abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 februari 2004 @ 17:41:26 #176
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_16821251
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:23 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn stoor ik me wel aan bepaalde personen en hun opmerkingen die kant noch wal raken.
Ik mis er gewoon een paar uit de echte kern, echte fans met het hart op de juiste plaats, echte fans... en niet van die hebbehebbehebbe en ruziemaak figuren (ik ga géén namen noemen, voel je je aangesproken doe er dan wat aan)

Het moet weer gezellig worden hier!!!


Vind ik ook, ik denk dat onze nieuwe vriendjes wel goede bedoelingen hebben maar het komt bij ons natuurlijk niet leuk over...
Ik mis trouwens ook de tijd van in één dag een topic vol krijgen

[Dit bericht is gewijzigd door Shoplifter14 op 02-02-2004 17:42]

  maandag 2 februari 2004 @ 17:41:55 #177
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16821267
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:32 schreef LivingEnd het volgende:

[..]

Hij lijkt wel op Adriaan


Hij lijkt op Gerard Cox. Niet op Adriaan
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 februari 2004 @ 17:43:20 #178
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16821314
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:39 schreef Shoplifter14 het volgende:

[..]

Je hoort ook altijd overal wat anders he. Best vreemd als dit waar is...


Waarom vreemd? Als je al ziet hoe wij reageren op elkaars scripts, kan ik me voorstellen dat bij profs hun ideeen clashen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 februari 2004 @ 17:50:55 #179
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16821547
Mwahahah! Hij heeft teruggeschreven!

Nog even de vragen, want hij heeft teruggemaild

quote:
-Een nieuwe serie is natuurlijk uitgesloten, maar zou u in theorie opnieuw de rol van de Baron willen spelen?

-Adriaan zette de toon voor het karakter van de Baron in de serie Het Geheim van de Schatkaart. Hoe was het voor u om deze rol over te nemen en waarom stopte Adriaan ermee?

-De Baron ontwikkelt zich door de series heen als een berekenende, sluwe schurk tot een gefrustreerde, onbeheerste boef. Hij wordt in feite een karikatuur van zichzelf. Hoe is dat zo gekomen?

- Klopt het dat u voor de Amerika-serie zelf uw garderobe uitkoos / ontwierp? Van wie kwam het idee voor de befaamde 'varkentjesdas' uit de Europa-serie?

-U heeft niet alleen de Baron gespeeld, maar ook professor Chagrijn en de Diamantair. Mogen we daaruit concluderen dat u het werken met Bas en Aad van Toor prettig vond? Waardoor kwam dat?

-Afgezien van Bassie en Adriaan zelf, heeft u in de meeste series gespeeld. Wat is u het meest bijgebleven uit deze series? Welke scenes waren het leukst om op te nemen?

-U heeft veel verschillende soorten acteerwerk gedaan. Hoe kijkt u terug op de rol van de Baron in vergelijking met toneel- en filmwerk? Was de uitdaging groot genoeg?

- Kijkt u nog wel eens naar de series van Bassie en Adriaan? Wat vindt u er nu van? Zou u dingen anders doen als u die scenes nu zou spelen?

- Bent u er van op de hoogte dat nog heel veel mensen iedere dag genieten van die vervelende clown en die iritante acrobaat? Er worden zelfs tours langs de mooiste locaties van de serie georganiseerd. Wat vindt u daarvan?


En dan zijn antwoorden:
quote:
Antwoord op de U gestelde vragen:

1. Ik zou zeker de rol van Baron weer willen spelen.
2. Het overnemen van de rol van Baron was geen enkel moeite.
3. Door de verhaallijn, en doordat de baron en de twee andere boeven niet veel variatie in hun tekst hadden.Wij bleven ze achterna zitten.
4. Inderdaad ik mocht zelf mijn costuum ontwerpen en laten maken. De stropdas van de varkenskop was een idee van mijzelf. Ik had in de neus een gaatje gebrand, en daar zat een heel klein microfoontje in, zodat de tegenspelers er recht in konden spreken.
5. Door de buitengewone collegiale manier van samenwerken.Ik eigenlijk aan bijna alle B&A series meegewerkt. En vergeet niet ,we gingen naar vele landen, wat ook niet iedere dag gebeurt.
6. Voor mij waren alle series even leuk. Per land was er een andere sfeer, en dat maakte het extra interessant.
7. De rol was geen uitdaging, gezien de makkelijke tekst, en soms voorspelbare situaties. Maar het moest wel met grote precisie gebeuren. Kinderen zien alles.
8. Ik kijk door gebrek aan tijd weinig naar B&A, maar ik zou bepaalde dingen misschien wel anders doen. B.V ook liedjes zingen,en me meer vermommen. (verkleden)
9. Ja, ik ben daar van op de hoogte. Ik wordt s'nachts heel vaak door studenten en andere grappenmakers, uit mijn bed gebelt om even drommels, drommels,drommels te zeggen.Hetgeen ik niet altijd leuk vind. Maar mij wel de wetenschap opleverd dat wij met z'n allen in de afgelopen 18-20 jaar een heel goed kinderproduct hebben afgeleverd.

