL toevallig ook zo'n squash toernooitje?

Of zal ik anders zelf even kijken.. ok, gaan we al.. in Drachten in april.. super!
  Moderator zaterdag 26 maart 2005 @ 12:24:35 #193
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25754412
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 02:38 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Even zonder gein: volgens mij ben ik best goed. Ik wil van deze illusie af. Is er in het noorden van NL toevallig ook zo'n squash toernooitje?

Of zal ik anders zelf even kijken.. ok, gaan we al.. in Drachten in april.. super!
Op http://www.squashweb.nl staat onder het kopje tournaments iets over toernooien in het land.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 20:57:48 #194
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25986816
GVD is mijn C4 gewoon stuk
De bedrading hing er opeens wat slapjes bij.
Opnieuw laten bespannen kost 16,- en dan heb ik saai wit
Voor rood kostte het 25,-
Als Student vind ik dat dan net iets teveel.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:38:21 #196
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27505614
En heb je het al opnieuw laten bespannen?

Zelf heb ik al een tijdje niet gespeeld. Als je druk bent, is dat toch een van de dingen die er bij in schieten.
  Moderator dinsdag 31 mei 2005 @ 10:45:07 #197
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_27505872
Oef, heb ook al een maand niet gespeeld. Vanwege vakantie en andere activiteiten. Wordt wel weer eens tijd.

Dat wordt weer spierpijn.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:51:46 #198
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_27506108
Hier zijn we wel fanatiek bezig de laatste tijd. Afgelopen zaterdag 2 uur lang gespeeld. Met z'n 3en, dat wel. Het gaat ook steeds iets beter, mede dankzij de tips uit dit topic.

Maar afgelopen zaterdag bleek m'n racket dus kapot te zijn. Er zit een scheurtje in het frame waardoor het een beetje een ei-vorm gekregen heeft. Nu ben ik dus van plan een nieuwe te kopen en ik denk aan een prijs rond de 40 euro ofzo. Waar moet ik zoal op letten?
pi_27508306
Stnaley_Climbfall:
Ja hij is gelukkig alweer bespannen. Dat was gelukkig alweer gedaan voor mijn nieuwe wedstrijd. En hij doet het goed. Nieuwe Grip is denk ik wel weer nodig. Beetje ranzig en hij blijft soms niet echt zitten.

Mar10Segovia:
Ik denk dat je het beste bij je club wat rackets kan lenen en daarmee gaan spelen, en daaruit gaan beslissen welke je het beste vind. Zo heb ik het gedaan, en zo is mijn zwager nu ook bezig.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:41:26 #200
115739 banie
Just Squash!
pi_28621957
Squash niet Olympisch in 2012

SINGAPORE - Het Internationaal Olympisch Comité heeft vrijdag 8 juli 2005 tegen alle verwachtingen in besloten geen nieuwe sporten aan het programma toe te voegen.

Het IOC heeft tijdens zijn congres in Singapore honkbal en softbal geschrapt van het programma voor de Olympische Spelen in 2012 in Londen. Na het wegvallen van deze twee sporten werd squash en karate als vervangende sporten voorgesteld. Bij nader inzien besloot de IOC-sessie hiervan af te zien.

Totaal waren er vijf kandidaat sporten: squash, inline-skating, rugby, karate en golf.
Over alles wat je bezighoudt met squash
Squash Forum op http://www.squashweb.nl/forum/
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:47:35 #201
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_28622200
Jammer hoor.
pi_28639010
Toch best raar. Halen ze Honkbal en Softbal weg. 1 grote sport tenminste en dan niks terug. Ik snap ook al jaren niet waarom Rugby niet bij de OS is. Dat is ook een redelijk grote sport.
Netzoals Karate. Squash had ik leuk gevonden maar begrijp het wel dat het er niet komt.
  Moderator zaterdag 9 juli 2005 @ 01:48:38 #203
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28644615
Nog niet de Olympische status.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_28706145
Ik speel nu een aantal maandeniedere week squash en huur iedere keer een racket (2 euro).
Ik denk dat ik er nu wel eens verstandig aan doe om eens een squash racket te kopen, kan ik voor 30 euro al een beginners squash racket kopen?, of krijg je alleen maar troep in die prijsklasse die het na een paar keer squashen begeeft, en wat zijn goede merken?
  Moderator maandag 11 juli 2005 @ 14:21:06 #205
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28706309
Het is troep, maar begeeft niet. Beginnersrackets zijn meer bestand tegen aanvallen op de muren. Duurdere rackets bestaan meer uit composietmaterialen en breken sneller.

