abonnement Unibet Coolblue
pi_16841216
Hoi hoi!

Mijn vriendin en ik gaan over 2 weken een weekendje weg naar Antwerpen. We zitten in een hotel vlak bij het (oude) stadscentrum.

Nu ben ik slechts 1x kort door Antwerpen heen gereden en is mijn vriendin er ook nog niet vaak geweest. Ik wil jullie vragen wat de leuke dingen (kroegen / bezienswaardigheden) etc. van deze stad zijn. Ik ben niet zo geinteresseerd in van die typische VVV-achtige toeristische trekpleisters zoals Manneke Pis ofzo. Liever hoor ik over mooie kroegjes, goede restaurants e.d.

Bij voorbaat dank!

PS:
Voordat iemand "UTFS" ofzo gaat roepen, de search heb ik geraadpleegd maar ik kon in de verschillende recente topics geen soortgelijke vraag vinden.

"Hold the line! Stay with me! If you find yourself alone, riding in the green fields with the sun on your face, do not be troubled. For you are in Elysium, and you're already dead!"
pi_16841245
Je heb daar in ieder geval zo'n lekker grote bioscoop
That never existed
pi_16841359
En toch moet je je vraag eigenlijk stellen in het algemene Antwerpen topic. .

Maar ja, de Metropolis, en anders degene in het centrum van de stad... (naam weet ik niet zo snel, maar het is een afkorting van 3 letters, UPC ofzo.)
Beide zijn erg groot, zenden films integraal uit, hebben goede stoelen, en een volwassener publiek dan in een gemiddelde Nederlandse bioscoop.

Rondom de Onze Lieve Vrouwekerk zijn volgens mij wel wat leuke cafés en restaurants te vinden, vooral het tweede dan.

http://www.visitantwerpen.be/MainContent.asp?ContentID=31
Hier heb je wat leuke musea, het Rubenshuis bijvoorbeeld.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16841362
Zal ik in jouw plaats gaan ?

- Dierentuin bij het station is wel leuk .

- Goudhandelaren bij het station .

- Een goed restaurant ligt wederom bij het station het heet "Macdonalds ".

Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_16841389
centrum is erg mooi en bij het stadhuis heb je ook leuke kroegen en restaurants
pi_16841391
Je kan gezellig een dagje naar Borgerocco (pardon, Borgerhout) gaan. Je waant je net in Casablanca !
  dinsdag 3 februari 2004 @ 10:18:22 #7
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_16841396
Je hebt een plein met een soort VVV kantoor, als je daar de deur uitwandelt, plein oversteekt, die straat inschiet krijg je aan je rechterhand een restaurant met grote glazen ruiten. (ik ken de namen niet jammer genoeg)
Ik heb daar HEERLIJKE spareribs gegeten (en het bier was ook wel goed)
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_16841425
Dierentuin is leuk, je kunt er voortreffelijk winkelen en de bioscoop (die UGC heet dus) zit bijna pal aan een pleintje met heerlijke restaurants: Indonesisch, Mexicaans, Chinees, etc.
pi_16841426
Het station is sowieso een heel mooi gebouw, en ookal zijn ze nog bezig met het verbouwen, je moet er zeker maar eens gaan kijken. .

Even een stukje uit dit topic:
De face-lift van Antwerpen

quote:
- Het Centraal Station wordt volledig omgebouwd tot een hypermodern HST-station met maar liefst 3 verdiepingen.

Door deze expansie van het centraal station is er nood aan een tweede ingang, in Kievit:

De Leien worden volledig heraangelegd. (de leien zijn de brede, statige lanen die door de stad lopen zoals de Frankrijklei, Britselei,...)

www.deleien.be


Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 10:20:22 #10
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_16841444
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 10:16 schreef dekilo het volgende:
...
- Een goed restaurant ligt wederom bij het station het heet "Macdonalds ".
Alsjeblieft zeg, McDonalds voer zou ik niet eens aan varkens geven. Als je dan zonodig fastfood moet eten, ga dan naar de Q-burger (quickburger). Goed te eten en erg aparte broodjes voor de burgers.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  dinsdag 3 februari 2004 @ 10:20:29 #11
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16841448
als je eens uit wilt gaan:
Cafe d'anvers
"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_16841509
Trouwes de dierentuin is ook altijd goed natuurlijk
That never existed
  dinsdag 3 februari 2004 @ 10:29:07 #13
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_16841639
Je heb er ook een wazige karaokebar..
EN bij die olv-kerk zit ook een keun biercafe met iets van 250 verschillende soorten bier..
pi_16841641
Ehh is niet half de lol om zelf wat te ontdekken.

Gewoon naar de eerste beste kerk gaan. 9 van de 10 keer vindt je daar gezellige kroegen en eettentjes.

Volg je neus!!

Veel plezier

pi_16841705
Bedankt voor al jullie tips tot zover..

Metropolis heb ik wel vaker goede dingen over gehoord. Het was me even ontschoten dat dit in Antwerpen lag.

Om heel eventjes off-topic te gaan: waarom is Metropolis beter dan bijvoorbeeld een Pathe cinema hier? Kan iemand mij dat uitleggen?