Beste Maike,
Ik hoop dat ik voldoen heb beantwoord, en mocht je nog meer willen weten ben ik altijd bereid de vragen te beantwoorden. Hartelijk bedankt voor je schrijven en met vriendelijke groeten,

Paul van Gorcum.


"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 februari 2004 @ 17:52:35 #180
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_16821596
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:50 schreef wonderer het volgende:
Mwahahah! Hij heeft teruggeschreven!

Nog even de vragen, want hij heeft teruggemaild
[..]

En dan zijn antwoorden:
[..]

Gaafff!!!!!!


  Moderator maandag 2 februari 2004 @ 17:56:03 #181
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16821711
WAUWWWWWWW
DAAR HEBBEN WE WAT AAN
wonderer je bent veheven tot officiele B&A heldin
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 2 februari 2004 @ 17:56:22 #182
69241 Shoplifter14
"Live your life..."
pi_16821723
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:52 schreef Shoplifter14 het volgende:

[..]


En daarnaast je hebt nu ook nog Paul's e-mail adres. Die vragen kunnen nu dus nog makkelijker verstuurd worden
pi_16821745
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:50 schreef wonderer het volgende:
Mwahahah! Hij heeft teruggeschreven!

Nog even de vragen, want hij heeft teruggemaild
[..]

En dan zijn antwoorden:
[..]


Bedankt voor het posten wonderer, jammer dat hij geen ellenlange verhalen opdreunt, daar zit ik eigenlijk meer op te wachten . Toch zitten er wel grappige weetjes tussen, zoals dat ie gebeld wordt 's nachts
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
pi_16821842
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:56 schreef djkoelkast het volgende:
WAUWWWWWWW
DAAR HEBBEN WE WAT AAN
wonderer je bent veheven tot officiele B&A heldin
Dat was ze toch al
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  maandag 2 februari 2004 @ 18:00:13 #185
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16821857
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:56 schreef hinse het volgende:

[..]

Bedankt voor het posten wonderer, jammer dat hij geen ellenlange verhalen opdreunt, daar zit ik eigenlijk meer op te wachten . Toch zitten er wel grappige weetjes tussen, zoals dat ie gebeld wordt 's nachts


Rustig beginnen. Ik ga hem niet meteen met tig mails en vragen bestoken, natuurlijk. Maar als we over een paar weken nog een paar vragen hebben, kan er weer een interview de deur uit
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 februari 2004 @ 18:01:49 #186
79749 Vlugge-Japie
HIhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
pi_16821907
Even een vraag je over het script. Ik had zoals jullie al hadden gezien inderdaad 2 boevenkampen, japie en de professor en daarnaast De Baron met B1, B2, B100 en HH. Mijn script lijkt veel, maar is nog niet uitgewerkt. Een te makkelijk script zorgt voor weinig spanning. Sommige dingen lijken vergezocht, maar je moet aanleidingen en verbanden zien te vinden waardoor B&A met de boeven te maken krijgen. Hoe lang moet de film (of wordt het een serie??) worden? De lengte bepaald ook een deel van het scipt.
Kijkerdekijk..... daar is dat clowntje met dat acrobaatje weer !
pi_16821957
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:00 schreef wonderer het volgende:

[..]

Rustig beginnen. Ik ga hem niet meteen met tig mails en vragen bestoken, natuurlijk. Maar als we over een paar weken nog een paar vragen hebben, kan er weer een interview de deur uit


Ja dat snap ik, maar het is de volgende keer beter om bijvoorbeeld 3 vragen te sturen, dan heeft hij meer tijd om ze uitvoerig te behandelen. Toch heel aardig, het antwoord van hem
Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
  Moderator maandag 2 februari 2004 @ 18:03:52 #188
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_16821971
Een paar dingen kunnen niet!

1. Professor Saggerijn kan niet terugkeren, die is vrolijk geworden en veroorzaakt nooit meer problemen

2. Japie i.c.m. de Baron, wel los, maar niet samen

3. de BB hoeft er van mij echt niet in

zo nog wel meer... hou het wel een beetje volgbaar en gebruik alleen de echt bekende personages, anders wordt het een ratjetoe...