Tja, wat zijn goede merken? Het merendeel komt uit dezelfde fabriek. Uitzonderingen hierop zijn bijvoorbeeld Wilson en Dunlop.

Ikzelf speel al jaren met Saxon en dat bevalt prima.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_28712278
Ik speel ook Saxon en wil eigenlijk echt niet meer een goedkoop racket. Laats was mijn bespanning stuk en moest ik dus met zo een goedkoop racket spelen. Maar dat vind ik echt meteen verrot spelen. Als je een bal hard slaat dan trilt dat meteen door door je hele arm zowat.
  Moderator maandag 11 juli 2005 @ 22:43:16 #207
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_28721427
Dat heeft te maken met de samenstelling van het racket. Goedkope rackets bevatten veel aluminium en zijn daarom minder breekbaar. Helaas zijn ze ook zwaarder en minder stijf dan grafiet en titanium rackets. Hoe duurder het racket, hoe breekbaarder dus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_28722964
Ik speel al jaren met een Wilson en dat bevalt ook prima hoor
Lekker licht, fijne grip...
  dinsdag 12 juli 2005 @ 13:11:00 #209
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_28734509
Ik heb een paar weken geleden een nieuw racket gekocht, weer een Dunlop. In die vorig zat namelijk een scheur/deuk in het frame, dus heb ik een iets duurder racket gekocht met de gedachte dat die wel steviger zou zijn Verkeerd gedacht dus, maar hij bevalt prima en is iets strakker gespannen dan die vorige.
pi_28751376
Ik heb een Dunlop Ti Plus
Bevalt goed, lekker licht... en goedkoop (van 89,- voor 29,- gekocht laatst )
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_28870915
Vandaag bij de intersport een nieuwe tas gekocht.

Ik ga met het nieuwe seizoen met de competitie mee spelen en dan wil ik liever alles meenemen ipv in de kleedruimte laten slingeren.
Hij is lekker groot. 2 vakken voor een racket. een heel groot middenvak waar ik zowat al mijn sportkleding wel in kan stoppen. Een apart vak voor mijn schoenen. Dan nog een klein vakje voor bijv mijn portemonnee. Ik dacht alleen dat er geen grote band aanzat om hem over mijn schouder te hangen. Maar bij aankomst zag mijn zwager dat er op de onderkant nog een rits zat. En daarachter zaten 2 banden om hem op je rug te stoppen. Ideale tas dus voor mij. Lekker groot er kan een heleboel in. Ik neem voortaan dus mijn oude racket ook maar mee voor als er iets met mijn C4 gebeurd. Allerlei reserve dingetjes erin gestopt. Heb nu ook 2 dubbelgele reserverballen en 1 rode. Zweetbandjes, van die hoezen waar je racket in gaat. Zo een beetje alles wat ik wel heb zit erin
* DrukVout is zo blij
  maandag 25 juli 2005 @ 23:27:01 #212
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29127722
Wie weet een goede squashlocatie in de regio Groningen?
  Moderator dinsdag 26 juli 2005 @ 10:14:34 #213
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29135182
http://sport-in-nederland.com/squash_groningen.htm iig in Delfzijl en Winschoten
In Stadskanaal zit een centrum met 3 banen en in Groningen zelf heb je meerdere opties. Zie ook: http://www.digisport.nl/index.php?s=Sport&sport_id=60&sn=Squash
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 11:02:47 #214
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 19:14:19 #215
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29470918
Delfzijl was erg leuk, eens voor de verandering.
  Moderator zondag 7 augustus 2005 @ 19:57:30 #216
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29490668
Goed om te horen Stanley.

Na een dramatisch seizoen is mijn team bijna uit elkaar gevallen vanwege één met een slechte rug en twee met pasgeboren babies. Daarvoor hebben we nu één nieuwe speler teruggekregen. Dat wordt dus veel spelen het komend seizoen en blessures voorkomen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 02:44:34 #217
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_29514119
Succes daarmee! Speel je op niveau?