"Hold the line! Stay with me! If you find yourself alone, riding in the green fields with the sun on your face, do not be troubled. For you are in Elysium, and you're already dead!"
  dinsdag 3 februari 2004 @ 10:33:00 #16
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_16841741
Je moet zeker even naar Bonaparte gaan.. das een karoke bar, nogal erg gezellige boel daar!!!
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
pi_16841749
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 10:31 schreef -Bala- het volgende:

Om heel eventjes off-topic te gaan: waarom is Metropolis beter dan bijvoorbeeld een Pathe cinema hier? Kan iemand mij dat uitleggen?


Metropolis ligt net ff buiten de stad, UGC is in de stad, net ff iets kleiner maar ook prima hoor!

Persoonlijk ga ik bijna alleen in Antwerpen naar de bioscoop. Waarom? Ruimere stoelen, GEEN pauzes, fatsoenlijke prijzen voor een hap en drank en het belangrijkste: Belgen weten zich te gedragen in een bioscoop.

pi_16841840
ergens in het centrum zit valentino's, een restaurant dat 24 uur per dag open is, kun je na t stappen uitgebreid dineren om 7 uur 's morgens bijvoorbeeld, erg leuk.

er waren daar nogmeer barretjes e.d. en in de zomer was het er erg gezellig op het terras

pi_16841870
metropolis is niet in a'pen centrum... dan moet je toch de haven door.
in het centrum zit ook nog een andere grote bios... ben de naam even kwijt.

verder, manneke pis staat in brussel dus die zal je niet tegenkomen.

op het astridplein, bij de zoo en het CS, heb je ook een nieuw tropisch aquarium wat wel de moeite waard is...

de criminaliteit heeft momenteel een piek in antwerpen...
geen verdachte dingen doen bij juweliers en banken enzo...

quote:
Burgemeester Janssens zet extra patrouilles in
Het aantal overvallen in het Antwerpse sinds begin 2004 is maandag met twee nieuwe hold-ups gestegen tot 32. Intussen hebben federale en lokale politie de krachten gebundeld. In de elf zones van het arrondissement Antwerpen wordt het toezicht op restaurants, warenhuizen en winkels verhoogd.
en vooral je eigen spullen goed in de gaten houden...
pi_16842723
Uit een eerder topic:
quote:
Op maandag 14 april 2003 14:47 schreef k_man het volgende:
Zow... gisteravond terug gekeerd van een weekendje Antwerpen.

Was wel geslaagd. Mooi weer ook. Alleen is in Antwerpen het vakantiegevoel niet zo evident als bij andere tripjes. Zelfde geld, zelfde taal, je kunt er naar de Nederlandse televisie kijken en je bent er sneller dan in Groningen... Het is soms net een beetje vakantie in eigen land.

Wat is er nou leuk in Antwerpen? Ik ga niet in op de bekende attracties. Iedereen weet wel van de Grote Markt, de kathedraal, de Meir en de Vogeltjes markt. Dus hier volgen:

k_man's net wat minder afgezaagde tips voor Antwerpen

Zurenborg
Prachtig wijkje rondom de Cogels Osylei. Ligt iets buiten het centrum, maar tram 11 rijdt er doorheen, dus makkelijker kan niet. Dit wijkje is gebouwd aan het eind van de 19e / begin 20e eeuw en bestaat uit het ene indrukwekkende pand na het ander. De bouwstijlen verschillen van allerlei neo-stijlen, via veel Art Nouveau tot een enkel modern uitstapje. Je vindt er torentjes met ui-vormig dak, glas in lood, mozaiken, kunstige smeedijzeren balkonnetjes, erkertjes, etc. Allemaal verschillende villa's, maar vrijwel allemaal indrukwekkend en vaak ook een beetje over-the-top.

Het Eilandje
Ten noorden van het centrum. Zoals in zoveel havensteden was ook in Antwerpen de oude haven danig in verval geraakt toen de schepen groter werden en er nieuwe havens aangelegd werden. Nu zijn er, net als in die andere steden, plannen om hier een nieuw, trendy woon- en werkgebied te laten ontstaan. Ze zitten daar nu middenin, dus er zijn al oude pakhizen verbouwd tot luxe appartementen en kantoren, maar er staan ook nog veel oude panden heel charmant vervallen te zijn. En aan de kade van de Schelde staan nog een paar prachtige oude kranen van rond 1930 voor het laden en losen.
Als je er toch bent: lunch (of ontbijt) bij 'de Eetkamer' aan de Napoleonskaai, met uitzicht op het Willemsdok. Lekkere broodjes, quiche, soepen, etc. desgewenst vergezeld door een goed glas wijn. Reken op 12 euro voor je lunch.

Mode
Ga eens kijken in het gebouw van de ModeNatie aan de Nationalestraat. Een pas verbouwd, mooi oud pand. Er zit een hele goede boekhandel die zich richt op mode, architectuur en beeldende kunst. Het MoMu (modemuseum) heeft er een paar hele mooie zalen en er zit Brasserie Nacional. Een minimalistisch ingericht semi-hip restaurant waar je prima warm kunt lunchen (reken op 20 euro).