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  maandag 2 februari 2004 @ 18:08:04 #189
79749 Vlugge-Japie
HIhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
pi_16822104
Tot nu toe voldoet mijn script dus...Namen als Van Nistelrooy kunnen worden verbasterd en ook de naam Mireille Bekooy zodat die rollen geen probleem zijn. Nogmaals ik moet het helemaal nog uitwerken, maar eerst moet de verhaalslijn duidelijk zijn, dan het fijne tekstuele werk.

Kunnen we niet een basic storyline nemen (bijvoorbeeld de mijne maar mag ook een andere) en daarop verder borduren. Aanvullingen kunnen dan in het forum, ook tekstuele aanpassingen. Het script kunnen we dan bijwerken en telkens een plek geven ergens op het internet (met beveiligd pasword)

1 schrijver kan doorslaan met grappen of juist te veel serieuze scenes. Ik denk dat we met zijn allen als Bassie en Adriaan kenners een heel eind komen met een uitstekend script.

[Dit bericht is gewijzigd door Vlugge-Japie op 02-02-2004 18:24]

Kijkerdekijk..... daar is dat clowntje met dat acrobaatje weer !
  maandag 2 februari 2004 @ 18:34:59 #190
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_16822908
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:59 schreef hinse het volgende:

[..]

Dat was ze toch al


Idd, ik heb haar een hoop topics geleden al tot B&A heldin benoemd en DJ Koelkast gelijk tot B&A Hofleverancier.

Nu bewijst Wonderer weer wat ze allemaal voor ons kan betekenen. Wonderer en natuurlijk Paul van Gorcum bedankt!

- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
  maandag 2 februari 2004 @ 18:40:13 #191
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16823064
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:34 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Idd, ik heb haar een hoop topics geleden al tot B&A heldin benoemd en DJ Koelkast gelijk tot B&A Hofleverancier.

Nu bewijst Wonderer weer wat ze allemaal voor ons kan betekenen. Wonderer en natuurlijk Paul van Gorcum bedankt!


Ik ga er nog van blozen
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 februari 2004 @ 18:43:43 #192
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16823166
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:08 schreef Vlugge-Japie het volgende:
Tot nu toe voldoet mijn script dus...Namen als Van Nistelrooy kunnen worden verbasterd en ook de naam Mireille Bekooy zodat die rollen geen probleem zijn. Nogmaals ik moet het helemaal nog uitwerken, maar eerst moet de verhaalslijn duidelijk zijn, dan het fijne tekstuele werk.

Kunnen we niet een basic storyline nemen (bijvoorbeeld de mijne maar mag ook een andere) en daarop verder borduren. Aanvullingen kunnen dan in het forum, ook tekstuele aanpassingen. Het script kunnen we dan bijwerken en telkens een plek geven ergens op het internet (met beveiligd pasword)

1 schrijver kan doorslaan met grappen of juist te veel serieuze scenes. Ik denk dat we met zijn allen als Bassie en Adriaan kenners een heel eind komen met een uitstekend script.


Een scenario schrijven op het forum is onmogelijk. We kunnen wel een verhaallijn (gedetailleerd) uitwerken, maar een iemand moet het scenario schrijven (bij voorkeur iemand met schrijfervaring) en die pas als ie klaar is voorleggen aan de rest.

Ik weet niet precies wie bepaalt welke we gaan doen, maar persoonlijk geef ik djkoelkast daar een grote hand in, hij heeft alles tenslotte aangezwengeld.

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_16823182
quote:
Op maandag 2 februari 2004 15:37 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nee en dat heeft hij ook gezegd in Jensen.
Nooit gerookt, alleen heel af en toe een borreltje.

Adriaan daarentegen heeft een eigen kroeg gehad en wel genoeg te drinken gehad

Rokend of niet hij blijft mijn held!


Bassie heeft in zijn hele leven nog nooit 1 keer gerookt.
Terwijl Adriaan verslaafd is aan de sigaren, dat is waarchijnlijk ook de reden naar zijn kanker toe. Op internet heb je veel foto's van Adriaan met een sigaar in de mond.
  maandag 2 februari 2004 @ 18:46:17 #194
70922 warboel
Bent u nou helemáál?
pi_16823250
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:40 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ga er nog van blozen


Oei, dan kan ik mijn complimenten beter achterwege laten

Nou ja, ik waag het er toch maar op: mooi gedaan!