Het is moeilijk voor mij om het als meer dan een gezelligheidssport te zien, maar ik doe m'n best.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2005 @ 08:43:04 #218
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29515691
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 02:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Succes daarmee! Speel je op niveau?
Vroeger.

Waar ik ooit tegen de top 200 van Nederland aan zat, ben ik nu afgedaald naar plaats 1000 nog wat. Ik speel nu in een vriendenteam en de prestaties zijn navenant.

[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 22-09-2005 12:44:09 (typo) ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_29531821
Zijn er zo veel mensen die serieus spelen joh?

Je praat er over als of het voetbal is. 'Vriendenteam'. Lekker toch! Ik had geen idee.
pi_29534125
onze club in Hillegom heeft nu al 18 teams die in de Nederlandse Squash competitie spelen.
pi_30818997
Kom helaas weinig meer aan squash toe. Ben te druk met voetbal. Het is wel zo dat ik altijd last had van het squashen, omdat het mijn relatief korte spieren onwijs belast.
  Moderator donderdag 22 september 2005 @ 12:42:42 #222
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_30820700
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 07:29 schreef DrukVout het volgende:
onze club in Hillegom heeft nu al 18 teams die in de Nederlandse Squash competitie spelen.
En 4 november beginnen bij juliie de clubkampioenschappen.
Jammer dat ze dat nou net doen op een competitiedatum.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_30827169
Nou Hillegom kennende zullen ze wel wat partijtjes op de vrijdag middag doen voor mensen die dan kunnen. Want savonds is de competitie en zijn alle banen bezet. De clubkampioenschappen zijn gewoon zat en zondag. Je kan het ook aangeven dat je niet op vrijdag kan.

Wie spelen er allemaal competetie??
Ik zit in Squash Hillegom Heren 11.
Ik moet tegen:
Meersquash6
Squash City 5
Squash World 14
ASRC 5
Squash Almere 4
Squash Bussum 8
Reflex 4
pi_30848414
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:05 schreef DrukVout het volgende:

Wie spelen er allemaal competetie??
Ik speel dit jaar mee in de Kleine Kompetitie met mijn studentensquashvereniging.
Nog geen idee welk team, maar ik ben allang blij dat ik weer op een redelijk niveau de baan op kan.

Club is de Boosters (uit Nijmegen) trouwens...
  Moderator vrijdag 23 september 2005 @ 14:13:00 #225
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_30857140
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:05 schreef DrukVout het volgende:
Nou Hillegom kennende zullen ze wel wat partijtjes op de vrijdag middag doen voor mensen die dan kunnen. Want savonds is de competitie en zijn alle banen bezet. De clubkampioenschappen zijn gewoon zat en zondag. Je kan het ook aangeven dat je niet op vrijdag kan.
We zitten bij een team van Hillegom in de poule en zij wilden de speeldatum verzetten omdat het niet goed uitkwam vanwege de clubkampioenschappen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 25 september 2005 @ 21:58:13 #226
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_30928321
De eerste overwinning van het seizoen is een feit. 5-0 tegen De Wadden. We hebben nu bijna net zoveel punten als het vorige seizoen in totaal.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_30937802
lol
Bij ons hebben we in het team wel 1 game gewonnen
Mijn wedstrijd (naja laatste set was het spannends) eerste was 1-9 daarna 6-9 en toen 9-10
  Moderator vrijdag 30 september 2005 @ 12:05:27 #228
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_31054860
Kreeg weer een mailtje over een toernooi dat binnenkort gehouden wordt. Dat zal ik jullie natuurlijk niet onthouden:
quote:
Beste squasher/-ster,

Op zaterdag 22 en zondag 23 oktober organiseert Squash Beverwijk, zoals ieder jaar, de Open Noord-Hollandse kampioenschappen. Hierbij nodigen wij u van harte uit om deel te nemen.

Wij hebben een goed gevulde prijzen-pot, met bijvoorbeeld als hoofdprijs in de heren C en B een 3-daagse reis naar Parijs. Bij de heren A zijn er geldprijzen te verdienen. Er zal volgens een poule-systeem gespeeld worden, waardoor u in ieder geval 3 wedstrijden speelt (wedstrijd-organisatie is in handen van Marcel Kluft). Deelname kost ¤17,- (inclusief wedstrijd-shirt) en inschrijven kan in de volgende categorien: Heren A,B,C,D,E of Dames B,C,D,E.