Vlakbij zit 'Walter', de winkel van Walter van Beirendonck. De kleding is tamelijk prijzig en niet over het algemeen mijn smaak, maar de winkel op zich is zeker een bezoek waard. Het lijkt een oude garage die helemaal is witgeschilderd. Er komt kleding voorbij aan een lopende band, er ligt een gigantische teddybeer, die een kledingkast blijkt en er hangt een soort vliegenden schotel als toonbank...

En verder
Vlakbij het Museum voor de Schone Kunsten staat aan de Volkstraat het, naar het schijnt, mooiste Art Nouveau pand van de stad. Er zit nu een Rudolf Steiner school in. Er tegenover zit Mezze. Een Turks restaurant met hele moderne inrichting, een vriendelijke eigenaar ("nu al weg? wilt u niet nog een kopje koffie? van mij?") en lekker eten. En niet duur: het duurste hoofdgerecht was 13 euro.

Aan de Lange Ridderstraat staan een paar te slopen panden, en zijn kennelijk ook al wat panden gesloopt. De resterende muren zijn totaal bedekt met graffity en niet de slechtste. Het zijn zeker enkele honderden m2.

Nou, dat was het, doe er je voordeel mee!


pi_16844570
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 10:31 schreef -Bala- het volgende:
Bedankt voor al jullie tips tot zover..

Metropolis heb ik wel vaker goede dingen over gehoord. Het was me even ontschoten dat dit in Antwerpen lag.

Om heel eventjes off-topic te gaan: waarom is Metropolis beter dan bijvoorbeeld een Pathe cinema hier? Kan iemand mij dat uitleggen?


Mega bioscoop Antwerpen Kinepolis.
Metropolis Antwerpen
Kijk daar maar even. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_16845531
Titel aangepast, dit is nu het Antwerpen topic voor 2004.

Een hoop andere tips kan je vinden in het topic van vorig jaar:
Antwerpen 2003

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_17027388
De UGC-cinema's bedoel je. Dat complex ligt wel even buiten het oude stadsgedeelte, vlakbij het Centraal Station. Wil je lekker eten en een beetje stappen, dan moet je rond de Grote Markt zijn. Tip restaurant: Folies d'Anvers, Reyndersstraat. Lekker, niet duur en ook niet zo toeristisch. Weet wel dat het ieder weekend stikt van de Hollanders in den Anvers.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 10:16 schreef sweek het volgende:
En toch moet je je vraag eigenlijk stellen in het algemene Antwerpen topic. .

Maar ja, de Metropolis, en anders degene in het centrum van de stad... (naam weet ik niet zo snel, maar het is een afkorting van 3 letters, UPC ofzo.)
Beide zijn erg groot, zenden films integraal uit, hebben goede stoelen, en een volwassener publiek dan in een gemiddelde Nederlandse bioscoop.

Rondom de Onze Lieve Vrouwekerk zijn volgens mij wel wat leuke cafés en restaurants te vinden, vooral het tweede dan.

http://www.visitantwerpen.be/MainContent.asp?ContentID=31
Hier heb je wat leuke musea, het Rubenshuis bijvoorbeeld.


Carpe Diem !
  maandag 16 februari 2004 @ 17:14:09 #24
76897 ikbendie.ene
dusnietdie.andere
pi_17227883
Antwerpen schopt kont

erg leuke, gezellige, multiculturele stad.

als je een vroege vogel bent, kun je naar de vogeltjesmarkt gaan. is wel alleen op zondag. best gezellige sfeer. en dan kom je er achter wat een apart volk onze zuiderburen zijn .

pi_17768054
Er stond laatst een hele leuke aanbieding in mijn bedrijfsblad. Vier dagen Antwerpen voor 79,- euro.
quote:
Inbegrepen

3 overnachtingen in een luxe kamer
Uitgebreid ontbijtbuffet
Gebruik van fitness, sauna's en relaxruimte
Glaasje schuimwijn bij het inchecken
Bioscoopticket (voor film naar keuze) in UGC complex in het centrum
Bon voor een 'patatje feest' bij Number 1
'Leonidas pralines' bij het uitchecken

Accommodatie

Corinthia Antwerp Hotel ****
Dit luxueuze, geheel gerenoveerde hotel is rustig gelegen aan de Antwerpse Ring. Het hotel beschikt over verscheidene faciliteiten, te weten een stijlvolle lobby, liften, á la carte restaurant 'Hugo's' met showkeuken en terras omringd door het groen van het Hertogh Park (ook het uitgebreide ontbijtbuffet vindt hier plaats), bar, 24 uur per dag roomservice en gratis gebruik van sauna en fitness. De kamers zijn ruim en rustig ingericht, voorzien van tv, telefoon, kluisje, airco en minibar. De badkamer is voorzien van bad, douche, toilet en föhn.
Best wel een leuke aanbieding. Ik zit alleen een beetje krap bij kas op het moment. Wel een leuk uitstapje om je vriendin mee te nemen ofzo.
Misschien toch nog maar wat extra rood gaan staan.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')