Het zou zomaar kunnen...of niet.
pi_16823498
tof wonderer dat antwoordt op die vragen. aangezien ik deze topics nog niet heel lang lees. aan wie zijn er allemaal brieven gestuurd?
  maandag 2 februari 2004 @ 18:56:26 #196
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_16823598
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:53 schreef Sebastiaan1986 het volgende:
tof wonderer dat antwoordt op die vragen. aangezien ik deze topics nog niet heel lang lees. aan wie zijn er allemaal brieven gestuurd?
Paul van Gorcum (de Baron), Paul van Soest (Handige Harry), Joop Dikmans (B2) - nou ja, z'n secretaris en verder zijn de B&A muziekmannen Aad Klaris en Maurizio Mantille gebeld geworden door eerst Shoplifter en toen door mij.
- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
  maandag 2 februari 2004 @ 19:06:52 #197
79749 Vlugge-Japie
HIhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
pi_16823879
Weer een deeltje klaar:

B1: Baas die clown en acrobaat hebben de echte schoen. Baron: Drommels ! Drommels en nog eens Drommels ! Stommelingen, uilskuikens, ballen gehakt, (verfrommeld een sigaar). Hoe hebben jullie dit kunnen laten gebeuren ! (Roept op een ander kanaal B100 op) B100, ga achter die irritante clown en die vervelende acrobaat aan en speur ze op, ik wil die schoen hebben en nu weldra ! (wordt een nieuw stopwoordje van de Baron: nu weldra).
B2: wat zei de baas? B1: hij vroeg hoe we dit konden laten gebeuren B2: wat je zegt hij moet niet zeuren
B-1-0-0- voelt het aan zijn neus, ze zijn in de buurt en deze keer laat ik ze niet ontsnappen! Heeee wat zie ik nou? Wat voor mallotig scheel figuurtje loop daar over straat?
Japie: hihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii nu kunnen we lachen. Kijkerdekijk wie zie ik daar ! Een rare man in een regenjas, laten we maar eens proberen of hij tegen het buldergas kan (Japie spuit iets in de richting van B100). B-1-0-0 schatert van het lachen en roept: Ik heb deze keer geen pech, nee ik heb geen pech maar heeeeeeeeel veel geluk! De Baron roept hem tot de orde (zoek de clown en acrobaar en nu weldra) waarna B100 weer op zoek gaat naar Bassie en Adriaan. Hij komt ze tegen op en terrasje waar Bassie van een slagroomtaartje zit te smullen. Adriaan verteld hoe hij denkt de boeven te kunnen pakken.

Kijkerdekijk..... daar is dat clowntje met dat acrobaatje weer !
  maandag 2 februari 2004 @ 19:17:32 #198
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_16824145
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:56 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Paul van Gorcum (de Baron), Paul van Soest (Handige Harry), Joop Dikmans (B2) - nou ja, z'n secretaris en verder zijn de B&A muziekmannen Aad Klaris en Maurizio Mantille gebeld geworden door eerst Shoplifter en toen door mij.


De interviews vanaf vandaag HIER te vinden. Voor de brieven zelf moet je topic 26 en 28 even nakijken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 2 februari 2004 @ 19:20:49 #199
62956 De_Maestro
Muziek: Klaris / Smorenburg
pi_16824237
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:17 schreef wonderer het volgende:

[..]

De interviews vanaf vandaag HIER te vinden. Voor de brieven zelf moet je topic 26 en 28 even nakijken.


Wonderer, zou jij niet ook ff een linkje naar mijn pagina kunnen maken op deze interviewpagina, dan kunnen mensen bij jou de interviews lezen en meteen doorklikken naar de interviews met de B&A muziekmannen!

De Maestro zet zijn propagandaplan voort!

- [url=http://www.freewebs.com/live-fm/ba.htm]De Maestro's B&A Muziekpagina![/url] - Four Men's Concerto -
pi_16824322
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:20 schreef De_Maestro het volgende:

[..]

Wonderer, zou jij niet ook ff een linkje naar mijn pagina kunnen maken op deze interviewpagina, dan kunnen mensen bij jou de interviews lezen en meteen doorklikken naar de interviews met de B&A muziekmannen!

De Maestro zet zijn propagandaplan voort!


Die staat toch al onder "links"?

Als iemand nog vragen heeft voor Handige Harrie (Paul van Soest), moet ie ze maar geven. Ik stuur ze naar zijn privé adres en je krijgt redelijk snel antwoord

Check Retroforum! voor retroconsoles, B&A, retromuziek, retrocomputers, etc.!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')