Inschrijven kan tot 18 oktober door deze mail te beantwoorden (vermeld al uw gegevens en in welke categorie u wilt spelen) of door het inschrijfformulier in ons centrum in te vullen. U kunt ook telefonisch inschrijven via 0251-213024.

Hopelijk zien we elkaar op 22 en 23 oktober a.s.!
Vorig jaar strandde ik in de strijd om het reisje naar Parijs in de halve finales. Dat ga ik nu natuurlijk proberen te verbeteren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:40:34 #229
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_31178601
Tweede wedstrijd ook met 5-0 gewonnen. Nu hebben we zeker al meer punten dan vorig jaar in totaal.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_31276023
Ik heb dit topic nog nooit gezien!

Ik heb zelf een badmintonachtergrond, maar daar ben ik al jaaaaren mee gestopt. Zo'n drie jaar geleden ben ik begonnen met squashen en min of meer mezelf aangeleerd (geen les gehad ofzo). Misschien onverstandig, maar het gaat me redelijk goed af nu. M'n partner is alleen niet echt consequent in afspreken dus het schiet er wel eens bij in.
Ik zou sowieso wel eens met een betere squashpartner willen spelen, om te beoordelen hoe mijn spel nu eigenlijk is. Maar ken verder weinig mensen die de sport beoefenen (in Eindhoven; Squash Time)

Maar ik beoefen de sport vooral, omdat ik het gewoon de leukste sport vind om te doen!
pi_31276268
Nou de competitie was weer spannend.....
tot nu toe hebben we alles verloren gisteren heb ik dan met 3-0 gewonnen maar dat kwam omdat hun een man te weinig hadden.

Ow mijn C4 is stuk ik sloeg tegen de muur, eigenlijk niet zo heel hard, en toen was hij gebroken. Dus ik speel weer even met mijn oude squashracket, hij is wel veel te strak gespannen maar het is te doen.
pi_31378393
speel nu ook een paar weken tegen collega's maar krijg last van mijn onderrug merk ik..ligt waarschijnlijk aan de schoenen..dus mijn vraag waar kan je een beetje goeie squashschoenen kopen die niet al te duur zijn uiteraard *lol*
Homer Simpson: "Relax. What is mind? No matter. What is matter? Never mind!"
pi_31382955
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:23 schreef djerror het volgende:
speel nu ook een paar weken tegen collega's maar krijg last van mijn onderrug merk ik..ligt waarschijnlijk aan de schoenen..dus mijn vraag waar kan je een beetje goeie squashschoenen kopen die niet al te duur zijn uiteraard *lol*
Toevallig zijn nu bij de ActieSport Asics zaalschoenen in de aanbieding. Zeker de moeite waard om ff te checken.
  Moderator woensdag 12 oktober 2005 @ 17:12:58 #234
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_31387182
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:23 schreef djerror het volgende:
speel nu ook een paar weken tegen collega's maar krijg last van mijn onderrug merk ik..ligt waarschijnlijk aan de schoenen..dus mijn vraag waar kan je een beetje goeie squashschoenen kopen die niet al te duur zijn uiteraard *lol*
Ik heb ook vaak last van m'n onderrug. Maar dat heeft dan weer te maken met de buik die aan de voorkant zit.
Zorg in ieder geval voor schoenen die je voet volledig omvatten en waarin je niet kunt schuiven. Zo strak mogelijk dus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 17 oktober 2005 @ 15:04:29 #235
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_31512224
Het wordt een beetje ééndradig, maar we hebben weer met 5-0 gewonnen. De wedstrijd daarvoor was ik er niet bij, maar ook toen won het team met 5-0. We hebben nu dus 20 punten uit 4 wedstrijden.

Er lopen nu weddenschappen wie van ons als eerste zal verliezen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_31634148
Hallo,

Iemand ervaring met de Wilson n145 squash-racket?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:42:15 #237
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_31641048
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 15:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Het wordt een beetje ééndradig, maar we hebben weer met 5-0 gewonnen. De wedstrijd daarvoor was ik er niet bij, maar ook toen won het team met 5-0. We hebben nu dus 20 punten uit 4 wedstrijden.

Er lopen nu weddenschappen wie van ons als eerste zal verliezen.
Spannend hoor
  zondag 23 oktober 2005 @ 01:10:29 #238
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_31643579
Jeetje.. op weg naar een ongeslagen kampioenschap.. knap hoor!
  Moderator zondag 23 oktober 2005 @ 13:20:15 #239
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_31651113
Ach, vorig jaar hadden we een seizoen zonder overwinningen van het team.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_31841150
Ik speel nu bijna 2 jaar squash. Ik ben geen superpro maar ik vind me zelf wel al vergevorderd. Vorige week mijn racket echt kapotgeslagen (die ik dus 2 jaar heb gehad). Ik naar de winkel van sinkel voor een nieuw racket. Ik wilde alleen wel een "professioneler" racket. Een racket voor de wat gevorderde.

Nu heb ik een dunlop gekocht van ongeveer 80 euro. 160 gram (redelijk zwaar dus). Verkoper zij dat het racket behoorlijk prof was. Is dit wel zo. Wat is het verschil tussen een amateur en een prof racket. Ik kan het nergens vinden. Die van mij is dus redelijk zwaar. Heb er al mee gesquasht en het slaat echt super. Geen trillingen in mijn arm en ik kan zeer gericht slaan (en hard). Het racket voelt gewoon goed. Ik heb wel eens gehoord dat lichtere rackets meer gebruikt worden op een hoger niveau. Heeft hier iemand verstand van (vast wel).

alvast bedankt
pi_31842633
Ik heb zelf het liefste een licht racket. Kun je die "subtiele" balletjes beter mee slaan lijkt me .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_31843155
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:36 schreef mark_03 het volgende:
Ik heb zelf het liefste een licht racket.
Ik vind een licht racket ook het fijnste. En voor eventuele trillingen heb ik prima dempertjes.
  woensdag 9 november 2005 @ 17:05:37 #243
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32121231
Ik vind het spelletje zelf onwijs leuk, maar ik heb altijd de dag erna zo'n last van m'n hamstrings en m'n kont.. niet normaal.
  Moderator donderdag 10 november 2005 @ 10:18:24 #244
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32141060
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik vind het spelletje zelf onwijs leuk, maar ik heb altijd de dag erna zo'n last van m'n hamstrings en m'n kont.. niet normaal.
Goed rekken en strekken als je onder de douche staat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:13:03 #245
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32582580
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:18 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Goed rekken en strekken als je onder de douche staat.
Ik moet al lachen als ik er aan denk, maar ik vrees dat dat inderdaad de enige mogelijkheid is. Laatst deed ik rustig aan: minder sprints, een beetje meer berekenend squashen, maar ik had net zo veel last als anders.
  Moderator vrijdag 2 december 2005 @ 14:11:44 #246
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32754287
Vanavond de uitwedstrijd tegen Squash Hillegom. Mij benieuwen hoe ik dan uiteindelijk weer in Amsterdam zal belanden.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 3 december 2005 @ 13:28:42 #247
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32778891
4-1 gewonnen. Eerste puntverlies van het seizoen.

Ik persoonlijk won overigens.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 11 december 2005 @ 16:14:32 #248
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32991085
UIO, hoe zit het met de puntentelling precies in die officiele wedstrijden?

Hoe kun je beoordelen of je een beetje talent hebt? Ik win altijd van m'n broer, maar ik heb geen idee waar ik sta.
  Moderator zondag 11 december 2005 @ 21:02:49 #249
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_32998210
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
UIO, hoe zit het met de puntentelling precies in die officiele wedstrijden?
Je speelt best of five games, dus wie het eerst 3 games wint, wint de partij. Games met een normale telling tot 9 (of 10 als daarvoor gekozen wordt bij een 8-8 stand). Verder zit je met 4 man in een team en als alle wedstrijden gespeeld zijn kijk je wie de meeste gewonnen heeft. Dat team krijgt een bonuspunt. Afgelopen vrijdag wonnen mijn teamgenoten en ik 3 wedstrijden en de tegenstander slechts 1. Wij kregen dus het bonuspunt en de uitslag werd daarmee 4-1 in ons voordeel.

Bij een gelijk aantal gewonnen wedstrijden wordt gekeken naar het aantal gewonnen games. Mocht dat ook gelijk zijn, worden alle punten bij elkaar opgeteld. Zo hebben wij wel eens met slechts 2 punten verschil gewonnen. Het is in mijn team nog nooit voorgekomen dat zelfs het aantal punten gelijk is, maar mocht dat een keer gebeuren dan wordt, geloof ik, gekeken naar de uitslag van de nummer één speler.
quote:
Hoe kun je beoordelen of je een beetje talent hebt? Ik win altijd van m'n broer, maar ik heb geen idee waar ik sta.
Door tegen anderen te spelen. Er is geen andere manier. Speel eens tegen een competitiespeler. Die weet wel welk niveau hij heeft en kan meestal wel inschatten welk niveau jij hebt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 11 december 2005 @ 21:21:18 #250
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_32998719
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:02 schreef UIO_AMS het volgende:

Door tegen anderen te spelen. Er is geen andere manier. Speel eens tegen een competitiespeler. Die weet wel welk niveau hij heeft en kan meestal wel inschatten welk niveau jij hebt.
Durf je het aan?

Bedankt voor de info over de puntentelling!
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:32:38 #251
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_33037619
Ik ken volgens mij niet eens competitiespelers.
pi_33090729
Meneer Climbfall Wacht nog Op Antwoord.
  Moderator donderdag 15 december 2005 @ 13:23:58 #253
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_33100279
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:35 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Meneer Climbfall Wacht nog Op Antwoord.
Uiteraard durf ik het aan, maar ik ben niet van plan om naar het hoge noorden te gaan voor een partij'tje squash.

Of wacht je op een antwoord van een andere vraag?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_33100308
Nee.. lijkt me cool om te spelen.
pi_33165502
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:02 schreef UIO_AMS het volgende:
...
Het is in mijn team nog nooit voorgekomen dat zelfs het aantal punten gelijk is, maar mocht dat een keer gebeuren dan wordt, geloof ik, gekeken naar de uitslag van de nummer één speler.
..
Bij ons in de competitie (Kleine Kompetitie) is dat dit seizoen toevallig voorgekomen. Daar zijn gewoon de punten gesplitst, dus allebei de ploegen 2,5 punt.
Maar wellicht dat die regel per competitie verschillend is
pi_33166943
Vandaag is het Wilson toernooi in Hillegom van start gegaan. Ik speel lage D klasse. Eerste wedstrijd een C3 speler......
Tja ik snap ook niet hoe maar hij speelt dus C3. Hij kon echt geen leuk spelletje er van maken, er is geen rally gekomen, ik heb denk ik 6x geserveert maar dat werd snel afgemaakt. 10min gespeeld. Halverwege game 3 zat ik met de gedachte van waarom stop ik nu gewoon niet, want het heeft toch geen nut.

Daarna moest ik tegen mijn zwager waarmee ik ook in de competie speel. Dit ging wel goed, helaas wel 3-2 verloren maar wel pas na 1 uur.

Vanessa Atkinson speelde nog. Tegen onze clukampioen. Nico Piek 20Jaar. En ja hoor 3-1 voor Nico geworden Ze kon het snelle en harde spel van hem niet echt aan. Maar toch erg leuk om te zien.
Er spelen 8 top15 mannen mee, en dat is ook enorm cool om te zien. Zelfs een gassie die met zijn ipod stond in te spelen, tja niet zo vreemd doen er meerdere. Maar dat met 2 rackets tegelijk. Beide handen 1 racket.....
  zondag 18 december 2005 @ 22:22:06 #257
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_33217260
nee dat niet, maar het zag er wel strange uit.
  maandag 19 december 2005 @ 15:29:09 #259
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_33217969
Patsertjes heb je overal.
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:15:06 #260
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_33437101
Als m'n conditie weer wat beter is, zal ik de uitdaging aangaan..
  dinsdag 27 december 2005 @ 13:26:49 #261
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_33437451
quote:
Op zondag 11 december 2005 21:02 schreef UIO_AMS het volgende:
Door tegen anderen te spelen. Er is geen andere manier. Speel eens tegen een competitiespeler. Die weet wel welk niveau hij heeft en kan meestal wel inschatten welk niveau jij hebt.
Nu ja, zo gemakkelijk is het niet om af te wisselen als je zelf maar een amateur bent. Ik heb ook zo mijn vaste squash-tegenstander. Ben nu alweer een paar weken bezig, en het lukt nog vrij aardig. Maar mijn raket doet wat raar, ik vrees dat ik me maar een nieuwe aanschaf (of kan je die laten herstellen?)

Maar je leert inderdaad wel bij van eens tegen iemand anders te spelen. Je leert vooral verliezen eigenlijk
pi_33466461
Ik zou graag weer eens verliezen.. en beter worden!
  maandag 16 januari 2006 @ 00:09:28 #263
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34107440
Ik ga nooit meer squashen.. altijd die pijn in m'n KONT!! Ik ben er gewoon niet voor gebouwd denk ik.
pi_34131376
Ja als er nog iemand is in omgeving Eindhoven die (in het weekend) een balletje wil slaan.....

M'n vaste partner wacht wel een keer. Ik wil ook wel weer eens échte tegenstand:P
  maandag 16 januari 2006 @ 19:35:33 #265
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34131949
Is Nijmegen ook omgeving Eindhoven?
pi_34131985
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:35 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Is Nijmegen ook omgeving Eindhoven?
Zal ik ff nakijken, moment.....


  maandag 16 januari 2006 @ 19:38:09 #267
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34132061
Gast, ik heb geen flauw idee waar ik sta. Ik ben voornamelijk snel en wendbaar en plaats de bal waar ik wil. Tactiek heb ik te weinig van kaas gegeten.
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:35:58 #268
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34218423
Is er uberhaupt tactiek bij squash?
pi_34218579
Ik denk het wel. Ik speel in ieder geval tegen iedere tegenstander op een iets andere manier, wissel ook verschillende slagen af, schijnbewegingen, je plaats waar je gaat staan als je geslagen hebt, etc.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:39:35 #270
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34218634
Dang.. dat is echt cool als je er bijna moet gaan denken. Ik smijt meestal alles dood in de hoek neer. Werkt vrij goed tot nu toe.
pi_34218671
Volgens mij is dat ook een tactiek.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:48:19 #272
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34219128
Ja, een eenzijdige misschien.
  Moderator donderdag 19 januari 2006 @ 09:44:02 #273
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_34231749
Komend weekend is er weer de Squash Experience in Beverwijk. Mooiste toernooi van Nederland. Zaterdagmiddag begint voor mij het enkelspel in de C-categorie. Zaterdagavond speel ik in de mixdubbels. Heb alleen nog nooit gedubbeld met mijn partner.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_34262461
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:48 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, een eenzijdige misschien.
Who cares? Zolang het maar werkt voor jou
  vrijdag 20 januari 2006 @ 07:10:49 #275
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34268186
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:49 schreef Kauki het volgende:

[..]

Who cares? Zolang het maar werkt voor jou
Bedankt. Als iemand die ene tactiek weet te weerstaan, kan ik dus niet omschakelen.
pi_34271064
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 07:10 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Bedankt. Als iemand die ene tactiek weet te weerstaan, kan ik dus niet omschakelen.
Zolang je bal echt dood valt in de hoek denk ik dat het echt moeilijk is voor een tegenstander om daarop te anticiperen. Ik heb namelijk iets soortgelijks.
Maandag met de training heb ik daar trouwens nog commentaar op gehad: mijn techniek om die bal dood in de hoeken te leggen zou niet goed zijn. Toen ik droog antwoordde dat mijn techniek toch wel degelijk effect had, wist de trainer niet meer wat ie moest zeggen...

Je moet natuurlijk niet IEDERE bal dood neer willen leggen, maar wel variatie en spelinzicht gebruiken...
  zondag 22 januari 2006 @ 18:29:19 #277
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34350793
Variatie en spelinzicht.. is dat aan te leren?
  Moderator maandag 23 januari 2006 @ 12:49:51 #278
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_34374497
quote:
Op zondag 22 januari 2006 18:29 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Variatie en spelinzicht.. is dat aan te leren?
Hoe meer je speelt tegen verschillende tegenstanders, hoe meer je leert.

Zo heb ik het afgelopen heel veel geleerd. Voornamelijk dat m'n lichaam een squashtoernooitje niet meer aan kan. Na 9 wedstrijden (3 enkel, 6 dubbel) in twee dagen kan ik zeggen dat geen spier in het lichaam wordt overgeslagen bij squash.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 23 januari 2006 @ 17:00:53 #279
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34382828
Dat is toch ook ongezond man..
  dinsdag 21 februari 2006 @ 21:53:12 #280
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35345314
Topic is dood! Levenloos at least..
  dinsdag 21 februari 2006 @ 21:53:48 #281
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35345340
M'n broer gaat verhuizen.. ik zie het niet meer goed komen met m'n regelmatige squashen.. ook niet meer die zekere spierpijn dus.. houd het lekker bij voetbal.
pi_35394188
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:53 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Topic is dood! Levenloos at least..
Mensen zitten vast niet te wachten op verslagen van al onze nederlagen in de competitie
  Moderator donderdag 23 februari 2006 @ 12:45:46 #283
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_35402486
We moeten nog 2 punten halen en dan zijn we kampioen. Desalniettemin hebben we de champagne al opengetrokken vorige week.

edit
Blijkbaar moet het nog 1 punt zijn.

[ Bericht 27% gewijzigd door UIO_AMS op 23-02-2006 12:51:06 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_35406331
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 02:15 schreef Kauki het volgende:

[..]

Mensen zitten vast niet te wachten op verslagen van al onze nederlagen in de competitie
Jawel hoor, als het maar leven in de brouwerij brengt!
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:32:54 #285
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35604042
Bijna deel 2 voor deze geweldige sport.. heeft iemand al een mooie OP klaarstaan?
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:06:31 #286
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35609745
Hm.. ik kan wel iets in elkaar knutselen.. UIO?
pi_35610196
Fijne sport, ik zie graag uit naar deel 2.
  Moderator donderdag 2 maart 2006 @ 07:55:22 #288
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_35633022
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 16:06 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hm.. ik kan wel iets in elkaar knutselen.. UIO?
Van mij heb je geen toestemming nodig hoor. Maar bij deze wil ik je die gerust geven.
Misschien iets met een link naar de site van de bond en een leuk plaatje van de vrouwelijke nummer 1.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_35633174
Gisteren ook weer wezen squashen, dit weekend een racket-toss. Kijken of er nog een leuk prijsje in de wacht valt te slepen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Moderator donderdag 2 maart 2006 @ 13:58:10 #290
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_35640861
squashnieuws:
quote:
De Nederlandse Vanessa Atkinson heeft in New York de halve finales bereikt van het squashtoernooi der kampioenen.

Woensdagavond versloeg Atkinson vrij makkelijk de Engelse Tania Bailey in de kwartfinales met 9-7 10-8 en 9-3. Atkinson verdedigt in New York haar titel, ze is als eerste geplaatst. In de halve finales zal ze het wederom tegen een Engelse moeten opnemen, de als vierde geplaatste Linda Elriani.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 2 maart 2006 @ 14:03:20 #291
80425 Muertez
met een z?
pi_35641004
Mag je bij squash eigenlijk bovenhands serveren?
want dat staat niet bij ons op de instructieposter

(*laat weer eventjes duidelijk zien dat hij een beginner is )
  Moderator donderdag 2 maart 2006 @ 14:45:29 #292
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_35642402
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 14:03 schreef Muertez het volgende:
Mag je bij squash eigenlijk bovenhands serveren?
want dat staat niet bij ons op de instructieposter

(*laat weer eventjes duidelijk zien dat hij een beginner is )
Ja. Of met de backhand.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 01:05:39 #293
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35665500
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 07:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Van mij heb je geen toestemming nodig hoor. Maar bij deze wil ik je die gerust geven.
Misschien iets met een link naar de site van de bond en een leuk plaatje van de vrouwelijke nummer 1.
Ok cool.. Vanessa Atkinson bedoel je hè?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 01:07:06 #294
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35665555
Ik varieer altijd een beetje met de service. Dat lijkt me het lastigst voor de tegenstander. Heel erg hard tegen de muur slaan heeft niet heel veel zin vind ik, want de meeste snelheid wordt er uit gehaald door diezelfde muur.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:34:51 #295
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:35:12 #296
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:35:37 #297
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35669413
Laatste post moet maar een link naar deel 2 bevatten.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:35:56 #298
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:36:11 #299
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:36:27 #300
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35669440
Laatste op deze pagina...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:36:45 #301
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  Moderator zaterdag 11 maart 2006 @ 12:25:59 #302
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_35936576
Even van mijn modschap misbruik maken door een link naar het volgende deel hier neer te zetten: Squash #2
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')